Ik denk dat goede, eerlijke communicatie belangerijk is en noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Probleem is dat dat niet voldoende zal blijken. Je kijkt aan tegen een Trump-regime dat nu alle kaarten in handen heeft om het hele systeem zo te riggen dat het voor toekomstige niet-Trump kandidaten erg moeilijk zal worden om uberhaubt nog iets te bereiken.
Stewart is wel populair, maar populair bij democraten. De kunde tot ontmantelen is leuk, maar wanneer er verafgoding is dan kan zelfs een John Stewart hier niets mee. Een Schwarzenegger is dan misschien nog het type alfa-man en een "strong leader" in republikeinse ogen. Daar hadden de democraten beslist mee kunnen scoren en hij was daar (indien het technisch mogelijk was vanwege z'n afkomst) ook wel voor te porren, als je daarmee een fascistische boost had voorkomen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een man zoals Jon Stewart die op een normale manier het gesprek was aangegaan met de pers en Trump had die retoriek klinisch ontmanteld.
Schwarzenegger heeft volgens mij best wel wat fouten gemaakt in Californie, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stewart is wel populair, maar populair bij democraten. De kunde tot ontmantelen is leuk, maar wanneer er verafgoding is dan kan zelfs een John Stewart hier niets mee. Een Schwarzenegger is dan misschien nog het type alfa-man en een "strong leader" in republikeinse ogen. Daar hadden de democraten beslist mee kunnen scoren en hij was daar (indien het technisch mogelijk was vanwege z'n afkomst) ook wel voor te porren.
Hij heeft altijd aangegeven het niet te willen doen en dat het idioot is als komieken de oplossing moeten brengen in een democratie. Van de andere kant Zelensky lijkt het ook niet onaardig te doen en die was acteur toch.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Schwarzenegger heeft volgens mij best wel wat fouten gemaakt in Californie, maar ik snap wat je bedoelt.
Jon Stewart zou best wat zwevende kiezers en/ of republikeinen die in het midden zitten kunnen veroveren.
Kwestie van je verhaal wat aanpassen.
Ow. Hij wilt het nietquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij heeft altijd aangegeven het niet te willen doen en dat het idioot is als komieken de oplossing moeten brengen in een democratie. Van de andere kant Zelensky lijkt het ook niet onaardig te doen en die was acteur toch.
AOC is nog geen 40 in 2028. Daarbij zal het met haar moeilijk zijn omdat ze nu al een gewild doelwit is. Dan loop je denk ik tegen eenzelfde probleem als met Clinton aan. Zelfs al is de meeste kritiek onterecht, zeker bij de meeste kiezers blijft er toch iets plakken van decennia aan beschuldigingen. Het is nu ook te vroeg om het te hebben over wie het moet worden. 4 jaar voor Obama president werd had niemand van hem gehoord.
Blijkbaar nooit naar haar geluisterdquote:Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Allemaal “lijsten met redenen” die in variërende groeperingen redenen geweest zijn. Maar veel zal ook schapengedrag en groepsdruk zijn geweest.
Uiteindelijk is Harris alleen te verwijten dat ze een democratische vrouw is en had iemand als Schwarzenegger (prima als democraat) of Waltz hier “misschien” meer uitgehaald. Maar dat blijft allemaal speculatie.
Wat dan? Zeker in vergelijking met haar tegenstander was ze verbaal veel sterker. Trump ging haar niet voor niks uit de weg na het eerste debat. Raar argument dus om van de verbaal sterkere kandidaat te zeggen dat ze niet om naar te luisteren zou zijn ofzo.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijkbaar nooit naar haar geluisterd
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow. Hij wilt het niet
Jammer
En wij hoeven het idd niet te hebben wie er over 4 jaar een poging mag doen, maar de democratische top zou dat over een paar maanden maar eens op een lijstje gaan zetten.
Een Obama was misschien wel een once in a lifetime voor ze.
Sowieso kunnen dingen raar lopen.Obama was eigenlijk een mislukte politicus op staatniveau die ineens door een flinke mazzel in positie kwam.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.
Obama had beslist een kans gehad; die was ook waarschijnlijk ingezet als ze niet te vroeg Biden hadden gewisseld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow. Hij wilt het niet
Jammer
En wij hoeven het idd niet te hebben wie er over 4 jaar een poging mag doen, maar de democratische top zou dat over een paar maanden maar eens op een lijstje gaan zetten.
Een Obama was misschien wel een once in a lifetime voor ze.
Bekijk deze YouTube-video hier is ze op haar snufferd gegaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat dan? Zeker in vergelijking met haar tegenstander was ze verbaal veel sterker. Trump ging haar niet voor niks uit de weg na het eerste debat. Raar argument dus om van de verbaal sterkere kandidaat te zeggen dat ze niet om naar te luisteren zou zijn ofzo.
De persconferentie van Biden, waarin hij vertelde dat Kamala nauw bij zijn beleid betrokken was. Het was instemmen, of vertellen dat Biden toch niet 'sharp as a tack' was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:04 schreef Writersright het volgende:
Dat is denk ik een van de problemen met haar campagne. Ze zat in een spagaat: aan de ene kant zeggen dat je het anders gaat doen en aan de andere kant wél deel uitmaken van de partij die de afgelopen vier jaar regeerde.
En als ze zou zeggen dat ze het wel anders zou doen dan kan dat voelen als de Democratische partij afvallen.
Zeker Buttigieg gaat de oorlog echter niet winnen. Ik vind hem een sterk spreker hoor maar die komt niet veel op voor de paycheck to paycheck levende mens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.
Ik wacht nog steeds op de befaamde pivot richting de verkiezingen nadat Trump de GOP voorverkiezingen in 2016 had gewonnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
Was deze al voorbijgekomen? Joe Rogan roept Trump op om de VS te 'verenigen'. Loopt die man nou te trollen of zit z'n hoofd daadwerkelijk mijlenver in z'n eigen reet? Trump is al bijna tien jaar een hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek, heeft hij ooit maar een minimale poging gedaan om mensen nader tot elkaar te brengen?
Zelfs veronderstelde bondgenoten binnen zijn eigen partij moeten het ontgelden als ze iets doen wat Trump niet zint. Haley likt bijkans z'n reet en wordt gewoon keihard aan de kant geschoven en beschimpt. Trump kan mensen alleen samenbrengen als die loyaal aan hem zijn en zich als een blok achter hem verenigen. En dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
[ x ]
De pivot! Trump kan zich elk momenteel presidentieel gaan gedragen. Any minute now!quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de befaamde pivot richting de verkiezingen nadat Trump de GOP voorverkiezingen in 2016 had gewonnen.
Dat is het niet. Het blijft uiteraard ook vreemd dat meerdere democratische house representatives zijn verkozen boven republikeinse, alleen het aantal stemmen zou dan minder zijn dan vorige jaren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
Als een tweet het enige is in een post verschijnt ie niet meer, maar zo te zien is het typische twotter BNW meuk.
Hele volksstammen zijn idolaat van die man. Sign of the times, I guess.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
Rogan is natuurlijk ook wel een beetje een simpel figuur.
Nee, komt wel vaker voor dat tweet initieel niet verschijnt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
Als een tweet het enige is in een post verschijnt ie niet meer, maar zo te zien is het typische twotter BNW meuk.
Natuurlijk is het dat wel. Vaag geneuzel over vermeende massale fraude met stemmachines zonder enig bewijs hoort in BNW, niet in POL.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is het niet. Het blijft uiteraard ook vreemd dat meerdere democratische house representatives zijn verkozen boven republikeinse, alleen het aantal stemmen zou dan minder zijn dan vorige jaren.
Nou ja, hele volkstammen zijn ook niet al te snugger natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hele volksstammen zijn idolaat van die man. Sign of the times, I guess.
Ik heb er helemaal niks mee, maar op de één of andere manier moet ik hem overal op het internet tegenkomen. Je komt er gewoon niet van af.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
Rogan is natuurlijk ook wel een beetje een simpel figuur.
Hoe bewijs je dat dan? Behalve tig meldingen van Democratische stemmers die in hun staat kunnen zien dat of hun stem niet meetelt of na meetellen ineens verdwenen is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat wel. Vaag geneuzel over vermeende massale fraude met stemmachines zonder enig bewijs hoort in BNW, niet in POL.
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:00 schreef HeatWave het volgende:
81 miljoen stemmen voor Biden, nu een volkomen normale verhouding maar Trump wint, frAudE!!!!
Wanhoop, het is leuk om te zien.
Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe er in de VS gestemd wordt. Het gros van de staten kent geen elektronisch stemmen zoals we dat hier ooit wel gehad hebben. Zie het overzichtje op Ballotpedia:quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat dan? Behalve tig meldingen van Democratische stemmers die in hun staat kunnen zien dat of hun stem niet meetelt of na meetellen ineens verdwenen is.
[ x ]
Hoe verklaar je dit dan? En al die kiezers wiens post-stem geldig zou moeten zijn en wiens stem verdwenen is zonder ongeldig te zijn verklaard? Ik heb sterk het idee dat het vooral in de swingstates speelt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:04 schreef Monolith het volgende:
Mocht daarmee geknoeid zijn, dan zou je al vrij eenvoudig afwijkende patronen kunnen zien in de staten waar men dergelijke machines gebruikt en waar dat niet het geval is. Maar het is over de hele linie een afgetekende overwinning, geen rare situatie waarbij in bepaalde staten Trump een afwijkende score haalt.
Wat is precies het 'dit' dat verklaard moet worden?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit dan? En al die kiezers wiens post-stem geldig zou moeten zijn en wiens stem verdwenen is zonder ongeldig te zijn verklaard?
[ x ]
Je kan je beter afvragen waar de stemmen van 2020 vandaan kwamen. 15 miljoen stemmen met een enorme opkomst. Vreemd inderdaad.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog?Waar zijn die stemmen dan heen?
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog?Waar zijn die stemmen dan heen?
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is precies het 'dit' dat verklaard moet worden?
Oh er verschijnt weer een twat.
Split ticket volting is je vreemd? Hier b.v. een analyse van 2020:
https://fivethirtyeight.c(...)cket-voting-in-2020/
Waarom hebben ze dan niet precies hetzelfde gedaan dit jaar?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.
Omdenken.
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.
Omdenken.
Mensen zijn dan ook niet logisch. In AZ en nog een paar staten is er VOOR abortus zaken gestemd maar won Trump, de man die ze juist heeft teruggedraaid. Logisch zou zijn dan Harris daar dat ook zou winnen zou je denken, maar nee. Want mensen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.
Zeker met de ellenlange rijen voor stembureaus, te weinig stembureaus in de zwarte wijken en hell, bommeldingen bij stembureaus in swingstates dit jaar. Wf.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.
Klonk wel plausibel.
Ja, of onterecht niet meetellende stemmen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Mensen zijn dan ook niet logisch. In AZ en nog een paar staten is er VOOR abortus zaken gestemd maar won Trump, de man die ze juist heeft teruggedraaid. Logisch zou zijn dan Harris daar dat ook zou winnen zou je denken, maar nee. Want mensen.
Ik vond het meer grappig omdat twijfelen aan de uitslag van 2020 gelijk stond aan wappiegedrag hier, maar nu Trump wint is het opeens wel bon tonquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet precies hetzelfde gedaan dit jaar?
Fine, zijn we het niet eens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.
Dit is gewoon allemaal BNW meuk.
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie. Dan is 2020 nog een positieve uitschieter met wel 66% opkomst!quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.
Klonk wel plausibel.
Dat strookt al niet met de meldingen dat er dit jaar een record opkomst was. Op alle stembureaus.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie.
Niet eens? Het zijn gewoon wilde aantijgingen zonder enige justificatie die ik heb ontkracht door je te wijzen op het feit dat er nauwelijks staten zijn waar volledig elektronisch wordt gestemd, dat er geen significant verschil bestaat tussen die staten en staten waar enkel op papier wordt gestemd, het feit dat split tickets beide kanten op gaan en ga zo maar door.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |