Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Doordat dit niet begrepen wordt, draagt het in de praktijk wel bij aan het normaliseren van o.a. extreemrechts. Dat maakt dit wel een ingewikkelde om vol te houden (hoewel ik in enige mate ook wel van het idee gecharmeerd ben).
Als het ook php-tjes trekt dan weet je dat niet. En je weet ook wel dat liefhebbers van de Oostenrijkse school in de praktijk vaak toch wel wat hebben met sterke leidersquote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Klopkoek is wel vaker verward. Maar de extremen er wat uitfilteren lijkt me persoonlijk toch niet zo’n slecht plan. Wellicht voorkom je daarmee ook dat zo'n FvD plots als normaal wordt gezien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.
Daarom verbaast de switch van Klop me ook een beetje, want nog niet al te lang geleden was hij juist voorstander van zo oprecht/extreem mogelijk jezelf uiten. Liever Milei dan Rutte, of wat was het.
Als je maatsstaf het starten en stoppen van oorlogen is kan geen enkel land dat. We zien het Rusland en Amerika ook niet lukken een oorlog te starten en te finishen in de time-frame die ze zelf graag zien.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nederland start echter geen oorlogen, noch is het handelen van Nederland van dien aard dat die oorlogen gestopt worden als Nederland daar stelling tegen inneemt. Je ziet dat Spanje (nu) of Frankrijk (destijds met Irak oorlog) het al niet voor elkaar krijgen.
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopkoek is wel vaker verward. Maar de extremen er wat uitfilteren lijkt me persoonlijk toch niet zo’n slecht plan. Wellicht voorkom je daarmee ook dat zo'n FvD plots als normaal wordt gezien.
In die hoek zit Mises gewoon en de Amerikaanse moederorganisatie al helemaal (ook: pro MAGA).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.
Zo zie je maar. Was er nog wel fatsoenlijk mee te praten?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.
Ook niet toen ze zo groot werden in de provinciale Staten? Toen werden ze door best wat libertarisch-achtig types gesteund. En ik geloof dat hun afgeleide JA21 ook wel op enige sympathie uit die hoek mag rekenen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.
Nouja, zelfs toen waren we het overduidelijk niet met elkaar eens over veelal economische standpunten. Maar verder een prima vriend. Beide erg geïnteresseerd in het Nederlandse humanisme.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo zie je maar. Was er nog wel fatsoenlijk mee te praten?
Nostra haalt wat dingen door elkaar. Wat ik heb gezegd is dat ik liever fascisme in al zijn lelijkheid wil zien dan lekker verborgen en toegedekt in maatpakken. Liever een groot FvD dan een groot JA21 of VVD inderdaad. Laat de breuklijnen en cesuur maar helder zijn, in plaats van de typisch Nederlandse tendens om juist dat soort verschuivingen stapvoets en semi-verborgen plaats te laten vinden.quote:
Maar bijvoorbeeld VVD is toch ook tegen uitgebreide VvmU tenminste daar vind ik het nogal op lijken als ze zaken als antifa willen verbieden of als Yesilgos zangers verdacht gaat maken om totaal normale uitspraken. Of als Yesilgos gaat klagen dat ze het bloed aan haar handen terugziet op campagne posters.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.
Daarom verbaast de switch van Klop me ook een beetje, want nog niet al te lang geleden was hij juist voorstander van zo oprecht/extreem mogelijk jezelf uiten. Liever Milei dan Rutte, of wat was het.
JA21'ers ken ik wel ja. Sterker nog, mijn halve Pakistaanse schoonfamilie. Maar goed, daar zou ik zelf ook op kunnen stemmen; we worden het niet eens over de grootte van het verschil tussen die twee.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook niet toen ze zo groot werden in de provinciale Staten? Toen werden ze door best wat libertarisch-achtig types gesteund. En ik geloof dat hun afgeleide JA21 ook wel op enige sympathie uit die hoek mag rekenen.
Ja dat klopt, daarom ben ik ook helemaal geen VVD-fanboy in alles wat ze doen en beperk ik me (qua activiteiten) voornamelijk op het financieel-economische. Dilan is sowieso niet breed populair in de partij.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar bijvoorbeeld VVD is toch ook tegen uitgebreide VvmU tenminste daar vind ik het nogal op lijken als ze zaken als antifa willen verbieden of als Yesilgos zangers verdacht gaat maken om totaal normale uitspraken. Of als Yesilgos gaat klagen dat ze het bloed aan haar handen terugziet op campagne posters.
Dan kun je net zo goed SGP stemmen, want dat is de zusterpartij van JA21 in Europa (grappig genoeg staat SGP minder rechts en conservatief in o.a. Kieskompas dan JA21...).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:27 schreef nostra het volgende:
[..]
JA21'ers ken ik wel ja. Sterker nog, mijn halve Pakistaanse schoonfamilie. Maar goed, daar zou ik zelf ook op kunnen stemmen; we worden het niet eens over de grootte van het verschil tussen die twee.
Als Pakistanen op JA21 stemmen is ook bijzonder. Dan denk je dat de gekke uitspraken van Nanninga en Orban-fanboy Boomsma, en het propageren van "actieve remigratie", niet over jou zal gaan.quote:
Kieslijst FvD:quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Pakistanen op JA21 stemmen is ook bijzonder. Dan denk je dat de gekke uitspraken van Nanninga en Orban-fanboy Boomsma, en het propageren van "actieve remigratie", niet over jou zal gaan.
Ik hoor een echo van Martin Niemoller...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch ook wat namen die een migratieachtergrond verraden. Maar he, dat zijn 'de goeden' dus die mogen wel blijven, zo zullen ze redeneren."Pools are perfect for holding water"
Migranten die zich crimineel gedragen, asielmigranten waarvan het land van herkomst weer reeds veilig is. Te denken valt aan Syrie, Merz heeft dat onlangs ook voorgesteld.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Nogmaals PHP, verplichte remigratie voor wie?
Ik denk wel dat Poetin ook in elk geval een kenner is van de Oostenrijkse school.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Van Meijeren?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.
Dat geldt natuurlijk al voor statushouders he. Dat is zo'n beetje het hele ding van statushouderschap.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Migranten die zich crimineel gedragen, asielmigranten waarvan het land van herkomst weer reeds veilig is. Te denken valt aan Syrie, Merz heeft dat onlangs ook voorgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |