Dat doet het ook! Maar als het “spel” democratie niet wordt gespeeld zoals het zou moeten -en we dwalen nu wel erg af van de Amerikaanse verkiezingen- maar dan moeten alle deelnemers aan die democratie het wel állemaal eerlijk spelen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
En ik maar denken dat democratie tot de westerse normen en waarden behoorde.
Maar als jij instemt met een dictator ben jij juist degene die 'het spel niet speelt zoals het zou moeten'.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat doet het ook! Maar als het “spel” democratie niet wordt gespeeld zoals het zou moeten -en we dwalen nu wel erg af van de Amerikaanse verkiezingen- maar dan moeten alle deelnemers aan die democratie het wel állemaal eerlijk spelen.
Als je aan het spel meedoet om het vervolgens af te willen schaffen, dan zou daar naar gekeken kunnen worden. Precies waar veel mensen bang voor zijn bij Trump, maar wat ik dus niet geloof.
Overigens heb ik toch gekozen een “meltdown”(ABC) Election Night terug te kijken, is toch spannender en leuker kijken dan het overdreven positieve Fox al zal ik die ook nog een keertje terugkijken:)
Om terug te komen op het topic: H E L D.
[ x ]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar als jij instemt met een dictator ben jij juist degene die 'het spel niet speelt zoals het zou moeten'.
Ik heb nog nooit geweten dat Iran een moslim minderheid hadquote:Op zaterdag 9 november 2024 04:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.
Dus eigenlijk ben je nu de westerse waarden aan het bedreigen om te voorkomen dat anderen dat doen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.
quote:"You stole the 2020 election.... This entire phony thing is getting swept out," Bannon said. "Biden's getting swept out. Kamala Harris is getting swept out. MSNBC is getting swept out. The Justice Department is getting swept out. The FBI is getting swept out. You people suck, OK?! And now you're going to pay the price for trying to destroy this country."
Bannon went on to say that Democrats and their institutions "don't deserve any respect, you don't deserve any empathy, and you don't deserve any pity.... You deserve what we call rough Roman justice, and we're prepared to give it to you."
De Perzen waren zeer liberaal tot Frankrijk die tulband radicaal aan de macht hielp. Of ze helemaal het beste voorbeeld zijn, misschien niet, maar Libanon is dat in elk geval wél zeker.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit geweten dat Iran een moslim minderheid had
Aan beide kanten zitten gekken. Helaas. Trump zou zich heel duidelijk moeten uitspreken voor de zwarten en Latinos, die hem aan de winst hebben geholpen. Nog veel racisten onder Trump stemmers helaas. Maar Trump kan dat eindigen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Over bedreigingen gesproken, die beginnen alweer nu Trump herkozen is.
[ x ]
Onzin. Je weet net zo goed als ik dat als er een bepaalde groep de meerderheid heeft, dezelfde regels niet meer gelden. Voorbeelden te over. Lees je eens in over de geschiedenis van Libanon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je nu de westerse waarden aan het bedreigen om te voorkomen dat anderen dat doen.
Juist ja.
Het waren dus geen Moslims?quote:
Tja,het volk was niet bepaald blij met de door VS gesteunde dictator.quote:tot Frankrijk die tulband radicaal aan de macht hielp. Of ze helemaal het beste voorbeeld zijn, misschien niet, maar Libanon is dat in elk geval wél zeker.
Dus moeten ze dan maar afgeschaft worden volgens jou. Je bent geen haar beter dus.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:31 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Onzin. Je weet net zo goed als ik dat als er een bepaalde groep de meerderheid heeft, dezelfde regels niet meer gelden. Voorbeelden te over. Lees je eens in over de geschiedenis van Libanon.
Make DEI great again?quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens nu ik toch een depressieve bui ben. Ik vind het bizar en dom dat er bijvoorbeeld op het podium tijdens Trump zn overwinningsspeech, geen ENKELE persoon van kleur of Latino of Aziaat stond. Zoveel mensen uit de minorities hebben voor Trump gestemd, en dan verschijnt die op het podium terwijl 100 miljoen mensen live kijken, met alleen maar zeer rijk uitziende witte personen. Écht een gemiste kans, hij had daar echt die minorities die massaal op hem hebben gestemd tov 2020 bij moeten betrekken. Hopelijk geeft hij ze wel belangrijke posities in het WH, minstens 2 of 3. Ben Carlson hopelijk, Byron Donalds, Marco Rubio, misschien nog een leuke Latina vrouw. Hij heeft van de Republikeinse partij een soort conservatieve Democratische partij gemaakt qua verschillende soorten stemmers, hopelijk zien we dat terug.
Misschien moet je eens wat vaker echte feiten tot je nemen. Feiten over het vreugdevolle leven onder een dictator bijvoorbeeld. Feiten over wat Trump echt bereikt heeft zijn vorige termijn bijvoorbeeld. Feiten over waar Trump echt voor staat bijvoorbeeld. Feiten over wanneer moslims de meerderheid in ons land gaan vormen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens nu ik toch een depressieve bui ben.
Knee-jerk reactions zijn nooit goed. Maar waarom vooral focussen op onderwijs?quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat willen die gegevens nu zeggen? De knee-jerk-reactie is natuurlijk: ha-ha, kijk, Trump-stemmers zijn dommer. Want maar 1/3 daarvan heeft een mastergraad of hoger.
Omdat de user die dit aanhaalde zei dat Trump-stemmers overwegend laagopgeleid zijn ofzoiets. Wat dus niet eens waar is. Het ging alleen om mastergraden en hoger.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Knee-jerk reactions zijn nooit goed. Maar waarom vooral focussen op onderwijs?
Wat een generalisatie, gebaseerd op een aantal papieren kranten, wat lang niet meer zo'n invloed heeft als 20 jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
Interessant en ook triest draadje:
[ x ]
Pure kwaadaardigheid van de Republikeinen.
Voor democratie als de uitslag bevalt. Zo werkt dat niet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
En ik maar denken dat democratie tot de westerse normen en waarden behoorde.
Maar mannen horen ook bij mannen in de gevangenis. Omgebouwde transgenders horen natuurlijk bij vrouwen, of bij mannen al naar gelang wat ze weggehaald hebben. Die overleven een mannengevangenis niet. Sterker nog, zet transgenders gewoon bij elkaar in een kleine gevangenis. Het zullen er over heel de VS vast genoeg zijn om het kostentechnisch in orde te maken. Goedkoper dan continue allerlei extra bescherming te moeten geven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:08 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien moeten mensen eens googlen op de term 'wedge issue'. Een hele normale politieke tactiek. De enige verdediging is om met een kandidaat te komen die over dit soort onderwerpen geen extreme dingen heeft gezegd en dus geloofwaardig kan zeggen dat dit soort onzin onnodig is. Een kandidaat die gewoon kan zeggen dat mannen bij mannen horen in de gevangenis en dat mannen niet thuis horen in vrouwensport. Doe dat en het is geen issue meer.
Interessant. Een individu gaf deze orders en het land is te klein aan rechterzijde. Trump zelf probeert actief hulp tegen te houden als het blauwe staten betreft en is het is business as usual. Vanwaar die 2 standaarden?quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was FEMA ook niet geheel politiek neutraal. Er werden dus expliciet orders gegeven om Trump supporters die in nood zaten niet te helpen. Dat dit geen grotere rel is geworden dan wat het nu is zegt wel wat over de VS zelf.
Ben je daar het slachtoffer van een natuurramp dan moet je maar hopen dat je politieke overtuiging niet in de weg staat van de eventuele hulpverleners die je moeten komen helpen.
Daar blijft niets van over. Maar daar koos men voor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:37 schreef Breekfast het volgende:
Veel gespeculeer over de rol van Elon Musk in de nieuwe regering gaan trouwens over (de afschaffingvan ) regelgeving.
Maar ik lees dat hij waarschijnlijk een rol krijgt bij het efficiënter maken van het overheidsapparaat. Als hij daar op dezelfde manier te werk mag gaan als bij Twitter dan blijft er weinig meer over van de federale overheid denk ik.
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was FEMA ook niet geheel politiek neutraal. Er werden dus expliciet orders gegeven om Trump supporters die in nood zaten niet te helpen. Dat dit geen grotere rel is geworden dan wat het nu is zegt wel wat over de VS zelf.
Ben je daar het slachtoffer van een natuurramp dan moet je maar hopen dat je politieke overtuiging niet in de weg staat van de eventuele hulpverleners die je moeten komen helpen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze knallende ruzie hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:37 schreef Breekfast het volgende:
Veel gespeculeer over de rol van Elon Musk in de nieuwe regering gaan trouwens over (de afschaffingvan ) regelgeving.
Maar ik lees dat hij waarschijnlijk een rol krijgt bij het efficiënter maken van het overheidsapparaat. Als hij daar op dezelfde manier te werk mag gaan als bij Twitter dan blijft er weinig meer over van de federale overheid denk ik.
Daily Wire is geen bron. Dat is Ben Shapiro's speeltje.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.
Bizar en ziek dat je hulp laat afhangen van een politieke voorkeur.
I know, en zeker geen fan van Daily Wire, maar ik begrijp dat het is bevestigd door Fema.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daily Wire is geen bron. Dat is Ben Shapiro's speeltje.
Overall, we rate The Daily Wire Right Biased based on story selection and editorial positions that align with the conservative right. We also rate them Mixed for factual reporting due to the promotion of propaganda and a few failed fact checks.
https://mediabiasfactcheck.com/the-daily-wire/
Die groep heeft ook zo te zien maar 13 mensen. Dus zelfs als het klopt is het meer een individuele actie. Onder Trump hebben we vaak gehoord dat hij alleen wat doet voor mensen die op hem stemmen. Genoeg ex-staffers die zeggen dat ze hem alleen tot actie konden over halen als ze duidelijk maakten dat in een gebied ook Trump stemmers leefden.
Okay, nouja dan neem ik aan dat ze er niet achter staan en de man vervolgen. Als organisatie kun je ook niet veel meer doen lijkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I know, en zeker geen fan van Daily Wire, maar ik begrijp dat het is bevestigd door Fema.
Per direct ookquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.independent.c(...)-trump-b2614525.html
Dus nu al dreigende taal. Europa mag niet meer over de eigen wetgeving beslissen aangaande een bedrijf van Musk of anders
Eerlijk gezegd zou de EU, X op zwart moeten zetten als dat soort uitspraken officieel worden gemaakt.
Het zou mensen die soms interessante informatie over bepaalde onderwerpen delen op Xwitter sieren als ze overstappen naar Mastodon of een ander klankbord. Nu mis ik bepaalde informatie omdat je tegenwoordig op Xwitter moet inloggen om die informatie te zien en ik weiger een Xwitter-account aan te maken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus nu al dreigende taal. Europa mag niet meer over de eigen wetgeving beslissen aangaande een bedrijf van Musk of anders
Eerlijk gezegd zou de EU, X op zwart moeten zetten als dat soort uitspraken officieel worden gemaakt.
Het is maar om aan te geven hoe verdeeld het land is. Ik vrees ook dat dit nooit meer goed komt in de VS.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.
Bizar en ziek dat je hulp laat afhangen van een politieke voorkeur.
DEI in actie. Dat krijg je er van. Daarom opbokken met dat kunstmatig voortrekken op basis van ras of geslacht of wie je wil neuken, als je goed genoeg bent krijg je de baan, klaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is maar om aan te geven hoe verdeeld het land is. Ik vrees ook dat dit nooit meer goed komt in de VS.
X, of welke vorm van sociale media dan ook, zou per definitie op zwart moeten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Op Xwitter wordt soms interessante informatie gedeeld die niet op andere sites gedeeld worden. Het is te hopen dat de Xwitteraarts die nu nog interessante informatie delen overstappen op Mastodon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
X, of welke vorm van sociale media dan ook, zou per definitie op zwart moeten.
Tegelijkertijd heb ik Trump wel over 3 nieuwszenders horen zeggen dat hun licentie ingetrokken moet worden omdat hij ze te biased vindt. Dat is natuurlijk ook gewoon de overheid die gaat vertellen wat je wel en niet mag zeggen, maar dat telt niet want hij bedoelt dat natuurlijk niet zo grgr.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Chivaz het volgende:
Het is Trump niet die opgeroepen heeft om politici te weren van onder andere Twitter.
Het is ook Trump niet die een onderscheid maakt tussen free speech en hate speech. Ik heb Trump ook nooit horen zeggen dat hij het jammer vind dat het vrije woord absoluut is want anders konden ze makkelijker desinformatie aanpakken. Over de EU hoef ik het nog niet eens te hebben, Thierry Breton die daar op een persoonlijke kruistocht was tegen X en Musk.
De belachelijke censuur waar we Russische media niet meer mogen consumeren.
Nee het zijn helaas de progressieve ideologen die dit helemaal prima vinden en het zelfs verdedigen.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lees dit draadje maar eens.
https://x.com/DrEricDing/status/1855088391244620165
Bemoeit de overheid zich er eens mee, is het weer niet goed op links.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heb ik Trump wel over 3 nieuwszenders horen zeggen dat hun licentie ingetrokken moet worden omdat hij ze te biased vindt. Dat is natuurlijk ook gewoon de overheid die gaat vertellen wat je wel en niet mag zeggen, maar dat telt niet want hij bedoelt dat natuurlijk niet zo grgr.
Ja, scherp!!quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bemoeit de overheid zich er eens mee, is het weer niet goed op links.![]()
![]()
Ik weet niet wie 'jullie' is in deze. Ik qeef gewoon aan dat Trump ook echt niet zo pro-free-speech is als veel mensen denken. Dat jij daar meteen een links-rechts verhaal van wilt maken is wel aandoenlijk, maar ook irrelevant.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan?Moderatie vanuit de overheid is hetgeen jullie willen.
Andersom was het wél een rel geworden. Precies wat er in Europa óók gebeurd. En dat is zorgelijk, schandalig maar vooral zal het de samenleving voorgoed gaan veranderen. Je kunt bevolkingsgroepen onderdrukken met gekleurd nieuws, maar uiteindelijk zoals de geschiedenis heeft bewezen, barst ALTIJD vroeg of laat de bom. In Engeland zijn ze nu ook massaal gevoelig nieuws onder het tapijt aan het vegen, ze denken dat ze daarmee onrust voorkomen, maar op lange termijn vergroten ze die onrust juist enorm. Amerika met Trump is nu het eerste voorbeeld. En ik zie Engeland als je puur naar de keiharde statistische feiten kijkt met betrekking tot de demografie, dit al niet meer herstellen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dat klinkt als een uitstekende deal. Amerika geen honderden miljarden militaire steun meer naar Europa én geen links liberale deugmensen uit Europa op hun platform. Win win win.quote:
Welke 100en miljarden militaire steun.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:28 schreef Eagles89 het volgende:
Amerika geen honderden miljarden militaire steun
Lol. Als je dat niet weet dan kunnen we er ook niet over praten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke 100en miljarden militaire steun.
Misschien moet jij niet praten over wat jij niet weet, "lol".quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Lol. Als je dat niet weet dan kunnen we er ook niet over praten.
Trump pakt de popular vote (een absolute meerderheid (!) van de mensen die gestemd hebben heeft op hem gestemd), hij pakt 8 van de 8 swing states (!) en wint de electoral college met 312 vs. 226 (okee, dat is vrijwel gelijk aan de overwinningen van 2020 en 2016).quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je de cijfers zijn indrukwekkend? Minder stemmen dan in 2020. 51% tegen 48% dat valt toch allemaal wel mee.
Ach doe even normaal. Als jij niet snapt wat de Amerikaanse militaire steun de afgelopen honderd jaar voor Europa heeft betekent, en dat ze eigenhandig Rusland van het overlopen van Oekraine en daarna de rest van Europa hebben tegengehouden, dan kan je beter gewoon je mond houden. Zelfs de meest linkse militaire experts in Europa bevestigen dat namelijk. Als je zelfs daar al uitleg over nodig hebt, zegt dat heel erg veel over je algemene kennis.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet jij niet praten over wat jij niet weet, "lol".
Tsjaquote:Op zaterdag 9 november 2024 19:51 schreef Arcee het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe lang co-president Musk aan boord blijft binnen de Trump administration.
Amerika heeft 90 miljard uitgegeven aan de Oekraine en Europa 125 miljard.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:28 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een uitstekende deal. Amerika geen honderden miljarden militaire steun meer naar Europa én geen links liberale deugmensen uit Europa op hun platform. Win win win.
Dus alleen ja-knikkers die kritiekloos alles klakkeloos uitvoeren...quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:41 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ach doe even normaal. Als jij niet snapt wat de Amerikaanse militaire steun de afgelopen honderd jaar voor Europa heeft betekent, en dat ze eigenhandig Rusland van het overlopen van Oekraine en daarna de rest van Europa hebben tegengehouden, dan kan je beter gewoon je mond houden. Zelfs de meest linkse militaire experts in Europa bevestigen dat namelijk. Als je zelfs daar al uitleg over nodig hebt, zegt dat heel erg veel over je algemene kennis.
Ondertussen blijft held Musk memes op X posten en ik geniet ervan, en ik hoop dat hij alleen nog maar extreem loyale mensen aanneemt, want dat constant lekken naar de pers en die messen in de rug tussen 2016-2020 hebben we nu wel gezien. Je hebt gewoon absolute loyaliteit nodig om écht al je campagne beloften te kunnen uitvoeren, dat zie je ook in Nederland.
[ x ]
Het is niet ideaal. Maar beter dan allemaal deep state mollen die alles en overal lopen tegen te werken en te lekken naar de pers zoals je dagelijks zag in 2016-2020 wat echt ongelofelijk frustrerend is als je iets probeert te bereiken met zn allen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus alleen ja-knikkers die kritiekloos alles klakkeloos uitvoeren...
Wat is daar precies goed aan?
Speciaal nog even een leuk plaatje voor je. Amerika als pin automaat van Europa is voorbij. Wie zn autoverzekering al jaren niet heeft betaald moet ook geen ongeluk krijgen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de NAVO-bijdrage is geen militaire steun aan Europa.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:15 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Speciaal nog even een leuk plaatje voor je. Amerika als pin automaat van Europa is voorbij. Wie zn autoverzekering al jaren niet heeft betaald moet ook geen ongeluk krijgen.
[ x ]
Echt veel historisch besef heb je niet, is het niet?quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:41 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ach doe even normaal. Als jij niet snapt wat de Amerikaanse militaire steun de afgelopen honderd jaar voor Europa heeft betekent,
quote:en dat ze eigenhandig Rusland van het overlopen van Oekraine en daarna de rest van Europa hebben tegengehouden, dan kan je beter gewoon je mond houden.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alle militairen op hoge posities in Europa denken er anders over.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar de NAVO-bijdrage is geen militaire steun aan Europa.
Waarom mag het publiek niets weten?quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:14 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is niet ideaal. Maar beter dan allemaal deep state mollen die alles en overal lopen tegen te werken en te lekken naar de pers zoals je dagelijks zag in 2016-2020 wat echt ongelofelijk frustrerend is als je iets probeert te bereiken met zn allen.
Dat is niet wat ik zei. Er werd in 2016-2020 constant naar de pers, dagelijks, gelekt wat er precies allemaal in alle kamers in het WH gebeurde. Op een gegeven moment had CNN het zelfs over dat Trump zijn ontbijt niet had opgegeten. In de vier jaar van Biden: absolute stilte in de media. Niets. Behalve toen duidelijk werd dat Biden een risico liep om de verkiezingen te verliezen werd opeens een hele media campagne opgezet hem hem zsm weg te krijgen, bizar opvallend en wel heek toevallig, want al die maanden en jaren ervoor was het blijkbaar allemaal uitstekend. Gaf nooit persco’s, Trump bleef ze altijd geven, ook al werd die constant aangevallen. Hopelijk stopt die daar ook mee, met constant die persco’s aan die hijgerige gekleurde journalisten geven. En dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn. Maar het was gewoon een grote heksenjacht en dat er dan allemaal mollen in het WH rondliepen, ik snap dat dat heel frustrerend voor de Trump admin was.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom mag het publiek niets weten?
Je wilt met zijn allen iets bereiken zeg je.
Maar o wee dat dat bekend wordt, en alleen ja knikkers mogen meedoen...
Klinkt als Noord Korea.
Nope.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:40 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb meer historisch besef dan jij hebt
Maar je bent er dankzij je eigen postje met die tweet achter gekomen dat het idee van de NAVO is dat iedereen z'n eigen ding doet, en we tezamen de NAVO vormen. Zeg nooit dat je niks kan leren op FOKquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:28 schreef Eagles89 het volgende:
Amerika geen honderden miljarden militaire steun meer naar Europa
Klinkt nog steeds als Noord Korea.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:52 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei. Er werd in 2016-2020 constant naar de pers, dagelijks, gelekt wat er precies allemaal in alle kamers in het WH gebeurde. Op een gegeven moment had CNN het zelfs over dat Trump zijn ontbijt niet had opgegeten. In de vier jaar van Biden: absolute stilte in de media. Niets. Gaf nooit persco’s, Trump bleef ze altijd geven, ook al werd die constant aangevallen. Hopelijk stopt die daar ook mee, met constant die persco’s aan die hijgerige gekleurde journalisten geven. En dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn. Maar het was gewoon een grote heksenjacht en dat er dan allemaal mollen in het WH rondliepen, ik snap dat dat heel frustrerend voor de Trump admin was.
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941. En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden. Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel Amerikaanse basissen er momenteel in Europa zijn. Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Je begon hier:
[..]
Maar je bent er dankzij je eigen postje met die tweet achter gekomen dat het idee van de NAVO is dat iedereen z'n eigen ding doet, en we tezamen de NAVO vormen. Zeg nooit dat je niks kan leren op FOK
Maar er ging dus geen dollar naar "militaire steun voor europa". En al helemaal niet "100 jaar"
Die kernrakketen zijn toch van Amerika, die staan er in eerste instantie voor Amerika.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941. En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden. Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel Amerikaanse basissen er momenteel in Europa zijn. Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.
Lend-lease, tijdens WO2? Ook daar mocht de sovjet unie gewoon voor dokken. Laatste afbetaling daarvan was in 1971.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941.
Dat zijn er niet zo gek veel, dat is 1. 2 is dat die dingen niet 'onderhouden' worden, bepaalde werkzame stoffen verlopen en dan denk ik dat die dingen geruild worden voor 'verse', hier die bepaalde componenten vervangen kan wel, maar is logistiek bijzonder lastig als ze die productielijnen in de VS al hebben, etc.quote:En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden.
En laat dat nou gewoon op dit moment bitter tegenvallen. Dat was tijdens de koude oorlog zo, al lang niet meer.quote:Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel basissen er momenteel zijn.
Die hebben we gewoon mogen ko-pen, boter bij de vis.quote:Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.
Compleet van het padje. Die vent leeft ook totaal losgezongen van de werkelijkheid met alleen maar ja knikkers om zich heen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat een engerd is het [ x ]
Ik heb dat boek van hem gelezen, en hij is op zijn eigen manier geniaal.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Compleet van het padje. Die vent leeft ook totaal losgezongen van de werkelijkheid met alleen maar ja knikkers om zich heen.
Gevaarlijk dat ie zo veel macht heeft.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van hem gelezen, en hij is op zijn eigen manier geniaal.
Echter hij heeft ook wat karaktereigenschappen waar je hem idd niet teveel macht moet geven.
Maar Elon en Trump kennende, die krijgen straks geheid bonje.
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die kernrakketen zijn toch van Amerika, die staan er in eerste instantie voor Amerika.
Die militairen die in Europa zijn, zijn er in eerste instantie voor Amerika.
En wij zitten handig onder die veilige paraplu.
Nodig voor wat precies?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij niet eens.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom.
Ik zie daarbij geen enkele gebeurtenis waarbij wij als EU de VS militair hard nodig hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Heb jij het nieuws de laatste tien jaar gemist…?
Wat is een nucleaire onderzeeër volgens jou?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele.
Even denken. Misschien Rusland? Noord Korea die inmiddels al 10k+ soldaten heeft gestuurd om te helpen? Iran die massaal drones aan Rusland stuurt en daar zeer waarschijnlijk nucleaire technologie voor terug gaat krijgen? Turkije die maandelijks op bezoek gaat bij Putin en Iran en massaal Russisch materiaal aan het inkopen is? Hmm nee ik kan even niks bedenken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie daarbij geen enkele gebeurtenis waarbij wij als EU de VS militair hard nodig hebben.
Kun jij eentje opnoemen?
VIjf jaar terug misschien. Nu....not so much.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.
Laten we het hopen. In onze sterk veranderende samenlevingen in Europa, waar nog maar 10% in het leger bereid zou zijn te vechten blijkt uit onderzoek, bij een oorlog, en een groot deel uit niet Westerse landen komen die massaal fan van Erdogan en Putin zijn. We hebben alles momenteel tegen als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
VIjf jaar terug misschien. Nu....not so much.
Ik neem aan dat jij jezelf tot die 90% rekent?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. In onze sterk veranderende samenlevingen in Europa, waar nog maar 10% in het leger bereid zou zijn te vechten blijkt uit onderzoek, bij een oorlog, en een groot deel uit niet Westerse landen komen die massaal fan van Erdogan en Putin zijn. We hebben alles momenteel tegen als ik eerlijk ben.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij jezelf tot die 90% rekent?
Dat maakt gewoon helemaal nooit uit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |