Dit is pas populistische praat.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:07 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Je bewijst perfect mijn punt. Het grootste verschil politiek gezien is niet meer links/rechts, maar besef dat samenleving en samenwerking bittere noodzaak is versus “ieder voor zichzelf”. Waarbij zichzelf ook prima een groep(je) kan zijn. Lekker de drek naar de buren dweilen in de hoop dat ze het niet merken. Het ideale publiek voor populistisch rechts. Wanneer we in de huidige geopolitieke realiteit van de “ieder voor zich” wereld blijven hangen zullen de problemen alleen maar toenemen en zijn de huidige migratiestromen slechts het begin. Dat veel mensen geen vertrouwen meer hebben in onze samenleving begrijp ik op zich best, het is helaas het beste wat er is. In geen enkel werelddeel is het algemene welzijn groter dan hier. Wanneer we niet begrijpen dat bij onze welvaart ook een plicht hoort hollen we zelf de toekomst van de generaties na ons uit. Ieder voor zich is namelijk roofbouw in optima forma, leegroven van wat er is voordat een ander dat doet. In de VS zie je het perfecte bewijs van die roofbouw. Oliemaatschappijen miljarden betalen om te stoppen met wind en te herinvesteren in fossiel.
Compleet bezopen dit. Asiel is maar een klein onderdeel van alle migratie- en integratieproblematiek. Box 3 is w.m.b. onhandig vormgegeven maar is voor de overheid inkomensneutraal. Er wordt niet meer geld opgehaald voor de staatskas in vergelijking met de eerdere situatie. Sowieso is Box 3 een stuk beter op te brengen wanneer serieuze knelpunten daadwerkelijk worden opgelost en de welvaart groeit.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 02:02 schreef BlaZ het volgende: [..] Wat mij betreft is het #1 probleem de box 3 wetgeving en #2 asiel.
Nederland start echter geen oorlogen, noch is het handelen van Nederland van dien aard dat die oorlogen gestopt worden als Nederland daar stelling tegen inneemt. Je ziet dat Spanje (nu) of Frankrijk (destijds met Irak oorlog) het al niet voor elkaar krijgen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Nederland invloed op wereldwijde schaal. Nederland staat in de top 20 grootste economieen van de wereld. Nederland handelt ook over heel de wereld.
Vertel, waar zijn de topics over hoe je aan de hand van craniofaciale morfologie Joden kunt herkennen? Of de 10 beste manieren om zwarte mensen te executeren? Of discussies over of Oekraïners wel of niet blank zijn?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, het gaat regelmatig verder dan dat…
Omdat:quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is pas populistische praat.
Want, zoals ik al vroeg, hoeveel daklozen neem jij op in huis? Mag ik je nu ook een egoïstische populistische rechtse rakker noemen of ben je van mening dat je daar hele goede redenen voor hebt? Wat jij in het groot wil, werkt ook door in het klein. Als je het in het klein niet wil, waarom wel in het groot? Om jezelf dan ineens op abstract niveau als een goed mens te kunnen typeren?
Al die argumenten gelden ook op wereldschaal omdat een land op wereldschaal ook een privédomein is.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat:
- Er is logischerwijs een onderscheid tussen het privedomein en publieke domein.
- Problemen beter collectief in het publieke domein kunnen worden opgelost (al dan niet met rol van de staat) in plaats van vertrouwen op middeleeuwse charitas. Daklozen in huis nemen is niet goed voor de dakloze zelf en niet goed voor de eigenaar-bewoner. Je ziet problemen ook al ontstaan wanneer mensen bekenden/familie in huis nemen - dat gebeurt vandaag de dag vaker dan je denkt.
Jammer dat je niet serieus op de inhoud kunt reageren, maar alleen met jij-bakken.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want, zoals ik al vroeg, hoeveel daklozen neem jij op in huis? Mag ik je nu ook een egoïstische populistische rechtse rakker noemen of ben je van mening dat je daar hele goede redenen voor hebt? Wat jij in het groot wil, werkt ook door in het klein. Als je het in het klein niet wil, waarom wel in het groot? Om jezelf dan ineens op abstract niveau als een goed mens te kunnen typeren?
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
@:Klopkoek
Kom jij ook naar die Oostenrijkse school dagen? Verbreed je wereld en je ontmoet leuke mensen!
Ik zou best wel eens een biertje met je willen drinken
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.
Voor wie?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.
In jouw hersenpan en de wereld van het ancien regime misschien, maar in de echte wereld niet. 'Een land' kent geen privacy, bijvoorbeeld. Je verzint je eigen definitie en werkelijkheid.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Al die argumenten gelden ook op wereldschaal omdat een land op wereldschaal ook een privédomein is.
De vraag is om jou oncomfortabel te maken over wat je op metaniveau predikt maar in je eigen leven ineens niet toepast. Waarom wil je zelf niet met de ongemakken van een problematiek worden geconfronteerd maar wel de maatschappij hiermee confronteren?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jammer dat je niet serieus op de inhoud kunt reageren, maar alleen met jij-bakken.
“Hoeveel daklozen neem jij op” is een typisch voorbeeld van taalgebruik om het maar vooral niet over echte vervelende zaken te hebben.
Het afbreken van internationale instellingen, het in twijfel trekken van wetenschappelijke inzichten over klimaatverandering en milieuvervuiling, het plegen van roofbouw op het Afrikaanse continent, het uiteenvallen van de wereld in machtsblokken is allemaal goed in jouw wereld?
Nul.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nederland kent geen machtenscheiding als in de VS. Jullie soort hebben al decennia het OM onder beheer en bepalen het beleid. Kennelijk is een neonazi winkel prima maar een Hamas vlag niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat is het strafbaar feit?
[..]
"De club van /me" runt het land, en zeker het OM, niet hè. Trias enzo. En je denkt toch niet dat ik ga overnachten in een StayOkay hè, beetje niveau!
Uiteindelijk natuurlijk voor iedereen met een afwijkend kleurtje of geloof. Het zijn rupsjes nooit genoeg op uiterst rechts.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor wie? Asielzoekers? Statushouders? Genaturaliseerde Nederlanders? 2e of verdere generaties?
Ja, dat loopt daar een stuk lekkerder met een puur gepolitiseerd SC.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland kent geen machtenscheiding als in de VS.
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt. En het OM "onder beheer" hebben als VVD is natuurlijk lariekoek.quote:Jullie soort hebben al decennia het OM onder beheer en bepalen het beleid. Kennelijk is een neonazi winkel prima maar een Hamas vlag niet.
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.
Solidariteit op macroniveau is niet 1 op 1 te vertalen naar selectiviteit op microniveau. Dat zijn 4 componenten met telkens andere antwoorden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is om jou oncomfortabel te maken over wat je op metaniveau predikt maar in je eigen leven ineens niet toepast. Waarom wil je zelf niet met de ongemakken van een problematiek worden geconfronteerd maar wel de maatschappij hiermee confronteren?
Wat je laatste paragraaf betreft: nu stel je me ook een persoonlijke vraag, wat je minder fijn vindt als ik het bij jou doe. Anyhoo, nee dat hoort niet bij mijn wereld.
Prima, maar dan is ook iemand niet een egoïstische populist als hij wil dat de maatschappij in zijn geheel die problematiek niet moet oppakken.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Nul.
Ben jij voor meer politie? Werk je al bij de politie dan? Meer defensie? Ow, dus je bent reservist? Asielzoekers uit willen zetten? Werk je al bij DTenV? Hoger ER? Dus je hebt je ER zelf al verhoogd tot de max? Je wilt de WW op max 1 jaar? Heb je je werkgever al laten weten dat je na 1 jaar de WW deels aan hem terug zal betalen? Steun je Nederlandse boeren? Dus je koopt al voornamelijk bij boerderijwinkels? Toeslagenstelsel af willen schaffen? Dus je hebt de jouwe al stopgezet? Betere ouderen en gehandicaptenzorg willen, ben je al mantelzorger voor een oudere of gehandicapte?
Het antwoord op al die punten is; wanneer iemand er voor is dat we als maatschappij iets wel of juist niet regelen, betekent dat niet dat diegene daar opeens individueel verantwoordelijk voor is.
Doordat dit niet begrepen wordt, draagt het in de praktijk wel bij aan het normaliseren van o.a. extreemrechts. Dat maakt dit wel een ingewikkelde om vol te houden (hoewel ik in enige mate ook wel van het idee gecharmeerd ben).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt.
Je draagt als individu bij waar je kan, maar dat betekent niet dat je elk politiek standpunt waar je achter staat ook daadwerkelijk moet beleven.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima, maar dan is ook iemand niet een egoïstische populist als hij wil dat de maatschappij in zijn geheel die problematiek niet moet oppakken.
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Doordat dit niet begrepen wordt, draagt het in de praktijk wel bij aan het normaliseren van o.a. extreemrechts. Dat maakt dit wel een ingewikkelde om vol te houden (hoewel ik in enige mate ook wel van het idee gecharmeerd ben).
Als het ook php-tjes trekt dan weet je dat niet. En je weet ook wel dat liefhebbers van de Oostenrijkse school in de praktijk vaak toch wel wat hebben met sterke leidersquote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Klopkoek is wel vaker verward. Maar de extremen er wat uitfilteren lijkt me persoonlijk toch niet zo’n slecht plan. Wellicht voorkom je daarmee ook dat zo'n FvD plots als normaal wordt gezien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.
Daarom verbaast de switch van Klop me ook een beetje, want nog niet al te lang geleden was hij juist voorstander van zo oprecht/extreem mogelijk jezelf uiten. Liever Milei dan Rutte, of wat was het.
Als je maatsstaf het starten en stoppen van oorlogen is kan geen enkel land dat. We zien het Rusland en Amerika ook niet lukken een oorlog te starten en te finishen in de time-frame die ze zelf graag zien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nederland start echter geen oorlogen, noch is het handelen van Nederland van dien aard dat die oorlogen gestopt worden als Nederland daar stelling tegen inneemt. Je ziet dat Spanje (nu) of Frankrijk (destijds met Irak oorlog) het al niet voor elkaar krijgen.
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopkoek is wel vaker verward. Maar de extremen er wat uitfilteren lijkt me persoonlijk toch niet zo’n slecht plan. Wellicht voorkom je daarmee ook dat zo'n FvD plots als normaal wordt gezien.
In die hoek zit Mises gewoon en de Amerikaanse moederorganisatie al helemaal (ook: pro MAGA).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.
Zo zie je maar. Was er nog wel fatsoenlijk mee te praten?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.
Ook niet toen ze zo groot werden in de provinciale Staten? Toen werden ze door best wat libertarisch-achtig types gesteund. En ik geloof dat hun afgeleide JA21 ook wel op enige sympathie uit die hoek mag rekenen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.
Nouja, zelfs toen waren we het overduidelijk niet met elkaar eens over veelal economische standpunten. Maar verder een prima vriend. Beide erg geïnteresseerd in het Nederlandse humanisme.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo zie je maar. Was er nog wel fatsoenlijk mee te praten?
Nostra haalt wat dingen door elkaar. Wat ik heb gezegd is dat ik liever fascisme in al zijn lelijkheid wil zien dan lekker verborgen en toegedekt in maatpakken. Liever een groot FvD dan een groot JA21 of VVD inderdaad. Laat de breuklijnen en cesuur maar helder zijn, in plaats van de typisch Nederlandse tendens om juist dat soort verschuivingen stapvoets en semi-verborgen plaats te laten vinden.quote:
Maar bijvoorbeeld VVD is toch ook tegen uitgebreide VvmU tenminste daar vind ik het nogal op lijken als ze zaken als antifa willen verbieden of als Yesilgos zangers verdacht gaat maken om totaal normale uitspraken. Of als Yesilgos gaat klagen dat ze het bloed aan haar handen terugziet op campagne posters.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.
Daarom verbaast de switch van Klop me ook een beetje, want nog niet al te lang geleden was hij juist voorstander van zo oprecht/extreem mogelijk jezelf uiten. Liever Milei dan Rutte, of wat was het.
JA21'ers ken ik wel ja. Sterker nog, mijn halve Pakistaanse schoonfamilie. Maar goed, daar zou ik zelf ook op kunnen stemmen; we worden het niet eens over de grootte van het verschil tussen die twee.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook niet toen ze zo groot werden in de provinciale Staten? Toen werden ze door best wat libertarisch-achtig types gesteund. En ik geloof dat hun afgeleide JA21 ook wel op enige sympathie uit die hoek mag rekenen.
Ja dat klopt, daarom ben ik ook helemaal geen VVD-fanboy in alles wat ze doen en beperk ik me (qua activiteiten) voornamelijk op het financieel-economische. Dilan is sowieso niet breed populair in de partij.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar bijvoorbeeld VVD is toch ook tegen uitgebreide VvmU tenminste daar vind ik het nogal op lijken als ze zaken als antifa willen verbieden of als Yesilgos zangers verdacht gaat maken om totaal normale uitspraken. Of als Yesilgos gaat klagen dat ze het bloed aan haar handen terugziet op campagne posters.
Dan kun je net zo goed SGP stemmen, want dat is de zusterpartij van JA21 in Europa (grappig genoeg staat SGP minder rechts en conservatief in o.a. Kieskompas dan JA21...).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:27 schreef nostra het volgende:
[..]
JA21'ers ken ik wel ja. Sterker nog, mijn halve Pakistaanse schoonfamilie. Maar goed, daar zou ik zelf ook op kunnen stemmen; we worden het niet eens over de grootte van het verschil tussen die twee.
Als Pakistanen op JA21 stemmen is ook bijzonder. Dan denk je dat de gekke uitspraken van Nanninga en Orban-fanboy Boomsma, en het propageren van "actieve remigratie", niet over jou zal gaan.quote:
Kieslijst FvD:quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Pakistanen op JA21 stemmen is ook bijzonder. Dan denk je dat de gekke uitspraken van Nanninga en Orban-fanboy Boomsma, en het propageren van "actieve remigratie", niet over jou zal gaan.
Ik hoor een echo van Martin Niemoller...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch ook wat namen die een migratieachtergrond verraden. Maar he, dat zijn 'de goeden' dus die mogen wel blijven, zo zullen ze redeneren."Pools are perfect for holding water"
Migranten die zich crimineel gedragen, asielmigranten waarvan het land van herkomst weer reeds veilig is. Te denken valt aan Syrie, Merz heeft dat onlangs ook voorgesteld.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Nogmaals PHP, verplichte remigratie voor wie?
Ik denk wel dat Poetin ook in elk geval een kenner is van de Oostenrijkse school.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Van Meijeren?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.
Dat geldt natuurlijk al voor statushouders he. Dat is zo'n beetje het hele ding van statushouderschap.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Migranten die zich crimineel gedragen, asielmigranten waarvan het land van herkomst weer reeds veilig is. Te denken valt aan Syrie, Merz heeft dat onlangs ook voorgesteld.
Wat mij betreft gaan wij daar wel naar kijken ja. Voor sommigen van hen is het ook beter om terug te keren, die vinden het hier ook helemaal niet fijn en aangenaam.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Of moet dat dan ook gelden voor inmiddels genaturaliseerde mensen en/of mensen die een permanente verblijfsvergunning hebben?
Dus verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond die een permanente verblijfsvergunning en/of de Nederlandse nationaliteit hebben? Dat is oprecht wat je voorstelt?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan wij daar wel naar kijken ja. Voor sommigen van hen is het ook beter om terug te keren, die vinden het hier ook helemaal niet fijn en aangenaam.
Ja, dat is goed voorstelbaar als een individu zich continu misdraagt (crimineel is), niet actief deelneemt aan de maatschappij (werkt) en er ook nog andere problemen zijn. In zulke gevallen zou zo'n persoon in overleg met land van herkomst deze teruggestuurd kunnen worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond die een permanente verblijfsvergunning en/of de Nederlandse nationaliteit hebben? Dat is oprecht wat je voorstelt?
Radicaliseren kan inderdaad heel snel gaan, dat zie je ook in NL aan beide kanten de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe iemand in 10 jaar volledig kan radicaliseren. Ja, radicaliseren. Want humanisme en FvD gaan absoluut niet door dezelfde deur.
Mensen die het hier niet fijn en aangenaam vinden, hebben geen verplichting nodig om terug te keren als dat veilig voor ze is.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan wij daar wel naar kijken ja. Voor sommigen van hen is het ook beter om terug te keren, die vinden het hier ook helemaal niet fijn en aangenaam.
Waar je nu naar vraagt is een gedetailleerde uitwerking van hoe dergelijk beleid vormgegeven zou moeten worden. Daar zijn specialisten voor om dat goed en zuiver beleid voor op te stellen. Ik geef in deze discussie slechts de richting aan.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen die het hier niet fijn en aangenaam vinden, hebben geen verplichting nodig om terug te keren als dat veilig voor ze is.
En hoever wil je dan teruggaan met die verplichting van genaturaliseerde mensen? Hun hier geboren kinderen en kleinkinderen, oom terug? Stamboomonderzoek waaruit blijft dat men minstens vier generaties in Nederland is om te mogen blijven?
Dat is te gemakkelijk. Als je werkelijk geen idee hebt en maar wat roept, is dat heel triest.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar je nu naar vraagt is een gedetailleerde uitwerking van hoe dergelijk beleid vormgegeven zou moeten worden. Daar zijn specialisten voor om dat goed en zuiver beleid voor op te stellen. Ik geef in deze discussie slechts de richting aan.
Voor 'sommige mensen' is het ook beter om naar Rusland te verkassen. Zullen we die dat dan ook maar gaan opleggen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het vrijwillig/verplicht emigreren van mensen uit radicaal-rechtse contreien? Ze geven immers luidkeels aan zich hier niet meer thuis te voelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor 'sommige mensen' is het ook beter om naar Rusland te verkassen. Zullen we die dat dan ook maar gaan opleggen?
nou nu gaat het nog wel hier, alhoewel ik niet in amsterdam zou willen leven met al die ratten en illegalenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Het vrijwillig/verplicht emigreren van mensen uit radicaal-rechtse contreien? Ze geven immers luidkeels aan zich hier niet meer thuis te voelen.
Kortom, je roept maar watquote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar je nu naar vraagt is een gedetailleerde uitwerking van hoe dergelijk beleid vormgegeven zou moeten worden. Daar zijn specialisten voor om dat goed en zuiver beleid voor op te stellen. Ik geef in deze discussie slechts de richting aan.
Jij denkt dat deportatie van mensen met een Nederlandse nationaliteit wel een bespreekbaar punt gaat worden in de Nederlandse politiek? Sterker nog, dat vindt je wel een strak plan, mits er onder de voorouders maar voldoende vreemd bloed te vinden is?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar zie je radicalisatie aan de linkerkant. Welke uitspraken of welke beleidsvoorstellen doel je dan op.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Radicaliseren kan inderdaad heel snel gaan, dat zie je ook in NL aan beide kanten de afgelopen jaren.
Ben wel benieuwd of er gedragswetenschappers bezig zijn met wat de oorzaak (lees: drijfveer of persoon) van de radicalisatie is. Lijkt me zelf ook wel een beroep dat heel interessant kan zijn.
Ze delen onze waarden niet en kenmerken zich door anti-Westerse sentimenten. Dat soort elementen kan je maar beter uit de samenleving verwijderen. Liefst goedschiks, desnoods kwaadschiks.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Het vrijwillig/verplicht emigreren van mensen uit radicaal-rechtse contreien? Ze geven immers luidkeels aan zich hier niet meer thuis te voelen.
Lukt niet... dat hebben de nazi's al geprobeerdquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze delen onze waarden niet en kenmerken zich door anti-Westerse sentimenten. Dat soort elementen kan je maar beter uit de samenleving verwijderen. Liefst goedschiks, desnoods kwaadschiks.
Datzelfde geldt voor het "iedereen is welkom" paradigma.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is te gemakkelijk. Als je werkelijk geen idee hebt en maar wat roept, is dat heel triest.
De UvA zal het vast met je eens zijnquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of bedoel je dat bijvoorbeeld tegen genocide zijn een teken van radicalisatie op links is?
Denk je ?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De UvA zal het vast met je eens zijn
Komt dan nu weer dat links bewust zowel mogelijk asielzoekers binnenhaalt? Want dat is wat ze willen: heul veel asielzoekers naar Bederland halen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor het "iedereen is welkom" paradigma.
Er zullen vast genoeg mensen zijn die geleerd hebben van de fouten (realiseer me nu dat je dit op meerdere manieren kunt lezen) die daar gemaakt zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lukt niet... dat hebben de nazi's al geprobeerd
Ik zou willen zeggen dat dit niet serieus is, maar ik heb mijn twijfels.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je ?
Ik dacht altijd dat de hele mensheid tegen genocide is.. Links, rechts, religieus, seculier
Ik ken er iig al eentje die het dan gewoon geen genocide wil noemen, en het daarna allemaal recht probeert te lullen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je ?
Ik dacht altijd dat de hele mensheid tegen genocide is.. Links, rechts, religieus, seculier
Importeren noem je datquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Komt dan nu weer dat links bewust zowel mogelijk asielzoekers binnenhaalt? Want dat is wat ze willen: heul veel asielzoekers naar Bederland halen?
O ja, sorry, even de juiste terminologie kwijt.quote:
De Amerikaanse senaat was ooit een gentleman club. Tegenwoordig wordt via de GOP elke gek benoemdquote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat loopt daar een stuk lekkerder met een puur gepolitiseerd SC.
[..]
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt. En het OM "onder beheer" hebben als VVD is natuurlijk lariekoek.
Als het voormalig Russen zijn die zich hier misdragen en of uitkering trekken dan heb je mijn zegen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor 'sommige mensen' is het ook beter om naar Rusland te verkassen. Zullen we die dat dan ook maar gaan opleggen?
Verkniptquote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:32 schreef nostra het volgende:
Maar nu tijd voor Verknipt. Midlifecrisisje beetje voeden. Houd het lief allemaal.
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Kieslijst FvD:Iem Al Biyati is de eerste die wordt teruggestuurd hoor. Maar misschien vindt ze dat primaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch ook wat namen die een migratieachtergrond verraden. Maar he, dat zijn 'de goeden' dus die mogen wel blijven, zo zullen ze redeneren.
Je doet alsof een uitkering ontvangen een misdrijf is. Niet zo vaderlandslievend van je.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het voormalig Russen zijn die zich hier misdragen en of uitkering trekken dan heb je mijn zegen.
Inflatie, sociale isolement, rechtszekerheid, propaganda (Twitter/Ongehoord Nederland) en wordt te weinig geneukt om in de gemoedsferen te blijvenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Radicaliseren kan inderdaad heel snel gaan, dat zie je ook in NL aan beide kanten de afgelopen jaren.
Ben wel benieuwd of er gedragswetenschappers bezig zijn met wat de oorzaak (lees: drijfveer of persoon) van de radicalisatie is. Lijkt me zelf ook wel een beroep dat heel interessant kan zijn.
Gelukkig leest Hanca dit topic nietquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij denkt dat deportatie van mensen met een Nederlandse nationaliteit wel een bespreekbaar punt gaat worden in de Nederlandse politiek? Sterker nog, dat vindt je wel een strak plan, mits er onder de voorouders maar voldoende vreemd bloed te vinden is?
Het woord zuiver is wel grappig in deze context. Blut und Boden in een nieuw jasje.
Je bent wel leuk aan het trollen na je uitnodiging richting @Klopkoekquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het voormalig Russen zijn die zich hier misdragen en of uitkering trekken dan heb je mijn zegen.
Was getekend;quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze delen onze waarden niet en kenmerken zich door anti-Westerse sentimenten. Dat soort elementen kan je maar beter uit de samenleving verwijderen. Liefst goedschiks, desnoods kwaadschiks.
In beginsel niet, maar als die uitkering komt omdat je geen werk vindt door culturele afstand dan is dat wel een probleem. Een uitkering is niet iets goeds of positief.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je doet alsof een uitkering ontvangen een misdrijf is. Niet zo vaderlandslievend van je.
Wat versta je onder "culturele afstand"?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In beginsel niet, maar als die uitkering komt omdat je geen werk vindt door culturele afstand dan is dat wel een probleem. Een uitkering is niet iets goeds of positief.
Het is vrij duidelijk sarcastisch. De poster waar hij op reageert niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Was getekend;
A. Hitler, 1933.
Ja, dat is een Ad hominem, maar plaats wel in perspectief wat je in feite zegt (en wat normaal wordt bevonden schijnbaar).
Wat doe je nou dramatisch? Jij zegt zelf dat het zwak is om te praten over beperkingen zonder concreet voorstel. Ik zeg alleen dat dat aan de andere kant van de medaille net zo goed geldt. Feit is dat we op dit moment bijna ongeremde instroom hebben en zelfs criminelen niet uitzetten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Komt dan nu weer dat links bewust zowel mogelijk asielzoekers binnenhaalt? Want dat is wat ze willen: heul veel asielzoekers naar Bederland halen?
Jouw mening is geen feit.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat doe je nou dramatisch? Jij zegt zelf dat het zwak is om te praten over beperkingen zonder concreet voorstel. Ik zeg alleen dat dat aan de andere kant van de medaille net zo goed geldt. Feit is dat we op dit moment bijna ongeremde instroom hebben en zelfs criminelen niet uitzetten.
Dat is geen feit, dat is een mening.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat doe je nou dramatisch? Jij zegt zelf dat het zwak is om te praten over beperkingen zonder concreet voorstel. Ik zeg alleen dat dat aan de andere kant van de medaille net zo goed geldt. Feit is dat we op dit moment bijna ongeremde instroom hebben en zelfs criminelen niet uitzetten.
Bluesky, TikTok, Reddit etc.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Inflatie, sociale isolement, rechtszekerheid, propaganda (Twitter/Ongehoord Nederland) en wordt te weinig geneukt om in de gemoedsferen te blijven
Dat zijn redenen waarom rechts radicaliseert. Van linkse radicalisatie moet eerst sprake zijn voordat je er oorzaken van zou kunnen onderzoeken. Natuurlijk zijn er radicale linkse mensen maar politiek gezien niet eens genoeg voor een zetel in de kamer. Dat steekt natuurlijk schril af bij 50 zetels rechts van de VVD. Voor zo'n grote groep kun je makkelijker uitzoeken wat de oorzaken van de radicalisatie zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Inflatie, sociale isolement, rechtszekerheid, propaganda (Twitter/Ongehoord Nederland) en wordt te weinig geneukt om in de gemoedsferen te blijven
Echter doen we dat nu niet. Dat is een feit.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen feit, dat is een mening.
Er zijn genoeg concrete voorstellen voor beleid om met de asielmigratie om te gaan zonder het over omvolking, massadeportaties en vage dingen te hebben.
Qua box 3 wordt het verschil met andere landen is simpelweg te groot, mits de plannen doorgaan. En hoewel het nog niet zeker weet wat er gaat gebeuren aangezien de eerste kamer verzachtingen wil, is de richting van de ideeën vrij duidelijk en dus fiscale migratie noodzakelijk. Nu is dit voor mij geen ramp aangezien ik huizen in de VS en Mexico heb, maar mijn vader heeft voor zijn pensioen enkel een aandelenpakket en zal fiscaal moeten migreren met de huidige regelingen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Compleet bezopen dit. Asiel is maar een klein onderdeel van alle migratie- en integratieproblematiek. Box 3 is w.m.b. onhandig vormgegeven maar is voor de overheid inkomensneutraal. Er wordt niet meer geld opgehaald voor de staatskas in vergelijking met de eerdere situatie. Sowieso is Box 3 een stuk beter op te brengen wanneer serieuze knelpunten daadwerkelijk worden opgelost en de welvaart groeit.
Er is wel een belangrijk kernverschil wat hij over het hoofd ziet; Locke pleitte voor leven, vrijheid en bezit, terwijl het socialisme in de oorsprong juist een tussenstap naar het communisme is waar juist de productiemiddelen (bezit) in handen van het proletariaat diende te komen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
Interessant:
https://x.com/andreaskinnegi1/status/2063247651034849576?s=46
Er zijn op linkse, rechtse, religieuze en seculiere grond genocides uitgevoerd dus dan lijkt het me lastig te betogen dat de hele mensheid tegen genocide is.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je ?
Locke leverde een rechtvaardiging voor het uitmoorden en verdrijven van inheemse bevolkingen. Als je het land niet cultiveert dan had je er ook geen recht op.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is wel een belangrijk kernverschil wat hij over het hoofd ziet; Locke pleitte voor leven, vrijheid en bezit, terwijl het socialisme in de oorsprong juist een tussenstap naar het communisme is waar juist de productiemiddelen (bezit) in handen van het proletariaat diende te komen.
Ik denk dat het erg lastig om zoiets te regelen. Het lijkt me praktischer om draaideurcriminaliteit tegen te gaan met een soort "drie strikes out" doctrine en veel harder te straffen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat is goed voorstelbaar als een individu zich continu misdraagt (crimineel is), niet actief deelneemt aan de maatschappij (werkt) en er ook nog andere problemen zijn. In zulke gevallen zou zo'n persoon in overleg met land van herkomst deze teruggestuurd kunnen worden.
En geloof me, dat gaat op termijn ook wel gebeuren. Maar de stront zal eerst de ventilator moeten raken.
Zoiets.quote:In Californië werd een dief (in de zaak Lockyer v. Andrade) na het stelen van een aantal videotapes voor de derde keer veroordeeld tot 25 jaar tot levenslange gevangenisstraf. De waarde van de goederen maakt bij zo'n derde overtreding wettelijk niet uit.
Zucht... Ik vind Box 3 ook niet optimaal maar de belastingdienst haalt er geen extra geld mee op. Sowieso bungelt Nederland onderaan in EU qua belasten van vermogen, en dat is al een tijdje bekend. Om Box3 nu het grootste probleem en knelpunt van Nederland te vinden is een gotspe (en asiel #2 probleem...). Dat zeg ik als iemand die nu nog net onder de belastingvrije voet valt maar straks niet meer en moet gaan betalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua box 3 wordt het verschil met andere landen is simpelweg te groot, mits de plannen doorgaan. En hoewel het nog niet zeker weet wat er gaat gebeuren aangezien de eerste kamer verzachtingen wil, is de richting van de ideeën vrij duidelijk en dus fiscale migratie noodzakelijk. Nu is dit voor mij geen ramp aangezien ik huizen in de VS en Mexico heb, maar mijn vader heeft voor zijn pensioen enkel een aandelenpakket en zal fiscaal moeten migreren met de huidige regelingen.
https://www.pwc.nl/nl/act(...)l-verzachtingen.html
https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het erg lastig om zoiets te regelen. Het lijkt me praktischer om draaideurcriminaliteit tegen te gaan met een soort "drie strikes out" doctrine en veel harder te straffen.
[..]
Zoiets.
De vraag is eerder welk humanisme, dat de FvD botst met het modern, seculiere humanisme lijkt me duidelijk, maar met het renaissance humanisme zijn er toch wel zeker overeenkomsten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef probeer het volgende:
Zo zie je maar weer hoe iemand in 10 jaar volledig kan radicaliseren. Ja, radicaliseren. Want humanisme en FvD gaan absoluut niet door dezelfde deur.
Maar dat is toch logisch, als de Box 3 regeling dermate radicaal wordt dan fiscale migratie voor velen de enige oplossing is dan ga je zeker niet meer geld binnenhalen via belastingen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zucht... Ik vind Box 3 ook niet optimaal maar de belastingdienst haalt er geen extra geld mee op. Sowieso bungelt Nederland onderaan in EU qua belasten van vermogen, en dat is al een tijdje bekend. Om Box3 nu het grootste probleem en knelpunt van Nederland te vinden is een gotspe (en asiel #2 probleem...). Dat zeg ik als iemand die nu nog net onder de belastingvrije voet valt maar straks niet meer en moet gaan betalen.
Maar wat voor oplossing zie je dan voor draaideurcriminaliteit? Als iemand voor de 20e keer de fout in gaat lijkt me niet dat een korte straf enig soelaas gaat bieden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)
Het is geen stroman. Jij reageerde op mijn post op php, en die was aan het vertellen hoe er veel mensen uit Nederland weg moeten, alleen had hij nog niet helemaal iitgedokterd hoe.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echter doen we dat nu niet. Dat is een feit.
Dit is al de tweede keer dat je een stroman opwerpt overigens. Wie heeft het in dit topic over omvolking en massadeportaties?
Of iedereen is welkom.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:58 schreef Perrin het volgende:
Het is wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen 'ze moeten allemaal weg' en 'ze mogen allemaal blijven'.
Dat heb je natuurlijk precies verkeerd om. Die tweede groep is reactionair en oververtegenwoordigd in media en academia. Elke kritiek op migratie = extreemrechts.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of iedereen is welkom.
En ik denk dat er minder mensen te vinden zijn die vinden dat ze allemaal zonder aanziens des persoons mogen blijven, dan er mensen zijn die vinden dat ze allemaal weg moeten.
Is het een dieptepunt als ze criminele asielzoekers willen wegsturen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:14 schreef papert het volgende:
De ChristenUnie heeft vandaag ook het dieptepunt van haar bestaan bereikt. Waar staan die nu nog echt voor?
Voor alles en iedereen bestaan dwangsommen (ja ook voor niet-Nederlanders en buitenlandse firma's) behalve voor asielzoekers in de procedure.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het een dieptepunt dat ze willen stoppen met dwangsommen?
Lol. Jij begint met allerlei stromannen die hij niet heeft gebezigd en dan zijn we uitgepraat? Jij introduceert die achterlijke stromannen he, niemand anders. Neem eens verantwoordelijkheid. Dit is je standaardreactie. Achterlijke dingen posten en als iemand je erop aanspreekt "zijn we uitgepraat". Maar goed ook misschien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen stroman. Jij reageerde op mijn post op php, en die was aan het vertellen hoe er veel mensen uit Nederland weg moeten, alleen had hij nog niet helemaal iitgedokterd hoe.
Maar als dit het narratief wordt, zijn wij uitgepraat.
Klinkt echt gezond, maar niet heus. Hij neemt het ook niet zo nauw met de regels.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @:KarelDeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Andy heeft vermoedelijk net Karel ende Elegast gelezen en zit nu in zijn ridderperiode.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @:KarelDeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Misschien is de 15e eeuw eerder wat voor Karel gezien zijn gebruikersnaam.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Denk ook dat ie verlangt naar de kruistochten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Andy heeft vermoedelijk net Karel ende Elegast gelezen en zit nu in zijn ridderperiode.
Thea Beckman!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk ook dat ie verlangt naar de kruistochten.
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)quote:
Plus dat ik vermoed dat elk land op zijn eigen manier met de openbare statistieken omgaat, Nederland is nogal eerlijk daarin.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
Tentenkampen in veel middelgrote gemeenten, daar kunnen we van lerenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.
Tentenkampen zijn hier ook, meestal tijdelijk, maar reed een paar jaar geleden nog langs eentje ergens in de weilanden bij het Lauwersmeer.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tentenkampen in veel middelgrote gemeenten, daar kunnen we van leren
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uiming-sans-papiers/
Mona Keijzer wil vooral problemen niet oplossen. Electoraal verdienmodel.
Grenzen dicht lukt het VK niet en het lukte de voormalige DDR niet volledig. Teleurstelling lijkt mij wel ingebakken als dit je wensen zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.
Grenzen dicht bereik je via beleid zoals Polen, Denemarken of Hongarije. Niet met muren en prikkeldraad.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Grenzen dicht lukt het VK niet en het lukte de voormalige DDR niet volledig. Teleurstelling lijkt mij wel ingebakken als dit je wensen zijn.
Woke Nederland en de krant van woke Nederland dat niet woke wil zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook daar lukt het ze in de praktijk maar beperkt.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grenzen dicht bereik je via beleid zoals Polen, Denemarken of Hongarije. Niet met muren en prikkeldraad.
Denemarken had in 2024 een netto instroom van 30.950, alweer teleurstelling.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grenzen dicht bereik je via beleid zoals Polen, Denemarken of Hongarije. Niet met muren en prikkeldraad.
Nou en ruimte zat daar in verhouding.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Denemarken had in 2024 een netto instroom van 30.950, alweer teleurstelling.
Waarvan 859 asielvergunningen. Je kunt gerust stellen dat ze het aantal profiteurs en criminelen dus naar bijna 0 hebben weten te reduceren en alleen asiel hebben verleend aan degenen die het echt nodig hadden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als iemand graag grenzen dicht wil hebben en eindresultaat is een netto instroom van 30.950, dan valt dat toch tegen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou en ruimte zat daar in verhouding.
Wel eens in Polen rondgelopen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook daar lukt het ze in de praktijk maar beperkt.
Als je alle instroom als gelijkwaardig ziet, dan wel ja.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als iemand graag grenzen dicht wil hebben en eindresultaat is een netto instroom van 30.950, dan valt dat toch tegen?
Ken je het gele autootjes fenomeen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je alle instroom als gelijkwaardig ziet, dan wel ja.
Waar bestond deze uit? Het waren vast niet allemaal kansarme migranten uit niet-Westerse landen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Leeuwendeel studenten en arbeidsmigranten. Slechts 3% asiel.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar bestond deze uit? Het waren vast niet allemaal kansarme migranten uit niet-Westerse landen.
Je kunt ook inhoudelijk in discussie treden natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat wat ik zeg, jij zit volgens mij te redeneren in dat fenomeen, je ziet niets anders.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er stond grenzen dicht.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar bestond deze uit? Het waren vast niet allemaal kansarme migranten uit niet-Westerse landen.
Tja, als ik nu de discussie onzin vind, ga ik daar natuurlijk niet op in, of je moet het over lichtgeel of donkergeel willen hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kunt ook inhoudelijk in discussie treden natuurlijk.
Die passen linguïstisch en cultureel prima bij Polen. Vergelijk dat eens met de sfeer op een Hbf in een Duitse stad.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar zitten alleen al 1,5 miljoen Oekraïense vluchtelingen…
Jij vindt het onzin dus je gaat maar doen alsof het onzin is. Bijzonder.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, als ik nu de discussie onzin vind, ga ik daar natuurlijk niet op in, of je moet het over lichtgeel of donkergeel willen hebben.
Ik vind de discussie met jou onzin, niet het onderwerp, dus praat mij niks aan.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij vindt het onzin dus je gaat maar doen alsof het onzin is. Bijzonder.
Reageer dan niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind de discussie met jou onzin, niet het onderwerp, dus praat mij niks aan.
Tja, dit lijkt me een klassiek voorbeeld van verschuivende doelpalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die passen linguïstisch en cultureel prima bij Polen. Vergelijk dat eens met de sfeer op een Hbf in een Duitse stad.
Polen wilde die mensen wel en andere mensen niet.
Oekraïners in Polen opvoeren is zo sad. Een cultureel marxistisch argument vooral.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dit lijkt me een klassiek voorbeeld van verschuivende doelpalen.
Ja, het is zonde dat die Oekraïners niet wat meer verspreid zijn om meer culturen te verreiken.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oekraïners in Polen opvoeren is zo sad. Een cultureel marxistisch argument vooral.
In de comments:quote:Op zondag 7 juni 2026 02:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het rommelt binnen de CU na de draai op asiel.
quote:
quote:Jullie zien wél dat er een splinter zit in het oog van iemand anders. Maar jullie merken helemaal niet dat er een hele balk in je eigen oog zit! Hoe durven jullie tegen die ander te zeggen: 'Zal ik even de splinter uit je oog halen?', als er in je eigen oog een balk zit? Dat is heel erg schijnheilig! Haal eerst de balk uit je eigen oog. Dan kun je goed scherp zien. Pas dan kun je de splinter uit het oog van de ander halen.
Je beweert eerst dat ze daar effectief de grenzen sluiten. Ik geef daarop aan dat dit in de praktijk anders is. Jij zegt, kijk naar Polen. Ik geef aan dat daar 1,5 miljoen vluchtelingen zijn opgenomen in korte tijd.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oekraïners in Polen opvoeren is zo sad. Een cultureel marxistisch argument vooral.
Grenzen dicht voor wie ze willen, wanneer ze het willen. Je wil het letterlijk uitgekauwd hebben?quote:Op zondag 7 juni 2026 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je beweert eerst dat ze daar effectief de grenzen sluiten. Ik geef daarop aan dat dit in de praktijk anders is. Jij zegt, kijk naar Polen. Ik geef aan dat daar 1,5 miljoen vluchtelingen zijn opgenomen in korte tijd.
En dan is dat sad? Hooguit hoe je jezelf hebt klemgeluld dan.
Of gaat het jou enkel om de huidskleur of het geloof als het om migranten gaat?
Dat je er vervolgens ook nog een antisemitische theorie bijhaalt is natuurlijk al helemaal treurig, zeker als het over Polen gaat…
Dat is toch echt compleet iets anders dan waar je over begon?quote:Op zondag 7 juni 2026 09:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grenzen dicht voor wie ze willen, wanneer ze het willen. Je wil het letterlijk uitgekauwd hebben?
Als je denkt dat ik niet weet dat Polen 1,5 miljoen Oekraïners huisvest en je je van semantische truukjes moet bedienen om je "gelijk" te behalen, ben je best achterlijk.quote:Op zondag 7 juni 2026 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is toch echt compleet iets anders dan waar je over begon?
Dan klopt het dus inderdaad dat je de doelpalen flink hebt verschoven…
Je zegt Polen wilden die mensen wel en andere mensen niet, maar uit recent onderzoek(2025) van het SCP blijkt dat 60% van de Nederlanders vind dat het opvangen van vluchtelingen voor oorlog en geweld ons morele plicht is.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik niet weet dat Polen 1,5 miljoen Oekraïners huisvest en je je van semantische truukjes moet bedienen om je "gelijk" te behalen, ben je best achterlijk.
Het betekent vooral dat je geen oprechte discussie wil voeren, je snapt prima het punt maar dat is te pijnlijk om toe te geven.
Dit waren geen semantische trucjes, je sloeg gewoon compleet de plank mis met je oorspronkelijke stelling. Ook als Polen dat had gewild, dan hadden ze deze vluchtelingenstroom niet tegen kunnen houden. En er is ook genoeg gedoe.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik niet weet dat Polen 1,5 miljoen Oekraïners huisvest en je je van semantische truukjes moet bedienen om je "gelijk" te behalen, ben je best achterlijk.
Het betekent vooral dat je geen oprechte discussie wil voeren, je snapt prima het punt maar dat is te pijnlijk om toe te geven.
Uiteraard. Maar als je zo diep in een boze bubbel zit, wordt dat soort nuance lastigquote:Op zondag 7 juni 2026 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je zegt Polen wilden die mensen wel en andere mensen niet, maar uit recent onderzoek(2025) van het SCP blijkt dat 60% van de Nederlanders vind dat het opvangen van vluchtelingen voor oorlog en geweld ons morele plicht is.
Dan willen wij vluchtelingen voor oorlog en geweld toch ook gewoon?
Wij zijn Polen toch niet? Overigens, opvangen betekent niet per sé opvangen in Nederland. Ik ben het er ook mee eens dat opvang geregeld moet worden, alleen niet in Nederland.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je zegt Polen wilden die mensen wel en andere mensen niet, maar uit recent onderzoek(2025) van het SCP blijkt dat 60% van de Nederlanders vind dat het opvangen van vluchtelingen voor oorlog en geweld ons morele plicht is.
Dan willen wij vluchtelingen voor oorlog en geweld toch ook gewoon?
ik hoor mona keijzer onverwacht verstandige dingen zeggenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
je bedoelt Denemarken , België heb ik nets over gehoordquote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
Zouden wij, of de Polen of de EU, wat jou betreft ook geen Oekraïense vluchtelingen op moeten vangen?quote:Op zondag 7 juni 2026 10:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wij zijn Polen toch niet? Overigens, opvangen betekent niet per sé opvangen in Nederland. Ik ben het er ook mee eens dat opvang geregeld moet worden, alleen niet in Nederland.
Haar vergezichten zijn een inspiratie voor vele mensenquote:Op zondag 7 juni 2026 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik hoor mona keijzer verstandige dingen zeggen
heel bijzonder
mensen moeten niet langer 5000 euro betalen voor een ticket in een gammel bootjje en dan verdrinken
[..]
je bedoelt Denemarken , België heb ik nets over gehoord
Ik vind die voorzitter van VNO NCWquote:Op zondag 7 juni 2026 10:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Haar vergezichten zijn een inspiratie voor vele mensen
quote:Met de benoeming van Van Oostrom krijgt VNO-NCW een allround ondernemer aan het roer. Hij is executive chairman van Edge (voorheen OVG Real Estate).
De komende jaren richt hij zich fulltime op zijn taak als VNO-NCW voorzitter.
Hij plaatst zijn zakelijke belangen op afstand.
De nieuwe voorzitter gaat de komende jaren de ingezette koers verder brengen.
Hij zal zich inzetten voor het verbeteren van het investeringsklimaat en actief de verbinding zoeken met sociale partners en het kabinet.
Ook zal hij het Nederlands bedrijfsleven vertegenwoordigen op het Europese en internationale toneel.
nou ik had dat niet verwacht, ze praat vaak teveel over zichzelfquote:Op zondag 7 juni 2026 10:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Haar vergezichten zijn een inspiratie voor vele mensen
quote:Waar gaat WNL op zondag over op 7 juni om 10:00?
Te gast zijn minister van Infrastructuur en Waterstaat Vincent Karremans, hoogleraar migratie en sociologie Ruud Koopmans, journalist en historicus Geerten Waling, voorzitter VNO-NCW Coen van Oostrom en oud-minister en Tweede Kamerlid Mona Keijzer.
Zeker wel. Het is een oorlog op Europese bodem immers. Wel met terugkeerverplichting voor een deel. Dat land moet immers ook weer hersteld worden straks.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zouden wij, of de Polen of de EU, wat jou betreft ook geen Oekraïense vluchtelingen op moeten vangen?
velen zijn 5 jaar inmiddels al zodanig verankerd hier met huwelijk , werk , eigen zaak of kinderen dat ze niet terug kunnenquote:Op zondag 7 juni 2026 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeker wel. Het is een oorlog op Europese bodem immers. Wel met terugkeerverplichting voor een deel. Dat land moet immers ook weer hersteld worden straks.
Dus toch weer die kleurenwaaier als voornaamste graadmeter?quote:Op zondag 7 juni 2026 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeker wel. Het is een oorlog op Europese bodem immers. Wel met terugkeerverplichting voor een deel. Dat land moet immers ook weer hersteld worden straks.
Inderdaad, die hebben ook gewoon werk in Polen en een huis en zouden dan teruggaan naar een half kapotgeschoten Oekraine. Dat is zo'n grote teruggang in welvaart dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Een heel groot gedeelte zal simpelweg in Polen blijven en Pool worden.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
velen zijn 5 jaar inmiddels al zodanig verankerd hier met huwelijk , werk of kinderen dat ze niet terug kunnen
Dat verwacht ik ook , zeer groot land Polen en Oekraïners gaan moeiteloos op in de Poolse bevolkingquote:Op zondag 7 juni 2026 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, die hebben ook gewoon werk in Polen en een huis en zouden dan teruggaan naar een half kapotgeschoten Oekraine. Dat is zo'n grote teruggang in welvaart dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Een heel groot gedeelte zal simpelweg in Polen blijven en Pool worden.
Poetin mag nu ook wel een muur gaan bouwen anders loopt zijn dictator land helemaal leegquote:AI-overzicht
Ja, er is inderdaad een aanzienlijk verschil in loon tussen Belarus (Wit-Rusland) en Polen.
Gemiddeld liggen de lonen in Polen grofweg drie keer zo hoog als in Belarus, wanneer je dit in dezelfde valuta (zoals USD of EUR) uitdrukt.
De exacte verhouding in grove cijfers laat dit duidelijke verschil zien:
Polen: Het gemiddelde bruto maandsalaris ligt rond de 8.800 PLN (ca. ¤2.050).
Belarus: Het gemiddelde bruto maandsalaris ligt rond de 2.750 BYN (ca. ¤795 - ¤975).
Minimumloon: Het minimumloon in Polen (4.806 PLN / ca. ¤1.115) is eveneens aanzienlijk hoger dan dat van Belarus (858 BYN / ca. ¤260).
quote:AI-overzicht
Ja, er werken en wonen inmiddels zeer veel Belarussen (Wit-Russen) in Polen.
Sinds de omstreden verkiezingen van 2020 en het uitbreken van de oorlog in Oekraïne, is er een grote migratiestroom naar Polen op gang gekomen.
Aantal: De omvang van de Belarussische gemeenschap in Polen wordt geschat op zo'n 100.000 tot 150.000 personen.
Daarnaast heeft de snelgroeiende Poolse economie veel behoefte aan arbeidskrachten, en zijn er voor Belarussen betere inkomensmogelijkheden en meer politieke vrijheden in Polen.
Type banen: Ze zijn actief in uiteenlopende sectoren.
Vanwege de bloeiende IT- en technologische sector in Polen werken veel hoogopgeleide Belarussen in IT-bedrijven.
Daarnaast vullen zij structurele tekorten op in de logistiek, de zorg, de bouw en de landbouw.
Ook voor de grootschalige inval in 2022 waren er overigens al veel Oekraïense arbeidsmigranten in Polen (ter vervanging van de Polen die in West-Europa aan het werk gingen). Met hetzelfde gedoe als hier rond arbeidsmigranten overigens.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, die hebben ook gewoon werk in Polen en een huis en zouden dan teruggaan naar een half kapotgeschoten Oekraine. Dat is zo'n grote teruggang in welvaart dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Een heel groot gedeelte zal simpelweg in Polen blijven en Pool worden.
Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat het hele racisme debat ook niets te maken heeft met mensen uit Oekraïne.quote:Op zondag 7 juni 2026 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of gaat het jou enkel om de huidskleur of het geloof als het om migranten gaat?
iedereen weet dat er woningen gebouwd moeten worden , dat heeft niets te doen met Oekraïners , er moet gewoon gebouwd wordenquote:
Als ik de vele reacties lees van sommige users die met dit onderwerp bezig zijn van maandag t/m zondag vraag ik mij af of dit een soort van dagbesteding voor ze is?quote:Op zondag 7 juni 2026 10:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze rechtse vrienden jammeren alweer pagina’s lang over falend beleid op het gebied van asielzoekers.
Nou hebben we al decennia overwegend rechtse kabinetten, wanneer gaan die nou eens luisteren naar jullie, lieve vrienden? Blijkbaar zijn jullie politici wel enorme prutsers, continu regeren, nul resultaten.
En ondertussen helpen ze de regelgeving en instanties die er zijn om dat wat binnenkomt om zeep, dus met jullie soort politici wordt het probleem vooral erger. Best dom om op dat soort losers te blijven stemmen.
Voormalig minister van wonen is tegen het huidige beleid van wonen. Deze minister heeft gewoon keihard gefaald samen met haar voormalige partijen de BBB en het CDAquote:
Meneer is heel erg tegen vluchtelingen maar als ze het goede kleurtje hebben is er ineens geen probleem. En is er 1,5 miljoen van opvangen een goed voorbeeld van dichte grenzen. Dat is toch opvallend?quote:Op zondag 7 juni 2026 11:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat het hele racisme debat ook niets te maken heeft met mensen uit Oekraïne.
nou want eerst maar eens af wat er gaat gebeurenquote:Op zondag 7 juni 2026 11:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Voormalig minister van wonen is tegen het huidige beleid van wonen. Deze minister heeft gewoon keihard gefaald samen met haar voormalige partijen de BBB en het CDA
Dat is het dieptrieste aan dit soort mensen. Continu in allerlei bochten moeten wringen om maar te voorkomen dat ooit echt opgeschreven wordt wat ze echt bedoelen. Want anti asiel, maar pro Oekraïne opvang betekent maar 1 ding.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meneer is heel erg tegen vluchtelingen maar als ze het goede kleurtje hebben is er ineens geen probleem. En is er 1,5 miljoen van opvangen een goed voorbeeld van dichte grenzen. Dat is toch opvallend?
Ik ga je niet voeren.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus toch weer die kleurenwaaier als voornaamste graadmeter?
[ afbeelding ]
De hint waar het over gaat staat ook al bij het woord "oorlog op Europese bodem".quote:Op zondag 7 juni 2026 11:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat het hele racisme debat ook niets te maken heeft met mensen uit Oekraïne.
Inderdaad, het betekent dat je pleit voor opvang in de regio.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is het dieptrieste aan dit soort mensen. Continu in allerlei bochten moeten wringen om maar te voorkomen dat ooit echt opgeschreven wordt wat ze echt bedoelen. Want anti asiel, maar pro Oekraïne opvang betekent maar 1 ding.
als we Oekraïne niet steunen dan komen er nog veel meer hierheenquote:Op zondag 7 juni 2026 12:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De hint waar het over gaat staat ook al bij het woord "oorlog op Europese bodem".
Het is andersom (dus) toch hetzelfde waarbij racisme alleen een deel van de asielzoekers zou betreffen?quote:Op zondag 7 juni 2026 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meneer is heel erg tegen vluchtelingen maar als ze het goede kleurtje hebben is er ineens geen probleem. En is er 1,5 miljoen van opvangen een goed voorbeeld van dichte grenzen. Dat is toch opvallend?
Dat kan wel en valt ook te prefereren maar dan zul je dat op de een of andere manier echt goed moeten regelen.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad, het betekent dat je pleit voor opvang in de regio.
Als je de Belgische aanpak combineert met het strafbaar maken van illegaliteit, het Griekse model waarbij je zelf maar moet zorgen voor een woning/inkomen hadden we flinke stappen kunnen zetten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.
zelfs Groen Links is nu voor terugkeer hubs in Afrikaquote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je de Belgische aanpak combineert met het strafbaar maken van illegaliteit, het Griekse model waarbij je zelf maar moet zorgen voor een woning/inkomen hadden we flinke stappen kunnen zetten.
Je geliefde AI is het niet met je eens:quote:Op zondag 7 juni 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfs Groen Links is nu voor terugkeer hubs in Afrika
dat zou voorkomen dat mensen 5000 euro betalen aan criminele reisburos en na 20 km dobberen met 150 mensen verzuipen
Een barmhartige kop soep geven klinkt emotioneel heel aardig, maar staat zo ver van de vreselijke werkelijkheid af
quote:AI Overview
Nee, Progressief Nederland (PRO, de fusiepartij van GroenLinks en PvdA) is geen voorstander van terugkeerhubs in Afrika. De partij is juist zeer kritisch over zulke plannen.
Deze snap ik even niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is andersom (dus) toch hetzelfde waarbij racisme alleen een deel van de asielzoekers zou betreffen?
Welke Belgische aanpak? Wat is dat dan? De aanpak van overal daklozen en zwervers? Van overal tentenkampen?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je de Belgische aanpak combineert met het strafbaar maken van illegaliteit, het Griekse model waarbij je zelf maar moet zorgen voor een woning/inkomen hadden we flinke stappen kunnen zetten.
Nee, als je dat doet krijg je Brussel.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel voor opvang in de regio. En het uitvoeren van het EU migratiepact.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je geliefde AI is het niet met je eens:
[..]
In ieder park tentjes met vluchtelingen en alle overlast vandien dus. In hoeverre brengt dat een flinke stap vooruit?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je illegaliteit strafbaar stelt pak je die mensen op/brengt ze terug naar het land waar ze al in de asielprocedure zitten, of straks naar de terugkeer hubs.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In ieder park tentjes met vluchtelingen en alle overlast vandien dus. In hoeverre brengt dat een flinke stap vooruit?
Turkije 3,5 miljoen, Colombia 2,8 miljoen, Iran 2,5 miljoen, Oeganda 1,9 miljoen, Pakistan, Jordanië en Libanon 1,5 miljoen elk, Ethiopië 1 miljoen.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad, het betekent dat je pleit voor opvang in de regio.
Ze moeten toch zelf voor een onderkomen zorgen tijdens de jarenlange procedure?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je illegaliteit strafbaar stelt pak je die mensen op/brengt ze terug naar het land waar ze al in de asielprocedure zitten, of straks naar de terugkeer hubs.
Gaan we dan de werkgevers van illegalen dan eindelijk ook aanpakken? Of de tienduizenden Noord Koreanen die hier werkzaam zijn?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je illegaliteit strafbaar stelt pak je die mensen op/brengt ze terug naar het land waar ze al in de asielprocedure zitten, of straks naar de terugkeer hubs.
Het grappige aan jullie is dat jullie denken dat je informatie verschaft die bij de wederpartij niet bekend is. De verhevenheid spat ervanaf.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Turkije 3,5 miljoen, Colombia 2,8 miljoen, Iran 2,5 miljoen, Oeganda 1,9 miljoen, Pakistan, Jordanië en Libanon 1,5 miljoen elk, Ethiopië 1 miljoen.
Ja ik ben het met je eens, de regio moet ook eens wat gaan doen!
Hoe werk je dat concreet uit? Als in Turkije de pleuris uitbreekt zijn asielzoekers uit het Europese deel van dat land wel welkom en uit het Aziatische deel niet?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het grappige aan jullie is dat jullie denken dat je informatie verschaft die bij de wederpartij niet bekend is. De verhevenheid spat ervanaf.
Wij hebben Joegoslavië en Oekraïne, zij hebben hun sores. Als ze er niet uitkomen kunnen we financieel bijspringen en beperkt tijdelijk mensen opnemen.
De procedure is heel simpel, je hebt al ergens anders asiel aangevraagd dus nee.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze moeten toch zelf voor een onderkomen zorgen tijdens de jarenlange procedure?
Ja, waarom zouden we dat niet doen?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gaan we dan de werkgevers van illegalen dan eindelijk ook aanpakken? Of de tienduizenden Noord Koreanen die hier werkzaam zijn?
Quota.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe werk je dat concreet uit? Als in Turkije de pleuris uitbreekt zijn asielzoekers uit het Europese deel van dat land wel welkom en uit het Aziatische deel niet?
Jep. Voorkomen dat het een soort van strafkampen worden.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel voor opvang in de regio. En het uitvoeren van het EU migratiepact.
Niet voor het massaal dumpen van mensen in Afrikaanse landen waar ze nog nooit geweest zijn.
Correct?
Die worden opgevangen door familie in Duitsland.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe werk je dat concreet uit? Als in Turkije de pleuris uitbreekt zijn asielzoekers uit het Europese deel van dat land wel welkom en uit het Aziatische deel niet?
"Beperkt tijdelijk mensen opnemen". Tja daarmee zeg je het toch al? Je weet dat andere landen miljoenen vluchtelingen opnemen en nog loop je te janken en janken.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het grappige aan jullie is dat jullie denken dat je informatie verschaft die bij de wederpartij niet bekend is. De verhevenheid spat ervanaf.
Kan je me even vertellen waar is beweerd dat de regio niks doet? Oh ja nergens.
Wij hebben Joegoslavië en Oekraïne, zij hebben hun sores. Als ze er niet uitkomen kunnen we financieel bijspringen en beperkt tijdelijk mensen opnemen.
https://commission.europa(...)rs/magnus-brunner_enquote:Nu nog verlaat ongeveer een kwart van de migranten die geen recht hebben op verblijf daadwerkelijk de EU.
De snelle procedures hebben weinig zin als uitgeprocedeerde asielzoekers niet daadwerkelijk vertrekken, is het idee.
Eurocommissaris Brunner (Migratie) noemt het akkoord over de nieuwe terugkeeregels daarom een 'belangrijke stap'.
Asielminister Van den Brink (CDA) spreekt over 'goed nieuws uit Brussel'.
Volgens de minister vormt het akkoord 'een stevige juridische basis gelegd om te werken aan terugkeerhubs'
https://nos.nl/artikel/26(...)rlement-en-eu-landenquote:Op zondag 7 juni 2026 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
quote:AI-overzicht
De kosten voor een illegale overtocht over de Middellandse Zee via mensensmokkelaars variëren gemiddeld van ¤ 1.000 tot meer dan ¤ 10.000 per persoon, afhankelijk van de gekozen route, het type vaartuig en de nationaliteit van de migrant.
Mensensmokkel is uitgegroeid tot een miljardenindustrie waarin migranten puur als financieel verdienmodel worden gezien.
Hieronder vindt u een overzicht van hoe dit systeem werkt en wat de risico's zijn.
? Tarieven en Factoren
De prijs die een migrant betaalt is sterk afhankelijk van verschillende omstandigheden:
Type vaartuig: Een plek op een wankele, overvolle rubberboot of houten vissersboot vanuit Tunesië of Libië kost vaak tussen de ¤ 1.000 en ¤ 3.000.
Luxere opties, zoals zeiljachten vanuit Turkije naar Italië, kunnen oplopen tot boven de ¤ 10.000.
Nationaliteit: Smokkelaars hanteren vaak variabele tarieven op basis van de vermeende draagkracht of kwetsbaarheid van bepaalde groepen migranten.
Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen
Het 'Hawala'-systeem: Betalingen verlopen vrijwel nooit cash op de boot. Het geld wordt vaak vooraf geparkeerd bij informele bankiers (het Hawala-systeem) in transitlanden of zelfs in Europese landen, waaronder Nederland.
Pas na aankomst wordt het geld vrijgegeven aan de smokkelaar.
Hoeveel Oekraïners hebben we ook alweer opgenomen in Europa en hoeveel Oekraïners zijn er in Afrika en het Midden-Oosten opgevangen?quote:Op zondag 7 juni 2026 14:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
"Beperkt tijdelijk mensen opnemen". Tja daarmee zeg je het toch al? Je weet dat andere landen miljoenen vluchtelingen opnemen en nog loop je te janken en janken.
we kunnen nog wel een miljoen Oekraïners binnenhalen, merk je niets van als er maar gebouwd gaat worden,quote:Op zondag 7 juni 2026 15:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoeveel Oekraïners hebben we ook alweer opgenomen in Europa en hoeveel Oekraïners zijn er in Afrika en het Midden-Oosten opgevangen?
Het heeft niks met janken te maken, mijn waarde. Een triest zwaktebod dit.
Cijfers per capita en met herkomstnatie erbij zijn wel zo handig. Bijv in Colombia gaat het om inwoners uit een buurland dat dezelfde taal en cultuur heeft. In Jordanië en Libanon gaat het ook om Arabische landen die Arabieren opvangen.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Turkije 3,5 miljoen, Colombia 2,8 miljoen, Iran 2,5 miljoen, Oeganda 1,9 miljoen, Pakistan, Jordanië en Libanon 1,5 miljoen elk, Ethiopië 1 miljoen.
Ja ik ben het met je eens, de regio moet ook eens wat gaan doen!
En meenemen dat Jordanië en Libanon nul Oekraïners opvangen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Cijfers per capita en met herkomstnatie erbij zijn wel zo handig. Bijv in Colombia gaat het om inwoners uit een buurland dat dezelfde taal en cultuur heeft. In Jordanië en Libanon gaat het ook om Arabische landen die Arabieren opvangen.
En dan ook afzetten tegen GDP per capita. Even kijken wie dan wint.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Cijfers per capita en met herkomstnatie erbij zijn wel zo handig. Bijv in Colombia gaat het om inwoners uit een buurland dat dezelfde taal en cultuur heeft. In Jordanië en Libanon gaat het ook om Arabische landen die Arabieren opvangen.
Omdat bijvoorbeeld twintig jaar lang de boetes niet zijn mee gegroeid met inflatie.quote:
En ook even afzetten tegen historische opname van vluchtelingen en uit welke continenten er allemaal wordt opgenomen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:53 schreef Badada het volgende:
[..]
En dan ook afzetten tegen GDP per capita. Even kijken wie dan wint.
Denk niet dat veel mensen ertegen zouden zijn om die boetes te verhogen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat bijvoorbeeld twintig jaar lang de boetes niet zijn mee gegroeid met inflatie.
Zeker doen, dat gaat je ogen al helemaal flink openen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En ook even afzetten tegen historische opname van vluchtelingen en uit welke continenten er allemaal wordt opgenomen.
Vreemde flex dit. Zijn er nu vluchtelingenstromen uit Oekraïne richting Jordanië en Libanon dan? En houden deze landen die tegen? Zo nee, dan is dit een compleet irrelevant verhaal.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En meenemen dat Jordanië en Libanon nul Oekraïners opvangen.
Europa komt er bepaald niet nadelig uit dan.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:58 schreef Badada het volgende:
[..]
Zeker doen, dat gaat je ogen al helemaal flink openen.
Er is een reden dat die er niet zijn. Ze steken om te beginnen geen poot voor hen uit. Denk je dat ze daar over luchtbruggen en versnelde procedures en bijbouwen van woningen praten? Het is veel moeilijker administratief gezien (los van logistiek) om van Oekraïne naar Jordanië te vluchten dan van Oekraïne naar Tsjechië. En zo zou Europa zich ook moeten opstellen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:59 schreef Badada het volgende:
[..]
Vreemde flex dit. Zijn er nu vluchtelingenstromen uit Oekraïne richting Jordanië en Libanon dan? En houden deze landen die tegen? Zo nee, dan is dit een compleet irrelevant verhaal.
Omdat dat niet ook niet gebeurt. Sterker nog, we staan er bij en kijken er naar hoe onder de "durrr economie" vlag mensen uitgebuit worden en op straat terecht komen als ze werkeloos raken.quote:
Dat zal de VVD-kiezer niet kunnen waarderen. Uit onderzoek van het EenVandaag opiniepanel bleek namelijk dat VVD-kiezers liever samenwerken met fascisten dan met sociaaldemocraten.quote:
Dat scheelt dan. De sociaaldemocraten zijn weggewerkt bij PRO.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat zal de VVD-kiezer niet kunnen waarderen. Uit onderzoek van het EenVandaag opiniepanel bleek namelijk dat VVD-kiezers liever samenwerken met fascisten dan met sociaaldemocraten.
Kun je dit ook verder onderbouwen? Welke vermeende fascisten willen VVD-kiezers meer samenwerken? PRO is overigens geen sociaaldemocratisch partij, het is een progressief linkse partij met een zeer radicale vleugel.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat zal de VVD-kiezer niet kunnen waarderen. Uit onderzoek van het EenVandaag opiniepanel bleek namelijk dat VVD-kiezers liever samenwerken met fascisten dan met sociaaldemocraten.
Maar dat is toch totaal niet nodig. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel vluchtelingen landen als Jordanie en Libanon opvangen kunnen wij toch ook nog véél meer vluchtelingen opvangen. Als we in de buurt van een miljoen vluchtelingen zouden komen kunnen we dan quota bespreken.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Quota.
We kunnen ook geen oneindig hoge dijken bouwen. Of een oneindig sterk leger. Of een oneindige pensioenvoorraad. Op een gegeven moment is de koek op.
Correct.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat scheelt dan. De sociaaldemocraten zijn weggewerkt bij PRO.
Nee. Wij zijn veel dichtbevolkter en nemen uit de hele wereld al vluchtelingen op. Daarnaast nemen zij alleen hun buren op. We kunnen wel wat centra voor ze bouwen.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat is toch totaal niet nodig. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel vluchtelingen een landen als Jordanie en Libanon opvangen kunnen wij toch ook nog véél meer vluchtelingen opvangen. Als we in de buurt van een miljoen vluchtelingen zouden komen kunnen we dan quote bespreken.
Een miljoen vluchtelingenquote:Op zondag 7 juni 2026 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat is toch totaal niet nodig. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel vluchtelingen landen als Jordanie en Libanon opvangen kunnen wij toch ook nog véél meer vluchtelingen opvangen. Als we in de buurt van een miljoen vluchtelingen zouden komen kunnen we dan quota bespreken.
Zij hebben 0 Oekraïners en Joegoslaven opgevangen. De Golfstaten zijn al helemaal teringlijers: bakken met geld en zeeën van land. We kunnen ons niet laten gijzelen door hun houding.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een miljoen vluchtelingen_!
Waarom moeten wij die mensen überhaupt opvangen? Begin daar eens. Waarom is dat de verantwoordelijkheid van het Westen? Laat het die mensen lekker zelf uitzoeken.
Nee Libanon is even dichtbevolkt als wij. Daarbij wij bouwen wij net als Libanon niet genoeg centra om de mensen op te vangen, dus ook dat kan geen argument zijn.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Wij zijn veel dichtbevolkter en nemen uit de hele wereld al vluchtelingen op. Daarnaast nemen zij alleen hun buren op. We kunnen wel wat centra voor ze bouwen.
Omdat als we zelf zouden moeten vluchten voor bijvoorbeeld een genocide we het ook prettig vinden om in een zo welvarend mogelijk land te worden opgevangen.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een miljoen vluchtelingen_!
Waarom moeten wij die mensen überhaupt opvangen? Begin daar eens. Waarom is dat de verantwoordelijkheid van het Westen? Laat het die mensen lekker zelf uitzoeken.
Jordanië niet. Libanon zit dus ook al aan hun tax. Saudi-Arabië, VAE, Koeweit, Oman kunnen nog flink bijspringen.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee Libanon is even dichtbevolkt als wij. Daarbij wij bouwen wij net als Libanon niet genoeg centra om de mensen op te vangen, dus ook dat kan geen argument zijn.
Dus met de argumenten die je aanvoert kunnen we flink meer vluchtelingen gaan toelaten.
Eens maar tot ze dat doen kunnen wij ook de mouwen een keer opstropen.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jordanië niet. Libanon zit dus ook al aan hun tax. Saudi-Arabië, VAE, Koeweit, Oman kunnen nog flink bijspringen.
Dat doen we al...quote:Op zondag 7 juni 2026 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eens maar tot ze dat doen kunnen wij ook de mouwen een keer opstropen.
Euh?quote:Op zondag 7 juni 2026 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat als we zelf zouden moeten vluchten voor bijvoorbeeld een genocide we het ook prettig vinden om in een zo welvarend mogelijk land te worden opgevangen.
Omdat het ook voor een groot deel onze verantwoordelijkheid is dat die mensen moeten vluchten voor onze 'bondgenoten'.
Uiteindelijk begint een betere wereld bij jezelf. Wij zijn een rijk land met veel ruimte, dus vluchtelingen helpen zo goed als we kunnen is voor ons geen probleem. Voor de vluchtelingen is het een uitkomst, win-win dus.
Ook goed voor de economie, we vergrijzen dus is het handig om te zorgen dat er meer mensen binnnenkomen.
Hier komen we dus tot de kern: het gaat niet om daadwerkelijk veiligheid maar welvaart en een utopie/leugen dat wij genoeg ruimte hebben en dat zulke migranten de vergrijzing helpen tegen te gaan.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat als we zelf zouden moeten vluchten voor bijvoorbeeld een genocide we het ook prettig vinden om in een zo welvarend mogelijk land te worden opgevangen.
Omdat het ook voor een groot deel onze verantwoordelijkheid is dat die mensen moeten vluchten voor onze 'bondgenoten'.
Uiteindelijk begint een betere wereld bij jezelf. Wij zijn een rijk land met veel ruimte, dus vluchtelingen helpen zo goed als we kunnen is voor ons geen probleem. Voor de vluchtelingen is het een uitkomst, win-win dus.
Ook goed voor de economie, we vergrijzen dus is het handig om te zorgen dat er meer mensen binnnenkomen.
Daarnaast, als landen als Saudi-Arabië geen verantwoordelijkheid nemen, is de oplossing niet ook nog al hun puinzooi op te ruimen. Als je buurman nooit opruimt is het ook niet houdbaar om altijd zijn rotzooi dan maar op te ruimen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier komen we dus tot de kern: het gaat niet om daadwerkelijk veiligheid maar welvaart en een utopie/leugen dat wij genoeg ruimte hebben en dat zulke migranten de vergrijzing helpen tegen te gaan.
Dit terwijl het statisch aantoonbaar is dat zulke mensen zeer moeilijk integreren en vaak oververtegenwoordigd zijn de in de criminaliteit, zorg en het erg lastig hebben op de arbeidsmarkt.
Kortom, dit maakt de samenleving alleen maar onveiliger en daarnaast kost het vooral veel en levert het weinig op. En dan heb ik het nog niet eens over de toename in polarisatie en afbraak van sociale cohesie, doordat deze mensen zich segregeren van de rest van de samenleving en te vaak in lijn met de cultuur van het herkomstland gaan leven.
Nee we zijn als een nukkig kind met de armen over elkaar aan het mokken.quote:
https://longreads.cbs.nl/(...)ndse-bodem-gebruikt/quote:
Dat de feiten jou niet zinnen maakt ze geen leugen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier komen we dus tot de kern: het gaat niet om daadwerkelijk veiligheid maar welvaart en een utopie/leugen dat wij genoeg ruimte hebben en dat zulke migranten de vergrijzing helpen tegen te gaan.
Nee dat is het niet. Slechte integratie en oververtegenwoordiging in criminaliteit hebben een maatschappelijke oorzaak. Maar uiteraard wil jij doen alsof sommige mensen minder waard zijn dan andere mensen.quote:Dit terwijl het statisch aantoonbaar is dat zulke mensen zeer moeilijk integreren en vaak oververtegenwoordigd zijn de in de criminaliteit, zorg en het erg lastig hebben op de arbeidsmarkt.
Totaal niet. Het levert veel op en kost weinig.quote:Kortom, dit maakt de samenleving alleen maar onveiliger en daarnaast kost het vooral veel en levert het weinig op. En dan heb ik het nog niet eens over de toename in polarisatie en afbraak van sociale cohesie, doordat deze mensen zich segregeren van de rest van de samenleving en te vaak in lijn met de cultuur van het herkomstland gaan leven.
Gozer, we hebben een tekort van 400.000 woningen...quote:Op zondag 7 juni 2026 17:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee we zijn als een nukkig kind met de armen over elkaar aan het mokken.
[..]
https://longreads.cbs.nl/(...)ndse-bodem-gebruikt/
Ter informatie. Je kunt zien dat maar een zeer klein deel bebouwde grond is. Als we dus iets meer van de grond gebruiken om te huisvesten kunnen we dus een veel grotere bevolking huisvesten. Dat is goed voor de economie, om huizen te bouwen en te groeien in bevolking.
Ja omdat we al tijden niet genoeg bouwen. Dat is een probleem wat te verhelpen is. Kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gozer, we hebben een tekort van 400.000 woningen...
Het zijn geen feiten.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat de feiten jou niet zinnen maakt ze geen leugen.
Nee, deze hebben culturele oorzaken die leiden tot dit negatieve gedrag. Niemand zegt dat deze mensen 'minder waard' zijn, wel dat ze disproportioneel negatief oververtegenwoordigd zijn op talloze manieren. Dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Slechte integratie en oververtegenwoordiging in criminaliteit hebben een maatschappelijke oorzaak. Maar uiteraard wil jij doen alsof sommige mensen minder waard zijn dan andere mensen.
Als je te maken hebt met een grote groep mensen waarvan een aanzienlijk deel moeilijk integreert, op negatieve manieren is oververtegenwoordigd en ook veel meer gebruik maakt van de sociale voorzieningen, levert het natuurlijk niet veel meer op dan dat het kost. Dit spreekt voor zich. Kennismigranten leveren wat op, asielmigranten niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet. Het levert veel op en kost weinig.
Bijvoorbeeld omdat Nederland toen nog geen 10 miljoen inwoners had, nu is er bijna het dubbele.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja omdat we al tijden niet genoeg bouwen. Dat is een probleem wat te verhelpen is. Kwestie van prioriteiten stellen.
Het is geen ruimte probleem, het is politieke onkunde die dit tekort woning tekort heeft laten gebeuren.
Bijvoorbeeld voor de babyboomgeneratie moesten er ook veel huizen bijgebouwd worden, dat konden we toen. Waarom zouden we nu niet meer kunnen wat we vroeger wel konden?
En de babyboomers kwamen uit onze cultuur en wilden dit land opbouwen. De gemiddelde Eritreër of Syriër heeft onze economie weinig te bieden, nog los van alle andere problematiek.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat Nederland toen nog geen 10 miljoen inwoners had, nu is er bijna het dubbele.
Wat niet? Als ik met een bron als CBS aantoon dat in Nederland maar een klein deel van de grond bebouwd is, is dat weldegelijk een feit.quote:
Het is niet meer dan een aanname dat een aanzienlijk deel moeilijk integreert. We zien ook dat veel Nederlanders slecht integreren, kijk bijvoorbeeld naar FvD stemmers bij die lui is de integratie mislukt.quote:Nee, deze hebben culturele oorzaken die leiden tot dit negatieve gedrag. Niemand zegt dat deze mensen 'minder waard' zijn, wel dat ze disproportioneel negatief oververtegenwoordigd zijn op talloze manieren. Dat is niet hetzelfde.
Als je te maken hebt met een grote groep mensen waarvan een aanzienlijk deel moeilijk integreert, op negatieve manieren is oververtegenwoordigd en ook veel meer gebruik maakt van de sociale voorzieningen, levert het natuurlijk niet veel meer op dan dat het kost. Dit spreekt voor zich. Kennismigranten leveren wat op, asielmigranten niet.
Hahaha dus omdat we een grotere bevolking hebben kunnen we nu minder. Wat een bijzonder rare aanname weer.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat Nederland toen nog geen 10 miljoen inwoners had, nu is er bijna het dubbele.
Eritreers en Syriers willen net als elk mens een leven opbouwen. Die wens is niet specifiek voor babyboomers.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En de babyboomers kwamen uit onze cultuur en wilden dit land opbouwen. De gemiddelde Eritreër of Syriër heeft onze economie weinig te bieden, nog los van alle andere problematiek.
Haagse Zaken AD is de bron, dus premium, dus kan niet quoten. Kort en bondig: over alles. En gebaseerd op hearsay uit de top van de partij, maar Van Soest is over het algemeen wel redelijk ingevoerd.quote:
"De VVD-kiezer" bestond en bestaat nu sowieso niet meer.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Nou, dat valt me mee. Slechter wordt het er vast niet van.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Haagse Zaken AD is de bron, dus premium, dus kan niet quoten. Kort en bondig: over alles. En gebaseerd op hearsay uit de top van de partij, maar Van Soest is over het algemeen wel redelijk ingevoerd.
https://www.ad.nl/politie(...)aar-elkaar~acff4f4f/
Vroeger konden we een Afsluitdijk bouwen, deltawerken. Nu is een stroom transformator station al onmogelijk.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hahaha dus omdat we een grotere bevolking hebben kunnen we nu minder. Wat een bijzonder rare aanname weer.
De logica in je argumenten is weer eens ver te zoeken.
De Oosterscheldekering, één van de moderne wereldwonderen, is er gekomen dankzij de zorg voor het milieu. Niet ondanks.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vroeger konden we een Afsluitdijk bouwen, deltawerken. Nu is een stroom transformator station al onmogelijk.
Ruimte is 1 maar vergunningen/milieu is 2.
Dat is niet te hopen. PN maakt werkend Nederland kapot.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Haagse Zaken AD is de bron, dus premium, dus kan niet quoten. Kort en bondig: over alles. En gebaseerd op hearsay uit de top van de partij, maar Van Soest is over het algemeen wel redelijk ingevoerd.
https://www.ad.nl/politie(...)aar-elkaar~acff4f4f/
Het ging mij om de benodigde (milieu) vergunningen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Oosterscheldekering, één van de moderne wereldwonderen, is er gekomen dankzij de zorg voor het milieu. Niet ondanks.
Hoe kom je daarbij? Werkend Nederland wordt juist uitgekleed ten koste van vermogend Nederland door de rechtse regeringen die we telkens kiezen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is niet te hopen. PN maakt werkend Nederland kapot.
Werken moet lonen, daarom willen ze meer en hogere loonbelastingen invoeren.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Werkend Nederland wordt juist uitgekleed ten koste van vermogend Nederland door de rechtse regeringen die we telkens kiezen.
De Deltawerken in deze vorm zijn er gekomen door de zorg om het milieu. Uiteraard was de VVD tegen de Oosterscheldekering...quote:Op zondag 7 juni 2026 17:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging mij om de benodigde (milieu) vergunningen.
Echt vermoeiend deze flauwekul. PRO is niet gekomen met de defensietaks en dat de arbeidsinkomensquote constant daalt komt ook niet door hen. Maar KickinAlfa en MoreDakka persisteren altijd in hun leugens.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Werkend Nederland wordt juist uitgekleed ten koste van vermogend Nederland door de rechtse regeringen die we telkens kiezen.
Denk jij dat we anno 2026 nog een milieu vergunning krijgen voor iets als de Deltawerken, Afsluitdijk, Flevoland?quote:Op zondag 7 juni 2026 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Deltawerken in deze vorm zijn er gekomen door de zorg om het milieu. Uiteraard was de VVD tegen de Oosterscheldekering...
Staat niet in het verkiezingsprogramma van GL - PvdA en komt ook niet uit de CPB doorrekeningen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Werken moet lonen, daarom willen ze meer en hogere loonbelastingen invoeren.
Nederland is een zeer dichtbevolkt land, dat is simpelweg een feit.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat niet? Als ik met een bron als CBS aantoon dat in Nederland maar een klein deel van de grond bebouwd is, is dat weldegelijk een feit.
Bespottelijk argument. Dat zijn letterlijk autochtonen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een aanname dat een aanzienlijk deel moeilijk integreert. We zien ook dat veel Nederlanders slecht integreren, kijk bijvoorbeeld naar FvD stemmers bij die lui is de integratie mislukt.
Kennismigranten leveren juist veel op en zijn essentieel voor sommige sectoren omdat die zonder niet zouden kunnen draaien. Zouden er minder kunnen komen? Zeker, we zouden selectiever moeten zijn waar deze mensen echt nodig zijn.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kennis migranten leveren weinig op, ze komen hier een aantal jaar goed geld verdienen en vertrekken weer zodra ze een betere optie hebben. Kennis migranten drukken het salaris van Nederlanders, immers met de belastingvoordelen die ze krijgen zijn kennis migranten goedkoper dan Nederlands personeel. Daarbij leveren ze doordat ze heel weinig belasting betalen niet veel op.
Beter is om in plaats van kennis migranten te gebruiken de bevolking zo op te leiden dat er minder kennis migranten nodig zijn.
De fiscale plannen van GroenLinks-PvdA omvatten de volgende actiepunten:Zesschijvenstelsel: Inkomstenbelasting opgedeeld in zes schijven, beginnend bij 30% en oplopend naar 60% voor de hoogste inkomensquote:Op zondag 7 juni 2026 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Staat niet in het verkiezingsprogramma van GL - PvdA en komt ook niet uit de CPB doorrekeningen.
Sterker nog; daar komt GL - PvdA, nu Pro, steevast als één van de gunstigste partijen uit voor de middenklasse en werkend Nederland.
Het is ook al vaker gebleken dat met de plannen van fantastenpartij zoals GroenLinks/PvdA talloze bedrijven zullen vertrekken. Het idee van 'gratis geld en de verdienende medemens belasten we kapot' is een utopie die bij links maar niet wil indalen. Zij blijven denken een samenleving te kunnen laten draaien door de absolute bovenlaag totaal kapot te belasten omdat men het simpelweg niet kan hebben dat er mensen zijn die veel geld verdienen. Zie ook:quote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De fiscale plannen van GroenLinks-PvdA omvatten de volgende actiepunten:Zesschijvenstelsel: Inkomstenbelasting opgedeeld in zes schijven, beginnend bij 30% en oplopend naar 60% voor de hoogste inkomens
Dit soort dingen zijn typerend voor een partij als PRO: veel utopieën (waarschijnlijk met de beste bedoelingen), maar helaas weinig realistische oplossingen. En maar met de vinger naar de politieke tegenstanders wijzen en de samenleving verdelen en polariseren aan de hand van (intersectionele) identiteitspolitiek.quote:... Jacobs geeft als voorbeeld de plannen van GroenLinks-PvdA om onder andere het vpb-tarief, de vennootschapsbelasting, te verhogen naar 30 procent en het verhogen van het belastingtarief in box 3 naar bijna 50 procent. 'Als je daar sommetjes op gaat doen, kom je zelfs bij hele gunstige condities op effectieve marginale tarieven van minimaal 90 procent. En dat kan oplopen tot ver boven de 100 procent', vreest de hoogleraar.
Geld naar het buitenland
'Als dat gebeurt, weet je zeker dat de opbrengsten die het CPB heeft ingeboekt niet gerealiseerd worden.' Het gevolg daarvan is volgens Jacobs dat veel mensen en ondernemingen naar het buitenland zullen vertrekken, met alle gevolgen van dien. 'Dan zijn we dat geld kwijt. Je kan nooit opbrengsten inboeken als je tarieven hebt van ver boven de 100 procent, dat gaat nooit gebeuren.'
...
Bron
Het is natuurlijk maar wat je onder 'werken moet lonen' verstaat. PRO concentreert dat op de middenklasse en iedereen die "exoribitant" verdient moet daaraan meebetalen. Dat levert leuke plaatjes op voor de doorsnee Nederlander (en daar zijn ze ook voor), maar de incentive om bovengemiddeld te presteren en dus te verdienen wordt wel ingeperkt.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De fiscale plannen van GroenLinks-PvdA omvatten de volgende actiepunten:Zesschijvenstelsel: Inkomstenbelasting opgedeeld in zes schijven, beginnend bij 30% en oplopend naar 60% voor de hoogste inkomens
De vraag is alleen waar ze dat leven willen opbouwen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eritreers en Syriers willen net als elk mens een leven opbouwen. Die wens is niet specifiek voor babyboomers.
Daarbij als we het hebben oveer veel bouwen lijkt me dat Eritieers of Syriers dat prima kunnen.
VVDers wanen zichzelf superieur.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar wat je onder 'werken moet lonen' verstaat. PRO concentreert dat op de middenklasse en iedereen die "exoribitant" verdient moet daaraan meebetalen. Dat levert leuke plaatjes op voor de doorsnee Nederlander (en daar zijn ze ook voor), maar de incentive om bovengemiddeld te presteren en dus te verdienen wordt wel ingeperkt.
Natuurlijk. Of we negeren de milieuvergunning zoals met Schiphol. Schiphol en de VVD ministers negeren het gewoon.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk jij dat we anno 2026 nog een milieu vergunning krijgen voor iets als de Deltawerken, Afsluitdijk, Flevoland?
Nee, hoewel Oekraïners wel ver vluchten natuurlijk. Er zijn er ruim 500.000 in de VS en 300.000 Canada.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En meenemen dat Jordanië en Libanon nul Oekraïners opvangen.
Dat komt door al die vliegtuigen van tegenwoordig denk ik, met de auto is haast niet te doenquote:Op zondag 7 juni 2026 18:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, hoewel Oekraïners wel ver vluchten natuurlijk.
Er zijn er ruim 500.000 in de VS en 300.000 Canada.
alle , werkelijk alle EU arbeidsmigranten werken hier voor het minimumloon of soms net iets erbovenquote:Op zondag 7 juni 2026 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
VVDers wanen zichzelf superieur.
Daarom past het ook zo goed bij onbegrensde xenofobie en zelfs het hiërarchische wereldbeeld van de SGP.
Overigens behoren de beloningen van o.a. CEOs tot de hoogste van Europa in Nederland. De arbeidsinkomensquote daalt structureel.
Daar zal de VVD het niet mee eens zijnquote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Nog los van het feit dat het idioot is om van armzalige landen meer te vragen dan basic opvang. Vandaar, vergelijk het maar eens op het vlak met GDP per capita.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is een reden dat die er niet zijn. Ze steken om te beginnen geen poot voor hen uit. Denk je dat ze daar over luchtbruggen en versnelde procedures en bijbouwen van woningen praten? Het is veel moeilijker administratief gezien (los van logistiek) om van Oekraïne naar Jordanië te vluchten dan van Oekraïne naar Tsjechië. En zo zou Europa zich ook moeten opstellen.
Oftewel, ze zijn geen Gekke Henkie.
Ik stel helemaal niet dat Nederland mensen hierheen moet halen. Die vluchtelingen komen uit eigen beweging natuurlijk.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland is een zeer dichtbevolkt land, dat is simpelweg een feit.
Dat er ook nog onbebouwde grond is wil niet zeggen dat dit land vele duizenden of zelfs een miljoen (zoals jij stelde) asielzoekers hier maar heen moeten halen. Die mensen zijn onze verantwoordelijkheid gewoon niet.
Elk mens moet in de maatschappij integreren ook autochtonen. Of denk je soms dat Nederlandse baby's geboren worden met normen en waarden?quote:Bespottelijk argument. Dat zijn letterlijk autochtonen.
Door een heleboel veilige landen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niet dat Nederland mensen hierheen moet halen. Die vluchtelingen komen uit eigen beweging natuurlijk.
Nederland is Libanon niet en de vluchtelingen in Libanon komen uit cultureel soortgelijke landen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niet dat Nederland mensen hierheen moet halen. Die vluchtelingen komen uit eigen beweging natuurlijk.
Dat Nederland dichtbevolkt is, maakt verder niets uit. Libanon is even dicht bevolkt en kan 1 miljoen vluchtelingen aan. Er is plek zat zoals ik heb aangetoond met een bron.
Nee, autochtonen hoeven niet te integreren op een manier vergelijkbaar als allochtonen. Autochtonen zijn hier opgegroeid en geboren, het leven hier is hun eerste cultuur. Men wordt ook niet thuis opgevoed in lijn met een cultuur van een ander land.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Elk mens moet in de maatschappij integreren ook autochtonen. Of denk je soms dat Nederlandse baby's geboren worden met normen en waarden?
Lijkt me juist zeer relevant. Opvang in de regio zou het adagium moeten zijn. Een Oekraïener heeft niets te zoeken in Libanon.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:59 schreef Badada het volgende:
[..]
Vreemde flex dit. Zijn er nu vluchtelingenstromen uit Oekraïne richting Jordanië en Libanon dan? En houden deze landen die tegen? Zo nee, dan is dit een compleet irrelevant verhaal.
Geen idee, dat lijkt me niet zo relevant. Uiteindelijk zal het in veel van die 'veilige' landen ook helemaal niet zo veilig zijn gezien ook daar het asielsysteem niet goed geregeld is.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Door een heleboel veilige landen.
Want hoe komen ze anders (behalve misschien Schiphol) in Nederland. Hoeveel veilige landen moeten ze dan minimaal gehad hebben?
Nee hoor, die vluchtelingen ontstaan omdat de landen of samenlevingen waartoe zij behoren zelf oorlogen en conflicten starten met Israël, onze bondgenoot. Gelukkig steunen wij Israël dan ook, de landen en samenlevingen om Israël heen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden in de hoop dat het eindelijk eens stopt met het terreur jegens het land.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee, dat lijkt me niet zo relevant. Uiteindelijk zal het in veel van die 'veilige' landen ook helemaal niet zo veilig zijn gezien ook daar het asielsysteem niet goed geregeld is.
Wat ook een mogelijkheid kan zijn om de vluchtelingenstromen te beperken is dat Nederland zich in gaat zetten voor internationaal recht, meer investeert in ontwikkelingssamenwerking. Onze politieke steun voor bijvoorbeeld terrroistenstaat Israel veroorzaakt flink wat extra vluchtelingen.
Lijkt me juist zeer relevant.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee, dat lijkt me niet zo relevant. Uiteindelijk zal het in veel van die 'veilige' landen ook helemaal niet zo veilig zijn gezien ook daar het asielsysteem niet goed geregeld is.
Natuurlijk moeten autochtonen integreren op precies dezelfde manier als asielzoekers. Ze moeten de taal leren, de cultuur leren, enzovoort. Dat gaat niet vanzelf.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, autochtonen hoeven niet te integreren op een manier vergelijkbaar als allochtonen. Autochtonen zijn hier opgegroeid en geboren, het leven hier is hun eerste cultuur. Men wordt ook niet thuis opgevoed in lijn met een cultuur van een ander land.
Dit is bij allochtonen veelal wel het geval, zij hebben een totaal andere referentiekader en hoe meer die cultuur afwijkt van de Nederlandse/Westerse cultuur, hoe lastiger dit proces is.
Jij zou misschien in het eerste beste shithole blijven. Ik zou uitzoeken waar ik het beste tot mijn recht kan komen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lijkt me juist zeer relevant.
Als je daadwerkelijk een vluchteling bent, dan vraag je in het eerste de beste veilige land asiel aan. En kruis je niet diverse veilige landen door om speciaal hier asiel aan te vragen.
Want dan gaat het je niet om veiligheid maar om welvaart.
Er bestaat geen Arabië als land. Dus die hele insteek gaat al niet op. Als een Oekraïner zich veiliger voelt in een Golfstaat en daarheen wenst te vluchten dan moet dat net zo goed kunnen. Welvaart en welzijn gaan hand in hand.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lijkt me juist zeer relevant. Opvang in de regio zou het adagium moeten zijn. Een Oekraïener heeft niets te zoeken in Libanon.
Net als dat een Arabier hier niets te zoeken heeft.
Ah, nu ook al PVV'ers. Horen hier mensen die JA21, VVD en SGP stemmen dan ook bij of dat dan weer niet?quote:Op zondag 7 juni 2026 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten autochtonen integreren op precies dezelfde manier als asielzoekers. Ze moeten de taal leren, de cultuur leren, enzovoort. Dat gaat niet vanzelf.
Dat migranten een andere cultuur hebben die afwijkt is niet meer dan een aanname, sommige hebben dat anderen niet. Zoals ik al aangaf je heb in Nederland hele groepen waar de integratie mislukt is, PVV'ers FvD'ers. Die hebben niet onze normen en waarden meegekregen. Dus de aanname dat dat vanzelf gaat bij autochtonen klopt niet.
Ik kan je garanderen dat het niet gaat gebeuren en er nu vele generaties met ernstige wrok richting Israël zullen opgroeien. Netanyahu heeft de toekomst van Israël uitgetekend en die is zwarter dan ooit.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, die vluchtelingen ontstaan omdat de landen of samenlevingen waartoe zij behoren zelf oorlogen en conflicten starten met Israël, onze bondgenoot. Gelukkig steunen wij Israël dan ook, de landen en samenlevingen om Israël heen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden in de hoop dat het eindelijk eens stopt met het terreur jegens het land.
Die wrok was er altijd al sinds de oprichting van het land. Terrorisme is echter een keuze, zodra volgende generatie hier ook weer toe over zullen gaan zal Israël weer gigantisch hard gaan ingrijpen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:22 schreef Badada het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat het niet gaat gebeuren en er nu vele generaties met ernstige wrok richting Israël zullen opgroeien. Netanyahu heeft de toekomst van Israël uitgetekend en die is zwarter dan ooit.
Als je vlucht voor oorlog en vervolging, de echte vluchteling zeg maar, dan is het eerste land waar je veilig bent prima. En zou je daar je toekomst kunnen opbouwen, en mede het land. Het idee dat dat alleen in welvarend Nederland kan, is natuurlijk absurd.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij zou misschien in het eerste beste shithole blijven. Ik zou uitzoeken waar ik het beste tot mijn recht kan komen.
Uiteindelijk bied welvaart natuurlijk ook veel veiligheid, in armoede leven is vaak niet erg veilig.
Israël kan ingrijpen of niet, gaat geen reet helpen. Zoals de geschiedenis ons herhaaldelijk heeft geleerd, machtsposities komen en gaan. Netanyahu heeft Israël voor de aankomende eeuw getekend en zal daar de wrange vruchten van plukken, lullig voor de Israëliërs die wel echt vrede willen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die wrok was er altijd al sinds de oprichting van het land. Terrorisme is echter een keuze, zodra volgende generatie hier ook weer toe over zullen gaan zal Israël weer gigantisch hard gaan ingrijpen.
SGP'ers zijn inderdaad ook niet geintegreerd. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig. Maar SGP'ers accepteren onze normen en waarden niet. Ze worden door hun milieu geindoctrineerd precies op een manier hoe jij migranten verwijt dat soort waarden mee te krijgen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, nu ook al PVV'ers. Horen hier mensen die JA21, VVD en SGP stemmen dan ook bij of dat dan weer niet?
Als je ziet dat het nog veiliger en welvarender is om de hoek, dan zul je daar gewoon heen trekken. Doen Oekraïners net zo goed overigens.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als je vlucht voor oorlog en vervolging, de echte vluchteling zeg maar, dan is het eerste land waar je veilig bent prima. En zou je daar je toekomst kunnen opbouwen, en mede het land. Het idee dat dat alleen in welvarend Nederland kan, is natuurlijk absurd.
Want zelfs als ze al een status in bijvoorbeeld Griekenland hebben, doet menigeen doodleuk hier nog een aanvraag.
Ik begrijp heel goed dat steeds meer Nederlanders daarvoor passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |