Ik wacht op een statement op Twitter van Dilan waarin ze schande spreekt van het uitsluiten door PRO.quote:
Het is Dilan dus dat zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik wacht op een statement op Twitter van Dilan waarin ze schande spreekt van het uitsluiten door PRO.
Hmm.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
SGP'ers zijn inderdaad ook niet geintegreerd. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig. Maar SGP'ers accepteren onze normen en waarden niet. Ze worden door hun milieu geindoctrineerd precies op een manier hoe jij migranten verwijt dat soort waarden mee te krijgen.
Voor Ja21 stemmers en VVD stemmers zou ik iets minder generaliseren er zullen goed geintegreerde mensen tussen zitten maar zeker niet allemaal. Dat geldt verder voor elke democratische partij. Maar bij partijen die onze democratie niet serieus nemen kun je wel stellen dat de kiezers niet goed geintegreerd zijn uitzonderingen daargelaten.
Niet op rechts stemmen zal het op neerkomen.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm.
Kortom, wat is jouw definitie van geïntegreerd zijn hier eigenlijk?
Geintegreerd zijn betekent dat je meedraait in de maatschappij. Dat je heersende normen en waarden deelt.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm.
Kortom, wat is jouw definitie van geïntegreerd zijn hier eigenlijk?
Uhhmmm......zal ik er geen doekjes om winden? Lastig.quote:Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geintegreerd zijn betekent dat je meedraait in de maatschappij. Dat je heersende normen en waarden deelt.
Laat ik het dan maar doen. Sinds wanneer zijn Maoïstische waarden Nederlandse normen en waarden?quote:Op zondag 7 juni 2026 21:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Uhhmmm......zal ik er geen doekjes om winden? Lastig.
Bijzonder, wat zijn de heersende normen en waarden in Nederland dan?quote:Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geintegreerd zijn betekent dat je meedraait in de maatschappij. Dat je heersende normen en waarden deelt.
Als je zoals PVV'ers en FvD'ers duidelijk onderscheid maakt tussen mensen op basis van hun afkomst deel je de Nederlandse waarde van gelijke rechten en plichten niet en ben je dus niet goed geïntegreerd.
Ik legde ook al uit waarom bijvoorbeeld SGP'ers niet geintegreerd zijn omdat ze op een manier over vrouwen denken die niet bij deze tijd en plek past.
Overigens probeert de VVD hier handig het frame neer te zetten dat VVD en PRO elkaar wederzijds uitsluiten maar dat is natuurlijk niet zo, er is gewoon een coalitiie over linksmidden te vormen dus de VVD is gewoon overtallig, van vooraf absoluut uitsluiten is nooit sprake geweest.quote:
Sws wel bijzonder. Een meerderheid met 44% van de stemmen.quote:
Restzetelverdeling en blanco/ongeldige stemmen waarschijnlijk. Een PRO-D66 coalitie rust gewoon op 50% van de zetels.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Sws wel bijzonder. Een meerderheid met 44% van de stemmen.
Klinkt als een districtenstelsel. Iemand een idee hoe dat kan?
Misschien. Jij weet het dus ook niet zeker.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Restzetelverdeling en blanco/ongeldige stemmen waarschijnlijk. Een PRO-D66 coalitie rust gewoon op 50% van de zetels.
Het percentage van de stemmen van 44% klopt in ieder geval wel en blijkbaar kan dat mappen op 50% van de zetels:quote:Op zondag 7 juni 2026 23:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Misschien. Jij weet het dus ook niet zeker.
In elk geval geen evenredige vertegenwoordiging. Als je met 44% van de stemmen de meerderheid hebt.
Vind dat vreemd.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het percentage van de stemmen van 44% klopt in ieder geval wel en blijkbaar kan dat mappen op 50% van de zetels:
https://onderzoek.utrecht(...)eenteraadsverkiezing
Er is sowieso al 4% aan stemmen op partijen die de kiesdrempel niet halen zie ik.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vind dat vreemd.
Even vergelijken: ons huidige minderheidskabinet heeft 43% van de stemmen gehaald. En dat is dus gewoon geen meerderheid. Maar in Utrecht kennelijk wel.![]()
https://www.parlement.com/tweede-kamerverkiezingen-2025
Wat zou de theoretische ondergrens dan kunnen zijn?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is sowieso al 4% aan stemmen op partijen die de kiesdrempel niet halen zie ik.
Ook nationaal is het wel eens gebeurd dat met minder dan 50% van de stemmen een meerderheidsregering werd gevormd. Zoals 1977, 2010.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het percentage van de stemmen van 44% klopt in ieder geval wel en blijkbaar kan dat mappen op 50% van de zetels:
https://onderzoek.utrecht(...)eenteraadsverkiezing
Wat zou de ondergrens dan kunnen zijn? Zou je ook met 30 of 35% van de stemmen een meerderheid in zetels kunnen halen?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook nationaal is het wel eens gebeurd dat met minder dan 50% van de stemmen een meerderheidsregering werd gevormd. Zoals 1977, 2010.
44% van de stemmen dan weer niet, maar dat heeft te maken met de kiesdeler en een andere methode voor restzetelverdeling.
Was het plan echter ooit uitgevoerd om de Tweede Kamer terug te brengen naar 75/100 zetels, zoals Rutte al in 2003 wilde en in 2010 in het regeerakkoord zette, dan zijn zulke percentages ook nationaal mogelijk.
PRO pakt iets meer dan 2 zetels dan hen zonder restzetelverdeling zou toekomen, D66 iets minder dan 1. Op een totaal van 45 zetels is dat dus meer dan 6%, dat verklaart het gat tussen de 44% aan stemmen en 50% aan zetels.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat zou de theoretische ondergrens dan kunnen zijn?
Dat je met 30% of 35% van de stemmen alsnog een meerderheid in zetels haalt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |