abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:39:52 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:42:09 #2
396550 Richestorags
pi_220970867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:07 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Je bewijst perfect mijn punt. Het grootste verschil politiek gezien is niet meer links/rechts, maar besef dat samenleving en samenwerking bittere noodzaak is versus “ieder voor zichzelf”. Waarbij zichzelf ook prima een groep(je) kan zijn. Lekker de drek naar de buren dweilen in de hoop dat ze het niet merken. Het ideale publiek voor populistisch rechts. Wanneer we in de huidige geopolitieke realiteit van de “ieder voor zich” wereld blijven hangen zullen de problemen alleen maar toenemen en zijn de huidige migratiestromen slechts het begin. Dat veel mensen geen vertrouwen meer hebben in onze samenleving begrijp ik op zich best, het is helaas het beste wat er is. In geen enkel werelddeel is het algemene welzijn groter dan hier. Wanneer we niet begrijpen dat bij onze welvaart ook een plicht hoort hollen we zelf de toekomst van de generaties na ons uit. Ieder voor zich is namelijk roofbouw in optima forma, leegroven van wat er is voordat een ander dat doet. In de VS zie je het perfecte bewijs van die roofbouw. Oliemaatschappijen miljarden betalen om te stoppen met wind en te herinvesteren in fossiel.
Dit is pas populistische praat.

Want, zoals ik al vroeg, hoeveel daklozen neem jij op in huis? Mag ik je nu ook een egoïstische populistische rechtse rakker noemen of ben je van mening dat je daar hele goede redenen voor hebt? Wat jij in het groot wil, werkt ook door in het klein. Als je het in het klein niet wil, waarom wel in het groot? Om jezelf dan ineens op abstract niveau als een goed mens te kunnen typeren?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:43:04 #3
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 02:02 schreef BlaZ het volgende: [..] Wat mij betreft is het #1 probleem de box 3 wetgeving en #2 asiel.
Compleet bezopen dit. Asiel is maar een klein onderdeel van alle migratie- en integratieproblematiek. Box 3 is w.m.b. onhandig vormgegeven maar is voor de overheid inkomensneutraal. Er wordt niet meer geld opgehaald voor de staatskas in vergelijking met de eerdere situatie. Sowieso is Box 3 een stuk beter op te brengen wanneer serieuze knelpunten daadwerkelijk worden opgelost en de welvaart groeit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:43:56 #4
396550 Richestorags
pi_220970874
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft Nederland invloed op wereldwijde schaal. Nederland staat in de top 20 grootste economieen van de wereld. Nederland handelt ook over heel de wereld.
Nederland start echter geen oorlogen, noch is het handelen van Nederland van dien aard dat die oorlogen gestopt worden als Nederland daar stelling tegen inneemt. Je ziet dat Spanje (nu) of Frankrijk (destijds met Irak oorlog) het al niet voor elkaar krijgen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:45:03 #5
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220970881
@Klopkoek

Kom jij ook naar die Oostenrijkse school dagen? Verbreed je wereld en je ontmoet leuke mensen!
Ik zou best wel eens een biertje met je willen drinken ^O^
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:46:39 #6
396550 Richestorags
pi_220970889
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, het gaat regelmatig verder dan dat…
Vertel, waar zijn de topics over hoe je aan de hand van craniofaciale morfologie Joden kunt herkennen? Of de 10 beste manieren om zwarte mensen te executeren? Of discussies over of Oekraïners wel of niet blank zijn?

Dat is een beetje het oeuvre van Stormfront.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:49:39 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Want, zoals ik al vroeg, hoeveel daklozen neem jij op in huis? Mag ik je nu ook een egoïstische populistische rechtse rakker noemen of ben je van mening dat je daar hele goede redenen voor hebt? Wat jij in het groot wil, werkt ook door in het klein. Als je het in het klein niet wil, waarom wel in het groot? Om jezelf dan ineens op abstract niveau als een goed mens te kunnen typeren?
Omdat:

- Er is logischerwijs een onderscheid tussen het privedomein en publieke domein.

- Problemen beter collectief in het publieke domein kunnen worden opgelost (al dan niet met rol van de staat) in plaats van vertrouwen op middeleeuwse charitas. Daklozen in huis nemen is niet goed voor de dakloze zelf en niet goed voor de eigenaar-bewoner. Je ziet problemen ook al ontstaan wanneer mensen bekenden/familie in huis nemen - dat gebeurt vandaag de dag vaker dan je denkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:50:53 #8
396550 Richestorags
pi_220970911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Omdat:

- Er is logischerwijs een onderscheid tussen het privedomein en publieke domein.

- Problemen beter collectief in het publieke domein kunnen worden opgelost (al dan niet met rol van de staat) in plaats van vertrouwen op middeleeuwse charitas. Daklozen in huis nemen is niet goed voor de dakloze zelf en niet goed voor de eigenaar-bewoner. Je ziet problemen ook al ontstaan wanneer mensen bekenden/familie in huis nemen - dat gebeurt vandaag de dag vaker dan je denkt.
Al die argumenten gelden ook op wereldschaal omdat een land op wereldschaal ook een privédomein is.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:51:36 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220970918
quote:

[..]

Jammer dat je niet serieus op de inhoud kunt reageren, maar alleen met jij-bakken.

“Hoeveel daklozen neem jij op” is een typisch voorbeeld van taalgebruik om het maar vooral niet over echte vervelende zaken te hebben.

Het afbreken van internationale instellingen, het in twijfel trekken van wetenschappelijke inzichten over klimaatverandering en milieuvervuiling, het plegen van roofbouw op het Afrikaanse continent, het uiteenvallen van de wereld in machtsblokken is allemaal goed in jouw wereld?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:51:36 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970919
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
@:Klopkoek

Kom jij ook naar die Oostenrijkse school dagen? Verbreed je wereld en je ontmoet leuke mensen!
Ik zou best wel eens een biertje met je willen drinken ^O^
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:52:18 #11
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220970926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja doei. Stik in je wodka. Die pseudowetenschap van de Oostenrijkse School ken ik wel. Is een religie en gewoonweg niet toetsbaar.
;( ;(
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220970931
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.
Voor wie?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:56:55 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970947
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Al die argumenten gelden ook op wereldschaal omdat een land op wereldschaal ook een privédomein is.
In jouw hersenpan en de wereld van het ancien regime misschien, maar in de echte wereld niet. 'Een land' kent geen privacy, bijvoorbeeld. Je verzint je eigen definitie en werkelijkheid.

'Land als privedomein' was de situatie van voor 1648 en de Vrede van Westfalen. Het is de droomwereld van Thiel en Musk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:59:28 #14
396550 Richestorags
pi_220970960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jammer dat je niet serieus op de inhoud kunt reageren, maar alleen met jij-bakken.

“Hoeveel daklozen neem jij op” is een typisch voorbeeld van taalgebruik om het maar vooral niet over echte vervelende zaken te hebben.

Het afbreken van internationale instellingen, het in twijfel trekken van wetenschappelijke inzichten over klimaatverandering en milieuvervuiling, het plegen van roofbouw op het Afrikaanse continent, het uiteenvallen van de wereld in machtsblokken is allemaal goed in jouw wereld?
De vraag is om jou oncomfortabel te maken over wat je op metaniveau predikt maar in je eigen leven ineens niet toepast. Waarom wil je zelf niet met de ongemakken van een problematiek worden geconfronteerd maar wel de maatschappij hiermee confronteren?

Wat je laatste paragraaf betreft: nu stel je me ook een persoonlijke vraag, wat je minder fijn vindt als ik het bij jou doe. Anyhoo, nee dat hoort niet bij mijn wereld.
pi_220970961
quote:

[..]

Nul.

Ben jij voor meer politie? Werk je al bij de politie dan? Meer defensie? Ow, dus je bent reservist? Asielzoekers uit willen zetten? Werk je al bij DTenV? Hoger ER? Dus je hebt je ER zelf al verhoogd tot de max? Je wilt de WW op max 1 jaar? Heb je je werkgever al laten weten dat je na 1 jaar de WW deels aan hem terug zal betalen? Steun je Nederlandse boeren? Dus je koopt al voornamelijk bij boerderijwinkels? Toeslagenstelsel af willen schaffen? Dus je hebt de jouwe al stopgezet? Betere ouderen en gehandicaptenzorg willen, ben je al mantelzorger voor een oudere of gehandicapte?

Het antwoord op al die punten is; wanneer iemand er voor is dat we als maatschappij iets wel of juist niet regelen, betekent dat niet dat diegene daar opeens individueel verantwoordelijk voor is.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:00:08 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220970967
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is het strafbaar feit?
[..]
"De club van /me" runt het land, en zeker het OM, niet hè. Trias enzo. En je denkt toch niet dat ik ga overnachten in een StayOkay hè, beetje niveau!
Nederland kent geen machtenscheiding als in de VS. Jullie soort hebben al decennia het OM onder beheer en bepalen het beleid. Kennelijk is een neonazi winkel prima maar een Hamas vlag niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220970994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor wie? Asielzoekers? Statushouders? Genaturaliseerde Nederlanders? 2e of verdere generaties?
Uiteindelijk natuurlijk voor iedereen met een afwijkend kleurtje of geloof. Het zijn rupsjes nooit genoeg op uiterst rechts.
pi_220970995
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland kent geen machtenscheiding als in de VS.
Ja, dat loopt daar een stuk lekkerder met een puur gepolitiseerd SC.

quote:
Jullie soort hebben al decennia het OM onder beheer en bepalen het beleid. Kennelijk is een neonazi winkel prima maar een Hamas vlag niet.
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt. En het OM "onder beheer" hebben als VVD is natuurlijk lariekoek.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220970999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zullen wel gezellig Poetin gaan bewonderen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:06:26 #20
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220971007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De vraag is om jou oncomfortabel te maken over wat je op metaniveau predikt maar in je eigen leven ineens niet toepast. Waarom wil je zelf niet met de ongemakken van een problematiek worden geconfronteerd maar wel de maatschappij hiermee confronteren?

Wat je laatste paragraaf betreft: nu stel je me ook een persoonlijke vraag, wat je minder fijn vindt als ik het bij jou doe. Anyhoo, nee dat hoort niet bij mijn wereld.
Solidariteit op macroniveau is niet 1 op 1 te vertalen naar selectiviteit op microniveau. Dat zijn 4 componenten met telkens andere antwoorden.

En bovendien verschillen mensen van inzicht over de 'problematiek'. Je vraagt toch ook niet aan een klager om een huis te metselen omdat diegene kritisch is over een globaal woningtekort?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:06:29 #21
396550 Richestorags
pi_220971008
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Nul.

Ben jij voor meer politie? Werk je al bij de politie dan? Meer defensie? Ow, dus je bent reservist? Asielzoekers uit willen zetten? Werk je al bij DTenV? Hoger ER? Dus je hebt je ER zelf al verhoogd tot de max? Je wilt de WW op max 1 jaar? Heb je je werkgever al laten weten dat je na 1 jaar de WW deels aan hem terug zal betalen? Steun je Nederlandse boeren? Dus je koopt al voornamelijk bij boerderijwinkels? Toeslagenstelsel af willen schaffen? Dus je hebt de jouwe al stopgezet? Betere ouderen en gehandicaptenzorg willen, ben je al mantelzorger voor een oudere of gehandicapte?

Het antwoord op al die punten is; wanneer iemand er voor is dat we als maatschappij iets wel of juist niet regelen, betekent dat niet dat diegene daar opeens individueel verantwoordelijk voor is.
Prima, maar dan is ook iemand niet een egoïstische populist als hij wil dat de maatschappij in zijn geheel die problematiek niet moet oppakken.

Als je voorstander bent van het NL leger, kan je dat ook zijn onder de aanname dat Nederland niet in haar eentje conflictresolutie moet doen tussen Egypte en Ethiopië om maar een voorbeeld te noemen. Zo kun je ook van mening zijn dat de asielproblematiek in zijn geheel niet door ons binnen Nederland opgepakt dient te worden om allerlei moverende redenen.
pi_220971011
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt.
Doordat dit niet begrepen wordt, draagt het in de praktijk wel bij aan het normaliseren van o.a. extreemrechts. Dat maakt dit wel een ingewikkelde om vol te houden (hoewel ik in enige mate ook wel van het idee gecharmeerd ben).
pi_220971013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Prima, maar dan is ook iemand niet een egoïstische populist als hij wil dat de maatschappij in zijn geheel die problematiek niet moet oppakken.
Je draagt als individu bij waar je kan, maar dat betekent niet dat je elk politiek standpunt waar je achter staat ook daadwerkelijk moet beleven.
pi_220971015
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220971017
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
;( ;(
Nogmaals PHP, verplichte remigratie voor wie?
pi_220971028
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Doordat dit niet begrepen wordt, draagt het in de praktijk wel bij aan het normaliseren van o.a. extreemrechts. Dat maakt dit wel een ingewikkelde om vol te houden (hoewel ik in enige mate ook wel van het idee gecharmeerd ben).
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.

Daarom verbaast de switch van Klop me ook een beetje, want nog niet al te lang geleden was hij juist voorstander van zo oprecht/extreem mogelijk jezelf uiten. Liever Milei dan Rutte, of wat was het.
pi_220971030
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Het gaat over economie met Nyenrode mannetjes, Poetin zal niet vaak voorbij komen.
Als het ook php-tjes trekt dan weet je dat niet. En je weet ook wel dat liefhebbers van de Oostenrijkse school in de praktijk vaak toch wel wat hebben met sterke leiders ;).
pi_220971037
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is waar, de andere kant - waar de facto de overheid bepaalt wat moreel goed of fout is en daar ook op handhaaft - brengt weer een risico op een glijdende schaal met zich mee. Niet dat het gaat gebeuren, maar stel dat een De Vos of Groot Wassink de scepter zou gaan zwaaien.

Daarom verbaast de switch van Klop me ook een beetje, want nog niet al te lang geleden was hij juist voorstander van zo oprecht/extreem mogelijk jezelf uiten. Liever Milei dan Rutte, of wat was het.
Klopkoek is wel vaker verward. Maar de extremen er wat uitfilteren lijkt me persoonlijk toch niet zo’n slecht plan. Wellicht voorkom je daarmee ook dat zo'n FvD plots als normaal wordt gezien.
pi_220971040
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nederland start echter geen oorlogen, noch is het handelen van Nederland van dien aard dat die oorlogen gestopt worden als Nederland daar stelling tegen inneemt. Je ziet dat Spanje (nu) of Frankrijk (destijds met Irak oorlog) het al niet voor elkaar krijgen.
Als je maatsstaf het starten en stoppen van oorlogen is kan geen enkel land dat. We zien het Rusland en Amerika ook niet lukken een oorlog te starten en te finishen in de time-frame die ze zelf graag zien.
pi_220971044
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopkoek is wel vaker verward. Maar de extremen er wat uitfilteren lijkt me persoonlijk toch niet zo’n slecht plan. Wellicht voorkom je daarmee ook dat zo'n FvD plots als normaal wordt gezien.
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:18:13 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220971056
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In die hoek zit Mises gewoon en de Amerikaanse moederorganisatie al helemaal (ook: pro MAGA).

Qua 'denkers' worden types als Ayn Rand op het schild gehesen, die vond dat je inheems Amerikanen mocht afslachten want het waren "wilden" en een hinderpaal voor economische vooruitgang. Of zo een Rothbard, aanhanger van die fijne pure gemeenschappen in Zuid-Afrika. Mag @nostra fijn naar luisteren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220971058
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, dat laatste verbaast me sowieso. Ik zal me misschien wat eerder in kringen begeven waar dat zou kunnen, maar ik ken werkelijk niemand irl die zich met Forum associeert. Toch 1:10.
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.
pi_220971084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Geloof het of niet, maar Probeer heeft een goede 13-14 jaar geleden nog met een Forum Kamerlid in een tentje geslapen (puur platonisch). Toen was hij nog een christelijke JOVD-er.
Zo zie je maar. Was er nog wel fatsoenlijk mee te praten?
pi_220971122
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Ook niet toen ze zo groot werden in de provinciale Staten? Toen werden ze door best wat libertarisch-achtig types gesteund. En ik geloof dat hun afgeleide JA21 ook wel op enige sympathie uit die hoek mag rekenen.
pi_220971126
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo zie je maar. Was er nog wel fatsoenlijk mee te praten?
Nouja, zelfs toen waren we het overduidelijk niet met elkaar eens over veelal economische standpunten. Maar verder een prima vriend. Beide erg geïnteresseerd in het Nederlandse humanisme.

Zo zie je maar weer hoe iemand in 10 jaar volledig kan radicaliseren. Ja, radicaliseren. Want humanisme en FvD gaan absoluut niet door dezelfde deur.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:25:03 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220971156
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopkoek is wel vaker verward.
Nostra haalt wat dingen door elkaar. Wat ik heb gezegd is dat ik liever fascisme in al zijn lelijkheid wil zien dan lekker verborgen en toegedekt in maatpakken. Liever een groot FvD dan een groot JA21 of VVD inderdaad. Laat de breuklijnen en cesuur maar helder zijn, in plaats van de typisch Nederlandse tendens om juist dat soort verschuivingen stapvoets en semi-verborgen plaats te laten vinden.

Zoals eerder gezegd was dit met de omslag naar New Deal en later neoliberalisme ook het geval (als je dit af zet tegen VS, VK, Frankrijk en West-Duitsland). Ander voorbeeld: de neutraliteitspolitiek en het afscheid nemen daarvan.

Nederland is meer van het schikken en plooien, van het consensus afdwingen, van depolitiseren. Dat is potentieel heel gevaarlijk. In de VS gaat dat duidelijk niet op deze manier en daardoor kan er ook verzet ontstaan tegen Trump (sws is de VS veel te groot om dwangmatig alles te beheersen en consensus op te leggen).

edit: specifieke aspecten zoals ontwikkelingssamenwerking stoppen en de publieke omroep slopen/censureren gaat in de VS met veel meer kabaal, tempo en lawaai dan in Nederland. Vanuit democratisch oogpunt is dat prima en stukken beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 06-06-2026 12:31:22 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220971161
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld VVD is toch ook tegen uitgebreide VvmU tenminste daar vind ik het nogal op lijken als ze zaken als antifa willen verbieden of als Yesilgos zangers verdacht gaat maken om totaal normale uitspraken. Of als Yesilgos gaat klagen dat ze het bloed aan haar handen terugziet op campagne posters.

Ik ben zelf ook wel voor uitgebreide VvmU maar toch niet als het voornamelijk inhoudt dat de meningen van Vos meer geuit worden en meer socialistisch geluid juist meer en meer verdacht wordt gemaakt.
pi_220971167
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook niet toen ze zo groot werden in de provinciale Staten? Toen werden ze door best wat libertarisch-achtig types gesteund. En ik geloof dat hun afgeleide JA21 ook wel op enige sympathie uit die hoek mag rekenen.
JA21'ers ken ik wel ja. Sterker nog, mijn halve Pakistaanse schoonfamilie. Maar goed, daar zou ik zelf ook op kunnen stemmen; we worden het niet eens over de grootte van het verschil tussen die twee. ;)
pi_220971175
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar bijvoorbeeld VVD is toch ook tegen uitgebreide VvmU tenminste daar vind ik het nogal op lijken als ze zaken als antifa willen verbieden of als Yesilgos zangers verdacht gaat maken om totaal normale uitspraken. Of als Yesilgos gaat klagen dat ze het bloed aan haar handen terugziet op campagne posters.
Ja dat klopt, daarom ben ik ook helemaal geen VVD-fanboy in alles wat ze doen en beperk ik me (qua activiteiten) voornamelijk op het financieel-economische. Dilan is sowieso niet breed populair in de partij.
pi_220971184
Maar nu tijd voor Verknipt. Midlifecrisisje beetje voeden. Houd het lief allemaal.
pi_220971209
https://www.trouw.nl/poli(...)-dat-frame~b10200da/ (premium)

Binnen de ChristenUnie ongemak en onenigheid over de te varen koers m.b.t. standpunten asiel. Het blijft een met veel emoties omgeven lastige materie.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:39:32 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220971223
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:27 schreef nostra het volgende:

[..]
JA21'ers ken ik wel ja. Sterker nog, mijn halve Pakistaanse schoonfamilie. Maar goed, daar zou ik zelf ook op kunnen stemmen; we worden het niet eens over de grootte van het verschil tussen die twee. ;)
Dan kun je net zo goed SGP stemmen, want dat is de zusterpartij van JA21 in Europa (grappig genoeg staat SGP minder rechts en conservatief in o.a. Kieskompas dan JA21...).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:49:46 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220971277
Wel knap, conservatiever dan de SGP zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:56:07 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220971301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:49 schreef Perrin het volgende:
Wel knap, conservatiever dan de SGP zijn.
Als Pakistanen op JA21 stemmen is ook bijzonder. Dan denk je dat de gekke uitspraken van Nanninga en Orban-fanboy Boomsma, en het propageren van "actieve remigratie", niet over jou zal gaan.

Ik hoor een echo van Martin Niemoller...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220971374
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Als Pakistanen op JA21 stemmen is ook bijzonder. Dan denk je dat de gekke uitspraken van Nanninga en Orban-fanboy Boomsma, en het propageren van "actieve remigratie", niet over jou zal gaan.

Ik hoor een echo van Martin Niemoller...
Kieslijst FvD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch ook wat namen die een migratieachtergrond verraden. Maar he, dat zijn 'de goeden' dus die mogen wel blijven, zo zullen ze redeneren.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:17:00 #46
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220971630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Nogmaals PHP, verplichte remigratie voor wie?
Migranten die zich crimineel gedragen, asielmigranten waarvan het land van herkomst weer reeds veilig is. Te denken valt aan Syrie, Merz heeft dat onlangs ook voorgesteld.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:19:14 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220971654
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik denk wel dat Poetin ook in elk geval een kenner is van de Oostenrijkse school.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:21:02 #48
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220971679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Van Meijeren?
pi_220971684
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Migranten die zich crimineel gedragen, asielmigranten waarvan het land van herkomst weer reeds veilig is. Te denken valt aan Syrie, Merz heeft dat onlangs ook voorgesteld.
Dat geldt natuurlijk al voor statushouders he. Dat is zo'n beetje het hele ding van statushouderschap.

Dus je stelt iets voor om te gaan doen, terwijl dat al gebeurt?

Of moet dat dan ook gelden voor inmiddels genaturaliseerde mensen en/of mensen die een permanente verblijfsvergunning hebben?
pi_220971695
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Van Meijeren?
Ik heb mijn gehoor nog. Dus nee.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:24:34 #51
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220971701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Of moet dat dan ook gelden voor inmiddels genaturaliseerde mensen en/of mensen die een permanente verblijfsvergunning hebben?
Wat mij betreft gaan wij daar wel naar kijken ja. Voor sommigen van hen is het ook beter om terug te keren, die vinden het hier ook helemaal niet fijn en aangenaam.
pi_220971708
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat mij betreft gaan wij daar wel naar kijken ja. Voor sommigen van hen is het ook beter om terug te keren, die vinden het hier ook helemaal niet fijn en aangenaam.
Dus verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond die een permanente verblijfsvergunning en/of de Nederlandse nationaliteit hebben? Dat is oprecht wat je voorstelt?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:30:28 #53
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220971722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond die een permanente verblijfsvergunning en/of de Nederlandse nationaliteit hebben? Dat is oprecht wat je voorstelt?
Ja, dat is goed voorstelbaar als een individu zich continu misdraagt (crimineel is), niet actief deelneemt aan de maatschappij (werkt) en er ook nog andere problemen zijn. In zulke gevallen zou zo'n persoon in overleg met land van herkomst deze teruggestuurd kunnen worden.

En geloof me, dat gaat op termijn ook wel gebeuren. Maar de stront zal eerst de ventilator moeten raken.
pi_220971723
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer hoe iemand in 10 jaar volledig kan radicaliseren. Ja, radicaliseren. Want humanisme en FvD gaan absoluut niet door dezelfde deur.
Radicaliseren kan inderdaad heel snel gaan, dat zie je ook in NL aan beide kanten de afgelopen jaren.

Ben wel benieuwd of er gedragswetenschappers bezig zijn met wat de oorzaak (lees: drijfveer of persoon) van de radicalisatie is. Lijkt me zelf ook wel een beroep dat heel interessant kan zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 13:33:42 #55
5428 crew  miss_sly
pi_220971738
quote:

[..]
Mensen die het hier niet fijn en aangenaam vinden, hebben geen verplichting nodig om terug te keren als dat veilig voor ze is.

En hoever wil je dan teruggaan met die verplichting van genaturaliseerde mensen? Hun hier geboren kinderen en kleinkinderen, oom terug? Stamboomonderzoek waaruit blijft dat men minstens vier generaties in Nederland is om te mogen blijven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:36:11 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220971755
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen die het hier niet fijn en aangenaam vinden, hebben geen verplichting nodig om terug te keren als dat veilig voor ze is.

En hoever wil je dan teruggaan met die verplichting van genaturaliseerde mensen? Hun hier geboren kinderen en kleinkinderen, oom terug? Stamboomonderzoek waaruit blijft dat men minstens vier generaties in Nederland is om te mogen blijven?
Waar je nu naar vraagt is een gedetailleerde uitwerking van hoe dergelijk beleid vormgegeven zou moeten worden. Daar zijn specialisten voor om dat goed en zuiver beleid voor op te stellen. Ik geef in deze discussie slechts de richting aan.
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 13:37:36 #57
5428 crew  miss_sly
pi_220971779
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar je nu naar vraagt is een gedetailleerde uitwerking van hoe dergelijk beleid vormgegeven zou moeten worden. Daar zijn specialisten voor om dat goed en zuiver beleid voor op te stellen. Ik geef in deze discussie slechts de richting aan.
Dat is te gemakkelijk. Als je werkelijk geen idee hebt en maar wat roept, is dat heel triest.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:46:55 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220971830
quote:

[..]
Voor 'sommige mensen' is het ook beter om naar Rusland te verkassen. Zullen we die dat dan ook maar gaan opleggen?
Huilen dan.
pi_220971832
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Voor 'sommige mensen' is het ook beter om naar Rusland te verkassen. Zullen we die dat dan ook maar gaan opleggen?
Het vrijwillig/verplicht emigreren van mensen uit radicaal-rechtse contreien? Ze geven immers luidkeels aan zich hier niet meer thuis te voelen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:56:09 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220971894
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Het vrijwillig/verplicht emigreren van mensen uit radicaal-rechtse contreien? Ze geven immers luidkeels aan zich hier niet meer thuis te voelen.
nou nu gaat het nog wel hier, alhoewel ik niet in amsterdam zou willen leven met al die ratten en illegalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 juni 2026 @ 13:56:26 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_220971895
quote:

[..]
Kortom, je roept maar wat
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:01:43 #62
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220971909
quote:

[..]
Jij denkt dat deportatie van mensen met een Nederlandse nationaliteit wel een bespreekbaar punt gaat worden in de Nederlandse politiek? Sterker nog, dat vindt je wel een strak plan, mits er onder de voorouders maar voldoende vreemd bloed te vinden is?

Het woord zuiver is wel grappig in deze context. Blut und Boden in een nieuw jasje.
pi_220971948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Radicaliseren kan inderdaad heel snel gaan, dat zie je ook in NL aan beide kanten de afgelopen jaren.

Ben wel benieuwd of er gedragswetenschappers bezig zijn met wat de oorzaak (lees: drijfveer of persoon) van de radicalisatie is. Lijkt me zelf ook wel een beroep dat heel interessant kan zijn.
Waar zie je radicalisatie aan de linkerkant. Welke uitspraken of welke beleidsvoorstellen doel je dan op.
Op rechts zien we wel heel veel radicalisatie.
Of bedoel je dat bijvoorbeeld tegen genocide zijn een teken van radicalisatie op links is?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:19:36 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220971986
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze delen onze waarden niet en kenmerken zich door anti-Westerse sentimenten. Dat soort elementen kan je maar beter uit de samenleving verwijderen. Liefst goedschiks, desnoods kwaadschiks.
Huilen dan.
pi_220972066
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ze delen onze waarden niet en kenmerken zich door anti-Westerse sentimenten. Dat soort elementen kan je maar beter uit de samenleving verwijderen. Liefst goedschiks, desnoods kwaadschiks.
Lukt niet... dat hebben de nazi's al geprobeerd
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:29:07 #66
396550 Richestorags
pi_220972069
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is te gemakkelijk. Als je werkelijk geen idee hebt en maar wat roept, is dat heel triest.
Datzelfde geldt voor het "iedereen is welkom" paradigma.
pi_220972073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Of bedoel je dat bijvoorbeeld tegen genocide zijn een teken van radicalisatie op links is?
De UvA zal het vast met je eens zijn ;(
pi_220972089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De UvA zal het vast met je eens zijn ;(
Denk je ?
Ik dacht altijd dat de hele mensheid tegen genocide is.. Links, rechts, religieus, seculier
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 14:34:18 #69
5428 crew  miss_sly
pi_220972094
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor het "iedereen is welkom" paradigma.
Komt dan nu weer dat links bewust zowel mogelijk asielzoekers binnenhaalt? Want dat is wat ze willen: heul veel asielzoekers naar Bederland halen?
pi_220972097
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Lukt niet... dat hebben de nazi's al geprobeerd
Er zullen vast genoeg mensen zijn die geleerd hebben van de fouten (realiseer me nu dat je dit op meerdere manieren kunt lezen) die daar gemaakt zijn.
pi_220972102
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Denk je ?
Ik dacht altijd dat de hele mensheid tegen genocide is.. Links, rechts, religieus, seculier
Ik zou willen zeggen dat dit niet serieus is, maar ik heb mijn twijfels.
pi_220972107
quote:

[..]
Denk je ?
Ik ken er iig al eentje die het dan gewoon geen genocide wil noemen, en het daarna allemaal recht probeert te lullen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:43:51 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220972126
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Komt dan nu weer dat links bewust zowel mogelijk asielzoekers binnenhaalt? Want dat is wat ze willen: heul veel asielzoekers naar Bederland halen?
Importeren noem je dat :{w .
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 14:48:47 #74
5428 crew  miss_sly
pi_220972136
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Importeren noem je dat :{w .
O ja, sorry, even de juiste terminologie kwijt.
Zo’n vakantie is echt verrot voor je brein :P
pi_220972137
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor wie?
Ik denk voor iedereen zonder blauwe ogen, licht blond haar en een links gedachtegoed
pi_220972148
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat loopt daar een stuk lekkerder met een puur gepolitiseerd SC.
[..]
Je weet dat ik een vrij absolute vvmu aanhang, dus beide zou wat mij betreft moeten kunnen. Dat is iets wezenlijk anders dan endorsen, een denkfout die wel vaker, helaas niet alleen door links, wordt gemaakt. En het OM "onder beheer" hebben als VVD is natuurlijk lariekoek.
De Amerikaanse senaat was ooit een gentleman club. Tegenwoordig wordt via de GOP elke gek benoemd
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:54:18 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220972153
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als het voormalig Russen zijn die zich hier misdragen en of uitkering trekken dan heb je mijn zegen.
pi_220972162
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:32 schreef nostra het volgende:
Maar nu tijd voor Verknipt. Midlifecrisisje beetje voeden. Houd het lief allemaal.
Verknipt :') :') :')

Ben je 16 ofso? :')
pi_220972165
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Kieslijst FvD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch ook wat namen die een migratieachtergrond verraden. Maar he, dat zijn 'de goeden' dus die mogen wel blijven, zo zullen ze redeneren.
Iem Al Biyati is de eerste die wordt teruggestuurd hoor. Maar misschien vindt ze dat prima
pi_220972168
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als het voormalig Russen zijn die zich hier misdragen en of uitkering trekken dan heb je mijn zegen.
Je doet alsof een uitkering ontvangen een misdrijf is. Niet zo vaderlandslievend van je.
pi_220972169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Inflatie, sociale isolement, rechtszekerheid, propaganda (Twitter/Ongehoord Nederland) en wordt te weinig geneukt om in de gemoedsferen te blijven
pi_220972171
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jij denkt dat deportatie van mensen met een Nederlandse nationaliteit wel een bespreekbaar punt gaat worden in de Nederlandse politiek? Sterker nog, dat vindt je wel een strak plan, mits er onder de voorouders maar voldoende vreemd bloed te vinden is?

Het woord zuiver is wel grappig in deze context. Blut und Boden in een nieuw jasje.
Gelukkig leest Hanca dit topic niet
pi_220972174
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bent wel leuk aan het trollen na je uitnodiging richting @Klopkoek
pi_220972176
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Was getekend;

A. Hitler, 1933.

Ja, dat is een Ad hominem, maar plaats wel in perspectief wat je in feite zegt (en wat normaal wordt bevonden schijnbaar).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:14:37 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220972276
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je doet alsof een uitkering ontvangen een misdrijf is. Niet zo vaderlandslievend van je.
In beginsel niet, maar als die uitkering komt omdat je geen werk vindt door culturele afstand dan is dat wel een probleem. Een uitkering is niet iets goeds of positief.
pi_220972301
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In beginsel niet, maar als die uitkering komt omdat je geen werk vindt door culturele afstand dan is dat wel een probleem. Een uitkering is niet iets goeds of positief.
Wat versta je onder "culturele afstand"?

Een persoon is geschikt voor het werk of is dat niet. Een redelijke werkgever en HR afdeling zoekt op kwaliteit, niet op het huidskleurtje.
pi_220972419
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Was getekend;

A. Hitler, 1933.

Ja, dat is een Ad hominem, maar plaats wel in perspectief wat je in feite zegt (en wat normaal wordt bevonden schijnbaar).
Het is vrij duidelijk sarcastisch. De poster waar hij op reageert niet.
De fascisten van nu zijn gevaarlijker dan toen, dat internationale verbond is zorgwekkend.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:37:19 #88
396550 Richestorags
pi_220972469
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat doe je nou dramatisch? Jij zegt zelf dat het zwak is om te praten over beperkingen zonder concreet voorstel. Ik zeg alleen dat dat aan de andere kant van de medaille net zo goed geldt. Feit is dat we op dit moment bijna ongeremde instroom hebben en zelfs criminelen niet uitzetten.
pi_220972476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat doe je nou dramatisch? Jij zegt zelf dat het zwak is om te praten over beperkingen zonder concreet voorstel. Ik zeg alleen dat dat aan de andere kant van de medaille net zo goed geldt. Feit is dat we op dit moment bijna ongeremde instroom hebben en zelfs criminelen niet uitzetten.
Jouw mening is geen feit.

- De instroom is nagenoeg hetzelfde gebleven
- Criminele asielzoekers worden uitgezet

Misschien een keertje de Dikke van Dale erbij halen?
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 16:00:19 #90
5428 crew  miss_sly
pi_220972607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is geen feit, dat is een mening.

Er zijn genoeg concrete voorstellen voor beleid om met de asielmigratie om te gaan zonder het over omvolking, massadeportaties en vage dingen te hebben.
pi_220972620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Inflatie, sociale isolement, rechtszekerheid, propaganda (Twitter/Ongehoord Nederland) en wordt te weinig geneukt om in de gemoedsferen te blijven
Bluesky, TikTok, Reddit etc.
pi_220972700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bluesky, TikTok, Reddit etc.
Sinds Trump zijn vriendjes TT hebben overgenomen krijg ik regelmatig Fox News gepushed
pi_220972880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat zijn redenen waarom rechts radicaliseert. Van linkse radicalisatie moet eerst sprake zijn voordat je er oorzaken van zou kunnen onderzoeken. Natuurlijk zijn er radicale linkse mensen maar politiek gezien niet eens genoeg voor een zetel in de kamer. Dat steekt natuurlijk schril af bij 50 zetels rechts van de VVD. Voor zo'n grote groep kun je makkelijker uitzoeken wat de oorzaken van de radicalisatie zijn.

Ook zeker normalisering natuurlijk.

Maar ik neem aan dat Sherlock PRO een voorbeeld van radicalisering vindt. Omdat GL zo extreem zou zijn..
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:38:03 #94
396550 Richestorags
pi_220972993
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is geen feit, dat is een mening.

Er zijn genoeg concrete voorstellen voor beleid om met de asielmigratie om te gaan zonder het over omvolking, massadeportaties en vage dingen te hebben.
Echter doen we dat nu niet. Dat is een feit.

Dit is al de tweede keer dat je een stroman opwerpt overigens. Wie heeft het in dit topic over omvolking en massadeportaties?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:58:15 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220973156
Het is wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen 'ze moeten allemaal weg' en 'ze mogen allemaal blijven'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:10:23 #96
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220973308
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:11:36 #97
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220973321
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Compleet bezopen dit. Asiel is maar een klein onderdeel van alle migratie- en integratieproblematiek. Box 3 is w.m.b. onhandig vormgegeven maar is voor de overheid inkomensneutraal. Er wordt niet meer geld opgehaald voor de staatskas in vergelijking met de eerdere situatie. Sowieso is Box 3 een stuk beter op te brengen wanneer serieuze knelpunten daadwerkelijk worden opgelost en de welvaart groeit.
Qua box 3 wordt het verschil met andere landen is simpelweg te groot, mits de plannen doorgaan. En hoewel het nog niet zeker weet wat er gaat gebeuren aangezien de eerste kamer verzachtingen wil, is de richting van de ideeën vrij duidelijk en dus fiscale migratie noodzakelijk. Nu is dit voor mij geen ramp aangezien ik huizen in de VS en Mexico heb, maar mijn vader heeft voor zijn pensioen enkel een aandelenpakket en zal fiscaal moeten migreren met de huidige regelingen.

https://www.pwc.nl/nl/act(...)l-verzachtingen.html

[ Bericht 8% gewijzigd door BlaZ op 06-06-2026 17:17:04 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:21:22 #98
56749 BlaZ
pi_220973419
quote:
Er is wel een belangrijk kernverschil wat hij over het hoofd ziet; Locke pleitte voor leven, vrijheid en bezit, terwijl het socialisme in de oorsprong juist een tussenstap naar het communisme is waar juist de productiemiddelen (bezit) in handen van het proletariaat diende te komen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:23:19 #99
56749 BlaZ
pi_220973444
quote:

[..]
Denk je ?
Er zijn op linkse, rechtse, religieuze en seculiere grond genocides uitgevoerd dus dan lijkt het me lastig te betogen dat de hele mensheid tegen genocide is.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:34:10 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220973524
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er is wel een belangrijk kernverschil wat hij over het hoofd ziet; Locke pleitte voor leven, vrijheid en bezit, terwijl het socialisme in de oorsprong juist een tussenstap naar het communisme is waar juist de productiemiddelen (bezit) in handen van het proletariaat diende te komen.
Locke leverde een rechtvaardiging voor het uitmoorden en verdrijven van inheemse bevolkingen. Als je het land niet cultiveert dan had je er ook geen recht op.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')