abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218867204
Ik lees hier veel kritiek tegen linkse partijen voor het niet onderteken van het statement tegen extreemrechts geweld. Dat vind ik onterecht. Linkse partijen ondertekenen eigenlijk ook nooit statements tegen extreemlinks geweld. Ik vind het dus wel consequent eigenlijk.
pi_218867222
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Mwah, ik denk dat de gemiddelde Nederlander daar wel zo over denkt. Daar hoef je niet extreemrechts voor te zijn (behalve dan op Fok!). Ken ook genoeg mensen die tegen AZC's zijn en daar zitten ook mensen tussen die zelf vanwege oorlogsomstandigheden hier in NL zijn terechtgekomen.
Ik ben niet tegen AZC's, wel denk ik dat sommige AZC's op hele domme plekken neergezet zijn. Dat kunnen we naar mijn mening slimmer oplossen dan er zo zwart/wit in te gaan. Maargoed, dat is de politiek van tegenwoordig, als je niet voor bent ben je volledig tegen.
pi_218867224
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar staat in het statement "we zijn het eens met de standpunten van Wilders, of met de oorspronkelijke gedachte achter de demonstratie"? Ik heb dat niet gelezen.

En juist als je mee had ondertekent kon je tegen Wilders zeggen: we hebben net kamerbreed een statement gemaakt, hoe denkt u zelf dat uw woorden nu bijdragen aan wat we in dat statement hebben gezegd?
Met je toevoging heb je een punt. Dat had zo kunnen werken wellicht.

Maar nogmaals: je kunt het geen goede beslissing vinden, maar het louter blinde haat noemen en framen alsof zij dus niet tegen het geweld waren vind ik erg verkeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218867231
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:44 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik lees hier veel kritiek tegen linkse partijen voor het niet onderteken van het statement tegen extreemrechts geweld. Dat vind ik onterecht. Linkse partijen ondertekenen eigenlijk ook nooit statements tegen extreemlinks geweld. Ik vind het dus wel consequent eigenlijk.
🤣

De partijen die het wel ondertekend hebben gaan dan ook een klinkende meerderheid halen op 29 oktober.
Die linkse zeurpartijen niet.

Zo moeilijk is dat niet te voorspellen.
pi_218867238
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen AZC's, wel denk ik dat sommige AZC's op hele domme plekken neergezet zijn. Dat kunnen we naar mijn mening slimmer oplossen dan er zo zwart/wit in te gaan. Maargoed, dat is de politiek van tegenwoordig, als je niet voor bent ben je volledig tegen.
Meeestal is die domme plek toevallig in hun achtertuin :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218867245
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kijk het debat niet (druk), maar Bikker heeft een statement opgesteld waar in eerste instantie D66, GL-PvdA, SP en PvdD gewoon hun handtekening onder wilden zetten, maar die trokken zich terug toen PVV en FvD ook tegen geweld bleken te zijn. De hele Kamer had hier Kamerbreed achter moeten gaan staan, dan was het geen faciliteren van extreem-rechts, maar een oprecht uitspreken van afschuw over dit geweld.

Maar blijkbaar is voor links hun haat richting andere volksvertegenwoordigers groter dan hun afkeer van mensen die de gebouwen van die volksvertegenwoordigers slopen. Ik ben zwaar teleurgesteld in met name Jetten en Timmermans.
Ja dat zou mooi zijn als de kamer tegen extreemrechts geweld zich uitspreekt. Typisch dat jij ook al naar links gaat wijzen. Als je het debat wel zou volgen had je kunnen zien dat Wilders dit domme idee van Bikker maximaal gebruikt. Hij wijst net als jij naar links, zie je jullie zijn niet tegen geweld. Maar Wilders wel hoor. Behalve dan dat hij wel 100% begrijpt waar de relschoppers vandaan komen en dat hij de relschoppers ook helemaal gelijk geeft in hun beweegredenen. Maar behalve dat de relschoppers groot gelijk hebben is hij super tegen. Samen met CU.

CU valt maar weer eens compleet door de mand. Wat een naiviteit om de hand uit te steken naar fascisme. Dat kán natuurlijk geen manier zijn om extreem-rechts geweld tegen te gaan.
pi_218867253
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Meeestal is die domme plek toevallig in hun achtertuin :7
Deze achtertuin?
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')