abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2024 @ 02:43:40 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213612974
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213612983
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom is het ondenkbaar dat Wilders met deze 36 overlegt?
Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".

En daar ging het dus om.
Er is geen 'ze' die nog iets achter de hand heeft. Er is alleen Wilders en ook alleen Wilders bepaalt uiteindelijk.
pi_213613000
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:48 schreef FYazz het volgende:

[..]
Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".
Dus het is volgens jou onmogelijk dat iemand als Fleur Agema een kandidaat in gedachte (achter de hand) heeft en tegen Wilders zegt: Plasterk wordt een moeilijk verhaal hč, ik vind dit wel een goede andere kandidaat?

quote:
En daar ging het dus om.
Er is geen 'ze' die nog iets achter de hand heeft. Er is alleen Wilders en ook alleen Wilders bepaalt uiteindelijk.
Ja ik weet waar je op doelt, maar ik vraag me vooral af waar je deze stelligheid op baseert. Waarom is het onmogelijk dat op dit moment één of meerdere PVV-Kamerleden (anders dan Wilders) mogelijke premierskandidaten achter de hand hebben?

Hoe weet jij dat Wilders alleen alles bepaalt en niet zijn beslissingen overlegt en weegt met andere Kamerleden?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 19 mei 2024 @ 03:24:27 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213613022
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kun je deze stelling onderbouwen? Andere worden namelijk helemaal niet uitgesloten, ze krijgen daar hooguit minder ruimte om hun cultuur en religie te uiten dan hier. Ik heb niet gezegd dat ik dat vanzelfsprekend vind, maar ik vind het ook niet per se xenofoob. Elke samenleving wil graag dat hun cultuur en tradities niet verloren gaan.

Een goed voorbeeld zijn Chinezen, ze zijn er alle landen van Europa. Engeland, Nederland, Polen. Ze hebben hun eigen cultuur, maar vallen er niemand mee lastig. Door hun komst en aanwezigheid in Nederland en Polen gaan de geldende tradities van die landen niet verloren. Echter met asielzoekers uit bepaalde landen is dat anders. Nederland is van oudsher multicultureler, wij hebben ook koloniën gehad, dus ik snap dat wij deze asielzoekers meer ruimte geven en dat dat in Polen bijvoorbeeld minder gebeurt.

De grondwet, moet je natuurlijk altijd respecteren, maar je kan wel kijken wat er mogelijk is binnen de kaders van die grondwet.
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).
Dat iets volgens jou, logisch, wenselijk of vanzelfsprekend lijkt of anders zou moeten zijn; staat haaks op die in beton gehakte grondwettelijke basis. Binnen die kaders is is nauwelijks iets anders mogelijk dan het zo te doen.

Dan kunnen "we" met van alles aankomen met hoe het elders in de wereld gaat of het hier ooit in een verleden was; het maakt dingen nu niet anders. Iedereen in dit land zijnde, heeft onverkort dezelfde rechten te zijn wie die die binnen kaders van de wet, wil zijn. Iemand die hier niet mag zijn is daarin wat anders.
Sterker, de EU is op dit migratie onderwerp vooral bezig dat bv dwarsig Polen en obstinaat Hongarije proberen om tzt ook te gaan opstellen zoals het o.a. volgens universele rechten van de mens in de EU aan toe gaat.

Enne, FF de grondwet strekking veranderen, ons onttrekken aan die harde EU afspraken en laat staan daarom Nexit doen etc.etc., kost - naast niet serieus - minstens 8-10 jaar en ws eerder een jaar of 25 voordaat zij effectief wordt. EU is niet voor niets: Hotel California.

NB: wat ik hier schijf is niet zomaar noch mijn een mening maar een gegeven dat ik verder ook niet heb bedacht om te gaan verdedigen. Men kan wel wat willen (be/denken) maar meer dan in een marge, gaat iets niet veranderen.
De enige manier om strax daadwerkelijk minder asielzoekers op te vangen, is simpel ¤20K/pppj aftikken aan een land die daarvoor een soort van verweg B&B gaat exploiteren. Dan nog, lost dat niet het "probleem" op van illegaal verblijf.

In die zin is het onderhandelingsakkoord, ook op het punt van migratie onzinnig en niet veel meer dan een wenselijk klinkend lijstje dat in die fase zal blijven rondhangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213613431
Mooi verhaal over Plasterk, ongelooflijk in wat voor circus de Nederlandse politiek onder leiding van dat stelletje dwazen is veranderd. Het is toch te gek voor woorden dat na het debacle met Gom van Striem als informateur Wilders nu wederom een brokkenpiloot op het oog heeft? Wat zegt het ook over Nederland dat de grootste partij er kennelijk niet in slaagt tot nu toe ook maar één kandidaat van onbesproken gedrag te vinden? :{

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 08:01:53 ]
pi_213613489
Nadat de VVD misschien al uit Renew wordt gezet, zal het ook lastig worden voor NSC en BBB om bij de EVP aan te sluiten: https://www.trouw.nl/buit(...)menwerken~b8948463a/

De drie partijen zetten zich zo op Europees gebied buiten spel, want als je niet in de fractie van EVP, S&D, Renew of de Groenen zit heb je feitelijk heel weinig in te brengen. Dat wordt een heel pijnlijk verhaal voor de Europese fracties van die drie partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 mei 2024 @ 08:13:09 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213613522
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 07:59 schreef J.B. het volgende:
Wat zegt het ook over Nederland dat de grootste partij er kennelijk niet in slaagt tot nu toe ook maar één kandidaat van onbesproken gedrag te vinden?
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213613543
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 08:20:34 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 08:21:07 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213613557
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, het wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
Oh, op die manier. Tja, over het grote aantal stemmen op de populistische partijen hebben we al wel een paar topics volgeschreven. Het is wat mij betreft nog steeds een combinatie van het falen van de klassieke partijen, de rol van de (social) media en de in het algemeen gestegen wij-tegen-zij-structuur. Maar het is alles bij elkaar een vrij complex geheel. Het slechte nieuws is dat ik het niet op korte termijn zie draaien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 mei 2024 @ 08:29:27 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613602
De PVV moet je gewoon ondermijnen door verdeeldheid bij hun stemmers te zaaien en door zelf social media naar hun hand te zetten. Helaas missen veel tegenstanders nog altijd constructieve strijdbaarheid.
  zondag 19 mei 2024 @ 08:46:18 #11
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213613737
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
Nadat de VVD misschien al uit Renew wordt gezet, zal het ook lastig worden voor NSC en BBB om bij de EVP aan te sluiten: https://www.trouw.nl/buit(...)menwerken~b8948463a/

De drie partijen zetten zich zo op Europees gebied buiten spel, want als je niet in de fractie van EVP, S&D, Renew of de Groenen zit heb je feitelijk heel weinig in te brengen. Dat wordt een heel pijnlijk verhaal voor de Europese fracties van die drie partijen.
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 19 mei 2024 @ 08:50:24 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613762
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
Nee Orban is uit de EVP gezet
pi_213613792
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
We zijn te rijk en vervelen ons
pi_213613840
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:
https://ieu-monitoring.co(...)tm_source=ieu-portal

En daarin staat: We will never cooperate nor form a coalition with the far right and radical parties at any level. Met de samenwerking met de PVV voldoen VVD, BBB en NSC niet aan deze, nog maar net gesloten, verklaring en dus zullen ze uit hun fracties moeten.

Edit: ik zie dat EVP dit uiteindelijk niet heeft getekend, maar Ursula von der Leyen heeft wel dezelfde woorden gebruikt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 mei 2024 @ 09:47:50 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213614211
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:
https://ieu-monitoring.co(...)tm_source=ieu-portal

En daarin staat: We will never cooperate nor form a coalition with the far right and radical parties at any level. Met de samenwerking met de PVV voldoen VVD, BBB en NSC niet aan deze, nog maar net gesloten, verklaring en dus zullen ze uit hun fracties moeten.

Edit: ik zie dat EVP dit uiteindelijk niet heeft getekend, maar Ursula von der Leyen heeft wel dezelfde woorden gebruikt.
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 09:50:25 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213614231
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.
pi_213614239
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Op een haar na zelfs met de CU.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 19 mei 2024 @ 09:51:37 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213614240
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
En al een keer gedoogsteun gehad natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 mei 2024 @ 09:54:31 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213614257
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Op een haar na zelfs met de CU.
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club.
  zondag 19 mei 2024 @ 09:57:44 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213614273
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
pi_213614287
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Stuck in the middle with you.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213614293
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.
pi_213614299
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Stuck in the middle with you.
Toch liever George Baker voor het effect :P
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 19 mei 2024 @ 10:08:10 #24
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213614331
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet je gewoon ondermijnen door verdeeldheid bij hun stemmers te zaaien en door zelf social media naar hun hand te zetten. Helaas missen veel tegenstanders nog altijd constructieve strijdbaarheid.
#Bekenkleur

De nieuwe coalitie doet vrij weinig aan de huizen crisis en laat veel over aan de markt. Laat dat nou de voornaamste reden zijn dat mensen op Wilders stemden

Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen

P.s: Ik refereer hierbij dat mensen op social media roepen dat ze op Wilders stemden vanwege het huizen probleem. Maar asiel zal vast ook een goede reden zijn en een strategische tegenstem op Frans
pi_213614339
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* Nou, ik begrijp dat het een gezellige avond was alhier. Geen idee hoeveel posts ik de kliko ingeflikkerd heb maar het zou wel eens record voor mij in een topic kunnen zijn.
Lekker gewerkt schratje. We zijn blij met je.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 19 mei 2024 @ 10:22:48 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614467
Inderdaad, en laat die misselijkmakende vent AUB wegblijven.
  zondag 19 mei 2024 @ 10:23:59 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614486
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
#Bekenkleur

De nieuwe coalitie doet vrij weinig aan de huizen crisis en laat veel over aan de markt. Laat dat nou de voornaamste reden zijn dat mensen op Wilders stemden

Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen

P.s: Ik refereer hierbij dat mensen op social media roepen dat ze op Wilders stemden vanwege het huizen probleem. Maar asiel zal vast ook een goede reden zijn en een strategische tegenstem op Frans
Je kan ook over andere dingen beginnen waarvan je weet dat de PVV achterban er volledig over verdeeld is.
pi_213614534
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is ie nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 19 mei 2024 @ 10:35:20 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614566
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
Tja deze houding vind ik ook ergerlijk. Meteen maar nederig zijn naar de grote Geert die een alleskunnende tovenaar is.

Ik zou meer een houding willen zien van strijdbaar zijn en hem ondermijnen.
pi_213614867
https://www.geenstijl.nl/5176352/sorry-sywert#fold

Dus plasterk wilde eerst het "foute" geld hebben van Sywert.
En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.

Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:11:50 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213614895
Toch bijzonder hoe een ooit zo respectabel man zo kan afglijden.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:12:33 #32
88831 Shreyas
De beste
pi_213614899
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).
Je impliceert dat landen als Polen en Hongarije structureel deze grondwet schenden. Klopt dat of begrijp ik je verkeerd?

quote:
Dat iets volgens jou, logisch, wenselijk of vanzelfsprekend lijkt of anders zou moeten zijn; staat haaks op die in beton gehakte grondwettelijke basis. Binnen die kaders is is nauwelijks iets anders mogelijk dan het zo te doen.
Zoals ik aangaf moet je de grondwet altijd respecteren. Dat geldt voor alle landen in Europa.
quote:
Sterker, de EU is op dit migratie onderwerp vooral bezig dat bv dwarsig Polen en obstinaat Hongarije proberen om tzt ook te gaan opstellen zoals het o.a. volgens universele rechten van de mens in de EU aan toe gaat.
En stel dat het lukt hč, denk je dat er dan evenveel asielzoekers in Polen/Hongarije als in Nederland willen blijven? Natuurlijk niet. Het gaat namelijk om de beeldvorming. Nederland is kennelijk zeer populair voor asielzoekers om te vestigen, Polen en Hongarije niet. Jij beticht deze landen meteen van xenofobie, wat je verder niet wilt onderbouwen.

Xenofobie betekent dat je bang bent voor het vreemden wat leidt tot vreemdelingenhaat. Ik heb dit geprobeerd te ontkrachten door aan te geven dat Chinezen in Polen/Hongarije nergens last van hebben omdat ze door hun komst geen bedreiging vormen voor de bestaande cultuur/traditie/religie. Asielzoekers doen dat wel en de vraag is: hoe ga je daar mee om. Nederland is daarin vrij soft en daarom komen ze massaal hier heen. Polen is minder soft en is daardoor minder populair. Mijn stelling is dat je daar een voorbeeld aan kan nemen en minder soft kan zijn, maar uiteraard wil binnen de kaders van de grondwet blijft.

quote:
Enne, FF de grondwet strekking veranderen, ons onttrekken aan die harde EU afspraken en laat staan daarom Nexit doen etc.etc., kost - naast niet serieus - minstens 8-10 jaar en ws eerder een jaar of 25 voordaat zij effectief wordt. EU is niet voor niets: Hotel California.
Ik pleit er ook niet voor om de grondwetstrekking te wijzigen, we moet kijken wat mogelijk is binnen de grondwet.

quote:
NB: wat ik hier schijf is niet zomaar noch mijn een mening maar een gegeven dat ik verder ook niet heb bedacht om te gaan verdedigen. Men kan wel wat willen (be/denken) maar meer dan in een marge, gaat iets niet veranderen.
De enige manier om strax daadwerkelijk minder asielzoekers op te vangen, is simpel ¤20K/pppj aftikken aan een land die daarvoor een soort van verweg B&B gaat exploiteren. Dan nog, lost dat niet het "probleem" op van illegaal verblijf.

In die zin is het onderhandelingsakkoord, ook op het punt van migratie onzinnig en niet veel meer dan een wenselijk klinkend lijstje dat in die fase zal blijven rondhangen.
Je kan van de EU weinig verwachten op dit punt. Je zal je land dus (terwijl je je aan de grondwet houdt) minder populair moeten maken bij asielzoekers. Waarom moeten we bij de populaire landen als Franrkijk, Duitsland en België horen? Kunnen we niet proberen om te staan in het rijtje Polen, Hongarije, Denemarken?
  zondag 19 mei 2024 @ 11:16:34 #33
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213614948
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:

En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.

Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
Ik geniet hier echt enorm van.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 11:17:05 #34
236264 crew  capricia
pi_213614953
quote:

Kies je clowns, dan krijg je een 🎪.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 19 mei 2024 @ 11:17:43 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213614962
Ach, ome Ronald
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213614970
quote:

Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.

Poot stijf houden Pieter!
zie email 27 oktober
pi_213614991
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit circus kan toch geen premier worden? Dat is toch uitgesloten? Dan worden we Hongarije aan de Noordzee.

Dat willen we dan ook! Orban dieet tenminste lekker stoer tegen minderheden. Gr gr henk&ingrid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 19 mei 2024 @ 11:24:52 #38
88831 Shreyas
De beste
pi_213615016
quote:
Niet als hij niet wordt aangesteld als premier en die kans wordt steeds kleiner.
pi_213615035
quote:

[..]

https://nos.nl/artikel/25(...)emier-naam-aangetast

Denk dat de VVD hem ook niet echt ziet zitten _O- Althans, lijkt me dat een type als Remkes dit niet zonder overleg doet
quote:
Remkes spreekt over een "heel slechte start" en vindt het "volstrekt idioot" dat Plasterk een excuusbriefje in De Telegraaf heeft geschreven om de band met Omtzigt te verbeteren. "Normaal gesproken bij onderhuidse spanningen ga je een kop koffie met elkaar drinken." Er is een gesprek geweest tussen Plasterk en Omtzigt, maar de uitkomst is onbekend.

Remkes denkt dat de naam van Plasterk is aangetast en vindt dat iemand dan geen premier kan worden. Er mag niets aan een premier kleven, is Remkes' belangrijkste boodschap. Een premier moet een verbindend vermogen hebben en in deze tijd van geopolitieke spanningen is internationaal gezag van groot belang, vindt hij.
pi_213615039
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Niet als hij niet wordt aangesteld als premier en die kans wordt steeds kleiner.
Dan nog wordt plasterk herinnert als onderdeel van de shitzooi.
(Tis trouwens niet het begin, Gom van Strien was het begin)
  zondag 19 mei 2024 @ 11:29:04 #41
88831 Shreyas
De beste
pi_213615057
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dan nog wordt plasterk herinnert als onderdeel van de shitzooi.
(Tis trouwens niet het begin, Gom van Strien was het begin)
Over welke shitzooi heb je het precies?

Als de regering straks is gevormd en het verder goed doet is de eerste informatieronde niet meer relevant, ook al zal de oppositie het natuurlijk steeds ter sprake brengen om reuring te veroorzaken.
pi_213615061
quote:

[..]

Of je denkt: laat het maar gebeuren en dan zijn we er binnen een paar maanden vanaf. Ik vraag me nog steeds af wat het eindspel is van zowel de VVD als NSC. Ze willen vooral niet dat zij de schuld ik de schoenen geschoven kunnen krijgen dus als BBB of PVV de stekker er uit trekken over iets wat ze electoraal geen schade toebrengt is dat misschien wel het best haalbare.

En als de boel klapt over Plasterk, kan Wilders niet te kaart 'het ligt aan Europa of de rechter' spelen.
pi_213615084
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Of je denkt: laat het maar gebeuren en dan zijn we er binnen een paar maanden vanaf. Ik vraag me nog steeds af wat het eindspel is van zowel de VVD als NSC. Ze willen vooral niet dat zij de schuld ik de schoenen geschoven kunnen krijgen dus als BBB of PVV de stekker er uit trekken over iets wat ze electoraal geen schade toebrengt is dat misschien wel het best haalbare.

En als de boel klapt over Plasterk, kan Wilders niet te kaart 'het ligt aan Europa of de rechter
' spelen.
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.
pi_213615109
Denk eigenlijk dat Plasterk een gepasseerd station is inmiddels. Te groot risico op ellende met die patentclaim, de kreukels met Omtzigt zijn nog niet glad en vanuit de VVD wordt nu openlijk geroepen om hem niet aan te stellen.

Wilders mag op zoek naar een nieuwe :s)
pi_213615112
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jawel hoor. "Kapot gemaakt door de linkse media" en Henk&Ingrid gaan weer met een gerust hart naar bed.
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.

Wat je vooral niet wil is dat hij naar Europa of rechters kan gaan wijzen omdat hij zijn 'beleid' niet uit kan voeren.
pi_213615130
It just keeps tumbling down, tumbling down, tumbling down
pi_213615132
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Toch niet als hij af mag treden vanwege ongeoorloofde zelfverrijking en het 'toe-eigenen' van een patent. Daar kun je met het grootste gemak duidelijk van maken dat dit weer een grote inschattingsfout van Wilders is en bovendien dat de PVV geen fatsoenlijke bestuurders kan leveren. Net zoals Gom en Ronald al eerder een grote inschattingsfout waren.

