Amerika is wettelijk gezien van de Amerikanen. Het is geen top-down-systeem maar een bottom-up-systeem.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een huis is anders dan een land. Een land dat overigens van niemand is behalve de staat. Wanneer gaan etnonationalisten dat begrijpen?
Inderdaad bizarre werkelijkheidsontkenning dat mensen liever van huis weggaan. Waar wil jij heen verhuizen dan?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, wat verwacht jij dan? Dat ze er in geluisd worden ofzo? Blijft toch bizar, dit soort werkelijkheidsontkenning.
Ik ben geen migrant. Migranten verhuizen omdat ze denken/hopen/weten dat het aan de andere kant van de grens beter is.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inderdaad bizarre werkelijkheidsontkenning dat mensen liever van huis weggaan. Waar wil jij heen verhuizen dan?
Vanwaar "The land of the free"quote:Op donderdag 7 november 2024 18:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Amerika is wettelijk gezien van de Amerikanen. Het is geen top-down-systeem maar een bottom-up-systeem.
Een huis is anders dan een land ja, maar het principe is hetzelfde. Goede muren maken goede buren.
Nee, toen waren ook ook veel Trumpfans die mij wilden verzekeren dat zijn muurverhaal niet letterlijk genomen moest worden.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is er mis met een muur dan? Heb jij geen hek om je tuin? Of een muur zelfs?
Trump is wettelijk gezien een verkrachter, fraudeur en leugenaar. De mensen om hem heen doen inderdaad bottom-up en belanden dan vaak door hem in de gevangenis.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Amerika is wettelijk gezien van de Amerikanen. Het is geen top-down-systeem maar een bottom-up-systeem.
Een huis is anders dan een land ja, maar het principe is hetzelfde. Goede muren maken goede buren.
Laat Trump dan maar lekker met zijn deportaties beginnen.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is meer dat mensen er niet zo van houden om verteld te worden dat er geen probleem is terwijl dat probleem wel degelijk bestaat. De andere kant biedt geen oplossing.
De grootste fout van de Biden-administratie was het probleem van migratie ontkennen. Dat probleem werd uiteindelijk erkend, maar veel te laat. En uiteraard hebben Trump en de Republikeinen daar opportunistisch gebruik van gemaakt.
Misschien kunnen ze er een kanaal van maken dat we allemaal mee kunnen kijken.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Laat Trump dan maar lekker met zijn deportaties beginnen.
Lol, hij zegt niet 'ze zijn het vergif van de samenleving'. Probeer woorden eens niet zo te verdraaien. Anders is er geen gesprek mogelijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, toen waren ook ook veel Trumpfans die mij wilden verzekeren dat zijn muurverhaal niet letterlijk genomen moest worden.
Maar sowieso: 'Ik wil 11 miljoen illegalen deporteren, ze zijn het vergif van onze samenleving', maar hoe kun je dat niet letterlijk nemen? Er is weinig ruimte voor interpretatie.
Ze vergiftigen ons bloed.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lol, hij zegt niet 'ze zijn het vergif van de samenleving'. Probeer woorden eens niet zo te verdraaien. Anders is er geen gesprek mogelijk.
Ze vergiftigen het bloed van de natie.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ze vergiftigen ons bloed.
Nee stukken beter, blijf vooral het punt ontwijken.
Ik heb het woord racisme nergens in de mond genomen. Dat maak jij er weer van. En nu het deporteren van die 11 miljoen, want dat stelde ik en laat jij er voor het gemak blijkbaar even uit, moeten we dat nu letterlijk nemen?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze vergiftigen het bloed van de natie.
En daarmee bedoelde hij dus, volgens hemzelf, 'the fabric of society'. De structuur van de samenleving.
"Immigrants in the U.S. illegally, Trump said Tuesday, are “destroying the blood of our country, they’re destroying the fabric of our country.”"
https://www.pbs.org/newsh(...)ng-the-nations-blood
Vrij vertaald in het Nederlands: ze ontwrichten de maatschappij.
Als jij daar vreselijke racistische dingen in wilt zien, be my guest. Ik ga daar niet in mee.
Je vergeleek hem met Hitler en zijn deportatie van Joden en anderen. Dat waren rassengerelateerde deportaties.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het woord racisme nergens in de mond genomen. Dat maak jij er weer van. En nu het deporteren van die 11 miljoen, want dat stelde ik en laat jij er voor het gemak blijkbaar even uit, moeten we dat nu letterlijk nemen?
Daar ga je weer en ik heb het je inmiddels meerdere keren uitgelegd. Ik maakte geen vergelijking tussen Trum p en Hitler, ik heb het niet over racisme gehad, dat maak jij ervan. Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Moeten we die 11 miljoen en het deporteren daarvan letterlijk nemen?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je vergeleek hem met Hitler en zijn deportatie van Joden en anderen. Dat waren rassengerelateerde deportaties.
En nu zeg je schijnheilig dat je het niet als racisme interpreteert?
Dahaag.
Of ben je het eindelijk met me eens dat die hele vergelijking met Hitler gewoon nergens op slaat?
Welk ras?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je vergeleek hem met Hitler en zijn deportatie van Joden en anderen. Dat waren rassengerelateerde deportaties.
En nu zeg je schijnheilig dat je het niet als racisme interpreteert?
Dahaag.
Of ben je het eindelijk met me eens dat die hele vergelijking met Hitler gewoon nergens op slaat?
Jezuschristustehobbelpaardquote:Op donderdag 7 november 2024 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze vergiftigen het bloed van de natie.
En daarmee bedoelde hij dus, volgens hemzelf, 'the fabric of society'. De structuur van de samenleving.
"Immigrants in the U.S. illegally, Trump said Tuesday, are “destroying the blood of our country, they’re destroying the fabric of our country.”"
https://www.pbs.org/newsh(...)ng-the-nations-blood
Vrij vertaald in het Nederlands: ze ontwrichten de maatschappij.
Als jij daar vreselijke racistische dingen in wilt zien, be my guest. Ik ga daar niet in mee.
WTF heeft het feit dat ze een vrouw was ermee te maken? Is er toch sprake van misogynie?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:28 schreef Nober het volgende:
Hahaha
[ x ]
https://twitter.com/MichaelAArouet/status/1854272054075572538
Je vergeleek de deportatieretoriek, het 'vergif van de natie' en de opkomst van Trump allemaal met Hitler.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar ga je weer en ik heb het je inmiddels meerdere keren uitgelegd. Ik maakte geen vergelijking tussen Trum p en Hitler, ik heb het niet over racisme gehad, dat maak jij ervan. Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Moeten we die 11 miljoen en het deporteren daarvan letterlijk nemen?
Wat een quitter, hij zou er juist vaart mee moeten maken.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl
Speciaal aanklager Jack Smith overlegt met het Amerikaanse ministerie van Justitie over de mogelijkheden om twee strafzaken tegen Donald Trump te beëindigen of te pauzeren. Anonieme bronnen melden dat tegen verschillende Amerikaanse media.
Sowieso zei Trump Smith meteen te zullen ontslaan als hij president is.
Weer iemand die beeldspraak niet begrijpt of wil begrijpen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jezuschristustehobbelpaard
Het 'vergiftigen van het bloed van de natie' is een letterlijke quote van Hitler. En hij doelde op alle immigranten he. Niet slechts (het meermaals door overheidsinstanties aangetoonde kleine percentage) criminele immigranten.
“They let — I think the real number is 15, 16 million people into our country. When they do that, we got a lot of work to do. They’re poisoning the blood of our country,”
People. Not criminals.
Van het grab 'em by the pussy kamp? Ondenkbaar, ze hebben groot respect voor vrouwen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
WTF heeft het feit dat ze een vrouw was ermee te maken? Is er toch sprake van misogynie?
Boh leuk, het meest nietszeggende kaartje van de Amerikaanse verkiezingen: die per county!quote:Op donderdag 7 november 2024 18:28 schreef Nober het volgende:
Hahaha
[ x ]
https://twitter.com/MichaelAArouet/status/1854272054075572538
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |