Wat mij betreft is het #1 probleem de box 3 wetgeving en #2 asiel.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 23:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het een kun je niet los zien van het ander. Asiel, energie-infrastructuur, inflatie, het moet allemaal opgelost worden. Maar wat mij betreft is asiel wel prio 1.
En wat zou de oplossing zijn. Wanneer heeft van der Brink geleverd?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 23:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het een kun je niet los zien van het ander. Asiel, energie-infrastructuur, inflatie, het moet allemaal opgelost worden. Maar wat mij betreft is asiel wel prio 1.
Heb al paar maal het n-woord hier gerapporteerd. Wordt geen zak mee gedaan. Moderatie is dood. Ze wissen selectief op basis van persoonlijke affiniteit. Weten we dat ook weer. Het is nog net geen X.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 00:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het valt wel op hoeveel ouderwets racistische drek je hier nu ziet. Een groot deel wordt gelukkig wel verwijderd maar lang niet alles.
Klopt. Het gaat alleen nog maar over asiel, terwijl alles wat interessant kan zijn daarover al honderden keren is herhaald. Dat gecombineerd met het toelaten van steeds ergere uitspraken en figuren jaagt gewoon mensen weg.quote:
Dit vind ik echt jammer.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit soort valse, oneerlijke opmerkingen maken het hier ondoenlijk om een serieus gesprek te voeren. Dit is meer het vergif van de samenleving dan de echte neo-nazi's met hun leuzen tijdens demonstraties, dit is het normaliseren van leugens die vluchtelingen ontmenselijken en doen alsof het heel redelijke opmerkingen zijn.
Ik ben er klaar mee, heb ook aangevraagd of ik op anoniem gezet kan worden.
Jij zegt het veel beter! Dit dus. Helemaal.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik / we hadden inderdaad al zo'n vermoeden, en toch raakt deze aankondiging me oprecht. Ontzettend jammer dat je gaat, maar volledig begrijpelijk. Ik betrap mezelf de laatste tijd ook vaker op de gedachte het hier voor gezien te houden, om veelal dezelfde tendensen op dit forum.
We waren het soms niet altijd eens (desalniettemin veel vaker wel dan niet) en dan kon ik nog wel eens wat fel uit de hoek komen, ik hoop dat dat niet bijdroeg aan je gevoel van 'hier niet meer thuis voelen'.
Je hebt me echter ontzettend veel geleerd hier in POL, specifiek met je énorme inhoudelijke kennis over ons politieke bestek en procedures, je inzichten in en vertolkingen van sociaalchristelijke standpunten, maar bovenal de goedwillendheid die jij als persoon continue uitstraalt. Dit klinkt misschien wat raar, maar je bent voor mij altijd een lichtend voorbeeld geweest van hoe het is om een goed christen te zijn.
Je bent een heel mooi mens Hanca. Bedankt dat je aspecten daarvan zo lang met ons hebt willen delen.
Dat kan vrij makkelijk, omdat deze (en andere grote thematische) problemen om oplossingen vragen die de tijdsspanne dat een kabinet (theoretisch en al helemaal in de praktijk) zit, overstijgen. Halfjaartje inwerken, reces, twee jaar wat doen, verkiezingen. In die tijd kan je alleen laaghangend fruit plukken en wat gepercipieerde, liefst zichtbare, stapjes zetten en dan houdt het verder wel op.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik gok vooral op het totaal onoplossende vermogen van de politiek zelf.
Je kunt niet 4-7 jaar roepen dat er "iets gedaan moet worden met asielmigratie" om vervolgens daadwerkelijk helemaal niks te doen.
Erg jammer, waardeer je kennis en bijdrage hierquote:[b]Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:[/b
[..]
Dit soort valse, oneerlijke opmerkingen maken het hier ondoenlijk om een serieus gesprek te voeren. Dit is meer het vergif van de samenleving dan de echte neo-nazi's met hun leuzen tijdens demonstraties, dit is het normaliseren van leugens die vluchtelingen ontmenselijken en doen alsof het heel redelijke opmerkingen zijn.
Ik ben er klaar mee, heb ook aangevraagd of ik op anoniem gezet kan worden.
Dat klopt wel. Als Rutte IV gewoon de rit had uitgezeten en het migratieakkoord (dat was nadrukkelijk breder dan asiel) waar ze bijna uit waren hadden uitgevoerd, dan was er echt iets gebeurd en hadden we nu ongeveer net een nieuw kabinet…quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kan vrij makkelijk, omdat deze (en andere grote thematische) problemen om oplossingen vragen die de tijdsspanne dat een kabinet (theoretisch en al helemaal in de praktijk) zit, overstijgen. Halfjaartje inwerken, reces, twee jaar wat doen, verkiezingen. In die tijd kan je alleen laaghangend fruit plukken en wat gepercipieerde, liefst zichtbare, stapjes zetten en dan houdt het verder wel op.
Als je dat echt denkt kom je van een koude kermis thuis.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 23:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
NWS is veranderd in een soort stormfront.
Wat een onzin. Het klopt wat je zegt, maar Nederland heeft daar geen invloed op op wereldwijde schaal. Nederland heeft wel invloed op wie ze naar binnen laten onder welke voorwaarden. In Denemarken waren het de sociaaldemocraten (linksen) die zich dit beseften.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja asiel. Zou mooi zijn wanneer dat er wat minder werden. Helaas vergt dat vooral linkse oplossingen, dus dat gaat niet gebeuren. Oorlogje spelen in het Midden-Oosten, klimaat, geopolitieke spelletjes, de vluchtelingenstromen gaan simpelweg niet afnemen zolang we als wereld op de ingezette koers blijven zitten.
Er is maar 1 echte oplossing en dat is zorgen dat vluchten niet nodig is. Alle aandacht daarvoor is volledig verdwenen met dank aan Geert c.s..
Maar ja dat is het tragische van de huidige situatie. Er is geen ruimte voor echte oplossingen, janken, verontwaardiging en een pleister, dat is het huidige politieke landschap. Migranten zijn daarin onmisbaar, de perfecte bliksemafleiders zoals altijd eigenlijk.
Klopt, het gaat regelmatig verder dan dat…quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je dat echt denkt kom je van een koude kermis thuis.
Hangt er wel van af om welke versie dit gaat (heb ik me door users laten informeren).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Heb al paar maal het n-woord hier gerapporteerd.
Natuurlijk heeft Nederland invloed op wereldwijde schaal. Nederland staat in de top 20 grootste economieen van de wereld. Nederland handelt ook over heel de wereld.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het klopt wat je zegt, maar Nederland heeft daar geen invloed op op wereldwijde schaal. Nederland heeft wel invloed op wie ze naar binnen laten onder welke voorwaarden. In Denemarken waren het de sociaaldemocraten (linksen) die zich dit beseften.
Jij neemt ook geen daklozen op in je huis onder de notie dat jij niet verantwoordelijk bent voor de oplossing van dat probleem omdat het jouw schaal overstijgt.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit soort posts blijven staan? Die is meteen weg zodra de FOK! crew het ziet. Beetje raar dus om dit soort excessen aan te dragen alsof het de nieuwe normaal is.quote:
Oeh, 'zonder dat ze het zelf in de gaten hebben'. Dat klinkt behoorlijk stiekem en triggert de achterdocht.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hangt er wel van af om welke versie dit gaat (heb ik me door users laten informeren).
Het geeft wel een gratis inkijk in het verleden van iemand (zonder dat ze het in de gaten hebben).
Was het maar zo’n feest.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat dit soort posts blijven staan? Die is meteen weg zodra de FOK! crew het ziet. Beetje raar dus om dit soort excessen aan te dragen alsof het de nieuwe normaal is.
Je bewijst perfect mijn punt. Het grootste verschil politiek gezien is niet meer links/rechts, maar besef dat samenleving en samenwerking bittere noodzaak is versus “ieder voor zichzelf”. Waarbij zichzelf ook prima een groep(je) kan zijn. Lekker de drek naar de buren dweilen in de hoop dat ze het niet merken. Het ideale publiek voor populistisch rechts.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het klopt wat je zegt, maar Nederland heeft daar geen invloed op op wereldwijde schaal. Nederland heeft wel invloed op wie ze naar binnen laten onder welke voorwaarden. In Denemarken waren het de sociaaldemocraten (linksen) die zich dit beseften.
Jij neemt ook geen daklozen op in je huis onder de notie dat jij niet verantwoordelijk bent voor de oplossing van dat probleem omdat het jouw schaal overstijgt.
Waarom wordt hier niet gewoon tegenop getreden? Er was ooit een tijd dat tegen neonazistische winkeltjes werd gehandeld, net zoals tegen pro-jihad winkels wordt gehandeld. Probeer maar eens Hamas of Isis vlaggen te verkopen.quote:Nederlandse webwinkels achter merchandise die wordt gebruikt bij azc-protesten, promoten vaak ook veel extremere denkbeelden en producten, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.
Mitchell van de Klundert vertelt in de podcast hoe het hem en zijn Nieuwsuurcollega's opviel hoeveel merchandise er zichtbaar is bij anti azc-demonstraties, meer dan bij ander type demonstraties. Ze besloten onderzoek te doen naar de wereld achter die stickers, truien en vlaggen.
Veel van de webshops, of de eigenaren ervan, zijn ook actief op sociale media. De drie shops met de meeste volgers herplaatsen bijvoorbeeld video's over remigratie, neonazi's en geweld bij protesten in binnen- en buitenland.
Volgens criminologe Elanie Rodermond van de Vrije Universiteit spelen de verkopers daarmee een belangrijke rol in het normaliseren van extreme denkbeelden. "Als zulke ideeën mainstream worden, wordt de drempel lager om deze te uiten en voor sommigen ook om ze verder te verspreiden."
https://npo.nl/luister/podcasts/123-de-dag/141800
Jij begreep mijn punt prima.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 02:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het #1 probleem de box 3 wetgeving en #2 asiel.
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 07:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En wat zou de oplossing zijn. Wanneer heeft van der Brink geleverd?
Wat is het strafbaar feit?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom wordt hier niet gewoon tegenop getreden?
"De club van /me" runt het land, en zeker het OM, niet hè. Trias enzo. En je denkt toch niet dat ik ga overnachten in een StayOkay hè, beetje niveau!quote:Is het antwoord: de club van @nostra vindt dit allemaal dikke prima? Lekker zuurstof geven aan de uiterst rechts flank (lekker zelf gaan borrelen en overnachten met de Russofielen van Mises)
Wacht jij maar af. Als het avonds te gezellig wordt en blijft hangen met een "colaatje" blijf jij wel crashenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat is het strafbaar feit?
[..]
"De club van /me" runt het land, en zeker het OM, niet hè. Trias enzo. En je denkt toch niet dat ik ga overnachten in een StayOkay hè, beetje niveau!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |