abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:21:06 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.
Dit is gewoon allemaal BNW meuk.
Fine, zijn we het niet eens.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215520018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.

Klonk wel plausibel.
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie. Dan is 2020 nog een positieve uitschieter met wel 66% opkomst!

En de bevolking en het aantal stemgerechtigden groeit ook elk jaar nog weer een beetje dus absolute aantallen van 2008 vergelijken met 2024 is ook niet helemaal correct.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:25:06 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215520043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie.
Dat strookt al niet met de meldingen dat er dit jaar een record opkomst was. Op alle stembureaus.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215520050
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Fine, zijn we het niet eens.
Niet eens? Het zijn gewoon wilde aantijgingen zonder enige justificatie die ik heb ontkracht door je te wijzen op het feit dat er nauwelijks staten zijn waar volledig elektronisch wordt gestemd, dat er geen significant verschil bestaat tussen die staten en staten waar enkel op papier wordt gestemd, het feit dat split tickets beide kanten op gaan en ga zo maar door.

Stemfraude is geen kwestie van een mening, het is een kwestie die je overtuigend hard moet maken want het is een hele forse aantijging. En dat gebeurt hier totaal niet.
pi_215520080
Er is nul bewijs voor fraude. Dat Harris 15 miljoen minder stemmen kreeg dan Biden vier jaar geleden is teleurstellend voor de Dems, maar dat is in de verste verte natuurlijk geen bewijs.

Harris heeft verloren omdat zij onvoldoende kiezers wist te enthousiasmeren en omdat veel Amerikanen nog altijd gebukt gaan onder hoge consumentenprijzen. Trump profiteerde daarvan en ging er met de winst vandoor. Jammer maar helaas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:27:38 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215520083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet eens? Het zijn gewoon wilde aantijgingen zonder enige justificatie die ik heb ontkracht door je te wijzen op het feit dat er nauwelijks staten zijn waar volledig elektronisch wordt gestemd, dat er geen significant verschil bestaat tussen die staten en staten waar enkel op papier wordt gestemd, het feit dat split tickets beide kanten op gaan en ga zo maar door.

Stemfraude is geen kwestie van een mening, het is een kwestie die je overtuigend hard moet maken want het is een hele forse aantijging. En dat gebeurt hier totaal niet.
Jij vindt dat ze ontkracht zijn, prima. Maar dat is geen feit.
pi_215520100
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Jij vindt dat ze ontkracht zijn, prima. Maar dat is geen feit.
Dit is de bewijslast omdraaien. Jij moet eerst met grote overtuiging bewijzen dat het wel fraude was (extraordinary claims require extraordinary evidence zeg maar).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215520101
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat strookt al niet met de meldingen dat er dit jaar een record opkomst was. Op alle stembureaus.
Zucht, gevalletje hear-say. Misschien iets minder blind geloven wat je op de Twotters leest. De Republikeinen hebben ongeveer vier jaar lang tevergeefs geprobeerd om te bewijzen dat er in Maricopa country fraude was gepleegd en dat Biden daarom Arizona had gewonnen. De boel is daar zo transparant als de pest, zie ook dit artikel:

quote:
More important than speed, however, is accuracy. Visitors to our Tabulation and Election Center are often surprised at the intense level of due diligence performed before and after election day, involving every ballot tabulator and accessible voting device. Tabulation happens via a secure local server that is supervised by authorised representatives from both parties and that can be livestreamed by the public. The political parties also perform a hand-count audit of the results for an extra layer of security. Staff perform a post-election accuracy test on equipment as a final check. This process works. It worked in 2020 and 2022, and it will work again in 2024.
De GOP is hier al als een stel kwijlende triangelhengsters op gesprongen, laat de Democratische zijde aub laten zien dat ze nog wel enig vertrouwen hebben in het democratische proces.
En voor de duidelijkheid: de partij en kandidaten zelf doen dit niet, het zijn weer vage Twotteraantijgingen en precies waarom ik zo'n hekel hebt aan dat medium.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:32:43 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215520134
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dit is de bewijslast omdraaien. Jij moet eerst met grote overtuiging bewijzen dat het wel fraude was (extraordinary claims require extraordinary evidence zeg maar).
Het begint hiermee. Ik ben benieuwd:
twitter

.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:34:29 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215520151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zucht, gevalletje hear-say. Misschien iets minder blind geloven wat je op de Twotters leest. De Republikeinen hebben ongeveer vier jaar lang tevergeefs geprobeerd om te bewijzen dat er in Maricopa country fraude was gepleegd en dat Biden daarom Arizona had gewonnen. De boel is daar zo transparant als de pest, zie ook dit artikel:
[..]
De GOP is hier al als een stel kwijlende triangelhengsters op gesprongen, laat de Democratische zijde aub laten zien dat ze nog wel enig vertrouwen hebben in het democratische proces.
En voor de duidelijkheid: de partij en kandidaten zelf doen dit niet, het zijn weer vage Twotteraantijgingen en precies waarom ik zo'n hekel hebt aan dat medium.
Nee, je hebt een hekel aan X omdat ze een tegengeluid toestaan, bijvoorbeeld dat Kamala kansloos was vanaf moment 1. Je echo chamber bleek precies dat en dat kan je niet verkroppen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215520175
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 07:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Serieuze vraag: hoeveel coke gebruik je?
Geen kilo coke kan op tegen al het mooie nieuws deze week. De uren en uren aan meltdowns op de verschillende media outlets die ik nog te gaan heb, alle reacties op X van linksgekkies die ik nog mag lezen, de enorme groei van mijn crypto wallet, mijn gewonnen bet op Trump, mijn hypotheekrente daling, alle aanklachten die tegen Trump liepen zijn nu al ingetrokken, de oorlogen in het MO en Oekraine die zullen eindigen, de komende vier jaar aan heerlijke trol acties van Trump en zn admin tegen het woke Westen in het algemeen, de uren en uren uitzendtijd komende vier jaar van wanhopige en gefrustreerde linkse media, de reacties op hier op Fok, NU AL….dit alles maakt al zo ontzettend veel endorfine in mijn lichaam aan dat ik nooit meer een milligram coke nodig heb, LOL.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:37:37 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215520187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:36 schreef Eagles89 het volgende:
nooit meer een milligram coke nodig heb.
pi_215520209
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De hele week stuiter ik al van de adrenaline en endorfine, het begon gisteren af te nemen maar vervolgens open je X, je crypto wallet, staat je aanbevelingen feed op Youtube Premium vol met Election Night uitzendingen van linkse media…anddd…the JOY IS BACK.
pi_215520221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
De democraten hebben weer een type Obama nodig.

Een goede spreker. Om kans te maken om te winnen van de republikeinen
Misschien moet de Democraten ook eens een celebrity als presidentskandidaat proberen. Blijkbaar is de entertainment-factor belangrijk voor het Amerikaanse volk en is kundigheid minder relevant voor hen.

Achteraf gezien had Biden waarschijnlijk nooit gewonnen in 2020, als er geen pandemie was geweest.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:44:53 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215520245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:42 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Misschien moet de Democraten ook eens een celebrity als presidentskandidaat proberen. Blijkbaar is de entertainment-factor belangrijk voor het Amerikaanse volk en is kundigheid minder relevant voor hen.

Achteraf gezien had Biden waarschijnlijk nooit gewonnen in 2020, als er geen pandemie was geweest.
Als er denk ik 1 ding meegenomen kan worden van deze verkiezingen is dat de gemiddelde stemmer lak heeft aan wat een totaal buiten de maatschappij staande celeb er van vindt :').

Ze hebben een miljard uitgegeven, hadden Taylor Swift en Beyonce en nog tig andere celebs aan hun kant en zijn volkomen afgedroogd.

Men is klaar met (jaja, zo noemt men dat) woke-hollywood.
Get woke, go broke!
pi_215520259
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, je hebt een hekel aan X omdat ze een tegengeluid toestaan, bijvoorbeeld dat Kamala kansloos was vanaf moment 1. Je echo chamber bleek precies dat en dat kan je niet verkroppen.
Niet om het een of ander, maar Monolith was wel de laatste die hier verkondigde dat Harris ging winnen.
pi_215520267
twitter

Deze wil ik jullie toch niet onthouden. Jimmy Kimmel die eerst Trump een jankerd noemde jankt letterlijk om de verkiezingsuitslag.
Ik dacht dat Jimmy Kimmel een comedy show had maar zijn voorkomen doet meer denken aan een dodenherdenking lol.

https://x.com/mazemoore/s(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:48:34 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215520274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar Monolith was wel de laatste die hier verkondigde dat Harris ging winnen.
Ok, fair, my bad. Maar mening over echo chamber blijft staan. Alleen op X zag men de winst van Trump aankomen, alles wees erop. Maar buiten X was Kamala al president blijkbaar.

En ik zie dus niet in waarom je een hekel zou hebben aan een medium waar je de waarheid kan lezen O-).
Get woke, go broke!
pi_215520297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 06:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er hebben allerlei mensen belangen bij oorlogen. Anders zouden er ook niet zoveel van zijn.
Klopt, en juist daarom is Trump ook zo’n zegen en was het establishment zo doodsbang voor hem. Hij werd niet of veel minder gesteund door al die machtige bedrijven en personen die al tientallen jaren de politiek in hun greep hebben. Hij is onvoorspelbaar en ze kregen en krijgen geen grip op hem, zoals ze dat wel altijd hebben gehad op de traditionele democraten en republikeinen. De Golf oorlogen, en noem al die andere oorlogen en conflicten waar Amerika afgelopen decennia bij betrokken was maar op, en al die andere proxy oorlogen, al die belangen in en buiten Amerika die de grote donoren van de traditionele democratische partij en republikeinse partij hadden…daarom was de gevestigde media ook zo extreem anti Trump, allemaal vol met mensen en eigenaren van het establishment. Trump doet lekker wat die wilt, is onvoorspelbaar bij vriend en vijand, en dat blijkt een enorme zegen voor de wereld te zijn.
pi_215520304
Hoe zit het trouwens met de schuld van Kamala Harris? De campagne zit voor 20 miljoen in de schulden. Is dat voor de rekening van de DNC of moet Kamala dat geld zelf betalen?
Overigens wel het ultieme bewijs dat ze niet geschikt is voor de baan, dan heb je 3x zoveel geld en verlies je de verkiezingen en eindig je ook nog eens met een schuld.

Hoe reageren al die Nobelprijs winnaars op de beurs die na de winst van Trump fiks is gestegen? Ik ben erg benieuwd naar de mening van al die economen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:53:23 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215520325
Ik denk dat ze vooral onderschatten hoe kleingeestig een deel van het electoraat is en blijkbaar vanwege dure boodschappen achter wat simpele beloften aan hollen, die toch niet waargemaakt worden of realistisch zijn.

Ze moeten dus een strateeg aannemen die dat soort verhalen kan bedenken voor die kiezers. Ze willen het immers.
pi_215520330
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ok, fair, my bad. Maar mening over echo chamber blijft staan. Alleen op X zag men de winst van Trump aankomen, alles wees erop. Maar buiten X was Kamala al president blijkbaar.

En ik zie dus niet in waarom je een hekel zou hebben aan een medium waar je de waarheid kan lezen O-).
Ik las juist overal - ook in onze media - dat het een nek-aan-nekrace was, die kon resulteren in een grote overwinnen van beide kandidaten.

Zelf heb ik mij ook bewust niet aan voorspellingen gewaagd.
pi_215520332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:42 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, 2016 en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude? Ik heb er altijd als “niet heel waarschijnlijk” over gedacht, maar met de plotselingen enorme daling in het aantal uitgebrachte stemmen neig ik nu meer naar “mogelijk”.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:55:31 #224
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215520346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude?
BNW is een deurtje verder, Alex Jones.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215520352
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude? Ik heb er altijd als “niet heel waarschijnlijk” over gedacht, maar met de plotselingen enorme daling in het aantal uitgebrachte stemmen neig ik nu meer naar “mogelijk”.
Nee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215520358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als er denk ik 1 ding meegenomen kan worden van deze verkiezingen is dat de gemiddelde stemmer lak heeft aan wat een totaal buiten de maatschappij staande celeb er van vindt :').

Ze hebben een miljard uitgegeven, hadden Taylor Swift en Beyonce en nog tig andere celebs aan hun kant en zijn volkomen afgedroogd.

Men is klaar met (jaja, zo noemt men dat) woke-hollywood.
We hadden de bui misschien al kunnen zien aankomen toen Katy Perry en Lady Gaga weer naar Pennsylvania werden verscheept. Maar Trump is ook een celeb en is steenrijk, en toch heeft hij gewonnen. Dus het kan wel.

En de reden waarom Obama zo geliefd was, is omdat hij zo mooi kon speechen. Dus ik denk wel dat een kandidaat een zekere entertainment-factor mee moet brengen.
pi_215520381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:50 schreef Chivaz het volgende:
Hoe zit het trouwens met de schuld van Kamala Harris? De campagne zit voor 20 miljoen in de schulden. Is dat voor de rekening van de DNC of moet Kamala dat geld zelf betalen?
Overigens wel het ultieme bewijs dat ze niet geschikt is voor de baan, dan heb je 3x zoveel geld en verlies je de verkiezingen en eindig je ook nog eens met een schuld.

Hoe reageren al die Nobelprijs winnaars op de beurs die na de winst van Trump fiks is gestegen? Ik ben erg benieuwd naar de mening van al die economen.
Wat voor duiding verwacht je precies? Die Nobelprijswinnaars baseren zich op plannen die door Trump zelf zijn aangekondigd. Ook onderzoeksbureaus schetsen een zorgwekkend beeld op basis van hetgeen Trump zegt te willen:

Nonpartisan analysis suggests national debt could increase under Harris, but surge under Trump

Jason Furman: 'The biggest risk to the economy is if Trump follows through on his campaign promises'

Dat de beurzen het goed doen, is hartstikke leuk. Maar die trend is al een flinke poos van de gang, economisch gezien doet de VS het op dit moment stukken beter dan de rest van de wereld.

Maar het is afwachten met wat voor plannen de Trump-regering straks komt. Daar kunnen Nobelprijswinnaars iets van vinden. Dat de beurs het twee dagen na de verkiezingswinst van Trump het goed doet, daar kun je verder weinig mee.
  vrijdag 8 november 2024 @ 15:00:24 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215520383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik las juist overal - ook in onze media - dat het een nek-aan-nekrace was, die kon resulteren in een grote overwinnen van beide kandidaten.

Zelf heb ik mij ook bewust niet aan voorspellingen gewaagd.
Sowieso, ondanks dat de peilingen zwaar gefaald hebben, zijn ze nog steeds het enige dat er is om te voorspellen.

Niemand hier komt met regelmaat in de VS en kan het beter.
pi_215520389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We hadden de bui misschien al kunnen zien aankomen toen Katy Perry en Lady Gaga weer naar Pennsylvania werden verscheept. Maar Trump is ook een celeb en is steenrijk, en toch heeft hij gewonnen. Dus het kan wel.

En de reden waarom Obama zo geliefd was, is omdat hij zo mooi kon speechen. Dus ik denk wel dat een kandidaat een zekere entertainment-factor mee moet brengen.
Misschien is dit het jaar, net als 2016, dat de categorie het kan dus wel, vervangen kan worden door de samenvatting: hoe kon Amerika 2 zulke slechte kandidaten hebben voor de meest belangrijke baan ter wereld.
Hell To The Liars
pi_215520393
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, 2016 en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude? Ik heb er altijd als “niet heel waarschijnlijk” over gedacht, maar met de plotselingen enorme daling in het aantal uitgebrachte stemmen neig ik nu meer naar “mogelijk”.
De opkomst van 2024 die als groots werd ervaren verbleekt inderdaad met 2020.
Ik ben ook erg benieuwd waar al die stemmen zijn gebleven. De waarheid zal nooit echt naar boven komen vrees ik.
pi_215520395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geconditioneerde pavlovreflex he. Waarom ze hier iemand laten posten die enkel komt omdat ie emotioneel beschadigd is door een ex-mod is mij persoonlijk een raadsel, maar goed.
pi_215520401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso, ondanks dat de peilingen zwaar gefaald hebben, zijn ze nog steeds het enige dat er is om te voorspellen.

Polymarket had het de hele tijd goed, misschien is dat de nieuwe manier van “peilen”.
pi_215520404
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:02 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd waar al die stemmen zijn gebleven.
Thuis.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 8 november 2024 @ 15:03:51 #234
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215520407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Geconditioneerde pavlovreflex he. Waarom ze hier iemand laten posten die enkel komt omdat ie emotioneel beschadigd is door een ex-mod is mij persoonlijk een raadsel, maar goed.
Beetje overdreven he? :').

Maar eigenlijk mag ik hier dus niet posten van jou?

Duidelijk :).
Get woke, go broke!
pi_215520439
quote:

[..]

Ik vind het allemaal wel mee vallen met dat 'zwaar gefaald'. Kijk het gaat natuurlijk al mis met het feit dat mensen het getalletje dat ze zien als hetgeen zien wat er voorspeld wordt. Maar dat is het natuurlijk niet. Wat het feitelijk is, is een zeker betrouwbaarheidsinterval. Kijk je b.v. naar Pennsylvania, dan zie je hier dat de uitslag gewoon prima in het 95%-betrouwbaarheidsinterval vallen.
Peilingen zijn niet sec 'kandidaat X gaat 50% van de stemmen winnen', maar bijvoorbeeld 'kandidaat X gaat met een zekerheid van 95% tussen de 47,5% en 52,5% van de stemmen halen'. En je ziet dan gewoon dit voor het gros van de uitslagen prima klopt.
pi_215520444
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Beetje overdreven he? :').

Maar eigenlijk mag ik hier dus niet posten van jou?

Duidelijk :).
Je mag hier best posten, maar de richtlijnen zijn volgens mij duidelijk. Als jij duidelijk komt aangeven dat je hier niet voor de inhoud bent, maar enkel om je gal te spuwen en te trollen, dan lijkt me dat gewoon in strijd met de postrichtlijnen.
pi_215520464
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Polymarket had het de hele tijd goed, misschien is dat de nieuwe manier van “peilen”.
Polymarket had niets goed, want die voorspellen geen concrete uitkomsten. Ik ben niet zo geïnteresseerd in binaire uitkomsten of 'kans dat X wint', want dat zijn loze a priori zaken waar je niets mee kunt.
Als polymarket concreet gaat aangeven wat de verwachte stempercentages of zelfs absolute aantallen stemmen voor kandidaten zijn per staat, dan praten we over peilen.
Om dezelfde reden heb ik een schurfthekel aan die Lichtman.
  vrijdag 8 november 2024 @ 15:13:14 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215520478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je mag hier best posten, maar de richtlijnen zijn volgens mij duidelijk. Als jij duidelijk komt aangeven dat je hier niet voor de inhoud bent, maar enkel om je gal te spuwen en te trollen, dan lijkt me dat gewoon in strijd met de postrichtlijnen.
Vast, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke post van mij is om te trollen he? Ik vroeg me gewoon af waarom je zo'n hekel hebt aan X terwijl je alleen daar had kunnen lezen en dus voorspellen dat Trump zou gaan winnen.

Ik had al, (ok, terecht, niet rechtstreeks tegen jou, excuses), gezegd dat die aanname dan mijn fout was. Maar het kwam zo over.

Ik vind X een verademing qua diverse meningen.
Get woke, go broke!
pi_215520501
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De discussie ging over de uitvoerbaarheid van Trumps beleid
Nope. Het ging over het belachelijke idee dat illegalen massaal wapens zouden gaan kopen. Wat niet gaat gebeuren. Dat weet jij ook wel. Dus het is wel klaar hoor :)
pi_215520503
quote:
A lot will depend on whom Mr Trump appoints to big jobs. There is ample reason to worry. Most accomplished Republicans refused to serve in his first administration and many of those who thought they could stomach it ended up bowing out. The riot on January 6th led to a further dwindling of the ranks. There are still a few adults vying to be in the room, including Scott Bessent, a billionaire investor who aspires to be treasury secretary, and senators such as Bill Hagerty of Tennessee or Tom Cotton of Arkansas, who are said to be contenders for secretary of state and defence respectively. But Mr Trump’s inner circle is composed chiefly of sycophants and chancers. A kakistocracy is a society governed by the worst and least qualified. It may be a useful word over the next four years.

Bron
The Economist heeft het over een 'kakistocracy', waarbij het bestuur in handen is van de 'minst gekwalificeerden'. Die vrees lijkt mij terecht, aangezien capabele Republikeinen niets van doen willen hebben deze maga-regering. En het schijnt dat Donald Jr meedenkt over het invullen van kabinetsposten, en dat moeten volgens hem mensen zijn die zich niet slimmer voelen dan zijn vader. Dan blijven er natuurlijk weinig geschikte bestuurders over.

Ik volg het in elk geval met veel interesse.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 08-11-2024 15:21:02 ]
pi_215520510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Misschien is dit het jaar, net als 2016, dat de categorie het kan dus wel, vervangen kan worden door de samenvatting: hoe kon Amerika 2 zulke slechte kandidaten hebben voor de meest belangrijke baan ter wereld.
Harris heeft wel geprobeerd wat ze kon in die 3 maanden. Ik denk dat Biden het slechter had gedaan.

Overigens ziet het er niet goed voor dames die ambitie hebben om presidentskandidaat te worden. Voorlopig gaat men dat niet meer aandurven denk ik. Je moet wel een uitzonderlijk goede kandidaat zijn als vrouw om in aanmerking te komen.
pi_215520511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vast, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke post van mij is om te trollen he? Ik vroeg me gewoon af waarom je zo'n hekel hebt aan X terwijl je alleen daar had kunnen lezen en dus voorspellen dat Trump zou gaan winnen.

Ik had al, (ok, terecht, niet rechtstreeks tegen jou, excuses), gezegd dat die aanname dan mijn fout was. Maar het kwam zo over.

Ik vind X een verademing qua diverse meningen.
Ik heb een hekel aan het gros van de media die een aandachtspanne van drie seconden promoten. En veel mensen zijn totaal niet meer in staat om zin van onzin te scheiden.
Ik ben totaal ook niet geïnteresseerd in mensen die achteraf hun gelijk komen halen omdat de uitkomst van de toss 'kop' is. Dat is gewoon een 50/50 gok. In 2020 wisten diezelfde mensen ook zeker dat Trump ging winnen. Toen viel het verkeerd uit, nu niet. Maar het is ook totaal geen interessante 'voorspelling'. Interessante voorspellingen zijn veel concreter. Als je zoals FiveThirtyEight per staat een percentage aan beide kandidaten toekent met een betrouwbaarheidsinterval dan heb je een model dat op heel veel datapunten kwantitatief te toetsen is. Enkel roepen 'kandidaat X wint' is een beetje als de toto voor 1 wedstrijd correct voorspellen. Sterker nog, dat is moeillijker, want dat heeft 3 mogelijk uitkomsten.
pi_215520512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou een van de problemen waar Trump tegenaan zal lopen is dat veel mensen zich zullen proberen te verweren en ze makkelijk aan een wapen komen, als ze die niet al hebben.
Nee, dit zal niet gebeuren. Ik zou aanraden om te stoppen met dit wanhopige getroll, het doet niemand goed :)
pi_215520532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Harris heeft wel geprobeerd wat ze kon in die 3 maanden. Ik denk dat Biden het slechter had gedaan.

Overigens ziet het er niet goed voor dames die ambitie hebben om presidentskandidaat te worden. Voorlopig gaat men dat niet meer aandurven denk ik. Je moet wel een uitzonderlijk goede kandidaat zijn als vrouw om in aanmerking te komen.
Een goede vrouw maakt in mijn beleving echt wel kans, alleen de democraten zullen de komende 8 jaar geen vrouw naar voren schuiven gok ik. Maar wie weet dat er opeens een goede vrouwelijke kandidaat boven drijven.
Hell To The Liars
pi_215520535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:11 schreef Monolith het volgende:
Om dezelfde reden heb ik een schurfthekel aan die Lichtman.
Bij Lichtman heb ik altijd het idee dat hij die laatste persoon is als je 100 personen een dobbelsteen laat gooien en degenen die geen 6 gooien moeten gaan zitten. Dan blijven er na een paar rondjes een handjevol of minder staan en die zweren dat hun methode van aanwerpen de hoogste kans heeft op een 6. En dat vervolgens allerlei experts en media op die persoon of personen duiken en diepe analyses loslaten op dat aanwerpsysteem...
pi_215520550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een goede vrouw maakt in mijn beleving echt wel kans, alleen de democraten zullen de komende 8 jaar geen vrouw naar voren schuiven gok ik. Maar wie weet dat er opeens een goede vrouwelijke kandidaat boven drijven.
na de deceptie met Harris is dat voorlopig van de baan

aardige vrouw hoor , erg lief
wie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
pi_215520560
quote:

[..]

De peilingen hebben niet 'zwaar gefaald'. Als je kijkt naar het model van Nate Silver was de daadwerkelijke uitslag ook de uitkomst van zijn model met de meeste kans. Volgens zijn model had deze uitslag zo'n 28% kans om waarheid te worden, meer dan de andere mogelijke uitslagen.

Kansberekening is niet intuitief maar dat weerhoudt mensen er niet van om er sterke mening over te hebben, helaas.
pi_215520569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dit zal niet gebeuren. Ik zou aanraden om te stoppen met dit wanhopige getroll, het doet niemand goed :)
Volgens mij zijn illegalen over het algemeen de meest gedweeë personen binnen de VS. Ze zijn immers totaal afhankelijk van wie hen werk gunt en doen hun best zo onzichtbaar mogelijk te zijn en als ze opgepakt worden en uitgezet gaan ze gewoon voor ronde 2. En 3 etc.
pi_215520572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ben je bekend met het woord 'primaries'?
pi_215520584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Volgens mij zijn illegalen over het algemeen de meest gedweeë personen binnen de VS. Ze zijn immers totaal afhankelijk van wie hen werk gunt en doen hun best zo onzichtbaar mogelijk te zijn en als ze opgepakt worden en uitgezet gaan ze gewoon voor ronde 2. En 3 etc.
Precies, daarnaast is er nu ook al sprake van 'massaal' uitzetten van illegalen. Ook Obama deed dat al.

Het is net zo absurd en wanhopig als een Marxist die nog steeds hoopt op een revolutie van de working class. Terwijl die ondertussen massaal voor Trump stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')