abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2025 @ 01:33:17 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219556680
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 23:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat @:Hanca schetst kan ook als symptoom worden gezien van verval in een niet-sociaal-liberaal ambitieloos land in een westerse wereld die leidt onder hyperkapitalistische obesitas in een wereld van een kleine machtige bedorven groep individuen.

En om het verval over generaties te kunnen duiden zal ik de bal tocb eens neer willen leggen bij het gegeven in waarom de bewondering van intellect zoals bij Einstein, Feynman, Bohr, Curie, Hawkins etc. is verschoven naar een bewondering voor weinig intellectuele kwakzalvers als Elon Musk en andere miljardairs.
Musk is een Triljonair

Als je Starlink , SpaceX , Optimus , X-AI , Neuralink als IPO bij Tesla rekent

quote:
Elon Musk's 'driverless' taxis hit the road
Ik zou me wel naar Schiphol laten rijden dan snachts
Bekijk deze YouTube-video

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 00:12 schreef Timwonnacott het volgende:

Iedereen die er verstand van had die Musk's hyperloop plan las kon al precies aanwijzen waar de problemen zaten en waarom het niet zou werken, er viel niets in het geheim aan uit te zoeken.
hyperloop is net als de connector een onderdeel van de boring company
https://www.boringcompany.com/projects#dubai

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 22-12-2025 02:23:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219557397
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 01:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Musk is een Triljonair

[..]
[..]
De Chinezen doen dit beter qua detectietechnieken.

Het hele punt is dat zelfrijdende auto's en sommige bijproducten ergens ver onderaan de lijst met Musk zn 'krankzinnige futuristische beloftes' staan, waarvoor hij enorm veel toegeschreven waarde heeft ontvangen.

En om via een langere omweg een verbinding te maken met dit topic. Ik vind Musk een zeer gehandicapte inspiratiebron voor deze generaties. De manier waarop hij lult en bluft in 90% van wat hij niet waarmaakt. Het laat vooral zien dat luchtfietsen met enorm veel gebakken onzin en een enorm groot ego loont. En hij misschien wel een van de meest luie CEOs ooit is.

Eentje die veel meer bezig is met zijn eigen marktwaarde, subsidies slurpen en persoonlijk comfort genereren (Doge) dan hetgeen hij vertegenwoordigd.

[ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 22-12-2025 10:07:46 ]
  maandag 22 december 2025 @ 11:25:27 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219557797
Nieuwe Raad van State is uit voor wetsvoorstel van Wiersma.

Kortom: prut.

https://www.raadvanstate.nl/adviezen/@154334/w11-25-00316-iv/
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 11:51:36 #254
5428 crew  miss_sly
pi_219557972
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

https://www.raadvanstate.nl/adviezen/@:154334/w11-25-00316-iv/
BBB wordt gewoon tegengewerkt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219558009
quote:

Dat verbaast echt niemand. Wat een gedrocht ...

Zou Femke inmiddels verstandig zijn geworden en dit aan haar opvolger laten of moet Grinwis weer een motie indienen na het reces _O-
pi_219558045
BBB levert weer de ellende die je verwacht…
pi_219558332
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 22:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
...aldus de man die zelf eerst wel bruto heeft kunnen sparen en nu zelfs de belasting voor goed verdienende ouderen omlaag wil doen.

Ik zou dan eerst kijken naar de AOW inkomensafhankelijk maken, geen uitkering voor mensen met een goed inkomen, doen we onder de 67 ook niet.
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zo graag wilt snijden in het inkomen van een ander zonder dat die ander er iets aan kan veranderen. Het is niet alsof iemand van 67 nog kan sleutelen aan zijn inkomen.
pi_219558666
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zo graag wilt snijden in het inkomen van een ander zonder dat die ander er iets aan kan veranderen. Het is niet alsof iemand van 67 nog kan sleutelen aan zijn inkomen.
Maar ja, kunnen andere mensen dan wel zo veel aan hun inkomen doen? De mogelijkheden om extra uren te maken/een hoger salaris uit te onderhandelen/promotie te maken zijn voor de meeste werkenden ook maar beperkt.
pi_219558757
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 01:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Musk is een Triljonair

[..]
[..]
Ja ik weet dat het onderdeel is van de Boring Company, wat voornamelijk bestaat omdat hij daar uiteindelijk mee tunnels wilt graven op Mars waar men in kan leven. Dat vind ik er ook zo kwalijk aan, Hyperloop is een kansloos idee want het is praktisch niet uit te voeren, wat bij voorbaat al bekend was uit onderzoek.Daarboven op ook niet het hoofddoel van het bedrijf maar eerder bezigheidstherapie op kosten van subsidies en investeerders.

Nu krijgen sommige mensen zo'n stijfje van de plannen van Musk dat we hier in NL opgescheept zitten met een aparte hyperloop organisatie die subsidies aan het opslurpen is. Had dat geld lekker aan iets anders besteed.
pi_219559059
quote:

In bepaalde kringen gaat men janken over een linkse RvS. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219559120
quote:

[..]
Deze logica volgende zou er nooit enige pensioen of fiscale hervorming kunnen komen die ouderen raakt. En la een zorghervorming dan wel? Hebben ze ineens kosten die men niet kan voorzien.

Dat lijkt me allemaal bepaald ook niet wenselijk en in het geval van een land als Frankrijk diep problematisch met het oog op de toekomst.

Er moet oog zijn voor redelijkheid, maar verder mogen ingrepen prima.
  maandag 22 december 2025 @ 14:41:21 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219559450
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2025 12:01 schreef KareldeStoute het volgende:
BBB levert weer de ellende die je verwacht…
Leveren alleen gebakken strontlucht
pi_219560009
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 13:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar ja, kunnen andere mensen dan wel zo veel aan hun inkomen doen? De mogelijkheden om extra uren te maken/een hoger salaris uit te onderhandelen/promotie te maken zijn voor de meeste werkenden ook maar beperkt.
Grotendeels eens hoor, maar deze mensen kunnen helemaal geen kant op. Lijkt me vooral een goede reden om mensen niet te raken in hun bestaanszekerheid.
pi_219560261
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 14:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Deze logica volgende zou er nooit enige pensioen of fiscale hervorming kunnen komen die ouderen raakt. En la een zorghervorming dan wel? Hebben ze ineens kosten die men niet kan voorzien.

Dat lijkt me allemaal bepaald ook niet wenselijk en in het geval van een land als Frankrijk diep problematisch met het oog op de toekomst.

Er moet oog zijn voor redelijkheid, maar verder mogen ingrepen prima.
Je kunt natuurlijk prima een regel instellen dat iedereen die nu jonger dan 57 is een fiscale aow krijgt, dan heb je 10 jaar de tijd om je pensioen daarop af te stellen.
  maandag 22 december 2025 @ 17:04:10 #265
323876 michaelmoore
pi_219560981
quote:

[..]
bruto sparen of netto sparen maakt niet veel uit , behalve dat je veel meer keus hebt om eerder met pensioen te gaan omdat de overheid niet meer meekijkt
De latente belastingvortering is de reden dat de overheid voorwaarden oplegt , want een deel van jouw spaarsaldo is eigendom van de overheid

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 22-12-2025 17:10:17 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219561367
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk prima een regel instellen dat iedereen die nu jonger dan 57 is een fiscale aow krijgt, dan heb je 10 jaar de tijd om je pensioen daarop af te stellen.
Kan, maar dan is het echte effect er pas over 20 jaar.

Overheden voeren inkomensbeleid en dan kan er soms eens iemand op achteruit gaan.
  maandag 22 december 2025 @ 17:41:55 #267
323876 michaelmoore
pi_219561419
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 17:39 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Kan, maar dan is het echte effect er pas over 20 jaar.

Overheden voeren inkomensbeleid en dan kan er soms eens iemand op achteruit gaan.
dan draait men een toeslagen knop iets verder open en dan is dat ook weer opgelost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')