Wat je vooral niet wil is dat hij naar Europa of rechters kan gaan wijzen omdat hij zijn 'beleid' niet uit kan voeren.
Je kan er vergif op innemen dat dat is wat hij gaat doen. Want dat doet hij al een eeuwigheid.
pi_213615136
Ook interessant: Ga je als VVD en NSC je beste mensen in het kabinet zetten. Best groot risico op ellende en dan zijn ze mogelijk direct voor de toekomst afgeserveerd. Oude garde zou kunnen want daar zit minder lange termijn risico aan maar ik kan met niet voorstellen dat Omtzigt kan leven met Kamp en Remkes gaat er niet aan beginnen. Misschien Schippers dan?
pi_213615140
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan er vergif op innemen dat dat is wat hij gaat doen. Want dat doet hij al een eeuwigheid.
Natuurlijk gaat het hij proberen, alleen is de geloofwaardigheid een stuk lastiger als Plasterk hierover struikelt.Je moet hem geen schot voor open doel geven.
pi_213615142
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Over welke shitzooi heb je het precies?

Als de regering straks is gevormd en het verder goed doet is de eerste informatieronde niet meer relevant, ook al zal de oppositie het natuurlijk steeds ter sprake brengen om reuring te veroorzaken.
De shitzooi die er gaat komen. In het collectieve geheugen zal dit allemaal onder de shitzooi Wilders 1 vallen.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:40:11 #51
88831 Shreyas
De beste
pi_213615165
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:37 schreef koemleit het volgende:

[..]
De shitzooi die er gaat komen. In het collectieve geheugen zal dit allemaal onder de shitzooi Wilders 1 vallen.
Nou, het vertrouwen in het aankomende kabinet zit er al goed in :D
pi_213615172
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.
De CU landelijk was ook tegen en op het congres was er niemand blij mee, maar de CU Urk (die heeft de macht in Flevoland) wijkt nou eenmaal enorm af van de rest van de CU.

Wat me wel opviel: sinds deze move van CU Flevoland komt de CU landelijk minder voor de visserij op...
  zondag 19 mei 2024 @ 11:46:15 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213615242
Misschien wel het meest opzienbarend aan de Plasterk-Sywert-onthulling is dat er blijkbaar Telegraafcolumnisten zijn die hun columns vullen met persoonlijke aanvallen vanuit rancune. Hahaha. Wereldschokkend. Nu ga ik de teksten van Wautor, Wyrt en Rob Hoogland ook ineens heel anders lezen. Hahaha.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:46:18 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213615244
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
We zijn te rijk en vervelen ons
Zeg dat.

Zie de UvA-'demonstranten' of XR.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213615285
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
Misschien wel het meest opzienbarend aan de Plasterk-Sywert-onthulling is dat er blijkbaar Telegraafcolumnisten zijn die hun columns vullen met persoonlijke aanvallen vanuit rancune. Hahaha. Wereldschokkend. Nu ga ik de teksten van Wautor, Wyrt en Rob Hoogland ook ineens heel anders lezen. Hahaha.
Telegraafcolumnist says what?
twitter

De telegraafwebcare is weer hard aan het werk vanochtend. ;)
pi_213615291
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat.

Zie de UvA-'demonstranten' of XR.
Ja, we weten het.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:52:13 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213615303
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, we weten het.
Het lijkt me zeker nu vooral goed om het gehéle plaatje in kaart te brengen. Blijven roepen dat Henk en Ingrid en hun SBS-hersens te dom zijn om te poepen werkt niet echt heel lekker de laatste jaren. In een ander topic schreef iemand dat je juist niet van buitenaf moet schoppen want daarmee 'circle' je de 'wagons' en zonderen mensen zich nog meer af. Geldt dat ook in dit geval?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213615307
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
Krantje maken!
zie email 27 oktober
pi_213615333
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:33 schreef Lichtloper het volgende:
Denk eigenlijk dat Plasterk een gepasseerd station is inmiddels. Te groot risico op ellende met die patentclaim, de kreukels met Omtzigt zijn nog niet glad en vanuit de VVD wordt nu openlijk geroepen om hem niet aan te stellen.

Wilders mag op zoek naar een nieuwe :s)
Die hij niet heeft.
zie email 27 oktober
  zondag 19 mei 2024 @ 11:55:42 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213615342
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die hij niet heeft.
Ruud Koopmans?

Er werden allerlei ministers geopperd. Je kunt er ook eentje promoveren tot MP. Is het niet direct een naaste vriend zoals Plasterk, maar toch.
pi_213615350
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die hij niet heeft.
Marco Pastors *O*
pi_213615380
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ruud Koopmans?

Er werden allerlei ministers geopperd. Je kunt er ook eentje promoveren tot MP. Is het niet direct een naaste vriend zoals Plasterk, maar toch.
Als ik moet gokken dan gok ik op Arib.
zie email 27 oktober
pi_213615408
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Arib is daarvoor toch echt te veel in hart en nieren PvdA, die zal dit akkoord niet willen uitvoeren.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:01:12 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213615429
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bosma zat in het presidium dat het onderzoek naar Arib in gang zette. En de verhalen over haar onvermogen om samen te werken en leiding te geven worden dan alleen maar gretiger opgedoken. Lijkt me eveneens een enorm risico.
pi_213615446
De vraag is eigenlijk: zijn er mensen met genoeg bekendheid om premier te worden die enthousiast hebben gereageerd op dit akkoord? Want zo is Plasterk ook in beeld gekomen: met een niet te negatieve column die ging over het feit dat deze coalitie vrij simpel te vormen zou zijn.
pi_213615451
Rita Verdonk of Fred Teeven lijken mij typische namen die dan boven komen drijven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213615462
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)emier-naam-aangetast

Denk dat de VVD hem ook niet echt ziet zitten _O- Althans, lijkt me dat een type als Remkes dit niet zonder overleg doet
[..]

Ik dacht dat Remkes juist een borreltje ging drinken met iemand als er iets lekt in de media?
pi_213615480
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:02 schreef Hanca het volgende:
De vraag is eigenlijk: zijn er mensen met genoeg bekendheid om premier te worden die enthousiast hebben gereageerd op dit akkoord? Want zo is Plasterk ook in beeld gekomen: met een niet te negatieve column die ging over het feit dat deze coalitie vrij simpel te vormen zou zijn.
Het lijkt angstig veel op hoe Trump zijn beslissingen baseerde op Fox News :{
pi_213615525
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Pas op dat je niet in de valkuil trapt dat je denkt dat feiten er veel toe doen. Als feiten er toe hadden gedaan hadden we nooit dit kabinet met dit "regeerakkoord" gehad. Partijen als BBB, PVV en helaas tegenwoordig ook de VVD gaat om het bespelen van de massa. Onderbuik gaat boven feiten. En de linkse media, d66 rechters en Europa wat alles over de rug van Nederland bepaald zijn daar hele sterke frames voor.
pi_213615535
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het lijkt angstig veel op hoe Trump zijn beslissingen baseerde op Fox News :{
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:14:50 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213615567
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, probleem is: als ik door het blog van de nos ga scrollen, zie ik bijna alleen negatieve reacties. VNO-NCW is dan nog positief, maar Ingrid Thijssen (D66) lijkt me wel een zeer onwaarschijnlijke premier van een rechtsconservatief kabinet.
Ach, dat was Plasterk natuurlijk ook. Ik hoorde Thijssen al lovend over de onderhandelingsmethoden van Orban in Europa en als VNO-NCW een zetbaas als primus inter pares in het kabinet kan krijgen zullen ze dat lijkt me niet nalaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213615569
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik begrijp dat mensen het nog moeilijk vinden om de PVV als serieuze democratische partij te zien.

Maar los daarvan kan ik me voorstellen dat de PVV nu eerst bij de overige drie gaat informeren of er draagvlak is voordat ze de betreffende kandidaat benaderen.
We hoeven daar toch helemaal niet moeilijk voor te doen? De PVV heeft maar een lid en een persoon die de dienst uitmaat en verder heeft er niemand wat te vertellen in die partij.

Hoeveel mensen er wel of niet op stemmen is niet wat een partij democratisch maakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 12:15:43 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 12:15:46 #73
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213615574
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is ie nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Eens. Al zie ik niet Wilders zijn eigen premier aanvallen.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:17:23 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213615584
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:15 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Eens. Al zie ik niet Wilders zijn eigen premier aanvallen.
Dat hij rustig zijn eigen premier kan aanvallen lijkt me voor hem nu juist een van de perks van een programkabinet, al zal hij dat in de wittebroodsweken nog wel even laten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213615589
BBB mevrouwje klets weer niet te realiseren onzin uit bij buitenhof

en ze heeft 2 zinnen gezegd
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:17:55 #76
862 Arcee
Look closer
pi_213615590
Wat zou het logisch zijn als Wilders zichzélf kon aanwijzen als premier.

Hij is echt de enige logische aanvoerder van deze beoogde coalitie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213615592
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ach, dat was Plasterk natuurlijk ook. Ik hoorde Thijssen al lovend over de onderhandelingsmethoden van Orban in Europa en als VNO-NCW een zetbaas als primus inter pares in het kabinet kan krijgen zullen ze dat lijkt me niet nalaten.
Ze is inderdaad niet negatief over de PVV: https://www.accountancywo(...)oraf-diskwalificeren
Best kans dat Wilders hier een kandidaat heeft...
pi_213615595
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Marco Pastors *O*
Nee, te veel een risico voor Wilders. Als Pastors zich goed weet te profileren dan word hij een gevaar voor Wilders qua stemmen, vergeet niet dat LR in de tijd van Pastors de PVV op een armlengte hield in Rotterdam.
pi_213615596
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat hij iemand kiest die het klappen van de politieke zweep niet kent. Wilders zal toch naar iemand zoeken met ruime ervaring in Den Haag, liefst in een kabinetsrol. Plus iemand die niet afkomstig is van een van de coalitiepartijen.
pi_213615600
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:17 schreef Arcee het volgende:
Wat zou het logisch zijn als Wilders zichzélf kon aanwijzen als premier.

Hij is echt de enige logische aanvoerder van deze coalitie.
Klopt maar dat dat is dus onaanvaardbaar voor VVD en NSC. BBB is niet eens relevant te noemen.
pi_213615618
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat hij iemand kiest die het klappen van de politieke zweep niet kent. Wilders zal toch naar iemand zoeken met ruime ervaring in Den Haag, liefst in een kabinetsrol. Plus iemand die niet afkomstig is van een van de coalitiepartijen.
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:21:03 #82
862 Arcee
Look closer
pi_213615622
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Marco Pastors *O*
Wilders gaat echt geen electorale concurrent in het torentje zetten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:21:59 #83
862 Arcee
Look closer
pi_213615629
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt maar dat dat is dus onaanvaardbaar voor VVD en NSC. BBB is niet eens relevant te noemen.
Klopt, maar maakt het niet minder logisch.
pi_213615640
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zijn er bijna niet. Of ze zijn stokoud (Gerard van As, 79). Je zou het dan van CDA'ers met een niet te sterk CDA profiel moeten hebben, maar het CDA heeft de laatste decennia juist vooral echte partijtijgers als ministers gehad.
Misschien is het ego van types als Maxime Verhagen nog wel groot genoeg?
pi_213615642
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
Klopt, maar maakt het niet minder logisch.
Gezien het feit dat er in de verste verte geen meerderheid is voor Wilders als premier in de volksvertegenwoordiging, is premier Wilders gewoon wel onlogisch.
pi_213615651
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Teveel CDA voor de coalitie, denk ik. Stel dat er dan positieve resultaten zijn, die stralen dan ook af op het CDA.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 12:31:13 #87
236264 crew  capricia
pi_213615726
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Rita Verdonk.
Onze eerste vrouwelijke MP.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213615750
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Rita Verdonk.
Lijkt me toch niet dat de VVD haar accepteert..
pi_213615753
quote:

[..]
Rita Verdonk.
Denk niet dat ze bij de VVD staan te springen voor de vrouw die bijna hun partij heeft opgeblazen
pi_213615756
quote:

[..]
Rita Verdonk.
Zelfde probleem als Pastors voor Wilders en in dit geval ook nog een voor de VVD, een concurrent erbij op rechts.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 12:35:19 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 12:42:30 #91
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213615852
Mat Herben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:43:49 #92
862 Arcee
Look closer
pi_213615881
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelfde probleem als Pastors voor Wilders en in dit geval ook nog een voor de VVD, een concurrent erbij op rechts.
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.

En dus wordt er een risicoloos persoon gezocht om de meest gewichtige politieke functie van Nederland te bekleden. Dat is dan op zich wel weer logisch, maar waarom zou je er een risicovol persoon neer willen zetten?

En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
pi_213615906
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:43 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dat geeft nog maar eens aan hoe raar het is dat er een premier bijgezocht moet worden in plaats van dat de natuurlijke aanvoerder (Wilders) het wordt. Die het inderdaad logischerwijs niet wordt, want teveel bezwaren.

En dus wordt er een risicoloos persoon gezocht om de meest gewichtige politieke functie van Nederland te bekleden. Dat is dan op zich wel weer logisch, maar waarom zou je er een risicovol persoon neer willen zetten?

En daarnaast: elke premier begint onwennig aan z'n nieuwe rol, dus iedereen kan er in principe groeien in z'n rol en er een succes van maken.
En dat laatste is nu precies waar Wilders zo bang voor is want dan word het een concurrent. Of dat nu waar is of niet doet er niet toe hoewel het eerder wel dan niet waar zou zijn, denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 12:49:11 #94
862 Arcee
Look closer
pi_213615943
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dat laatste is nu precies waar Wilders zo bang voor is want dan word het een concurrent. Of dat nu waar is of niet doet er niet toe hoewel het eerder wel dan niet waar zou zijn, denk ik.
Een succesvolle premier hoeft niet per se een concurrent van Wilders te worden. Plasterk zie ik bijvoorbeeld niet een eigen partij starten en sowieso niet een met een PVV-profiel. Precies 1 van de redenen waarom hij Plasterk wil.
pi_213615952
quote:

[..]

Maak de PVV-ers nou niet enthousiast.
pi_213615962
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het lijkt me zeker nu vooral goed om het gehéle plaatje in kaart te brengen. Blijven roepen dat Henk en Ingrid en hun SBS-hersens te dom zijn om te poepen werkt niet echt heel lekker de laatste jaren. In een ander topic schreef iemand dat je juist niet van buitenaf moet schoppen want daarmee 'circle' je de 'wagons' en zonderen mensen zich nog meer af. Geldt dat ook in dit geval?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke/Wheel of Power/Intersectionaliteit is een idee. Geen identiteit. Daar kritiek op hebben is hetzelfde als kritiek hebben op conservatisme, socialisme, nazisme, communisme, liberalisme en alle andere ideologische stromingen.

Ik beoordeel iemand niet op diens ras, geslacht, seksuele voorkeur, validiteit, leeftijd of klasse, maar op diens ideeën en argumenten.

Mocht waar zijn wat jij stelt, dan is de wijze waarop in POL over 'domrechts', PVV en BBB gesproken wordt ook 'identiteitspolitiek'? Of betreft het verwerping van bepaalde ideeën?
Wie ben ik om te stellen dat iets waar of onwaar is, ik ben bang dat de waarheid ook niet zo zwart wit zal zijn.

Volgens Historiek.net is identiteitspolitiek het volgende: Onder identiteitspolitiek wordt een wijze van politiek voeren verstaan die vanuit een bepaalde sociale identiteit redeneert en voor specifieke sociale groepen opkomt. Dit gebeurt vanuit een gevoel van onrecht. Qua groeperingen kan hierbij gedacht worden aan groepen op basis van seksuele voorkeur (zoals homo’s, lesbiennes, transgenders), etniciteit, gender, regionale of religieuze identiteit. en Identiteitspolitiek verwerpt het ideaal van het liberalisme, waarbij het gaat om de rechten van het individu en gelijkheidsdenken. Men redeneert niet vanuit individuen, maar komt op voor de rechten van grotere sociale groepen die ongelijk behandeld worden. Vaak treden identiteitspolitieke groepen op als belangenorganisaties en (buitenparlementaire) actiegroepen.

Ook schrijven ze dat: Groepen die in de geschiedenis onder identiteitspolitiek gerekend kunnen worden zijn onder meer het abolitionisme, de periode van de verzuiling in Nederland vanaf de jaren 1880 (toen de gereformeerden en katholieken een emancipatiebeweging vormden), Black Power, de tweede feministische golf en meer recent debatten over de islam (hoofddoekjes), de zwartepietendiscussie en de discussies over genderneutraliteit.

Als de verzuiling, met haar socialistische stroming, onderdeel van identiteitspolitiek kan zijn. Dan kan hij dus ook politieke ideeën gedreven zijn. Tegelijk lijkt ‘identiteitspolitiek’ in dit verhaal iets als opkomen voor bepaalde groepen. Maar wanneer het politiek opkomen van bepaalde groepen ‘identiteitspolitiek’ is lijkt mij het al dan niet politiek wegzetten van mensen als “domrechts” ook identiteispolitiek.

Los van of het wel of niet identiteitspolitiek is. Voor mij is het in ieder geval vreemd dat je gelijkheidsdenken voorschrijft aan ras, geslacht, seksuele voorkeur, etc. Maar je tegelijk iemand rucksichloss indeelt en afschrijven als domrechts, woke, communist, of wat dan ook. Alleen al omdat je door het label veroordeeld wordt tot een heleboel ideeën waar je het misschien helemaal niet mee eens bent.

Ik mag denken dat Mahmoud, met dezelfde kwaliteiten en opvoeding als Robert Jan, hier een nadeel heeft bij het solliciteren. Dat maakt nog niet dat ik de meest enge woke sympathieën van “hoe heet die mevrouw” aanhang. Door mij in te delen als woke vul je eigenlijk mijn ideeën en motieven in. Ditzelfde geld voor het label “dom rechts” maar ook voor hoe jij vaak weggezet wordt en waar je je terecht aan ergert.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:51:10 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213615968
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:49 schreef Arcee het volgende:

[..]
Een succesvolle premier hoeft niet per se een concurrent van Wilders te worden. Plasterk zie ik bijvoorbeeld niet een eigen partij starten en sowieso niet een met een PVV-profiel. Precies 1 van de redenen waarom hij Plasterk wil.
Dat klopt, maar dan zoek je inderdaad naar een kandidaat die politieke ervaring heeft en redelijk rechts profiel heeft (want Plasterk is allang geen PvdA meer) en geen ambities heeft verder.

Die zijn ja naast Plasterk zelf er niet voorzover wij kunnen zien.
pi_213616000
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heeft GeenStijl niet de scoop in dit akkefietje?
pi_213616054
quote:

Is dit ook waarom hij ineens “verrechtst” is?
pi_213616121
Hoog tijd voor Zihni Özdil _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')