Het is natuurlijk maar wat je onder 'werken moet lonen' verstaat. PRO concentreert dat op de middenklasse en iedereen die "exoribitant" verdient moet daaraan meebetalen. Dat levert leuke plaatjes op voor de doorsnee Nederlander (en daar zijn ze ook voor), maar de incentive om bovengemiddeld te presteren en dus te verdienen wordt wel ingeperkt.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De fiscale plannen van GroenLinks-PvdA omvatten de volgende actiepunten:Zesschijvenstelsel: Inkomstenbelasting opgedeeld in zes schijven, beginnend bij 30% en oplopend naar 60% voor de hoogste inkomens
De vraag is alleen waar ze dat leven willen opbouwen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eritreers en Syriers willen net als elk mens een leven opbouwen. Die wens is niet specifiek voor babyboomers.
Daarbij als we het hebben oveer veel bouwen lijkt me dat Eritieers of Syriers dat prima kunnen.
VVDers wanen zichzelf superieur.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar wat je onder 'werken moet lonen' verstaat. PRO concentreert dat op de middenklasse en iedereen die "exoribitant" verdient moet daaraan meebetalen. Dat levert leuke plaatjes op voor de doorsnee Nederlander (en daar zijn ze ook voor), maar de incentive om bovengemiddeld te presteren en dus te verdienen wordt wel ingeperkt.
Natuurlijk. Of we negeren de milieuvergunning zoals met Schiphol. Schiphol en de VVD ministers negeren het gewoon.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk jij dat we anno 2026 nog een milieu vergunning krijgen voor iets als de Deltawerken, Afsluitdijk, Flevoland?
Nee, hoewel Oekraïners wel ver vluchten natuurlijk. Er zijn er ruim 500.000 in de VS en 300.000 Canada.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En meenemen dat Jordanië en Libanon nul Oekraïners opvangen.
Dat komt door al die vliegtuigen van tegenwoordig denk ik, met de auto is haast niet te doenquote:Op zondag 7 juni 2026 18:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, hoewel Oekraïners wel ver vluchten natuurlijk.
Er zijn er ruim 500.000 in de VS en 300.000 Canada.
alle , werkelijk alle EU arbeidsmigranten werken hier voor het minimumloon of soms net iets erbovenquote:Op zondag 7 juni 2026 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
VVDers wanen zichzelf superieur.
Daarom past het ook zo goed bij onbegrensde xenofobie en zelfs het hiërarchische wereldbeeld van de SGP.
Overigens behoren de beloningen van o.a. CEOs tot de hoogste van Europa in Nederland. De arbeidsinkomensquote daalt structureel.
Daar zal de VVD het niet mee eens zijnquote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De fiscale plannen van GroenLinks-PvdA omvatten de volgende actiepunten:Zesschijvenstelsel: Inkomstenbelasting opgedeeld in zes schijven, beginnend bij 30% en oplopend naar 60% voor de hoogste inkomens
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Nog los van het feit dat het idioot is om van armzalige landen meer te vragen dan basic opvang. Vandaar, vergelijk het maar eens op het vlak met GDP per capita.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is een reden dat die er niet zijn. Ze steken om te beginnen geen poot voor hen uit. Denk je dat ze daar over luchtbruggen en versnelde procedures en bijbouwen van woningen praten? Het is veel moeilijker administratief gezien (los van logistiek) om van Oekraïne naar Jordanië te vluchten dan van Oekraïne naar Tsjechië. En zo zou Europa zich ook moeten opstellen.
Oftewel, ze zijn geen Gekke Henkie.
Ik stel helemaal niet dat Nederland mensen hierheen moet halen. Die vluchtelingen komen uit eigen beweging natuurlijk.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland is een zeer dichtbevolkt land, dat is simpelweg een feit.
Dat er ook nog onbebouwde grond is wil niet zeggen dat dit land vele duizenden of zelfs een miljoen (zoals jij stelde) asielzoekers hier maar heen moeten halen. Die mensen zijn onze verantwoordelijkheid gewoon niet.
Elk mens moet in de maatschappij integreren ook autochtonen. Of denk je soms dat Nederlandse baby's geboren worden met normen en waarden?quote:Bespottelijk argument. Dat zijn letterlijk autochtonen.
Door een heleboel veilige landen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niet dat Nederland mensen hierheen moet halen. Die vluchtelingen komen uit eigen beweging natuurlijk.
Nederland is Libanon niet en de vluchtelingen in Libanon komen uit cultureel soortgelijke landen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niet dat Nederland mensen hierheen moet halen. Die vluchtelingen komen uit eigen beweging natuurlijk.
Dat Nederland dichtbevolkt is, maakt verder niets uit. Libanon is even dicht bevolkt en kan 1 miljoen vluchtelingen aan. Er is plek zat zoals ik heb aangetoond met een bron.
Nee, autochtonen hoeven niet te integreren op een manier vergelijkbaar als allochtonen. Autochtonen zijn hier opgegroeid en geboren, het leven hier is hun eerste cultuur. Men wordt ook niet thuis opgevoed in lijn met een cultuur van een ander land.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Elk mens moet in de maatschappij integreren ook autochtonen. Of denk je soms dat Nederlandse baby's geboren worden met normen en waarden?
Lijkt me juist zeer relevant. Opvang in de regio zou het adagium moeten zijn. Een Oekraïener heeft niets te zoeken in Libanon.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:59 schreef Badada het volgende:
[..]
Vreemde flex dit. Zijn er nu vluchtelingenstromen uit Oekraïne richting Jordanië en Libanon dan? En houden deze landen die tegen? Zo nee, dan is dit een compleet irrelevant verhaal.
Geen idee, dat lijkt me niet zo relevant. Uiteindelijk zal het in veel van die 'veilige' landen ook helemaal niet zo veilig zijn gezien ook daar het asielsysteem niet goed geregeld is.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Door een heleboel veilige landen.
Want hoe komen ze anders (behalve misschien Schiphol) in Nederland. Hoeveel veilige landen moeten ze dan minimaal gehad hebben?
Nee hoor, die vluchtelingen ontstaan omdat de landen of samenlevingen waartoe zij behoren zelf oorlogen en conflicten starten met Israël, onze bondgenoot. Gelukkig steunen wij Israël dan ook, de landen en samenlevingen om Israël heen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden in de hoop dat het eindelijk eens stopt met het terreur jegens het land.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee, dat lijkt me niet zo relevant. Uiteindelijk zal het in veel van die 'veilige' landen ook helemaal niet zo veilig zijn gezien ook daar het asielsysteem niet goed geregeld is.
Wat ook een mogelijkheid kan zijn om de vluchtelingenstromen te beperken is dat Nederland zich in gaat zetten voor internationaal recht, meer investeert in ontwikkelingssamenwerking. Onze politieke steun voor bijvoorbeeld terrroistenstaat Israel veroorzaakt flink wat extra vluchtelingen.
Lijkt me juist zeer relevant.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee, dat lijkt me niet zo relevant. Uiteindelijk zal het in veel van die 'veilige' landen ook helemaal niet zo veilig zijn gezien ook daar het asielsysteem niet goed geregeld is.
Natuurlijk moeten autochtonen integreren op precies dezelfde manier als asielzoekers. Ze moeten de taal leren, de cultuur leren, enzovoort. Dat gaat niet vanzelf.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, autochtonen hoeven niet te integreren op een manier vergelijkbaar als allochtonen. Autochtonen zijn hier opgegroeid en geboren, het leven hier is hun eerste cultuur. Men wordt ook niet thuis opgevoed in lijn met een cultuur van een ander land.
Dit is bij allochtonen veelal wel het geval, zij hebben een totaal andere referentiekader en hoe meer die cultuur afwijkt van de Nederlandse/Westerse cultuur, hoe lastiger dit proces is.
Jij zou misschien in het eerste beste shithole blijven. Ik zou uitzoeken waar ik het beste tot mijn recht kan komen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lijkt me juist zeer relevant.
Als je daadwerkelijk een vluchteling bent, dan vraag je in het eerste de beste veilige land asiel aan. En kruis je niet diverse veilige landen door om speciaal hier asiel aan te vragen.
Want dan gaat het je niet om veiligheid maar om welvaart.
Er bestaat geen Arabië als land. Dus die hele insteek gaat al niet op. Als een Oekraïner zich veiliger voelt in een Golfstaat en daarheen wenst te vluchten dan moet dat net zo goed kunnen. Welvaart en welzijn gaan hand in hand.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lijkt me juist zeer relevant. Opvang in de regio zou het adagium moeten zijn. Een Oekraïener heeft niets te zoeken in Libanon.
Net als dat een Arabier hier niets te zoeken heeft.
Ah, nu ook al PVV'ers. Horen hier mensen die JA21, VVD en SGP stemmen dan ook bij of dat dan weer niet?quote:Op zondag 7 juni 2026 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten autochtonen integreren op precies dezelfde manier als asielzoekers. Ze moeten de taal leren, de cultuur leren, enzovoort. Dat gaat niet vanzelf.
Dat migranten een andere cultuur hebben die afwijkt is niet meer dan een aanname, sommige hebben dat anderen niet. Zoals ik al aangaf je heb in Nederland hele groepen waar de integratie mislukt is, PVV'ers FvD'ers. Die hebben niet onze normen en waarden meegekregen. Dus de aanname dat dat vanzelf gaat bij autochtonen klopt niet.
Ik kan je garanderen dat het niet gaat gebeuren en er nu vele generaties met ernstige wrok richting Israël zullen opgroeien. Netanyahu heeft de toekomst van Israël uitgetekend en die is zwarter dan ooit.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, die vluchtelingen ontstaan omdat de landen of samenlevingen waartoe zij behoren zelf oorlogen en conflicten starten met Israël, onze bondgenoot. Gelukkig steunen wij Israël dan ook, de landen en samenlevingen om Israël heen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden in de hoop dat het eindelijk eens stopt met het terreur jegens het land.
Die wrok was er altijd al sinds de oprichting van het land. Terrorisme is echter een keuze, zodra volgende generatie hier ook weer toe over zullen gaan zal Israël weer gigantisch hard gaan ingrijpen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:22 schreef Badada het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat het niet gaat gebeuren en er nu vele generaties met ernstige wrok richting Israël zullen opgroeien. Netanyahu heeft de toekomst van Israël uitgetekend en die is zwarter dan ooit.
Als je vlucht voor oorlog en vervolging, de echte vluchteling zeg maar, dan is het eerste land waar je veilig bent prima. En zou je daar je toekomst kunnen opbouwen, en mede het land. Het idee dat dat alleen in welvarend Nederland kan, is natuurlijk absurd.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij zou misschien in het eerste beste shithole blijven. Ik zou uitzoeken waar ik het beste tot mijn recht kan komen.
Uiteindelijk bied welvaart natuurlijk ook veel veiligheid, in armoede leven is vaak niet erg veilig.
Israël kan ingrijpen of niet, gaat geen reet helpen. Zoals de geschiedenis ons herhaaldelijk heeft geleerd, machtsposities komen en gaan. Netanyahu heeft Israël voor de aankomende eeuw getekend en zal daar de wrange vruchten van plukken, lullig voor de Israëliërs die wel echt vrede willen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die wrok was er altijd al sinds de oprichting van het land. Terrorisme is echter een keuze, zodra volgende generatie hier ook weer toe over zullen gaan zal Israël weer gigantisch hard gaan ingrijpen.
SGP'ers zijn inderdaad ook niet geintegreerd. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig. Maar SGP'ers accepteren onze normen en waarden niet. Ze worden door hun milieu geindoctrineerd precies op een manier hoe jij migranten verwijt dat soort waarden mee te krijgen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, nu ook al PVV'ers. Horen hier mensen die JA21, VVD en SGP stemmen dan ook bij of dat dan weer niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |