Dat verwacht ik ook , zeer groot land Polen en Oekraïners gaan moeiteloos op in de Poolse bevolkingquote:Op zondag 7 juni 2026 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, die hebben ook gewoon werk in Polen en een huis en zouden dan teruggaan naar een half kapotgeschoten Oekraine. Dat is zo'n grote teruggang in welvaart dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Een heel groot gedeelte zal simpelweg in Polen blijven en Pool worden.
Poetin mag nu ook wel een muur gaan bouwen anders loopt zijn dictator land helemaal leegquote:AI-overzicht
Ja, er is inderdaad een aanzienlijk verschil in loon tussen Belarus (Wit-Rusland) en Polen.
Gemiddeld liggen de lonen in Polen grofweg drie keer zo hoog als in Belarus, wanneer je dit in dezelfde valuta (zoals USD of EUR) uitdrukt.
De exacte verhouding in grove cijfers laat dit duidelijke verschil zien:
Polen: Het gemiddelde bruto maandsalaris ligt rond de 8.800 PLN (ca. ¤2.050).
Belarus: Het gemiddelde bruto maandsalaris ligt rond de 2.750 BYN (ca. ¤795 - ¤975).
Minimumloon: Het minimumloon in Polen (4.806 PLN / ca. ¤1.115) is eveneens aanzienlijk hoger dan dat van Belarus (858 BYN / ca. ¤260).
quote:AI-overzicht
Ja, er werken en wonen inmiddels zeer veel Belarussen (Wit-Russen) in Polen.
Sinds de omstreden verkiezingen van 2020 en het uitbreken van de oorlog in Oekraïne, is er een grote migratiestroom naar Polen op gang gekomen.
Aantal: De omvang van de Belarussische gemeenschap in Polen wordt geschat op zo'n 100.000 tot 150.000 personen.
Daarnaast heeft de snelgroeiende Poolse economie veel behoefte aan arbeidskrachten, en zijn er voor Belarussen betere inkomensmogelijkheden en meer politieke vrijheden in Polen.
Type banen: Ze zijn actief in uiteenlopende sectoren.
Vanwege de bloeiende IT- en technologische sector in Polen werken veel hoogopgeleide Belarussen in IT-bedrijven.
Daarnaast vullen zij structurele tekorten op in de logistiek, de zorg, de bouw en de landbouw.
Ook voor de grootschalige inval in 2022 waren er overigens al veel Oekraïense arbeidsmigranten in Polen (ter vervanging van de Polen die in West-Europa aan het werk gingen). Met hetzelfde gedoe als hier rond arbeidsmigranten overigens.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, die hebben ook gewoon werk in Polen en een huis en zouden dan teruggaan naar een half kapotgeschoten Oekraine. Dat is zo'n grote teruggang in welvaart dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Een heel groot gedeelte zal simpelweg in Polen blijven en Pool worden.
Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat het hele racisme debat ook niets te maken heeft met mensen uit Oekraïne.quote:Op zondag 7 juni 2026 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of gaat het jou enkel om de huidskleur of het geloof als het om migranten gaat?
iedereen weet dat er woningen gebouwd moeten worden , dat heeft niets te doen met Oekraïners , er moet gewoon gebouwd wordenquote:
Als ik de vele reacties lees van sommige users die met dit onderwerp bezig zijn van maandag t/m zondag vraag ik mij af of dit een soort van dagbesteding voor ze is?quote:Op zondag 7 juni 2026 10:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze rechtse vrienden jammeren alweer pagina’s lang over falend beleid op het gebied van asielzoekers.
Nou hebben we al decennia overwegend rechtse kabinetten, wanneer gaan die nou eens luisteren naar jullie, lieve vrienden? Blijkbaar zijn jullie politici wel enorme prutsers, continu regeren, nul resultaten.
En ondertussen helpen ze de regelgeving en instanties die er zijn om dat wat binnenkomt om zeep, dus met jullie soort politici wordt het probleem vooral erger. Best dom om op dat soort losers te blijven stemmen.
Voormalig minister van wonen is tegen het huidige beleid van wonen. Deze minister heeft gewoon keihard gefaald samen met haar voormalige partijen de BBB en het CDAquote:
Meneer is heel erg tegen vluchtelingen maar als ze het goede kleurtje hebben is er ineens geen probleem. En is er 1,5 miljoen van opvangen een goed voorbeeld van dichte grenzen. Dat is toch opvallend?quote:Op zondag 7 juni 2026 11:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat het hele racisme debat ook niets te maken heeft met mensen uit Oekraïne.
nou want eerst maar eens af wat er gaat gebeurenquote:Op zondag 7 juni 2026 11:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Voormalig minister van wonen is tegen het huidige beleid van wonen. Deze minister heeft gewoon keihard gefaald samen met haar voormalige partijen de BBB en het CDA
Dat is het dieptrieste aan dit soort mensen. Continu in allerlei bochten moeten wringen om maar te voorkomen dat ooit echt opgeschreven wordt wat ze echt bedoelen. Want anti asiel, maar pro Oekraïne opvang betekent maar 1 ding.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meneer is heel erg tegen vluchtelingen maar als ze het goede kleurtje hebben is er ineens geen probleem. En is er 1,5 miljoen van opvangen een goed voorbeeld van dichte grenzen. Dat is toch opvallend?
Ik ga je niet voeren.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus toch weer die kleurenwaaier als voornaamste graadmeter?
[ afbeelding ]
De hint waar het over gaat staat ook al bij het woord "oorlog op Europese bodem".quote:Op zondag 7 juni 2026 11:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat het hele racisme debat ook niets te maken heeft met mensen uit Oekraïne.
Inderdaad, het betekent dat je pleit voor opvang in de regio.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is het dieptrieste aan dit soort mensen. Continu in allerlei bochten moeten wringen om maar te voorkomen dat ooit echt opgeschreven wordt wat ze echt bedoelen. Want anti asiel, maar pro Oekraïne opvang betekent maar 1 ding.
als we Oekraïne niet steunen dan komen er nog veel meer hierheenquote:Op zondag 7 juni 2026 12:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De hint waar het over gaat staat ook al bij het woord "oorlog op Europese bodem".
Het is andersom (dus) toch hetzelfde waarbij racisme alleen een deel van de asielzoekers zou betreffen?quote:Op zondag 7 juni 2026 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meneer is heel erg tegen vluchtelingen maar als ze het goede kleurtje hebben is er ineens geen probleem. En is er 1,5 miljoen van opvangen een goed voorbeeld van dichte grenzen. Dat is toch opvallend?
Dat kan wel en valt ook te prefereren maar dan zul je dat op de een of andere manier echt goed moeten regelen.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad, het betekent dat je pleit voor opvang in de regio.
Als je de Belgische aanpak combineert met het strafbaar maken van illegaliteit, het Griekse model waarbij je zelf maar moet zorgen voor een woning/inkomen hadden we flinke stappen kunnen zetten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.
zelfs Groen Links is nu voor terugkeer hubs in Afrikaquote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je de Belgische aanpak combineert met het strafbaar maken van illegaliteit, het Griekse model waarbij je zelf maar moet zorgen voor een woning/inkomen hadden we flinke stappen kunnen zetten.
Je geliefde AI is het niet met je eens:quote:Op zondag 7 juni 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfs Groen Links is nu voor terugkeer hubs in Afrika
dat zou voorkomen dat mensen 5000 euro betalen aan criminele reisburos en na 20 km dobberen met 150 mensen verzuipen
Een barmhartige kop soep geven klinkt emotioneel heel aardig, maar staat zo ver van de vreselijke werkelijkheid af
quote:AI Overview
Nee, Progressief Nederland (PRO, de fusiepartij van GroenLinks en PvdA) is geen voorstander van terugkeerhubs in Afrika. De partij is juist zeer kritisch over zulke plannen.
Deze snap ik even niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is andersom (dus) toch hetzelfde waarbij racisme alleen een deel van de asielzoekers zou betreffen?
Welke Belgische aanpak? Wat is dat dan? De aanpak van overal daklozen en zwervers? Van overal tentenkampen?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je de Belgische aanpak combineert met het strafbaar maken van illegaliteit, het Griekse model waarbij je zelf maar moet zorgen voor een woning/inkomen hadden we flinke stappen kunnen zetten.
Nee, als je dat doet krijg je Brussel.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel voor opvang in de regio. En het uitvoeren van het EU migratiepact.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je geliefde AI is het niet met je eens:
[..]
In ieder park tentjes met vluchtelingen en alle overlast vandien dus. In hoeverre brengt dat een flinke stap vooruit?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |