abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:05:52 #201
38824 crew  Droopie
pi_215509332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het deporteren zal vast ook niet gegaan zijn met het idee van vergassen. Maar dat is inderdaad het punt niet. Het doet er niet toe wat het uiteindelijke plan is, de weg ernaar toe is al problematisch genoeg.
Je kan ook gewoon denken, Haitianen terug naar Haiti, Mexicanen naar Mexico etc

Hier zit niet gelijk een plan in om 1939 nog een keertje over te doen.
Hell To The Liars
pi_215509334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:04 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vriend, neem je nu de boel in de maling?
Wat doe je hier dan in dit topic :')
Jij kent alle 92 rechtszaken van Trump in detail? Knap van je. Ik denk dan dat je als enige overblijft in dit topic.
pi_215509350
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
het zit er niet ver vanaf:
[ x ]
Wie is de man die aan het woord is? Een acteur? Wie vertegenwoordigt hij? Alle 'blanke mannen'?
  donderdag 7 november 2024 @ 16:07:48 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat geloven de anti-Trumpers toch ook? Die geloven dat het om een vorm van racisme gaat. Niet dat immigranten letterlijk vergif in het boed van het land spuiten. Want een land heeft geen bloed, en zelfs als je dat voor 'mensen' aanneemt, dan geloven ze niet dat ze gif in het bloed van de Amerikanen spuiten.

Het is dus voor iedereen duidelijk dat dit beeldspraak is. De enige vraag is hoe je het moet interpreteren.
Trump is pas schuldig als het bewezen is, dat hij al die mensen verkrachters, ziek en dergelijke noemt is dan wel weer een reden om hem geweldig te vinden, ook al kun je moeilijk stellen dat al die mensen zich daar schuldig aan hebben gemaakt. De ironie ontgaat je denk ik.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:08:56 #205
38824 crew  Droopie
pi_215509360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jij kent alle 92 rechtszaken van Trump in detail? Knap van je. Ik denk dan dat je als enige overblijft in dit topic.
Jij kent de rechtzaken niet, maar je weet toch wel dat ze spelen en grofweg weet dat het niet gaat om bv moord.,

Even serieus blijven over de feiten en niet gelijk zeggen je moet van alles af weten.
Nee gewoon basiskennis voor als je ergens over mee wilt praten.
Hell To The Liars
pi_215509362
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
Het blijft toch altijd wel bijzonder. Je hoort een Trump letterlijk "ABC" zeggen, maar je moet het kennelijk verstaan als "XYZ".
Hoe werkt dat? Zit daar een soort van hogere wiskunde achter?
Zijn vorige termijn heeft toch al genoeg duidelijk gemaakt dat wanneer hij ABC zegt hij ook ABC wil uitvoeren? Als dat even kan.

Neem nu alleen al die specifieke 'travel ban for Muslims'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215509375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Jij kent de rechtzaken niet, maar je weet toch wel dat ze spelen en grofweg weet dat het niet gaat om bv moord.,

Even serieus blijven over de feiten en niet gelijk zeggen je moet van alles af weten.
Nee gewoon basiskennis voor als je ergens over mee wilt praten.
Ik nam even voor het gemak aan dat ze inderdaad spelen. Ik neem aan dat hij dat niet heeft verzonnen. Maar je hebt gelijk, misschien lopen ze niet eens. Geen idee, ik houd me er niet mee bezig. Het ging hier om Trrump die met Hitler werd vergeleken. Daarom reageerde ik. Ik heb niks over rechtszaken gezien. Verder ook geen nuttige bijdragen van jou.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:12:50 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het idee is om ze te vergassen. Kijk bijvoorbeeld in Nederland, waar ineens het idee kwam om alle asielzoekers met het vliegtuig te brengen naar Oeganda. Dat daar de mensenrechten minder zijn doet er dan niet toe. Maar na een verloop van tijd is Oeganda er ook klaar mee, weten we dan zeker dat die mensen daar niet als beesten behandeld gaan worden.

Ik denk ook niet dat men in 1939 het idee had om al die mensen te gaan vermoorden. Het gaat mij puur om de normalisatie én acceptatie van het dehumaniseren van mensen en massadeportaties. Kun je mij anders voorbeelden geven van massadeportaties en daar vooral de grootsten, die een enorm succes waren en geen vreselijke omstandigheden veroorzaakten? En voor de zekerheid, Trump had het over de grootste massadeportaties ooit.
pi_215509403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Trump is pas schuldig als het bewezen is, dat hij al die mensen verkrachters, ziek en dergelijke noemt is dan wel weer een reden om hem geweldig te vinden, ook al kun je moeilijk stellen dat al die mensen zich daar schuldig aan hebben gemaakt. De ironie ontgaat je denk ik.
Nogmaals: waarom neem je het zo op voor illegale migranten die zich crimineel gedragen? Wat is daar nou zo nobel aan?

Hoeven deze mensen zich niet aan de wet te houden? Hoezo niet?
pi_215509416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nogmaals: waarom neem je het zo op voor illegale migranten die zich crimineel gedragen? Wat is daar nou zo nobel aan?

Het zijn mensen Ali.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:14:35 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zijn vorige termijn heeft toch al genoeg duidelijk gemaakt dat wanneer hij ABC zegt hij ook ABC wil uitvoeren? Als dat even kan.

Neem nu alleen al die specifieke 'travel ban for Muslims'.
Ik weet nog wel dat die muur niet letterlijk zou zijn... Ook op de FP is er iemand die dat zei en die is nu al bezig met zeggen dat 'vrede in Oekraine binnen 24 uur' natuurlijk ook niet letterlijk opgevat moet worden. Nee, die muur was symbolisch voor strengere maatregelen.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:15:14 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoef jij je dan niet aan de grondwet te houden? Of vedragen?
pi_215509431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op.

Trump heeft weliswaar gezegd de importtarieven te willen verhogen, maar dat is nog verre van concreet. We weten niet welke tarieven hij gaat verhogen, in welke mate en hoe dat precies vorm gaat geven. Wellicht worden Amerikaanse bedrijven op een of andere manier gecompenseerd, net zoals de boeren destijds.

Deze werkgever lijkt vooral een lulsmoes te hebben gevonden om geen kerstbonus te hoeven betalen.
We zullen het zien. Vorige keer was het ook "dat gaat hij nooit doen" of "dat bedoelde hij niet" of "hij zegt maar wat" en dat was in tal van zaken ook allemaal niet het geval want hij deed en bedoelde het wel.

Kan het een lulsmoes zijn? Zeker. Kan het zijn dan die werkgever de bui al ziet hangen? Ja, dat kan ook.

Zie bijvoorbeeld ook de boeren die je noemt. Een John Deere heeft zaken naar het buitenland verplaatst. Dus mochten die lui niet geraakt worden door trade wars, dan kunnen ze mogelijk nog steeds geraakt worden door tariffs want de kosten van onderhoud op hun spul is plots een stuk duurder.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215509432
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het zijn mensen Ali.
En het feit dat je een mens bent geeft je het recht om de wet te overtreden?

Mag je mensen die zich crimineel gedragen niet crimineel noemen?

Waarom staat men nooit stil bij de slachtoffers die hieronder te lijden hebben. Dat begrijp ik niet. Er is alleen sympathie voor de mensen die de problemen veroorzaken door zich niet aan de wet te houden.
pi_215509442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoef jij je dan niet aan de grondwet te houden? Of vedragen?
Onzinnige reactie. Geen flauw idee wat je punt is. Noch geef je antwoord op mijn vraag.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:18:11 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom staat men nooit stil bij de slachtoffers die hieronder te lijden hebben. Dat begrijp ik niet. Er is alleen sympathie voor de mensen die de problemen veroorzaken door zich niet aan de wet te houden.
Dus zijn het allemaal wel beesten? Je spreekt jezelf constant tegen.
pi_215509447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een aardbol.

Mensen die naar een ander land gaan voor beter zijn niet crimineel
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215509451
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
het zit er niet ver vanaf:
[ x ]
Wie is die racist? Wel knap altijd dat mensen rustig kunnen eten met zon vent die zegt donder op uit mijn land terwijl je er even goed geboren bent.
Maar zon gesprek als dit is niet echt voor de Trumpfans immers racisme bestaat niet. Zo'n replacement theorie is niet racistisch. ofzo
pi_215509452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als men alle illegale (dus uitgeprocedeerden) terug naar het land van herkomst wil dan kun je daar best vorm aan geven met redelijke middelen en afspraken.

Maar als je bordjes laat bedrukken met 'Mass deportation' now' en je doet wat vreemde uitspraken over wie op die dag maar je pad kruist aan politici, journalisten en iedereen die niet 'Maga-gezind' is; en als die hoeveelheden die je wilt deporteren gaan van enkele miljoenen tot een veelvoud; dan weet je niet of je daar ook onder gaat vallen op den duur.

Bovendien geef je inderdaad 'power to the people' met zo'n bordje, dat de eerste de beste tokkie zelf gaat bepalen wie er het land uit moet op basis van wat aannames. En als je via-via wat banden hebt met Maga dan kun je nog best ver komen ook met wegpesten.

Dus ook legale migranten kunnen de wind van de bordjesdragers van voren krijgen.

Ik vergelijk het niet met 1939 overigens, het fenomeen Trump is een nieuwe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 07-11-2024 16:25:19 ]
  donderdag 7 november 2024 @ 16:19:00 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215509453
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het zijn mensen Ali.
Dus?
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:19:18 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Zijn vorige termijn heeft toch al genoeg duidelijk gemaakt dat wanneer hij ABC zegt hij ook ABC wil uitvoeren?
Dan ben ik toch heel benieuwd hoe hij de uitspraken dat er na zijn re-election nooit meer verkiezingen nodig zijn gaat bewerkstelligen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215509456
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Een aardbol.

Mensen die naar een ander land gaan voor beter zijn niet crimineel
Dat is geen excuus. Als iedereen kon doen waar hij zin in heeft, zou het een enorme pijnhoop worden. Daarom heeft iedere beschaving wetten en regels en handhaaft die. Dit hele verhaal rondom immigratie draait om het opheffen van wetten en regels die grote groepen mensen beschermen. Dat is niet normaal.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:20:20 #223
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Want als christelijk persoon ben je uiteraard veel beter af bij Harris die zo pro abortus is dat ze niet eens durft te zeggen tot welk termijn abortus überhaupt wenselijk is.
Kamala Harris die is opgevoed met het hindoeïsme.
Misschien is het een goed idee om religieuze overtuigingen los te zien van iemands stemkeuze. Stemmen is altijd een compromis sluiten over je eigen normen en waarden.
Heel bizar dat uitsluitend christenen aan die standaarden gehouden worden.
Heb je nog spermacellen vermoord recentelijk? Beestachtig!

Nee hoor, niet alleen christenen. Maar iemand die zich christen noemt en het vervolgens normaal vindt dat mensen beesten worden genoemd, die blijkbaar ook kinderen die illegaal de grens overgekomen zijn criminelen vindt, iemand die in alles laat blijken geen enkel idee te hebben wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid betekenen, dat vind ik best een beetje bijzonder.

Maar mag hij helemaal zelf weten. Net zoals jij anti-abortus mag zijn maar wel fuck you mag zeggen zodra er geworpen is. Pro-life hypocricie

Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:21:08 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
enorme pijnhoop
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215509467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus zijn het allemaal wel beesten? Je spreekt jezelf constant tegen.
Waar heb ik al die mensen beesten genoemd dan?

Ik vind verkrachtig en dergelijke beestachtig gedrag. Dat maakt ze geen beesten. Maar het gedrag is verwerpelijk en iedereen die dat soort dingen doet, moet belemmerd worden om andere mensen verdere schade te berokkenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')