Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".quote:Op zondag 19 mei 2024 02:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is het ondenkbaar dat Wilders met deze 36 overlegt?
Dus het is volgens jou onmogelijk dat iemand als Fleur Agema een kandidaat in gedachte (achter de hand) heeft en tegen Wilders zegt: Plasterk wordt een moeilijk verhaal hè, ik vind dit wel een goede andere kandidaat?quote:Op zondag 19 mei 2024 02:48 schreef FYazz het volgende:
[..]
Er wordt toch nergens gezegd dat hij geen overleg pleegt met zijn Kamerleden of dat hij bepaalde leden in vertrouwen neemt hierover, maar jij zei "dat ze nog wel iemand achter de hand hebben".
Ja ik weet waar je op doelt, maar ik vraag me vooral af waar je deze stelligheid op baseert. Waarom is het onmogelijk dat op dit moment één of meerdere PVV-Kamerleden (anders dan Wilders) mogelijke premierskandidaten achter de hand hebben?quote:En daar ging het dus om.
Er is geen 'ze' die nog iets achter de hand heeft. Er is alleen Wilders en ook alleen Wilders bepaalt uiteindelijk.
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).quote:Op zondag 19 mei 2024 02:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kun je deze stelling onderbouwen? Andere worden namelijk helemaal niet uitgesloten, ze krijgen daar hooguit minder ruimte om hun cultuur en religie te uiten dan hier. Ik heb niet gezegd dat ik dat vanzelfsprekend vind, maar ik vind het ook niet per se xenofoob. Elke samenleving wil graag dat hun cultuur en tradities niet verloren gaan.
Een goed voorbeeld zijn Chinezen, ze zijn er alle landen van Europa. Engeland, Nederland, Polen. Ze hebben hun eigen cultuur, maar vallen er niemand mee lastig. Door hun komst en aanwezigheid in Nederland en Polen gaan de geldende tradities van die landen niet verloren. Echter met asielzoekers uit bepaalde landen is dat anders. Nederland is van oudsher multicultureler, wij hebben ook koloniën gehad, dus ik snap dat wij deze asielzoekers meer ruimte geven en dat dat in Polen bijvoorbeeld minder gebeurt.
De grondwet, moet je natuurlijk altijd respecteren, maar je kan wel kijken wat er mogelijk is binnen de kaders van die grondwet.
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.quote:Op zondag 19 mei 2024 07:59 schreef J.B. het volgende:
Wat zegt het ook over Nederland dat de grootste partij er kennelijk niet in slaagt tot nu toe ook maar één kandidaat van onbesproken gedrag te vinden?
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zegt niet zo veel over Nederland. Het zegt dat een partij zonder leden niet zo'n goede manier is om een netwerk van capabele mensen op te bouwen.
Oh, op die manier. Tja, over het grote aantal stemmen op de populistische partijen hebben we al wel een paar topics volgeschreven. Het is wat mij betreft nog steeds een combinatie van het falen van de klassieke partijen, de rol van de (social) media en de in het algemeen gestegen wij-tegen-zij-structuur. Maar het is alles bij elkaar een vrij complex geheel. Het slechte nieuws is dat ik het niet op korte termijn zie draaien.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, het wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?quote:Op zondag 19 mei 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
Nadat de VVD misschien al uit Renew wordt gezet, zal het ook lastig worden voor NSC en BBB om bij de EVP aan te sluiten: https://www.trouw.nl/buit(...)menwerken~b8948463a/
De drie partijen zetten zich zo op Europees gebied buiten spel, want als je niet in de fractie van EVP, S&D, Renew of de Groenen zit heb je feitelijk heel weinig in te brengen. Dat wordt een heel pijnlijk verhaal voor de Europese fracties van die drie partijen.
Nee Orban is uit de EVP gezetquote:Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
We zijn te rijk en vervelen onsquote:Op zondag 19 mei 2024 08:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ondanks die wetenschap had een kwart van de stemmers er totaal geen probleem mee om Wilders' formatie van brokkenpiloten naar de verkiezingswinst te catapulteren. Sterker nog, deze formatiesoap wordt kennelijk gewaardeerd gezien de peilingen waarin de PVV nóg beter scoort.
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:quote:Op zondag 19 mei 2024 08:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de EPP zit toch ook het Hongaarse Fidesz van Orbán? En in S&D zit het Slowaakse SMER SD van Fico. En zo heeft iedere Europese fractie wel een paar debielen in hun fractie. Lijkt mij raar dat Renew Europe de VVD gaat weigeren en de EPP de BBB en NSC gaat weigeren op basis van de samenwerking met de PVV. Of zullen de VVD, BBB en NSC zich bij ECR aansluiten?
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Orban is er juist uit gezet. En Renew heeft net dit getekend:
https://ieu-monitoring.co(...)tm_source=ieu-portal
En daarin staat: We will never cooperate nor form a coalition with the far right and radical parties at any level. Met de samenwerking met de PVV voldoen VVD, BBB en NSC niet aan deze, nog maar net gesloten, verklaring en dus zullen ze uit hun fracties moeten.
Edit: ik zie dat EVP dit uiteindelijk niet heeft getekend, maar Ursula von der Leyen heeft wel dezelfde woorden gebruikt.
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is leuk bedacht van Renew, maar in Denemarken heeft Venstre al met radicaal-rechts in een coalitie gezeten, zit de in Finland de Zweedse Volkspartij in een coalitie met de Ware Finnen en in Zweden gedogen de Zweden Democraten een coalitie met de Liberalen.
Op een haar na zelfs met de CU.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.
En al een keer gedoogsteun gehad natuurlijk.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Nederland zit de VVD ook al met de PVV in een coalitie in Flevoland.
quote:Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
Stuck in the middle with you.quote:
Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk waren afgehaakt. Nu gaan die mensen over ee provinciale weg tussen Dronten en Emmeloord, maar oké. Apart voor de CU.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
De CU zit er zelfs echt bij. Kijk eens wat een olijke club. [ afbeelding ]
#Bekenkleurquote:Op zondag 19 mei 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet je gewoon ondermijnen door verdeeldheid bij hun stemmers te zaaien en door zelf social media naar hun hand te zetten. Helaas missen veel tegenstanders nog altijd constructieve strijdbaarheid.
Lekker gewerkt schratje. We zijn blij met je.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* Nou, ik begrijp dat het een gezellige avond was alhier. Geen idee hoeveel posts ik de kliko ingeflikkerd heb maar het zou wel eens record voor mij in een topic kunnen zijn.
Je kan ook over andere dingen beginnen waarvan je weet dat de PVV achterban er volledig over verdeeld is.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
#Bekenkleur
De nieuwe coalitie doet vrij weinig aan de huizen crisis en laat veel over aan de markt. Laat dat nou de voornaamste reden zijn dat mensen op Wilders stemden
Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen
P.s: Ik refereer hierbij dat mensen op social media roepen dat ze op Wilders stemden vanwege het huizen probleem. Maar asiel zal vast ook een goede reden zijn en een strategische tegenstem op Frans
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Origami94 het volgende:
Wilders gaat zowaar misschien nog minder voor elkaar krijgen dan de PVDA in Rutte 2. Ben benieuwd of de media en dan vooral rechtse media hem daarop gaan aanvallen
Tja deze houding vind ik ook ergerlijk. Meteen maar nederig zijn naar de grote Geert die een alleskunnende tovenaar is.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wilders is sluw en heeft het draaiboek al klaar. De rechters en de EU zullen veel pogingen om wat voor elkaar te krijgen laten stranden omdat het gewoon niet mag. Dus dan is er altijd een zondebok: EU en D'66 rechters.
Met Plasterk als premier kan het ook nog 'stiekem is nog steeds een PvdA-er, dus links' worden.
Tot nu toe heeft hij altijd zonder weerwoord van de media zijn verhaal kunnen doen door altijd te blijven zenden (en nergens aan te schuiven) en dat zal nu weer gebeuren. En het volk zal nog steeds boos zijn en nog rechtser stemmen, want tja, als rechts niet werkt, dan moet het nog rechtser natuurlijk.
Je impliceert dat landen als Polen en Hongarije structureel deze grondwet schenden. Klopt dat of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 19 mei 2024 03:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoef die stelling niet te onderbouwen en verwees al eerder naar onze grondwet die onderscheid verbiedt. (vette punt).
Zoals ik aangaf moet je de grondwet altijd respecteren. Dat geldt voor alle landen in Europa.quote:Dat iets volgens jou, logisch, wenselijk of vanzelfsprekend lijkt of anders zou moeten zijn; staat haaks op die in beton gehakte grondwettelijke basis. Binnen die kaders is is nauwelijks iets anders mogelijk dan het zo te doen.
En stel dat het lukt hè, denk je dat er dan evenveel asielzoekers in Polen/Hongarije als in Nederland willen blijven? Natuurlijk niet. Het gaat namelijk om de beeldvorming. Nederland is kennelijk zeer populair voor asielzoekers om te vestigen, Polen en Hongarije niet. Jij beticht deze landen meteen van xenofobie, wat je verder niet wilt onderbouwen.quote:Sterker, de EU is op dit migratie onderwerp vooral bezig dat bv dwarsig Polen en obstinaat Hongarije proberen om tzt ook te gaan opstellen zoals het o.a. volgens universele rechten van de mens in de EU aan toe gaat.
Ik pleit er ook niet voor om de grondwetstrekking te wijzigen, we moet kijken wat mogelijk is binnen de grondwet.quote:Enne, FF de grondwet strekking veranderen, ons onttrekken aan die harde EU afspraken en laat staan daarom Nexit doen etc.etc., kost - naast niet serieus - minstens 8-10 jaar en ws eerder een jaar of 25 voordaat zij effectief wordt. EU is niet voor niets: Hotel California.
Je kan van de EU weinig verwachten op dit punt. Je zal je land dus (terwijl je je aan de grondwet houdt) minder populair moeten maken bij asielzoekers. Waarom moeten we bij de populaire landen als Franrkijk, Duitsland en België horen? Kunnen we niet proberen om te staan in het rijtje Polen, Hongarije, Denemarken?quote:NB: wat ik hier schijf is niet zomaar noch mijn een mening maar een gegeven dat ik verder ook niet heb bedacht om te gaan verdedigen. Men kan wel wat willen (be/denken) maar meer dan in een marge, gaat iets niet veranderen.
De enige manier om strax daadwerkelijk minder asielzoekers op te vangen, is simpel ¤20K/pppj aftikken aan een land die daarvoor een soort van verweg B&B gaat exploiteren. Dan nog, lost dat niet het "probleem" op van illegaal verblijf.
In die zin is het onderhandelingsakkoord, ook op het punt van migratie onzinnig en niet veel meer dan een wenselijk klinkend lijstje dat in die fase zal blijven rondhangen.
Ik geniet hier echt enorm van.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176352/sorry-sywert#fold
Dus plasterk wilde eerst het "foute" geld hebben van Sywert.
En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.
Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
Kies je clowns, dan krijg je een 🎪.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:07 schreef koemleit het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176352/sorry-sywert#fold
Dus plasterk wilde eerst het "foute" geld hebben van Sywert.
En toen ie dat niet deed, ging ie een column schrijven over hoe fout het allemaal wel niet is.
Plasterk is gewoon het begin van de shitzooi waarvan iedereen wist dat die zou komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |