abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2024 @ 15:53:00 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509233
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Zou het uitgemaakt hebben?
Net als hier in NL lijkt het vooral omdat men gewoon boos is op Rutte, geen woke wil en minder immigratie.
Natuurlijk vooral waken voor Timmermans en de klimaat hysterie, blijft over de PVV de BBB en natuurlijk de hoop op nieuw zoals NSC.

Mijn mening is dat inhoud er niet meer zo toe doet, ook niet in de VS, vooral hapklare brokken zoals grenzen dicht, geen geld naar Oekraïne of Israël, geen woke maar christelijk conservatisme doen het hem.
Precies, en dat allemaal vanwege 'waarom gaat men van die dingen MIJN probleem maken? '
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215509235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar je vergelijking slaat nergens op. De kwestie bij Trump is illegale migratie, en dan vooral van mensen die vanwege criminaliteit, bendegedrag, psychiatrische aandoeningen en ziektes allerlei problemen met zich mee brengen die een reëel gevaar vormen voor de Amerikaanse bevolking. De kwestie bij Hitler was specifieke bevolkingsgroepen die al generaties gewoon legaal in het land woonden en als boeman werden aangewezen voor alle problemen in het land.

Die vergelijking laat zien dat je gemotiveerd bent door haat jegens de persoon Trump, of gewoon niets begrijpt van de kwesties die spelen en maar naar één kant van het verhaal kan kijken. In elk geval slaat de vergelijking kant noch wal.
Ah.. dus criminelen zijn niet zo welkom .

Hoe sta je tegenover de 91 rechtszaken die Trump aan z'n broek heeft, Trump ook het land uit?

Of gaat het alleen om illegale criminelen.
pi_215509237
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Als het echt waar is waar ik ook zeer aan twijfel.
Ook dat.

Zonder bewijs kunnen we geen ene reet met zo'n zogenaamde anekdote.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215509251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
Tot slot nog even dit:

Trump kiest er bewust voor om opruiende en giftige taal te gebruiken richting (illegale) immigranten, of ze nou crimineel zijn of niet. Je zet illegalen neer als gevaarlijk en wakkert daarmee de angst aan. Dat is een keuze.

En laten we wel wezen: dat hoeft dus niet. Je kunt prima van mening zijn dat er teveel illegalen de grens oversteken. Dan leg je in normale bewoordingen uit dat dit niet de bedoeling is, niet wenselijk ook, en dat je daarom maatregelen wil treffen om deze instroom in te perken. Zelfs de roep om het deporteren van mensen kun je ontdoen van giftige taal.

Maar dat Trump heel bewust deze woorden gebruikt, is veelzeggend. En enorm zorgwekkend.
Waar ben je precies bang voor dan? Dat hij allerlei mensen buitenze die legaal in het land mogen verblijven, en de rest vergast?

Voor mij zijn dit gewoon irrationele gedachten, ik kan er niks aan doen. Ik denk dat hij allerlei streken uit kan halen hoor, maar dit niet.
pi_215509261
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ah.. dus criminelen zijn niet zo welkom .

Hoe sta je tegenover de 91 rechtszaken die Trump aan z'n broek heeft, Trump ook het land uit?

Of gaat het alleen om illegale criminelen.
Daar heb ik geen mening over, want ik weet er niks vanaf.

Wat mij stoort is dat constante gegooi met 'Hitler' en 'nazi' zodra iemand over volstrekt normale wetshandhaving begint. Ik vind dat ronduit gevaarlijk. Een gezonde maatschappij heeft wetten en regels nodig. Zodra handhaving daarvan wordt gedemoniseerd, is er iets goed mis.
  donderdag 7 november 2024 @ 15:57:25 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
Tot slot nog even dit:

Trump kiest er bewust voor om opruiende en giftige taal te gebruiken richting (illegale) immigranten, of ze nou crimineel zijn of niet. Je zet illegalen neer als gevaarlijk en wakkert daarmee de angst aan. Dat is een keuze.

En laten we wel wezen: dat hoeft dus niet. Je kunt prima van mening zijn dat er teveel illegalen de grens oversteken. Dan leg je in normale bewoordingen uit dat dit niet de bedoeling is, niet wenselijk ook, en dat je daarom maatregelen wil treffen om deze instroom in te perken. Zelfs de roep om het deporteren van mensen kun je ontdoen van giftige taal.

Maar dat Trump heel bewust deze woorden gebruikt, is veelzeggend. En enorm zorgwekkend.
Het is wachten op de volgende aanslag van een lone wolf met een AR15.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215509271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat mij stoort is dat constante gegooi met 'Hitler' en 'nazi' zodra iemand over wetshandhaving begint.
Jawel Ali, je hebt een hele duidelijke mening over hoe met criminaliteit om te gaan.
pi_215509277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jawel Ali, je hebt een hele duidelijke mening over hoe met criminaliteit om te gaan.
Nee Beathoven, ik heb er geen mening over. Als de rechtszaken nog lopen, is hij nog niet schuldig bevonden volgens mij. En ik ben niet op de hoogte van wat hij allemaal gedaan zou hebben.
pi_215509286
Het blijft toch altijd wel bijzonder. Je hoort een Trump letterlijk "ABC" zeggen, maar je moet het kennelijk verstaan als "XYZ".
Hoe werkt dat? Zit daar een soort van hogere wiskunde achter?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215509288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar ben je precies bang voor dan?
In zijn vorige termijn nam het geweld aantoonbaar toe. Tegen abortusartsen bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 november 2024 @ 16:00:55 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar ben je precies bang voor dan? Dat hij allerlei mensen buitenze die legaal in het land mogen verblijven, en de rest vergast?

Voor mij zijn dit gewoon irrationele gedachten, ik kan er niks aan doen. Ik denk dat hij allerlei streken uit kan halen hoor, maar dit niet.
Het is een glijdende schaal. Zoals @Vis1980 (goed jaar) al zei begon tijdens de opkomst van het fascisme ook langzaam de grens te vervagen. Antisemitisme werd demoniseren van Joden werd langzaam wetten invoeren die hun leven inperkten werd meutes die hun zaken aanvielen en eigendommen vernielen werd ze bijeen drijven in ghettos werd uiteindelijk de vernietiging van 6 miljoen joden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215509292
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
Het blijft toch altijd wel bijzonder. Je hoort een Trump letterlijk "ABC" zeggen, maar je moet het kennelijk verstaan als "XYZ".
Hoe werkt dat? Zit daar een soort van hogere wiskunde achter?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldspraak
pi_215509296
Bizar wel dat Trump een meerderheid behaald met maar een meerderheid per category: man, wit, 45-64 en geen college degree.

donderdag 7 november 2024 @ 16:01:38 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De kwestie bij Hitler was specifieke bevolkingsgroepen die al generaties gewoon legaal in het land woonden en als boeman werden aangewezen voor alle problemen in het land.
Ik denk niet dat hij het heeft gehad over dat ze legaal in dat land zijn, dat heb je er zelf even bijgeplakt. Het gaat om een massale acceptatie dat er een groep mensen in je land woont die voor alle problemen zorgen en dat het vooral geen mensen zijn. Je zou zelfs kunnen stellen dat de deportaties in het begin ook vast hele goede bedoelingen hadden, in ieder geval niet vergassen.

Nogmaals, en ik word een beetje moe van je geframe, het gaat mij om de voedingsbodem en dat er een bereidheid is ontstaan om deporteren van massa's mensen als iets goeds te zien nadat ze als groep oop eeb bepaalde manier worden geframed. JIj doet er ook aan mee, want eerst roep je hard dat het gaat om de criminele illegalen en later over dat alle illegalen crimineel zijn. Jij stelt dus ook dat ALLE illegalen migranten beesten zijn. Maar ik ben zogenaamd het probleem door te stellen dat we op school geleerd hebben processen te herkennen. Of het nu gaat om mensen die daar al jaren legaal of illegaal woonden, en daarom doe je dat woordje 'legaal' effe snel in de ideeën van Hitler, maar dat maak jij er zelf van en is het punt niet. Hele groepen mensen onterecht als beesten neerzetten en voor deprotaties willen gaan, ja als je daar oprecht op wil stemmen heb je niet opgelet op school in Nederland.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:01:58 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In zijn vorige termijn nam het geweld aantoonbaar toe. Tegen abortusartsen bijvoorbeeld.
January 6 is toch het bekendste voorbeeld.
pi_215509302
quote:
Wie zegt dat Trump het als beeldspraak heeft bedoeld? Of is het slechts een aanname dat hij het als beeldspraak bedoelde?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215509305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bizar wel dat Trump een meerderheid behaald met maar een meerderheid per category: man, wit, 45-64 en geen college degree.

[ afbeelding ]
Waar is dit nou weer op gebaseerd? Heb je ook de brondata?
pi_215509311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee Beathoven, ik heb er geen mening over. Als de rechtszaken nog lopen, is hij nog niet schuldig bevonden volgens mij. En ik ben niet op de hoogte van wat hij allemaal gedaan zou hebben.
Die zorgvuldigheid die jij vraagt voor Trump z'n zaken en het fijne er van willen weten (lees je in broer) en de grote kam voor de rest deporteren is precies waar je blinde vlek zit.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:03:39 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509313
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij het heeft gehad over dat ze legaal in dat land zijn, dat heb je er zelf even bijgeplakt. Het gaat om een massale acceptatie dat er een groep mensen in je land woont die voor alle problemen zorgen en dat het vooral geen mensen zijn. Je zou zelfs kunnen stellen dat de deportaties in het begin ook vast hele goede bedoelingen hadden, in ieder geval niet vergassen.

Nogmaals, en ik word een beetje moe van je geframe, het gaat mij om de voedingsbodem en dat er een bereidheid is ontstaan om deporteren van massa's mensen als iets goeds te zien nadat ze als groep oop eeb bepaalde manier worden geframed. JIj doet er ook aan mee, want eerst roep je hard dat het gaat om de criminele illegalen en later over dat alle illegalen crimineel zijn. Jij stelt dus ook dat ALLE illegalen migranten beesten zijn. Maar ik ben zogenaamd het probleem door te stellen dat we op school geleerd hebben processen te herkennen. Of het nu gaat om mensen die daar al jaren legaal of illegaal woonden, en daarom doe je dat woordje 'legaal' effe snel in de ideeën van Hitler, maar dat maak jij er zelf van en is het punt niet. Hele groepen mensen onterecht als beesten neerzetten en voor deprotaties willen gaan, ja als je daar oprecht op wil stemmen heb je niet opgelet op school in Nederland.
En ook gewoon Amerikaanse (huis)vrouwen met een lach alsof het een leuke meme is, dat is het beangstigende:
  donderdag 7 november 2024 @ 16:03:43 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509314
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het is een glijdende schaal. Zoals @:Vis1980 (goed jaar) al zei begon tijdens de opkomst van het fascisme ook langzaam de grens te vervagen. Antisemitisme werd demoniseren van Joden werd langzaam wetten invoeren die hun leven inperkten werd meutes die hun zaken aanvielen en eigendommen vernielen werd ze bijeen drijven in ghettos werd uiteindelijk de vernietiging van 6 miljoen joden.
Het deporteren zal vast ook niet gegaan zijn met het idee van vergassen. Maar dat is inderdaad het punt niet. Het doet er niet toe wat het uiteindelijke plan is, de weg ernaar toe is al problematisch genoeg.
pi_215509316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vriend, neem je nu de boel in de maling?
Wat doe je hier dan in dit topic :')
Hell To The Liars
pi_215509317
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie zegt dat Trump het als beeldspraak heeft bedoeld? Of is het slechts een aanname dat hij het als beeldspraak bedoelde?
Dat geloven de anti-Trumpers toch ook? Die geloven dat het om een vorm van racisme gaat. Niet dat immigranten letterlijk vergif in het boed van het land spuiten. Want een land heeft geen bloed, en zelfs als je dat voor 'mensen' aanneemt, dan geloven ze niet dat ze gif in het bloed van de Amerikanen spuiten.

Het is dus voor iedereen duidelijk dat dit beeldspraak is. De enige vraag is hoe je het moet interpreteren.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:05:33 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat geloven de anti-Trumpers toch ook? Die geloven dat het om een vorm van racisme gaat. Niet dat immigranten letterlijk vergif in het boed van het land spuiten. Want een land heeft geen bloed, en zelfs als je dat voor 'mensen' aanneemt, dan geloven ze niet dat ze gif in het bloed van de Amerikanen spuiten.
het zit er niet ver vanaf:
twitter
  donderdag 7 november 2024 @ 16:05:37 #199
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509329
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hierboven werd de man afgeschilderd als Hitler, op basis van zeer dubieuze interpretaties van zijn uitspraken. Ik vind dat niet terecht, en ook een beetje dom eerlijk gezegd.

Ik heb nog steeds geen citaat gezien waarbij Trump alle illegalen beesten noemt, dus laat dat even zien. Voor zover ik weet gaat dat om het soort criminelen dat Amerikaanse burgers teistert, zoals drugshandelaars, mensensmokkelaars, verkrachters, bendeleden, enzovoorts.

Ik vind het dus allemaal nogal overdreven praat, omdat men woorden uit hun verband trekt en dingen die metaforisch bedoeld zijn letterlijk neemt. Dat soort stompzinnigheid ben ik niet van onder de indruk.
Ik heb het niet over Trump ik heb het over jou en jouw zogenaamde christelijkheid. Jij noemt alle illegalen criminelen "want ze steken illegaal de grens over". Jij verdedigt het dat mensen beesten worden genoemd, of dat er nou een paar of een paar miljoen zijn. Jij laat zien dat je helemaal niets van je eigen geloof begrijpt.
pi_215509331
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En ook gewoon Amerikaanse (huis)vrouwen met een lach alsof het een leuke meme is, dat is het beangstigende:
[ afbeelding ]
Joh, dat is maar beeldspraak :*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')