abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2024 @ 02:43:40 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213612974
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213612983
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom is het ondenkbaar dat Wilders met deze 36 overlegt?
Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".

En daar ging het dus om.
Er is geen 'ze' die nog iets achter de hand heeft. Er is alleen Wilders en ook alleen Wilders bepaalt uiteindelijk.
pi_213613000
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:48 schreef FYazz het volgende:

[..]
Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".
Dus het is volgens jou onmogelijk dat iemand als Fleur Agema een kandidaat in gedachte (achter de hand) heeft en tegen Wilders zegt: Plasterk wordt een moeilijk verhaal hè, ik vind dit wel een goede andere kandidaat?

quote:
En daar ging het dus om.
Er is geen 'ze' die nog iets achter de hand heeft. Er is alleen Wilders en ook alleen Wilders bepaalt uiteindelijk.
Ja ik weet waar je op doelt, maar ik vraag me vooral af waar je deze stelligheid op baseert. Waarom is het onmogelijk dat op dit moment één of meerdere PVV-Kamerleden (anders dan Wilders) mogelijke premierskandidaten achter de hand hebben?

Hoe weet jij dat Wilders alleen alles bepaalt en niet zijn beslissingen overlegt en weegt met andere Kamerleden?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 19 mei 2024 @ 03:24:27 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213613022
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kun je deze stelling onderbouwen? Andere worden namelijk helemaal niet uitgesloten, ze krijgen daar hooguit minder ruimte om hun cultuur en religie te uiten dan hier. Ik heb niet gezegd dat ik dat vanzelfsprekend vind, maar ik vind het ook niet per se xenofoob. Elke samenleving wil graag dat hun cultuur en tradities niet verloren gaan.

Een goed voorbeeld zijn Chinezen, ze zijn er alle landen van Europa. Engeland, Nederland, Polen. Ze hebben hun eigen cultuur, maar vallen er niemand mee lastig. Door hun komst en aanwezigheid in Nederland en Polen gaan de geldende tradities van die landen niet verloren. Echter met asielzoekers uit bepaalde landen is dat anders. Nederland is van oudsher multicultureler, wij hebben ook koloniën gehad, dus ik snap dat wij deze asielzoekers meer ruimte geven en dat dat in Polen bijvoorbeeld minder gebeurt.

De grondwet, moet je natuurlijk altijd respecteren, maar je kan wel kijken wat er mogelijk is binnen de kaders van die grondwet.
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).
Dat iets volgens jou, logisch, wenselijk of vanzelfsprekend lijkt of anders zou moeten zijn; staat haaks op die in beton gehakte grondwettelijke basis. Binnen die kaders is is nauwelijks iets anders mogelijk dan het zo te doen.

Dan kunnen "we" met van alles aankomen met hoe het elders in de wereld gaat of het hier ooit in een verleden was; het maakt dingen nu niet anders. Iedereen in dit land zijnde, heeft onverkort dezelfde rechten te zijn wie die die binnen kaders van de wet, wil zijn. Iemand die hier niet mag zijn is daarin wat anders.
Sterker, de EU is op dit migratie onderwerp vooral bezig dat bv dwarsig Polen en obstinaat Hongarije proberen om tzt ook te gaan opstellen zoals het o.a. volgens universele rechten van de mens in de EU aan toe gaat.

Enne, FF de grondwet strekking veranderen, ons onttrekken aan die harde EU afspraken en laat staan daarom Nexit doen etc.etc., kost - naast niet serieus - minstens 8-10 jaar en ws eerder een jaar of 25 voordaat zij effectief wordt. EU is niet voor niets: Hotel California.

NB: wat ik hier schijf is niet zomaar noch mijn een mening maar een gegeven dat ik verder ook niet heb bedacht om te gaan verdedigen. Men kan wel wat willen (be/denken) maar meer dan in een marge, gaat iets niet veranderen.
De enige manier om strax daadwerkelijk minder asielzoekers op te vangen, is simpel ¤20K/pppj aftikken aan een land die daarvoor een soort van verweg B&B gaat exploiteren. Dan nog, lost dat niet het "probleem" op van illegaal verblijf.

In die zin is het onderhandelingsakkoord, ook op het punt van migratie onzinnig en niet veel meer dan een wenselijk klinkend lijstje dat in die fase zal blijven rondhangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213613431
Mooi verhaal over Plasterk, ongelooflijk in wat voor circus de Nederlandse politiek onder leiding van dat stelletje dwazen is veranderd. Het is toch te gek voor woorden dat na het debacle met Gom van Striem als informateur Wilders nu wederom een brokkenpiloot op het oog heeft? Wat zegt het ook over Nederland dat de grootste partij er kennelijk niet in slaagt tot nu toe ook maar één kandidaat van onbesproken gedrag te vinden? :{

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 08:01:53 ]
pi_213613489
Nadat de VVD misschien al uit Renew wordt gezet, zal het ook lastig worden voor NSC en BBB om bij de EVP aan te sluiten: https://www.trouw.nl/buit(...)menwerken~b8948463a/

De drie partijen zetten zich zo op Europees gebied buiten spel, want als je niet in de fractie van EVP, S&D, Renew of de Groenen zit heb je feitelijk heel weinig in te brengen. Dat wordt een heel pijnlijk verhaal voor de Europese fracties van die drie partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 mei 2024 @ 08:13:09 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213613522
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 07:59 schreef J.B. het volgende:
Wat zegt het ook over Nederland dat de grootste partij er kennelijk niet in slaagt tot nu toe ook maar één kandidaat van onbesproken gedrag te vinden?
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213613543
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 08:20:34 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 08:21:07 #9
346939 Janneke141
pi_213613557
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, het wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
Oh, op die manier. Tja, over het grote aantal stemmen op de populistische partijen hebben we al wel een paar topics volgeschreven. Het is wat mij betreft nog steeds een combinatie van het falen van de klassieke partijen, de rol van de (social) media en de in het algemeen gestegen wij-tegen-zij-structuur. Maar het is alles bij elkaar een vrij complex geheel. Het slechte nieuws is dat ik het niet op korte termijn zie draaien.
  zondag 19 mei 2024 @ 08:29:27 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613602
De PVV moet je gewoon ondermijnen door verdeeldheid bij hun stemmers te zaaien en door zelf social media naar hun hand te zetten. Helaas missen veel tegenstanders nog altijd constructieve strijdbaarheid.
  zondag 19 mei 2024 @ 08:46:18 #11
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213613737
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
Nadat de VVD misschien al uit Renew wordt gezet, zal het ook lastig worden voor NSC en BBB om bij de EVP aan te sluiten: https://www.trouw.nl/buit(...)menwerken~b8948463a/

De drie partijen zetten zich zo op Europees gebied buiten spel, want als je niet in de fractie van EVP, S&D, Renew of de Groenen zit heb je feitelijk heel weinig in te brengen. Dat wordt een heel pijnlijk verhaal voor de Europese fracties van die drie partijen.
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 19 mei 2024 @ 08:50:24 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613762
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
Nee Orban is uit de EVP gezet
pi_213613792
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
We zijn te rijk en vervelen ons
pi_213613840
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:
https://ieu-monitoring.co(...)tm_source=ieu-portal

En daarin staat: We will never cooperate nor form a coalition with the far right and radical parties at any level. Met de samenwerking met de PVV voldoen VVD, BBB en NSC niet aan deze, nog maar net gesloten, verklaring en dus zullen ze uit hun fracties moeten.

Edit: ik zie dat EVP dit uiteindelijk niet heeft getekend, maar Ursula von der Leyen heeft wel dezelfde woorden gebruikt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 mei 2024 @ 09:47:50 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213614211
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:
https://ieu-monitoring.co(...)tm_source=ieu-portal

En daarin staat: We will never cooperate nor form a coalition with the far right and radical parties at any level. Met de samenwerking met de PVV voldoen VVD, BBB en NSC niet aan deze, nog maar net gesloten, verklaring en dus zullen ze uit hun fracties moeten.

Edit: ik zie dat EVP dit uiteindelijk niet heeft getekend, maar Ursula von der Leyen heeft wel dezelfde woorden gebruikt.
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 09:50:25 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213614231
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.
pi_213614239
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Op een haar na zelfs met de CU.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 19 mei 2024 @ 09:51:37 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213614240
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
En al een keer gedoogsteun gehad natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 09:54:31 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213614257
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Op een haar na zelfs met de CU.
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club.
  zondag 19 mei 2024 @ 09:57:44 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213614273
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
pi_213614287
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Stuck in the middle with you.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213614293
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.
pi_213614299
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Stuck in the middle with you.
Toch liever George Baker voor het effect :P
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 19 mei 2024 @ 10:08:10 #24
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213614331
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet je gewoon ondermijnen door verdeeldheid bij hun stemmers te zaaien en door zelf social media naar hun hand te zetten. Helaas missen veel tegenstanders nog altijd constructieve strijdbaarheid.
#Bekenkleur

De nieuwe coalitie doet vrij weinig aan de huizen crisis en laat veel over aan de markt. Laat dat nou de voornaamste reden zijn dat mensen op Wilders stemden

Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen

P.s: Ik refereer hierbij dat mensen op social media roepen dat ze op Wilders stemden vanwege het huizen probleem. Maar asiel zal vast ook een goede reden zijn en een strategische tegenstem op Frans
pi_213614339
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* Nou, ik begrijp dat het een gezellige avond was alhier. Geen idee hoeveel posts ik de kliko ingeflikkerd heb maar het zou wel eens record voor mij in een topic kunnen zijn.
Lekker gewerkt schratje. We zijn blij met je.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 19 mei 2024 @ 10:22:48 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614467
Inderdaad, en laat die misselijkmakende vent AUB wegblijven.
  zondag 19 mei 2024 @ 10:23:59 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614486
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
#Bekenkleur

De nieuwe coalitie doet vrij weinig aan de huizen crisis en laat veel over aan de markt. Laat dat nou de voornaamste reden zijn dat mensen op Wilders stemden

Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen

P.s: Ik refereer hierbij dat mensen op social media roepen dat ze op Wilders stemden vanwege het huizen probleem. Maar asiel zal vast ook een goede reden zijn en een strategische tegenstem op Frans
Je kan ook over andere dingen beginnen waarvan je weet dat de PVV achterban er volledig over verdeeld is.
pi_213614534
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is ie nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 19 mei 2024 @ 10:35:20 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614566
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
Tja deze houding vind ik ook ergerlijk. Meteen maar nederig zijn naar de grote Geert die een alleskunnende tovenaar is.

Ik zou meer een houding willen zien van strijdbaar zijn en hem ondermijnen.
pi_213614867
https://www.geenstijl.nl/5176352/sorry-sywert#fold

Dus plasterk wilde eerst het "foute" geld hebben van Sywert.
En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.

Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:11:50 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614895
Toch bijzonder hoe een ooit zo respectabel man zo kan afglijden.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:12:33 #32
88831 Shreyas
De beste
pi_213614899
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).
Je impliceert dat landen als Polen en Hongarije structureel deze grondwet schenden. Klopt dat of begrijp ik je verkeerd?

quote:
Dat iets volgens jou, logisch, wenselijk of vanzelfsprekend lijkt of anders zou moeten zijn; staat haaks op die in beton gehakte grondwettelijke basis. Binnen die kaders is is nauwelijks iets anders mogelijk dan het zo te doen.
Zoals ik aangaf moet je de grondwet altijd respecteren. Dat geldt voor alle landen in Europa.
quote:
Sterker, de EU is op dit migratie onderwerp vooral bezig dat bv dwarsig Polen en obstinaat Hongarije proberen om tzt ook te gaan opstellen zoals het o.a. volgens universele rechten van de mens in de EU aan toe gaat.
En stel dat het lukt hè, denk je dat er dan evenveel asielzoekers in Polen/Hongarije als in Nederland willen blijven? Natuurlijk niet. Het gaat namelijk om de beeldvorming. Nederland is kennelijk zeer populair voor asielzoekers om te vestigen, Polen en Hongarije niet. Jij beticht deze landen meteen van xenofobie, wat je verder niet wilt onderbouwen.

Xenofobie betekent dat je bang bent voor het vreemden wat leidt tot vreemdelingenhaat. Ik heb dit geprobeerd te ontkrachten door aan te geven dat Chinezen in Polen/Hongarije nergens last van hebben omdat ze door hun komst geen bedreiging vormen voor de bestaande cultuur/traditie/religie. Asielzoekers doen dat wel en de vraag is: hoe ga je daar mee om. Nederland is daarin vrij soft en daarom komen ze massaal hier heen. Polen is minder soft en is daardoor minder populair. Mijn stelling is dat je daar een voorbeeld aan kan nemen en minder soft kan zijn, maar uiteraard wil binnen de kaders van de grondwet blijft.

quote:
Enne, FF de grondwet strekking veranderen, ons onttrekken aan die harde EU afspraken en laat staan daarom Nexit doen etc.etc., kost - naast niet serieus - minstens 8-10 jaar en ws eerder een jaar of 25 voordaat zij effectief wordt. EU is niet voor niets: Hotel California.
Ik pleit er ook niet voor om de grondwetstrekking te wijzigen, we moet kijken wat mogelijk is binnen de grondwet.

quote:
NB: wat ik hier schijf is niet zomaar noch mijn een mening maar een gegeven dat ik verder ook niet heb bedacht om te gaan verdedigen. Men kan wel wat willen (be/denken) maar meer dan in een marge, gaat iets niet veranderen.
De enige manier om strax daadwerkelijk minder asielzoekers op te vangen, is simpel ¤20K/pppj aftikken aan een land die daarvoor een soort van verweg B&B gaat exploiteren. Dan nog, lost dat niet het "probleem" op van illegaal verblijf.

In die zin is het onderhandelingsakkoord, ook op het punt van migratie onzinnig en niet veel meer dan een wenselijk klinkend lijstje dat in die fase zal blijven rondhangen.
Je kan van de EU weinig verwachten op dit punt. Je zal je land dus (terwijl je je aan de grondwet houdt) minder populair moeten maken bij asielzoekers. Waarom moeten we bij de populaire landen als Franrkijk, Duitsland en België horen? Kunnen we niet proberen om te staan in het rijtje Polen, Hongarije, Denemarken?
  zondag 19 mei 2024 @ 11:16:34 #33
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213614948
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:

En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.

Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
Ik geniet hier echt enorm van.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 11:17:05 #34
236264 crew  capricia
pi_213614953
quote:

Kies je clowns, dan krijg je een 🎪.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 19 mei 2024 @ 11:17:43 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213614962
Ach, ome Ronald
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213614970
quote:

Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.

Poot stijf houden Pieter!
zie email 27 oktober
pi_213614991
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.

Dat willen we dan ook! Orban dieet tenminste lekker stoer tegen minderheden. Gr gr henk&ingrid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 19 mei 2024 @ 11:24:52 #38
88831 Shreyas
De beste
pi_213615016
quote:
Niet als hij niet wordt aangesteld als premier en die kans wordt steeds kleiner.
pi_213615035
quote:

[..]

https://nos.nl/artikel/25(...)emier-naam-aangetast

Denk dat de VVD hem ook niet echt ziet zitten _O- Althans, lijkt me dat een type als Remkes dit niet zonder overleg doet
quote:
Remkes spreekt over een "heel slechte start" en vindt het "volstrekt idioot" dat Plasterk een excuusbriefje in De Telegraaf heeft geschreven om de band met Omtzigt te verbeteren. "Normaal gesproken bij onderhuidse spanningen ga je een kop koffie met elkaar drinken." Er is een gesprek geweest tussen Plasterk en Omtzigt, maar de uitkomst is onbekend.

Remkes denkt dat de naam van Plasterk is aangetast en vindt dat iemand dan geen premier kan worden. Er mag niets aan een premier kleven, is Remkes' belangrijkste boodschap. Een premier moet een verbindend vermogen hebben en in deze tijd van geopolitieke spanningen is internationaal gezag van groot belang, vindt hij.
pi_213615039
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Niet als hij niet wordt aangesteld als premier en die kans wordt steeds kleiner.
Dan nog wordt plasterk herinnert als onderdeel van de shitzooi.
(Tis trouwens niet het begin, Gom van Strien was het begin)
  zondag 19 mei 2024 @ 11:29:04 #41
88831 Shreyas
De beste
pi_213615057
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dan nog wordt plasterk herinnert als onderdeel van de shitzooi.
(Tis trouwens niet het begin, Gom van Strien was het begin)
Over welke shitzooi heb je het precies?

Als de regering straks is gevormd en het verder goed doet is de eerste informatieronde niet meer relevant, ook al zal de oppositie het natuurlijk steeds ter sprake brengen om reuring te veroorzaken.
pi_213615061
quote:

[..]

Of je denkt: laat het maar gebeuren en dan zijn we er binnen een paar maanden vanaf. Ik vraag me nog steeds af wat het eindspel is van zowel de VVD als NSC. Ze willen vooral niet dat zij de schuld ik de schoenen geschoven kunnen krijgen dus als BBB of PVV de stekker er uit trekken over iets wat ze electoraal geen schade toebrengt is dat misschien wel het best haalbare.

En als de boel klapt over Plasterk, kan Wilders niet te kaart 'het ligt aan Europa of de rechter' spelen.
pi_213615084
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Of je denkt: laat het maar gebeuren en dan zijn we er binnen een paar maanden vanaf. Ik vraag me nog steeds af wat het eindspel is van zowel de VVD als NSC. Ze willen vooral niet dat zij de schuld ik de schoenen geschoven kunnen krijgen dus als BBB of PVV de stekker er uit trekken over iets wat ze electoraal geen schade toebrengt is dat misschien wel het best haalbare.

En als de boel klapt over Plasterk, kan Wilders niet te kaart 'het ligt aan Europa of de rechter
' spelen.
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.
pi_213615109
Denk eigenlijk dat Plasterk een gepasseerd station is inmiddels. Te groot risico op ellende met die patentclaim, de kreukels met Omtzigt zijn nog niet glad en vanuit de VVD wordt nu openlijk geroepen om hem niet aan te stellen.

Wilders mag op zoek naar een nieuwe :s)
pi_213615112
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.

Wat je vooral niet wil is dat hij naar Europa of rechters kan gaan wijzen omdat hij zijn 'beleid' niet uit kan voeren.
pi_213615130
It just keeps tumbling down, tumbling down, tumbling down
pi_213615132
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.

Wat je vooral niet wil is dat hij naar Europa of rechters kan gaan wijzen omdat hij zijn 'beleid' niet uit kan voeren.
Je kan er vergif op innemen dat dat is wat hij gaat doen. Want dat doet hij al een eeuwigheid.
pi_213615136
Ook interessant: Ga je als VVD en NSC je beste mensen in het kabinet zetten. Best groot risico op ellende en dan zijn ze mogelijk direct voor de toekomst afgeserveerd. Oude garde zou kunnen want daar zit minder lange termijn risico aan maar ik kan met niet voorstellen dat Omtzigt kan leven met Kamp en Remkes gaat er niet aan beginnen. Misschien Schippers dan?
pi_213615140
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan er vergif op innemen dat dat is wat hij gaat doen. Want dat doet hij al een eeuwigheid.
Natuurlijk gaat het hij proberen, alleen is de geloofwaardigheid een stuk lastiger als Plasterk hierover struikelt.Je moet hem geen schot voor open doel geven.
pi_213615142
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Over welke shitzooi heb je het precies?

Als de regering straks is gevormd en het verder goed doet is de eerste informatieronde niet meer relevant, ook al zal de oppositie het natuurlijk steeds ter sprake brengen om reuring te veroorzaken.
De shitzooi die er gaat komen. In het collectieve geheugen zal dit allemaal onder de shitzooi Wilders 1 vallen.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:40:11 #51
88831 Shreyas
De beste
pi_213615165
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:37 schreef koemleit het volgende:

[..]
De shitzooi die er gaat komen. In het collectieve geheugen zal dit allemaal onder de shitzooi Wilders 1 vallen.
Nou, het vertrouwen in het aankomende kabinet zit er al goed in :D
pi_213615172
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.
De CU landelijk was ook tegen en op het congres was er niemand blij mee, maar de CU Urk (die heeft de macht in Flevoland) wijkt nou eenmaal enorm af van de rest van de CU.

Wat me wel opviel: sinds deze move van CU Flevoland komt de CU landelijk minder voor de visserij op...
  zondag 19 mei 2024 @ 11:46:15 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213615242
Misschien wel het meest opzienbarend aan de Plasterk-Sywert-onthulling is dat er blijkbaar Telegraafcolumnisten zijn die hun columns vullen met persoonlijke aanvallen vanuit rancune. Hahaha. Wereldschokkend. Nu ga ik de teksten van Wautor, Wyrt en Rob Hoogland ook ineens heel anders lezen. Hahaha.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:46:18 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213615244
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
We zijn te rijk en vervelen ons
Zeg dat.

Zie de UvA-'demonstranten' of XR.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213615285
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
Misschien wel het meest opzienbarend aan de Plasterk-Sywert-onthulling is dat er blijkbaar Telegraafcolumnisten zijn die hun columns vullen met persoonlijke aanvallen vanuit rancune. Hahaha. Wereldschokkend. Nu ga ik de teksten van Wautor, Wyrt en Rob Hoogland ook ineens heel anders lezen. Hahaha.
Telegraafcolumnist says what?
twitter

De telegraafwebcare is weer hard aan het werk vanochtend. ;)
pi_213615291
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat.

Zie de UvA-'demonstranten' of XR.
Ja, we weten het.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:52:13 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213615303
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, we weten het.
Het lijkt me zeker nu vooral goed om het gehéle plaatje in kaart te brengen. Blijven roepen dat Henk en Ingrid en hun SBS-hersens te dom zijn om te poepen werkt niet echt heel lekker de laatste jaren. In een ander topic schreef iemand dat je juist niet van buitenaf moet schoppen want daarmee 'circle' je de 'wagons' en zonderen mensen zich nog meer af. Geldt dat ook in dit geval?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213615307
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
Krantje maken!
zie email 27 oktober
pi_213615333
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:33 schreef Lichtloper het volgende:
Denk eigenlijk dat Plasterk een gepasseerd station is inmiddels. Te groot risico op ellende met die patentclaim, de kreukels met Omtzigt zijn nog niet glad en vanuit de VVD wordt nu openlijk geroepen om hem niet aan te stellen.

Wilders mag op zoek naar een nieuwe :s)
Die hij niet heeft.
zie email 27 oktober
  zondag 19 mei 2024 @ 11:55:42 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213615342
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die hij niet heeft.
Ruud Koopmans?

Er werden allerlei ministers geopperd. Je kunt er ook eentje promoveren tot MP. Is het niet direct een naaste vriend zoals Plasterk, maar toch.
pi_213615350
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die hij niet heeft.
Marco Pastors *O*
pi_213615380
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ruud Koopmans?

Er werden allerlei ministers geopperd. Je kunt er ook eentje promoveren tot MP. Is het niet direct een naaste vriend zoals Plasterk, maar toch.
Als ik moet gokken dan gok ik op Arib.
zie email 27 oktober
pi_213615408
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Arib is daarvoor toch echt te veel in hart en nieren PvdA, die zal dit akkoord niet willen uitvoeren.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:01:12 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213615429
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bosma zat in het presidium dat het onderzoek naar Arib in gang zette. En de verhalen over haar onvermogen om samen te werken en leiding te geven worden dan alleen maar gretiger opgedoken. Lijkt me eveneens een enorm risico.
pi_213615446
De vraag is eigenlijk: zijn er mensen met genoeg bekendheid om premier te worden die enthousiast hebben gereageerd op dit akkoord? Want zo is Plasterk ook in beeld gekomen: met een niet te negatieve column die ging over het feit dat deze coalitie vrij simpel te vormen zou zijn.
pi_213615451
Rita Verdonk of Fred Teeven lijken mij typische namen die dan boven komen drijven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213615462
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)emier-naam-aangetast

Denk dat de VVD hem ook niet echt ziet zitten _O- Althans, lijkt me dat een type als Remkes dit niet zonder overleg doet
[..]

Ik dacht dat Remkes juist een borreltje ging drinken met iemand als er iets lekt in de media?
pi_213615480
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:02 schreef Hanca het volgende:
De vraag is eigenlijk: zijn er mensen met genoeg bekendheid om premier te worden die enthousiast hebben gereageerd op dit akkoord? Want zo is Plasterk ook in beeld gekomen: met een niet te negatieve column die ging over het feit dat deze coalitie vrij simpel te vormen zou zijn.
Het lijkt angstig veel op hoe Trump zijn beslissingen baseerde op Fox News :{
pi_213615525
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Pas op dat je niet in de valkuil trapt dat je denkt dat feiten er veel toe doen. Als feiten er toe hadden gedaan hadden we nooit dit kabinet met dit "regeerakkoord" gehad. Partijen als BBB, PVV en helaas tegenwoordig ook de VVD gaat om het bespelen van de massa. Onderbuik gaat boven feiten. En de linkse media, d66 rechters en Europa wat alles over de rug van Nederland bepaald zijn daar hele sterke frames voor.
pi_213615535
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het lijkt angstig veel op hoe Trump zijn beslissingen baseerde op Fox News :{
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:14:50 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213615567
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.
Ach, dat was Plasterk natuurlijk ook. Ik hoorde Thijssen al lovend over de onderhandelingsmethoden van Orban in Europa en als VNO-NCW een zetbaas als primus inter pares in het kabinet kan krijgen zullen ze dat lijkt me niet nalaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213615569
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik begrijp dat mensen het nog moeilijk vinden om de PVV als serieuze democratische partij te zien.

Maar los daarvan kan ik me voorstellen dat de PVV nu eerst bij de overige drie gaat informeren of er draagvlak is voordat ze de betreffende kandidaat benaderen.
We hoeven daar toch helemaal niet moeilijk voor te doen? De PVV heeft maar een lid en een persoon die de dienst uitmaat en verder heeft er niemand wat te vertellen in die partij.

Hoeveel mensen er wel of niet op stemmen is niet wat een partij democratisch maakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 12:15:43 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 12:15:46 #73
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213615574
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is ie nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Eens. Al zie ik niet Wilders zijn eigen premier aanvallen.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:17:23 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213615584
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:15 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Eens. Al zie ik niet Wilders zijn eigen premier aanvallen.
Dat hij rustig zijn eigen premier kan aanvallen lijkt me voor hem nu juist een van de perks van een programkabinet, al zal hij dat in de wittebroodsweken nog wel even laten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213615589
BBB mevrouwje klets weer niet te realiseren onzin uit bij buitenhof

en ze heeft 2 zinnen gezegd
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:17:55 #76
862 Arcee
Look closer
pi_213615590
Wat zou het logisch zijn als Wilders zichzélf kon aanwijzen als premier.

Hij is echt de enige logische aanvoerder van deze beoogde coalitie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213615592
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ach, dat was Plasterk natuurlijk ook. Ik hoorde Thijssen al lovend over de onderhandelingsmethoden van Orban in Europa en als VNO-NCW een zetbaas als primus inter pares in het kabinet kan krijgen zullen ze dat lijkt me niet nalaten.
Ze is inderdaad niet negatief over de PVV: https://www.accountancywo(...)oraf-diskwalificeren
Best kans dat Wilders hier een kandidaat heeft...
pi_213615595
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Marco Pastors *O*
Nee, te veel een risico voor Wilders. Als Pastors zich goed weet te profileren dan word hij een gevaar voor Wilders qua stemmen, vergeet niet dat LR in de tijd van Pastors de PVV op een armlengte hield in Rotterdam.
pi_213615596
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat hij iemand kiest die het klappen van de politieke zweep niet kent. Wilders zal toch naar iemand zoeken met ruime ervaring in Den Haag, liefst in een kabinetsrol. Plus iemand die niet afkomstig is van een van de coalitiepartijen.
pi_213615600
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:17 schreef Arcee het volgende:
Wat zou het logisch zijn als Wilders zichzélf kon aanwijzen als premier.

Hij is echt de enige logische aanvoerder van deze coalitie.
Klopt maar dat dat is dus onaanvaardbaar voor VVD en NSC. BBB is niet eens relevant te noemen.
pi_213615618
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat hij iemand kiest die het klappen van de politieke zweep niet kent. Wilders zal toch naar iemand zoeken met ruime ervaring in Den Haag, liefst in een kabinetsrol. Plus iemand die niet afkomstig is van een van de coalitiepartijen.
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:21:03 #82
862 Arcee
Look closer
pi_213615622
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Marco Pastors *O*
Wilders gaat echt geen electorale concurrent in het torentje zetten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:21:59 #83
862 Arcee
Look closer
pi_213615629
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt maar dat dat is dus onaanvaardbaar voor VVD en NSC. BBB is niet eens relevant te noemen.
Klopt, maar maakt het niet minder logisch.
pi_213615640
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.
Misschien is het ego van types als Maxime Verhagen nog wel groot genoeg?
pi_213615642
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
Klopt, maar maakt het niet minder logisch.
Gezien het feit dat er in de verste verte geen meerderheid is voor Wilders als premier in de volksvertegenwoordiging, is premier Wilders gewoon wel onlogisch.
pi_213615651
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Teveel CDA voor de coalitie, denk ik. Stel dat er dan positieve resultaten zijn, die stralen dan ook af op het CDA.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 12:31:13 #87
236264 crew  capricia
pi_213615726
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Rita Verdonk.
Onze eerste vrouwelijke MP.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213615750
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Rita Verdonk.
Lijkt me toch niet dat de VVD haar accepteert..
pi_213615753
quote:

[..]
Rita Verdonk.
Denk niet dat ze bij de VVD staan te springen voor de vrouw die bijna hun partij heeft opgeblazen
pi_213615756
quote:

[..]
Rita Verdonk.
Zelfde probleem als Pastors voor Wilders en in dit geval ook nog een voor de VVD, een concurrent erbij op rechts.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 12:35:19 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 12:42:30 #91
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213615852
Mat Herben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:43:49 #92
862 Arcee
Look closer
pi_213615881
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelfde probleem als Pastors voor Wilders en in dit geval ook nog een voor de VVD, een concurrent erbij op rechts.
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.

En dus wordt er een risicoloos persoon gezocht om de meest gewichtige politieke functie van Nederland te bekleden. Dat is dan op zich wel weer logisch, maar waarom zou je er een risicovol persoon neer willen zetten?

En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
pi_213615906
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:43 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.

En dus wordt er een risicoloos persoon gezocht om de meest gewichtige politieke functie van Nederland te bekleden. Dat is dan op zich wel weer logisch, maar waarom zou je er een risicovol persoon neer willen zetten?

En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan er in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
En dat laatste is nu precies waar Wilders zo bang voor is want dan word het een concurrent. Of dat nu waar is of niet doet er niet toe hoewel het eerder wel dan niet waar zou zijn, denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:49:11 #94
862 Arcee
Look closer
pi_213615943
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dat laatste is nu precies waar Wilders zo bang voor is want dan word het een concurrent. Of dat nu waar is of niet doet er niet toe hoewel het eerder wel dan niet waar zou zijn, denk ik.
Een succesvolle premier hoeft niet per se een concurrent van Wilders te worden. Plasterk zie ik bijvoorbeeld niet een eigen partij starten en sowieso niet een met een PVV-profiel. Precies 1 van de redenen waarom hij Plasterk wil.
pi_213615952
quote:

[..]

Maak de PVV-ers nou niet enthousiast.
pi_213615962
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het lijkt me zeker nu vooral goed om het gehéle plaatje in kaart te brengen. Blijven roepen dat Henk en Ingrid en hun SBS-hersens te dom zijn om te poepen werkt niet echt heel lekker de laatste jaren. In een ander topic schreef iemand dat je juist niet van buitenaf moet schoppen want daarmee 'circle' je de 'wagons' en zonderen mensen zich nog meer af. Geldt dat ook in dit geval?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke/Wheel of Power/Intersectionaliteit is een idee. Geen identiteit. Daar kritiek op hebben is hetzelfde als kritiek hebben op conservatisme, socialisme, nazisme, communisme, liberalisme en alle andere ideologische stromingen.

Ik beoordeel iemand niet op diens ras, geslacht, seksuele voorkeur, validiteit, leeftijd of klasse, maar op diens ideeën en argumenten.

Mocht waar zijn wat jij stelt, dan is de wijze waarop in POL over 'domrechts', PVV en BBB gesproken wordt ook 'identiteitspolitiek'? Of betreft het verwerping van bepaalde ideeën?
Wie ben ik om te stellen dat iets waar of onwaar is, ik ben bang dat de waarheid ook niet zo zwart wit zal zijn.

Volgens Historiek.net is identiteitspolitiek het volgende: Onder identiteitspolitiek wordt een wijze van politiek voeren verstaan die vanuit een bepaalde sociale identiteit redeneert en voor specifieke sociale groepen opkomt. Dit gebeurt vanuit een gevoel van onrecht. Qua groeperingen kan hierbij gedacht worden aan groepen op basis van seksuele voorkeur (zoals homo’s, lesbiennes, transgenders), etniciteit, gender, regionale of religieuze identiteit. en Identiteitspolitiek verwerpt het ideaal van het liberalisme, waarbij het gaat om de rechten van het individu en gelijkheidsdenken. Men redeneert niet vanuit individuen, maar komt op voor de rechten van grotere sociale groepen die ongelijk behandeld worden. Vaak treden identiteitspolitieke groepen op als belangenorganisaties en (buitenparlementaire) actiegroepen.

Ook schrijven ze dat: Groepen die in de geschiedenis onder identiteitspolitiek gerekend kunnen worden zijn onder meer het abolitionisme, de periode van de verzuiling in Nederland vanaf de jaren 1880 (toen de gereformeerden en katholieken een emancipatiebeweging vormden), Black Power, de tweede feministische golf en meer recent debatten over de islam (hoofddoekjes), de zwartepietendiscussie en de discussies over genderneutraliteit.

Als de verzuiling, met haar socialistische stroming, onderdeel van identiteitspolitiek kan zijn. Dan kan hij dus ook politieke ideeën gedreven zijn. Tegelijk lijkt ‘identiteitspolitiek’ in dit verhaal iets als opkomen voor bepaalde groepen. Maar wanneer het politiek opkomen van bepaalde groepen ‘identiteitspolitiek’ is lijkt mij het al dan niet politiek wegzetten van mensen als “domrechts” ook identiteispolitiek.

Los van of het wel of niet identiteitspolitiek is. Voor mij is het in ieder geval vreemd dat je gelijkheidsdenken voorschrijft aan ras, geslacht, seksuele voorkeur, etc. Maar je tegelijk iemand rucksichloss indeelt en afschrijven als domrechts, woke, communist, of wat dan ook. Alleen al omdat je door het label veroordeeld wordt tot een heleboel ideeën waar je het misschien helemaal niet mee eens bent.

Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in. Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:51:10 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213615968
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:49 schreef Arcee het volgende:

[..]
Een succesvolle premier hoeft niet per se een concurrent van Wilders te worden. Plasterk zie ik bijvoorbeeld niet een eigen partij starten en sowieso niet een met een PVV-profiel. Precies 1 van de redenen waarom hij Plasterk wil.
Dat klopt, maar dan zoek je inderdaad naar een kandidaat die politieke ervaring heeft en redelijk rechts profiel heeft (want Plasterk is allang geen PvdA meer) en geen ambities heeft verder.

Die zijn ja naast Plasterk zelf er niet voorzover wij kunnen zien.
pi_213616000
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heeft GeenStijl niet de scoop in dit akkefietje?
pi_213616054
quote:

Is dit ook waarom hij ineens “verrechtst” is?
pi_213616121
Hoog tijd voor Zihni Özdil _O_
  zondag 19 mei 2024 @ 13:07:56 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213616161
[/quote]
Op zondag 19 mei 2024 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:[/b]

[..]
[..]
Wie ben ik om te stellen dat iets waar of onwaar is, ik ben bang dat de waarheid ook niet zo zwart wit zal zijn.

Volgens Historiek.net is identiteitspolitiek het volgende: Onder identiteitspolitiek wordt een wijze van politiek voeren verstaan die vanuit een bepaalde sociale identiteit redeneert en voor specifieke sociale groepen opkomt. Dit gebeurt vanuit een gevoel van onrecht. Qua groeperingen kan hierbij gedacht worden aan groepen op basis van seksuele voorkeur (zoals homo’s, lesbiennes, transgenders), etniciteit, gender, regionale of religieuze identiteit. en Identiteitspolitiek verwerpt het ideaal van het liberalisme, waarbij het gaat om de rechten van het individu en gelijkheidsdenken. Men redeneert niet vanuit individuen, maar komt op voor de rechten van grotere sociale groepen die ongelijk behandeld worden. Vaak treden identiteitspolitieke groepen op als belangenorganisaties en (buitenparlementaire) actiegroepen.

Ook schrijven ze dat: Groepen die in de geschiedenis onder identiteitspolitiek gerekend kunnen worden zijn onder meer het abolitionisme, de periode van de verzuiling in Nederland vanaf de jaren 1880 (toen de gereformeerden en katholieken een emancipatiebeweging vormden), Black Power, de tweede feministische golf en meer recent debatten over de islam (hoofddoekjes), de zwartepietendiscussie en de discussies over genderneutraliteit.

Als de verzuiling, met haar socialistische stroming, onderdeel van identiteitspolitiek kan zijn. Dan kan hij dus ook politieke ideeën gedreven zijn. Tegelijk lijkt ‘identiteitspolitiek’ in dit verhaal iets als opkomen voor bepaalde groepen. Maar wanneer het politiek opkomen van bepaalde groepen ‘identiteitspolitiek’ is lijkt mij het al dan niet politiek wegzetten van mensen als “domrechts” ook identiteispolitiek.

Los van of het wel of niet identiteitspolitiek is. Voor mij is het in ieder geval vreemd dat je gelijkheidsdenken voorschrijft aan ras, geslacht, seksuele voorkeur, etc. Maar je tegelijk iemand rucksichloss indeelt en afschrijven als domrechts, woke, communist, of wat dan ook. Alleen al omdat je door het label veroordeeld wordt tot een heleboel ideeën waar je het misschien helemaal niet mee eens bent.

Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in. Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
[/quote]

Voorbeeld.

Als ik mijn idee omtrent het goede van links beleid wil uitdragen tegen iemand met een ander idee, kan ik twee dingen doen:

1. Uitleggen dat m.i. een samenleving gebaat is bij stabiliteit, dat dat betekent dat je t.a.t. moet zorgen voor een systeem waarbij mensen die wegens een keur aan redenen (ouderdom, ziekte, gebrek aan onderwijs of sociaal netwerk, ontslag, opgroeien in armoede) dreigen uit te vallen kunt opvangen, om dat als basis te gebruiken om deze mensen in eerste instantie te voorzien van basisbehoeften (wat je vanuit pathos zou kunnen scharen onder een appel op fatsoen en medemenselijkheid) en vervolgens ze, waar mogelijk, een herstart te geven zodat zij weer mee kunnen draaien, hetgeen voor zowel het individu als de samenleving op allerlei fronten profijtelijk is.

2. Mijn opponent 'dom-rechts' noemen.

Ik zet sowieso mensen niet a priori gewoon weg als 'label x of y'. Daarom zijn mijn posts vaak lang; ik ga in op hetgeen ik ik lees en probeer met argumenten aan te geven waarom ik het er wel of niet mee eens ben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213616207
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

Voorbeeld.

Als ik mijn idee omtrent het goede van links beleid wil uitdragen tegen iemand met een ander idee, kan ik twee dingen doen:

1. Uitleggen dat m.i. een samenleving gebaat is bij stabiliteit, dat dat betekent dat je t.a.t. moet zorgen voor een systeem waarbij mensen die wegens een keur aan redenen (ouderdom, ziekte, gebrek aan onderwijs of sociaal netwerk, ontslag, opgroeien in armoede) dreigen uit te vallen kunt opvangen, om dat als basis te gebruiken om deze mensen in eerste instantie te voorzien van basisbehoeften (wat je vanuit pathos zou kunnen scharen onder een appel op fatsoen en medemenselijkheid) en vervolgens ze, waar mogelijk, een herstart te geven zodat zij weer mee kunnen draaien, hetgeen voor zowel het individu als de samenleving op allerlei fronten profijtelijk is.

Ik zet sowieso mensen niet a priori gewoon weg als 'label x of y'. Daarom zijn mijn posts vaak lang; ik ga in op hetgeen ik ik lees en probeer met argumenten aan te geven waarom ik het er wel of niet mee eens ben.
Joh, hou toch op, er is door linkse partijen op alle manieren 1, gedaan, er zijn talloze users hier die 1 gedaan hebben en het enige wat je terugkrijgt zijn leugens, verzinsels en "Ïk geniet van linkse tranen"

Henk en Ingrid zijn geen slachtoffers, overigens.

En btw, je zet constant mensen weg hier als ze jouw definitie van woke of progressief niet volgen maar dat lijkt maar niet te landen bij je als dat aangegeven word.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 13:14:10 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 13:15:56 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213616234
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Joh, hou toch op, er is door linkse partijen op alle manieren 1, gedaan, er zijn talloze users hier die 1 gedaan hebben en het enige wat je terugkrijgt zijn leugens, verzinsels en "Ïk geniet van linkse tranen"

Henk en Ingrid zijn geen slachtoffers, overigens.

En btw, je zet constant mensen weg hier als ze jouw definitie van woke of progressief niet volgen maar dat lijkt maar niet te landen bij je als dat aangegeven word.
Waarom zijn Henk en Ingrid geen slachtoffers?

Verder hanteer ik voor die definitie de definitie die gegeven wordt door de bedenkers ervan; dat mensen die niet kennen maar alsnog steevast vragen 'wat ik bedoel' is niet mijn debet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213616235
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op 1 na: Henk Bleker.

Ministerservaring, op enige afstand van de coalitie, pluspunten op stikstof, lekker populistisch.
pi_213616249
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Ministerservaring, op enige afstand van de coalitie, pluspunten op stikstof, lekker populistisch.
:N

Daar past alleen een smiley bij.
pi_213616266
quote:

Voorbeeld.

Ik zet sowieso mensen niet a priori gewoon weg als 'label x of y'. Daarom zijn mijn posts vaak lang; ik ga in op hetgeen ik ik lees en probeer met argumenten aan te geven waarom ik het er wel of niet mee eens ben
Er zjin ook rijke mensen die links stemmen......

En er zijn ook arme mensen die rechts stemmen

Wilders heeft jarenlang in den Haag Henk en Ingrid genoemd en vervolgens wezen de keiharde feiten dat in de 2e kamer PVV tijdens stemmingen vooral de rechtse politiek stemden wat volledig in strijd was met het verhaal van Henk en Ingrid.

hoe bedoel je kiezer keihard naaien

daar zijn extreem rechtste partijen als de pvv heel goed in
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213616287
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
Een premier zoeken bij een coalitie is in Nederland vaker gebeurd en in het buitenland helemaal niet ongebruikelijk. Probleem is hier dat de grootste partij geen enkel netwerk heeft en dat wat zich aangetrokken voelt tot die partij vaak totaal ongeschikt is, dat maakt het met name een lastige situatie.
pi_213616294
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verder hanteer ik voor die definitie de definitie die gegeven wordt door de bedenkers ervan; dat mensen die niet kennen maar alsnog steevast vragen 'wat ik bedoel' is niet mijn debet.
Daders zijn geen slachtoffers. Henk en Ingrid stemmen al sinds jaar en dag rechts en krijgen de vruchten daarvan in hun schoot geworpen. Die smaken niet zo lekker, schijnt het, dus nu stemmen ze nog rechtser en krijgen ze, in mijn opinie, vruchten die nog veel bitterder gaan smaken.
pi_213616308
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar past alleen een smiley bij.
Tja ik vrees dat we het idee van een integere, goede premier moeten loslaten.

Hoewel het ergens wel weer vermakelijk zou zijn dat Henk zijn eigen stikstofbende op zijn bord krijgt.
pi_213616309
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daders zijn geen slachtoffers. Henk en Ingrid stemmen al sinds jaar en dag rechts en krijgen de vruchten daarvan in hun schoot geworpen. Die smaken niet zo lekker, schijnt het, dus nu stemmen ze nog rechtser en krijgen ze, in mijn opinie, vruchten die nog veel bitterder gaan smaken.
henk en Ingrid zijn nooit de slimste mensen geweest
pi_213616310
quote:

[..]

....en totaal, enorm, verschrikkelijk incompetent. Wil je mensen nachtmerries bezorgen met zo'n post?
  zondag 19 mei 2024 @ 13:24:43 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213616320
quote:

[..]
Henk Bleker.

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Die gaat natuurlijk wel minister van Landbouw worden, dat geef ik je op een briefje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213616333
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die gaat natuurlijk wel minister van Landbouw worden, dat geef ik je op een briefje.
de man zit inmiddels in het bejaardenttehuis
pi_213616335
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Denk dat BBB daar wel iemand naar voren schuift uit een boerenbestuursorganisatie.
  zondag 19 mei 2024 @ 13:26:48 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213616338

Remkes heeft gelijk. Yesilgoz lijkt overigens bekaf. Let ook op hoe ze 'huh' zegt op 2:33.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213616345
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk dat BBB daar wel iemand naar voren schuift uit een boerenbestuursorganisatie.
Die FDF mafkees Marc vd Oever _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213616346
Wat denken jullie van Mark Rutte? Hij heeft ervaring, komt goed uit z'n woorden en is bereid z'n morele principes aan de kant te leggen.
pi_213616357
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:26 schreef -XOR- het volgende:

Remkes heeft gelijk. Yesilgoz lijkt overigens bekaf. Let ook op hoe ze 'huh' zegt op 2:33.
Dat Yeşilgöz na deze week (tot diep in de nacht onderhandelen, enorm lange en zware vergadering in de fractie waarbij Van den Burg overwoog zijn lidmaatschap van de VVD op te zeggen en dan ook nog die samenkomst van de progressieve tak van de VVD) enorm moe is zal toch niemand verbazen, dat zou iedereen zijn. En dan moet ze ook nog een ministerie leiden.
pi_213616366
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:27 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wat denken jullie van Mark Rutte? Hij heeft ervaring, komt goed uit z'n woorden en is bereid z'n morele principes aan de kant te leggen.
Die lijkt al een functie elders te gaan krijgen.
  zondag 19 mei 2024 @ 13:30:58 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213616367
Het gaat idd Henk Bleker worden. U las het hier voor het eerst.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213616378
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die lijkt al een functie elders te gaan krijgen.
Zou toch wel wat zijn als de NAVO SG positie naar iemand anders ging. Dan is hij ineens weer beschikbaar :D
pi_213616386
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in en ga je daarmee het debat uit de weg. Je hebt je oordeel namelijk al geveld doordat ik onder de noemer woke val.

Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
pi_213616400
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in en ga je daarmee het debat uit de weg. Je hebt je oordeel namelijk al geveld doordat ik onder de noemer woke val.

Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
Jammer dat ik maar een like kan geven. Moeten we eigenlijk een system als Tweakers voor hebben ;)
  zondag 19 mei 2024 @ 13:49:36 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213616553
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in en ga je daarmee het debat uit de weg. Je hebt je oordeel namelijk al geveld doordat ik onder de noemer woke val.

Waar heb ik jou woke genoemd?

Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren.

Dat kan inderdaad. Wat dan wel woke is, is besluiten dat Robert Jan 'wit privilege' heeft omdat de maatschappij wegens diens 'koloniale denken' en 'bewuste dan wel onbewuste' racisme en superioriteitsgevoelens een 'systeem' kent dat tot in de kern verrot is en enkel met DEI-campagnes herzien kan worden, zodat de 'witte mens' bewust wordt van zijn kennelijk raciaal-aangeboren mankementen.

Nogal een verschil. En als je problemen hebt met aannames, dan zou dat daar eveneens onder moeten vallen.

Hoe vruchtbaar is een debat precies wanneer je insteek is dat het allemaal 'xenofobie' zou zijn? Aangeboren ook nog.

Punt is: dat denken is thans gemeengoed aan universiteiten, zeker de 'sociale afdelingen'.

En inderdaad: het debat ga je uit de weg door mensen bij voorbaat weg te zetten op basis van bijvoorbeeld politieke voorkeuren. En inderdaad: dat geldt dan dus ook voor de term 'dom-rechts'. Edoch is dáár ietsje minder weerstand tegen op dit forum.

[ Bericht 18% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-05-2024 13:59:13 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 19 mei 2024 @ 13:51:22 #125
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213616564
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:
Hoog tijd voor Zihni Özdil _O_

Microsoft verslikt zich in in de Ö
pi_213616580
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Yeşilgöz na deze week (tot diep in de nacht onderhandelen, enorm lange en zware vergadering in de fractie waarbij Van den Burg overwoog zijn lidmaatschap van de VVD op te zeggen en dan ook nog die samenkomst van de progressieve tak van de VVD) enorm moe is zal toch niemand verbazen, dat zou iedereen zijn. En dan moet ze ook nog een ministerie leiden.
Ja niet iedereen heeft dat unieke van Mark Rutte in dit aspect.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:03:46 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213616674
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja niet iedereen heeft dat unieke van Mark Rutte in dit aspect.
Uiteraard, maar ik vond het wel grappig dat je de weerstand tegen het afgaan van de wekker vanochtend er nog zo duidelijk doorheen kon horen in dat gesprek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213616726
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard, maar ik vond het wel grappig dat je de weerstand tegen het afgaan van de wekker vanochtend er nog zo duidelijk doorheen kon horen in dat gesprek.
Burnout onderweg? ;)
  zondag 19 mei 2024 @ 14:11:10 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213616739
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Burnout onderweg? ;)
Dat weet ik niet maar ik denk dat Merel Ek beter even niet te dichtbij kan gaan staan als ze vragen stelt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213616763
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar heb ik jou woke genoemd?

Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren.

Dat kan inderdaad. Wat dan wel woke is, is besluiten dat Robert Jan 'wit privilege' heeft omdat de maatschappij wegens diens 'koloniale denken' en 'bewuste dan wel onbewuste' racisme en superioriteitsgevoelens een 'systeem' kent dat tot in de kern verrot is en enkel met DEI-campagnes herzien kan worden, zodat de 'witte mens' bewust wordt van zijn kennelijk raciaal-aangeboren mankementen.

Nogal een verschil. En als je problemen hebt met aannames, dan zou dat daar eveneens onder moeten vallen.

Punt is: dat denken is thans gemeengoed aan universiteiten, zeker de 'sociale afdelingen'.
Mij gaat het er niet specifiek om of je mij wel of niet woke genoemd hebt, al kan ik mij niet herinneren dar je dat ooit gedaan hebt. Het gaat mij er meer om dat wanneer ik Robert Jan’s voorsprong zou aanduiden met de term “white privilege”, dat het dan niet automatisch hoeft te betekenen dat ik allerhande DEI campagnes wil.

Kortom in mijn beleving zou je best een beetje woke of een beetje dom rechts kunnen zijn, maar de termen woke en dom rechts blokkeren dit. Daarmee discussier je dus niet over de ideeën en standpunten van iemand.

quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En inderdaad: het debat ga je uit de weg door mensen bij voorbaat weg te zetten op basis van bijvoorbeeld politieke voorkeuren. En inderdaad: dat geldt dan dus ook voor de term 'dom-rechts'. Edoch is dáár ietsje minder weerstand tegen op dit forum.
Voor mij is dit inderdaad van hetzelfde laken een pak.

Volgens mij heb ik Hanca ook wel eens veroordeeld om een CU standpunt, terwijl ik hiermee ook geheel niet kijk naar zijn eigen argumenten. Ik ben zelf ook absoluut niet heilig hierin, maar daarmee kunnen het nog wel mijn ideeën zijn.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:17:45 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213616800
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mij gaat het er niet specifiek om of je mij wel of niet woke genoemd hebt, al kan ik mij niet herinneren dar je dat ooit gedaan hebt. Het gaat mij er meer om dat wanneer ik Robert Jan’s voorsprong zou aanduiden met de term “white privilege”, dat het dan niet automatisch hoeft te betekenen dat ik allerhande DEI campagnes wil.

Kortom in mijn beleving zou je best een beetje woke of een beetje dom rechts kunnen zijn, maar de termen woke en dom rechts blokkeren dit. Daarmee discussier je dus niet over de ideeën en standpunten van iemand.
Ja, en zoiets koppelen aan iets onveranderlijks aan huidskleur is wat ik t.a.t. zal blijven verwerpen. Het was verachtelijk met Jim Crow en apartheid, en het is verachtelijk om het op andere kleuren toe te passen.

Gedrag en karakter, dat is wat telt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 19 mei 2024 @ 14:23:12 #132
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_213616842
Wilders zal niet te benijden zijn: Hij heeft niet voldoende mensen op de lijst gezet, maar enkelen onder hen zullen wel hun enige kans op een plek in de kabinetsploeg willen grijpen. Dat er al 25 jaar niet aan het vormen van een partijkader wordt gedaan door de PVV wreekt zich nu.

Als Wilders verstandig is dan haalt hij alleen maar externe deskundigen binnen als ministers en stass., geheel in het teken van het programakkoord. Bijkomende vlieg in dezelfde klap: Als het misgaat dan ligt het niet aan PVV-bewindslieden.

MP Plasterk moet hij loslaten, die is zwaar beschadigd. Probeer Richard van Zwol, Edith Schippers, Sybrand van Haersma Buma, ja zelfs Ard van der Steur zo gek te krijgen om MP te worden.
pi_213616893
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Burnout onderweg? ;)
Niet iedereen die moe is, krijgt een burn-out. Het afgelopen half jaar is pittig geweest, maar de afgelopen week nog zwaarder. Dat je dan zeker op een dag dat je geen echte verplichtingen hebt en je geest dus een beetje in een ruststand gaat nog wat moe klinkt vind ik niet meer dan logisch.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:30:57 #134
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213616900
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:23 schreef Smegma. het volgende:
Wilders zal niet te benijden zijn: Hij heeft niet voldoende mensen op de lijst gezet, maar enkelen onder hen zullen wel hun enige kans op een plek in de kabinetsploeg willen grijpen. Dat er al 25 jaar niet aan het vormen van een partijkader wordt gedaan door de PVV wreekt zich nu.

Als Wilders verstandig is dan haalt hij alleen maar externe deskundigen binnen als ministers en stass., geheel in het teken van het programakkoord. Bijkomende vlieg in dezelfde klap: Als het misgaat dan ligt het niet aan PVV-bewindslieden.

MP Plasterk moet hij loslaten, die is zwaar beschadigd. Probeer Richard van Zwol, Edith Schippers, Sybrand van Haersma Buma, ja zelfs Ard van der Steur zo gek te krijgen om MP te worden.
Bart de Wever zweeft in mijn hoofd. Die wil namelijk zo graag bij Nederland horen. En kent in tegenstelling tot Rutte frans
pi_213616937
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet iedereen die moe is, krijgt een burn-out. Het afgelopen half jaar is pittig geweest, maar de afgelopen week nog zwaarder. Dat je dan zeker op een dag dat je geen echte verplichtingen hebt en je geest dus een beetje in een ruststand gaat nog wat moe klinkt vind ik niet meer dan logisch.
Moet ik een speciale melding maken als ik een grap maak? :P
  zondag 19 mei 2024 @ 14:37:20 #136
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213616961
Die ziet er niet zo fris meer uit
pi_213616966
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Moet ik een speciale melding maken als ik een grap maak? :P
Nee, hoor. :@

Maar ik zag meer speculaties over burn outs voor met name Yeşilgöz en Omtzigt op social media. Zeker niet allemaal grappig bedoeld.

Zou wel wat zijn: Yeşilgöz krijgt ergens in de komende periode een burn-out en Van den Burg of Van der Wal maken van de gelegenheid gebruik om de macht te grijpen in de fractie...
  zondag 19 mei 2024 @ 14:58:15 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213617222
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Je impliceert dat landen als Polen en Hongarije structureel deze grondwet schenden. Klopt dat of begrijp ik je verkeerd?
[..]
Zoals ik aangaf moet je de grondwet altijd respecteren. Dat geldt voor alle landen in Europa.
[..]
En stel dat het lukt hè, denk je dat er dan evenveel asielzoekers in Polen/Hongarije als in Nederland willen blijven? Natuurlijk niet. Het gaat namelijk om de beeldvorming. Nederland is kennelijk zeer populair voor asielzoekers om te vestigen, Polen en Hongarije niet. Jij beticht deze landen meteen van xenofobie, wat je verder niet wilt onderbouwen.

Xenofobie betekent dat je bang bent voor het vreemden wat leidt tot vreemdelingenhaat. Ik heb dit geprobeerd te ontkrachten door aan te geven dat Chinezen in Polen/Hongarije nergens last van hebben omdat ze door hun komst geen bedreiging vormen voor de bestaande cultuur/traditie/religie. Asielzoekers doen dat wel en de vraag is: hoe ga je daar mee om. Nederland is daarin vrij soft en daarom komen ze massaal hier heen. Polen is minder soft en is daardoor minder populair. Mijn stelling is dat je daar een voorbeeld aan kan nemen en minder soft kan zijn, maar uiteraard wil binnen de kaders van de grondwet blijft.
[..]
Ik pleit er ook niet voor om de grondwetstrekking te wijzigen, we moet kijken wat mogelijk is binnen de grondwet.
[..]
Je kan van de EU weinig verwachten op dit punt. Je zal je land dus (terwijl je je aan de grondwet houdt) minder populair moeten maken bij asielzoekers. Waarom moeten we bij de populaire landen als Franrkijk, Duitsland en België horen? Kunnen we niet proberen om te staan in het rijtje Polen, Hongarije, Denemarken?
Yep... die landen schenden onze grondwet die hier reeds is en die landen worden ondertussen zwaar door een EU gemotiveerd om dezelfde grondslagen in te voeren.
En als gezegd; onze grondwet op dit punt veranderen, buiten leuk om in de lucht zwevend over te tokkelen met hoe het zou kunnen zijn, is onhaalbaar.
Elke partij die meent met staatsrechtelijk grondwet in de hand of geitepaadjes daarvan te gebruiken om minder asielzoekers te krijgen, w.o. een PVV verkoopt hier luchtkastelen.
Dat dit verlopen lukt om kiezers te lokken omdat mensen de wet naar hun eigen denken uitleggen en dan niet verder lezen hoe de wet is ingericht.

Ik wil mijn woord "xenofobisme" met risico dat de discussie ontspoort en polariseert, best vervangen door staats gereguleerd racisme of zo je wilt nationalisme met als doel dat alleen dat in die landen - waar het volgens sommigen zg. beter is geregeld - alleen gewenste mensen deel uitmaken van die Poolse en Hongaarse samenleving.

Nogmaals het maakt niet uit wat jij (of ik) daarvan in gedachten vindt of aan onderbouwing wil hebben omdat we hier in Nederland wetten hebben die dat soort methodes van die landen al in de kiem blokkeert, of iemand dat niet leuk vindt of niet.

Dat asielzoekers o.a. hier liever hun aanvraag doen, en desnoods illegaal verblijven, dan idd Polen is de race-to-the-bottom met wie de minst aantrekkelijke of afschrikwekkende (tokkie) plek heeft.
Die ongelijkheid is nu precies waar men in EU middels wetten overal vanaf wil zodat er geen onderscheid op grond van 'whatever'..... waarbij de EU vooraleerst bepaalt waar en in welk lande een asielzoeker zich mag vestigen.
Wanneer iemand die gelijkheid als centraal beleid niet wil, moet die maar geen EU lid willen zijn (of worden) of even naar de WC gaan.
  zondag 19 mei 2024 @ 15:08:59 #139
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213617395
https://nos.nl/l/2521052

Plasterk heeft een groot probleem.
pi_213617414
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:08 schreef Koffieplanter het volgende:
https://nos.nl/l/2521052

Plasterk heeft een groot probleem.
Hehe lekker dan. Zichzelf voor niks voor lul gezet met die publieke excuses.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213617434
Voor de vier partijen die deze week het hoofdlijnenakkoord sloten, lijkt de kandidatuur van Ronald Plasterk voor het premierschap "niet meer houdbaar", melden bronnen aan de NOS. Het onderzoek dat Amsterdam UMC uitvoert naar mogelijke patentfraude door Plasterk lijkt een positie als premier onmogelijk te maken.
----------------------
NOS
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 15:11:24 #142
5428 crew  miss_sly
pi_213617448
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hehe lekker dan. Zichzelf voor niks voor lul gezet met die publieke excuses.
Die kan hij met een ingezonden briefje weer terugtrekken, natuurlijk :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 mei 2024 @ 15:13:37 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213617487
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Rita Verdonk of Fred Teeven lijken mij typische namen die dan boven komen drijven.
Ik denk zomaar dat een door de wol geverfde VVD'er zich niet zal inlaten met deze functie van MP als bijbaantje.
pi_213617530
Geen Plasterk dus. Wie dan? Van Zwol? Pastors?
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 15:19:00 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213617602
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:15 schreef trein2000 het volgende:
Geen Plasterk dus. Wie dan? Van Zwol? Pastors?
Jort Kelder... ;)

Past wel goed bij het beeld dat deze club bij de gewone man heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 19 mei 2024 @ 15:24:43 #146
346939 Janneke141
pi_213617706
Verdonk?
pi_213617821
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:23 schreef Smegma. het volgende:

Je moet rechts-georiënteerden vinden die bereid zijn tot een vluchtige switch of zelfs hun carrière op t spel te zetten voor de PVV.

En omdat Wilders het zelf niet kan, mag je zijn hondje worden.

Ik ben er verzekerd dat ze iemand vinden. Maar je moet behoorlijk wanhopig zijn.
pi_213617955
quote:
88s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Jort Kelder... ;)

Past wel goed bij het beeld dat deze club bij de gewone man heeft.
Kelder is vegetariër, dus dat gaat 'm niet worden.
  zondag 19 mei 2024 @ 15:38:48 #149
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213617993
Richard de Mos.
pi_213618049
Thierry Baudet :’)
pi_213618053
Sjuul Paradijs is misschien ijdel genoeg.
pi_213618078
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de vier partijen die deze week het hoofdlijnenakkoord sloten, lijkt de kandidatuur van Ronald Plasterk voor het premierschap "niet meer houdbaar", melden bronnen aan de NOS. Het onderzoek dat Amsterdam UMC uitvoert naar mogelijke patentfraude door Plasterk lijkt een positie als premier onmogelijk te maken.
----------------------
NOS
In de beeldvorming is Plasterk inmiddels ook een man die geld verdienen belangrijker vond dan kanker de wereld uit helpen (door zijn patentaanvraag kan een ander kansrijk onderzoek niet door gaan), zo iemand heeft dus sowieso een imagoprobleem en dan kun je idd beter geen premier worden.
pi_213618145
Maar uit de oude lijstjes lijkt me Vonhof nu de meest waarschijnlijke kandidaat, maar dan zal de rest geen VVDer op Financiën willen zien. Anders heeft de VVD wel echt de macht gegrepen. Vonhof MP en dan een oud DNB bestuurder als MinFin zou wel een optie kunnen zijn.
pi_213618325
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de beeldvorming is Plasterk inmiddels ook een man die geld verdienen belangrijker vond dan kanker de wereld uit helpen (door zijn patentaanvraag kan een ander kansrijk onderzoek niet door gaan), zo iemand heeft dus sowieso een imagoprobleem en dan kun je idd beter geen premier worden.
Je kunt dan nog wel erg op links afgeven als columnist van de Telegraaf.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 15:58:55 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213618350
quote:
12s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kelder is vegetariër, dus dat gaat 'm niet worden.
Ai...
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 15:59:53 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213618376
Paul cliteur?
pi_213618433
quote:
88s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Paul cliteur?
Andreas Kinneging is volgens mij een VVD'er.

Heb van beide college gehad. :D
  zondag 19 mei 2024 @ 16:05:35 #158
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213618490
quote:
88s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Paul cliteur?
Was/is ook dierenrechtenactivist.
I am a black hole shitting into the void
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 16:18:44 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213618825
Arnold Karskens zou kunnen, heeft ook geen baan meer na bezuiniging op npo :)
  zondag 19 mei 2024 @ 16:31:46 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213619124
Heeft er al iemand @Danny genoemd? O-)

[ Bericht 29% gewijzigd door Lord_Vetinari op 19-05-2024 16:46:25 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 19 mei 2024 @ 16:33:20 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213619153
Intussen in Christelijk Nederland

quote:
Hoe christelijke partijen het akkoord wegen. ‘Het ontbreken van D66 doet al heel veel’
Met een hoofdlijnenakkoord van nog geen dertig pagina’s willen vier niet-confessionele partijen een heel andere koers gaan varen. Hoe ziet het regeerakkoord er voor christenen uit?
www.nd.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 16:45:57 #162
862 Arcee
Look closer
pi_213619404
Straks wordt die suffe Van Zwol premier. :X
pi_213619538
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:45 schreef Arcee het volgende:
Man lijkt tenminste capabel, dat zou al een enorm voordeel zijn maar ik weet niet of hij zijn reputatie hieraan wil verbinden ook omdat hij CDA'er is.
  zondag 19 mei 2024 @ 17:01:43 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_213619646
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Man lijkt tenminste capabel, dat zou al een enorm voordeel zijn maar ik weet niet of hij zijn reputatie hieraan wil verbinden ook omdat hij CDA'er is.
Ik denk niet dat iemand die minimaal deels bij zijn volle verstand aan dit rampenplan zijn reputatie wil verbinden. Er zelfs over nadenken betekent al dat je niet voor de functie geschikt bent imho.
  zondag 19 mei 2024 @ 17:17:19 #165
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213619869
Ik zou mijn geld nu zetten op Mona Keijzer of Henk Kamp.
pi_213619910
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:17 schreef Breekfast het volgende:
Ik zou mijn geld nu zetten op Mona Keijzer of Henk Kamp.
Ja, stel je voor dat we iemand als premier hebben die halfweg capabel is ;(
pi_213619988
Mona Keijzer lijkt me helaas heel waarschijnlijk. Wat een armoede zeg.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 17:31:16 #168
862 Arcee
Look closer
pi_213620015
Ben ik de enige die wel voorstander is van Mona Keijzer als premier?
  zondag 19 mei 2024 @ 17:31:52 #169
346939 Janneke141
pi_213620018
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:31 schreef Arcee het volgende:
Nee, ik denk dat Mona Keijzer ook wel voorstander is van Mona Keijzer.
  zondag 19 mei 2024 @ 17:31:54 #170
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213620019
:') Mona :') Keijzer :') dan nog liever Caroline zelf :')
pi_213620026
quote:
Monique Smit vast ook wel
  zondag 19 mei 2024 @ 17:33:32 #172
346939 Janneke141
pi_213620028
Het was vóór de laatste verkiezingen al niet zo dik gezaaid met potentiële premiers, maar het is nu wel helemaal bedroevend.
pi_213620048
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Intussen in Christelijk Nederland
[..]
www.nd.nl
Ja, natuurlijk zijn we als christenen blij met een D66-loos kabinet, maar heb je ook de complete reactie van Bikker gelezen?

https://www.christenunie.(...)en-en-wilde-symbolen

Daar spreekt geen enkel enthousiasme uit.
pi_213620056
quote:
Denk het wel, de gemiddelde politiek volger ziet liever een echte kleuter dan haar, dan heb je nog kans dat er enige kwaliteiten in zitten.
pi_213620058
En giftig woorden verdraaiend sekreet als Keizer kunnen we wel missen als mp.
pi_213620073
Met Jeanine Hennis ofzo kun je internationaal nog wel prima voor de dag komen maar gok dat zij er 0,0 zin in heeft
  zondag 19 mei 2024 @ 17:39:15 #177
13309 nostra
ask why
pi_213620082
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je bent wel goedgezind vandaag met halfweg.
  zondag 19 mei 2024 @ 17:40:30 #178
13309 nostra
ask why
pi_213620092
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:45 schreef Arcee het volgende:
Zijn treffen met Trump overtreft dan de cringe van Balkenende met Bush.
pi_213620133
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:37 schreef Raw85 het volgende:
Met Jeanine Hennis ofzo kun je internationaal nog wel prima voor de dag komen maar gok dat zij er 0,0 zin in heeft
Zo'n Hennis heeft weinig meer uitstraling dan een doorsnee ingeslapen secretaresse.
pi_213620137
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Je bent wel goedgezind vandaag met halfweg.
Ik ben altijd goedgezind, dat krijg je van het gebied waar wij wonen, denk ik ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 17:48:20 ]
pi_213620142
quote:
15s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo'n Hennis heeft weinig meer uitstraling dan een doorsnee ingeslapen secretaresse.
Het is meer "In vergelijking met.."
  zondag 19 mei 2024 @ 17:49:38 #182
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213620184
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Jup, het is heel armoedig ik weet het. Maar ik vrees dat ze op dat soort namen uitkomen. Want er zijn amper kundige bestuurders te vinden die zich hier aan willen gaan branden denk ik.

Je komt automatisch bij mensen uit die het vanuit ijdelheid heel graag zouden willen, zoals een Ronald Plasterk.
pi_213620231
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Jup, het is heel armoedig ik weet het. Maar ik vrees dat ze op dat soort namen uitkomen. Want er zijn amper kundige bestuurders te vinden die zich hier aan willen gaan branden denk ik.

Je komt automatisch bij mensen uit die het vanuit ijdelheid heel graag zouden willen, zoals een Ronald Plasterk.
Als je buiten de politieke cirkel gaat kijken naar bestuurders als Vonhof, Thijssen, misschien een burgemeester als Van Zanen of topambtenaren zoals Van Zwol zou er toch wel iemand te vinden moeten zijn die niet een enorme flater slaat als premier en dat ook in het landsbelang nog wel wil doen?
pi_213620261
quote:

[..]

Vooral mensen die ressentiment koesteren tegen de gevestigde orde maar ook enige ervaring hebben op bestuurlijk niveau. Dat eerste is namelijk wat de coalitie grotendeels bindt.

Kom je bij mensen als Plasterk, Keijzer, Bleker, Teeven etc. Het lastige is dat het ressentiment bij dergelijke figuren vaak uit eigen falen en onvermogen voort komt.
pi_213620278
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je buiten de politieke cirkel gaat kijken naar bestuurders als Vonhof, Thijssen, misschien een burgemeester als Van Zanen of topambtenaren zoals Van Zwol zou er toch wel iemand te vinden moeten zijn die niet een enorme flater slaat als premier en dat ook in het landsbelang nog wel wil doen?
Dat laatste is het probleem, natuurlijk, het volk wilde toch rechts en PVV? Laten ze maar leveren dan.

We horen constant dat dit de wil van het volk is maar een buitenstaander of iemand van een partij die niet meedoet moet dan maar de eindverantwoordelijkheid nemen en ook nog eens een regeerakkoord gaan schrijven.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:02:16 #186
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213620286
quote:

[..]
Genoeg kundige mensen buiten de politieke cirkel uiteraard, maar heel weinig denk ik die het echt zouden willen doen.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:02:33 #187
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213620289
quote:
Met haar PVV corfee?

Nahhhh dan liever Wilders voor het imago
pi_213620291
quote:

[..]
Ik hoorde gisteren of eergisteren bij op1 Van Groningen zeggen dat niemand de naam van Van Zwol wilde uitsluiten.
zie email 27 oktober
pi_213620311
Vond Aboutaleb wel gelijk hebben eigenlijk.

Wilders moet het gewoon zelf doen, hij heeft het mandaat van de kiezer. Is sowieso voor de rest ook beter omdat het afbreukrisico dan ligt waar het hoort.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:06:38 #190
346939 Janneke141
pi_213620313
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef tizitl2 het volgende:

Wilders moet het gewoon zelf doen, hij heeft het mandaat van de kiezer. Is sowieso voor de rest ook beter omdat het afbreukrisico dan ligt waar het hoort.
Maar de andere partijen willen niet dienen onder premier Wilders, dus dat is niet echt een optie.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:07:51 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213620322
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik hoorde gisteren of eergisteren bij op1 Van Groningen zeggen dat niemand de naam van Van Zwol wilde uitsluiten.
Doe maar niet, die is te competent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 18:09:33 #192
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213620332
quote:

Het zou raar zijn als we nu teruggaan naar stap 1 van deze formatie
  zondag 19 mei 2024 @ 18:09:40 #193
66444 Lord_Vetinari
pi_213620334
quote:
Dat hoop ik voor Nederland en het. gemiddelde iq van harte, ja.
pi_213620335
quote:

[..]

Dit wordt de hele tijd geroepen, maar ik weet dat nog zo net niet hoor. Zouden er echt veel mensen zijn die nee zeggen als je ze vraagt om minister-president te worden?

Als dit akkoord je ideologisch een beetje past, zijn er kandidaten genoeg volgens mij. De moeilijkheid zit hem er vooral in dat hij/zij niet van een coalitiepartij mag zijn en geen electorale bedreiging voor Geert mag vormen.
pi_213620340
Ideetje; Kan Wilders niet vragen of Boris Johnson het wil doen? Die twee lijken mij perfect bij elkaar te passen met hun voorliefde voor koelkasten :D
pi_213620378
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die is niet voor niets nu plots een soort formateur en is natuurlijk als oud-topambtenaar op AZ ook wel zeer goed ingevoerd en iemand die redelijk boven de partijen staat.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:18:01 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_213620394
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ideetje; Kan Wilders niet vragen of Boris Johnson het wil doen? Die twee lijken mij perfect bij elkaar te passen met hun voorliefde voor koelkasten :D
Wilders stopt er dingen in, maar BoJo haalt er juist dingen uit. Dingen die ‘klink’ doen en ‘klok klok klok’.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:18:56 #198
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213620400
Van Zwol is net zo onwaarschijnlijk als Remkes.
pi_213620404
quote:
15s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja dan toch Dion Graus maar
pi_213620423
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Genoeg kundige mensen buiten de politieke cirkel uiteraard, maar heel weinig denk ik die het echt zouden willen doen.
Tja, afbreukrisico 100%.

Daar gaat echt niemand met een serieuze carrière zich aan branden.

Misschien wil Van Haga wel. Die heeft tegenwoordig ook afstand tot de politiek :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 19 mei 2024 @ 18:22:54 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213620430

[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 19-05-2024 18:23:04 (verkeerde topic) ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213620460
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:09 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dit wordt de hele tijd geroepen, maar ik weet dat nog zo net niet hoor. Zouden er echt veel mensen zijn die nee zeggen als je ze vraagt om minister-president te worden?

Als dit akkoord je ideologisch een beetje past, zijn er kandidaten genoeg volgens mij. De moeilijkheid zit hem er vooral in dat hij/zij niet van een coalitiepartij mag zijn en geen electorale bedreiging voor Geert mag vormen.
Dan moet je wel bereid zijn je als een gekke Henkie om de paar maanden naar Brussel te laten sturen om daar nog eens heel hard met je vuist op tafel te slaan.

Dan sla je ook een pleefiguur internationaal.

Maar als je daar totaal niet mee zit dan kun je het ambiëren inderdaad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 19 mei 2024 @ 18:25:42 #203
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213620464
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Tja, afbreukrisico 100%.

Daar gaat echt niemand met een serieuze carrière zich aan branden.

Misschien wil Van Haga wel. Die heeft tegenwoordig ook afstand tot de politiek :+
Henk Krol
  zondag 19 mei 2024 @ 18:26:53 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213620479
quote:

Er is afgesproken dat de fractieleiders in de kamer blijven, dan kun je er niet opeens één premier maken omdat diegene er niet in slaagt om wel een competent iemand aan te dragen uit zijn eigen kringen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213620518
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van Zwol is net zo onwaarschijnlijk als Remkes.
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?
pi_213620535
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?
Dat is toch wel een hele andere rol en taak waarbij de premier ook nog eens het regeerakkoord moet schrijven.

Formateur kun je zonder problemen doen zonder binding maar met premierschap word dat toch wel heel lastig als je ook nog eens lid bent van een partij die niet in de regering zit.
pi_213620542
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is afgesproken dat de fractieleiders in de kamer blijven, dan kun je er niet opeens één premier maken omdat diegene er niet in slaagt om wel een competent iemand aan te dragen uit zijn eigen kringen.
Dat eerste weet ik, maar je kunt ook niet eeuwig bezig blijven. Zelfs als er een beoogd premier is moet alles nog worden uitgewerkt.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:33:44 #208
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213620544
quote:

[..]
Als formateur ben je nog een neutrale procesbegeleider. Als je premier wordt dan moet je toch ook wel enigszins achter de inhoud van het regeerakkoord staan.

Hetzelfde geldt voor Kim Putters, dat kon nog als (in)formateur, maar die gaat nooit zitting nemen in een kabinet.
pi_213620552
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja dan toch Dion Graus maar
Misschien wil zelfs die al niet meer.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 18:38:54 #210
375570 crew  Cyan9
pi_213620595
Humor om te lachen.
twitter

Caroline is inmiddels ook drievoudig een parodie op haarzelf.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213620610
quote:
9s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Fraaie foto's wel van die twee en de verhalen in de T over Omtzigt? Nee?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 18:41:24 ]
pi_213620611
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dan moet je wel bereid zijn je als een gekke Henkie om de paar maanden naar Brussel te laten sturen om daar nog eens heel hard met je vuist op tafel te slaan.

Dan sla je ook een pleefiguur internationaal.

Maar als je daar totaal niet mee zit dan kun je het ambiëren inderdaad.
De politieke wind in Europa waait lekker populistisch, dus ik denk niet dat je je erg alleen hoeft te voelen in de Europese Raad. Met de EC zal het wel knokken worden, maar dat is vaak juist best goed voor je binnenlandse populariteit.

Zou zelf Geert Wilders het grootste risico vinden. Als die na een paar maanden op je in gaat hakken vanuit de Kamer, dan heb je geen fijne tijd.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 18:41:21 #213
375570 crew  Cyan9
pi_213620620
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Fraaie foto's wel van die twee
Het had familie kunnen zijn.
pi_213620627
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het had familie kunnen zijn.
Maar er word dus weer een rechts slachtoffer narratiefje in gang gezet. Arme Plasterk en de gemene linkse media
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 18:44:04 #215
375570 crew  Cyan9
pi_213620639
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar er word dus weer een rechts slachtoffer narratiefje in gang gezet. Arme Plasterk en de gemene linkse media
Laten we vooral voorbij gaan aan de lopende onderzoeken, is allemaal sfeermakerij en karaktermoord.
pi_213620646
quote:
Humor om te lachen.
[ x ]
Van der Plas hecht dus ook geen enkele waarde aan integriteit.

Al wekt dat geen verbazing van een lobbyist voor het grote bedrijfsleven.
pi_213620654
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Van der Plas hecht dus ook geen enkele waarde aan integriteit.

Al wekt dat geen verbazing van een lobbyist voor het grote bedrijfsleven.
Zeg, niet te veel open deuren intrappen, he? :D
pi_213620697
Plasterk heeft totaal geen uitstraling voor een leider of voor een minister president

plasterk is zo mannetje die je in elk bedrijf wel tegenkomt weet alles maar is tegelijkertijd ook een slappeling om echt de leider te zijn

zou belachelijk zijn als deze man mp wordt
pi_213620708
quote:
8s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Laten we vooral voorbij gaan aan de lopende onderzoeken, is allemaal sfeermakerij en karaktermoord.
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!
pi_213620741
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is toch wel een hele andere rol en taak waarbij de premier ook nog eens het regeerakkoord moet schrijven.

Formateur kun je zonder problemen doen zonder binding maar met premierschap word dat toch wel heel lastig als je ook nog eens lid bent van een partij die niet in de regering zit.
Is hij zo'n fanatiek CDA'er? Er zitten natuurlijk 2 varianten op het CDA in deze coalitie.
pi_213620745
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.
pi_213620753
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.
Op X / Twitter kunnen ze er ook wat van :P
pi_213620816
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
En dan nog bezuinigen op onderwijs ;(
pi_213620826
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Onderwijs is vast ook een linkse hobby ;).
pi_213620832
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Onderwijs is een linkse hobby, dat weet je toch wel?
  zondag 19 mei 2024 @ 19:05:11 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213620843
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onderwijs is een linkse hobby, dat weet je toch wel?
Hoe minder onderwijs, hoe meer stemmen voor populisten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213620844
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alleen gisteren? :o :o :o
  zondag 19 mei 2024 @ 19:08:27 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213620884
quote:
Humor om te lachen.
[ x ]
De Telegraaf? was dat niet dat kutkrantje dat een hoofdredactioneel commentaar wijdde aan het koppelen van "we zullen niets nalaten" aan de moordpartij van Hamas?

Dat vodje is doet inderdaad niet meer mee. Desalniettemin zijn er wel heel veel mensen heel erg gretig om Plasterk pootje te lichten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 19:11:54 #229
174756 Rnie
& Bert
pi_213620915
Het wordt Wilders, let maar op. :Y Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus en niet te verklaren.
De enige echte.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:14:42 #230
346939 Janneke141
pi_213620925
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:02 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Onderwijs is vast ook een linkse hobby ;).
Weet je wat ook een linkse hobby is? Maatschappelijke diensttijd:

https://www.trouw.nl/binn(...)iet-maken~b43a20440/

Jongeren die vrijwilligerswerk doen, daarbij anderen helpen en ondertussen richting vinden in hun eigen toekomst. Moeten we niet willen met zijn allen.

Of je er 200 miljoen per jaar aan moet uitgeven zal ik in het midden laten, maar als je alle geschrapte projecten en dergelijke op een rij zet dan tekent zich echt een heel naar patroon af.
pi_213620928
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op. :Y Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus.
Als je zo redeneert is de conclusie dat deze coalitie geen kabinet gaat vormen, want de blokkade op Wilders is behoorlijk hard.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:14:53 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213620929
quote:
Het wordt Wilders, let maar op. :Y Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus en niet te verklaren.
Hoe zie je dat voor je? Dat Omtzigt toch weer draait? Want de afspraak staat dat alle partijleiders de Kamer in gaan omdat Omtzigt absoluut geen Wilders als MP wil.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:15:21 #233
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213620932
quote:

[..]
Hij heeft zal al gezegd: categorisch nee.
Formateur zijn als CDA'ers is al een stap maar premier worden past totaal niet bij zijn positie in de partij en hoe die zelf in elkaar zit . Ook niet omdat hij als informateur dat ook niet deed vanuit inhoudelijke overtuiging. Het is ook helemaal geen politiek dier. Hij snapt wat er allemaal bij een premier zijn komt kijken en dat past hem totaal niet.

Ik zie het eerder nog Wilders alsnog worden .
pi_213620933
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Weet je wat ook een linkse hobby is? Maatschappelijke diensttijd:

https://www.trouw.nl/binn(...)iet-maken~b43a20440/

Jongeren die vrijwilligerswerk doen, daarbij anderen helpen en ondertussen richting vinden in hun eigen toekomst. Moeten we niet willen met zijn allen.

Of je er 200 miljoen per jaar aan moet uitgeven zal ik in het midden laten, maar als je alle geschrapte projecten en dergelijke op een rij zet dan tekent zich echt een heel naar patroon af.
Ik vind 200 miljoen vrij goedkoop, eerlijk gezegd.
pi_213620943
quote:
Plasterk is al 2e keuze.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:18:03 #236
13309 nostra
ask why
pi_213620955
Aangezien ik altijd al als tweelingbroer van Rutte wordt aangezien irl, offer ik me bij dezen dan wel op.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:18:04 #237
346939 Janneke141
pi_213620956
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind 200 miljoen vrij goedkoop, eerlijk gezegd.
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.

Maar het is tekenend dat deze teringcoalitie projecten schrapt die kansarme jongeren vooruit proberen te helpen, en de samenleving in het algemeen proberen te stimuleren.
pi_213620980
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef nostra het volgende:
Aangezien ik altijd al als tweelingbroer van Rutte wordt aangezien irl, offer ik me bij dezen dan wel op.
En je nieuwe baan dan? Geef je die zomaar op voor een paar weekjes Binnenhof? ;)
pi_213620989
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.

Maar het is tekenend dat deze teringcoalitie projecten schrapt die kansarme jongeren vooruit proberen te helpen, en de samenleving in het algemeen proberen te stimuleren.
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?
  zondag 19 mei 2024 @ 19:22:00 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213620993
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef nostra het volgende:
De enige reden dat je dat wilt is omdat je dan zo'n kekke Nokia van de zaak krijgt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 19:23:18 #241
174756 Rnie
& Bert
pi_213620999
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Plasterk is al 2e keuze.
Mocht je Wilders meetellen, dan is de volgende dus de derde keus. Dat had ik ook tussen haakjes gezet. ;)
De enige echte.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:23:41 #242
346939 Janneke141
pi_213621005
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?
Nee, maar ik zal erbij zeggen dat ik er ook niet specifiek naar heb gezocht.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:25:07 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621015
quote:

[..]
quote:
Terugdringen armoede: hoger kindgebonden budget 300 300 300 300 300
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213621016
quote:

[..]
Nee en ik heb er wel specifiek naar gezocht. Ik wacht het debat af, want ik denk dat Timmermans, Bikker, Bontebal en/of Van Dijk dit zeker gaan vragen.
pi_213621028
quote:

[..]
Hoger kindgebonden budget + 300 miljoen lijkt me?
pi_213621030
quote:
Daar is alleen Van der Plas voor geloof ik, en daarvoor is het zometeen alweer bedtijd, die loopt alleen maar in de weg.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213621038
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:28 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Hoger kindgebonden budget + 300 miljoen lijkt me?
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 19:30:15 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 19:30:39 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621042
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?
Het valt onder Terugdringen armoede in de financiele bijlage.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213621044
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het valt onder Terugdringen armoede in de financiele bijlage.
Ja, dat snap ik, dank je voor het opzoeken.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:34:26 #250
13309 nostra
ask why
pi_213621071
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En je nieuwe baan dan? Geef je die zomaar op voor een paar weekjes Binnenhof? ;)
Unieke ervaring toch? Maar zonder gekkigheid, geen idee wie dit wil. Ook bijzonder dat er helemaal niets zingt, als Arib een keer boe roept weet de hele pers het. Ik vermoed dat TINA wel erg letterlijk is op het moment.
pi_213621077
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Unieke ervaring toch? Maar zonder gekkigheid, geen idee wie dit wil. Ook bijzonder dat er helemaal niets zingt, als Arib een keer boe roept weet de hele pers het. Ik vermoed dat TINA wel erg letterlijk is op het moment.
Normaliter is het orgaan voor deze partijen de Telegraaf maar die lijkt ook door zijn ideeen heen behalve Plasterk excuses laten maken.
pi_213621109
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Je moet het deze coalitie nageven dat ze sowieso weinig naar buiten laten lekken. Denk dat ze nu eerst 100% zeker willen zijn dat de volgende kandidaat die naar buiten komt het ook echt wordt, om verder gezichtsverlies te voorkomen.
pi_213621110
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Precieze bovengrens weet ik niet, maar het is wel inkomensafhankelijk dus in zekere zin helpt het lagere inkomens wel meer.
pi_213621118
Bovengrens is 75k ongeveer.

Ik had die regel ook gemist. Maar blijkbaar is dat idd het enige, de ambitie van dit kabinet (armoede gelijk houden aan 2024) is ook al weer een stuk minder dan die van de vorige (kinderen in armoede halveren). En blijkbaar moet het allemaal via die verfoeide toeslagen, wat het afschaffen van de toeslagen weer een stuk moeilijker maakt.
pi_213621124
quote:
Ach ja Wilders, de man die 's avonds, half dronken, dergelijke shit post:

Nee, ook dat gaat hem niet worden.
pi_213621130
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Was er veel steun bij andere partijen voor de maarschappelijke dienstplicht voordat dit werd ingevoerd? Dacht dat het vooral het kindje van ChristenUnie was.

Geen idee hoe effectief dit specifieke programma is, maar het is natuurlijk niet voor het eerst dat zo’n soort initiatief er dan een coalitie later weer uitgegooid wordt.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:45:35 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621152
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Was er veel steun bij andere partijen voor de maarschappelijke dienstplicht voordat dit werd ingevoerd? Dacht dat het vooral het kindje van ChristenUnie was.

Geen idee hoe effectief dit specifieke programma is, maar het is natuurlijk niet voor het eerst dat zo’n soort initiatief er dan een coalitie later weer uitgegooid wordt.
CDA
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213621154
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Het was het kindje van het CDA. Het CDA waar Omtzigt en Keijzer toen nog in zaten.
pi_213621168
Het valt me wel op hoe 'normaal' we het allemaal vinden dat de T. werd gebruikt voor dit soort politieke spelletjes. Eigenlijk vind ik het al vrij gek dat informateurs nu beoogde premierskandidaten zijn, maar here we are.
pi_213621169
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Henk Krol
Ja of Henk Kamp :{
pi_213621179
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Henk Kamp is gelukkig definitief met pensioen, aldus hemzelf.
pi_213621189
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het valt me wel op hoe 'normaal' we het allemaal vinden dat de T. werd gebruikt voor dit soort politieke spelletjes. Eigenlijk vind ik het al vrij gek dat informateurs nu beoogde premierskandidaten zijn, maar here we are.
Tja, normaal, normaal....laten we zeggen dat het erger kan, ik zou ook prefereren dat kranten en media concerns neutraal zijn (de T is meer dan alleen de krant) en zich niet bemoeien met politiek maar dat lijkt een utopie te zijn.

In Nederland valt het nog mee hoewel het allemaal wat meer richting het VK lijkt te gaan, het planten van fake vragenstellers bij een debat bijvoorbeeld was ook nog niet voorgekomen, dacht ik, en dat is geen goede zaak.
pi_213621196
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Daar zou Omtzigt voor gaan liggen, zijn hele partij is gebouwd op de toeslagenaffaire en dan kun je Kamp niet geloofwaardig steunen als premier.
pi_213621249
Hoe meer de bende van 4 + formateur zwijgen over een premierskandidaat , hoe meer we kunnen denken dat het niet Plasterk zal zijn. De formateur zal, op de vingers gekeken door Wilders, kabinetskandidaten moeten vinden, aan de bende van 4 de namen geven en hen informeren hoe de gesprekken lopen.

Plasterk omstreden door verleden? Dion Graus toch ook ?
En oja.... Geert Wilders werd veroordeeld wegens groepsbelediging.
pi_213621252
Eens even kijken naar Rutte 1:
VVD: Schippers, Kamp, Schultz van Haegen, Opstelten, Rosenthal, Weekers, Teeven, De Krom, Zijlstra
CDA: Verhagen, Donner, Spies, De Jager, Hillen, Van Bijsterveldt, Leers, Knapen, Bleker, Veldhuijzen van Zanten, Atsma

Schippers, Kamp, Zijlstra, Verhagen, Donner, Leers allemaal sowieso niet, Rosenthal, Opstelten, Hillen, Knapen zijn te oud. Veldhuijzen van Zanten was toen al een rare keus.

Houden we over: Schultz van Haegen, Weekers, Teeven, De Krom, Spies, De Jager, Van Bijsterveldt, Bleker, Atsma... zit daar een kandidaat tussen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 19:59:01 #266
862 Arcee
Look closer
pi_213621271
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Donner
*ril*
  zondag 19 mei 2024 @ 20:03:19 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621318
quote:
VVD: Schippers, Kamp, Schultz van Haegen, Opstelten, Rosenthal, Weekers, Teeven, De Krom, Zijlstra
CDA: Verhagen, Donner, Spies, De Jager, Hillen, Van Bijsterveldt, Leers, Knapen, Bleker, Veldhuijzen van Zanten, Atsma

Schippers, Kamp, Zijlstra, Verhagen, Donner, Leers allemaal sowieso niet, Rosenthal, Opstelten, Hillen, Knapen zijn te oud. Veldhuijzen van Zanten was toen al een rare keus.

Houden we over: Schultz van Haegen, Weekers, Teeven, De Krom, Spies, De Jager, Van Bijsterveldt, Bleker, Atsma... zit daar een kandidaat tussen?
Van die namen dan maar Jan-Kees de Jager als het moet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 20:08:55 #268
346939 Janneke141
pi_213621354
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van die namen dan maar Jan-Kees de Jager als het moet.
Wat doet die tegenwoordig?
pi_213621374
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:51 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Daar zou Omtzigt voor gaan liggen, zijn hele partij is gebouwd op de toeslagenaffaire en dan kun je Kamp niet geloofwaardig steunen als premier.
Ja en zijn speerpunt is goed bestuur.

Dat kan met deze soap opera allemaal bij het grofvuil.
pi_213621375
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:59 schreef Arcee het volgende:

[..]
*ril*
Jij gaat rillen van de meest respectabele naam die er tussen zit? Wilders mocht willen dat hij één iemand die ook maar de helft van zijn kwaliteiten had in zijn partij had zitten. Heeft hij niet, incl. Wilders zelf.
pi_213621392
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zit in Dubai.
pi_213621405
quote:

Als het met een van deze moet, doe dan maar met De Jager.

En laat Bleker in godsnaam achterwege.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 20:14:42 #273
236264 crew  capricia
pi_213621407
Ik kan met niet voorstellen dat iemand van het allure Donner zich voor dit circus laat lenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 20:15:11 #274
862 Arcee
Look closer
pi_213621412
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Plasterk heeft totaal geen uitstraling voor een leider of voor een minister president

plasterk is zo mannetje die je in elk bedrijf wel tegenkomt weet alles maar is tegelijkertijd ook een slappeling om echt de leider te zijn

zou belachelijk zijn als deze man mp wordt
Jan Peter Balkenende is het hier mee eens.
pi_213621421
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:14 schreef capricia het volgende:
Ik kan met niet voorstellen dat iemand van het allure Donner zich voor dit circus laat lenen.
Nee, die is ook veel te oud. 76 al weer.
pi_213621426
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja en zijn speerpunt is goed bestuur.

Dat kan met deze soap opera allemaal bij het grofvuil.
Evenals met het plan om even rücksichtslos 20% van de Rijksambtenaren te ontslaan.

Het beoogde asielbeleid en stikstofbeleid zijn overigens evenmin een staaltje “goed bestuur”.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 20:18:23 #277
862 Arcee
Look closer
pi_213621440
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:14 schreef capricia het volgende:
Gelukkig maar.
  zondag 19 mei 2024 @ 20:20:40 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621456
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens zijn LinkedIn woont hij in Dubai en verkoopt hij softwarepakketten ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 20:20:59 #279
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213621462
Ik zou Maxime Verhagen ook wel zien zitten.
Lijkt mij ook niet iemand die gelijk nee zegt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213621481
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:18 schreef Arcee het volgende:

[..]
Gelukkig maar.
Wat is dat toch, die afkeer van kwaliteit en het enthousiast worden van totaal ongeschikte figuren als Van der Plas, Keijzer, Teeven, Plasterk en alles op de PVV lijst. Je wil toch niet echt zeggen dat je Donner kwalitatief minder vindt?
pi_213621489
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou Maxime Verhagen ook wel zien zitten.
Lijkt mij ook niet iemand die gelijk nee zegt.
Toch wel de droom van Rechts Nederland, een CDA'er _O-
pi_213621503
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:15 schreef Arcee het volgende:

[..]
Jan Peter Balkenende is het hier mee eens.
Zou Wilders nog een trucje verzinnen om zichzelf tot minister president te benoemen

HET ZOU ME ECHT NIET VERBAZEN :)
pi_213621506
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rechts nederland wil van alles, zo lang het maar niemand van de 4 formerende partijen is _O- 8)7
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 20:25:17 #284
862 Arcee
Look closer
pi_213621511
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat is dat toch, die afkeer van kwaliteit en het enthousiast worden van totaal ongeschikte figuren als Van der Plas, Keijzer, Teeven, Plasterk en alles op de PVV lijst. Je wil toch niet echt zeggen dat je Donner kwalitatief minder vindt?
Aan de kwaliteiten van Donner wil ik niets af doen, maar ik heb altijd al een gepassioneerde hekel aan die man gehad. :Y)
  zondag 19 mei 2024 @ 20:26:29 #285
13309 nostra
ask why
pi_213621524
EW:

Wat zegt het Hoofdlijnenakkoord over woningbouw? Eén ding is zeker: demissionair bouwminister Hugo de Jonge zal tevreden zijn. De Nederlanders ook?

Wat zegt het Hoofdlijnenakkoord over de bouw? Best veel. En veel herkennen we al van de plannen van minister De Jonge.

Zo komt er weer een coördinerende minister, ‘die regie voert op de ruimtelijke ordening en op waar de nieuwe woningen gebouwd moeten worden. Daarbij wordt rekening gehouden met woningen voor aandachtsgroepen (jongeren, ouderen, kleinere huishoudens, dak- en thuislozen).’

Er wordt ook zo snel mogelijk een Woontop georganiseerd, waarbij Rijksoverheid, pensioenfondsen, woningcorporaties, sociale partners, gemeenten en provincies ‘afdwingbare afspraken’ maken om de woningbouw structureel toe te laten nemen.

‘Politiek doel is de afspraak om structureel 100.000 woningen per jaar erbij te bouwen, die geschikt zijn voor de demografische en ruimtelijke ontwikkelingen de komende jaren.’

TRANSFORMATIE GAAT TRAAG
De bestaande woningvoorraad moet beter worden benut ‘door herbestemming van bestaande gebouwen te verruimen en waar wenselijk juridisch te verankeren’. Zo moet permanente bewoning van vakantiehuizen worden gedoogd.

Verder dienen meer kantoor- en bedrijfspanden te worden omgebouwd tot woningen. Deze transformatie staat al een tijdje op de agenda, maar loopt in de praktijk vrij traag.

De opstellers van het Hoofdlijnenakkoord willen – aanvullend op bestaande woningbouwlocaties en lopende woondeals – nieuwe gebieden aanwijzen voor grootschalige woningbouw, bij voorkeur rond bestaande infrastructuur. Er komt snel een voorstel, beloven de partijen. Nu zijn die uitbreidingsgebieden nog onbekend.

Van nieuwe woningbouw moet minimaal 30 procent sociale huur zijn. Het wetsvoorstel van Hugo de Jonge, de wet Versterking regie volkshuisvesting, blijft daarmee overeind, al wordt het wel aangepast om gemeenten meer invloed te geven. Voor hen groeit de ruimte om gebieden aan te wijzen voor de bouw van nieuwe huizen. Tweederde van de nieuw te verrijzen woningen moet betaalbaar zijn voor middeninkomens.

Veel aandacht kreeg het voornemen om verdere verduurzaming van de bestaande huizenvoorraad af te remmen. Er komen geen verplichte energielabelsprongen voor koopwoningen en de verplichting wordt geschrapt om vanaf 2026, bij het vervangen van de verwarmingsketel, een warmtepomp te installeren.

HOOFDLIJNENAKKOORD MOET NOG UITGEWERKT
De eerste reacties uit het veld zijn gematigd positief. De woningnood heeft topprioriteit en dat vinden bouwers, ontwikkelaars en belangengroepen wel prettig. Het bevalt hun in elk geval dat er weer een dialoog met alle marktpartijen komt, in de nog te organiseren Woontop.

Wel vragen de belangengroepen zich af of er genoeg geld beschikbaar komt om alle plannen te verwezenlijken. De 1 miljard euro die er nu voor bestemd lijkt, is te weinig. De bouwpartijen denken zeker 3 tot 4 miljard euro nodig te hebben om de woningnood te lenigen. Veel zaken moeten, kortom, nog verder worden uitgewerkt met de partijen op de woningmarkt.

En wat zegt het nieuwe kabinet over de regeling voor de middenhuur, waar veel particuliere beleggers erg fel tegen ageerden? Niet veel. Er komen maatregelen die private huur, middenhuur en vrije huur aantrekkelijker maken, staat in het akkoord. Dat is alles. Aan de hypotheekrenteaftrek wordt in elk geval niet getornd.
pi_213621529
quote:

quote:

Van dit rijtje, dan Schultz van Haegen maar
  zondag 19 mei 2024 @ 20:29:28 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213621562
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij was niet van de linkerflank van het CDA hoor ;)

Maar wel christendemocraat..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213621624
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij was niet van de linkerflank van het CDA hoor ;)

Maar wel christendemocraat..
Een doorsnee atheïstische GL'er is nog christelijker dan Verhagen. Verhagen kan het woordje 'christelijk' nog niet een spellen. _O-
pi_213621641
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een doorsnee atheïstische GL'er is nog christelijker dan Verhagen. Verhagen kan het woordje 'christelijk' nog niet een spellen. _O-
RK, ja
  zondag 19 mei 2024 @ 20:35:51 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213621654
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk dat ie met kerst wel naar de kerk gaat.
Vladimir Putin
pi_213621666
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk dat ie met kerst wel naar de kerk gaat.
En ook nog eens vooraan gaat zitten.
pi_213621667
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:39 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je moet het deze coalitie nageven dat ze sowieso weinig naar buiten laten lekken. Denk dat ze nu eerst 100% zeker willen zijn dat de volgende kandidaat die naar buiten komt het ook echt wordt, om verder gezichtsverlies te voorkomen.
Ik acht het waarschijnlijker dat Geert het zelf ook nog niet weet...
zie email 27 oktober
  zondag 19 mei 2024 @ 20:43:28 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621741
Staat Plasterk al definitief bij het grofvuil?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213621873
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik acht het waarschijnlijker dat Geert het zelf ook nog niet weet...
Dat denk ik ook... Volgens mij had hij maar 3 namen op zijn lijstje: Gom, Teeven en Plasterk.
  zondag 19 mei 2024 @ 20:59:07 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213621963
De Buitenhof-uitzending teruggekeken, met Henk en Caro van de BBB. Het zijn lieve mensen maar wat kwam er toch een hoop stuitend domme onzin uit. Over hoe we ons in Europa zouden hebben opgesteld en zouden moeten opstellen. O ja, en we moesten wat minder vingerwijzen naar Hongarije enzo. We gaan als land echt een modderfiguur slaan en dat bijft nog jarenlang aan ons kleven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213622030
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:59 schreef -XOR- het volgende:
De Buitenhof-uitzending teruggekeken, met Henk en Caro van de BBB. Het zijn lieve mensen maar wat kwam er toch een hoop stuitend domme onzin uit. Over hoe we ons in Europa zouden hebben opgesteld en zouden moeten opstellen. O ja, en we moesten wat minder vingerwijzen naar Hongarije enzo. We gaan als land echt een modderfiguur slaan en dat bijft nog jarenlang aan ons kleven.
Why am I not surprised.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 21:08:57 #297
862 Arcee
Look closer
pi_213622067
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat denk ik ook... Volgens mij had hij maar 3 namen op zijn lijstje: Gom, Teeven en Plasterk.
Teeven kan nog steeds.
pi_213622327
Kunnen we al weddenschappen afsluiten op hoe lang het gaat duren voordat ze genoeg gekken bijeen verzameld hebben om een kabinet te vullen? Want op deze manier zou dat best nog wel eens langer kunnen duren dan het heeft gekost om tot dit regeerakkoord te komen.
pi_213622349
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2024 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
Kunnen we al weddenschappen afsluiten op hoe lang het gaat duren voordat ze genoeg gekken bijeen verzameld hebben om een kabinet te vullen? Want op deze manier zou dat best nog wel eens langer kunnen duren dan het heeft gekost om tot dit regeerakkoord te komen.
Ho ho, het is een hoofdlijnenakkoord.

Het regeerakkoord moet nog geschreven worden door het zooitje ongeregeld dat ze nu gaan aanstellen als ministersploeg. :P

Dat kan ook nog leuk worden.
  zondag 19 mei 2024 @ 21:43:13 #300
480574 Smegma.
pi_213622455
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ho ho, het is een hoofdlijnenakkoord.

Het regeerakkoord moet nog geschreven worden door het zooitje ongeregeld dat ze nu gaan aanstellen als ministersploeg. :P

Dat kan ook nog leuk worden.
Bij eerdere kabinetten had denk ik niemand het idee dat het dan nog zou kunnen klappen. Dat is nu waarschijnlijk anders.
  zondag 19 mei 2024 @ 21:43:23 #301
480574 Smegma.
pi_213622457
Slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')