Dan moet je wel bereid zijn je als een gekke Henkie om de paar maanden naar Brussel te laten sturen om daar nog eens heel hard met je vuist op tafel te slaan.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit wordt de hele tijd geroepen, maar ik weet dat nog zo net niet hoor. Zouden er echt veel mensen zijn die nee zeggen als je ze vraagt om minister-president te worden?
Als dit akkoord je ideologisch een beetje past, zijn er kandidaten genoeg volgens mij. De moeilijkheid zit hem er vooral in dat hij/zij niet van een coalitiepartij mag zijn en geen electorale bedreiging voor Geert mag vormen.
Henk Krolquote:Op zondag 19 mei 2024 18:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja, afbreukrisico 100%.
Daar gaat echt niemand met een serieuze carrière zich aan branden.
Misschien wil Van Haga wel. Die heeft tegenwoordig ook afstand tot de politiek
Er is afgesproken dat de fractieleiders in de kamer blijven, dan kun je er niet opeens één premier maken omdat diegene er niet in slaagt om wel een competent iemand aan te dragen uit zijn eigen kringen.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef tizitl2 het volgende:
Vond Aboutaleb wel gelijk hebben eigenlijk.
Wilders moet het gewoon zelf doen, hij heeft het mandaat van de kiezer. Is sowieso voor de rest ook beter omdat het afbreukrisico dan ligt waar het hoort.
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van Zwol is net zo onwaarschijnlijk als Remkes.
Dat is toch wel een hele andere rol en taak waarbij de premier ook nog eens het regeerakkoord moet schrijven.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?
Dat eerste weet ik, maar je kunt ook niet eeuwig bezig blijven. Zelfs als er een beoogd premier is moet alles nog worden uitgewerkt.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is afgesproken dat de fractieleiders in de kamer blijven, dan kun je er niet opeens één premier maken omdat diegene er niet in slaagt om wel een competent iemand aan te dragen uit zijn eigen kringen.
Als formateur ben je nog een neutrale procesbegeleider. Als je premier wordt dan moet je toch ook wel enigszins achter de inhoud van het regeerakkoord staan.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?
Fraaie foto's wel van die twee en de verhalen in de T over Omtzigt? Nee?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Caroline is inmiddels ook drievoudig een parodie op haarzelf.
De politieke wind in Europa waait lekker populistisch, dus ik denk niet dat je je erg alleen hoeft te voelen in de Europese Raad. Met de EC zal het wel knokken worden, maar dat is vaak juist best goed voor je binnenlandse populariteit.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan moet je wel bereid zijn je als een gekke Henkie om de paar maanden naar Brussel te laten sturen om daar nog eens heel hard met je vuist op tafel te slaan.
Dan sla je ook een pleefiguur internationaal.
Maar als je daar totaal niet mee zit dan kun je het ambiëren inderdaad.
Maar er word dus weer een rechts slachtoffer narratiefje in gang gezet. Arme Plasterk en de gemene linkse mediaquote:
Laten we vooral voorbij gaan aan de lopende onderzoeken, is allemaal sfeermakerij en karaktermoord.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er word dus weer een rechts slachtoffer narratiefje in gang gezet. Arme Plasterk en de gemene linkse media
Van der Plas hecht dus ook geen enkele waarde aan integriteit.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Zeg, niet te veel open deuren intrappen, he?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van der Plas hecht dus ook geen enkele waarde aan integriteit.
Al wekt dat geen verbazing van een lobbyist voor het grote bedrijfsleven.
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!quote:Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Laten we vooral voorbij gaan aan de lopende onderzoeken, is allemaal sfeermakerij en karaktermoord.
Is hij zo'n fanatiek CDA'er? Er zitten natuurlijk 2 varianten op het CDA in deze coalitie.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele andere rol en taak waarbij de premier ook nog eens het regeerakkoord moet schrijven.
Formateur kun je zonder problemen doen zonder binding maar met premierschap word dat toch wel heel lastig als je ook nog eens lid bent van een partij die niet in de regering zit.
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!
Op X / Twitter kunnen ze er ook wat vanquote:Op zondag 19 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.
En dan nog bezuinigen op onderwijsquote:Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!
Onderwijs is een linkse hobby, dat weet je toch wel?quote:
Hoe minder onderwijs, hoe meer stemmen voor populisten.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onderwijs is een linkse hobby, dat weet je toch wel?
Alleen gisteren?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.
De Telegraaf? was dat niet dat kutkrantje dat een hoofdredactioneel commentaar wijdde aan het koppelen van "we zullen niets nalaten" aan de moordpartij van Hamas?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Weet je wat ook een linkse hobby is? Maatschappelijke diensttijd:quote:Op zondag 19 mei 2024 19:02 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Onderwijs is vast ook een linkse hobby.
Als je zo redeneert is de conclusie dat deze coalitie geen kabinet gaat vormen, want de blokkade op Wilders is behoorlijk hard.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op.Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus.
Hoe zie je dat voor je? Dat Omtzigt toch weer draait? Want de afspraak staat dat alle partijleiders de Kamer in gaan omdat Omtzigt absoluut geen Wilders als MP wil.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op.Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus en niet te verklaren.
Hij heeft zal al gezegd: categorisch nee.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind 200 miljoen vrij goedkoop, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet je wat ook een linkse hobby is? Maatschappelijke diensttijd:
https://www.trouw.nl/binn(...)iet-maken~b43a20440/
Jongeren die vrijwilligerswerk doen, daarbij anderen helpen en ondertussen richting vinden in hun eigen toekomst. Moeten we niet willen met zijn allen.
Of je er 200 miljoen per jaar aan moet uitgeven zal ik in het midden laten, maar als je alle geschrapte projecten en dergelijke op een rij zet dan tekent zich echt een heel naar patroon af.
Plasterk is al 2e keuze.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op.Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus en niet te verklaren.
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind 200 miljoen vrij goedkoop, eerlijk gezegd.
En je nieuwe baan dan? Geef je die zomaar op voor een paar weekjes Binnenhof?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef nostra het volgende:
Aangezien ik altijd al als tweelingbroer van Rutte wordt aangezien irl, offer ik me bij dezen dan wel op.
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.
Maar het is tekenend dat deze teringcoalitie projecten schrapt die kansarme jongeren vooruit proberen te helpen, en de samenleving in het algemeen proberen te stimuleren.
De enige reden dat je dat wilt is omdat je dan zo'n kekke Nokia van de zaak krijgt.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef nostra het volgende:
Aangezien ik altijd al als tweelingbroer van Rutte wordt aangezien irl, offer ik me bij dezen dan wel op.
Mocht je Wilders meetellen, dan is de volgende dus de derde keus. Dat had ik ook tussen haakjes gezet.quote:
Nee, maar ik zal erbij zeggen dat ik er ook niet specifiek naar heb gezocht.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?
quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?
quote:Terugdringen armoede: hoger kindgebonden budget 300 300 300 300 300
Nee en ik heb er wel specifiek naar gezocht. Ik wacht het debat af, want ik denk dat Timmermans, Bikker, Bontebal en/of Van Dijk dit zeker gaan vragen.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoger kindgebonden budget + 300 miljoen lijkt me?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar is alleen Van der Plas voor geloof ik, en daarvoor is het zometeen alweer bedtijd, die loopt alleen maar in de weg.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:28 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoger kindgebonden budget + 300 miljoen lijkt me?
Het valt onder Terugdringen armoede in de financiele bijlage.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?
Ja, dat snap ik, dank je voor het opzoeken.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het valt onder Terugdringen armoede in de financiele bijlage.
Unieke ervaring toch? Maar zonder gekkigheid, geen idee wie dit wil. Ook bijzonder dat er helemaal niets zingt, als Arib een keer boe roept weet de hele pers het. Ik vermoed dat TINA wel erg letterlijk is op het moment.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En je nieuwe baan dan? Geef je die zomaar op voor een paar weekjes Binnenhof?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |