abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:36:47 #101
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220973538
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, dat is goed voorstelbaar als een individu zich continu misdraagt (crimineel is), niet actief deelneemt aan de maatschappij (werkt) en er ook nog andere problemen zijn. In zulke gevallen zou zo'n persoon in overleg met land van herkomst deze teruggestuurd kunnen worden.

En geloof me, dat gaat op termijn ook wel gebeuren. Maar de stront zal eerst de ventilator moeten raken.
Ik denk dat het erg lastig om zoiets te regelen. Het lijkt me praktischer om draaideurcriminaliteit tegen te gaan met een soort "drie strikes out" doctrine en veel harder te straffen.

quote:
In Californië werd een dief (in de zaak Lockyer v. Andrade) na het stelen van een aantal videotapes voor de derde keer veroordeeld tot 25 jaar tot levenslange gevangenisstraf. De waarde van de goederen maakt bij zo'n derde overtreding wettelijk niet uit.
Zoiets.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:37:38 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220973542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Qua box 3 wordt het verschil met andere landen is simpelweg te groot, mits de plannen doorgaan. En hoewel het nog niet zeker weet wat er gaat gebeuren aangezien de eerste kamer verzachtingen wil, is de richting van de ideeën vrij duidelijk en dus fiscale migratie noodzakelijk. Nu is dit voor mij geen ramp aangezien ik huizen in de VS en Mexico heb, maar mijn vader heeft voor zijn pensioen enkel een aandelenpakket en zal fiscaal moeten migreren met de huidige regelingen.

https://www.pwc.nl/nl/act(...)l-verzachtingen.html
Zucht... Ik vind Box 3 ook niet optimaal maar de belastingdienst haalt er geen extra geld mee op. Sowieso bungelt Nederland onderaan in EU qua belasten van vermogen, en dat is al een tijdje bekend. Om Box3 nu het grootste probleem en knelpunt van Nederland te vinden is een gotspe (en asiel #2 probleem...). Dat zeg ik als iemand die nu nog net onder de belastingvrije voet valt maar straks niet meer en moet gaan betalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:38:41 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220973549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat het erg lastig om zoiets te regelen. Het lijkt me praktischer om draaideurcriminaliteit tegen te gaan met een soort "drie strikes out" doctrine en veel harder te straffen.
[..]
Zoiets.
https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:40:50 #104
56749 BlaZ
pi_220973567
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:22 schreef probeer het volgende:

Zo zie je maar weer hoe iemand in 10 jaar volledig kan radicaliseren. Ja, radicaliseren. Want humanisme en FvD gaan absoluut niet door dezelfde deur.
De vraag is eerder welk humanisme, dat de FvD botst met het modern, seculiere humanisme lijkt me duidelijk, maar met het renaissance humanisme zijn er toch wel zeker overeenkomsten.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:43:29 #105
56749 BlaZ
pi_220973574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zucht... Ik vind Box 3 ook niet optimaal maar de belastingdienst haalt er geen extra geld mee op. Sowieso bungelt Nederland onderaan in EU qua belasten van vermogen, en dat is al een tijdje bekend. Om Box3 nu het grootste probleem en knelpunt van Nederland te vinden is een gotspe (en asiel #2 probleem...). Dat zeg ik als iemand die nu nog net onder de belastingvrije voet valt maar straks niet meer en moet gaan betalen.
Maar dat is toch logisch, als de Box 3 regeling dermate radicaal wordt dan fiscale migratie voor velen de enige oplossing is dan ga je zeker niet meer geld binnenhalen via belastingen.
Het is ook niet zo moeilijk dit op te lossen, men kan simpelweg de Belgische wet op dit vlak kopiëren.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:50:25 #106
56749 BlaZ
pi_220973598
quote:
Maar wat voor oplossing zie je dan voor draaideurcriminaliteit? Als iemand voor de 20e keer de fout in gaat lijkt me niet dat een korte straf enig soelaas gaat bieden.
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 18:42:40 #107
5428 crew  miss_sly
pi_220973758
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Echter doen we dat nu niet. Dat is een feit.

Dit is al de tweede keer dat je een stroman opwerpt overigens. Wie heeft het in dit topic over omvolking en massadeportaties?
Het is geen stroman. Jij reageerde op mijn post op php, en die was aan het vertellen hoe er veel mensen uit Nederland weg moeten, alleen had hij nog niet helemaal iitgedokterd hoe.
Maar als dit het narratief wordt, zijn wij uitgepraat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 18:44:24 #108
5428 crew  miss_sly
pi_220973760
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:58 schreef Perrin het volgende:
Het is wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen 'ze moeten allemaal weg' en 'ze mogen allemaal blijven'.
Of iedereen is welkom.

En ik denk dat er minder mensen te vinden zijn die vinden dat ze allemaal zonder aanziens des persoons mogen blijven, dan er mensen zijn die vinden dat ze allemaal weg moeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220973774
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of iedereen is welkom.

En ik denk dat er minder mensen te vinden zijn die vinden dat ze allemaal zonder aanziens des persoons mogen blijven, dan er mensen zijn die vinden dat ze allemaal weg moeten.
Dat heb je natuurlijk precies verkeerd om. Die tweede groep is reactionair en oververtegenwoordigd in media en academia. Elke kritiek op migratie = extreemrechts.
pi_220973854
De ChristenUnie heeft vandaag ook het dieptepunt van haar bestaan bereikt. Waar staan die nu nog echt voor?
pi_220974093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:14 schreef papert het volgende:
De ChristenUnie heeft vandaag ook het dieptepunt van haar bestaan bereikt. Waar staan die nu nog echt voor?
Is het een dieptepunt als ze criminele asielzoekers willen wegsturen?

Is het een dieptepunt dat ze willen stoppen met dwangsommen?

Is het een dieptepunt dat ze Europees beleid waaraan jarenlang gewerkt is willen uitvoeren?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 20:41:09 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220974291
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het een dieptepunt dat ze willen stoppen met dwangsommen?
Voor alles en iedereen bestaan dwangsommen (ja ook voor niet-Nederlanders en buitenlandse firma's) behalve voor asielzoekers in de procedure.

Dat is best een dieptepunt te noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 20:42:06 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220974299
twitter

JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @KareldeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 juni 2026 @ 20:46:44 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220974320
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is geen stroman. Jij reageerde op mijn post op php, en die was aan het vertellen hoe er veel mensen uit Nederland weg moeten, alleen had hij nog niet helemaal iitgedokterd hoe.
Maar als dit het narratief wordt, zijn wij uitgepraat.
Lol. Jij begint met allerlei stromannen die hij niet heeft gebezigd en dan zijn we uitgepraat? Jij introduceert die achterlijke stromannen he, niemand anders. Neem eens verantwoordelijkheid. Dit is je standaardreactie. Achterlijke dingen posten en als iemand je erop aanspreekt "zijn we uitgepraat". Maar goed ook misschien.
pi_220974670
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @:KarelDeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Klinkt echt gezond, maar niet heus. Hij neemt het ook niet zo nauw met de regels.

https://www.hpdetijd.nl/n(...)enwerk-van-hoogleraa
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:41:06 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220974673
quote:
[ x ]

JA21 ideologie en schrijver beginselprogram wil graag terug naar de 13e eeuw @:KarelDeStoute (met de jaren 50 van vorige eeuw als tweede keus)
Andy heeft vermoedelijk net Karel ende Elegast gelezen en zit nu in zijn ridderperiode.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:42:48 #117
56749 BlaZ
pi_220974694
quote:
[ x ]

Misschien is de 15e eeuw eerder wat voor Karel gezien zijn gebruikersnaam.
pi_220974711
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Andy heeft vermoedelijk net Karel ende Elegast gelezen en zit nu in zijn ridderperiode.
Denk ook dat ie verlangt naar de kruistochten.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:11:20 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220974908
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Denk ook dat ie verlangt naar de kruistochten.
Thea Beckman!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:17:15 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220974944
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Thea Beckman!
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220975023
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Morgen WNL op Zondag. Mona Keijzer en Ruud Koopmans zitten er om te praten over... Asielzoekers en dat het Migratiepact nog lang niet ver genoeg gaat. Is te soft. Zucht.... We kunnen wat leren van België zogenaamd (waar ze overigens met veel dakloze vluchtelingen zitten)
Plus dat ik vermoed dat elk land op zijn eigen manier met de openbare statistieken omgaat, Nederland is nogal eerlijk daarin.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:29:56 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220975055
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:40:02 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220975115
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In België hanteren ze de altijd slimme tactiek "wat we niet zien is er ook niet". Deden ze in de jaren 90 ook en dat is goed uitgepakt: door heel Brussel sans-papiers en niemand wist wie, waar en hoeveel.
Tentenkampen in veel middelgrote gemeenten, daar kunnen we van leren

https://www.vrt.be/vrtnws(...)uiming-sans-papiers/

Mona Keijzer wil vooral problemen niet oplossen. Electoraal verdienmodel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220975271
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tentenkampen in veel middelgrote gemeenten, daar kunnen we van leren

https://www.vrt.be/vrtnws(...)uiming-sans-papiers/

Mona Keijzer wil vooral problemen niet oplossen. Electoraal verdienmodel.
Tentenkampen zijn hier ook, meestal tijdelijk, maar reed een paar jaar geleden nog langs eentje ergens in de weilanden bij het Lauwersmeer.
pi_220975287
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Grenzen dicht, en remigratie naar veilige landen verplicht stellen.
Grenzen dicht lukt het VK niet en het lukte de voormalige DDR niet volledig. Teleurstelling lijkt mij wel ingebakken als dit je wensen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')