abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215527380
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:17 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.
Dus eigenlijk ben je nu de westerse waarden aan het bedreigen om te voorkomen dat anderen dat doen.

Juist ja.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215527382
Over bedreigingen gesproken, die beginnen alweer nu Trump herkozen is.

twitter

Steve Bannon houdt er ook wel van:

twitter

quote:
"You stole the 2020 election.... This entire phony thing is getting swept out," Bannon said. "Biden's getting swept out. Kamala Harris is getting swept out. MSNBC is getting swept out. The Justice Department is getting swept out. The FBI is getting swept out. You people suck, OK?! And now you're going to pay the price for trying to destroy this country."

Bannon went on to say that Democrats and their institutions "don't deserve any respect, you don't deserve any empathy, and you don't deserve any pity.... You deserve what we call rough Roman justice, and we're prepared to give it to you."

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 09-11-2024 04:48:36 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215527383
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit geweten dat Iran een moslim minderheid had
De Perzen waren zeer liberaal tot Frankrijk die tulband radicaal aan de macht hielp. Of ze helemaal het beste voorbeeld zijn, misschien niet, maar Libanon is dat in elk geval wél zeker.
pi_215527384
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Over bedreigingen gesproken, die beginnen alweer nu Trump herkozen is.

[ x ]
Aan beide kanten zitten gekken. Helaas. Trump zou zich heel duidelijk moeten uitspreken voor de zwarten en Latinos, die hem aan de winst hebben geholpen. Nog veel racisten onder Trump stemmers helaas. Maar Trump kan dat eindigen.
pi_215527387
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dus eigenlijk ben je nu de westerse waarden aan het bedreigen om te voorkomen dat anderen dat doen.

Juist ja.
Onzin. Je weet net zo goed als ik dat als er een bepaalde groep de meerderheid heeft, dezelfde regels niet meer gelden. Voorbeelden te over. Lees je eens in over de geschiedenis van Libanon.
pi_215527388
Zou mooi zijn, helemaal met Stephen Miller's denaturalisatie plannen. "Bedankt mensen, nu terug de grens over, aju!"
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215527389
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:28 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
De Perzen waren zeer liberaal
Het waren dus geen Moslims?

quote:
tot Frankrijk die tulband radicaal aan de macht hielp. Of ze helemaal het beste voorbeeld zijn, misschien niet, maar Libanon is dat in elk geval wél zeker.
Tja,het volk was niet bepaald blij met de door VS gesteunde dictator.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215527391
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:31 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Onzin. Je weet net zo goed als ik dat als er een bepaalde groep de meerderheid heeft, dezelfde regels niet meer gelden. Voorbeelden te over. Lees je eens in over de geschiedenis van Libanon.
Dus moeten ze dan maar afgeschaft worden volgens jou. Je bent geen haar beter dus.
  Vis een optie? zaterdag 9 november 2024 @ 09:43:14 #114
70532 loveli
N
pi_215528044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens nu ik toch een depressieve bui ben. Ik vind het bizar en dom dat er bijvoorbeeld op het podium tijdens Trump zn overwinningsspeech, geen ENKELE persoon van kleur of Latino of Aziaat stond. Zoveel mensen uit de minorities hebben voor Trump gestemd, en dan verschijnt die op het podium terwijl 100 miljoen mensen live kijken, met alleen maar zeer rijk uitziende witte personen. Écht een gemiste kans, hij had daar echt die minorities die massaal op hem hebben gestemd tov 2020 bij moeten betrekken. Hopelijk geeft hij ze wel belangrijke posities in het WH, minstens 2 of 3. Ben Carlson hopelijk, Byron Donalds, Marco Rubio, misschien nog een leuke Latina vrouw. Hij heeft van de Republikeinse partij een soort conservatieve Democratische partij gemaakt qua verschillende soorten stemmers, hopelijk zien we dat terug.
Make DEI great again?
crap in = crap out
  zaterdag 9 november 2024 @ 09:53:55 #115
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215528079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens nu ik toch een depressieve bui ben.
Misschien moet je eens wat vaker echte feiten tot je nemen. Feiten over het vreugdevolle leven onder een dictator bijvoorbeeld. Feiten over wat Trump echt bereikt heeft zijn vorige termijn bijvoorbeeld. Feiten over waar Trump echt voor staat bijvoorbeeld. Feiten over wanneer moslims de meerderheid in ons land gaan vormen bijvoorbeeld.

Misschien dat je wat minder depressief raakt wanneer je je manie wat minder brandstof geeft met dom-rechtse onzin en in plaats daarvan probeert eens op echt wetenschappelijk onderbouwde feiten de discussie te voeren.
pi_215528183
je kan het proberen @mcmlxiv, maar het boeit hem niet. hij hoeft er ook niet mee te leven
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:17:55 #117
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215528251
Trump heeft een soort War on Drugs 2.0 aangekondigd. Wat gaat dit betekenen voor de cocaïne consumptie van Eagles89?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215528345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Wat willen die gegevens nu zeggen? De knee-jerk-reactie is natuurlijk: ha-ha, kijk, Trump-stemmers zijn dommer. Want maar 1/3 daarvan heeft een mastergraad of hoger.
Knee-jerk reactions zijn nooit goed. Maar waarom vooral focussen op onderwijs?
pi_215528388
twitter

Blijkbaar was FEMA ook niet geheel politiek neutraal. Er werden dus expliciet orders gegeven om Trump supporters die in nood zaten niet te helpen. Dat dit geen grotere rel is geworden dan wat het nu is zegt wel wat over de VS zelf.
Ben je daar het slachtoffer van een natuurramp dan moet je maar hopen dat je politieke overtuiging niet in de weg staat van de eventuele hulpverleners die je moeten komen helpen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:38:09 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215528410
twitter

Vreselijk toch, die Democraten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:45:39 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215528491
Interessant en ook triest draadje:
twitter

Pure kwaadaardigheid van de Republikeinen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215528623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Knee-jerk reactions zijn nooit goed. Maar waarom vooral focussen op onderwijs?
Omdat de user die dit aanhaalde zei dat Trump-stemmers overwegend laagopgeleid zijn ofzoiets. Wat dus niet eens waar is. Het ging alleen om mastergraden en hoger.
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:57:38 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215528638
Republikeinen zijn evil en hebben hun kiezers met onwaarheden gevoed.
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215528646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
Interessant en ook triest draadje:
[ x ]
Pure kwaadaardigheid van de Republikeinen.
Wat een generalisatie, gebaseerd op een aantal papieren kranten, wat lang niet meer zo'n invloed heeft als 20 jaar geleden.

Dat wordt er onder ook gecomment:

Where's the evidence that these are actually influential, and how do you quantify their impact in contrast with the mainstream corporate press's own slanted coverage of the election?
This is interesting, though. An impact of the decline in local news that I wasn't aware of.

Waarop de auteur zelf antwoordt:
Hard to tell impact overall! Research has found that for the online pink slime sites, it can be little because some seem to clearly fake like this: https://centralndnews.com

Dus eerst zeggen waar (alle) Trump kiezers hun nieuws vandaan halen en vervolgens toegeven dat ze niet weet wat voor impact haar bevindingen hebben.

Idd, vrij triest dus.
pi_215528683
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
En ik maar denken dat democratie tot de westerse normen en waarden behoorde.
Voor democratie als de uitslag bevalt. Zo werkt dat niet.
pi_215528711
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 00:08 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien moeten mensen eens googlen op de term 'wedge issue'. Een hele normale politieke tactiek. De enige verdediging is om met een kandidaat te komen die over dit soort onderwerpen geen extreme dingen heeft gezegd en dus geloofwaardig kan zeggen dat dit soort onzin onnodig is. Een kandidaat die gewoon kan zeggen dat mannen bij mannen horen in de gevangenis en dat mannen niet thuis horen in vrouwensport. Doe dat en het is geen issue meer.
Maar mannen horen ook bij mannen in de gevangenis. Omgebouwde transgenders horen natuurlijk bij vrouwen, of bij mannen al naar gelang wat ze weggehaald hebben. Die overleven een mannengevangenis niet. Sterker nog, zet transgenders gewoon bij elkaar in een kleine gevangenis. Het zullen er over heel de VS vast genoeg zijn om het kostentechnisch in orde te maken. Goedkoper dan continue allerlei extra bescherming te moeten geven.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215528762
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Blijkbaar was FEMA ook niet geheel politiek neutraal. Er werden dus expliciet orders gegeven om Trump supporters die in nood zaten niet te helpen. Dat dit geen grotere rel is geworden dan wat het nu is zegt wel wat over de VS zelf.
Ben je daar het slachtoffer van een natuurramp dan moet je maar hopen dat je politieke overtuiging niet in de weg staat van de eventuele hulpverleners die je moeten komen helpen.
Interessant. Een individu gaf deze orders en het land is te klein aan rechterzijde. Trump zelf probeert actief hulp tegen te houden als het blauwe staten betreft en is het is business as usual. Vanwaar die 2 standaarden?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215528932
Veel gespeculeer over de rol van Elon Musk in de nieuwe regering gaan trouwens over (de afschaffingvan ) regelgeving.

Maar ik lees dat hij waarschijnlijk een rol krijgt bij het efficiënter maken van het overheidsapparaat. Als hij daar op dezelfde manier te werk mag gaan als bij Twitter dan blijft er weinig meer over van de federale overheid denk ik.
pi_215528974
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:37 schreef Breekfast het volgende:
Veel gespeculeer over de rol van Elon Musk in de nieuwe regering gaan trouwens over (de afschaffingvan ) regelgeving.

Maar ik lees dat hij waarschijnlijk een rol krijgt bij het efficiënter maken van het overheidsapparaat. Als hij daar op dezelfde manier te werk mag gaan als bij Twitter dan blijft er weinig meer over van de federale overheid denk ik.
Daar blijft niets van over. Maar daar koos men voor.

Wel raar dat Musk meedeed in het eerste gesprek van Trump met Zelenskyy. Of nou ja, raar....Opvallend.
pi_215529021
twitter

Ah, dat valt mee. Ik had niet verwacht dat Trump voor een ouderwetse neocon/warhawks zou gaan op DoD. Dus hopelijk helpt dat Oekraïne en geeft het Europa daarmee ook meer tijd om zich los te maken van de US hegemonie.
pi_215529284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.

Bizar en ziek dat je hulp laat afhangen van een politieke voorkeur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215529326
Zag trouwens nog een treffende opmerking langskomen dat Harris alleen maar hoefde te liegen en op te scheppen om te winnen, maar dat uiteindelijk de waarheid niet voldoende was.

En dat is natuurlijk een scherp punt, want dan had ze extreem links wel aan boord gehouden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215529528
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215529619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:37 schreef Breekfast het volgende:

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze knallende ruzie hebben.
pi_215529691
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.

Bizar en ziek dat je hulp laat afhangen van een politieke voorkeur.
Daily Wire is geen bron. Dat is Ben Shapiro's speeltje.

Overall, we rate The Daily Wire Right Biased based on story selection and editorial positions that align with the conservative right. We also rate them Mixed for factual reporting due to the promotion of propaganda and a few failed fact checks.
https://mediabiasfactcheck.com/the-daily-wire/

Die groep heeft ook zo te zien maar 13 mensen. Dus zelfs als het klopt is het meer een individuele actie. Onder Trump hebben we vaak gehoord dat hij alleen wat doet voor mensen die op hem stemmen. Genoeg ex-staffers die zeggen dat ze hem alleen tot actie konden over halen als ze duidelijk maakten dat in een gebied ook Trump stemmers leefden.
pi_215530023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Daily Wire is geen bron. Dat is Ben Shapiro's speeltje.

Overall, we rate The Daily Wire Right Biased based on story selection and editorial positions that align with the conservative right. We also rate them Mixed for factual reporting due to the promotion of propaganda and a few failed fact checks.
https://mediabiasfactcheck.com/the-daily-wire/

Die groep heeft ook zo te zien maar 13 mensen. Dus zelfs als het klopt is het meer een individuele actie. Onder Trump hebben we vaak gehoord dat hij alleen wat doet voor mensen die op hem stemmen. Genoeg ex-staffers die zeggen dat ze hem alleen tot actie konden over halen als ze duidelijk maakten dat in een gebied ook Trump stemmers leefden.
I know, en zeker geen fan van Daily Wire, maar ik begrijp dat het is bevestigd door Fema.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215530057
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
I know, en zeker geen fan van Daily Wire, maar ik begrijp dat het is bevestigd door Fema.
Okay, nouja dan neem ik aan dat ze er niet achter staan en de man vervolgen. Als organisatie kun je ook niet veel meer doen lijkt me.
pi_215530563
https://www.independent.c(...)-trump-b2614525.html

Dus nu al dreigende taal. Europa mag niet meer over de eigen wetgeving beslissen aangaande een bedrijf van Musk of anders :')
Eerlijk gezegd zou de EU, X op zwart moeten zetten als dat soort uitspraken officieel worden gemaakt.
pi_215530674
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.independent.c(...)-trump-b2614525.html

Dus nu al dreigende taal. Europa mag niet meer over de eigen wetgeving beslissen aangaande een bedrijf van Musk of anders :')
Eerlijk gezegd zou de EU, X op zwart moeten zetten als dat soort uitspraken officieel worden gemaakt.
Per direct ook
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')