Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941. En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden. Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel Amerikaanse basissen er momenteel in Europa zijn. Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Je begon hier:
[..]
Maar je bent er dankzij je eigen postje met die tweet achter gekomen dat het idee van de NAVO is dat iedereen z'n eigen ding doet, en we tezamen de NAVO vormen. Zeg nooit dat je niks kan leren op FOK
Maar er ging dus geen dollar naar "militaire steun voor europa". En al helemaal niet "100 jaar"
Die kernrakketen zijn toch van Amerika, die staan er in eerste instantie voor Amerika.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941. En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden. Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel Amerikaanse basissen er momenteel in Europa zijn. Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.
Lend-lease, tijdens WO2? Ook daar mocht de sovjet unie gewoon voor dokken. Laatste afbetaling daarvan was in 1971.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941.
Dat zijn er niet zo gek veel, dat is 1. 2 is dat die dingen niet 'onderhouden' worden, bepaalde werkzame stoffen verlopen en dan denk ik dat die dingen geruild worden voor 'verse', hier die bepaalde componenten vervangen kan wel, maar is logistiek bijzonder lastig als ze die productielijnen in de VS al hebben, etc.quote:En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden.
En laat dat nou gewoon op dit moment bitter tegenvallen. Dat was tijdens de koude oorlog zo, al lang niet meer.quote:Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel basissen er momenteel zijn.
Die hebben we gewoon mogen ko-pen, boter bij de vis.quote:Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.
Wat een engerd is hetquote:
Compleet van het padje. Die vent leeft ook totaal losgezongen van de werkelijkheid met alleen maar ja knikkers om zich heen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat een engerd is het [ x ]
Ik heb dat boek van hem gelezen, en hij is op zijn eigen manier geniaal.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Compleet van het padje. Die vent leeft ook totaal losgezongen van de werkelijkheid met alleen maar ja knikkers om zich heen.
Gevaarlijk dat ie zo veel macht heeft.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van hem gelezen, en hij is op zijn eigen manier geniaal.
Echter hij heeft ook wat karaktereigenschappen waar je hem idd niet teveel macht moet geven.
Maar Elon en Trump kennende, die krijgen straks geheid bonje.
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die kernrakketen zijn toch van Amerika, die staan er in eerste instantie voor Amerika.
Die militairen die in Europa zijn, zijn er in eerste instantie voor Amerika.
En wij zitten handig onder die veilige paraplu.
Nodig voor wat precies?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij niet eens.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom.
Ik zie daarbij geen enkele gebeurtenis waarbij wij als EU de VS militair hard nodig hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Heb jij het nieuws de laatste tien jaar gemist…?
Wat is een nucleaire onderzeeër volgens jou?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele.
Even denken. Misschien Rusland? Noord Korea die inmiddels al 10k+ soldaten heeft gestuurd om te helpen? Iran die massaal drones aan Rusland stuurt en daar zeer waarschijnlijk nucleaire technologie voor terug gaat krijgen? Turkije die maandelijks op bezoek gaat bij Putin en Iran en massaal Russisch materiaal aan het inkopen is? Hmm nee ik kan even niks bedenken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie daarbij geen enkele gebeurtenis waarbij wij als EU de VS militair hard nodig hebben.
Kun jij eentje opnoemen?
VIjf jaar terug misschien. Nu....not so much.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.
Laten we het hopen. In onze sterk veranderende samenlevingen in Europa, waar nog maar 10% in het leger bereid zou zijn te vechten blijkt uit onderzoek, bij een oorlog, en een groot deel uit niet Westerse landen komen die massaal fan van Erdogan en Putin zijn. We hebben alles momenteel tegen als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
VIjf jaar terug misschien. Nu....not so much.
Ik neem aan dat jij jezelf tot die 90% rekent?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. In onze sterk veranderende samenlevingen in Europa, waar nog maar 10% in het leger bereid zou zijn te vechten blijkt uit onderzoek, bij een oorlog, en een groot deel uit niet Westerse landen komen die massaal fan van Erdogan en Putin zijn. We hebben alles momenteel tegen als ik eerlijk ben.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij jezelf tot die 90% rekent?
Dat maakt gewoon helemaal nooit uit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |