abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:39:52 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:42:09 #2
396550 Richestorags
pi_220970867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:07 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Je bewijst perfect mijn punt. Het grootste verschil politiek gezien is niet meer links/rechts, maar besef dat samenleving en samenwerking bittere noodzaak is versus “ieder voor zichzelf”. Waarbij zichzelf ook prima een groep(je) kan zijn. Lekker de drek naar de buren dweilen in de hoop dat ze het niet merken. Het ideale publiek voor populistisch rechts. Wanneer we in de huidige geopolitieke realiteit van de “ieder voor zich” wereld blijven hangen zullen de problemen alleen maar toenemen en zijn de huidige migratiestromen slechts het begin. Dat veel mensen geen vertrouwen meer hebben in onze samenleving begrijp ik op zich best, het is helaas het beste wat er is. In geen enkel werelddeel is het algemene welzijn groter dan hier. Wanneer we niet begrijpen dat bij onze welvaart ook een plicht hoort hollen we zelf de toekomst van de generaties na ons uit. Ieder voor zich is namelijk roofbouw in optima forma, leegroven van wat er is voordat een ander dat doet. In de VS zie je het perfecte bewijs van die roofbouw. Oliemaatschappijen miljarden betalen om te stoppen met wind en te herinvesteren in fossiel.
Dit is pas populistische praat.

Want, zoals ik al vroeg, hoeveel daklozen neem jij op in huis? Mag ik je nu ook een egoïstische populistische rechtse rakker noemen of ben je van mening dat je daar hele goede redenen voor hebt? Wat jij in het groot wil, werkt ook door in het klein. Als je het in het klein niet wil, waarom wel in het groot? Om jezelf dan ineens op abstract niveau als een goed mens te kunnen typeren?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:43:04 #3
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 02:02 schreef BlaZ het volgende: [..] Wat mij betreft is het #1 probleem de box 3 wetgeving en #2 asiel.
Compleet bezopen dit. Asiel is maar een klein onderdeel van alle migratie- en integratieproblematiek. Box 3 is w.m.b. onhandig vormgegeven maar is voor de overheid inkomensneutraal. Er wordt niet meer geld opgehaald voor de staatskas in vergelijking met de eerdere situatie. Sowieso is Box 3 een stuk beter op te brengen wanneer serieuze knelpunten daadwerkelijk worden opgelost en de welvaart groeit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:43:56 #4
396550 Richestorags
pi_220970874
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft Nederland invloed op wereldwijde schaal. Nederland staat in de top 20 grootste economieen van de wereld. Nederland handelt ook over heel de wereld.
Nederland start echter geen oorlogen, noch is het handelen van Nederland van dien aard dat die oorlogen gestopt worden als Nederland daar stelling tegen inneemt. Je ziet dat Spanje (nu) of Frankrijk (destijds met Irak oorlog) het al niet voor elkaar krijgen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:45:03 #5
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220970881
@Klopkoek

Kom jij ook naar die Oostenrijkse school dagen? Verbreed je wereld en je ontmoet leuke mensen!
Ik zou best wel eens een biertje met je willen drinken ^O^
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:46:39 #6
396550 Richestorags
pi_220970889
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, het gaat regelmatig verder dan dat…
Vertel, waar zijn de topics over hoe je aan de hand van craniofaciale morfologie Joden kunt herkennen? Of de 10 beste manieren om zwarte mensen te executeren? Of discussies over of Oekraïners wel of niet blank zijn?

Dat is een beetje het oeuvre van Stormfront.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:49:39 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Want, zoals ik al vroeg, hoeveel daklozen neem jij op in huis? Mag ik je nu ook een egoïstische populistische rechtse rakker noemen of ben je van mening dat je daar hele goede redenen voor hebt? Wat jij in het groot wil, werkt ook door in het klein. Als je het in het klein niet wil, waarom wel in het groot? Om jezelf dan ineens op abstract niveau als een goed mens te kunnen typeren?
Omdat:

- Er is logischerwijs een onderscheid tussen het privedomein en publieke domein.

- Problemen beter collectief in het publieke domein kunnen worden opgelost (al dan niet met rol van de staat) in plaats van vertrouwen op middeleeuwse charitas. Daklozen in huis nemen is niet goed voor de dakloze zelf en niet goed voor de eigenaar-bewoner. Je ziet problemen ook al ontstaan wanneer mensen bekenden/familie in huis nemen - dat gebeurt vandaag de dag vaker dan je denkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:50:53 #8
396550 Richestorags
pi_220970911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Omdat:

- Er is logischerwijs een onderscheid tussen het privedomein en publieke domein.

- Problemen beter collectief in het publieke domein kunnen worden opgelost (al dan niet met rol van de staat) in plaats van vertrouwen op middeleeuwse charitas. Daklozen in huis nemen is niet goed voor de dakloze zelf en niet goed voor de eigenaar-bewoner. Je ziet problemen ook al ontstaan wanneer mensen bekenden/familie in huis nemen - dat gebeurt vandaag de dag vaker dan je denkt.
Al die argumenten gelden ook op wereldschaal omdat een land op wereldschaal ook een privédomein is.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:51:36 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220970918
quote:

[..]

Jammer dat je niet serieus op de inhoud kunt reageren, maar alleen met jij-bakken.

“Hoeveel daklozen neem jij op” is een typisch voorbeeld van taalgebruik om het maar vooral niet over echte vervelende zaken te hebben.

Het afbreken van internationale instellingen, het in twijfel trekken van wetenschappelijke inzichten over klimaatverandering en milieuvervuiling, het plegen van roofbouw op het Afrikaanse continent, het uiteenvallen van de wereld in machtsblokken is allemaal goed in jouw wereld?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:51:36 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970919
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
@:Klopkoek

Kom jij ook naar die Oostenrijkse school dagen? Verbreed je wereld en je ontmoet leuke mensen!
Ik zou best wel eens een biertje met je willen drinken ^O^
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:52:18 #11
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220970926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.
;( ;(
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220970931
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.
Voor wie?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:56:55 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970947
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Al die argumenten gelden ook op wereldschaal omdat een land op wereldschaal ook een privédomein is.
In jouw hersenpan en de wereld van het ancien regime misschien, maar in de echte wereld niet. 'Een land' kent geen privacy, bijvoorbeeld. Je verzint je eigen definitie en werkelijkheid.

'Land als privedomein' was de situatie van voor 1648 en de Vrede van Westfalen. Het is de droomwereld van Thiel en Musk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:59:28 #14
396550 Richestorags
pi_220970960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jammer dat je niet serieus op de inhoud kunt reageren, maar alleen met jij-bakken.

“Hoeveel daklozen neem jij op” is een typisch voorbeeld van taalgebruik om het maar vooral niet over echte vervelende zaken te hebben.

Het afbreken van internationale instellingen, het in twijfel trekken van wetenschappelijke inzichten over klimaatverandering en milieuvervuiling, het plegen van roofbouw op het Afrikaanse continent, het uiteenvallen van de wereld in machtsblokken is allemaal goed in jouw wereld?
De vraag is om jou oncomfortabel te maken over wat je op metaniveau predikt maar in je eigen leven ineens niet toepast. Waarom wil je zelf niet met de ongemakken van een problematiek worden geconfronteerd maar wel de maatschappij hiermee confronteren?

Wat je laatste paragraaf betreft: nu stel je me ook een persoonlijke vraag, wat je minder fijn vindt als ik het bij jou doe. Anyhoo, nee dat hoort niet bij mijn wereld.
pi_220970961
quote:

[..]

Nul.

Ben jij voor meer politie? Werk je al bij de politie dan? Meer defensie? Ow, dus je bent reservist? Asielzoekers uit willen zetten? Werk je al bij DTenV? Hoger ER? Dus je hebt je ER zelf al verhoogd tot de max? Je wilt de WW op max 1 jaar? Heb je je werkgever al laten weten dat je na 1 jaar de WW deels aan hem terug zal betalen? Steun je Nederlandse boeren? Dus je koopt al voornamelijk bij boerderijwinkels? Toeslagenstelsel af willen schaffen? Dus je hebt de jouwe al stopgezet? Betere ouderen en gehandicaptenzorg willen, ben je al mantelzorger voor een oudere of gehandicapte?

Het antwoord op al die punten is; wanneer iemand er voor is dat we als maatschappij iets wel of juist niet regelen, betekent dat niet dat diegene daar opeens individueel verantwoordelijk voor is.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:00:08 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970967
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is het strafbaar feit?
[..]
"De club van /me" runt het land, en zeker het OM, niet hè. Trias enzo. En je denkt toch niet dat ik ga overnachten in een StayOkay hè, beetje niveau!
Nederland kent geen machtenscheiding als in de VS. Jullie soort hebben al decennia het OM onder beheer en bepalen het beleid. Kennelijk is een neonazi winkel prima maar een Hamas vlag niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220970994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor wie? Asielzoekers? Statushouders? Genaturaliseerde Nederlanders? 2e of verdere generaties?
Uiteindelijk natuurlijk voor iedereen met een afwijkend kleurtje of geloof. Het zijn rupsjes nooit genoeg op uiterst rechts.
pi_220970995
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland kent geen machtenscheiding als in de VS.
Ja, dat loopt daar een stuk lekkerder met een puur gepolitiseerd SC.

quote:
Jullie soort hebben al decennia het OM onder beheer en bepalen het beleid. Kennelijk is een neonazi winkel prima maar een Hamas vlag niet.
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt. En het OM "onder beheer" hebben als VVD is natuurlijk lariekoek.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220970999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:06:26 #20
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220971007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De vraag is om jou oncomfortabel te maken over wat je op metaniveau predikt maar in je eigen leven ineens niet toepast. Waarom wil je zelf niet met de ongemakken van een problematiek worden geconfronteerd maar wel de maatschappij hiermee confronteren?

Wat je laatste paragraaf betreft: nu stel je me ook een persoonlijke vraag, wat je minder fijn vindt als ik het bij jou doe. Anyhoo, nee dat hoort niet bij mijn wereld.
Solidariteit op macroniveau is niet 1 op 1 te vertalen naar selectiviteit op microniveau. Dat zijn 4 componenten met telkens andere antwoorden.

En bovendien verschillen mensen van inzicht over de 'problematiek'. Je vraagt toch ook niet aan een klager om een huis te metselen omdat diegene kritisch is over een globaal woningtekort?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:06:29 #21
396550 Richestorags
pi_220971008
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Nul.

Ben jij voor meer politie? Werk je al bij de politie dan? Meer defensie? Ow, dus je bent reservist? Asielzoekers uit willen zetten? Werk je al bij DTenV? Hoger ER? Dus je hebt je ER zelf al verhoogd tot de max? Je wilt de WW op max 1 jaar? Heb je je werkgever al laten weten dat je na 1 jaar de WW deels aan hem terug zal betalen? Steun je Nederlandse boeren? Dus je koopt al voornamelijk bij boerderijwinkels? Toeslagenstelsel af willen schaffen? Dus je hebt de jouwe al stopgezet? Betere ouderen en gehandicaptenzorg willen, ben je al mantelzorger voor een oudere of gehandicapte?

Het antwoord op al die punten is; wanneer iemand er voor is dat we als maatschappij iets wel of juist niet regelen, betekent dat niet dat diegene daar opeens individueel verantwoordelijk voor is.
Prima, maar dan is ook iemand niet een egoïstische populist als hij wil dat de maatschappij in zijn geheel die problematiek niet moet oppakken.

Als je voorstander bent van het NL leger, kan je dat ook zijn onder de aanname dat Nederland niet in haar eentje conflictresolutie moet doen tussen Egypte en Ethiopië om maar een voorbeeld te noemen. Zo kun je ook van mening zijn dat de asielproblematiek in zijn geheel niet door ons binnen Nederland opgepakt dient te worden om allerlei moverende redenen.
pi_220971011
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt.
Doordat dit niet begrepen wordt, draagt het in de praktijk wel bij aan het normaliseren van o.a. extreemrechts. Dat maakt dit wel een ingewikkelde om vol te houden (hoewel ik in enige mate ook wel van het idee gecharmeerd ben).
pi_220971013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Prima, maar dan is ook iemand niet een egoïstische populist als hij wil dat de maatschappij in zijn geheel die problematiek niet moet oppakken.
Je draagt als individu bij waar je kan, maar dat betekent niet dat je elk politiek standpunt waar je achter staat ook daadwerkelijk moet beleven.
pi_220971015
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220971017
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
;( ;(
Nogmaals PHP, verplichte remigratie voor wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')