abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215517061
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Probleem is dat dat niet voldoende zal blijken. Je kijkt aan tegen een Trump-regime dat nu alle kaarten in handen heeft om het hele systeem zo te riggen dat het voor toekomstige niet-Trump kandidaten erg moeilijk zal worden om uberhaubt nog iets te bereiken.
Ik denk dat goede, eerlijke communicatie belangerijk is en noodzakelijk is.

Dat is ook de reden dat ik heel erg fan ben van zo'n Jon Stewart.
Maar zulke mensen zullen er toch wel meer zijn.

Anders komen ze straks met Alexandria Ocasio-Cortez op de proppen, omdat zij de jonge mensen en latino's voor zich zou kunnen winnen?
Hell To The Liars
pi_215517137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een man zoals Jon Stewart die op een normale manier het gesprek was aangegaan met de pers en Trump had die retoriek klinisch ontmanteld.
Stewart is wel populair, maar populair bij democraten. De kunde tot ontmantelen is leuk, maar wanneer er verafgoding is dan kan zelfs een John Stewart hier niets mee. Een Schwarzenegger is dan misschien nog het type alfa-man en een "strong leader" in republikeinse ogen. Daar hadden de democraten beslist mee kunnen scoren en hij was daar (indien het technisch mogelijk was vanwege z'n afkomst) ook wel voor te porren, als je daarmee een fascistische boost had voorkomen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:37:44 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517152
De Democraten hebben gewoon weer een goede strateeg nodig zoals Rahm Emmanuel of een eigen Karl Rove.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:38:46 #157
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215517165
Gewoon Snoop Dogg naar voren schuiven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215517174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Stewart is wel populair, maar populair bij democraten. De kunde tot ontmantelen is leuk, maar wanneer er verafgoding is dan kan zelfs een John Stewart hier niets mee. Een Schwarzenegger is dan misschien nog het type alfa-man en een "strong leader" in republikeinse ogen. Daar hadden de democraten beslist mee kunnen scoren en hij was daar (indien het technisch mogelijk was vanwege z'n afkomst) ook wel voor te porren.
Schwarzenegger heeft volgens mij best wel wat fouten gemaakt in Californie, maar ik snap wat je bedoelt.

Jon Stewart zou best wat zwevende kiezers en/ of republikeinen die in het midden zitten kunnen veroveren.
Kwestie van je verhaal wat aanpassen.
Hell To The Liars
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:02:38 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517465
Ik denk dat de volgende Democraat een type jonge Bill Clinton zou kunnen zijn. Studentikoos en een beetje boers tegelijk. En een echte charmeur.
pi_215517471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:39 schreef Droopie het volgende:

[..]
Schwarzenegger heeft volgens mij best wel wat fouten gemaakt in Californie, maar ik snap wat je bedoelt.

Jon Stewart zou best wat zwevende kiezers en/ of republikeinen die in het midden zitten kunnen veroveren.
Kwestie van je verhaal wat aanpassen.
Hij heeft altijd aangegeven het niet te willen doen en dat het idioot is als komieken de oplossing moeten brengen in een democratie. Van de andere kant Zelensky lijkt het ook niet onaardig te doen en die was acteur toch.

AOC is nog geen 40 in 2028. Daarbij zal het met haar moeilijk zijn omdat ze nu al een gewild doelwit is. Dan loop je denk ik tegen eenzelfde probleem als met Clinton aan. Zelfs al is de meeste kritiek onterecht, zeker bij de meeste kiezers blijft er toch iets plakken van decennia aan beschuldigingen. Het is nu ook te vroeg om het te hebben over wie het moet worden. 4 jaar voor Obama president werd had niemand van hem gehoord.

Het grootste belang is om de top bij de democratische partij te verwisselen. Wat Hexagon ook zegt betere strategen. Daarbij zou ik ook denken dat wat Bernie zegt vrij waardevol is, ga weer doen wat hem in 2016 populair maakte, bottom up mensen verbinden. Genoeg Republikeinse stemmers die ook boos zijn op het systeem en die echt wel over te halen zijn Dem te stemmen als er de overtuiging is dat de Democraten daadwerkelijk werk willen verzetten voor de gewone man. Dus minder oh we gaan marginaal wat technocratische verbeteringetjes invoeren. Maar veel grotere verhalen over hoe je de macht van Wallstreet over de politiek en Mainstreet gaat breken. Ik bedoel bij de zeer rechtse politiek is het altijd populair om tegen globalisme te strijden. Wat vooral populistische nonsense is. Maar het is hetzelfde idee waar de kleine man verpletterd wordt onder globaal kapitalisme.
pi_215517496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij heeft altijd aangegeven het niet te willen doen en dat het idioot is als komieken de oplossing moeten brengen in een democratie. Van de andere kant Zelensky lijkt het ook niet onaardig te doen en die was acteur toch.

AOC is nog geen 40 in 2028. Daarbij zal het met haar moeilijk zijn omdat ze nu al een gewild doelwit is. Dan loop je denk ik tegen eenzelfde probleem als met Clinton aan. Zelfs al is de meeste kritiek onterecht, zeker bij de meeste kiezers blijft er toch iets plakken van decennia aan beschuldigingen. Het is nu ook te vroeg om het te hebben over wie het moet worden. 4 jaar voor Obama president werd had niemand van hem gehoord.

Ow. Hij wilt het niet :(
Jammer

En wij hoeven het idd niet te hebben wie er over 4 jaar een poging mag doen, maar de democratische top zou dat over een paar maanden maar eens op een lijstje gaan zetten.

Een Obama was misschien wel een once in a lifetime voor ze.
Hell To The Liars
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:10:17 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517523
Over de kandidaat 2028 gaan nadenken is ook nog te vroeg. Eerst moeten ze zich richten op de midterms. Pas als die achter de rug zijn is dat aan de orde.
pi_215517792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Allemaal “lijsten met redenen” die in variërende groeperingen redenen geweest zijn. Maar veel zal ook schapengedrag en groepsdruk zijn geweest.

Uiteindelijk is Harris alleen te verwijten dat ze een democratische vrouw is en had iemand als Schwarzenegger (prima als democraat) of Waltz hier “misschien” meer uitgehaald. Maar dat blijft allemaal speculatie.
Blijkbaar nooit naar haar geluisterd :')
pi_215517827
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijkbaar nooit naar haar geluisterd :')
Wat dan? Zeker in vergelijking met haar tegenstander was ze verbaal veel sterker. Trump ging haar niet voor niks uit de weg na het eerste debat. Raar argument dus om van de verbaal sterkere kandidaat te zeggen dat ze niet om naar te luisteren zou zijn ofzo.
pi_215517926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:07 schreef Droopie het volgende:

[..]
Jammer

En wij hoeven het idd niet te hebben wie er over 4 jaar een poging mag doen, maar de democratische top zou dat over een paar maanden maar eens op een lijstje gaan zetten.

Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:49:49 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.
Sowieso kunnen dingen raar lopen.Obama was eigenlijk een mislukte politicus op staatniveau die ineens door een flinke mazzel in positie kwam.
pi_215517959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:07 schreef Droopie het volgende:

[..]
Jammer

Obama had beslist een kans gehad; die was ook waarschijnlijk ingezet als ze niet te vroeg Biden hadden gewisseld.

Wat ik persoonlijk ook niet uitsluit is dat Maga 'zovaak' verkiezingsfraude heeft geroepen, waarbij de enkele voorbeelden van fraude op "kleine?" schaal (Trump die belt om stemmen te vinden, maar ook andere voorbeelden) dat ze bij deze verkiezingen dat in hun voordeel gebruikt zouden kunnen hebben als er weer sabotagepogingen zijn geweest. Maar helaas is nu het klimaat niet meer zuiver genoeg om vraagtekens te plaatsen en om op evt KGB-taktieken in het scheppen van zo'n klimaat een goed vervolg te kunnen geven.

Net als dat er altijd lijken uit de kast kwamen bij Trump, vele jaren later, sluit ik het nu ook niet uit.
pi_215517970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat dan? Zeker in vergelijking met haar tegenstander was ze verbaal veel sterker. Trump ging haar niet voor niks uit de weg na het eerste debat. Raar argument dus om van de verbaal sterkere kandidaat te zeggen dat ze niet om naar te luisteren zou zijn ofzo.
Bekijk deze YouTube-video hier is ze op haar snufferd gegaan
en ze had bijvoorbeeld ook 3 uur lang bij een Joe Rogan kunnen gaan zitten.

Als je zegt dat Trump met een hoop onzin en leugens zand in de ogen gestrooid heeft, ben ik het ook met je eens.
Hell To The Liars
pi_215518133
Dat is denk ik een van de problemen met haar campagne. Ze zat in een spagaat: aan de ene kant zeggen dat je het anders gaat doen en aan de andere kant wél deel uitmaken van de partij die de afgelopen vier jaar regeerde.

En als ze zou zeggen dat ze het wel anders zou doen dan kan dat voelen als de Democratische partij afvallen.
  Vis een optie? vrijdag 8 november 2024 @ 12:38:41 #170
70532 loveli
N
pi_215518643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:04 schreef Writersright het volgende:
Dat is denk ik een van de problemen met haar campagne. Ze zat in een spagaat: aan de ene kant zeggen dat je het anders gaat doen en aan de andere kant wél deel uitmaken van de partij die de afgelopen vier jaar regeerde.

En als ze zou zeggen dat ze het wel anders zou doen dan kan dat voelen als de Democratische partij afvallen.
De persconferentie van Biden, waarin hij vertelde dat Kamala nauw bij zijn beleid betrokken was. Het was instemmen, of vertellen dat Biden toch niet 'sharp as a tack' was.

Play stupid games...
crap in = crap out
pi_215519097
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zeker Buttigieg gaat de oorlog echter niet winnen. Ik vind hem een sterk spreker hoor maar die komt niet veel op voor de paycheck to paycheck levende mens.
Daarbij wat heb je aan die enorm sterke kandidaten als je het zoals nu moest doen met Harris. Als de top die zulke beslissingen maakt af wordt gerekend op hun falen ja dan hebben ze goede hoop. Maar als die kunnen blijven zitten, tja dan wordt het lastig.
pi_215519382
Was deze al voorbijgekomen? Joe Rogan roept Trump op om de VS te 'verenigen'. Loopt die man nou te trollen of zit z'n hoofd daadwerkelijk mijlenver in z'n eigen reet? Trump is al bijna tien jaar een hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek, heeft hij ooit maar een minimale poging gedaan om mensen nader tot elkaar te brengen?

Zelfs veronderstelde bondgenoten binnen zijn eigen partij moeten het ontgelden als ze iets doen wat Trump niet zint. Haley likt bijkans z'n reet en wordt gewoon keihard aan de kant geschoven en beschimpt. Trump kan mensen alleen samenbrengen als die loyaal aan hem zijn en zich als een blok achter hem verenigen. En dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

twitter
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:38:12 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215519521
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
Was deze al voorbijgekomen? Joe Rogan roept Trump op om de VS te 'verenigen'. Loopt die man nou te trollen of zit z'n hoofd daadwerkelijk mijlenver in z'n eigen reet? Trump is al bijna tien jaar een hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek, heeft hij ooit maar een minimale poging gedaan om mensen nader tot elkaar te brengen?

Zelfs veronderstelde bondgenoten binnen zijn eigen partij moeten het ontgelden als ze iets doen wat Trump niet zint. Haley likt bijkans z'n reet en wordt gewoon keihard aan de kant geschoven en beschimpt. Trump kan mensen alleen samenbrengen als die loyaal aan hem zijn en zich als een blok achter hem verenigen. En dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

[ x ]
Ik wacht nog steeds op de befaamde pivot richting de verkiezingen nadat Trump de GOP voorverkiezingen in 2016 had gewonnen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_215519534
Rogan is natuurlijk ook wel een beetje een simpel figuur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215519650
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Montov het volgende:

[..]
Ik wacht nog steeds op de befaamde pivot richting de verkiezingen nadat Trump de GOP voorverkiezingen in 2016 had gewonnen.
De pivot! Trump kan zich elk momenteel presidentieel gaan gedragen. Any minute now!
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:48:41 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519659
Klinkt aannemelijk:
twitter
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215519681
Als een tweet het enige is in een post verschijnt ie niet meer, maar zo te zien is het typische twotter BNW meuk.
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:53:05 #178
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
Als een tweet het enige is in een post verschijnt ie niet meer, maar zo te zien is het typische twotter BNW meuk.
Dat is het niet. Het blijft uiteraard ook vreemd dat meerdere democratische house representatives zijn verkozen boven republikeinse, alleen het aantal stemmen zou dan minder zijn dan vorige jaren.
twitter

[ Bericht 15% gewijzigd door SEMTEX op 08-11-2024 14:01:59 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 13:53:11 #179
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_215519712
De democraten hebben weer een type Obama nodig.

Een goede spreker. Om kans te maken om te winnen van de republikeinen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_215519716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
Hele volksstammen zijn idolaat van die man. Sign of the times, I guess.
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:53:39 #181
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215519717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
Nee, komt wel vaker voor dat tweet initieel niet verschijnt.

Gewoon preview doen, tot je ziet dat die er is, is het devies.

Daarbij is een minimum aan duiding natuurlijk ook nooit verkeerd.
pi_215519738
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is het niet. Het blijft uiteraard ook vreemd dat meerdere democratische house representatives zijn verkozen boven republikeinse, alleen het aantal stemmen zou dan minder zijn dan vorige jaren.
Natuurlijk is het dat wel. Vaag geneuzel over vermeende massale fraude met stemmachines zonder enig bewijs hoort in BNW, niet in POL.
pi_215519751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hele volksstammen zijn idolaat van die man. Sign of the times, I guess.
Nou ja, hele volkstammen zijn ook niet al te snugger natuurlijk. :P
Je ziet het hier in Nederland ook natuurlijk. Hele volksstammen baseren hun politieke meningen op types als Derksen en v/d Gijp.
pi_215519773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
Ik heb er helemaal niks mee, maar op de één of andere manier moet ik hem overal op het internet tegenkomen. Je komt er gewoon niet van af.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:59:22 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Natuurlijk is het dat wel. Vaag geneuzel over vermeende massale fraude met stemmachines zonder enig bewijs hoort in BNW, niet in POL.
Hoe bewijs je dat dan? Behalve tig meldingen van Democratische stemmers die in hun staat kunnen zien dat of hun stem niet meetelt of na meetellen ineens verdwenen is.
twitter

Oh en de signalen waren er al eerder: https://www.pbs.org/newsh(...)nt-software-breaches
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:00:41 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215519800
81 miljoen stemmen voor Biden, nu een volkomen normale verhouding maar Trump wint, frAudE!!!!

Wanhoop, het is leuk om te zien :9~.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:02:47 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519819
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:00 schreef HeatWave het volgende:
81 miljoen stemmen voor Biden, nu een volkomen normale verhouding maar Trump wint, frAudE!!!!

Wanhoop, het is leuk om te zien :9~.
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog? :+ Waar zijn die stemmen dan heen?
pi_215519835
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe bewijs je dat dan? Behalve tig meldingen van Democratische stemmers die in hun staat kunnen zien dat of hun stem niet meetelt of na meetellen ineens verdwenen is.
[ x ]
Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe er in de VS gestemd wordt. Het gros van de staten kent geen elektronisch stemmen zoals we dat hier ooit wel gehad hebben. Zie het overzichtje op Ballotpedia:
https://ballotpedia.org/Voting_methods_and_equipment_by_state

DREs zijn zogenaamde direct-recording electronic voting machines, oftewel het soort machines waar geen papieren controle mogelijk is. (tenzij er sprake is van het kunnen printen van je stem en die alsnog afgeven).

Mocht daarmee geknoeid zijn, dan zou je al vrij eenvoudig afwijkende patronen kunnen zien in de staten waar men dergelijke machines gebruikt en waar dat niet het geval is. Maar het is over de hele linie een afgetekende overwinning, geen rare situatie waarbij in bepaalde staten Trump een afwijkende score haalt.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:05:58 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:04 schreef Monolith het volgende:

Mocht daarmee geknoeid zijn, dan zou je al vrij eenvoudig afwijkende patronen kunnen zien in de staten waar men dergelijke machines gebruikt en waar dat niet het geval is. Maar het is over de hele linie een afgetekende overwinning, geen rare situatie waarbij in bepaalde staten Trump een afwijkende score haalt.
Hoe verklaar je dit dan? En al die kiezers wiens post-stem geldig zou moeten zijn en wiens stem verdwenen is zonder ongeldig te zijn verklaard? Ik heb sterk het idee dat het vooral in de swingstates speelt.
twitter
pi_215519865
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe verklaar je dit dan? En al die kiezers wiens post-stem geldig zou moeten zijn en wiens stem verdwenen is zonder ongeldig te zijn verklaard?
[ x ]
Wat is precies het 'dit' dat verklaard moet worden?
Oh er verschijnt weer een twat. :')

Split ticket volting is je vreemd? Hier b.v. een analyse van 2020:
https://fivethirtyeight.c(...)cket-voting-in-2020/
pi_215519874
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog? :+ Waar zijn die stemmen dan heen?
Je kan je beter afvragen waar de stemmen van 2020 vandaan kwamen. 15 miljoen stemmen met een enorme opkomst. Vreemd inderdaad.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:07:53 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215519878
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.

Omdenken :7.
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:12:37 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat is precies het 'dit' dat verklaard moet worden?
Oh er verschijnt weer een twat. :')

Split ticket volting is je vreemd? Hier b.v. een analyse van 2020:
https://fivethirtyeight.c(...)cket-voting-in-2020/
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:15:18 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519940
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.

Waarom hebben ze dan niet precies hetzelfde gedaan dit jaar? :+
pi_215519948
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.

Klonk wel plausibel.
Hell To The Liars
pi_215519966
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.
Mensen zijn dan ook niet logisch. In AZ en nog een paar staten is er VOOR abortus zaken gestemd maar won Trump, de man die ze juist heeft teruggedraaid. Logisch zou zijn dan Harris daar dat ook zou winnen zou je denken, maar nee. Want mensen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215519974
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.
Dit is gewoon allemaal BNW meuk.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:20:15 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519978
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:

[..]
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.

Klonk wel plausibel.
Zeker met de ellenlange rijen voor stembureaus, te weinig stembureaus in de zwarte wijken en hell, bommeldingen bij stembureaus in swingstates dit jaar. Wf.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:20:46 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519989
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:18 schreef OMG het volgende:

[..]
Mensen zijn dan ook niet logisch. In AZ en nog een paar staten is er VOOR abortus zaken gestemd maar won Trump, de man die ze juist heeft teruggedraaid. Logisch zou zijn dan Harris daar dat ook zou winnen zou je denken, maar nee. Want mensen.
Ja, of onterecht niet meetellende stemmen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:21:02 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215519992
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Waarom hebben ze dan niet precies hetzelfde gedaan dit jaar? :+
Ik vond het meer grappig omdat twijfelen aan de uitslag van 2020 gelijk stond aan wappiegedrag hier, maar nu Trump wint is het opeens wel bon ton ;).

Kamala was gewoon totaal niet populair en eigenlijk al maanden volkomen kansloos, maar dat las je nergens in de pers. Alleen op X zag men deze uitslag aankomen :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:21:06 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215519993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.
Dit is gewoon allemaal BNW meuk.
Fine, zijn we het niet eens.
pi_215520018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klonk wel plausibel.
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie. Dan is 2020 nog een positieve uitschieter met wel 66% opkomst!

En de bevolking en het aantal stemgerechtigden groeit ook elk jaar nog weer een beetje dus absolute aantallen van 2008 vergelijken met 2024 is ook niet helemaal correct.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:25:06 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215520043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie.
Dat strookt al niet met de meldingen dat er dit jaar een record opkomst was. Op alle stembureaus.
pi_215520050
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Fine, zijn we het niet eens.
Niet eens? Het zijn gewoon wilde aantijgingen zonder enige justificatie die ik heb ontkracht door je te wijzen op het feit dat er nauwelijks staten zijn waar volledig elektronisch wordt gestemd, dat er geen significant verschil bestaat tussen die staten en staten waar enkel op papier wordt gestemd, het feit dat split tickets beide kanten op gaan en ga zo maar door.

Stemfraude is geen kwestie van een mening, het is een kwestie die je overtuigend hard moet maken want het is een hele forse aantijging. En dat gebeurt hier totaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')