abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215509332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het deporteren zal vast ook niet gegaan zijn met het idee van vergassen. Maar dat is inderdaad het punt niet. Het doet er niet toe wat het uiteindelijke plan is, de weg ernaar toe is al problematisch genoeg.
Je kan ook gewoon denken, Haitianen terug naar Haiti, Mexicanen naar Mexico etc

Hier zit niet gelijk een plan in om 1939 nog een keertje over te doen.
Hell To The Liars
pi_215509334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:04 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vriend, neem je nu de boel in de maling?
Wat doe je hier dan in dit topic :')
Jij kent alle 92 rechtszaken van Trump in detail? Knap van je. Ik denk dan dat je als enige overblijft in dit topic.
pi_215509350
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
het zit er niet ver vanaf:
[ x ]
Wie is de man die aan het woord is? Een acteur? Wie vertegenwoordigt hij? Alle 'blanke mannen'?
  donderdag 7 november 2024 @ 16:07:48 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat geloven de anti-Trumpers toch ook? Die geloven dat het om een vorm van racisme gaat. Niet dat immigranten letterlijk vergif in het boed van het land spuiten. Want een land heeft geen bloed, en zelfs als je dat voor 'mensen' aanneemt, dan geloven ze niet dat ze gif in het bloed van de Amerikanen spuiten.

Het is dus voor iedereen duidelijk dat dit beeldspraak is. De enige vraag is hoe je het moet interpreteren.
Trump is pas schuldig als het bewezen is, dat hij al die mensen verkrachters, ziek en dergelijke noemt is dan wel weer een reden om hem geweldig te vinden, ook al kun je moeilijk stellen dat al die mensen zich daar schuldig aan hebben gemaakt. De ironie ontgaat je denk ik.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215509360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jij kent alle 92 rechtszaken van Trump in detail? Knap van je. Ik denk dan dat je als enige overblijft in dit topic.
Jij kent de rechtzaken niet, maar je weet toch wel dat ze spelen en grofweg weet dat het niet gaat om bv moord.,

Even serieus blijven over de feiten en niet gelijk zeggen je moet van alles af weten.
Nee gewoon basiskennis voor als je ergens over mee wilt praten.
Hell To The Liars
pi_215509362
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
Het blijft toch altijd wel bijzonder. Je hoort een Trump letterlijk "ABC" zeggen, maar je moet het kennelijk verstaan als "XYZ".
Hoe werkt dat? Zit daar een soort van hogere wiskunde achter?
Zijn vorige termijn heeft toch al genoeg duidelijk gemaakt dat wanneer hij ABC zegt hij ook ABC wil uitvoeren? Als dat even kan.

Neem nu alleen al die specifieke 'travel ban for Muslims'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215509375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Jij kent de rechtzaken niet, maar je weet toch wel dat ze spelen en grofweg weet dat het niet gaat om bv moord.,

Even serieus blijven over de feiten en niet gelijk zeggen je moet van alles af weten.
Nee gewoon basiskennis voor als je ergens over mee wilt praten.
Ik nam even voor het gemak aan dat ze inderdaad spelen. Ik neem aan dat hij dat niet heeft verzonnen. Maar je hebt gelijk, misschien lopen ze niet eens. Geen idee, ik houd me er niet mee bezig. Het ging hier om Trrump die met Hitler werd vergeleken. Daarom reageerde ik. Ik heb niks over rechtszaken gezien. Verder ook geen nuttige bijdragen van jou.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:12:50 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het idee is om ze te vergassen. Kijk bijvoorbeeld in Nederland, waar ineens het idee kwam om alle asielzoekers met het vliegtuig te brengen naar Oeganda. Dat daar de mensenrechten minder zijn doet er dan niet toe. Maar na een verloop van tijd is Oeganda er ook klaar mee, weten we dan zeker dat die mensen daar niet als beesten behandeld gaan worden.

Ik denk ook niet dat men in 1939 het idee had om al die mensen te gaan vermoorden. Het gaat mij puur om de normalisatie én acceptatie van het dehumaniseren van mensen en massadeportaties. Kun je mij anders voorbeelden geven van massadeportaties en daar vooral de grootsten, die een enorm succes waren en geen vreselijke omstandigheden veroorzaakten? En voor de zekerheid, Trump had het over de grootste massadeportaties ooit.
pi_215509403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Trump is pas schuldig als het bewezen is, dat hij al die mensen verkrachters, ziek en dergelijke noemt is dan wel weer een reden om hem geweldig te vinden, ook al kun je moeilijk stellen dat al die mensen zich daar schuldig aan hebben gemaakt. De ironie ontgaat je denk ik.
Nogmaals: waarom neem je het zo op voor illegale migranten die zich crimineel gedragen? Wat is daar nou zo nobel aan?

Hoeven deze mensen zich niet aan de wet te houden? Hoezo niet?
pi_215509416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nogmaals: waarom neem je het zo op voor illegale migranten die zich crimineel gedragen? Wat is daar nou zo nobel aan?

Het zijn mensen Ali.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:14:35 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zijn vorige termijn heeft toch al genoeg duidelijk gemaakt dat wanneer hij ABC zegt hij ook ABC wil uitvoeren? Als dat even kan.

Neem nu alleen al die specifieke 'travel ban for Muslims'.
Ik weet nog wel dat die muur niet letterlijk zou zijn... Ook op de FP is er iemand die dat zei en die is nu al bezig met zeggen dat 'vrede in Oekraine binnen 24 uur' natuurlijk ook niet letterlijk opgevat moet worden. Nee, die muur was symbolisch voor strengere maatregelen.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:15:14 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoef jij je dan niet aan de grondwet te houden? Of vedragen?
pi_215509431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op.

Trump heeft weliswaar gezegd de importtarieven te willen verhogen, maar dat is nog verre van concreet. We weten niet welke tarieven hij gaat verhogen, in welke mate en hoe dat precies vorm gaat geven. Wellicht worden Amerikaanse bedrijven op een of andere manier gecompenseerd, net zoals de boeren destijds.

Deze werkgever lijkt vooral een lulsmoes te hebben gevonden om geen kerstbonus te hoeven betalen.
We zullen het zien. Vorige keer was het ook "dat gaat hij nooit doen" of "dat bedoelde hij niet" of "hij zegt maar wat" en dat was in tal van zaken ook allemaal niet het geval want hij deed en bedoelde het wel.

Kan het een lulsmoes zijn? Zeker. Kan het zijn dan die werkgever de bui al ziet hangen? Ja, dat kan ook.

Zie bijvoorbeeld ook de boeren die je noemt. Een John Deere heeft zaken naar het buitenland verplaatst. Dus mochten die lui niet geraakt worden door trade wars, dan kunnen ze mogelijk nog steeds geraakt worden door tariffs want de kosten van onderhoud op hun spul is plots een stuk duurder.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215509432
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het zijn mensen Ali.
En het feit dat je een mens bent geeft je het recht om de wet te overtreden?

Mag je mensen die zich crimineel gedragen niet crimineel noemen?

Waarom staat men nooit stil bij de slachtoffers die hieronder te lijden hebben. Dat begrijp ik niet. Er is alleen sympathie voor de mensen die de problemen veroorzaken door zich niet aan de wet te houden.
pi_215509442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoef jij je dan niet aan de grondwet te houden? Of vedragen?
Onzinnige reactie. Geen flauw idee wat je punt is. Noch geef je antwoord op mijn vraag.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:18:11 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom staat men nooit stil bij de slachtoffers die hieronder te lijden hebben. Dat begrijp ik niet. Er is alleen sympathie voor de mensen die de problemen veroorzaken door zich niet aan de wet te houden.
Dus zijn het allemaal wel beesten? Je spreekt jezelf constant tegen.
pi_215509447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een aardbol.

Mensen die naar een ander land gaan voor beter zijn niet crimineel
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215509451
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
het zit er niet ver vanaf:
[ x ]
Wie is die racist? Wel knap altijd dat mensen rustig kunnen eten met zon vent die zegt donder op uit mijn land terwijl je er even goed geboren bent.
Maar zon gesprek als dit is niet echt voor de Trumpfans immers racisme bestaat niet. Zo'n replacement theorie is niet racistisch. ofzo
pi_215509452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als men alle illegale (dus uitgeprocedeerden) terug naar het land van herkomst wil dan kun je daar best vorm aan geven met redelijke middelen en afspraken.

Maar als je bordjes laat bedrukken met 'Mass deportation' now' en je doet wat vreemde uitspraken over wie op die dag maar je pad kruist aan politici, journalisten en iedereen die niet 'Maga-gezind' is; en als die hoeveelheden die je wilt deporteren gaan van enkele miljoenen tot een veelvoud; dan weet je niet of je daar ook onder gaat vallen op den duur.

Bovendien geef je inderdaad 'power to the people' met zo'n bordje, dat de eerste de beste tokkie zelf gaat bepalen wie er het land uit moet op basis van wat aannames. En als je via-via wat banden hebt met Maga dan kun je nog best ver komen ook met wegpesten.

Dus ook legale migranten kunnen de wind van de bordjesdragers van voren krijgen.

Ik vergelijk het niet met 1939 overigens, het fenomeen Trump is een nieuwe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 07-11-2024 16:25:19 ]
  donderdag 7 november 2024 @ 16:19:00 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215509453
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het zijn mensen Ali.
Dus?
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:19:18 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Zijn vorige termijn heeft toch al genoeg duidelijk gemaakt dat wanneer hij ABC zegt hij ook ABC wil uitvoeren?
Dan ben ik toch heel benieuwd hoe hij de uitspraken dat er na zijn re-election nooit meer verkiezingen nodig zijn gaat bewerkstelligen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215509456
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Een aardbol.

Dat is geen excuus. Als iedereen kon doen waar hij zin in heeft, zou het een enorme pijnhoop worden. Daarom heeft iedere beschaving wetten en regels en handhaaft die. Dit hele verhaal rondom immigratie draait om het opheffen van wetten en regels die grote groepen mensen beschermen. Dat is niet normaal.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:20:20 #223
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Want als christelijk persoon ben je uiteraard veel beter af bij Harris die zo pro abortus is dat ze niet eens durft te zeggen tot welk termijn abortus überhaupt wenselijk is.
Kamala Harris die is opgevoed met het hindoeïsme.
Misschien is het een goed idee om religieuze overtuigingen los te zien van iemands stemkeuze. Stemmen is altijd een compromis sluiten over je eigen normen en waarden.
Heel bizar dat uitsluitend christenen aan die standaarden gehouden worden.
Heb je nog spermacellen vermoord recentelijk? Beestachtig!

Nee hoor, niet alleen christenen. Maar iemand die zich christen noemt en het vervolgens normaal vindt dat mensen beesten worden genoemd, die blijkbaar ook kinderen die illegaal de grens overgekomen zijn criminelen vindt, iemand die in alles laat blijken geen enkel idee te hebben wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid betekenen, dat vind ik best een beetje bijzonder.

Maar mag hij helemaal zelf weten. Net zoals jij anti-abortus mag zijn maar wel fuck you mag zeggen zodra er geworpen is. Pro-life hypocricie

Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:21:08 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
enorme pijnhoop
pi_215509467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus zijn het allemaal wel beesten? Je spreekt jezelf constant tegen.
Waar heb ik al die mensen beesten genoemd dan?

Ik vind verkrachtig en dergelijke beestachtig gedrag. Dat maakt ze geen beesten. Maar het gedrag is verwerpelijk en iedereen die dat soort dingen doet, moet belemmerd worden om andere mensen verdere schade te berokkenen.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:22:19 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509472
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Een aardbol.

Zelfs al ga je met hem mee in dat het criminelen zijn, dan nog kun je ze gewoon als mensen behandelen. Dat is sowieso in Amerika, waar je zelfs tijdens je straf gestraft moet worden, want waarom zou je goed te eten krijgen als je ooit in aanraking gekomen bent met justitie? In Nederland krijg je op zijn minst gezond genoeg te eten en dat ziet men dan als belonen van misdaad. Ik vind vanaf nu ook, een ieder die iets steelt of iets gedaan hebt wat niet mag, is een beest en mag niet meer als mens gezien worden. Ben jij toevallig geboren en je moeder heeft ooit iets crimineels gedaan? Dan dien je met stokslagen een voertuig in geduwd te worden, had je moeder maar niet moeten kiezen iets fout te doen.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:22:23 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik weet nog wel dat die muur niet letterlijk zou zijn... Ook op de FP is er iemand die dat zei en die is nu al bezig met zeggen dat 'vrede in Oekraine binnen 24 uur' natuurlijk ook niet letterlijk opgevat moet worden. Nee, die muur was symbolisch voor strengere maatregelen.
Hmmm hmmm net als die nieuwe affordable care act die er nooit kwam. Trump is vooral een afbreker en geen bouwer. Zodat hij voor eeuwig kan blijven roeptoeteren dat hij America great again wil maken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215509477
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

'Een enorme Pijnhoop' is wel een mooie beschrijving voor wat er gaande is. Zit wel een nieuwe TT in ook.
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:24:59 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:20 schreef mcmlxiv het volgende:
wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid
Het lijkt dat dat politiek gezien niet meer leeft, op een of andere manier zie je wereldwijd de zachtere aanpak verliezen tegenover de hele harde woorden. Waar zou dat vandaan komen. Waarom wil iedereen* (*ongeveer 50-60 procent van de mensen gemiddeld) zo graag harde maatregelen? Is men klaar met complexe oplossingen die proberen zo veel mogelijk schade te voorkomen?
pi_215509492
quote:

[..]

Nee hoor, niet alleen christenen. Maar iemand die zich christen noemt en het vervolgens normaal vindt dat mensen beesten worden genoemd, die blijkbaar ook kinderen die illegaal de grens overgekomen zijn criminelen vindt, iemand die in alles laat blijken geen enkel idee te hebben wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid betekenen, dat vind ik best een beetje bijzonder.

Maar mag hij helemaal zelf weten. Net zoals jij anti-abortus mag zijn maar wel fuck you mag zeggen zodra er geworpen is. Pro-life hypocricie

[ afbeelding ]
Kortom je houd mensen aan standaarden maar zo streng ben je uiteraard nooit voor jezelf. Het laat maar weer eens je totale hypocrisie zien.
pi_215509494
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Voor al die mensen is er een normaal immigratietraject beschikbaar. Er is geen enkele reden om zomaar een grens over te steken omdat je daar toevallig zin in hebt.

Voor vluchtelingen, mensen in levensgevaar, mensen met bijzonder aandoeningen, enzovoorts, is er altijd een speciaal traject.

Maar je kan als volksvertegenwoordiger niet zomaar miljoenen mensen illegaal de grens over laten steken. Dat is gewoon onverantwoord en daarmee breng je de levens van andere mensen, die je vertegenwoordigt, in gevaar.

Dit is voor mij gewoon realiteitszin. Het heeft niks met moraliteit te maken. Je kan niet naar 1 groep kijken en zeggen: ach wat zielig, en compleet negeren wat de gevolgen zijn voor de andere groep. Dat is geveinsde moraliteit. Eerlijkheidshalve moet je de belangen van beide groepen in acht nemen, en als je geen wetten meer handhaaft, is het einde zoek.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:27:47 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zelfs al ga je met hem mee in dat het criminelen zijn, dan nog kun je ze gewoon als mensen behandelen. Dat is sowieso in Amerika, waar je zelfs tijdens je straf gestraft moet worden, want waarom zou je goed te eten krijgen als je ooit in aanraking gekomen bent met justitie? In Nederland krijg je op zijn minst gezond genoeg te eten en dat ziet men dan als belonen van misdaad. Ik vind vanaf nu ook, een ieder die iets steelt of iets gedaan hebt wat niet mag, is een beest en mag niet meer als mens gezien worden. Ben jij toevallig geboren en je moeder heeft ooit iets crimineels gedaan? Dan dien je met stokslagen een voertuig in geduwd te worden, had je moeder maar niet moeten kiezen iets fout te doen.
En je mag niet meer stemmen. Maar een veroordeelde president is geen probleem. Oh the irony.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:28:10 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
want waarom zou je goed te eten krijgen als je ooit in aanraking gekomen bent met justitie?
Echt schreinend inderdaad, toen ik in amerika was in 2022 hoorde ik in een taxi waar the black information channel op de radio stond ( :') ) over de grote turkey crisis in het gevangenis wezen. Ze hadden geen kalkoenen voor thanksgiving. Daarna hoorde ik op het congres waar ik was over een enorme opleving in het aantal scheurbuik ( :') ! ) patienten in amerika, ook het grootste percentage voorkwam onder gevangenen en armen omdat ze geen fruit krijgen :N Schandalig land.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:29:07 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509518
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het lijkt dat dat politiek gezien niet meer leeft, op een of andere manier zie je wereldwijd de zachtere aanpak verliezen tegenover de hele harde woorden. Waar zou dat vandaan komen. Waarom wil iedereen* (*ongeveer 50-60 procent van de mensen gemiddeld) zo graag harde maatregelen? Is men klaar met complexe oplossingen die proberen zo veel mogelijk schade te voorkomen?
Ik verwijs weer naar die meme over de foreigner en cookies. Omdat ons wordt verteld dat die vreemdeling het grote gevaar is en onze woningen steelt terwijl de huisjesmelkers buiten beeld blijven. Zelfs onze eigen coalitie probeert ons een asielcrisis in de schoenen te schuiven.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:29:48 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Voor al die mensen is er een normaal immigratietraject beschikbaar. Er is geen enkele reden om zomaar een grens over te steken omdat je daar toevallig zin in hebt.
Alsof mensen hun huis en haard achterlaten 'omdat ze daar zin in hebben'...
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:31:04 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509537
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik verwijs weer naar die meme over de foreigner en cookies. Omdat ons wordt verteld dat die vreemdeling het grote gevaar is en onze woningen steelt terwijl de huisjesmelkers buiten beeld blijven.
Inderdaad :Y

Maar ik vraag me af of mensen uberhaubt zo ver denken ook in nederland. Het zou me niet verbazen dat voor veel mensen het een stem lijkt tussen harde aanpak of zachte maatregel en dan denken pak "ze" maar harder aan. En voor ze kun je alles invullen wat je maar wilt en ze denken nooit dat ze het zelf zijn.
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:33:51 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509552
quote:

[..]
Leuk ja yolo ik betaal me scheel om op een bootje een levensgevaarlijke reis te maken, morgen ga ik bungee jumpen in nepal en overmorgen schansspringen in finland.

Men heeft geen idee hoe moeilijk zo'n beslissing is.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:35:44 #238
403588 mcmlxiv
pi_215509561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom je houd mensen aan standaarden maar zo streng ben je uiteraard nooit voor jezelf. Het laat maar weer eens je totale hypocrisie zien.
Hoe weet jij nou hoe streng ik voor mezelf ben? Hebben wij gezoend? Heb ik mijn piemel in jouw badwater gestopt? Wat een agressie weer lieverd. Lighten up, net als indertijd bij brexit heb je gewonnen en gaan wij jou de komende jaren confronteren met de geneugten van die winst.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor vluchtelingen, mensen in levensgevaar, mensen met bijzonder aandoeningen, enzovoorts, is er altijd een speciaal traject.

Maar je kan als volksvertegenwoordiger niet zomaar miljoenen mensen illegaal de grens over laten steken. Dat is gewoon onverantwoord en daarmee breng je de levens van andere mensen, die je vertegenwoordigt, in gevaar.

Dit is voor mij gewoon realiteitszin. Het heeft niks met moraliteit te maken. Je kan niet naar 1 groep kijken en zeggen: ach wat zielig, en compleet negeren wat de gevolgen zijn voor de andere groep. Dat is geveinsde moraliteit. Eerlijkheidshalve moet je de belangen van beide groepen in acht nemen, en als je geen wetten meer handhaaft, is het einde zoek.
Wat zou jezus hier nou van vinden? Je komt nogal farizeeër achtig over beste jongen .
pi_215509570
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Leuk ja yolo ik betaal me scheel om op een bootje een levensgevaarlijke reis te maken, morgen ga ik bungee jumpen in nepal en overmorgen schansspringen in finland.

Men heeft geen idee hoe moeilijk zo'n beslissing is.
En ondertussen zijn er hele volksstammen die zich wijs hebben laten maken dat heel Afrika hierheen wil komen omdat ze hier een 'gratis huis' zouden kunnen krijgen. :') Ook zoiets tenenkrommend altijd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215509572
quote:

[..]
En een half continent overtrekken omdat ze per se so ver moeten reizen?

Als het echt zo erg is, gaat men doorgaans naar een buurland.

En als dat niet het doel is, kan men zich bij de douane melden en legaal een traject volgen.

Je kunt niet voor miljoenen mensen de wet maar even negeren en verwachten dat dat tot goede resultaten zal leiden.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:38:31 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En een half continent overtrekken omdat ze per se so ver moeten reizen?

Als het echt zo erg is, gaat men doorgaans naar een buurland.

En als dat niet het doel is, kan men zich bij de douane melden en legaal een traject volgen.
Het gekke is dat ze in al die gevallen nog steeds mens zijn.
pi_215509588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, dat is nu juist het probleem. Je kunt mensen niet op hun droge ogen vertrouwen dat ze zich lief en netjes zullen gedragen. Daarom heeft elke beschaving wetten en regels om het gedrag van mensen te reguleren en ze tegen elkaar te beschermen.

Dat basisprincipe in de prullenbak gooien omdat mensen het slecht hebben is geen constructieve oplossing.
pi_215509616
Over 15 minuten Joe Biden op de televisie.
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 16:44:30 #244
403588 mcmlxiv
pi_215509619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het nieuwste testament van AK
En Jezus zei: laat die illegalen verdrinken in hun shitbootjes, overvaar ze voor ze aan land komen en in de criminaliteit belanden. Red hun ziel!

pi_215509630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En Jezus zei: laat die illegalen verdrinken in hun shitbootjes, overvaar ze voor ze aan land komen en in de criminaliteit belanden. Red hun ziel!

[ afbeelding ]
Christen zijn wil niet zeggen dat je je verstand bij het aanrecht moet zetten.

De bijbel is gegrond in wetten en regels. Die beschermen mensen tegen onrechvaardigheid, criminaliteit, pijn, leed, enzovoorts.

Het handhaven van regels wil niet zeggen dat je mensen dood wenst. Dat is complete onzin. Waar sommigen hiervoor ljiken te staan is chaos. Hoe gaat chaos immigranten helpen? En de mensen die er al wonen?

Regels zijn nodig om de goede orde te bewaren. Anders leidt dat onherroepelijk tot meer leed.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:47:41 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het land respecteren is verder ook enorm vaag, want tijdens corona kon je zien hoeveel mensen een land respecteerden, maar blijkbaar gaat het ook om wie het land wel of niet respecteert. Op 6 januari hebben we kunnen zien dat er ook in Amerika genoeg mensen zijn die hun land niet respecteren op iets simpels als de democratie. Maar ja, dat waren geen beesten.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:48:48 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De bijbel is gegrond in wetten en regels. Die beschermen mensen tegen onrechvaardigheid, criminaliteit, pijn, leed, enzovoorts.

Het handhaven van regels wil niet zeggen dat je mensen dood wenst. Dat is complete onzin. Waar sommigen hiervoor ljiken te staan is chaos. Hoe gaat chaos immigranten helpen? En de mensen die er al wonen?

Hoe weinig chaos verwacht je tijdens het deporteren van 11 miljoen mensen, waaronder veel kinderen?
pi_215509655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoe weet jij nou hoe streng ik voor mezelf ben? Hebben wij gezoend? Heb ik mijn piemel in jouw badwater gestopt? Wat een agressie weer lieverd. Lighten up, net als indertijd bij brexit heb je gewonnen en gaan wij jou de komende jaren confronteren met de geneugten van die winst.
[..]
Wat zou jezus hier nou van vinden? Je komt nogal farizeeër achtig over beste jongen .
Dat heb je hier meerdere malen geëtaleerd in dit topic waar je bent voor de partij van compassie. Maar diezelfde compassie waar je zogenaamd voor staat vliegt snel het raam uit als ze niet jou wereldbeeld delen.
Dan zijn ze domrechts en vermoorden ze spermacellen ofzoiets, niet waar mcm?
  donderdag 7 november 2024 @ 16:52:21 #249
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215509663
https://www.cbsnews.com/n(...)ounsel-prosecutions/

Hier bestond natuurlijk geen enkele twijfel over, maar het is toch wel weer fijn om een confirmatie te krijgen dat we hier met een overwegend derdewereldland te maken hebben. Met dergelijke aantijgingen hoor je natuurlijk nooit op een ballot te kunnen plaatsnemen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215509672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:

Hier bestond natuurlijk geen enkele twijfel over, maar het is toch wel weer fijn om een confirmatie te krijgen dat we hier met een overwegend derdewereldland te maken hebben.
Het lijkt Israel wel, daar is de premier ook nog immuun voor tig lopende zaken.

Alles voor de macht.

Hoorde dat de kans aanwezig is dat ie met een enkelband het Witte Huis moet. :D
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 16:55:11 #251
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215509682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Het lijkt Israel wel, daar is de premier ook nog immuun voor tig lopende zaken.

Alles voor de macht.
Zie dit. :P Dat je als president an sich immuun bent, alas. Dat je een beschuldiging boven je hoofd hebt hangen van het voeren van een staatsgreep en toch je naam op een ballot kunt zetten is absurd. Nog even los van het feit dat hij al eens schuldig is boven van andere delicten.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:55:33 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:

Hier bestond natuurlijk geen enkele twijfel over, maar het is toch wel weer fijn om een confirmatie te krijgen dat we hier met een overwegend derdewereldland te maken hebben. Met dergelijke aantijgingen hoor je natuurlijk nooit op een ballot te kunnen plaatsnemen.
Maar die respecteert zijn land natuurlijk wel.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:58:10 #253
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215509701
Ach ja de Amerikaanse Taliban
pi_215509705
quote:

[..]
Complexiteit past niet in de tijdsgeest. We zitten meer en meer op schermpjes. Algoritmes die grotendeels een black-box zijn ook voor de bedrijven zelf (bij google is er werkelijk niemand die precies weet hoe hun algoritme werkt) bepalen meer en meer wat we te zien krijgen. Bijkomstig probleem is het late stage kapitalisme waar we in zitten, het sloopt onze leefomgeving meer en meer geld hoopt op bij de top. Ik zou dat best incerementeel aangepakt willen zien worden maar de geschiedenis leert dat een harde breuk waarschijnlijker is. Complexe oplossingen zijn daarbij leuk voor een minderheid de meerderheid wil liever iets simpels.
pi_215509716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar ben je precies bang voor dan? Dat hij allerlei mensen buitenze die legaal in het land mogen verblijven, en de rest vergast?

Voor mij zijn dit gewoon irrationele gedachten, ik kan er niks aan doen. Ik denk dat hij allerlei streken uit kan halen hoor, maar dit niet.
Nee, ik geef slechts aan dat woorden ertoe doen. Hele groepen in een hoek drukken, beschimpen, dehumaniseren. Dat is altijd gevaarlijk, omdat je daarmee het risico loopt dat je een dynamiek van haat en achterdocht creëert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:01:44 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509717

Hmm in 2024 zijn in alle landen waar verkiezingen waren de zittende partijen de verliezer. En dit gebeurde voor het eerst.
  donderdag 7 november 2024 @ 17:02:28 #257
403588 mcmlxiv
pi_215509718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Regels zijn nodig om de goede orde te bewaren. Anders leidt dat onherroepelijk tot meer leed.
Goh….

Nodig de armen en behoeftigen uit om samen met je te eten. – Lukas 14:13-14.

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. – Matt 7:12, Lukas 6:31.

Spreek, oordeel rechtvaardig,geef de armen en behoeftigen hun recht. Spreuken 31:9

Doe recht aan weerlozen en wezen,kom op voor verdrukten en zwakken. Psalm 82:3

Hij antwoordde: ‘Wie twee stel onderkleren heeft, moet delen met wie er geen heeft, en wie eten heeft moet hetzelfde doen.’
Lucas 3:11

Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Spreek eerlijk recht, wees goed en zorgzaam voor elkaar; onderdruk geen weduwen en wezen en ook geen vreemdelingen en armen, en wees er niet op uit om een ander kwaad te doen.
Zacharia 7:9-10

Alleen maar Metaforisch bedoeld natuurlijk, ik begrijp het….
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:04:38 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509729
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm in 2024 zijn in alle landen waar verkiezingen waren de zittende partijen de verliezer. En dit gebeurde voor het eerst.
Klein addendum behalve mexico

twitter
pi_215509740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik geef slechts aan dat woorden ertoe doen. Hele groepen in een hoek drukken, beschimpen, dehumaniseren. Dat is altijd gevaarlijk, omdat je daarmee het risico loopt dat je een dynamiek van haat en achterdocht creëert.
Ik zie dit eerlijk gezegd meer als een uiting van sympathie voor de mensen die eronder te lijden hebben.

Het valt me altijd op dat men daar nooit oog voor heeft.

Misschien zou je een keer Sicaro kunnen kijken, dat is een film met een vrij realistische weergave van de activiteiten van Mexicaanse drugscartels in Amerika.
pi_215509753
quote:
[ afbeelding ]

Gisteren hoorde ik of Michiel Vos of bij Eva dat ook.
Weet alleen niet meer wat de reden was.

Ehh, was het niet doordat we tijdens Corona "gratis" geld kregen en nu veel mensen hun oorspronkelijke goede pre-covid baan kwijt zijn en daarna een lagere baan kregen incl dito salaris.

Maar ik kan er ook, compleet, naast zitten. Misschien heeft iemand anders het meegekregen.
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 17:10:34 #261
403588 mcmlxiv
pi_215509776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat heb je hier meerdere malen geëtaleerd in dit topic waar je bent voor de partij van compassie. Maar diezelfde compassie waar je zogenaamd voor staat vliegt snel het raam uit als ze niet jou wereldbeeld delen.
Dan zijn ze domrechts en vermoorden ze spermacellen ofzoiets, niet waar mcm?
Ik heb heel veel compassie voor domrechts, de arme misleidde onderkant van de samenleving die denkt dat narcistische, psychopathische, liegende en aanrandende misdadigers als Trump en even narcistische vriendjes als Musk hun gaat helpen het eigen waardeloze leven een beetje beter te maken.

Ik heb absoluut geen compassie voor extreem-rechtse figuren die geweld tegen onwelwillende journalisten toejuichen, die de vrije pers willen onderdrukken en die via frauduleuze maatregelen en gesjoemel de democratie om zeep willen helpen.

Mag jij kiezen waar je bij wil horen.....
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:11:24 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zie dit eerlijk gezegd meer als een uiting van sympathie voor de mensen die eronder te lijden hebben.

Omdat men daar vrijwel niet onder lijdt. Dat is juist het rare schrikbeeld dat aangepraat wordt. Als je het naar het nederlandse voorbeeld doet, als je immigranten netjes opvangt, dan is het netto effect van 10 of 20 duizend meer immigranten op mensen nihil. Je merkt het niet aan je portomonnee je inkomsten je huisvesting etc. Waarom merken we het dan nu wel, aan de ene kant omdat het bewust geconcentreerd wordt op 1 plek, daarnaast "merkt" men het vooral omdat er gezegd wordt dat al hun problemen komen door immigranten. Boodschappen duurder immigranten, langer zoeken naar een huis immigranten, inbraak in de buurt immigranten, voetbal vandalisme immigranten, johan derksen boos bij VI immigranten, gat in je schoen immigranten, brandend maagzuur immigranten.

maar dit is te nederlands voor dit topic toch werkt het wel zo.

Als je mensen wilt helpen die denken te lijden onder immigratie dan moet je de problemen die hun nekt aanpakken, dus de huizenmarkt, de toeslagen bureaucratie, hoe zorg geregeld is, dat zijn de problemen die ze ervaren en er wordt hun aangepraat dat er een andere schuldige is dan de staat, beleid en regelgeving.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 07-11-2024 17:17:56 ]
pi_215509813
quote:
[ afbeelding ]

Lijkt een beetje op deze:
twitter

Overigens was het verlies in de battleground states kleiner dan over het hele land. Ongeveer de helft kleiner.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 november 2024 @ 17:16:29 #264
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215509819
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Klein addendum behalve mexico

[ twitter ]
Dom voorbeeld ook dat België. Daar zaten 7 partijen in de regering-De Croo, ja natuurlijk verschuift er dan het een en ander naar de oppositie maar er waren ook coalitiepartijen die wél zetels pakten. Vind het maar een rare analyse, wat is het punt? Dat je als je regeert klappen krijgt? Dat moet je op partijniveau bekijken en niet in z’n geheel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215509824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Gisteren hoorde ik of Michiel Vos of bij Eva dat ook.
Weet alleen niet meer wat de reden was.

Ehh, was het niet doordat we tijdens Corona "gratis" geld kregen en nu veel mensen hun oorspronkelijke goede pre-covid baan kwijt zijn en daarna een lagere baan kregen incl dito salaris.

Maar ik kan er ook, compleet, naast zitten. Misschien heeft iemand anders het meegekregen.
Reden is vooral masters of the universe zoals Poetin die Trump een cadeautje gaven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215509841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Misschien zou je een keer Sicaro kunnen kijken, dat is een film met een vrij realistische weergave van de activiteiten van Mexicaanse drugscartels in Amerika.
Dan moet Trump het specifiek hebben over kartels. Hij rept in zijn speeches over 'immigrants' die als een invasiemacht het land binnenkomen om vervolgens te zeggen dat hij 10+ miljoen mensen wil deporteren. Ik kan je verklappen dat die 10 miljoen mensen niet allemaal drugskartelleden zijn.

Nogmaals, woorden doen ertoe. Een verantwoordelijk politicus zou onderscheid maken tussen kwaadwillende kartelleden en criminelen en mensen die de grens oversteken omdat ze op zijn naar werk en beter bestaan. Dat doet Trump niet. Die wekt de indruk dat er louter criminelen de grens overkomen, om daar vervolgens aan toe te voegen dat hij ze allemaal het land uit wil trappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 7 november 2024 @ 17:25:46 #267
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215509881
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan moet Trump het specifiek hebben over kartels. Hij rept in zijn speeches over 'immigrants' die als een invasiemacht het land binnenkomen om vervolgens te zeggen dat hij 10+ miljoen mensen wil deporteren. Ik kan je verklappen dat die 10 miljoen mensen niet allemaal drugskartelleden zijn.

Nogmaals, woorden doen ertoe. Een verantwoordelijk politicus zou onderscheid maken tussen kwaadwillende kartelleden en criminelen en mensen die de grens oversteken omdat ze op zijn naar werk en beter bestaan. Dat doet Trump niet. Die wekt de indruk dat er louter criminelen de grens overkomen, om daar vervolgens aan toe te voegen dat hij ze allemaal het land uit wil trappen.
Juist, een verantwoorde politicus zou….
Maar daarmee houdt alles al op, want dat is hij niet.
Het is nu afwachten hoe gevaarlijk hij echt kan worden.

Ik denk trouwens dat een groot deel van de bevolking bepaalde fratsen uit project 2025 echt niet gaat pikken hoor.
Stel ze gaan het uitvoeren, wordt dat dan per staat verschillend of gaat het voor de hele VS gelden?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215509885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de manier waarop hij zich uit niet atijd tactisch is.

Maar ik zou ook niet elk woord al te letterlijk nemen en er heel ernstige gevolgen aan verbinden. Het is toch vooral een boel gebluf.
pi_215509913
Iemand die naar Biden zit te kijken.

Hij doet het leuk en goed.
Beetje opa die zijn kleinkinderen troots zonder teveel poespas en grote woorden
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 17:45:24 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de manier waarop hij zich uit niet atijd tactisch is.

Maar ik zou ook niet elk woord al te letterlijk nemen en er heel ernstige gevolgen aan verbinden. Het is toch vooral een boel gebluf.
Dat hoorde ik ook bij de muur. Dat bleek toch enorm letterlijk te zijn.
pi_215510076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat hoorde ik ook bij de muur. Dat bleek toch enorm letterlijk te zijn.
Wat is er mis met een muur dan? Heb jij geen hek om je tuin? Of een muur zelfs?
pi_215510111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ah, een beetje zoals jezus dus. Ik begrijp het.
Ik begrijp niet zo goed waarom dit van belang is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215510190
quote:

[..]
Ja, wat verwacht jij dan? Dat ze er in geluisd worden ofzo? Blijft toch bizar, dit soort werkelijkheidsontkenning.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:07:35 #274
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215510199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Een huis is anders dan een land. Een land dat overigens van niemand is behalve de staat. Wanneer gaan etnonationalisten dat begrijpen?
pi_215510200
quote:

[..]
Het is meer dat mensen er niet zo van houden om verteld te worden dat er geen probleem is terwijl dat probleem wel degelijk bestaat. De andere kant biedt geen oplossing.

De grootste fout van de Biden-administratie was het probleem van migratie ontkennen. Dat probleem werd uiteindelijk erkend, maar veel te laat. En uiteraard hebben Trump en de Republikeinen daar opportunistisch gebruik van gemaakt.
pi_215510211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Een huis is anders dan een land. Een land dat overigens van niemand is behalve de staat. Wanneer gaan etnonationalisten dat begrijpen?
Amerika is wettelijk gezien van de Amerikanen. Het is geen top-down-systeem maar een bottom-up-systeem.

Een huis is anders dan een land ja, maar het principe is hetzelfde. Goede muren maken goede buren.
pi_215510220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, wat verwacht jij dan? Dat ze er in geluisd worden ofzo? Blijft toch bizar, dit soort werkelijkheidsontkenning.
Inderdaad bizarre werkelijkheidsontkenning dat mensen liever van huis weggaan. Waar wil jij heen verhuizen dan?
pi_215510232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Inderdaad bizarre werkelijkheidsontkenning dat mensen liever van huis weggaan. Waar wil jij heen verhuizen dan?
Ik ben geen migrant. Migranten verhuizen omdat ze denken/hopen/weten dat het aan de andere kant van de grens beter is.
pi_215510287
Wat voor een Trump sane washing lees ik hier :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:15:22 #280
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215510294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Amerika is wettelijk gezien van de Amerikanen. Het is geen top-down-systeem maar een bottom-up-systeem.

Een huis is anders dan een land ja, maar het principe is hetzelfde. Goede muren maken goede buren.
Vanwaar "The land of the free"
  donderdag 7 november 2024 @ 18:15:25 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, toen waren ook ook veel Trumpfans die mij wilden verzekeren dat zijn muurverhaal niet letterlijk genomen moest worden.

Maar sowieso: 'Ik wil 11 miljoen illegalen deporteren, ze zijn het vergif van onze samenleving', maar hoe kun je dat niet letterlijk nemen? Er is weinig ruimte voor interpretatie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vis1980 op 07-11-2024 18:22:55 ]
  donderdag 7 november 2024 @ 18:21:23 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Trump is wettelijk gezien een verkrachter, fraudeur en leugenaar. De mensen om hem heen doen inderdaad bottom-up en belanden dan vaak door hem in de gevangenis.
pi_215510360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is meer dat mensen er niet zo van houden om verteld te worden dat er geen probleem is terwijl dat probleem wel degelijk bestaat. De andere kant biedt geen oplossing.

De grootste fout van de Biden-administratie was het probleem van migratie ontkennen. Dat probleem werd uiteindelijk erkend, maar veel te laat. En uiteraard hebben Trump en de Republikeinen daar opportunistisch gebruik van gemaakt.
Laat Trump dan maar lekker met zijn deportaties beginnen.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:24:50 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Laat Trump dan maar lekker met zijn deportaties beginnen.
Misschien kunnen ze er een kanaal van maken dat we allemaal mee kunnen kijken.
pi_215510370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, toen waren ook ook veel Trumpfans die mij wilden verzekeren dat zijn muurverhaal niet letterlijk genomen moest worden.

Maar sowieso: 'Ik wil 11 miljoen illegalen deporteren, ze zijn het vergif van onze samenleving', maar hoe kun je dat niet letterlijk nemen? Er is weinig ruimte voor interpretatie.
Lol, hij zegt niet 'ze zijn het vergif van de samenleving'. Probeer woorden eens niet zo te verdraaien. Anders is er geen gesprek mogelijk.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:27:39 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lol, hij zegt niet 'ze zijn het vergif van de samenleving'. Probeer woorden eens niet zo te verdraaien. Anders is er geen gesprek mogelijk.
Ze vergiftigen ons bloed.

Nee stukken beter, blijf vooral het punt ontwijken.
pi_215510443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ze vergiftigen ons bloed.

Nee stukken beter, blijf vooral het punt ontwijken.
Ze vergiftigen het bloed van de natie.

En daarmee bedoelde hij dus, volgens hemzelf, 'the fabric of society'. De structuur van de samenleving.

"Immigrants in the U.S. illegally, Trump said Tuesday, are “destroying the blood of our country, they’re destroying the fabric of our country.”"

https://www.pbs.org/newsh(...)ng-the-nations-blood

Vrij vertaald in het Nederlands: ze ontwrichten de maatschappij.

Als jij daar vreselijke racistische dingen in wilt zien, be my guest. Ik ga daar niet in mee.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:37:47 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En daarmee bedoelde hij dus, volgens hemzelf, 'the fabric of society'. De structuur van de samenleving.

"Immigrants in the U.S. illegally, Trump said Tuesday, are “destroying the blood of our country, they’re destroying the fabric of our country.”"

Als jij daar vreselijke racistische dingen in wilt zien, be my guest. Ik ga daar niet in mee.
Ik heb het woord racisme nergens in de mond genomen. Dat maak jij er weer van. En nu het deporteren van die 11 miljoen, want dat stelde ik en laat jij er voor het gemak blijkbaar even uit, moeten we dat nu letterlijk nemen?
pi_215510568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het woord racisme nergens in de mond genomen. Dat maak jij er weer van. En nu het deporteren van die 11 miljoen, want dat stelde ik en laat jij er voor het gemak blijkbaar even uit, moeten we dat nu letterlijk nemen?
Je vergeleek hem met Hitler en zijn deportatie van Joden en anderen. Dat waren rassengerelateerde deportaties.

En nu zeg je schijnheilig dat je het niet als racisme interpreteert?

Dahaag.

Of ben je het eindelijk met me eens dat die hele vergelijking met Hitler gewoon nergens op slaat?
  donderdag 7 november 2024 @ 18:43:53 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je vergeleek hem met Hitler en zijn deportatie van Joden en anderen. Dat waren rassengerelateerde deportaties.

Dahaag.

Of ben je het eindelijk met me eens dat die hele vergelijking met Hitler gewoon nergens op slaat?
Daar ga je weer en ik heb het je inmiddels meerdere keren uitgelegd. Ik maakte geen vergelijking tussen Trum p en Hitler, ik heb het niet over racisme gehad, dat maak jij ervan. Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Moeten we die 11 miljoen en het deporteren daarvan letterlijk nemen?
pi_215510611
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dahaag.

Welk ras?
Het homo ras?
Zigeuner ras?
Jodenras?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 7 november 2024 @ 18:46:18 #293
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215510624
Nu.nl

Speciaal aanklager Jack Smith overlegt met het Amerikaanse ministerie van Justitie over de mogelijkheden om twee strafzaken tegen Donald Trump te beëindigen of te pauzeren. Anonieme bronnen melden dat tegen verschillende Amerikaanse media.

Sowieso zei Trump Smith meteen te zullen ontslaan als hij president is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215511037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jezuschristustehobbelpaard :')

Het 'vergiftigen van het bloed van de natie' is een letterlijke quote van Hitler. En hij doelde op alle immigranten he. Niet slechts (het meermaals door overheidsinstanties aangetoonde kleine percentage) criminele immigranten.

“They let — I think the real number is 15, 16 million people into our country. When they do that, we got a lot of work to do. They’re poisoning the blood of our country,”

People. Not criminals.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215511086
quote:
WTF heeft het feit dat ze een vrouw was ermee te maken? Is er toch sprake van misogynie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215511091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar ga je weer en ik heb het je inmiddels meerdere keren uitgelegd. Ik maakte geen vergelijking tussen Trum p en Hitler, ik heb het niet over racisme gehad, dat maak jij ervan. Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Moeten we die 11 miljoen en het deporteren daarvan letterlijk nemen?
Je vergeleek de deportatieretoriek, het 'vergif van de natie' en de opkomst van Trump allemaal met Hitler.

Ik denk niet dat Trump erin zal slagen om 11 miljoen mensen te deporteren nee. Net zoals hij de muur niet heeft afgemaakt.
pi_215511108
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl

Speciaal aanklager Jack Smith overlegt met het Amerikaanse ministerie van Justitie over de mogelijkheden om twee strafzaken tegen Donald Trump te beëindigen of te pauzeren. Anonieme bronnen melden dat tegen verschillende Amerikaanse media.

Sowieso zei Trump Smith meteen te zullen ontslaan als hij president is.
Wat een quitter, hij zou er juist vaart mee moeten maken.
pi_215511109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Jezuschristustehobbelpaard :')

Het 'vergiftigen van het bloed van de natie' is een letterlijke quote van Hitler. En hij doelde op alle immigranten he. Niet slechts (het meermaals door overheidsinstanties aangetoonde kleine percentage) criminele immigranten.

“They let — I think the real number is 15, 16 million people into our country. When they do that, we got a lot of work to do. They’re poisoning the blood of our country,”

People. Not criminals.
Weer iemand die beeldspraak niet begrijpt of wil begrijpen.

Denk jij ook dat als iemand zegt 'daar komt de islamitische aap uit de mouw', mensen naar een letterlijke aap verwijzen?
pi_215511145
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
WTF heeft het feit dat ze een vrouw was ermee te maken? Is er toch sprake van misogynie?
Van het grab 'em by the pussy kamp? Ondenkbaar, ze hebben groot respect voor vrouwen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 november 2024 @ 19:28:48 #300
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215511226
quote:
Boh leuk, het meest nietszeggende kaartje van de Amerikaanse verkiezingen: die per county!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')