Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".quote:Op zondag 19 mei 2024 02:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is het ondenkbaar dat Wilders met deze 36 overlegt?
Dus het is volgens jou onmogelijk dat iemand als Fleur Agema een kandidaat in gedachte (achter de hand) heeft en tegen Wilders zegt: Plasterk wordt een moeilijk verhaal hè, ik vind dit wel een goede andere kandidaat?quote:Op zondag 19 mei 2024 02:48 schreef FYazz het volgende:
[..]
Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".
Ja ik weet waar je op doelt, maar ik vraag me vooral af waar je deze stelligheid op baseert. Waarom is het onmogelijk dat op dit moment één of meerdere PVV-Kamerleden (anders dan Wilders) mogelijke premierskandidaten achter de hand hebben?quote:En daar ging het dus om.
Er is geen 'ze' die nog iets achter de hand heeft. Er is alleen Wilders en ook alleen Wilders bepaalt uiteindelijk.
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).quote:Op zondag 19 mei 2024 02:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kun je deze stelling onderbouwen? Andere worden namelijk helemaal niet uitgesloten, ze krijgen daar hooguit minder ruimte om hun cultuur en religie te uiten dan hier. Ik heb niet gezegd dat ik dat vanzelfsprekend vind, maar ik vind het ook niet per se xenofoob. Elke samenleving wil graag dat hun cultuur en tradities niet verloren gaan.
Een goed voorbeeld zijn Chinezen, ze zijn er alle landen van Europa. Engeland, Nederland, Polen. Ze hebben hun eigen cultuur, maar vallen er niemand mee lastig. Door hun komst en aanwezigheid in Nederland en Polen gaan de geldende tradities van die landen niet verloren. Echter met asielzoekers uit bepaalde landen is dat anders. Nederland is van oudsher multicultureler, wij hebben ook koloniën gehad, dus ik snap dat wij deze asielzoekers meer ruimte geven en dat dat in Polen bijvoorbeeld minder gebeurt.
De grondwet, moet je natuurlijk altijd respecteren, maar je kan wel kijken wat er mogelijk is binnen de kaders van die grondwet.
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.quote:Op zondag 19 mei 2024 07:59 schreef J.B. het volgende:
Wat zegt het ook over Nederland dat de grootste partij er kennelijk niet in slaagt tot nu toe ook maar één kandidaat van onbesproken gedrag te vinden?
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.
Oh, op die manier. Tja, over het grote aantal stemmen op de populistische partijen hebben we al wel een paar topics volgeschreven. Het is wat mij betreft nog steeds een combinatie van het falen van de klassieke partijen, de rol van de (social) media en de in het algemeen gestegen wij-tegen-zij-structuur. Maar het is alles bij elkaar een vrij complex geheel. Het slechte nieuws is dat ik het niet op korte termijn zie draaien.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, het wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?quote:Op zondag 19 mei 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
Nadat de VVD misschien al uit Renew wordt gezet, zal het ook lastig worden voor NSC en BBB om bij de EVP aan te sluiten: https://www.trouw.nl/buit(...)menwerken~b8948463a/
De drie partijen zetten zich zo op Europees gebied buiten spel, want als je niet in de fractie van EVP, S&D, Renew of de Groenen zit heb je feitelijk heel weinig in te brengen. Dat wordt een heel pijnlijk verhaal voor de Europese fracties van die drie partijen.
Nee Orban is uit de EVP gezetquote:Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
We zijn te rijk en vervelen onsquote:Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:quote:Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:
https://ieu-monitoring.co(...)tm_source=ieu-portal
En daarin staat: We will never cooperate nor form a coalition with the far right and radical parties at any level. Met de samenwerking met de PVV voldoen VVD, BBB en NSC niet aan deze, nog maar net gesloten, verklaring en dus zullen ze uit hun fracties moeten.
Edit: ik zie dat EVP dit uiteindelijk niet heeft getekend, maar Ursula von der Leyen heeft wel dezelfde woorden gebruikt.
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.
Op een haar na zelfs met de CU.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.
En al een keer gedoogsteun gehad natuurlijk.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.
quote:Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
Stuck in the middle with you.quote:
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
#Bekenkleurquote:Op zondag 19 mei 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet je gewoon ondermijnen door verdeeldheid bij hun stemmers te zaaien en door zelf social media naar hun hand te zetten. Helaas missen veel tegenstanders nog altijd constructieve strijdbaarheid.
Lekker gewerkt schratje. We zijn blij met je.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* Nou, ik begrijp dat het een gezellige avond was alhier. Geen idee hoeveel posts ik de kliko ingeflikkerd heb maar het zou wel eens record voor mij in een topic kunnen zijn.
Je kan ook over andere dingen beginnen waarvan je weet dat de PVV achterban er volledig over verdeeld is.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
#Bekenkleur
De nieuwe coalitie doet vrij weinig aan de huizen crisis en laat veel over aan de markt. Laat dat nou de voornaamste reden zijn dat mensen op Wilders stemden
Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen
P.s: Ik refereer hierbij dat mensen op social media roepen dat ze op Wilders stemden vanwege het huizen probleem. Maar asiel zal vast ook een goede reden zijn en een strategische tegenstem op Frans
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:
Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen
Tja deze houding vind ik ook ergerlijk. Meteen maar nederig zijn naar de grote Geert die een alleskunnende tovenaar is.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
Je impliceert dat landen als Polen en Hongarije structureel deze grondwet schenden. Klopt dat of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 19 mei 2024 03:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).
Zoals ik aangaf moet je de grondwet altijd respecteren. Dat geldt voor alle landen in Europa.quote:Dat iets volgens jou, logisch, wenselijk of vanzelfsprekend lijkt of anders zou moeten zijn; staat haaks op die in beton gehakte grondwettelijke basis. Binnen die kaders is is nauwelijks iets anders mogelijk dan het zo te doen.
En stel dat het lukt hè, denk je dat er dan evenveel asielzoekers in Polen/Hongarije als in Nederland willen blijven? Natuurlijk niet. Het gaat namelijk om de beeldvorming. Nederland is kennelijk zeer populair voor asielzoekers om te vestigen, Polen en Hongarije niet. Jij beticht deze landen meteen van xenofobie, wat je verder niet wilt onderbouwen.quote:Sterker, de EU is op dit migratie onderwerp vooral bezig dat bv dwarsig Polen en obstinaat Hongarije proberen om tzt ook te gaan opstellen zoals het o.a. volgens universele rechten van de mens in de EU aan toe gaat.
Ik pleit er ook niet voor om de grondwetstrekking te wijzigen, we moet kijken wat mogelijk is binnen de grondwet.quote:Enne, FF de grondwet strekking veranderen, ons onttrekken aan die harde EU afspraken en laat staan daarom Nexit doen etc.etc., kost - naast niet serieus - minstens 8-10 jaar en ws eerder een jaar of 25 voordaat zij effectief wordt. EU is niet voor niets: Hotel California.
Je kan van de EU weinig verwachten op dit punt. Je zal je land dus (terwijl je je aan de grondwet houdt) minder populair moeten maken bij asielzoekers. Waarom moeten we bij de populaire landen als Franrkijk, Duitsland en België horen? Kunnen we niet proberen om te staan in het rijtje Polen, Hongarije, Denemarken?quote:NB: wat ik hier schijf is niet zomaar noch mijn een mening maar een gegeven dat ik verder ook niet heb bedacht om te gaan verdedigen. Men kan wel wat willen (be/denken) maar meer dan in een marge, gaat iets niet veranderen.
De enige manier om strax daadwerkelijk minder asielzoekers op te vangen, is simpel ¤20K/pppj aftikken aan een land die daarvoor een soort van verweg B&B gaat exploiteren. Dan nog, lost dat niet het "probleem" op van illegaal verblijf.
In die zin is het onderhandelingsakkoord, ook op het punt van migratie onzinnig en niet veel meer dan een wenselijk klinkend lijstje dat in die fase zal blijven rondhangen.
Ik geniet hier echt enorm van.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176352/sorry-sywert#fold
Dus plasterk wilde eerst het "foute" geld hebben van Sywert.
En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.
Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
Kies je clowns, dan krijg je een 🎪.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.
Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
Dat willen we dan ook! Orban dieet tenminste lekker stoer tegen minderheden. Gr gr henk&ingrid.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.
Poot stijf houden Pieter!
Niet als hij niet wordt aangesteld als premier en die kans wordt steeds kleiner.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)emier-naam-aangetastquote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.
quote:Remkes spreekt over een "heel slechte start" en vindt het "volstrekt idioot" dat Plasterk een excuusbriefje in De Telegraaf heeft geschreven om de band met Omtzigt te verbeteren. "Normaal gesproken bij onderhuidse spanningen ga je een kop koffie met elkaar drinken." Er is een gesprek geweest tussen Plasterk en Omtzigt, maar de uitkomst is onbekend.
Remkes denkt dat de naam van Plasterk is aangetast en vindt dat iemand dan geen premier kan worden. Er mag niets aan een premier kleven, is Remkes' belangrijkste boodschap. Een premier moet een verbindend vermogen hebben en in deze tijd van geopolitieke spanningen is internationaal gezag van groot belang, vindt hij.
Dan nog wordt plasterk herinnert als onderdeel van de shitzooi.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet als hij niet wordt aangesteld als premier en die kans wordt steeds kleiner.
Over welke shitzooi heb je het precies?quote:Op zondag 19 mei 2024 11:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dan nog wordt plasterk herinnert als onderdeel van de shitzooi.
(Tis trouwens niet het begin, Gom van Strien was het begin)
Of je denkt: laat het maar gebeuren en dan zijn we er binnen een paar maanden vanaf. Ik vraag me nog steeds af wat het eindspel is van zowel de VVD als NSC. Ze willen vooral niet dat zij de schuld ik de schoenen geschoven kunnen krijgen dus als BBB of PVV de stekker er uit trekken over iets wat ze electoraal geen schade toebrengt is dat misschien wel het best haalbare.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Of je denkt: laat het maar gebeuren en dan zijn we er binnen een paar maanden vanaf. Ik vraag me nog steeds af wat het eindspel is van zowel de VVD als NSC. Ze willen vooral niet dat zij de schuld ik de schoenen geschoven kunnen krijgen dus als BBB of PVV de stekker er uit trekken over iets wat ze electoraal geen schade toebrengt is dat misschien wel het best haalbare.
En als de boel klapt over Plasterk, kan Wilders niet te kaart 'het ligt aan Europa of de rechter' spelen.
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.
Je kan er vergif op innemen dat dat is wat hij gaat doen. Want dat doet hij al een eeuwigheid.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.
Wat je vooral niet wil is dat hij naar Europa of rechters kan gaan wijzen omdat hij zijn 'beleid' niet uit kan voeren.
Natuurlijk gaat het hij proberen, alleen is de geloofwaardigheid een stuk lastiger als Plasterk hierover struikelt.Je moet hem geen schot voor open doel geven.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er vergif op innemen dat dat is wat hij gaat doen. Want dat doet hij al een eeuwigheid.
De shitzooi die er gaat komen. In het collectieve geheugen zal dit allemaal onder de shitzooi Wilders 1 vallen.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Over welke shitzooi heb je het precies?
Als de regering straks is gevormd en het verder goed doet is de eerste informatieronde niet meer relevant, ook al zal de oppositie het natuurlijk steeds ter sprake brengen om reuring te veroorzaken.
Nou, het vertrouwen in het aankomende kabinet zit er al goed inquote:Op zondag 19 mei 2024 11:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
De shitzooi die er gaat komen. In het collectieve geheugen zal dit allemaal onder de shitzooi Wilders 1 vallen.
De CU landelijk was ook tegen en op het congres was er niemand blij mee, maar de CU Urk (die heeft de macht in Flevoland) wijkt nou eenmaal enorm af van de rest van de CU.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.
Telegraafcolumnist says what?quote:Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
Misschien wel het meest opzienbarend aan de Plasterk-Sywert-onthulling is dat er blijkbaar Telegraafcolumnisten zijn die hun columns vullen met persoonlijke aanvallen vanuit rancune. Hahaha. Wereldschokkend. Nu ga ik de teksten van Wautor, Wyrt en Rob Hoogland ook ineens heel anders lezen. Hahaha.
Ja, we weten het.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat.
Zie de UvA-'demonstranten' of XR.
Het lijkt me zeker nu vooral goed om het gehéle plaatje in kaart te brengen. Blijven roepen dat Henk en Ingrid en hun SBS-hersens te dom zijn om te poepen werkt niet echt heel lekker de laatste jaren. In een ander topic schreef iemand dat je juist niet van buitenaf moet schoppen want daarmee 'circle' je de 'wagons' en zonderen mensen zich nog meer af. Geldt dat ook in dit geval?quote:
Krantje maken!quote:Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
Misschien wel het meest opzienbarend aan de Plasterk-Sywert-onthulling is dat er blijkbaar Telegraafcolumnisten zijn die hun columns vullen met persoonlijke aanvallen vanuit rancune. Hahaha. Wereldschokkend. Nu ga ik de teksten van Wautor, Wyrt en Rob Hoogland ook ineens heel anders lezen. Hahaha.
Die hij niet heeft.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:33 schreef Lichtloper het volgende:
Denk eigenlijk dat Plasterk een gepasseerd station is inmiddels. Te groot risico op ellende met die patentclaim, de kreukels met Omtzigt zijn nog niet glad en vanuit de VVD wordt nu openlijk geroepen om hem niet aan te stellen.
Wilders mag op zoek naar een nieuwe
Ruud Koopmans?quote:
Als ik moet gokken dan gok ik op Arib.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ruud Koopmans?
Er werden allerlei ministers geopperd. Je kunt er ook eentje promoveren tot MP. Is het niet direct een naaste vriend zoals Plasterk, maar toch.
Arib is daarvoor toch echt te veel in hart en nieren PvdA, die zal dit akkoord niet willen uitvoeren.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik moet gokken dan gok ik op Arib.
Bosma zat in het presidium dat het onderzoek naar Arib in gang zette. En de verhalen over haar onvermogen om samen te werken en leiding te geven worden dan alleen maar gretiger opgedoken. Lijkt me eveneens een enorm risico.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik moet gokken dan gok ik op Arib.
Ik dacht dat Remkes juist een borreltje ging drinken met iemand als er iets lekt in de media?quote:Op zondag 19 mei 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)emier-naam-aangetast
Denk dat de VVD hem ook niet echt ziet zittenAlthans, lijkt me dat een type als Remkes dit niet zonder overleg doet
[..]
Het lijkt angstig veel op hoe Trump zijn beslissingen baseerde op Fox Newsquote:Op zondag 19 mei 2024 12:02 schreef Hanca het volgende:
De vraag is eigenlijk: zijn er mensen met genoeg bekendheid om premier te worden die enthousiast hebben gereageerd op dit akkoord? Want zo is Plasterk ook in beeld gekomen: met een niet te negatieve column die ging over het feit dat deze coalitie vrij simpel te vormen zou zijn.
Pas op dat je niet in de valkuil trapt dat je denkt dat feiten er veel toe doen. Als feiten er toe hadden gedaan hadden we nooit dit kabinet met dit "regeerakkoord" gehad. Partijen als BBB, PVV en helaas tegenwoordig ook de VVD gaat om het bespelen van de massa. Onderbuik gaat boven feiten. En de linkse media, d66 rechters en Europa wat alles over de rug van Nederland bepaald zijn daar hele sterke frames voor.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.
Wat je vooral niet wil is dat hij naar Europa of rechters kan gaan wijzen omdat hij zijn 'beleid' niet uit kan voeren.
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het lijkt angstig veel op hoe Trump zijn beslissingen baseerde op Fox News
Ach, dat was Plasterk natuurlijk ook. Ik hoorde Thijssen al lovend over de onderhandelingsmethoden van Orban in Europa en als VNO-NCW een zetbaas als primus inter pares in het kabinet kan krijgen zullen ze dat lijkt me niet nalaten.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.
We hoeven daar toch helemaal niet moeilijk voor te doen? De PVV heeft maar een lid en een persoon die de dienst uitmaat en verder heeft er niemand wat te vertellen in die partij.quote:Op zondag 19 mei 2024 02:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik begrijp dat mensen het nog moeilijk vinden om de PVV als serieuze democratische partij te zien.
Maar los daarvan kan ik me voorstellen dat de PVV nu eerst bij de overige drie gaat informeren of er draagvlak is voordat ze de betreffende kandidaat benaderen.
Eens. Al zie ik niet Wilders zijn eigen premier aanvallen.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is ie nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
Dat hij rustig zijn eigen premier kan aanvallen lijkt me voor hem nu juist een van de perks van een programkabinet, al zal hij dat in de wittebroodsweken nog wel even laten.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Eens. Al zie ik niet Wilders zijn eigen premier aanvallen.
Ze is inderdaad niet negatief over de PVV: https://www.accountancywo(...)oraf-diskwalificerenquote:Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach, dat was Plasterk natuurlijk ook. Ik hoorde Thijssen al lovend over de onderhandelingsmethoden van Orban in Europa en als VNO-NCW een zetbaas als primus inter pares in het kabinet kan krijgen zullen ze dat lijkt me niet nalaten.
Nee, te veel een risico voor Wilders. Als Pastors zich goed weet te profileren dan word hij een gevaar voor Wilders qua stemmen, vergeet niet dat LR in de tijd van Pastors de PVV op een armlengte hield in Rotterdam.quote:
Lijkt me ook sterk dat hij iemand kiest die het klappen van de politieke zweep niet kent. Wilders zal toch naar iemand zoeken met ruime ervaring in Den Haag, liefst in een kabinetsrol. Plus iemand die niet afkomstig is van een van de coalitiepartijen.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.
Klopt maar dat dat is dus onaanvaardbaar voor VVD en NSC. BBB is niet eens relevant te noemen.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:17 schreef Arcee het volgende:
Wat zou het logisch zijn als Wilders zichzélf kon aanwijzen als premier.
Hij is echt de enige logische aanvoerder van deze coalitie.
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat hij iemand kiest die het klappen van de politieke zweep niet kent. Wilders zal toch naar iemand zoeken met ruime ervaring in Den Haag, liefst in een kabinetsrol. Plus iemand die niet afkomstig is van een van de coalitiepartijen.
Wilders gaat echt geen electorale concurrent in het torentje zetten.quote:
Klopt, maar maakt het niet minder logisch.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt maar dat dat is dus onaanvaardbaar voor VVD en NSC. BBB is niet eens relevant te noemen.
Misschien is het ego van types als Maxime Verhagen nog wel groot genoeg?quote:Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.
Gezien het feit dat er in de verste verte geen meerderheid is voor Wilders als premier in de volksvertegenwoordiging, is premier Wilders gewoon wel onlogisch.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, maar maakt het niet minder logisch.
Teveel CDA voor de coalitie, denk ik. Stel dat er dan positieve resultaten zijn, die stralen dan ook af op het CDA.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Misschien is het ego van types als Maxime Verhagen nog wel groot genoeg?
Rita Verdonk.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Misschien is het ego van types als Maxime Verhagen nog wel groot genoeg?
Lijkt me toch niet dat de VVD haar accepteert..quote:Op zondag 19 mei 2024 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Rita Verdonk.
Onze eerste vrouwelijke MP.
Denk niet dat ze bij de VVD staan te springen voor de vrouw die bijna hun partij heeft opgeblazenquote:Op zondag 19 mei 2024 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Rita Verdonk.
Zelfde probleem als Pastors voor Wilders en in dit geval ook nog een voor de VVD, een concurrent erbij op rechts.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Rita Verdonk.
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfde probleem als Pastors voor Wilders en in dit geval ook nog een voor de VVD, een concurrent erbij op rechts.
En dat laatste is nu precies waar Wilders zo bang voor is want dan word het een concurrent. Of dat nu waar is of niet doet er niet toe hoewel het eerder wel dan niet waar zou zijn, denk ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.
En dus wordt er een risicoloos persoon gezocht om de meest gewichtige politieke functie van Nederland te bekleden. Dat is dan op zich wel weer logisch, maar waarom zou je er een risicovol persoon neer willen zetten?
En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan er in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
Een succesvolle premier hoeft niet per se een concurrent van Wilders te worden. Plasterk zie ik bijvoorbeeld niet een eigen partij starten en sowieso niet een met een PVV-profiel. Precies 1 van de redenen waarom hij Plasterk wil.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat laatste is nu precies waar Wilders zo bang voor is want dan word het een concurrent. Of dat nu waar is of niet doet er niet toe hoewel het eerder wel dan niet waar zou zijn, denk ik.
Maak de PVV-ers nou niet enthousiast.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 mei 2024 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het lijkt me zeker nu vooral goed om het gehéle plaatje in kaart te brengen. Blijven roepen dat Henk en Ingrid en hun SBS-hersens te dom zijn om te poepen werkt niet echt heel lekker de laatste jaren. In een ander topic schreef iemand dat je juist niet van buitenaf moet schoppen want daarmee 'circle' je de 'wagons' en zonderen mensen zich nog meer af. Geldt dat ook in dit geval?
Wie ben ik om te stellen dat iets waar of onwaar is, ik ben bang dat de waarheid ook niet zo zwart wit zal zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke/Wheel of Power/Intersectionaliteit is een idee. Geen identiteit. Daar kritiek op hebben is hetzelfde als kritiek hebben op conservatisme, socialisme, nazisme, communisme, liberalisme en alle andere ideologische stromingen.
Ik beoordeel iemand niet op diens ras, geslacht, seksuele voorkeur, validiteit, leeftijd of klasse, maar op diens ideeën en argumenten.
Mocht waar zijn wat jij stelt, dan is de wijze waarop in POL over 'domrechts', PVV en BBB gesproken wordt ook 'identiteitspolitiek'? Of betreft het verwerping van bepaalde ideeën?
Dat klopt, maar dan zoek je inderdaad naar een kandidaat die politieke ervaring heeft en redelijk rechts profiel heeft (want Plasterk is allang geen PvdA meer) en geen ambities heeft verder.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een succesvolle premier hoeft niet per se een concurrent van Wilders te worden. Plasterk zie ik bijvoorbeeld niet een eigen partij starten en sowieso niet een met een PVV-profiel. Precies 1 van de redenen waarom hij Plasterk wil.
Heeft GeenStijl niet de scoop in dit akkefietje?quote:Op zondag 19 mei 2024 11:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.
Is dit ook waarom hij ineens “verrechtst” is?quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
Joh, hou toch op, er is door linkse partijen op alle manieren 1, gedaan, er zijn talloze users hier die 1 gedaan hebben en het enige wat je terugkrijgt zijn leugens, verzinsels en "Ïk geniet van linkse tranen"quote:Op zondag 19 mei 2024 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorbeeld.
Als ik mijn idee omtrent het goede van links beleid wil uitdragen tegen iemand met een ander idee, kan ik twee dingen doen:
1. Uitleggen dat m.i. een samenleving gebaat is bij stabiliteit, dat dat betekent dat je t.a.t. moet zorgen voor een systeem waarbij mensen die wegens een keur aan redenen (ouderdom, ziekte, gebrek aan onderwijs of sociaal netwerk, ontslag, opgroeien in armoede) dreigen uit te vallen kunt opvangen, om dat als basis te gebruiken om deze mensen in eerste instantie te voorzien van basisbehoeften (wat je vanuit pathos zou kunnen scharen onder een appel op fatsoen en medemenselijkheid) en vervolgens ze, waar mogelijk, een herstart te geven zodat zij weer mee kunnen draaien, hetgeen voor zowel het individu als de samenleving op allerlei fronten profijtelijk is.
2. Mijn opponent 'dom-rechts' noemen.
Ik zet sowieso mensen niet a priori gewoon weg als 'label x of y'. Daarom zijn mijn posts vaak lang; ik ga in op hetgeen ik ik lees en probeer met argumenten aan te geven waarom ik het er wel of niet mee eens ben.
Waarom zijn Henk en Ingrid geen slachtoffers?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Joh, hou toch op, er is door linkse partijen op alle manieren 1, gedaan, er zijn talloze users hier die 1 gedaan hebben en het enige wat je terugkrijgt zijn leugens, verzinsels en "Ïk geniet van linkse tranen"
Henk en Ingrid zijn geen slachtoffers, overigens.
En btw, je zet constant mensen weg hier als ze jouw definitie van woke of progressief niet volgen maar dat lijkt maar niet te landen bij je als dat aangegeven word.
Op 1 na: Henk Bleker.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.
quote:Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Op 1 na: Henk Bleker.
Ministerservaring, op enige afstand van de coalitie, pluspunten op stikstof, lekker populistisch.
Er zjin ook rijke mensen die links stemmen......quote:Wie ben ik om te stellen dat iets waar of onwaar is, ik ben bang dat de waarheid ook niet zo zwart wit zal zijn.
Volgens Historiek.net is identiteitspolitiek het volgende: Onder identiteitspolitiek wordt een wijze van politiek voeren verstaan die vanuit een bepaalde sociale identiteit redeneert en voor specifieke sociale groepen opkomt. Dit gebeurt vanuit een gevoel van onrecht. Qua groeperingen kan hierbij gedacht worden aan groepen op basis van seksuele voorkeur (zoals homo’s, lesbiennes, transgenders), etniciteit, gender, regionale of religieuze identiteit. en Identiteitspolitiek verwerpt het ideaal van het liberalisme, waarbij het gaat om de rechten van het individu en gelijkheidsdenken. Men redeneert niet vanuit individuen, maar komt op voor de rechten van grotere sociale groepen die ongelijk behandeld worden. Vaak treden identiteitspolitieke groepen op als belangenorganisaties en (buitenparlementaire) actiegroepen.
Ook schrijven ze dat: Groepen die in de geschiedenis onder identiteitspolitiek gerekend kunnen worden zijn onder meer het abolitionisme, de periode van de verzuiling in Nederland vanaf de jaren 1880 (toen de gereformeerden en katholieken een emancipatiebeweging vormden), Black Power, de tweede feministische golf en meer recent debatten over de islam (hoofddoekjes), de zwartepietendiscussie en de discussies over genderneutraliteit.
Als de verzuiling, met haar socialistische stroming, onderdeel van identiteitspolitiek kan zijn. Dan kan hij dus ook politieke ideeën gedreven zijn. Tegelijk lijkt ‘identiteitspolitiek’ in dit verhaal iets als opkomen voor bepaalde groepen. Maar wanneer het politiek opkomen van bepaalde groepen ‘identiteitspolitiek’ is lijkt mij het al dan niet politiek wegzetten van mensen als “domrechts” ook identiteispolitiek.
Los van of het wel of niet identiteitspolitiek is. Voor mij is het in ieder geval vreemd dat je gelijkheidsdenken voorschrijft aan ras, geslacht, seksuele voorkeur, etc. Maar je tegelijk iemand rucksichloss indeelt en afschrijven als domrechts, woke, communist, of wat dan ook. Alleen al omdat je door het label veroordeeld wordt tot een heleboel ideeën waar je het misschien helemaal niet mee eens bent.
Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in. Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
Voorbeeld.
Als ik mijn idee omtrent het goede van links beleid wil uitdragen tegen iemand met een ander idee, kan ik twee dingen doen:
1. Uitleggen dat m.i. een samenleving gebaat is bij stabiliteit, dat dat betekent dat je t.a.t. moet zorgen voor een systeem waarbij mensen die wegens een keur aan redenen (ouderdom, ziekte, gebrek aan onderwijs of sociaal netwerk, ontslag, opgroeien in armoede) dreigen uit te vallen kunt opvangen, om dat als basis te gebruiken om deze mensen in eerste instantie te voorzien van basisbehoeften (wat je vanuit pathos zou kunnen scharen onder een appel op fatsoen en medemenselijkheid) en vervolgens ze, waar mogelijk, een herstart te geven zodat zij weer mee kunnen draaien, hetgeen voor zowel het individu als de samenleving op allerlei fronten profijtelijk is.
2. Mijn opponent 'dom-rechts' noemen.
Ik zet sowieso mensen niet a priori gewoon weg als 'label x of y'. Daarom zijn mijn posts vaak lang; ik ga in op hetgeen ik ik lees en probeer met argumenten aan te geven waarom ik het er wel of niet mee eens ben
Een premier zoeken bij een coalitie is in Nederland vaker gebeurd en in het buitenland helemaal niet ongebruikelijk. Probleem is hier dat de grootste partij geen enkel netwerk heeft en dat wat zich aangetrokken voelt tot die partij vaak totaal ongeschikt is, dat maakt het met name een lastige situatie.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.
En dus wordt er een risicoloos persoon gezocht om de meest gewichtige politieke functie van Nederland te bekleden. Dat is dan op zich wel weer logisch, maar waarom zou je er een risicovol persoon neer willen zetten?
En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
Daders zijn geen slachtoffers. Henk en Ingrid stemmen al sinds jaar en dag rechts en krijgen de vruchten daarvan in hun schoot geworpen. Die smaken niet zo lekker, schijnt het, dus nu stemmen ze nog rechtser en krijgen ze, in mijn opinie, vruchten die nog veel bitterder gaan smaken.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zijn Henk en Ingrid geen slachtoffers?
Verder hanteer ik voor die definitie de definitie die gegeven wordt door de bedenkers ervan; dat mensen die niet kennen maar alsnog steevast vragen 'wat ik bedoel' is niet mijn debet.
Tja ik vrees dat we het idee van een integere, goede premier moeten loslaten.quote:
henk en Ingrid zijn nooit de slimste mensen geweestquote:Op zondag 19 mei 2024 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daders zijn geen slachtoffers. Henk en Ingrid stemmen al sinds jaar en dag rechts en krijgen de vruchten daarvan in hun schoot geworpen. Die smaken niet zo lekker, schijnt het, dus nu stemmen ze nog rechtser en krijgen ze, in mijn opinie, vruchten die nog veel bitterder gaan smaken.
....en totaal, enorm, verschrikkelijk incompetent. Wil je mensen nachtmerries bezorgen met zo'n post?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Op 1 na: Henk Bleker.
Ministerservaring, op enige afstand van de coalitie, pluspunten op stikstof, lekker populistisch.
quote:
de man zit inmiddels in het bejaardenttehuisquote:Op zondag 19 mei 2024 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die gaat natuurlijk wel minister van Landbouw worden, dat geef ik je op een briefje.
Denk dat BBB daar wel iemand naar voren schuift uit een boerenbestuursorganisatie.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die gaat natuurlijk wel minister van Landbouw worden, dat geef ik je op een briefje.
Die FDF mafkees Marc vd Oeverquote:Op zondag 19 mei 2024 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk dat BBB daar wel iemand naar voren schuift uit een boerenbestuursorganisatie.
Dat Yeşilgöz na deze week (tot diep in de nacht onderhandelen, enorm lange en zware vergadering in de fractie waarbij Van den Burg overwoog zijn lidmaatschap van de VVD op te zeggen en dan ook nog die samenkomst van de progressieve tak van de VVD) enorm moe is zal toch niemand verbazen, dat zou iedereen zijn. En dan moet ze ook nog een ministerie leiden.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:26 schreef -XOR- het volgende:
Remkes heeft gelijk. Yesilgoz lijkt overigens bekaf. Let ook op hoe ze 'huh' zegt op 2:33.
Die lijkt al een functie elders te gaan krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:27 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wat denken jullie van Mark Rutte? Hij heeft ervaring, komt goed uit z'n woorden en is bereid z'n morele principes aan de kant te leggen.
Zou toch wel wat zijn als de NAVO SG positie naar iemand anders ging. Dan is hij ineens weer beschikbaarquote:Op zondag 19 mei 2024 13:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die lijkt al een functie elders te gaan krijgen.
Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in en ga je daarmee het debat uit de weg. Je hebt je oordeel namelijk al geveld doordat ik onder de noemer woke val.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zijn Henk en Ingrid geen slachtoffers?
Verder hanteer ik voor die definitie de definitie die gegeven wordt door de bedenkers ervan; dat mensen die niet kennen maar alsnog steevast vragen 'wat ik bedoel' is niet mijn debet.
Jammer dat ik maar een like kan geven. Moeten we eigenlijk een system als Tweakers voor hebbenquote:Op zondag 19 mei 2024 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in en ga je daarmee het debat uit de weg. Je hebt je oordeel namelijk al geveld doordat ik onder de noemer woke val.
Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
Waar heb ik jou woke genoemd?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in en ga je daarmee het debat uit de weg. Je hebt je oordeel namelijk al geveld doordat ik onder de noemer woke val.
Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
Ja niet iedereen heeft dat unieke van Mark Rutte in dit aspect.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Yeşilgöz na deze week (tot diep in de nacht onderhandelen, enorm lange en zware vergadering in de fractie waarbij Van den Burg overwoog zijn lidmaatschap van de VVD op te zeggen en dan ook nog die samenkomst van de progressieve tak van de VVD) enorm moe is zal toch niemand verbazen, dat zou iedereen zijn. En dan moet ze ook nog een ministerie leiden.
Uiteraard, maar ik vond het wel grappig dat je de weerstand tegen het afgaan van de wekker vanochtend er nog zo duidelijk doorheen kon horen in dat gesprek.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja niet iedereen heeft dat unieke van Mark Rutte in dit aspect.
Burnout onderweg?quote:Op zondag 19 mei 2024 14:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik vond het wel grappig dat je de weerstand tegen het afgaan van de wekker vanochtend er nog zo duidelijk doorheen kon horen in dat gesprek.
Dat weet ik niet maar ik denk dat Merel Ek beter even niet te dichtbij kan gaan staan als ze vragen stelt.quote:
Mij gaat het er niet specifiek om of je mij wel of niet woke genoemd hebt, al kan ik mij niet herinneren dar je dat ooit gedaan hebt. Het gaat mij er meer om dat wanneer ik Robert Jan’s voorsprong zou aanduiden met de term “white privilege”, dat het dan niet automatisch hoeft te betekenen dat ik allerhande DEI campagnes wil.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik jou woke genoemd?
Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren.
Dat kan inderdaad. Wat dan wel woke is, is besluiten dat Robert Jan 'wit privilege' heeft omdat de maatschappij wegens diens 'koloniale denken' en 'bewuste dan wel onbewuste' racisme en superioriteitsgevoelens een 'systeem' kent dat tot in de kern verrot is en enkel met DEI-campagnes herzien kan worden, zodat de 'witte mens' bewust wordt van zijn kennelijk raciaal-aangeboren mankementen.
Nogal een verschil. En als je problemen hebt met aannames, dan zou dat daar eveneens onder moeten vallen.
Punt is: dat denken is thans gemeengoed aan universiteiten, zeker de 'sociale afdelingen'.
Voor mij is dit inderdaad van hetzelfde laken een pak.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En inderdaad: het debat ga je uit de weg door mensen bij voorbaat weg te zetten op basis van bijvoorbeeld politieke voorkeuren. En inderdaad: dat geldt dan dus ook voor de term 'dom-rechts'. Edoch is dáár ietsje minder weerstand tegen op dit forum.
Ja, en zoiets koppelen aan iets onveranderlijks aan huidskleur is wat ik t.a.t. zal blijven verwerpen. Het was verachtelijk met Jim Crow en apartheid, en het is verachtelijk om het op andere kleuren toe te passen.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mij gaat het er niet specifiek om of je mij wel of niet woke genoemd hebt, al kan ik mij niet herinneren dar je dat ooit gedaan hebt. Het gaat mij er meer om dat wanneer ik Robert Jan’s voorsprong zou aanduiden met de term “white privilege”, dat het dan niet automatisch hoeft te betekenen dat ik allerhande DEI campagnes wil.
Kortom in mijn beleving zou je best een beetje woke of een beetje dom rechts kunnen zijn, maar de termen woke en dom rechts blokkeren dit. Daarmee discussier je dus niet over de ideeën en standpunten van iemand.
Niet iedereen die moe is, krijgt een burn-out. Het afgelopen half jaar is pittig geweest, maar de afgelopen week nog zwaarder. Dat je dan zeker op een dag dat je geen echte verplichtingen hebt en je geest dus een beetje in een ruststand gaat nog wat moe klinkt vind ik niet meer dan logisch.quote:
Bart de Wever zweeft in mijn hoofd. Die wil namelijk zo graag bij Nederland horen. En kent in tegenstelling tot Rutte fransquote:Op zondag 19 mei 2024 14:23 schreef Smegma. het volgende:
Wilders zal niet te benijden zijn: Hij heeft niet voldoende mensen op de lijst gezet, maar enkelen onder hen zullen wel hun enige kans op een plek in de kabinetsploeg willen grijpen. Dat er al 25 jaar niet aan het vormen van een partijkader wordt gedaan door de PVV wreekt zich nu.
Als Wilders verstandig is dan haalt hij alleen maar externe deskundigen binnen als ministers en stass., geheel in het teken van het programakkoord. Bijkomende vlieg in dezelfde klap: Als het misgaat dan ligt het niet aan PVV-bewindslieden.
MP Plasterk moet hij loslaten, die is zwaar beschadigd. Probeer Richard van Zwol, Edith Schippers, Sybrand van Haersma Buma, ja zelfs Ard van der Steur zo gek te krijgen om MP te worden.
Moet ik een speciale melding maken als ik een grap maak?quote:Op zondag 19 mei 2024 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet iedereen die moe is, krijgt een burn-out. Het afgelopen half jaar is pittig geweest, maar de afgelopen week nog zwaarder. Dat je dan zeker op een dag dat je geen echte verplichtingen hebt en je geest dus een beetje in een ruststand gaat nog wat moe klinkt vind ik niet meer dan logisch.
Nee, hoor.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet ik een speciale melding maken als ik een grap maak?
Yep... die landen schenden onze grondwet die hier reeds is en die landen worden ondertussen zwaar door een EU gemotiveerd om dezelfde grondslagen in te voeren.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je impliceert dat landen als Polen en Hongarije structureel deze grondwet schenden. Klopt dat of begrijp ik je verkeerd?
[..]
Zoals ik aangaf moet je de grondwet altijd respecteren. Dat geldt voor alle landen in Europa.
[..]
En stel dat het lukt hè, denk je dat er dan evenveel asielzoekers in Polen/Hongarije als in Nederland willen blijven? Natuurlijk niet. Het gaat namelijk om de beeldvorming. Nederland is kennelijk zeer populair voor asielzoekers om te vestigen, Polen en Hongarije niet. Jij beticht deze landen meteen van xenofobie, wat je verder niet wilt onderbouwen.
Xenofobie betekent dat je bang bent voor het vreemden wat leidt tot vreemdelingenhaat. Ik heb dit geprobeerd te ontkrachten door aan te geven dat Chinezen in Polen/Hongarije nergens last van hebben omdat ze door hun komst geen bedreiging vormen voor de bestaande cultuur/traditie/religie. Asielzoekers doen dat wel en de vraag is: hoe ga je daar mee om. Nederland is daarin vrij soft en daarom komen ze massaal hier heen. Polen is minder soft en is daardoor minder populair. Mijn stelling is dat je daar een voorbeeld aan kan nemen en minder soft kan zijn, maar uiteraard wil binnen de kaders van de grondwet blijft.
[..]
Ik pleit er ook niet voor om de grondwetstrekking te wijzigen, we moet kijken wat mogelijk is binnen de grondwet.
[..]
Je kan van de EU weinig verwachten op dit punt. Je zal je land dus (terwijl je je aan de grondwet houdt) minder populair moeten maken bij asielzoekers. Waarom moeten we bij de populaire landen als Franrkijk, Duitsland en België horen? Kunnen we niet proberen om te staan in het rijtje Polen, Hongarije, Denemarken?
Hehe lekker dan. Zichzelf voor niks voor lul gezet met die publieke excuses.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:08 schreef Koffieplanter het volgende:
https://nos.nl/l/2521052
Plasterk heeft een groot probleem.
Die kan hij met een ingezonden briefje weer terugtrekken, natuurlijkquote:Op zondag 19 mei 2024 15:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hehe lekker dan. Zichzelf voor niks voor lul gezet met die publieke excuses.
Ik denk zomaar dat een door de wol geverfde VVD'er zich niet zal inlaten met deze functie van MP als bijbaantje.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Rita Verdonk of Fred Teeven lijken mij typische namen die dan boven komen drijven.
Jort Kelder...quote:Op zondag 19 mei 2024 15:15 schreef trein2000 het volgende:
Geen Plasterk dus. Wie dan? Van Zwol? Pastors?
Je moet rechts-georiënteerden vinden die bereid zijn tot een vluchtige switch of zelfs hun carrière op t spel te zetten voor de PVV.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:23 schreef Smegma. het volgende:
Wilders zal niet te benijden zijn: Hij heeft niet voldoende mensen op de lijst gezet, maar enkelen onder hen zullen wel hun enige kans op een plek in de kabinetsploeg willen grijpen. Dat er al 25 jaar niet aan het vormen van een partijkader wordt gedaan door de PVV wreekt zich nu.
Als Wilders verstandig is dan haalt hij alleen maar externe deskundigen binnen als ministers en stass., geheel in het teken van het programakkoord. Bijkomende vlieg in dezelfde klap: Als het misgaat dan ligt het niet aan PVV-bewindslieden.
MP Plasterk moet hij loslaten, die is zwaar beschadigd. Probeer Richard van Zwol, Edith Schippers, Sybrand van Haersma Buma, ja zelfs Ard van der Steur zo gek te krijgen om MP te worden.
Kelder is vegetariër, dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jort Kelder...
Past wel goed bij het beeld dat deze club bij de gewone man heeft.
In de beeldvorming is Plasterk inmiddels ook een man die geld verdienen belangrijker vond dan kanker de wereld uit helpen (door zijn patentaanvraag kan een ander kansrijk onderzoek niet door gaan), zo iemand heeft dus sowieso een imagoprobleem en dan kun je idd beter geen premier worden.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de vier partijen die deze week het hoofdlijnenakkoord sloten, lijkt de kandidatuur van Ronald Plasterk voor het premierschap "niet meer houdbaar", melden bronnen aan de NOS. Het onderzoek dat Amsterdam UMC uitvoert naar mogelijke patentfraude door Plasterk lijkt een positie als premier onmogelijk te maken.
----------------------
NOS
Je kunt dan nog wel erg op links afgeven als columnist van de Telegraaf.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de beeldvorming is Plasterk inmiddels ook een man die geld verdienen belangrijker vond dan kanker de wereld uit helpen (door zijn patentaanvraag kan een ander kansrijk onderzoek niet door gaan), zo iemand heeft dus sowieso een imagoprobleem en dan kun je idd beter geen premier worden.
Ai...quote:Op zondag 19 mei 2024 15:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kelder is vegetariër, dus dat gaat 'm niet worden.
www.nd.nlquote:Hoe christelijke partijen het akkoord wegen. ‘Het ontbreken van D66 doet al heel veel’
Met een hoofdlijnenakkoord van nog geen dertig pagina’s willen vier niet-confessionele partijen een heel andere koers gaan varen. Hoe ziet het regeerakkoord er voor christenen uit?
Man lijkt tenminste capabel, dat zou al een enorm voordeel zijn maar ik weet niet of hij zijn reputatie hieraan wil verbinden ook omdat hij CDA'er is.quote:
Ik denk niet dat iemand die minimaal deels bij zijn volle verstand aan dit rampenplan zijn reputatie wil verbinden. Er zelfs over nadenken betekent al dat je niet voor de functie geschikt bent imho.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Man lijkt tenminste capabel, dat zou al een enorm voordeel zijn maar ik weet niet of hij zijn reputatie hieraan wil verbinden ook omdat hij CDA'er is.
Ja, stel je voor dat we iemand als premier hebben die halfweg capabel isquote:Op zondag 19 mei 2024 17:17 schreef Breekfast het volgende:
Ik zou mijn geld nu zetten op Mona Keijzer of Henk Kamp.
Nee, ik denk dat Mona Keijzer ook wel voorstander is van Mona Keijzer.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:31 schreef Arcee het volgende:
Ben ik de enige die wel voorstander is van Mona Keijzer als premier?
Monique Smit vast ook welquote:Op zondag 19 mei 2024 17:31 schreef Arcee het volgende:
Ja, natuurlijk zijn we als christenen blij met een D66-loos kabinet, maar heb je ook de complete reactie van Bikker gelezen?quote:Op zondag 19 mei 2024 16:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Intussen in Christelijk Nederland
[..]
www.nd.nl
Denk het wel, de gemiddelde politiek volger ziet liever een echte kleuter dan haar, dan heb je nog kans dat er enige kwaliteiten in zitten.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:31 schreef Arcee het volgende:
Je bent wel goedgezind vandaag met halfweg.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat we iemand als premier hebben die halfweg capabel is
Zijn treffen met Trump overtreft dan de cringe van Balkenende met Bush.quote:
Zo'n Hennis heeft weinig meer uitstraling dan een doorsnee ingeslapen secretaresse.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:37 schreef Raw85 het volgende:
Met Jeanine Hennis ofzo kun je internationaal nog wel prima voor de dag komen maar gok dat zij er 0,0 zin in heeft
Ik ben altijd goedgezind, dat krijg je van het gebied waar wij wonen, denk ikquote:Op zondag 19 mei 2024 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bent wel goedgezind vandaag met halfweg.
Het is meer "In vergelijking met.."quote:Op zondag 19 mei 2024 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Hennis heeft weinig meer uitstraling dan een doorsnee ingeslapen secretaresse.
Jup, het is heel armoedig ik weet het. Maar ik vrees dat ze op dat soort namen uitkomen. Want er zijn amper kundige bestuurders te vinden die zich hier aan willen gaan branden denk ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat we iemand als premier hebben die halfweg capabel is
Als je buiten de politieke cirkel gaat kijken naar bestuurders als Vonhof, Thijssen, misschien een burgemeester als Van Zanen of topambtenaren zoals Van Zwol zou er toch wel iemand te vinden moeten zijn die niet een enorme flater slaat als premier en dat ook in het landsbelang nog wel wil doen?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jup, het is heel armoedig ik weet het. Maar ik vrees dat ze op dat soort namen uitkomen. Want er zijn amper kundige bestuurders te vinden die zich hier aan willen gaan branden denk ik.
Je komt automatisch bij mensen uit die het vanuit ijdelheid heel graag zouden willen, zoals een Ronald Plasterk.
Vooral mensen die ressentiment koesteren tegen de gevestigde orde maar ook enige ervaring hebben op bestuurlijk niveau. Dat eerste is namelijk wat de coalitie grotendeels bindt.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jup, het is heel armoedig ik weet het. Maar ik vrees dat ze op dat soort namen uitkomen. Want er zijn amper kundige bestuurders te vinden die zich hier aan willen gaan branden denk ik.
Je komt automatisch bij mensen uit die het vanuit ijdelheid heel graag zouden willen, zoals een Ronald Plasterk.
Dat laatste is het probleem, natuurlijk, het volk wilde toch rechts en PVV? Laten ze maar leveren dan.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je buiten de politieke cirkel gaat kijken naar bestuurders als Vonhof, Thijssen, misschien een burgemeester als Van Zanen of topambtenaren zoals Van Zwol zou er toch wel iemand te vinden moeten zijn die niet een enorme flater slaat als premier en dat ook in het landsbelang nog wel wil doen?
Genoeg kundige mensen buiten de politieke cirkel uiteraard, maar heel weinig denk ik die het echt zouden willen doen.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je buiten de politieke cirkel gaat kijken naar bestuurders als Vonhof, Thijssen, misschien een burgemeester als Van Zanen of topambtenaren zoals Van Zwol zou er toch wel iemand te vinden moeten zijn die niet een enorme flater slaat als premier en dat ook in het landsbelang nog wel wil doen?
Met haar PVV corfee?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:31 schreef Arcee het volgende:
Ik hoorde gisteren of eergisteren bij op1 Van Groningen zeggen dat niemand de naam van Van Zwol wilde uitsluiten.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de andere partijen willen niet dienen onder premier Wilders, dus dat is niet echt een optie.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef tizitl2 het volgende:
Vond Aboutaleb wel gelijk hebben eigenlijk.
Wilders moet het gewoon zelf doen, hij heeft het mandaat van de kiezer. Is sowieso voor de rest ook beter omdat het afbreukrisico dan ligt waar het hoort.
Doe maar niet, die is te competent.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren of eergisteren bij op1 Van Groningen zeggen dat niemand de naam van Van Zwol wilde uitsluiten.
Het zou raar zijn als we nu teruggaan naar stap 1 van deze formatiequote:Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef tizitl2 het volgende:
Wilders moet het gewoon zelf doen, hij heeft het mandaat van de kiezer. Is sowieso voor de rest ook beter omdat het afbreukrisico dan ligt waar het hoort.
Dat hoop ik voor Nederland en het. gemiddelde iq van harte, ja.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:31 schreef Arcee het volgende:
Dit wordt de hele tijd geroepen, maar ik weet dat nog zo net niet hoor. Zouden er echt veel mensen zijn die nee zeggen als je ze vraagt om minister-president te worden?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die is niet voor niets nu plots een soort formateur en is natuurlijk als oud-topambtenaar op AZ ook wel zeer goed ingevoerd en iemand die redelijk boven de partijen staat.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren of eergisteren bij op1 Van Groningen zeggen dat niemand de naam van Van Zwol wilde uitsluiten.
Wilders stopt er dingen in, maar BoJo haalt er juist dingen uit. Dingen die ‘klink’ doen en ‘klok klok klok’.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ideetje; Kan Wilders niet vragen of Boris Johnson het wil doen? Die twee lijken mij perfect bij elkaar te passen met hun voorliefde voor koelkasten
Tja dan toch Dion Graus maarquote:Op zondag 19 mei 2024 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Hennis heeft weinig meer uitstraling dan een doorsnee ingeslapen secretaresse.
Tja, afbreukrisico 100%.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Genoeg kundige mensen buiten de politieke cirkel uiteraard, maar heel weinig denk ik die het echt zouden willen doen.
Dan moet je wel bereid zijn je als een gekke Henkie om de paar maanden naar Brussel te laten sturen om daar nog eens heel hard met je vuist op tafel te slaan.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit wordt de hele tijd geroepen, maar ik weet dat nog zo net niet hoor. Zouden er echt veel mensen zijn die nee zeggen als je ze vraagt om minister-president te worden?
Als dit akkoord je ideologisch een beetje past, zijn er kandidaten genoeg volgens mij. De moeilijkheid zit hem er vooral in dat hij/zij niet van een coalitiepartij mag zijn en geen electorale bedreiging voor Geert mag vormen.
Henk Krolquote:Op zondag 19 mei 2024 18:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja, afbreukrisico 100%.
Daar gaat echt niemand met een serieuze carrière zich aan branden.
Misschien wil Van Haga wel. Die heeft tegenwoordig ook afstand tot de politiek
Er is afgesproken dat de fractieleiders in de kamer blijven, dan kun je er niet opeens één premier maken omdat diegene er niet in slaagt om wel een competent iemand aan te dragen uit zijn eigen kringen.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef tizitl2 het volgende:
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van Zwol is net zo onwaarschijnlijk als Remkes.
Dat is toch wel een hele andere rol en taak waarbij de premier ook nog eens het regeerakkoord moet schrijven.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?
Dat eerste weet ik, maar je kunt ook niet eeuwig bezig blijven. Zelfs als er een beoogd premier is moet alles nog worden uitgewerkt.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is afgesproken dat de fractieleiders in de kamer blijven, dan kun je er niet opeens één premier maken omdat diegene er niet in slaagt om wel een competent iemand aan te dragen uit zijn eigen kringen.
Als formateur ben je nog een neutrale procesbegeleider. Als je premier wordt dan moet je toch ook wel enigszins achter de inhoud van het regeerakkoord staan.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom is de man die accepteert formateur te worden zo onwaarschijnlijk als premier?
Fraaie foto's wel van die twee en de verhalen in de T over Omtzigt? Nee?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Caroline is inmiddels ook drievoudig een parodie op haarzelf.
De politieke wind in Europa waait lekker populistisch, dus ik denk niet dat je je erg alleen hoeft te voelen in de Europese Raad. Met de EC zal het wel knokken worden, maar dat is vaak juist best goed voor je binnenlandse populariteit.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan moet je wel bereid zijn je als een gekke Henkie om de paar maanden naar Brussel te laten sturen om daar nog eens heel hard met je vuist op tafel te slaan.
Dan sla je ook een pleefiguur internationaal.
Maar als je daar totaal niet mee zit dan kun je het ambiëren inderdaad.
Maar er word dus weer een rechts slachtoffer narratiefje in gang gezet. Arme Plasterk en de gemene linkse mediaquote:
Laten we vooral voorbij gaan aan de lopende onderzoeken, is allemaal sfeermakerij en karaktermoord.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er word dus weer een rechts slachtoffer narratiefje in gang gezet. Arme Plasterk en de gemene linkse media
Van der Plas hecht dus ook geen enkele waarde aan integriteit.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Zeg, niet te veel open deuren intrappen, he?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van der Plas hecht dus ook geen enkele waarde aan integriteit.
Al wekt dat geen verbazing van een lobbyist voor het grote bedrijfsleven.
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!quote:Op zondag 19 mei 2024 18:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Laten we vooral voorbij gaan aan de lopende onderzoeken, is allemaal sfeermakerij en karaktermoord.
Is hij zo'n fanatiek CDA'er? Er zitten natuurlijk 2 varianten op het CDA in deze coalitie.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele andere rol en taak waarbij de premier ook nog eens het regeerakkoord moet schrijven.
Formateur kun je zonder problemen doen zonder binding maar met premierschap word dat toch wel heel lastig als je ook nog eens lid bent van een partij die niet in de regering zit.
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!
Op X / Twitter kunnen ze er ook wat vanquote:Op zondag 19 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.
En dan nog bezuinigen op onderwijsquote:Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Linkse advocaten, linkse journalisten, zelfs Remkes is links!
Onderwijs is een linkse hobby, dat weet je toch wel?quote:
Hoe minder onderwijs, hoe meer stemmen voor populisten.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onderwijs is een linkse hobby, dat weet je toch wel?
Alleen gisteren?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja, ik zag dit soort verhalen gisteren al in NWS rondzingen. Opvallend wel eigenlijk.
De Telegraaf? was dat niet dat kutkrantje dat een hoofdredactioneel commentaar wijdde aan het koppelen van "we zullen niets nalaten" aan de moordpartij van Hamas?quote:Op zondag 19 mei 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Humor om te lachen.
[ x ]
Weet je wat ook een linkse hobby is? Maatschappelijke diensttijd:quote:Op zondag 19 mei 2024 19:02 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Onderwijs is vast ook een linkse hobby.
Als je zo redeneert is de conclusie dat deze coalitie geen kabinet gaat vormen, want de blokkade op Wilders is behoorlijk hard.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op.Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus.
Hoe zie je dat voor je? Dat Omtzigt toch weer draait? Want de afspraak staat dat alle partijleiders de Kamer in gaan omdat Omtzigt absoluut geen Wilders als MP wil.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op.Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus en niet te verklaren.
Hij heeft zal al gezegd: categorisch nee.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind 200 miljoen vrij goedkoop, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet je wat ook een linkse hobby is? Maatschappelijke diensttijd:
https://www.trouw.nl/binn(...)iet-maken~b43a20440/
Jongeren die vrijwilligerswerk doen, daarbij anderen helpen en ondertussen richting vinden in hun eigen toekomst. Moeten we niet willen met zijn allen.
Of je er 200 miljoen per jaar aan moet uitgeven zal ik in het midden laten, maar als je alle geschrapte projecten en dergelijke op een rij zet dan tekent zich echt een heel naar patroon af.
Plasterk is al 2e keuze.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Het wordt Wilders, let maar op.Elke andere keus dan Plasterk wordt namelijk gezien als een tweede (of derde, als je Wilders meetelt) keus. Dat is helemaal desastreus en niet te verklaren.
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind 200 miljoen vrij goedkoop, eerlijk gezegd.
En je nieuwe baan dan? Geef je die zomaar op voor een paar weekjes Binnenhof?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef nostra het volgende:
Aangezien ik altijd al als tweelingbroer van Rutte wordt aangezien irl, offer ik me bij dezen dan wel op.
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.
Maar het is tekenend dat deze teringcoalitie projecten schrapt die kansarme jongeren vooruit proberen te helpen, en de samenleving in het algemeen proberen te stimuleren.
De enige reden dat je dat wilt is omdat je dan zo'n kekke Nokia van de zaak krijgt.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef nostra het volgende:
Aangezien ik altijd al als tweelingbroer van Rutte wordt aangezien irl, offer ik me bij dezen dan wel op.
Mocht je Wilders meetellen, dan is de volgende dus de derde keus. Dat had ik ook tussen haakjes gezet.quote:
Nee, maar ik zal erbij zeggen dat ik er ook niet specifiek naar heb gezocht.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?
quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij trouwens al gevonden waar de steun voor arme kinderen zit waar Omtzigt over kraaide in zijn acceptatie speech over dit akkoord?
quote:Terugdringen armoede: hoger kindgebonden budget 300 300 300 300 300
Nee en ik heb er wel specifiek naar gezocht. Ik wacht het debat af, want ik denk dat Timmermans, Bikker, Bontebal en/of Van Dijk dit zeker gaan vragen.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoger kindgebonden budget + 300 miljoen lijkt me?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar is alleen Van der Plas voor geloof ik, en daarvoor is het zometeen alweer bedtijd, die loopt alleen maar in de weg.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:28 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoger kindgebonden budget + 300 miljoen lijkt me?
Het valt onder Terugdringen armoede in de financiele bijlage.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?
Ja, dat snap ik, dank je voor het opzoeken.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het valt onder Terugdringen armoede in de financiele bijlage.
Unieke ervaring toch? Maar zonder gekkigheid, geen idee wie dit wil. Ook bijzonder dat er helemaal niets zingt, als Arib een keer boe roept weet de hele pers het. Ik vermoed dat TINA wel erg letterlijk is op het moment.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En je nieuwe baan dan? Geef je die zomaar op voor een paar weekjes Binnenhof?
Normaliter is het orgaan voor deze partijen de Telegraaf maar die lijkt ook door zijn ideeen heen behalve Plasterk excuses laten maken.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Unieke ervaring toch? Maar zonder gekkigheid, geen idee wie dit wil. Ook bijzonder dat er helemaal niets zingt, als Arib een keer boe roept weet de hele pers het. Ik vermoed dat TINA wel erg letterlijk is op het moment.
Je moet het deze coalitie nageven dat ze sowieso weinig naar buiten laten lekken. Denk dat ze nu eerst 100% zeker willen zijn dat de volgende kandidaat die naar buiten komt het ook echt wordt, om verder gezichtsverlies te voorkomen.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Unieke ervaring toch? Maar zonder gekkigheid, geen idee wie dit wil. Ook bijzonder dat er helemaal niets zingt, als Arib een keer boe roept weet de hele pers het. Ik vermoed dat TINA wel erg letterlijk is op het moment.
Precieze bovengrens weet ik niet, maar het is wel inkomensafhankelijk dus in zekere zin helpt het lagere inkomens wel meer.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is niet alleen voor arme kinderen, dacht ik, de bovengrens hiervoor ligt boven de ton toch?
Ach ja Wilders, de man die 's avonds, half dronken, dergelijke shit post:quote:Op zondag 19 mei 2024 19:11 schreef Rnie het volgende:
Was er veel steun bij andere partijen voor de maarschappelijke dienstplicht voordat dit werd ingevoerd? Dacht dat het vooral het kindje van ChristenUnie was.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, als je dat wil weten moet je eerst weten wat de geplande en de gerealiseerde opbrengsten zijn.
Maar het is tekenend dat deze teringcoalitie projecten schrapt die kansarme jongeren vooruit proberen te helpen, en de samenleving in het algemeen proberen te stimuleren.
CDAquote:Op zondag 19 mei 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Was er veel steun bij andere partijen voor de maarschappelijke dienstplicht voordat dit werd ingevoerd? Dacht dat het vooral het kindje van ChristenUnie was.
Geen idee hoe effectief dit specifieke programma is, maar het is natuurlijk niet voor het eerst dat zo’n soort initiatief er dan een coalitie later weer uitgegooid wordt.
Het was het kindje van het CDA. Het CDA waar Omtzigt en Keijzer toen nog in zaten.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Was er veel steun bij andere partijen voor de maarschappelijke dienstplicht voordat dit werd ingevoerd? Dacht dat het vooral het kindje van ChristenUnie was.
Geen idee hoe effectief dit specifieke programma is, maar het is natuurlijk niet voor het eerst dat zo’n soort initiatief er dan een coalitie later weer uitgegooid wordt.
Ja of Henk Kampquote:
Henk Kamp is gelukkig definitief met pensioen, aldus hemzelf.quote:
Tja, normaal, normaal....laten we zeggen dat het erger kan, ik zou ook prefereren dat kranten en media concerns neutraal zijn (de T is meer dan alleen de krant) en zich niet bemoeien met politiek maar dat lijkt een utopie te zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het valt me wel op hoe 'normaal' we het allemaal vinden dat de T. werd gebruikt voor dit soort politieke spelletjes. Eigenlijk vind ik het al vrij gek dat informateurs nu beoogde premierskandidaten zijn, maar here we are.
Daar zou Omtzigt voor gaan liggen, zijn hele partij is gebouwd op de toeslagenaffaire en dan kun je Kamp niet geloofwaardig steunen als premier.quote:
*ril*quote:
Van die namen dan maar Jan-Kees de Jager als het moet.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Eens even kijken naar Rutte 1:
VVD: Schippers, Kamp, Schultz van Haegen, Opstelten, Rosenthal, Weekers, Teeven, De Krom, Zijlstra
CDA: Verhagen, Donner, Spies, De Jager, Hillen, Van Bijsterveldt, Leers, Knapen, Bleker, Veldhuijzen van Zanten, Atsma
Schippers, Kamp, Zijlstra, Verhagen, Donner, Leers allemaal sowieso niet, Rosenthal, Opstelten, Hillen, Knapen zijn te oud. Veldhuijzen van Zanten was toen al een rare keus.
Houden we over: Schultz van Haegen, Weekers, Teeven, De Krom, Spies, De Jager, Van Bijsterveldt, Bleker, Atsma... zit daar een kandidaat tussen?
Wat doet die tegenwoordig?quote:Op zondag 19 mei 2024 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van die namen dan maar Jan-Kees de Jager als het moet.
Ja en zijn speerpunt is goed bestuur.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Daar zou Omtzigt voor gaan liggen, zijn hele partij is gebouwd op de toeslagenaffaire en dan kun je Kamp niet geloofwaardig steunen als premier.
Jij gaat rillen van de meest respectabele naam die er tussen zit? Wilders mocht willen dat hij één iemand die ook maar de helft van zijn kwaliteiten had in zijn partij had zitten. Heeft hij niet, incl. Wilders zelf.quote:
Zit in Dubai.quote:
Als het met een van deze moet, doe dan maar met De Jager.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
VVD: Schippers, Kamp, Schultz van Haegen, Opstelten, Rosenthal, Weekers, Teeven, De Krom, Zijlstra
CDA: Verhagen, Donner, Spies, De Jager, Hillen, Van Bijsterveldt, Leers, Knapen, Bleker, Veldhuijzen van Zanten, Atsma
Schippers, Kamp, Zijlstra, Verhagen, Donner, Leers allemaal sowieso niet, Rosenthal, Opstelten, Hillen, Knapen zijn te oud. Veldhuijzen van Zanten was toen al een rare keus.
Houden we over: Schultz van Haegen, Weekers, Teeven, De Krom, Spies, De Jager, Van Bijsterveldt, Bleker, Atsma... zit daar een kandidaat tussen?
Jan Peter Balkenende is het hier mee eens.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Plasterk heeft totaal geen uitstraling voor een leider of voor een minister president
plasterk is zo mannetje die je in elk bedrijf wel tegenkomt weet alles maar is tegelijkertijd ook een slappeling om echt de leider te zijn
zou belachelijk zijn als deze man mp wordt
Nee, die is ook veel te oud. 76 al weer.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:14 schreef capricia het volgende:
Ik kan met niet voorstellen dat iemand van het allure Donner zich voor dit circus laat lenen.
Evenals met het plan om even rücksichtslos 20% van de Rijksambtenaren te ontslaan.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en zijn speerpunt is goed bestuur.
Dat kan met deze soap opera allemaal bij het grofvuil.
Gelukkig maar.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:14 schreef capricia het volgende:
Ik kan met niet voorstellen dat iemand van het allure Donner zich voor dit circus laat lenen.
Volgens zijn LinkedIn woont hij in Dubai en verkoopt hij softwarepakketten ofzo.quote:
Wat is dat toch, die afkeer van kwaliteit en het enthousiast worden van totaal ongeschikte figuren als Van der Plas, Keijzer, Teeven, Plasterk en alles op de PVV lijst. Je wil toch niet echt zeggen dat je Donner kwalitatief minder vindt?quote:
Toch wel de droom van Rechts Nederland, een CDA'erquote:Op zondag 19 mei 2024 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou Maxime Verhagen ook wel zien zitten.
Lijkt mij ook niet iemand die gelijk nee zegt.
Zou Wilders nog een trucje verzinnen om zichzelf tot minister president te benoemenquote:Op zondag 19 mei 2024 20:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jan Peter Balkenende is het hier mee eens.
Rechts nederland wil van alles, zo lang het maar niemand van de 4 formerende partijen isquote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch wel de droom van Rechts Nederland, een CDA'er
Aan de kwaliteiten van Donner wil ik niets af doen, maar ik heb altijd al een gepassioneerde hekel aan die man gehad.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is dat toch, die afkeer van kwaliteit en het enthousiast worden van totaal ongeschikte figuren als Van der Plas, Keijzer, Teeven, Plasterk en alles op de PVV lijst. Je wil toch niet echt zeggen dat je Donner kwalitatief minder vindt?
quote:Op zondag 19 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Van dit rijtje, dan Schultz van Haegen maarquote:Op zondag 19 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Hij was niet van de linkerflank van het CDA hoorquote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch wel de droom van Rechts Nederland, een CDA'er
Een doorsnee atheïstische GL'er is nog christelijker dan Verhagen. Verhagen kan het woordje 'christelijk' nog niet een spellen.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij was niet van de linkerflank van het CDA hoor
Maar wel christendemocraat..
RK, jaquote:Op zondag 19 mei 2024 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een doorsnee atheïstische GL'er is nog christelijker dan Verhagen. Verhagen kan het woordje 'christelijk' nog niet een spellen.
Denk dat ie met kerst wel naar de kerk gaat.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een doorsnee atheïstische GL'er is nog christelijker dan Verhagen. Verhagen kan het woordje 'christelijk' nog niet een spellen.
En ook nog eens vooraan gaat zitten.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat ie met kerst wel naar de kerk gaat.
Ik acht het waarschijnlijker dat Geert het zelf ook nog niet weet...quote:Op zondag 19 mei 2024 19:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je moet het deze coalitie nageven dat ze sowieso weinig naar buiten laten lekken. Denk dat ze nu eerst 100% zeker willen zijn dat de volgende kandidaat die naar buiten komt het ook echt wordt, om verder gezichtsverlies te voorkomen.
Dat denk ik ook... Volgens mij had hij maar 3 namen op zijn lijstje: Gom, Teeven en Plasterk.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik acht het waarschijnlijker dat Geert het zelf ook nog niet weet...
Why am I not surprised.....quote:Op zondag 19 mei 2024 20:59 schreef -XOR- het volgende:
De Buitenhof-uitzending teruggekeken, met Henk en Caro van de BBB. Het zijn lieve mensen maar wat kwam er toch een hoop stuitend domme onzin uit. Over hoe we ons in Europa zouden hebben opgesteld en zouden moeten opstellen. O ja, en we moesten wat minder vingerwijzen naar Hongarije enzo. We gaan als land echt een modderfiguur slaan en dat bijft nog jarenlang aan ons kleven.
Teeven kan nog steeds.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook... Volgens mij had hij maar 3 namen op zijn lijstje: Gom, Teeven en Plasterk.
Ho ho, het is een hoofdlijnenakkoord.quote:Op zondag 19 mei 2024 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
Kunnen we al weddenschappen afsluiten op hoe lang het gaat duren voordat ze genoeg gekken bijeen verzameld hebben om een kabinet te vullen? Want op deze manier zou dat best nog wel eens langer kunnen duren dan het heeft gekost om tot dit regeerakkoord te komen.
Bij eerdere kabinetten had denk ik niemand het idee dat het dan nog zou kunnen klappen. Dat is nu waarschijnlijk anders.quote:Op zondag 19 mei 2024 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ho ho, het is een hoofdlijnenakkoord.
Het regeerakkoord moet nog geschreven worden door het zooitje ongeregeld dat ze nu gaan aanstellen als ministersploeg.
Dat kan ook nog leuk worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |