En als ze in een gedoog-rol geduwd worden, dan kunnen ze daar gewoon heel wat voor terug vragen.quote:Op zondag 7 december 2025 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
Linkse partijen moeten elk plan, wet van de coalitie D66, CDA, VVD gewoon beoordelen voor wat het is.
Niet tegenstemmen om het kabinet te laten vallen. Nu even 3 jaar geen kabinetscrisissen meer.
Het zal wel dat rechtsachtige plannen voldoende kamersteun krijgt. Linkse partijen kunnen kritiek geven en tegen stemmen, als het nodig is.
Oneens.quote:Op zondag 7 december 2025 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
Linkse partijen moeten elk plan, wet van de coalitie D66, CDA, VVD gewoon beoordelen voor wat het is.
Niet tegenstemmen om het kabinet te laten vallen. Nu even 3 jaar geen kabinetscrisissen meer.
Het zal wel dat rechtsachtige plannen voldoende kamersteun krijgt. Linkse partijen kunnen kritiek geven en tegen stemmen, als het nodig is.
Het idee dat capricia voor Yesilgoz opkomt is hilarisch, alleen maar omdat ze niet constant haar gal spuwt over die vrouwquote:Op zondag 7 december 2025 21:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je onvoorwaardelijke opkomen voor Yesilgoz moeilijk te volgen. Daar laat ik het even bij.
Haha, wat kinderachtigquote:Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfs al is het maar voor de show maandag alleen met Klaver gaan zitten. Die is constructief. En heeft meer zetels in de Eerste Kamer. En anders dreigen het met z'n tweeën te gaan doen.
Ik vind het belangrijk dat het nieuwe kabinet en diens partijen niet rellerig zijn.quote:Op zondag 7 december 2025 23:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Oneens.
Dat is hun verantwoordelijkheid niet. Als de CDA, D66 en VVD zo ijdel zijn om toch door te gaan, moet je je niet laten gijzelen door 'verantwoordelijkheidsgevoel'. VVD heeft de laatste jaren meer dan genoeg kansen gehad.
Gewoon blijven hameren op een kabinet van nationale eenheid die links en rechts kan shoppen.
Ja, door wie wordt er gereld dan? Als we even eerlijk zijn is dat toch de VVD.quote:Op zondag 7 december 2025 23:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijk dat het nieuwe kabinet en diens partijen niet rellerig zijn.
2 jaar een rechts relkabinet heeft het vertrouwen in de politiek en dus ook de demcratie flink afgebroken
In september jl had 4% van de kiezers nog vertrouwen .
Oppositiepartijen moeten ook niet opgefokt doen, steunen en gedogen wanneer het kan volgens eigen inzichten of juist kritiek geven.
GL-Pvda draait toch niet om Klaver?quote:Op zondag 7 december 2025 23:31 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ja, door wie wordt er gereld dan? Als we even eerlijk zijn is dat toch de VVD.
Klavers gehele carrière bestaat praktisch uit gedogen en coöperatief zijn vanuit de oppositie.
Klaver steunde Rutte 3 min of meer onvoorwaardelijk maar krijgt stank voor dank van de rechtse ratten.quote:Op zondag 7 december 2025 23:31 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Klavers gehele carrière bestaat praktisch uit gedogen en coöperatief zijn vanuit de oppositie.
Volgens mij is de PVV al twintig jaar geleden begonnen met rellen. VVD zag dat dat stemmen oplevert en doet het dunnetjes na. De enige die af en toe een beetje relt aan de linkerkant is de SP of de PvdD. En oja, niet te vergeten BIJ1 nog met een felle Sylvana. Dat hielp haar helaas niet meer stemmen op.quote:Op zondag 7 december 2025 23:31 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De PVV relt heel openlijk en relt om het rellen, dat is hun modus operandi. Daar kun je van alles van vinden, maar die doen dat wel bij daglicht.quote:Op zondag 7 december 2025 23:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens is de PVV al twintig jaar geleden begonnen met rellen. VVD zag dat dat stemmen oplevert en doet het dunnetjes na. De enigen die af en toe een beetje rellen aan de linkerkant is de SP of de PvdD.
Elsevier was altijd al kneiterrechtsquote:Op zondag 7 december 2025 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Waar is EW mee bezig de laatste maand? Continu de spreekbuis voor uiterst rechts en Rutte is "Nederlander van het Jaar" (want houdt de NAVO levend ofzo).
Ja, bij mijn weten ook.quote:Op zondag 7 december 2025 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Elsevier was altijd al kneiterrechts
Ja, en als het volgens jouw overtuiging beter is dat we stappen zetten met een kabinet van nationale eenheid dan die lapzwansen van een VVD dan is dat hun goed recht. Dat valt ook perfect te onderbouwen vanuit het oogpunt van zowel PvdA als GL:quote:Op zondag 7 december 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
GL-Pvda draait toch niet om Klaver?
Het gaat er volgens mij om dat je als partij zoveel mogelijk van je programma wil realiseren. Omdat je er van overtuigd bent, dat dat goed voor het land is.
En als gedoogpartner kun je daar best wat voor terug vragen.
Meer in elk geval dan de houding om maar tegen van alles te gaan stemmen.
Maar wacht even, ook de VVD heeft al jaren een openlijke visie hoe zij het zien. Het is alleen dat ze door de coalities af en toe wat weg moesten geven van hun programmastandpunten.quote:Op zondag 7 december 2025 23:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De PVV relt heel openlijk en relt om het rellen, dat is hun modus operandi. Daar kun je van alles van vinden, maar die doen dat wel bij daglicht.
De VVD roept van de daken een 'bestuurspartij' te zijn, maar die zijn helemaal niet bezig met serieus het land besturen, de VVD is alleen bezig met wat goed is voor de VVD. Die hebben de marktprincipes 1 op 1 meegenomen de politiek in en alles wat ze doen is maximalistisch, het is Gordon Gekko goes politics. Maximalistisch onderhandelen, anderen een mes in de rug steken, kabinetten laten vallen wanneer dat electoraal opportuun is... daar zit niets van cooperatie, van het idee dat je moet samenwerken bij. Het is een grote rattenpartij geworden met opperrat Yesilgoz aan het roer.
Niks mis met ideeen hebben over hoe je de samenleving ingericht zou willen zien, ondanks dat ik het inhoudelijk niet met ze eens ben, het gaat me om de rattige manier van politiek bedrijven die de VVD hanteert.quote:Op zondag 7 december 2025 23:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar wacht even, ook de VVD heeft al jaren een openlijke visie hoe zij het zien. Het is alleen dat ze door de coalities af en toe wat weg moesten geven van hun programmastandpunten.
dat heet niet rattig , maar onderhandelenquote:Op zondag 7 december 2025 23:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niks mis met ideeen hebben over hoe je de samenleving ingericht zou willen zien, ondanks dat ik het inhoudelijk niet met ze eens ben, het gaat me om de rattige manier van politiek bedrijven die de VVD hanteert.
Ja, zo zou ik het ook noemen, alleen het politieke veld is nu enorm versnipperd. Geen duidelijke grote partijen meer die wat kunnen eisen wat betreft hun standpunten.quote:Op maandag 8 december 2025 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat heet niet rattig , maar onderhandelen
ach volgen de verkiezingen gaat D66 naar 40 zetels, CDA naar 22 , VVD naar 31 en GL naar 8 en PVV naar 12quote:Op maandag 8 december 2025 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zo zou ik het ook noemen, alleen het politieke veld is nu enorm versnipperd. Geen duidelijke grote partijen meer die wat kunnen eisen wat betreft hun standpunten.
Lekker regeerakkoord uitonderhandeld de vorige formatie als enige ervaren partij. 90% van je wensen gerealiseerd en de rest uiteindelijk katsontevreden. Lekker het land in totale chaos storten.quote:Op maandag 8 december 2025 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat heet niet rattig , maar onderhandelen
Nou, dat vind ik best optimistisch nog, ik vermoed eerder dat er nog minder mensen gaan stemmen.quote:Op maandag 8 december 2025 00:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach volgen de verkiezingen gaat D66 naar 40 zetels, CDA naar 22 , VVD naar 31 en GL naar 8 en PVV naar 12
dan is het allemaal weer anders he
heb je sneller een meerderheid
dat maakt niet uitquote:Op maandag 8 december 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
ik vermoed eerder dat er nog minder mensen gaan stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |