abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219831727
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoezo?
Omdat deze bol staat van het onder meer herhaaldelijke verwijzen naar Asjkenazische Joden op basis van hun Duits-of Slavisch klinkende achternaam en daarmee het beeld wekkende dat dit helemaal geen mensen uit het Midden-Oosten zijn.

Complottheorieën over een 'Groot-Israël' aanwakkeren, het bestaansrecht van Israël verbinden aan in hoeverre het land zich opstelt zoals meneer dit wil. Het land op gelijke voet zetten met landen zoals Rusland en China of stellen dat Israël samen met AIPAC 'aan de Amerikaanse touwtjes trekt'. En dan zijn er ook nog pogingen om de Epstein-files aan Israël, Mossad of AIPAC te linken.

En al deze meuk gaat dan natuurlijk hand in hand met een pathologische empathie voor de Islam en moslims, wat zo ver gaat dat meneer zelfs meermaals Bin Laden heeft zitten napapegaaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 januari 2026 @ 13:09:32 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219831778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denemarken heeft er bij Rutte om gevraagd. Ga je nou niet in rare bochten wringen (opheffen NAVO?) om deze verantwoordelijkheidsvakantie van GLPvdA goed te praten.
Als Denemarken daar echt zelf om heeft gevraagd moet Nederland daar natuurlijk gehoor aan geven en het onzinspelletje meespelen. Jammer dat de Denen zo bang zijn geworden.

De NAVO moet inderdaad opgeheven worden, dat is geen verdrag meer maar een gijzeling.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219831817
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat deze bol staat van het onder meer herhaaldelijke verwijzen naar Asjkenazische Joden op basis van hun Duits-of Slavisch klinkende achternaam en daarmee het beeld wekkende dat dit helemaal geen mensen uit het Midden-Oosten zijn.
Het zijn een paar posts in een hele lange reeks zonder noemenswaardigheden. Inhakend op radicale topics mbt DNA en waar mensen in de wereld thuis zouden horen buiten de VS en Europa is dezelfde kam toepassen natuurlijk iets wat zo controversieel als wat is.

Ik verdedig het bestaan van Israel en de inwoners net zo sterk als dat ik het recht verdedig van inwoners met roots hier of elders die in Nederland wonen of elders.

quote:
Complottheorieën over een 'Groot-Israël' aanwakkeren, het bestaansrecht van Israël verbinden aan in hoeverre het land zich opstelt zoals meneer dit wil. Het land op gelijke voet zetten met landen zoals Rusland en China of stellen dat Israël samen met AIPAC 'aan de Amerikaanse touwtjes trekt'. En dan zijn er ook nog pogingen om de Epstein-files aan Israël, Mossad of AIPAC te linken.
Ik link dat helemaal niet aan alles wat jij op een hoop veegt.

quote:
En al deze meuk gaat dan natuurlijk hand in hand met een pathologische empathie voor de Islam en moslims, wat zo ver gaat dat meneer zelfs meermaals Bin Laden heeft zitten napapegaaien.
Citeer mij eens op dat laatste. Wat ik aangaf was dat de Mujahideen de hemel werd ingeprezen voor de val van de muur als anti-sovjet en na de val op de schroothoop werd gegooid zonder compensatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 14-01-2026 13:30:41 ]
pi_219831951
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:27 schreef Hanca het volgende:
Maar qua Nederlandse politiek gaat het nu dus vooral hierom:

Denemarken vraagt om NAVO aanwezigheid:
https://www.nd.nl/varia/v(...)er-navo-in-groenland

