De elections zijn voor een groot deel identiteitspolitiek geworden, op dat vlak doen wij het, getuige de verkiezingswinst van de PVV, niet veel beter. Op enige (uitvoerbare) plannen is Wilders namelijk ook niet te betrappen. Wat dat betreft kun je het de democraten aanrekenen dat ze het zover hebben laten komen en dat het ze niet gelukt is het ware economische verhaal te doen landen. Stom, want de inflatie- en financiële cijfers zijn gewoon goed.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Amerikanen snappen er ook blijkbaar helemaal niets van. Ik heb de afgelopen weken wel meer mensen gezien waar de tarriffs aan uitgelegd werden en die het daarna nog amper begrepen.
Die arme mensen denken dus echt dat de buitenlandse maakindustrie de "btw" vóór hen ging betalen
Net zoals Mexico voor de muur zou gaan betalen...
Wij in Europa zijn én meer op de hoogte én snappen het over het algemeen beter.
Als er hier hoge inflatie is dan weten we dat Duitsland dat ook heeft, België, Frankrijk etc. dat is niet de schuld van een regering of een president.
Amerikanen denken dat Biden aan die inflatieknoppen draait en hebben hem (oa) daarop afgerekend.
Het is gewoon een makkelijk te bedonderen volk..daar maken oa politici en rijke lui gewoon ook makkelijk misbruik van.
quote:Op donderdag 7 november 2024 15:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het bewijs staat in dit topic en je liegt dat ik Trump een Hitler heb genoemd.
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
We vragen ons wel eens af hoe Hitler zo zijn gang kon gaan of hoe dictators in het begin zo populair zijn en dat we zoiets nooit meer gaan zien in het Westen, maar blijkbaar zit je er nooit ver vanaf.
Hij noemt Trump daar geen Hitler.quote:
Ik heb niet gezegd dat hij hem Hitler noemt, maar dat hij hem afschildert als Hitler. Dat is wat hij hier doet, hij vergelijkt de opkomst van Trump met de opkomst van Hitler. Ga dat nou alsjeblieft niet zitten ontkennen, dat is zo vreselijk flauw.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij noemt Trump daar geen Hitler.
Het lijkt mij ook lastig om daar iets goed tegenover te zetten, vooral als de ander zonder feiten en uitvoerbare plannen toch de mensen op hun hand krijgt. Daar kun je zelfs Obama niet tegen inzetten, we zien hier weer een stuk naar anti-democratie, anti-wetenschap, anti-educatie e.d. Een gedegen uitleg is saai, duurt te lang en pakt niet zo lekker als schreeuwen dat je ergens tegen bent.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De elections zijn voor een groot deel identiteitspolitiek geworden, op dat vlak doen wij het, getuige de verkiezingswinst van de PVV, niet veel beter. Op enige (uitvoerbare) plannen is Wilders namelijk ook niet te betrappen. Wat dat betreft kun je het de democraten aanrekenen dat ze het zover hebben laten komen en dat het ze niet gelukt is het ware economische verhaal te doen landen.
Als je er een identiteitswedstrijd van poogt te maken, moet de persoon die je naar voren schuift van het niveau Obama zijn, dat is Harris niet. Ondanks dat Trump nog nooit een dag in zijn leven echt heeft gewerkt, ondanks dat Trump mogelijk met een letterlijk zilveren lepel in de mond is geboren, is het hem wel gelukt mensen te raken. Zelfs als dat verhaal op alle mogelijke wijzen ingaat tegen de belangen van diezelfde mensen.
En wat snap je daar niet aan. Ik heb het over de voedingsbodem tot wensen van deporteren van mensen die als onmensen worden neergezet. Ik noem daar Trump geen Hitler, je kan niet goed lezen blijkbaar.quote:
En ook dat doe ik niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niet gezegd dat hij hem Hitler noemt, maar dat hij hem afschildert als Hitler.
quote:Op donderdag 7 november 2024 15:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik heb gezien. Hij zei letterlijk in zijn speech na de overwinning nog dat immigratie prima is, maar wel legaal. Dus die claims zul je zelf moeten onderbouwen.
Jij ziet net als ik dat dat hij zegt dat immigranten het land 'vergiftigen'. Ik wil er best in meegaan dat hij daarmee doelt op illegalen. Maar zoals ik al meermaals aangaf: dat zijn ook gewoon mensen. De overgrote meerderheid is niet kwaadaardig, niet crimineel. Het zijn moeders en kinderen, opa's en oma's, mannen die elke dag werken.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik heb gezien. Hij zei letterlijk in zijn speech na de overwinning nog dat immigratie prima is, maar wel legaal. Dus die claims zul je zelf moeten onderbouwen.
https://www.axios.com/202(...)haitian-migrants-tpsquote:Trump floats deporting legal Haitian migrants living in Ohio
Former President Trump said Wednesday he would revoke immigration status for Haitian migrants who are living legally in the U.S.
Why it matters: The comments mark yet another escalation in the GOP presidential nominee's rhetoric about immigration — this time targeting legal immigrants — and come after he repeatedly shared false claims about Haitian immigrants eating pets in Springfield, Ohio.
Migranten bevuilen ons bloed doet mij denken aan het verleden, waarbij iemand met een blanke huidskleur, en een druppel zwart bloed in diens voorvaderen werd gezien als zijnde zwart. Met bijhorende beperking van burgerrechten.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je constant een vergelijking met verdedigen ben je ook weinig overtuigend. Dan kun je het volgens mij beter houden bij de concrete uitspraken nu. Daar kom je ook al niets verder mee. Bijvoorbeeld, op deze zelfde pagina gaat het over migranten bevuilen ons bloed. En dat kan dan weer positief uitgelegd worden. Ja dat kun je inderdaad doen. Maar ik denk dat daarover discussieren toch wat concreter is dan een vergelijking trekken met de taal van 100 jaar geleden. Daarbij ik ga toch ook niet uit de weg om beide te doen.
Ik heb gewoon niet zo'n illusie dat op internet discussieren erg overtuigend is. Je kunt best je denken ermee aanscherpen als je daarvoor open staat. Je kunt best je leren hoe je zelf je boodschap beter overbrengt. Maar als je het met de intentie doet anderen van mening te veranderen of het licht te laten zien ga je denk ik van een koude kermis thuiskomen.
Want als christelijk persoon ben je uiteraard veel beter af bij Harris die zo pro abortus is dat ze niet eens durft te zeggen tot welk termijn abortus überhaupt wenselijk is.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Bijzondere christen ben jij. Blijkbaar is trump belangrijker voor je dan jezus.
Waarom vind je het belangrijk de anti-christelijke verbale kots van trump te verdedigen? Denk je dat jouw jezus alle illegalen, kinderen inclusief criminelen of erger nog beesten zou hebben genoemd?
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat om het willen deporteren van mensen die als vergif van de samenleving worden bestempeld. Jij hebt ook geschiedenisles gehad toch?
Door wie worden ze volgens jou als vergif van de samenleving bestempeld? O ja, dat was Trump met zijn 'they're poisoning the nation'-uitspraak. En wie deed dat volgens jou ook? O ja, dat was Hitler.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat om het willen deporteren van mensen die als vergif van de samenleving worden bestempeld. Jij hebt ook geschiedenisles gehad toch?
Nou is 'stemmers weten niet waar ze op stemmen' een redelijk terugkerend fenomeen, maar nu alvast kerstbonussen intrekken vanwege een verkiezingsbelofte waarvan nog niet eens bekend is of het überhaupt doorgaat, laat staan met welke hoogte en uitzonderingen en dergelijke, klinkt eerder als een kostenbesparing van die manager dan een direct gevolg van de uitslag.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:17 schreef OMG het volgende:
Zag dit op reddit voorbij komen, maar LeopardsAteMyFace gaat het mogelijk nog druk krijgen de komende 4 jaar of hoe die onzin mag duren.
[ afbeelding ]
Dat doet hij niet, hij vergelijkt onderliggende processen in een samenleving met de opkomst van Hitler. Het is meer het fascisme en de opkomst van het fascisme als vergelijking, denk ik.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat hij hem Hitler noemt, maar dat hij hem afschildert als Hitler. Dat is wat hij hier doet, hij vergelijkt de opkomst van Trump met de opkomst van Hitler. Ga dat nou alsjeblieft niet zitten ontkennen, dat is zo vreselijk flauw.
Omdat het gespeelde verontwaardiging is. 'Ik mag mensen als beesten bestempelen, maar jij mag dat niet benoemen, want dat speel je ons in de kaart'.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Migranten bevuilen ons bloed doet mij denken aan het verleden, waarbij iemand met een blanke huidskleur, en een druppel zwart bloed in diens voorvaderen werd gezien als zijnde zwart. Met bijhorende beperking van burgerrechten.
Ik zie niet in waarom daar niet naar gerefereerd mag worden om een punt daarover te maken.
Dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:17 schreef OMG het volgende:
Zag dit op reddit voorbij komen, maar LeopardsAteMyFace gaat het mogelijk nog druk krijgen de komende 4 jaar of hoe die onzin mag duren.
[ afbeelding ]
Zou het uitgemaakt hebben?quote:Op donderdag 7 november 2024 15:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De elections zijn voor een groot deel identiteitspolitiek geworden, op dat vlak doen wij het, getuige de verkiezingswinst van de PVV, niet veel beter. Op enige (uitvoerbare) plannen is Wilders namelijk ook niet te betrappen. Wat dat betreft kun je het de democraten aanrekenen dat ze het zover hebben laten komen en dat het ze niet gelukt is het ware economische verhaal te doen landen. Stom, want de inflatie- en financiële cijfers zijn gewoon goed.
Als je er een identiteitswedstrijd van poogt te maken, moet de persoon die je naar voren schuift van het niveau Obama zijn, dat is Harris niet. Ondanks dat Trump nog nooit een dag in zijn leven echt heeft gewerkt, ondanks dat Trump mogelijk met een letterlijk zilveren lepel in de mond is geboren, is het hem wel gelukt mensen te raken. Zelfs als dat verhaal op alle mogelijke wijzen ingaat tegen de belangen van diezelfde mensen.
Nee nou doe je het zelf. Ik merk op dat we allemaal op school geleerd hebben om partijen te weren die een groep mensen gehumaniseerd en dat de geschiedenis vol staat met deportaties die niet vlekkeloos verliepen. En dat er dus nu een voedingsbodem is voor datgene waar we voor zijn gewaarschuwd. De retoriek. Die heb je geleerd te herkennen onder het mom 'dit nooit weer'. En dat ongeacht de bedoelingen van uitspraken van een man.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
[..]
Door wie worden ze volgens jou als vergif van de samenleving bestempeld? O ja, dat was Trump met zijn 'they're poisoning the nation'-uitspraak. En wie deed dat volgens jou ook? O ja, dat was Hitler.
Als het echt waar is waar ik ook zeer aan twijfel.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Deze werkgever lijkt vooral een lulsmoes te hebben gevonden om geen kerstbonus te hoeven betalen.
En hoe komt dat? Door hele sterke propaganda dat dit echt DE gevaren van de huidige wereld zijn...quote:Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef bedachtzaam het volgende:
Mijn mening is dat inhoud er niet meer zo toe doet, ook niet in de VS, vooral hapklare brokken zoals grenzen dicht, geen geld naar Oekraïne of Israël, geen woke maar christelijk conservatisme doen het hem.
In 2019 beloofde Biden nog dat hij maar 1 term zou doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inderdaad, Joe is zelfs op heel democratische wijze verzocht om een stap opzij te doen
Dat dus, mensen die groeperingen willen aanwijzen of willen dehumaniseren zijn er altijd al geweest, maar kregen in Nederland maar weinig voet aan de grond, omdat we vrij snel daar een bepaald patroon in herkennen. Dat je het volk zover krijgt, daar moet een voedingsbodem voor zijn. En dat gaat niet van 0 naar 100. Nogmaals Trump is geen Hitler, maar veel mensen denken vaak dat de gebeurtenissen uit de tweede wereld oorlog geen aanloop hadden, terwijl wij in NL toch bijzonder duidelijk op scholen hebben gehoord waaraan je dat soort processen aan kunt herkennen.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat doet hij niet, hij vergelijkt onderliggende processen in een samenleving met de opkomst van Hitler. Het is meer het fascisme en de opkomst van het fascisme als vergelijking, denk ik.
Maar je vergelijking slaat nergens op. De kwestie bij Trump is illegale migratie, en dan vooral van mensen die vanwege criminaliteit, bendegedrag, psychiatrische aandoeningen en ziektes allerlei problemen met zich mee brengen die een reëel gevaar vormen voor de Amerikaanse bevolking. De kwestie bij Hitler was specifieke bevolkingsgroepen die al generaties gewoon legaal in het land woonden en als boeman werden aangewezen voor alle problemen in het land.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee nou doe je het zelf. Ik merk op dat we allemaal op school geleerd hebben om partijen te weren die een groep mensen gehumaniseerd en dat de geschiedenis vol staat met deportaties die niet vlekkeloos verliepen. En dat er dus nu een voedingsbodem is voor datgene waar we voor zijn gewaarschuwd. De retoriek. Die heb je geleerd te herkennen onder het mom 'dit nooit weer'. En dat ongeacht de bedoelingen van uitspraken van een man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |