abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215538304
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:16 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral de relatieve onbekendheid van Harris was vs. de enorme mediaexposure van de toch al veel bekendere Trump.

Ik vond zelf dat er een redelijk positieve vibe rond Harris hing, maar ik heb het enthousiasme voor Trump duidelijk te laag ingeschat. Blijf het bizar vinden dat zoveel mensen een alpha male in Trump zien die het beste met hen voor heeft. In werkelijkheid is Trump een kinderachtige jankerd die er alleen voor zichzelf zit. Maar we gaan het zien. Het beloven 4 eneverende jaren te worden waarbij we hier als toeschouwers op de eerste rang zitten.
Die relatieve onbekendheid heeft ze toch echt aan haar zelf te danken. En ergens snap ik het ook wel, ze is niet goed in media optredens en ze stond voor de keuze om te breken met Biden of Bidens beleid te verdedigen.
Ze probeerde beiden te doen en ze liet haar zelf veel te weinig zien. Het enige waar ze ontzettend veel geluk mee had was de ronduit positieve aandacht voor haar campagne vanuit de media en de enorme zak geld die ze kreeg om campagne te voeren.
Achteraf gezien was het beter geweest voor haar als ze haar extreem linkse zelf was gebleven.
Dan had ze niet hoeven te vluchten voor haar eigen standpunten en had ze makkelijk drie uur bij Rogan kunnen zitten zodat de mensen haar beter leren kennen.

Of ze een verkiezing zou kunnen winnen met haar extreme standpunten is dan weer een ander verhaal. Ik persoonlijk denk het niet, weinig mensen die zitten te wachten op nog meer illegale immigratie en ruim baan voor transgenders en meer van dat soort gekkigheid.

De les die de democraten moeten leren is dat ondanks dat je de media in je hoek hebt zitten moet je nog steeds kiezers overtuigen.
De coup op Biden had nooit moeten plaatsvinden, ze hadden beter eerlijk kunnen zijn en het Amerikaanse volk vertellen dat het mentaal met Biden helemaal niet goed ging.
Dan hadden er echte primaries kunnen plaatsvinden en dan was er een mogelijkheid voor de democraten om met een fatsoenlijke kandidaat te komen.
pi_215538370
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je ziet hoe kut Trump bezig is geweest, zou een normale kandidaat tegenover Trump zetten eigenlijk wél genoeg moeten zijn.
Ik sluit het niet uit dat Trump had kunnen verliezen van een competente kandidaat. Trump heeft nogal wat bagage daarom had ik ook liever DeSantis als kandidaat gezien in plaats van Trump.
DeSantis deed het nog goed in de primaries dus ik zie hem wel als de favoriet in 2028. Punt is alleen zolang Trump in de picture is zijn andere kandidaten volstrekt kansloos.
Ik ben nu wel blij met de situatie zoals die nu is. Kamala is zeer terecht verslagen en verdwijnt hopelijk definitief uit de politiek. En Trump heeft nu met de senaat en het huis een echte kans om broodnodige verandering af te dwingen in de VS.
pi_215538551
Harris wist gewoon niet net als Donnie mediahype te creeren door in een McDonalds burgers te gaan flippen en ze nam ook 0 afstand van het beleid van Biden. Dan was het ook nog dom om zo opzichtig naar rechts op te schuiven.
Zo'n Cheney endorsement bijvoorbeeld moet je uiteraard heel ver van je werpen.
  zondag 10 november 2024 @ 11:52:23 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215538591
Harris was de kandidaat van de woke upper middle class. Jan modaal en daarbeneden voelen zich niet door haar vertegenwoordigd. En de miljardairs maken daar gretig gebruik van.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215538592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.
Hier heeft Eagles natuurlijk gelijk, er zijn maar weinig mensen bereid om te vechten voor eigen land. Laat staan voor Oekraïne of iets dergelijks.
Ik durf te wedden dat veruit de meeste mensen in dit topic nog nooit met extreem geweld te maken hebben gehad en daarom word er zo laconiek over oorlog gesproken.
Oorlog is geen spelletje, mensen sterven op de meest gruwelijke manier en als ze niet sterven dan zijn ze wel voor het leven gehandicapt.
Ik snap ook niet waarom al die pro oorlog fanaten niet de daad bij het woord voegen en afreizen naar Oekraïne.
De Oekraïners schreeuwen om manschappen en Zelensky zal julie met open armen ontvangen en trainen en bewapenen.
pi_215538627
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Harris wist gewoon niet net als Donnie mediahype te creeren door in een McDonalds burgers te gaan flippen en ze nam ook 0 afstand van het beleid van Biden. Dan was het ook nog dom om zo opzichtig naar rechts op te schuiven.
Eens, de Cheney endorsement waar ze overigens heel trots op was moet je ver van je af werpen. Het enige wat de Amerikanen verbind is de haat op Cheney en Harris dacht dat de gematigde republikeinen daar wel voor zou vallen……
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 november 2024 @ 11:57:54 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215538638
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jep. Trump roept gewoon maandenlang héél veel domme, bizarre en rare dingen, maar doet dat gewoon zo hard mogelijk en bam, gratis media-aandacht, en dat scoort nou eenmaal.

Ik ben heel benieuwd of we ooit weer naar een verkiezingsstrijd van vóór het Trumptijdperk gaan, hij heeft het hele moddergooien, beledigen en polariseren natuurlijk naar een extreem niveau getild en het lijkt me lastig om daar weer wat in terug te gaan nu.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 10 november 2024 @ 11:58:57 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215538643
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hier heeft Eagles natuurlijk gelijk, er zijn maar weinig mensen bereid om te vechten voor eigen land. Laat staan voor Oekraïne of iets dergelijks.
Ik durf te wedden dat veruit de meeste mensen in dit topic nog nooit met extreem geweld te maken hebben gehad en daarom word er zo laconiek over oorlog gesproken.
Oorlog is geen spelletje, mensen sterven op de meest gruwelijke manier en als ze niet sterven dan zijn ze wel voor het leven gehandicapt.
Ik snap ook niet waarom al die pro oorlog fanaten niet de daad bij het woord voegen en afreizen naar Oekraïne.
De Oekraïners schreeuwen om manschappen en Zelensky zal julie met open armen ontvangen en trainen en bewapenen.
Chivaz zou genieten onder Russische heerschappij. Allemaal gelijkgezinden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 november 2024 @ 12:03:45 #234
284411 crew  heywoodu
pi_215538687
Het is ook zo raar dat anti-Rusland vaak wordt afgeschreven als 'pro-oorlog'. Iedereen hier is anti-oorlog, lijkt me, dus iedereen zou - nu Trump is verkozen - toch wel moeten hopen dat Trump Poetin er toe kan bewegen zich volledig uit Oekraïne terug te trekken. Natuurlijk is dat waarschijnlijk ijdele hoop, maar dat zou de oorlog beëindigen, dus dat zou heel mooi zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215538744
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Het is ook zo raar dat anti-Rusland vaak wordt afgeschreven als 'pro-oorlog'. Iedereen hier is anti-oorlog, lijkt me, dus iedereen zou - nu Trump is verkozen - toch wel moeten hopen dat Trump Poetin er toe kan bewegen zich volledig uit Oekraïne terug te trekken. Natuurlijk is dat waarschijnlijk ijdele hoop, maar dat zou de oorlog beëindigen, dus dat zou heel mooi zijn.
Voor veel mensen valt de Oekraine oorlog in de categorie Irak oorlog.
Niet mijn oorlog.

Maar als de Russen daarna Polen hadden bedreigd dan was het huilen met de pet op.

Als Nederland nu opeens 1 miljard had uitgegeven aan luchtafweergeschut komen de mensen met "ja maar de voedselbanken dan"
quote:
De Nederlandse luchtmacht houdt woensdagochtend vroeg een helikopteroefening boven Rotterdam, zo meldt het Defensie Helikopter Commando op X. Veel Rotterdammers zijn hier echter ontevreden over; op sociale media worden veel klachten over geluidsoverlast gedeeld: "Is het niet een beetje vroeg voor deze onzin"?

https://www.hartvannederl(...)ciale-media-vol-klac
Hell To The Liars
pi_215538759
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Chivaz zou genieten onder Russische heerschappij. Allemaal gelijkgezinden.
Nee hoor, ik heb helemaal niets met Rusland. Dat land staat compleet haaks op waar ik in geloof en waar ik voor sta.
Hetzelfde geld overigens ook voor Oekraïne, ik zie dit ook meer als een burgeroorlog. Voor mij zijn Russen en Oekraïners een grote corrupte pot nat.
Ik zou dus ook nooit Oekraïne kunnen steunen, niet alleen vanwege de corruptie maar ook omdat een groot deel van de Oekraïners nazis verheerlijkt en een persoon als mij zo aan de hoogste boom zullen opknopen.
Wat mij betreft zoeken ze het lekker zelf uit daar, de enige taak die wij moeten hebben is het stoppen van het bloedvergieten en dat kan alleen bereikt worden met diplomatie.
Gelukkig is Trump straks president en ik las al een bericht dat Putin bereid is om te praten over vrede.

Overigens ben ik wel benieuwd wat Mark Rutte en de rest van de NAVO gaan doen als de steun vanuit de VS wegvalt.
Zullen ze alle grote woorden inslikken omdat de VS besluit om toch maar te gaan voor vrede of zullen de Europese landen verder gaan met het bewapenen van de Oekraïners en Zelensky aansporen om vooral door te vechten met nog meer doden tot gevolg.
Kortom er komen interessante tijden aan.
pi_215538838
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, ik heb helemaal niets met Rusland. Dat land staat compleet haaks op waar ik in geloof en waar ik voor sta.
Hetzelfde geld overigens ook voor Oekraïne, ik zie dit ook meer als een burgeroorlog. Voor mij zijn Russen en Oekraïners een grote corrupte pot nat.
Beetje makkelijk dit. Je kunt ook zeggen dat Nederlanders en Duitsers één pot nat zijn.

quote:
Ik zou dus ook nooit Oekraïne kunnen steunen, niet alleen vanwege de corruptie maar ook omdat een groot deel van de Oekraïners nazis verheerlijkt en een persoon als mij zo aan de hoogste boom zullen opknopen.
De Oekraïners hebben bij de laatste verkiezingen een president met een joodse achtergrond gekozen. En partijen met het nazi-gedachtegoed zijn er nog minder populair dan het FvD hier.
  Vis een optie? zondag 10 november 2024 @ 12:20:39 #238
70532 loveli
N
pi_215538883
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:27 schreef heywoodu het volgende:
Eerste noteringen voor 2028 :P

Wel in de Amerikaanse notering, maar die is gelukkig niet zo irritant te lezen als de Britse notering: gewoon het getalletje delen door honderd en dan plus één voor de 'logische' notering. Dus 4 keer je inzet voor Vance, etc.

[ afbeelding ]

15 voor Tucker fucking Carlson _O-
Elon Musk in het rijtje, dan weet je zeker dat je je geld weggooit.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 10 november 2024 @ 12:23:01 #239
70532 loveli
N
pi_215538914
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:55 schreef Chivaz het volgende:
Je kan een wedje zetten op DeSantis 2028. Veruit de beste gouverneur in de VS die heeft bewezen dat het met goed bestuur mogelijk is om van Florida een rode staat te maken.
Hij lijkt mij de aangewezen kandidaat voor de toekomst tenzij Vance nog weet te verassen.
Ik denk dat zijn kansen drastisch verminderd zijn door Vance. Tenzij Vance tegenvalt heeft hij de beste kans.
crap in = crap out
pi_215539015
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Beetje makkelijk dit. Je kunt ook zeggen dat Nederlanders en Duitsers één pot nat zijn.
[..]
De Oekraïners hebben bij de laatste verkiezingen een president met een joodse achtergrond gekozen. En partijen met het nazi-gedachtegoed zijn er nog minder populair dan het FvD hier.
Oekraïne had volgens alle gerenommeerde kranten een nazi probleem. Of ze logen toen of er word nu gelogen dat er nauwelijks een nazi probleem is.
pi_215539026
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:23 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik denk dat zijn kansen drastisch verminderd zijn door Vance. Tenzij Vance tegenvalt heeft hij de beste kans.
Vance is straks VP en zal dus vooral op de achtergrond bezig zijn. DeSantis daarentegen is nog steeds gouverneur en veruit de beste gouverneur. Ik schat de kansen van DeSantis hoger in dan de kansen van Vance.
pi_215539054
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Wat versta jij onder 'volledig'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 november 2024 @ 12:35:38 #243
284411 crew  heywoodu
pi_215539068
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat versta jij onder 'volledig'?
Alles waar Rusland de afgelopen 10 (?) jaar binnen is gevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zondag 10 november 2024 @ 12:39:18 #244
70532 loveli
N
pi_215539099
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vance is straks VP en zal dus vooral op de achtergrond bezig zijn. DeSantis daarentegen is nog steeds gouverneur en veruit de beste gouverneur. Ik schat de kansen van DeSantis hoger in dan de kansen van Vance.
Nou..
twitter

En nog voor de inkt is opgedroogd..
twitter

Ik wacht nog even af hoe Vance de positie gaat invullen.
crap in = crap out
pi_215539111
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Alles waar Rusland de afgelopen 10 (?) jaar binnen is gevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de hoek van Trump klinkt al de oproep aan Oekraïne om de Krim te 'vergeten', dat stuk land krijgen ze niet meer terug.

En waarom zou Poetin miljarden spenderen aan de oorlog en tienduizenden van zijn eigen mensen opofferen, om vervolgens alles weer terug te geven?

Dat valt ook lastig te verkopen aan zijn eigen bevolking, lijkt mij.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 november 2024 @ 12:41:40 #246
284411 crew  heywoodu
pi_215539135
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Uit de hoek van Trump klinkt al de oproep aan Oekraïne om de Krim te 'vergeten', dat stuk land krijgen ze niet meer terug.

En waarom zou Poetin miljarden spenderen aan de oorlog en tienduizenden van zijn eigen mensen opofferen, om vervolgens alles weer terug te geven?

Dat valt ook lastig te verkopen aan zijn eigen bevolking, lijkt mij.
Vandaar ook dat ik het ook echt niet zie gebeuren :+

Helaas, natuurlijk. Maar ja, half Oekraïne opgeven en Rusland weg laten komen met zo'n aanval is ook niet geweldig. Er is niet echt een realistische oplossing, vrees ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 november 2024 @ 12:42:36 #247
862 Arcee
Look closer
pi_215539145
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:39 schreef loveli het volgende:

[..]
Nou..
[ x ]
En nog voor de inkt is opgedroogd..
[ x ]
Ik wacht nog even af hoe Vance de positie gaat invullen.
"it will determine whether or not the new administration succeeds"

Daar geloof ik geen reet van, maar dat heb wel vaker als Carlsen iets zegt. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215539257
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Vandaar ook dat ik het ook echt niet zie gebeuren :+

Helaas, natuurlijk. Maar ja, half Oekraïne opgeven en Rusland weg laten komen met zo'n aanval is ook niet geweldig. Er is niet echt een realistische oplossing, vrees ik.
Het westen had veel meer moeten doen voor Oekraïne. Met minimale steun houden zij de Russen al bijna drie jaar tegen. Moet je nagaan wat er was gebeurd als we niet zo angstig waren geweest.

Als Rusland 1/3 van Oekraïne in feite cadeau krijgt, dan laat je daarmee aan Poetin zijn dat hij met oorlogsgeweld dingen gedaan krijgt, aangezien het westen niet bereid is om offers te brengen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 november 2024 @ 13:00:43 #249
862 Arcee
Look closer
pi_215539323
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Trump roept gewoon maandenlang héél veel domme, bizarre en rare dingen, maar doet dat gewoon zo hard mogelijk en bam, gratis media-aandacht
Maar die héél veel domme, bizarre en rare dingen krijgen helaas vaak juist geen mainstream media-aandacht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215539933
Oekraïne wordt binnengevallen door tiranniek buurland, tienduizenden burgers komen om, de president smeekt het westen hulp. En dit is wat de zoon van de nieuwe POTUS post:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')