En GLPvdA wil Denemarken gewoon in haar sop gaar laten koken, zegt nee tegen Denemarken bij staan als NAVO. En dat vind ik gewoon echt schokkend. Dat BBB nota bene de redelijkere is hier had ik echt nooit verwacht.
Kun je hier even een bron bij geven Hanca? Je bron heeft het in zijn geheel niet over PvdA/GL.
pi_219831972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Kun je hier even een bron bij geven Hanca? Je bron heeft het in zijn geheel niet over PvdA/GL.
Ik heb de motie hier al boven gelinkt, daar heeft GLPvdA tegen gestemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219831976
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)nwezigheid-groenland
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 14 januari 2026 @ 13:54:50 #282
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219832068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb de motie hier al boven gelinkt, daar heeft GLPvdA tegen gestemd.
Als ze tegen deelname aan een NAVO-missie op Groenland op instigatie van Denemarken hebben gestemd is dat natuurlijk een flinke mispeer. Ik zal ze er eens een mail over schrijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219832207
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:16 schreef Hanca het volgende:
Alleen was tijdens de stemming gistermiddag al bekend dat Denemarken hier wel om vroeg, dus dat argument gaat niet meer op.
In de laatste zin geeft Piri in ieder geval aan dat zij er niet mee bekend is.
  woensdag 14 januari 2026 @ 14:34:36 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219832310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is wat Piri zegt over de motie:
[..]
Deze motie: https://www.tweedekamer.n(...)00391&did=2026D00970

Alleen was tijdens de stemming gistermiddag al bekend dat Denemarken hier wel om vroeg, dus dat argument gaat niet meer op.
Dit is trouwens niet waar: Van Weel antwoordde dat het voorstel niet vanuit Denemarken kwam.
quote:
Piri:
"Heeft Denemarken daar dan om verzocht, want dat is mij niet bekend"

Van Weel:
"Het is niet specifiek dat Denemarken verzoekt om een vergrote bijdrage in het Arctisch gebied, het is wel zo dat de NAVO een bijeenkomst heeft gehad op ambassadeursniveau waarbij gesproken is over de wenselijkheid van een verhoogde NAVO-presentie, dus het is niet direct gelinkt aan Denemarken, maar Denemarken zit daar natuurlijk als NAVO-lid wel aan tafel"
Het is dus gewoon het plannetje van Rutte, helemaal niet van Denemarken.

Overigens kan ik de daadwerkelijke stemming nergens vinden maar ben aan het werk dus kan daar ook geen lange tijd aan besteden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 14 januari 2026 @ 14:36:43 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_219832320
Als je leest wat Trump over Groenland en de NAVO-missie roept, begrijp ik best dat o.a. PvdAGL niet happig is om hieraan mee te werken.

quote:
The United States needs Greenland for the purpose of National Security. It is vital for the Golden Dome that we are building. NATO should be leading the way for us to get it. IF WE DON’T, RUSSIA OR CHINA WILL, AND THAT IS NOT GOING TO HAPPEN! Militarily, without the vast power of the United States, much of which I built during my first term, and am now bringing to a new and even higher level, NATO would not be an effective force or deterrent - Not even close! They know that, and so do I. NATO becomes far more formidable and effective with Greenland in the hands of the UNITED STATES.
Anything less than that is unacceptable. Thank you for your attention to this matter! President DJT
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/115893255826342514

Wat Trump voorstelt is dat de Navo maar even moet gaan regelen dat Groenland in Amerikaanse handen komt. Ik zou zeggen dat de Navo juist moet voorkomen dat dit gebeurt.
  woensdag 14 januari 2026 @ 14:41:35 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219832351
Tsja, ik blijf erbij dat Europa enorm heeft liggen slapen en dat het hoog tijd is dat wij heel wat dingen niet meer door anderen moeten laten doen maar het in eigen huis moet hebben. Denk aan oorlogsindustrie, denk aan informatiebeveiliging, denk aan cruciale infrastructuur, denk aan medicijnenproductie.

Gaat het pijn doen, ongetwijfeld maar de tijd dat we er op konden vertrouwen dat iedereen de Westerse moraal op gaat nahouden is wel (heel erg lang) voorbij
pi_219832439
quote:
3s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:36 schreef Tijn het volgende:
Als je leest wat Trump over Groenland en de NAVO-missie roept, begrijp ik best dat o.a. PvdAGL niet happig is om hieraan mee te werken.
[..]
https://truthsocial.com/@(...)s/115893255826342514

Wat Trump voorstelt is dat de Navo maar even moet gaan regelen dat Groenland in Amerikaanse handen komt. Ik zou zeggen dat de Navo juist moet voorkomen dat dit gebeurt.
De NAVO als verkenner voor koning Trump.

Ik weet niet of Rutte het meegaand tot de midterms wil rekken daar. Maar als dit een langere termijnvisie is, is het heel apart allemaal.
pi_219832680
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het zijn een paar posts in een hele lange reeks zonder noemenswaardigheden. Inhakend op radicale topics mbt DNA en waar mensen in de wereld thuis zouden horen buiten de VS en Europa is dezelfde kam toepassen natuurlijk iets wat zo controversieel als wat is.
Integendeel, het is iets dat je herhaaldelijk doet om het beeld te wekken dat mensen zoals Netanyahu eigenlijk maar een stel bekeerde Russen zouden zijn. En niemand stelt trouwens dat DNA laat zien waar mensen thuishoren, maar wel waar mensen geografisch gezien ongeveer hun origine kennen. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen in blijf jij maar het beeld wekken dat Asjkenazische Joden etnisch Oost-Europees zouden zijn, wat simpelweg niet zo is. Daarom blijf je ook weg van de reacties in zulke discussies die jouw ongelijk aantonen, om even later het riedeltje elders in een ander topic, weer opnieuw te starten.
quote:
[..]
Ik link dat helemaal niet aan alles wat jij op een hoop veegt.
Hmm.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit is Jeffrey in een sweatshirt met het Israeli Defense Force (IDF) embleem erop. Iets wat je niet zomaar even van de plank in de winkel pakt.

[ afbeelding ]

Daarnaast had Maxwell haar vader als Miljardair sterke gedocumenteerde banden met de Mossad.

Epstein stond waarschijnlijk met Israël in verbinding en zocht tussen de invloedrijke Amerikanen naar parels (als Trump) die chanteerbaar waren en makkelijk voor karretjes te spannen om de publieke opinie te beinvloeden. Voor Trump waren die tripjes als een kat op het spek.

Nu, waarom noem ik het. De AIPAC lobbie is nog erg sterk en Trump zn banden met schurken als Netanyahu en Ben-Gvir (En buiten AIPAC Salman, Putin etc) is sterk en zou de boel mogelijk nog in een bepaalde richting kunnen duwen. Denk bijvoorbeeld aan last minute vernietiging van de files of een zeer ellendige nasleep. Want met Trump in de problemen komt iedereen in die mafia cult in de problemen.
quote:
[..]
Citeer mij eens op dat laatste. Wat ik aangaf was dat de Mujahideen de hemel werd ingeprezen voor de val van de muur als anti-sovjet en na de val op de schroothoop werd gegooid zonder compensatie.
Zie bijvoorbeeld:
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er wordt weleens gesproken over selectieve belichting. We horen bij een tirade van Osama Bin Laden voornamelijk het 'God dit, god dat'. We willen in die tirade niet horen dat hij de bezetters opriep te vertrekken. We vergeten wat voor dienst deze "strijdende held tegen de sovjets" (werkelijks nieuwskop) ons zogenaamd voor dienst heeft bewezen. Maar toen de revolutie kwam waar wij van profiteerden besteelden we hun land van olie en behandelden we ze als honden.

We steunen een tiran, Rutte z'n 'Daddy' onbewust, roepen hem geen halt toe in Venezuela. We willen vooral niet erkennen wat voor puinhoop de Britse en de Amerikaanse macht in de wereld heeft veroorzaakt. Democratie thuis en autocratie elders. De politiek steunt Netanyahu die moslims uitmoord en Christenen het leven zuur maakt.

Het moorden steunen we en de hulp veroordelen we. En dan zitten we te zeiken over dat wij het potentiele slachtoffer zijn van het wanbeleid van de westerse alliantie.

Als we een wat normalere omgang wensen zullen we toch wat minder de middelvinger moeten opsteken en socialer overzee en socialer thuis moeten zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik had het woord 'grondgebied binnen bepaalde landen' moeten gebruiken wellicht.

Osama Bin Laden heeft destijds een aantal videoboodschappen verstuurd. Eigenlijk vertelde hij daarin precies wat er mis was. En had men naar de ex-leden van de mujahideen geluisterd, dan was 1993 niet gebeurd en 2001 al helemaal niet. In plaats daarvan knipte men selectief op getier en 'Allah akhbar' (God is groot) als een soort vloek en sneed men de inhoudelijke delen weg.

De bezettingen waar Bin Laden het over had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerika had Osama en z'n anti-sovjetteam een mooie bonus en een bedankje moeten geven en met ze in dialoog moeten gaan over de nazorg en ze wellicht in belangrijke vraagstukken moeten betrekken. Dan hadden ze zich gehoord gevoeld ipv bij het grofvuil gezet.

Jeffrey Sachs gaf het ook al aan. Je kunt beter geen vrienden worden met de VS. En die heeft tussen de VS en vele partijen onderhandelt.
Er zijn van jouw account meermaals dit soort bijdrages gekomen, waarbij de indruk wordt gewekt alsof Bin Laden eigelijk wel een punt had. Je kakelt hier zelfs de bizarre claims van Bin Laden na dat Israël land van moslims zou bezetten. De retoriek die in deze posts tentoon wordt gespreid is nogal anti-Westers en in lijn met barbaarse moslimfundamentalistische terroristen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219832968
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, het is iets dat je herhaaldelijk doet om het beeld te wekken dat mensen zoals Netanyahu eigenlijk maar een stel bekeerde Russen zouden zijn.

En niemand stelt trouwens dat DNA laat zien waar mensen thuishoren, maar wel waar mensen geografisch gezien ongeveer hun origine kennen. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen in blijf jij maar het beeld wekken dat Asjkenazische Joden etnisch Oost-Europees zouden zijn, wat simpelweg niet zo is.[Daarom blijf je ook weg van de reacties in zulke discussies die jouw ongelijk aantonen, om even later het riedeltje elders in een ander topic, weer opnieuw te starten.
Nee, dat is te simplistisch. Een Netanyahu zie ik persoonlijk niet als half Joods of 'maar als een bekeerde Rus'. Mocht dit beeld van die post er zijn of iets dat ik een keer tegenkwam over dat andere, dan neem ik dat terug.

quote:
Hmm.
[..]
[..]
Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Er zijn van jouw account meermaals dit soort bijdrages gekomen, waarbij de indruk wordt gewekt alsof Bin Laden eigelijk wel een punt had. Je kakelt hier zelfs de bizarre claims van Bin Laden na dat Israël land van moslims zou bezetten. De retoriek die in deze posts tentoon wordt gespreid is nogal anti-Westers en in lijn met barbaarse moslimfundamentalistische terroristen.
Ik ben niet pro-Bin Laden, Ik heb geen link met Israelische soldaten gemaakt die gebieden zouden bezetten. Dat ging over de verstoorde relatie tussen de VS en de Mujahideen en hoe het 'ook' opgelost had kunnen worden. Verder ben ik niet anti-westers, niet anti-oosters en ook zeker niet anti-Israel en keur ik ook terreur in de allerbreedste zin af.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 16:46:16 #290
236264 crew  capricia
pi_219833002
Deze discussie mag hier stoppen. Dit gaat niet over Nederlandse politiek.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 16:49:57 #291
5428 crew  miss_sly
pi_219833025
twitter

@Hanca wat wordt er bedoeld met liberale etalagepolitiek?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 januari 2026 @ 17:08:08 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219833161
"Liberale etalagepolitiek" = "uitverkoop van de samenleving"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 17:08:26 #293
236264 crew  capricia
pi_219833164
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:49 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

@:Hanca wat wordt er bedoeld met liberale etalagepolitiek?
Ben wel geen Hanca, maar volgens mij is dit de kritiek van Bikker:

Liberale etalagepolitiek: liberalen die zich richten op oppervlakkige of symbolische liberale thema's (zoals de zondagsopening of vrijheid van godsdienst) om stemmen te winnen. Zonder de "echte" conservatieve/traditionele waarden te respecteren. en zo de overheid te beperken, waarbij men streeft naar een zo klein mogelijke overheidsrol en maximalisatie van individuele vrijheid.

Daarachter zit het idee dat liberalen zich voornamelijk focussen op het beperken van de overheid en het bevorderen van individuele vrijheden (zoals vrijheid van meningsuiting, godsdienst en handel).

De kritiek van de CU (en eigenlijk de hele conservatief-religieuze hoek) is dan:

omdat het vaak gaat om symbolische maatregelen die ten koste gaan van traditionele waarden of de sociale cohesie, zonder de basis te versterken, zoals het niet ter discussie stellen van koopzondagen, is het enkel voor de etalage.

Ze ziet het als het pushen van "progressieve" ( als "oppervlakkig" geziene) ideeën zonder rekening te houden met traditionele structuren etc.

Weet niet of ik zo goed uit mijn woorden gekomen ben om het uit te leggen. :D

quote:
ChristenUnie-leider Mirjam Bikker dreigt minder constructief mee te denken als oppositiepartij als de beoogde minderheidscoalitie aan „liberale etalagepolitiek” doet. Daarmee doelde ze op moties eind vorig jaar over koopzondagen, onderwijsvrijheid en embryokweek.
https://www.rd.nl/artikel(...)rale-etalagepolitiek
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219833225
Kritiek en Nuance
"Etalage" als Oppervlakkig: Soms wordt de term gebruikt om te suggereren dat de politieke presentatie (de "etalage") vooral draait om economische vrijheid en minder om de diepere morele, maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Verschillende Stromingen: Er zijn conservatief-liberalen (rechts, meer nadruk op traditionele waarden/economie) en progressief-liberalen (links, meer focus op sociale aspecten van vrijheid, zoals D66).
Balans tussen Vrijheid en Algemeen Belang: Liberale politiek zoekt continu naar het evenwicht tussen individuele vrijheid en het belang van de samenleving als geheel.

Dit zegt AI.

Eigenlijk vind ik die term gebruiken ook al oppervlakkig van Bikker. Het is voortdurend beoordelen.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 17:19:01 #295
236264 crew  capricia
pi_219833249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:15 schreef Firuze60 het volgende:
Kritiek en Nuance
"Etalage" als Oppervlakkig: Soms wordt de term gebruikt om te suggereren dat de politieke presentatie (de "etalage") vooral draait om economische vrijheid en minder om de diepere morele, maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Verschillende Stromingen: Er zijn conservatief-liberalen (rechts, meer nadruk op traditionele waarden/economie) en progressief-liberalen (links, meer focus op sociale aspecten van vrijheid, zoals D66).
Balans tussen Vrijheid en Algemeen Belang: Liberale politiek zoekt continu naar het evenwicht tussen individuele vrijheid en het belang van de samenleving als geheel.

Dit zegt AI.

Eigenlijk vind ik die term gebruiken ook al oppervlakkig van Bikker. Het is voortdurend beoordelen.
Ik vind hem wel goed gevonden. Benadrukt het verschil in politieke stroming en gedachtengoed wel goed.

Liberalisme is van oudsher ook wel juist een linkse gedachte. Denk aan gelijke rechten enzo.
Al wordt dat nu niet meer zo gezien. Maar dat terzijde.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')