Ik denk dat het erg lastig om zoiets te regelen. Het lijkt me praktischer om draaideurcriminaliteit tegen te gaan met een soort "drie strikes out" doctrine en veel harder te straffen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat is goed voorstelbaar als een individu zich continu misdraagt (crimineel is), niet actief deelneemt aan de maatschappij (werkt) en er ook nog andere problemen zijn. In zulke gevallen zou zo'n persoon in overleg met land van herkomst deze teruggestuurd kunnen worden.
En geloof me, dat gaat op termijn ook wel gebeuren. Maar de stront zal eerst de ventilator moeten raken.
Zoiets.quote:In Californië werd een dief (in de zaak Lockyer v. Andrade) na het stelen van een aantal videotapes voor de derde keer veroordeeld tot 25 jaar tot levenslange gevangenisstraf. De waarde van de goederen maakt bij zo'n derde overtreding wettelijk niet uit.
Zucht... Ik vind Box 3 ook niet optimaal maar de belastingdienst haalt er geen extra geld mee op. Sowieso bungelt Nederland onderaan in EU qua belasten van vermogen, en dat is al een tijdje bekend. Om Box3 nu het grootste probleem en knelpunt van Nederland te vinden is een gotspe (en asiel #2 probleem...). Dat zeg ik als iemand die nu nog net onder de belastingvrije voet valt maar straks niet meer en moet gaan betalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua box 3 wordt het verschil met andere landen is simpelweg te groot, mits de plannen doorgaan. En hoewel het nog niet zeker weet wat er gaat gebeuren aangezien de eerste kamer verzachtingen wil, is de richting van de ideeën vrij duidelijk en dus fiscale migratie noodzakelijk. Nu is dit voor mij geen ramp aangezien ik huizen in de VS en Mexico heb, maar mijn vader heeft voor zijn pensioen enkel een aandelenpakket en zal fiscaal moeten migreren met de huidige regelingen.
https://www.pwc.nl/nl/act(...)l-verzachtingen.html
https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het erg lastig om zoiets te regelen. Het lijkt me praktischer om draaideurcriminaliteit tegen te gaan met een soort "drie strikes out" doctrine en veel harder te straffen.
[..]
Zoiets.
De vraag is eerder welk humanisme, dat de FvD botst met het modern, seculiere humanisme lijkt me duidelijk, maar met het renaissance humanisme zijn er toch wel zeker overeenkomsten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef probeer het volgende:
Zo zie je maar weer hoe iemand in 10 jaar volledig kan radicaliseren. Ja, radicaliseren. Want humanisme en FvD gaan absoluut niet door dezelfde deur.
Maar dat is toch logisch, als de Box 3 regeling dermate radicaal wordt dan fiscale migratie voor velen de enige oplossing is dan ga je zeker niet meer geld binnenhalen via belastingen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zucht... Ik vind Box 3 ook niet optimaal maar de belastingdienst haalt er geen extra geld mee op. Sowieso bungelt Nederland onderaan in EU qua belasten van vermogen, en dat is al een tijdje bekend. Om Box3 nu het grootste probleem en knelpunt van Nederland te vinden is een gotspe (en asiel #2 probleem...). Dat zeg ik als iemand die nu nog net onder de belastingvrije voet valt maar straks niet meer en moet gaan betalen.
Maar wat voor oplossing zie je dan voor draaideurcriminaliteit? Als iemand voor de 20e keer de fout in gaat lijkt me niet dat een korte straf enig soelaas gaat bieden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)
Het is geen stroman. Jij reageerde op mijn post op php, en die was aan het vertellen hoe er veel mensen uit Nederland weg moeten, alleen had hij nog niet helemaal iitgedokterd hoe.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echter doen we dat nu niet. Dat is een feit.
Dit is al de tweede keer dat je een stroman opwerpt overigens. Wie heeft het in dit topic over omvolking en massadeportaties?
Of iedereen is welkom.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:58 schreef Perrin het volgende:
Het is wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen 'ze moeten allemaal weg' en 'ze mogen allemaal blijven'.
Dat heb je natuurlijk precies verkeerd om. Die tweede groep is reactionair en oververtegenwoordigd in media en academia. Elke kritiek op migratie = extreemrechts.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of iedereen is welkom.
En ik denk dat er minder mensen te vinden zijn die vinden dat ze allemaal zonder aanziens des persoons mogen blijven, dan er mensen zijn die vinden dat ze allemaal weg moeten.
Is het een dieptepunt als ze criminele asielzoekers willen wegsturen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:14 schreef papert het volgende:
De ChristenUnie heeft vandaag ook het dieptepunt van haar bestaan bereikt. Waar staan die nu nog echt voor?
Voor alles en iedereen bestaan dwangsommen (ja ook voor niet-Nederlanders en buitenlandse firma's) behalve voor asielzoekers in de procedure.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het een dieptepunt dat ze willen stoppen met dwangsommen?
Lol. Jij begint met allerlei stromannen die hij niet heeft gebezigd en dan zijn we uitgepraat? Jij introduceert die achterlijke stromannen he, niemand anders. Neem eens verantwoordelijkheid. Dit is je standaardreactie. Achterlijke dingen posten en als iemand je erop aanspreekt "zijn we uitgepraat". Maar goed ook misschien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen stroman. Jij reageerde op mijn post op php, en die was aan het vertellen hoe er veel mensen uit Nederland weg moeten, alleen had hij nog niet helemaal iitgedokterd hoe.
Maar als dit het narratief wordt, zijn wij uitgepraat.
Klinkt echt gezond, maar niet heus. Hij neemt het ook niet zo nauw met de regels.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @:KarelDeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Andy heeft vermoedelijk net Karel ende Elegast gelezen en zit nu in zijn ridderperiode.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @:KarelDeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Misschien is de 15e eeuw eerder wat voor Karel gezien zijn gebruikersnaam.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Denk ook dat ie verlangt naar de kruistochten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Andy heeft vermoedelijk net Karel ende Elegast gelezen en zit nu in zijn ridderperiode.
Thea Beckman!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk ook dat ie verlangt naar de kruistochten.
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)quote:
Plus dat ik vermoed dat elk land op zijn eigen manier met de openbare statistieken omgaat, Nederland is nogal eerlijk daarin.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
Tentenkampen in veel middelgrote gemeenten, daar kunnen we van lerenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.
Tentenkampen zijn hier ook, meestal tijdelijk, maar reed een paar jaar geleden nog langs eentje ergens in de weilanden bij het Lauwersmeer.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tentenkampen in veel middelgrote gemeenten, daar kunnen we van leren
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uiming-sans-papiers/
Mona Keijzer wil vooral problemen niet oplossen. Electoraal verdienmodel.
Grenzen dicht lukt het VK niet en het lukte de voormalige DDR niet volledig. Teleurstelling lijkt mij wel ingebakken als dit je wensen zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.
Grenzen dicht bereik je via beleid zoals Polen, Denemarken of Hongarije. Niet met muren en prikkeldraad.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Grenzen dicht lukt het VK niet en het lukte de voormalige DDR niet volledig. Teleurstelling lijkt mij wel ingebakken als dit je wensen zijn.
Woke Nederland en de krant van woke Nederland dat niet woke wil zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook daar lukt het ze in de praktijk maar beperkt.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grenzen dicht bereik je via beleid zoals Polen, Denemarken of Hongarije. Niet met muren en prikkeldraad.
Denemarken had in 2024 een netto instroom van 30.950, alweer teleurstelling.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grenzen dicht bereik je via beleid zoals Polen, Denemarken of Hongarije. Niet met muren en prikkeldraad.
Nou en ruimte zat daar in verhouding.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Denemarken had in 2024 een netto instroom van 30.950, alweer teleurstelling.
Waarvan 859 asielvergunningen. Je kunt gerust stellen dat ze het aantal profiteurs en criminelen dus naar bijna 0 hebben weten te reduceren en alleen asiel hebben verleend aan degenen die het echt nodig hadden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als iemand graag grenzen dicht wil hebben en eindresultaat is een netto instroom van 30.950, dan valt dat toch tegen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou en ruimte zat daar in verhouding.
Wel eens in Polen rondgelopen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook daar lukt het ze in de praktijk maar beperkt.
Als je alle instroom als gelijkwaardig ziet, dan wel ja.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als iemand graag grenzen dicht wil hebben en eindresultaat is een netto instroom van 30.950, dan valt dat toch tegen?
Ken je het gele autootjes fenomeen?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je alle instroom als gelijkwaardig ziet, dan wel ja.
Waar bestond deze uit? Het waren vast niet allemaal kansarme migranten uit niet-Westerse landen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Leeuwendeel studenten en arbeidsmigranten. Slechts 3% asiel.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar bestond deze uit? Het waren vast niet allemaal kansarme migranten uit niet-Westerse landen.
Je kunt ook inhoudelijk in discussie treden natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat wat ik zeg, jij zit volgens mij te redeneren in dat fenomeen, je ziet niets anders.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er stond grenzen dicht.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar bestond deze uit? Het waren vast niet allemaal kansarme migranten uit niet-Westerse landen.
Tja, als ik nu de discussie onzin vind, ga ik daar natuurlijk niet op in, of je moet het over lichtgeel of donkergeel willen hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kunt ook inhoudelijk in discussie treden natuurlijk.
Die passen linguïstisch en cultureel prima bij Polen. Vergelijk dat eens met de sfeer op een Hbf in een Duitse stad.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar zitten alleen al 1,5 miljoen Oekraïense vluchtelingen…
Jij vindt het onzin dus je gaat maar doen alsof het onzin is. Bijzonder.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, als ik nu de discussie onzin vind, ga ik daar natuurlijk niet op in, of je moet het over lichtgeel of donkergeel willen hebben.
Ik vind de discussie met jou onzin, niet het onderwerp, dus praat mij niks aan.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij vindt het onzin dus je gaat maar doen alsof het onzin is. Bijzonder.
Reageer dan niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind de discussie met jou onzin, niet het onderwerp, dus praat mij niks aan.
Tja, dit lijkt me een klassiek voorbeeld van verschuivende doelpalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die passen linguïstisch en cultureel prima bij Polen. Vergelijk dat eens met de sfeer op een Hbf in een Duitse stad.
Polen wilde die mensen wel en andere mensen niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |