De groep 30-55 is vrij groot.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dit zo was, waarom is er dan die enorme weerstand? Je zegt hier nu dat er vrijwel niemand een probleem mee heeft.
Jongeren stemmen niet en hebben al geaccepteerd dat AOW er voor hen niet in zit.
Ah, vandaar dat ze haar snor zat te drukken. Hypocriet mens is het ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
Mona laat nog wat ellende achter, dat had niemand aan zien komen
https://nos.nl/artikel/26(...)a-asielplekken-nodig
Dat klopt, maar een kleine groep onder vakbondleden. Het idee dat vakbonden opkomen voor iemand onder de 55 is absurd natuurlijk.quote:
Jongeren hebben hier wel een probleem mee. En stemmen ook gewoon. Mensen van 55+ worden niet tot nauwelijks geraakt door een AOW leeftijd verhoging per 2033, gepensioneerden natuurlijk al helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dit zo was, waarom is er dan die enorme weerstand? Je zegt hier nu dat er vrijwel niemand een probleem mee heeft.
Jongeren stemmen niet en hebben al geaccepteerd dat AOW er voor hen niet in zit.
Inderdaad, het wordt wel eens vergeten dat de jongeren van nu ook gewoon oud worden (hopelijk toch), en tegen die tijd ook baat hebben bij een realistische en acceptabele AOW leeftijd en regelingen voor ouderen om het werken zo lang mogelijk vol te houden.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jongeren hebben hier wel een probleem mee. En stemmen ook gewoon. Mensen van 55+ worden niet tot nauwelijks geraakt door een AOW leeftijd verhoging per 2033, gepensioneerden natuurlijk al helemaal niet.
En ja, de vakbonden komen ook gewoon op voor mensen onder de 55.
Nee, jongeren zijn een verwaarloosbaar stemblok.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jongeren hebben hier wel een probleem mee. En stemmen ook gewoon.
Ok dan nogmaals, vanwaar de ophef? Als vrijwel het gehele stemmende publiek en de achterban van vakbonden er niet door geraakt worden, waar zijn ze dan zo boos over? En dit is niet zomaar boos, dit gaat blijkbaar over leven en dood, als je ze hoort. Over jongeren gaat het niet, die leugen kun je achterwege laten. Er is geen enkele aanwijzing dat jongeren veel meer tegen een AOW-leeftijd verhoging zijn. Ik denk juist eerder dat ze vinden dat de boomers moeten betalen voor hun AOW.quote:Mensen van 55+ worden niet tot nauwelijks geraakt door een AOW leeftijd verhoging per 2033, gepensioneerden natuurlijk al helemaal niet.
Jongeren weten al lang dat dat er nooit zal zijn. Ze zijn meer gebaat bij een overheid die niet bankroet gaat omdat ze gegijzeld worden door vakbonden.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, het wordt wel eens vergeten dat de jongeren van nu ook gewoon oud worden (hopelijk toch), en tegen die tijd ook baat hebben bij een realistische en acceptabele AOW leeftijd en regelingen voor ouderen om het werken zo lang mogelijk vol te houden.
Ik snap die gecreëerde tegenstelling tussen jong en oud nooit zo goed.
vakbonden liggen aan het infuus bij de pensioenfondsen ,quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jongeren weten al lang dat dat er nooit zal zijn. Ze zijn meer gebaat bij een overheid die niet bankroet gaat omdat ze gegijzeld worden door vakbonden.
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik vermoed eerder dat er nog maar heel weinig vakbondsleden zijn en dat was in mijn tijd al zo.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vakbonden liggen aan het infuus bij de pensioenfondsen ,
de vakbonden moeten de pensioenafdracht verplichting in de CAO houden anders krijgen ze geen pegels meer van de fondsen
quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vermoed eerder dat er nog maar heel weinig vakbondsleden zijn en dat was in mijn tijd al zo.
dat kloptquote:[..]zo dikke inkomsten zijn de leden gelden niet, daar kunnen ze net het printerpapier van kopen
Wat wil je nu precies zeggen MoreDakka?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, jongeren zijn een verwaarloosbaar stemblok.
[..]
Ok dan nogmaals, vanwaar de ophef? Als vrijwel het gehele stemmende publiek en de achterban van vakbonden er niet door geraakt worden, waar zijn ze dan zo boos over? En dit is niet zomaar boos, dit gaat blijkbaar over leven en dood, als je ze hoort. Over jongeren gaat het niet, die leugen kun je achterwege laten.
Dit staat in het regeerprogramma. Over die fiscale subsidiering heb ik volgens mij nog niemand gehoord, dus het gaat over de AOW leeftijd die per 1 januari 2033 direct mee stijgt aan de levensverwachting.quote:We worden ook steeds gezonder ouder. Dit is een positieve ontwikkeling, die tegelijkertijd ook vraagt om verstandige keuzes over hoe en hoe lang we werken. In dit kader koppelen we de AOW-leeftijd per 1 januari 2033 direct aan het stijgen van de levensverwachting om de AOW ook in de toekomst betaalbaar te houden. Uiteraard hebben we daarbij oog voor de mensen met een zwaar beroep die niet in staat zijn om langer door te werken. Tot slot verminderen we de komende zes jaar de fiscale subsidiering van het aanvullend pensioen voor de hoogste inkomens. Zo vragen we van iedereen een bijdrage bij het in stand houden van onze sociale
voorzieningen.
| 1 2 3 4 5 6 | Geboren voor maart 1969, geen wijziging. Geboren tussen apr 1969 en dec 1970, 3 maanden langer werken Geboren tussen jan 1971 en sept 1972, 6 maanden langer werken Geboren in 1980, 1 jaar langer werken tot 69 jaar en 6 maanden Geboren in 1990, 1 jaar en 3 maanden langer werken tot 70 jaar en 9 maanden Geboren in 1998, 1 jaar en 9 maanden langer werken tot 71 jaar en 6 maanden |
Het gaat over mensen tussen de 35 en 55, een groot blok van het stemvolk. En dat snap je ook wel.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, jongeren zijn een verwaarloosbaar stemblok.
[..]
Ok dan nogmaals, vanwaar de ophef? Als vrijwel het gehele stemmende publiek en de achterban van vakbonden er niet door geraakt worden, waar zijn ze dan zo boos over? En dit is niet zomaar boos, dit gaat blijkbaar over leven en dood, als je ze hoort. Over jongeren gaat het niet, die leugen kun je achterwege laten. Er is geen enkele aanwijzing dat jongeren veel meer tegen een AOW-leeftijd verhoging zijn. Ik denk juist eerder dat ze vinden dat de boomers moeten betalen voor hun AOW.
ja hoequote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar hoe kom jij erbij dat zij geld krijgen van de pensioenfondsen dan?
Een ander soort paraatheid ter vervanging, dreigende oorlog, daar krijg je ook dor hout wel mee weg..quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:08 schreef Eightyone het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)verstandig~b730bb4c/
"Kabinet schrapt paraatheidsplannen pandemie."
Zo krijg je duur 'dor hout' iig wat sneller weg.
Dat is mijn vraag. Als het allemaal zo mee valt, waar is dan de ophef over? Kun je dat beantwoorden?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat wil je nu precies zeggen MoreDakka?
[..]
Dit staat in het regeerprogramma. Over die fiscale subsidiering heb ik volgens mij nog niemand gehoord, dus het gaat over de AOW leeftijd die per 1 januari 2033 direct mee stijgt aan de levensverwachting.
Dit beteken dat:
[ code verwijderd ]
Volgens jou gaat het niet over de jongeren? Maar iemand die 55 is hoeft maar 3 maanden langer te werken. Waar zou dit dan over moeten gaan.
Zeker, maar dat blijkt politiek onmogelijk.quote:En is het, als hier zoveel commotie over is en zoveel kosten aan gemaakt worden, niet zonde dat ze niet wat ingrijpender ingrijpen?
Goede vraag, waarom hebben ze daar zo veel moeite mee? Waarom is het een zaak van leven en dood?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zouden volgens jou gepensioneerden of mensen die al met pensioen zijn als het in gaat hier moeite mee hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |