b2py | donderdag 6 april 2017 @ 12:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-04-2017 17:56:05 ] | |
James1988 | donderdag 6 april 2017 @ 13:04 |
Bij typetoelating wordt een bepaald model getest en goedgekeurd. Alle andere treinstellen moeten op dezelfde manier zijn gebouwd (en dezelfde software draaien). Een bouwer geeft hiervoor een conformiteitsverklaring af, waarmee ze garanderen dat de rest van de vloot hetzelfde is gebouwd als het toegelaten model. | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 13:11 |
Er was eens in een niet al te ver verleden een treinenbouwer die het voor elkaar kreeg om van ieder treinstel een eigen deelserie te maken. Voor Nederland betekende dat 19 stuks en we weten allemaal hoe dat afgelopen is ... Het noopte onze gewaardeerde Fles zelfs om naar zijn Italiaanse vrienden af te reizen omdat het zo niet langer kon ![]() | |
dennistd | donderdag 6 april 2017 @ 13:17 |
Misschien moet Fles maar even afreizen naar Bussnang, dan zijn we zo van alle problemen verlost ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 april 2017 @ 13:41 |
Ook een leuk plaatsje wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 13:44 |
Nee, een Nissan past niet in de trein, zelfs niet in Delfzijl | |
RokStarr | donderdag 6 april 2017 @ 13:47 |
Zeer vrolijke enthousiaste vrouwelijke conducteur op de trein naar Lelystad (13:46 op HS). Maakt de dag toch beter ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 april 2017 @ 14:14 |
HS? Hilversum Sportpark? Horst-Sevenum? ![]() | |
Maegrim | donderdag 6 april 2017 @ 14:38 |
het station | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 14:42 |
Hoogezand-Sappemeer natuurlijk ![]() | |
RokStarr | donderdag 6 april 2017 @ 14:48 |
Hollands Spoor, my bad ![]() | |
Salatrel | donderdag 6 april 2017 @ 14:51 |
Nou als je op HS staat en je gaat naar Lelystad is nou niet echt reden om vrolijk te zijn ![]() | |
b2py | donderdag 6 april 2017 @ 14:57 |
Dutsj Reel | |
RokStarr | donderdag 6 april 2017 @ 15:29 |
Mocht er gelukkig uit op HS haha Delft-HS is genoeg trein voor mij op een doordeweekse dag | |
ReisT | donderdag 6 april 2017 @ 15:33 |
Ja, een extra kerende trein in Eindhoven kan lastig zijn, maar waarom zou je daar willen keren, als je ook door kan rijden? | |
James1988 | donderdag 6 april 2017 @ 15:34 |
Ja, rij gewoon door naar Rotterdam ![]() | |
b2py | donderdag 6 april 2017 @ 17:56 |
Maar even de OP een nieuwe foto gedoneerd | |
MTL | donderdag 6 april 2017 @ 18:08 |
Heu, daar was ik afgelopen zondag nog ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 6 april 2017 @ 18:55 |
Is de 186.004 al gevonden door MBN? ![]() | |
Maegrim | donderdag 6 april 2017 @ 19:07 |
Ouwe treinenfappert | |
Claude_Viole | donderdag 6 april 2017 @ 19:07 |
Waar is die eigenlijk dan? ![]() Hebben die dingen nog steeds geen GPS/OBU2 aan boord voor positiebepaling? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 19:18 |
Geen idee of ie al weer boven water is ![]()
| |
MTL | donderdag 6 april 2017 @ 19:21 |
Ik weet ik ieder geval wel waar de 021 was op zondagavond ![]() | |
Flodder450 | donderdag 6 april 2017 @ 21:19 |
verbouwd VIRM treinstel 9411 stond gisteren op Groningen, ziet er puik uit! is er trouwens nog een specifiek reden dat ze alles hebben vervangen behalve de koersdisplays? bij de NID ziet het er eigenlijk ook een beetje raar uit ![]() | |
dennistd | vrijdag 7 april 2017 @ 00:08 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 7 april 2017 @ 00:09 |
Er kan niet heel veel stuk aan zo'n display, dus waarom zou je ze vervangen? | |
renwan | vrijdag 7 april 2017 @ 00:29 |
Nou, ik had vandaag mijn "ontmaagding" bij Gilze-Rijen. Gelukkig niet hoeven schouwen maar dat je door het geluid van de opspattende ballast meteen weet wat er gaande is is toch wel apart. | |
dennistd | vrijdag 7 april 2017 @ 00:33 |
Jij bent hc toch? Ik dacht dat die altijd moesten gaan kijken... Lijkt me geen fijn werk om te doen. ![]() | |
renwan | vrijdag 7 april 2017 @ 01:30 |
Klopt ja. Maar op de 1100 (Den Haag centraal - Eindhoven) moeten we met 2 man op de trein zijn omdat we rijden met 9 bakken. Volgens de ICD opleiding die we gehad hebben (omdat we over de HSL rijden) moet er dan 1 HC voor en 1 HC achter zitten. Vandaag had ik gewoon het stinkende geluk dat ik voor zat en per puur toeval er 2 HC's achter zaten. Tegen de tijd dat ik achterin was waren die HC's al naar buiten. | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 07:50 |
De oudere serie VIRM heeft een beroerd leesbaar display als de zon er op staat of andere verlichting. De laatste set heeft een veel beter leesbaar display. Wat dat betreft enorm jammer dat dat niet verbeterd is | |
Adrie072 | vrijdag 7 april 2017 @ 08:26 |
Da`s toch verschrikkelijk om mee te maken, je moet het een plaats geven, maar toch.... niet fijn. | |
RokStarr | vrijdag 7 april 2017 @ 09:52 |
Hoek van Holland Haven wordt "ontspoord" https://mobile.twitter.co(...)t=850253005123231745 | |
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 10:27 |
Limburg is niet blij met de uitval en vertragingen op de Maaslijn. Ze dreigen met een boete. http://www.1limburg.nl/pr(...)m-maaslijn-problemen Uit het artikel van de NOS: Als je het zo opschrijft klopt het natuurlijk niet, want die rijden er voor een groot deel al. De D-GTW rijdt weliswaar met dieselmotoren, maar de aandrijving is al elektrisch ![]() | |
Salatrel | vrijdag 7 april 2017 @ 10:44 |
Anne Hettinga lost het wel op ![]() | |
MTL | vrijdag 7 april 2017 @ 10:50 |
Sterkte! | |
Fred | vrijdag 7 april 2017 @ 10:50 |
Ik vind de opmerking "gewone" voor "elektrisch aangedreven" ook wel opvallend, is het dan zo ongewoon om dieselelektrisch te rijden? Met het verdwijnen van de DH-I/-II is het laatste (en volgens mij ook enige) diesel hydraulische mat in Nederland toch al lang verdwenen? | |
dennistd | vrijdag 7 april 2017 @ 10:56 |
DM'90 is ook dieselhydraulisch. En ook bij locomotieven komt het nog wel voor, o.a. de G1206 en G2000. | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 11:25 |
En dan hebben we natuurlijk nog de LINT, die is dieselmechanisch ![]() Bij een gewone elektrisch aangedreven trein denk ik toch in de eerste plaats aan een trein met bovenleiding, dus niet met een dieselmotor. Zo bekeken klopt het eigenlijk wel wat daar geschreven staat. | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 11:36 |
Ik zag wat plaatjes gisteren, het gaat echt heel hard daar ![]() | |
dennistd | vrijdag 7 april 2017 @ 11:42 |
Tot nog toe hebben vandaag alle Abellio-treinen gereden op Arnhem-Emmerich. Met uitzondering van de eerste, die door een nachtgat tbv onderhoud vanuit Zevenaar ipv Arnhem vertrok.
| |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 13:27 |
Dat zijn die sporen die toch al lang niet meer gebruikt werden, gek eigenlijk dat die er nog zo tot het eind gelegen hebben. Ze waren al een tijdje draadloos. | |
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 13:33 |
Ben je onderweg naar de shredder, moet je nog voor een andere trein wachten ook ... https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1485026968174256 | |
Dr_Flash | vrijdag 7 april 2017 @ 13:35 |
Dat is cool. Emmerich is namelijk best een leuk stadje. Tot 2002 kon je er direct heen, met de EC Berner Oberland en Frans Hals en zo. En nu eindelijk weer ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 14:38 |
Als je er met de ICE moet stoppen is dat nooit zo leuk (iets met het missen van panoramarijuitgen..), maar nu wil ik zeker een keertje gaan kijken daar. En als ik daar toch in de buurt ben ook eens Wesel-Bocholt doen, voordat de boel daar helemaal gemoderniseerd is, daar ben ik nog nooit geweest terwijl het zo dichtbij is eigenlijk ![]() | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 16:57 |
Arriva wordt gekort in Limburg wegens falende operatie concessie: http://www.limburger.nl/c(...)en-arriva-te-betalen | |
James1988 | vrijdag 7 april 2017 @ 17:08 |
En terecht ![]() | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 17:32 |
Waar denken ze dat extra materieel vandaan te halen, zo snel?! | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 17:36 |
Big daddy | |
James1988 | vrijdag 7 april 2017 @ 17:37 |
BR232 en wat UIC-rijtuigen erachter? ![]() | |
dcm360 | vrijdag 7 april 2017 @ 17:38 |
Dat is niet het probleem van de concessieverlener, dat is het probleem van de vervoerder die de afspraken niet na aan het komen is. Het is niet de bedoeling dat de concessieverlener al het risico op zijn bord geschoven krijgt. | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 17:43 |
Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was. | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 17:44 |
Alsof dat een vet bijzondere eis is.. | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 17:44 |
De 0.2% uitval vind ik een grotere uitdaging | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 17:49 |
Een zeer ongebruikelijke eis voor een tijdelijke situatie. | |
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 17:50 |
Tsja, als je de cijfers van de HSL er naast legt wel, maar in het noorden worden die cijfers wel gehaald. Dat ondanks dat het erop lijkt dat er iets vaker treinen onderweg met een defect tot stilstand komen. | |
dcm360 | vrijdag 7 april 2017 @ 17:52 |
Arriva heeft er ook voor getekend dat ze het kunnen. Dat ze het niet kunnen is dus hun fout. | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 17:57 |
Als een andere vervoerder de concessie had gewonnen, zat je nu met precies hetzelfde probleem. Er viel niets te kiezen qua materiaal. | |
dcm360 | vrijdag 7 april 2017 @ 18:03 |
Dan was het dus net zo goed de fout van die andere vervoerder geweest om er ook voor te tekenen. De vervoerders die zich hebben ingeschreven hebben ingecalculeerd dat er een risico aan vast zat, wellicht niet zo groot als het daadwerkelijke risico is. Alle vervoerders hebben ook prima de mogelijkheid gehad om niet te tekenen voor dit risico. | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 18:07 |
Arriva haalt op de Noordelijke Nevenlijnen gemiddeld 0.6 - 0.7% uitval op jaarbasis.. | |
James1988 | vrijdag 7 april 2017 @ 18:08 |
En NS op de HSL iets van 5%? ![]() | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 18:10 |
6% op Breda pendel en 8,5% op Rotterdam pendel afgelopen 12 maanden | |
James1988 | vrijdag 7 april 2017 @ 18:10 |
Damn. ![]() | |
ReisT | vrijdag 7 april 2017 @ 18:11 |
Jij had liever dat niemand had ingeschreven? Want het risico was voor alle gelijk. Dan was de aanbesteding mislukt, hadden ze de lopende concessie moeten verlengen, en hadden we (nogmaals) hetzelfde probleem als nu. | |
RokStarr | vrijdag 7 april 2017 @ 18:12 |
De ICD Eindhoven droeg vanochtend ook weer fijn bij ![]() Heb dankzij de NS volgens wel mijn sprintsnelheid significant verhoogd, met allemaal overstappen van 1-2 minuten | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 18:13 |
Tijdens de consultatieperiode is dit ter discussie gesteld en akkoord bevonden door alle vervoerders. Hier kan je de provincie echt niet voor verdedigen | |
Adrie072 | vrijdag 7 april 2017 @ 18:46 |
Advies: 'Neem pas in 2019 besluit over nieuwe rol NS' Het is beter om pas over twee jaar een besluit te nemen over een andere rol voor de Nederlandse Spoorwegen. Grote veranderingen op het spoor moeten sowieso stapsgewijs gebeuren, stelt een onderzoekscommissie vast in het rapport ‘Kiezen voor een goed spoor’ dat vanmiddag is verschenen. Edwin van der Aa 07-04-17, 17:59 Laatste update: 18:10 Dit rapport ligt er na harde kritiek van de parlementaire enquêtecommissie Fyra op de moeizame relatie tussen de Staat en de NS en de gebrekkige visie van de overheid op het spoor. Een commissie kreeg vervolgens de opdracht van het kabinet om meerdere hoofdscenario’s voor de toekomst uit te werken. Centraal staat de vraag wie er onder welke voorwaarden mag rijden op het spoor na 2024. Daarbij hebben alle scenario’s voordelen en nadelen. Vinger in de pap Bij het eerste model zal de NS als nationaal vervoerder het gehele spoorvervoer in Nederland worden gegund. Voordeel is dan dat de ministeries een flinke vinger in de pap houden en dat spoorbeheerder ProRail en de NS zo veel mogelijk onder één paraplu kunnen worden gebracht. Nadeel is lagere kwaliteit van vervoer en hogere kosten door gebrek aan concurrentie. In een ander plan wordt de NS een vervoerder als alle andere vervoerders. ProRail en NS kunnen in dat concurrentiemodel in geen geval ‘onder dezelfde paraplu’ worden gebracht. De stations kunnen ook niet langer eigendom zijn van (één van de) vervoerders. Een strijd zal wel de prijzen drukken en zorgen dat iedere vervoerder zijn beste beentje voorzet om goed vervoer te leveren. Het derde scenario is min of meer vergelijkbaar met de huidige situatie: het hoofdrailnet wordt steeds gegund aan NS met afspraken voor prestatieverbetering. Als de NS vervolgens onvoldoende presteert, kan (een deel van) het hoofdrailnet openbaar worden aanbesteed en naar een andere vervoerder gaan. Big bang De onderzoekers maken geen keuze. Ze stellen wel vast dat een overgang naar een nieuw systeem op het spoor kostbaar en tijdrovend is. In plaats van een big bang worden stapsgewijze wijzigingen aanbevolen. Wel kunnen nu al wat maatregelen worden genomen waardoor de politiek beter weet wat er speelt op het spoor. Het rapport is besproken in de ministerraad, maar een volgende kabinet moet besluiten welke koers er straks wordt gevaren. De onderzoekers benadrukken wel dat er pas in 2019 meer informatie beschikbaar is om gedegen te kiezen. Dan zullen ook de huidige prestaties van de NS op het hoofdrailnet zijn geëvalueerd. http://www.ad.nl/binnenla(...)uwe-rol-ns~ae765656/ | |
Dr_Flash | vrijdag 7 april 2017 @ 19:01 |
Wat een lulverhaal. Bottom line: NS moet vooral zo lang mogelijk de hand boven het hoofd gehouden worden. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 19:16 |
Dat is fors meer dan gedacht, maar dat is rituitval door allerlei oorzaken, zoals aanrijdingen, seinstoringen, defect materieel, etc. | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 19:20 |
Zelfde oorzaken die gelden in Limburg dus maakt niet zoveel uit | |
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 19:23 |
Die 0,2% is in dat geval echt onrealistisch. Ik dacht dat het alleen ging om defect materieel, dan zou het namelijk nog kunnen | |
renwan | vrijdag 7 april 2017 @ 19:50 |
Hoi, ik wil het toch even van me afschrijven. Gisteren deed ik er nog aardig nuchter over maar sinds vanmiddag zit ik toch in een roes na die springer van gisteren op de 1161. Vanmorgen nog heel dapper mijn TM gesproken en gezegd dat het goed ging en ik geen begeleiding nodig had maar ongeveer 3 uur geleden toch terug gebeld en aangegeven dat ik maandag liever iemand bij me had. Het voelt voor mij zo onwerkelijk dat ondanks ik niets schokkends gezien heb en slechts de snelremming gemerkt heb en de opspattende ballast gehoord heb. Dat het toch nog meer impact heeft dan ik dacht. Het hoe en waarom boeit me eigenlijk niets maar het feit dat ik op het moment zelf al wist dat er een lichaam onder mijn trein doorrolde voelt zo vreemd. Het is voor mijn gevoel toch MIJN trein en het zijn MIJN reizigers, dat ik er samen met mijn collega's als eerste afgehaald werd en nagekeken werd door de reizigers klopt voor mijn gevoel niet. Rationeel gezien weet ik verdomd goed dat het de eigen keus van die persoon was en dat hij er zelf een einde aan wilde maken maar emotioneel gezien kan ik er met mijn verstand niet bij. Je hoort het, je voelt het maar het besef dat het een lichaam was komt nu pas binnen en hoe hard ik het ook probeer ik kan het gewoon niet helemaal vatten. Het zal wel komen omdat het de eerste voor me was maar toch. Waarom kan ik het rationeel wel begrijpen maar emotioneel totaal niet vatten wat er nou precies gebeurd is? Vaag gedoe allemaal ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 19:53 |
Sterkte zeg | |
James1988 | vrijdag 7 april 2017 @ 19:57 |
Sterkte renwan. | |
Guppy | vrijdag 7 april 2017 @ 20:00 |
Sterkte ![]() | |
derLudolf | vrijdag 7 april 2017 @ 20:03 |
Boh, dat klinkt heftig ![]() Sterkte. | |
renwan | vrijdag 7 april 2017 @ 20:05 |
Jaartje ongeveer. Ik snap niet dat het me zo raakt want normaal ben ik juist heel koel met dit soort dingen. Misschien vandaar de frustratie. Wat een gekut. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 april 2017 @ 20:05 |
Nou, da's nie best ![]() | |
b2py | vrijdag 7 april 2017 @ 20:24 |
Sterkte Renwan! Buiten de proffesionele hulp ook contact mrt collegas? | |
MTL | vrijdag 7 april 2017 @ 20:37 |
Nogmaals sterkte! Inderdaad praten met collega's, vrienden/familie kan heel erg helpen. Ik zou dat zeker aanraden. Blijf er vooral niet mee rondlopen, dan wordt op een gegeven moment de ballast veel te zwaar. | |
Adrie072 | vrijdag 7 april 2017 @ 20:50 |
Sterkte man, hou je haaks! | |
greavy | vrijdag 7 april 2017 @ 21:05 |
Mag ik vragen waarom er bij de Abellio-treinen tussen Arnhem en Düsseldorf redelijk structureel staat "Rijdt via een andere route"? | |
Hr-Flip | vrijdag 7 april 2017 @ 21:12 |
Praat erover, met iemand die je vertrouwd en die wilt luisteren. Kan een familielid zijn, een collega, de buurman of een kennis, maar praat erover. Ik ben in het verleden, als storingsmonteur bij het OV diverse keren betrokken geweest bij aanrijdingen (4x) en agressie (3x) en geloof me, .. praten helpt. Blijf in ieder geval er niet mee zitten. | |
renwan | vrijdag 7 april 2017 @ 21:16 |
Dankjulliewel! Ik heb er inderdaad met mijn 2 van mijn voormalig mentoren en een paar vrienden/vriendinnen/familieleden over gepraat. Ik blijf het stom vinden dat het me meer doet dan ik dacht maar misschien heeft dat ook met verantwoordelijkheidsgevoel te maken. Dit weekend hou ik me nog koest en maandag ga ik met begeleiding weer de 1161 op ![]() Bij Gilze-Rijen zal het wel even stressvol worden maar dat komt ongetwijfeld allemaal wel goed ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door renwan op 07-04-2017 21:23:24 ] | |
Maegrim | vrijdag 7 april 2017 @ 23:01 |
sterkte renwan | |
GlenSpey | vrijdag 7 april 2017 @ 23:01 |
Veel sterkte! Heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee, maar wat ik vaak te horen heb gekregen is dat het iedere dag een beetje meer 'slijt'. | |
dennistd | vrijdag 7 april 2017 @ 23:36 |
Jullie raden nooit wat volgens Hoogeveen de oplossing is voor de volle intercity's van/naar Groningen.... http://www.rtvdrenthe.nl/(...)oblemen-op-te-lossen | |
derLudolf | vrijdag 7 april 2017 @ 23:43 |
Hoogeveen krijgt ijsstadion, dus dan hoor je een IC station te hebben toch | |
dennistd | zaterdag 8 april 2017 @ 02:07 |
Op zondag 26 maart werd er met historisch materieel afscheid genomen van de Hoekse lijn. Met ingang van 1 april is de lijn overgegaan naar de RET die hier over een aantal maanden met de metro zal gaan rijden. Als één van de vier treinen die doorreed naar station Hoek van Holland Strand komt Plan V 876 van het Spoorwegmuseum hier weer terug in Hoek van Holland Haven. Let ook op de bijzondere uitrijseinen richting Strand: deze kunnen alleen geel of rood tonen. Tot het stootjuk van station Strand (ongeveer een kilometer verderop) staan namelijk verder geen seinen. Mat'54 766 van de Stichting Hondekop komt station Hoek van Holland binnenrijden als één van de drie pendeltreinen die samen een halfuursdienst verzorgen. Rechts van de trein is een deel van de vergane glorie van dit ooit zo belangrijke station te zien. Naast Mat'64 en Mat'54 kwam ook het nog oudere Mat'46 in actie. Als sneltrein naar Rotterdam Centraal (zonder tussengelegen stops) vertrekt hier de 273 van het Spoorwegmuseum uit Hoek van Holland Haven. Op de achtergrond het deels leegstaande stationsgebouw. Tussen Maassluis en Hoek van Holland ligt de Maeslantkering. Deze stormvloedkering in de Nieuwe Waterweg moet onder andere Rotterdam behouden voor overstromingen. Bij de kering ligt een uitzichtheuvel, en vanaf daar heb je een mooi zicht op het spoor. Vanaf hier kun je ook aardig ver kijken: achter de 766 van de Stichting Hondekop is zelfs de skyline van Rotterdam te zien. Ook de normale sprinters die hier decennialang ongestoord hun baantjes konden trekken stonden deze dag opeens volop in de belangstelling. Hierbij werd handig gebruik gemaakt van een bult zand die ten behoeve van de ombouw van de lijn al langs het spoor lag. Op de achtergrond is Maassluis te zien. Tussen Maassluis Centrum en Maassluis West ligt een bovenleidingloze brug over de Keersluis. Als laatste museumtreinstel passeert de 766 deze brug op weg terug naar Rotterdam. De resterende dagen zag de lijn alleen nog sprinters, tot ook deze in de nacht van 31 maart op 1 april voor het laatst reed. | |
dennistd | zaterdag 8 april 2017 @ 02:25 |
https://www.klacht.nl/syn(...)en-inchecken-bij-ns/ | |
James1988 | zaterdag 8 april 2017 @ 02:48 |
Syntess. ![]() Sowieso, deze klacht. ![]() Want dat gaat helpen ja ![]() | |
MTL | zaterdag 8 april 2017 @ 02:54 |
Ja, gewoon ff een trein inzetten voor deze mevrouw. Daar heeft zij recht op ![]() | |
James1988 | zaterdag 8 april 2017 @ 03:06 |
Sowieso... een abonnement om Lochem - Amsterdam te reizen, dan zit je 3,5 uur per dag in de trein. Is dat het wel waard? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 april 2017 @ 03:42 |
Die tweets zijn geautomatiseerd, is gewoon een script die dat bericht eruit knalt naar het bedrijf waar de klacht over gaat. Ze hebben alleen een random naampje om het persoonlijker te laten lijken. Komt geen persoon/medewerker aan te pas bij die pauper site ![]() | |
greavy | zaterdag 8 april 2017 @ 06:58 |
Hee James Wist niet dat ze een heus kleurenspel hadden hier op Breda ![]() En ja, daar sta ik nu | |
Salatrel | zaterdag 8 april 2017 @ 09:09 |
Weer eens wat anders als de variant bij Soest Zuid die geen geel kan tonen maar alleen rood of groen ![]() | |
Pieterphgv | zaterdag 8 april 2017 @ 09:47 |
Hoogeveen heeft van 16 tot 30 april een rechtstreekse IC-verbinding naar de Randstad. Daarna mag het wel even stil zijn daar in het Gemeentehuis! | |
Dr_Flash | zaterdag 8 april 2017 @ 11:45 |
Ik word doodziek van heel dat schijt hoogeveen. Bomderop ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 8 april 2017 @ 11:51 |
Ik zou zeggen.. Koop een E-bike en fiets naar station Zutphen. | |
Salatrel | zaterdag 8 april 2017 @ 11:54 |
Syntess moet die e-bike maar betalen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 8 april 2017 @ 12:11 |
De onderliggende klacht dat de korting gewoon door zou moeten lopen is natuurlijk wel logisch. | |
b2py | zaterdag 8 april 2017 @ 14:56 |
Hadden ze dat laatst niet gefixed in die Hilversumrel? Of geldt dat alleen NS - NS? | |
b2py | zaterdag 8 april 2017 @ 15:18 |
Vbov vindt het vervelend op de Maaslijn maar wil de grote vriend Anne niet teveel tegen de schenen schoppen: http://voorbeterov.nl/trein | |
Peterselieman | zaterdag 8 april 2017 @ 15:20 |
Soft stukje. Arriva levert namelijk niet wat afgesproken is. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 8 april 2017 @ 15:27 |
Nou, door de wijziging kan je na omchecken met korting doorreizen als het reizen aanvangt tijdens de spits. Daarvoor kon je inderdaad doorgaand reizen. Al was dat niet altijd voordelig. Wie om 8:30 uit Hoogezand zou vertrekken betaald spitstarief tot in Maastricht. Daarom is dat omgedraaid voor iedereen: Nu krijg je deze situaties. Beter zou het zijn als het altijd in het voordeel van de klant zou uitdraaien.. Helaas kost dat teveel geld. | |
James1988 | zaterdag 8 april 2017 @ 15:36 |
Leuk kunstwerk is dat ![]() | |
mart_83 | zaterdag 8 april 2017 @ 18:06 |
Weet er hier iemand waarom de treinen richting Utrecht niet zo snel over de brug bij Culemborg rijden? | |
b2py | zaterdag 8 april 2017 @ 18:21 |
Defect spoor aldus de storingsmeldingen | |
mart_83 | zaterdag 8 april 2017 @ 18:40 |
| |
greavy | zaterdag 8 april 2017 @ 18:45 |
Waarschijnlijk viel het mij nu pas op omdat het nog niet volop zonnig was. Nog niet eerder gezien. Was ook véél te vroeg.. | |
b2py | zaterdag 8 april 2017 @ 18:57 |
Zeker ![]() | |
greavy | zaterdag 8 april 2017 @ 19:11 |
Vandaag stad en land afgereisd. Eerst wilde ik AbellioRail bij Zevenaar klikken, maar door (alweer...) problemen met de treinen viel er divers spul uit, te laat of keerde al in Duitsland. Dat feest ging niet door, dus naar Barneveld. Daar zouden de diesels van Breng in dienst bij Connexxion hun werk verzetten tussen Amersfoort en Barneveld Zuid, echter gingen die stuk in Amersfoort, dus dat werd een Protos. Toen besloten na een foto van een Protos te Barneveld Noord, naar aanleiding van een melding, om naar Mook Molenhoek te gaan voor de vers bestickerde Arriva Diesel-GTW. Toen wij in Utrecht net in de ICE naar Arnhem gestapt waren, kwam er een melding van overbrenging van de CapTrain 1618 + DB Cargo Polska 6493, 6404 en 6402 en een blauwe G1206. De 6400'en moesten door naar Duitsland en Polen, maar de G1206 werd in Amersfoort gestald. Dus vanuit Arnhem wederom via de Valleilijn naar Barneveld Noord, om nog bijna 3 uur te moeten wachten op dit transport. Na het afkoppelen en wegzetten van de G1206 werd in Amersfoort een fraaie graantrein en 6 lege rongenwagens aangekoppeld, om pas om 15:15 een pad te krijgen naar Duitsland. Ook dat werd +10 door geknoei door de treindienstleider (Connexxion kreeg daardoor ook +3), en komt na lang wachten de fraaie trein langs de 3 toegesnelde fotografen bij Barneveld. | |
greavy | zaterdag 8 april 2017 @ 19:13 |
Oja, die 3 loks worden in Polen gereviseerd of voor onderdelen gebruikt. Als alle 3 6400'en daar ingezet gaan worden, heeft DB Cargo Polska 14 stuks 6400 in dienst in Polen. | |
Doc__Zenith | zaterdag 8 april 2017 @ 19:25 |
Zou ik ook doen. De genoemde opzet ging echter tot Eindhoven, en daar kwam deze reactie op ![]() | |
Doc__Zenith | zaterdag 8 april 2017 @ 19:29 |
Een interessante concessie: kwam er laatst achter dat Arriva in Maastricht ook op de seinzaal te vinden is. | |
Kansenjongere | zaterdag 8 april 2017 @ 19:47 |
Dat geldt inderdaad niet bij het wisselen van vervoerder. Bovendien is het mijns inziens een gedrocht dat reizen voor mensen met Traject Vrij in veel gevallen juist duurder maakt. Als NS net als vroeger de daluren gewoon zou laten bepalen door het moment van reizen en niet het moment van inchecken waren dit soort houtje-touwtje constructies niet nodig. | |
b2py | zaterdag 8 april 2017 @ 20:57 |
Zo bijzonder is het toch niet dat Arriva er zit? NS zit ook overal ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 april 2017 @ 23:28 |
Serieus, die gozer is gewoon totaal gestoord en een gigantische lul EN lozer. Als je zo kontkruiperig doet richting een vervoerder en tegen een andere vervoerder over dezelfde issues roept dat ze hun concessie kwijt moeten raken dan ben je gewoon een aap. Wat een gezeik zeg. Kom nou, alsof Arriva echt treinen uit het buitenland gaat halen (DM'90 iemand?) En dan nog heel mals "Als de elektrificatie gereed is...." JA DOMME IDIOOT DAT GAAT NOG JAREN DUREN!!!!??!? En als NS onderhands treinen bestelt gaat hij dáár over lopen zeiken. Gad-ver-damme, wat een walgelijk figuur. | |
James1988 | zaterdag 8 april 2017 @ 23:30 |
Ja, eens. | |
Dr_Flash | zondag 9 april 2017 @ 00:22 |
Het moet gewoon eens afgelopen zijn met die volksverlakkerij. Vervoerders die geilen op inkomsten van concessies waarvan een kind snapt dat ze die nooit waar kunnen maken. En concessieverleners die maar gouden luchtkastelen eisen voor een kwartje. En wie is de lul? De reiziger, zoals altijd. Ga eens gewoon normaal doen allemaal ![]() | |
b2py | zondag 9 april 2017 @ 00:48 |
![]() | |
GlenSpey | zondag 9 april 2017 @ 11:35 |
Fred | zondag 9 april 2017 @ 11:39 |
Die is stuk. | |
Salatrel | zondag 9 april 2017 @ 11:41 |
En daarom lopen havenarbeiders met een helm op. ![]() | |
Nattekat | zondag 9 april 2017 @ 11:41 |
Gewoon wat ducttape. | |
derLudolf | zondag 9 april 2017 @ 11:45 |
Dat wou ik net vragen na lezen van je bovenstaande post. Gaan er nog meer 6400's richting Polen? | |
derLudolf | zondag 9 april 2017 @ 11:46 |
En tiewraps | |
Peterselieman | zondag 9 april 2017 @ 11:46 |
niet dat het wat helpt als er iets zwaars uit de lucht valt | |
RokStarr | zondag 9 april 2017 @ 11:48 |
Leuk stuk weer over de Hoekse Lijn (+fotoreportage) http://m.westlanders.nu/n(...)aven-gestript-21874/ | |
Dr_Flash | zondag 9 april 2017 @ 12:22 |
Tsjonge ![]() | |
Salatrel | zondag 9 april 2017 @ 12:44 |
Gelukkig hebben we de foto's nog | |
Daffodil31LE | zondag 9 april 2017 @ 12:44 |
Gisteren een omroepbericht op Utrecht CS: "De intercity naar Enschede rijdt niet wegens drukte."![]() Moet dat niet zijn: "De intercity naar Enschede rijdt niet ONDANKS drukte."? | |
derLudolf | zondag 9 april 2017 @ 12:53 |
Bij een normaal bedrijf wordt iets geschrapt bij gebrek aan belangstelling. Maar je denkt tot niet dat de NS normaal is? ![]() | |
greavy | zondag 9 april 2017 @ 12:53 |
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat Shunter in opdracht van DB Cargo (voorheen DB Schenker) rigoureus een aantal in dusdanig desolate staat verkerende 6400'en heeft gestript of bezig is om te strippen zodat die tzt naar de sloop kunnen. Van de loks die lange tijd in Amersfoort nabij het station stonden, staat er geen één meer. Er zijn een aantal naar de Vlasakkers (bij de kazerne) op een kopspoor gedropt en naar de Waalhaven gebracht. Daarin is ook weer selectie gemaakt: Loks op de Vlasakkers staan laag op de lijst om rijvaardig te worden, die in de Waalhaven hoog. In Nederland zijn de 6406 en 6409 bij LTE actief. Naar de Eurotunnel zijn er in 2011(2) en 2016(3) totaal 5 stuks vertrokken 14 stuks aan Polen verkocht 2 stuks naar Grendland Rail Noorwegen één naar NJD Maskin Noorwegen (railinfra aannemer) Er zijn nog maar 2 loks gesloopt, en dat zijn de 2 die destijds in 2009 bij Barendrecht bij de aanrijding betrokken waren. | |
Peterselieman | zondag 9 april 2017 @ 13:10 |
Nee. De intercity naar Enschede rijdt niet vanwege reizigersoverschot. | |
greavy | zondag 9 april 2017 @ 13:13 |
Vandaag marathon van Rotterdam. Worden 900.000 extra mensen verwacht in de stad, groot deel komt met de trein. En u raadt het al, NS doet geen kwartiersdienst Utrecht-Rotterdam rijden in de ochtend (pas vanaf 12u), en de treinen die wel rijden, rijden met solo ICM'etjes of ICM6. Treinen zaten dus uiteraard overvol. Reactie van NS op Twitter: "Wij zetten het materieel zo effectief mogelijk in, vult u alstublieft de druktemelder in"..... | |
Dr_Flash | zondag 9 april 2017 @ 13:23 |
Ja en dat wordt vervolgens allemaal in de prullebak gekieperd wegens "erratische meetwaarde, ongeloofwaardig, doei". | |
derLudolf | zondag 9 april 2017 @ 14:52 |
Deden ze gaat maar bij alles wat ongeloofwaardig is. | |
greavy | zondag 9 april 2017 @ 20:10 |
Vanavond de treinen uit Rotterdam richting Utrecht-Amersfoort-Zwolle ev, eveneens met solo ICM'etjes. Gebeurde dus dat er in Rotterdam al achterblijvers waren. Kennis van mij heeft in Utrecht 2 treinen moeten laten gaan (hij kwam uit Utrecht), en is toen maar met de Sprinter naar Amersfoort gegaan waar hij probeerde in de IC te komen (lukte uiteraard ook niet), en is nu weer met de Sprinter onderweg naar Zwolle. Zo waren dus de treinen in Utrecht. Volgens NS-personeel op Utrecht waren de treinen in Rotterdam al overvol. ![]() | |
b2py | zondag 9 april 2017 @ 20:25 |
Sneu ![]() | |
Fred | zondag 9 april 2017 @ 20:30 |
Dat beloofd wat met Koningsdag. | |
b2py | zondag 9 april 2017 @ 20:43 |
Dan zit je in de NoordOost niet goed nee, verder in het land wel ![]() | |
dennistd | zondag 9 april 2017 @ 20:57 |
Dan zit ik in de 766, die heeft genoeg zitplaatsen ![]() | |
Wertha | zondag 9 april 2017 @ 21:00 |
Dan kan ineens bijna alles bij de NS. | |
Dr_Flash | zondag 9 april 2017 @ 21:10 |
Ja, behalve een biertje kopen bij de kiosk ![]() | |
Fred | zondag 9 april 2017 @ 21:14 |
Ik zou niet raar opkijken als de 1100 niet rijdt vanwege een tekort aan locomotieven en capaciteit bij Tilburg. | |
derLudolf | zondag 9 april 2017 @ 21:14 |
Had niemand op planning dat kunnen bedenken ![]() | |
derLudolf | zondag 9 april 2017 @ 21:15 |
Waar zijn de locs dan voor nodig? | |
Fred | zondag 9 april 2017 @ 21:18 |
Twee TRAXX-en voor en achter de koninklijke trein en nog eentje op reserve natuurlijk. Genoeg reden voor de NS om de 1100 te schrappen. | |
b2py | zondag 9 april 2017 @ 21:19 |
Heb je enig idee hoeveel TRAXX'en ze hebben? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 april 2017 @ 21:21 |
Heb je enig idee hoe weinig reden NS nodig heeft om de 1100 te schrappen? ![]() | |
Eix | zondag 9 april 2017 @ 22:29 |
Ik heb net in Utrecht CS nog de ic van 22.18 (!) richting Rotterdam maar laten schieten. Dat ding (solo icm-3) vertrok met op alle balkons staanplaatsen en nog de nodige in het gangpad. Weliswaar had ik in het gangpad wel kunnen aanschuiven maar ik pas. Wat een droefheid en incompetentie dit. Buiten de spits mensen die achterblijven - getuige jouw post. En op de late avond als vervoersbedrijf nog rondkarren met staanplaatsen. ![]() | |
James1988 | zondag 9 april 2017 @ 22:35 |
Uit de categorie "Water is nat, vuur is heet": Man parkeert auto op spoorwegovergang, auto wordt geraakt. | |
Peterselieman | zondag 9 april 2017 @ 22:42 |
Dan verdien je het ook dat de auto in de poeier ligt | |
dennistd | zondag 9 april 2017 @ 23:09 |
Vandaag werd bij de Museum Buurtspoorweg ter gelegenheid van de Museumweeg de 'Dag van de Verbrandingsmotor' georganiseerd. Voor één dag waren de enige pluimen die op de lijn te zien waren geen stoompluimen maar wolken uitlaatgassen van prachtige treinen. Speciale gast was de voormalig War Department-loc 162. Deze in Engeland gebouwde machine kwam bij de bevrijding naar ons land en werd na de oorlog ingezet door NS op een aantal tramlijnen. De loc staat hier te wachten om met een reizigerstrein met daarin ook één goederen van het emplacement Haaksbergen naar het perron te vertrekken. Doordat er maar tot de tijdelijke halte Stepelo gereden kan worden (het spoor is twee maanden onderbroken door de aanleg van de nieuwe N18) wordt er met loc voor en achter gereden. Nadat MBS-loc 660 de trein naar Stepelo getrokken heeft is het op de terugweg de beurt aan War Deparment-loc 162 van de gelijknamige stichting. Naast het nodige locomotievengeweld maakte ook de Wismar een aantal slagen naar Stepelo. Deze prachtig gerestaureerde railbus had geen gebrek aan belangstelling, waardoor er zelfs een extra rit werd gereden. Bij de kruising met de Hazenweg is de tijdelijke halte Stepelo aangelegd. De halte bestaat uit niet meer dan een aantal stelconplaten die het perron vormen, met daarop overigens wel een stationsnaambordje. Bij de halte (die overigens veel te kort is voor deze trein) is verder een uitzichtpunt aanwezig, vanwaar een blik geworpen kan worden op de aanleg van de nieuwe N18. Dit is trouwens ook de reden waarom de lijn hier tijdelijk onderbroken is. Tegen het einde van de dag werd op station Haaksbergen nog een line-up gemaakt met van links naar rechts de 125, 162, 660 en 451. Na afloop van het reguliere programma werd er nog een min of meer geheime fotorit georganiseerd met de 162. Door een Sik werd de trein naar Stepelo getrokken, waar de trekkende loc achterbleef en de wagens door de 162 (met vele stops onderweg) terug naar Haaksbergen werden gereden. Hier passeert de trein het laantje van Jordaan. | |
GlennQuagmire | zondag 9 april 2017 @ 23:54 |
Huh in die trein zat ik, achterin was niet extreem vol hoor, al was het redelijk vol en niet ok voor dat tijdstip. Conducteur was zich al vanaf Amersfoort aan het verontschuldigen voor het korte materieel. Was sowieso wel een mooie vent, vlak voor Rotterdam is ie nog kaartjes aan het controleren. "Dames en heren kan iedereen die gee geldig vervoerbewijs heeft zich bij mij melden? Ik moet namelijk zo omroepen. Nee, niemand? Nou ok dan moet ik jullie maar op je blauwe ogen vertrouwen!" ![]() | |
GlennQuagmire | maandag 10 april 2017 @ 00:03 |
En nog een treurig verhaal uit de noord-oost van vanavond: IC van 20:48 naar Groningen rijdt met solo ICM4, gelukkig een zitplaats kunnen bemachtigen maar trein was overvol. Paar minuten na de vertrektijd roept de machinist om dat er nog niet vertrokken kan worden omdat er fietsen en reizigers in zijn vluchtroute staan en het dus niet veilig is. Ongeveer tien minuten na vertrektijd roept de conductrice veel te vrolijk en joviaal om dat er toch echt niet veilig vertrokken kan worden en dat de trein opgeheven zal worden. Ter compensatie zal het materieel wel aan de IC naar leeuwarden van 21:18 gekoppeld worden zodat die trein niet overvol wordt. De intercity naar Leeuwarden komt uiteindelijk met +10 aan en met diezelfde vertraging wordt uiteindelijk vertrokken. De nog steeds veel te joviale conductrice roept om dat de IC naar Groningen in Zwolle zal wachten op de IC. Uiteindelijk komt de IC achter de Sprinter naar Zwolle te hangen waardoor Zwolle met ongeveer een kwartier vertraging bereikt wordt, en je raad het al: IC naar Groningen weg en de Sprinter ook. Alle reizigers mogen zich dus in de IC van een half uur later proppen en hebben naast +60 ook nog eens een veel te volle trein met een overvol gangpad omdat ook deze trein met ICM4 rijdt. Chapeau ns, chapeau ![]() | |
Eix | maandag 10 april 2017 @ 00:26 |
Ik ben alle deuren afgelopen en instappen was inderdaad wel mogelijk. Waarschijnlijk heb je mij dan langs zien lopen. ![]() Op Twitter heeft de NS in ieder geval genoeg klachten te beantwoorden. ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 00:36 |
Het reizigersoverschot is ook zo lastig ... | |
desbarts | maandag 10 april 2017 @ 00:50 |
Dan alsnog is er in het weekend een chronisch tekort aan materieel. Als er geen grote evenementen zijn is het al staan, en als die er wel zijn past het niet meer. Zeggen dat de trein niet langer kan klopt niet want doordeweeks lukt het wel gewoon om 12 bakken op de drukste tijden in te zetten. Als je dan op Zondag avond, een tijdstip wanneer het drukker is dan menig spitsuur op de noord/oost as, het voor elkaar krijgt om losse 3tjes en 4tjes in te zetten mag je als mat planner meteen de koffers pakken. En ik kan begrijpen dat de treinen in het weekend vaak worden onderhouden of wat dan ook waardoor er minder inzetbaar is. Maar trek dan de internetkabels bij de marketing er uit want die zijn ondertussen je krap geplande trein dubbel aan het volboeken. Want tegenwoordig zijn de spitstreinen rustiger dan de treinen die net na 9 uur beginnen... | |
ReisT | maandag 10 april 2017 @ 08:15 |
Je kan dit niet begrijpen, er is geen gigantisch materieeltekort in het weekend, de meeste treinen staan gewoon twee dagen nutteloos te wezen. | |
Fred | maandag 10 april 2017 @ 08:21 |
De treinen zijn idd net zo druk als de (opstel)tereinen in het weekend. | |
Salatrel | maandag 10 april 2017 @ 09:05 |
Ze dachten die mensen gaan toch allemaal lopen dus langere treinen zijn niet nodig ![]() | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 09:24 |
Handig joh, de intercity Roosendaal -> Zwolle werd in 's-Hertogenbosch naar 6b gestuurd, de IC in de richting van Utrecht en verder vertrok wel gewoon vanaf 4b. Dat is nog best een eindje lopen als je uit de voorlaatste bak stapt. En natuurlijk flikkerde de HC van de aansluitende trein gewoon op tijd de deuren dicht, en maakte een "dan moet je maar beter op de klok kijken"-gebaar naar reizigers die tevergeefs nog probeerden de deuren te openen. Bedankt hè? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 09:30 |
Reizigers ![]() ![]() | |
ReisT | maandag 10 april 2017 @ 09:52 |
Niet alleen de NS had dit weekend last van een reizigersoverschot: Mensen onwel in overvolle Belgische trein Met zo'n leuke woordvoerder die volhoudt dat er niks aan de hand was..."Kijk, ik denk dat we achteraf tevreden mogen zijn dat gezien alle omstandigheden iedereen uiteindelijk gisteravond toch nog is thuisgeraakt" ![]() | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 09:55 |
Is toch mooi, positief framen? Rijkswaterstaat is daar ook echt heel erg goed in. Heeft iemand de ANWB uit zijn slof zien schieten bij dat geblunder in de Schipholtunnel paar weken geleden? ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 10 april 2017 @ 10:05 |
Naja.. Of die tunnel in de A4 nu geblunder was.. Is een beetje dezelfde categorie als brand in een relaishuis. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 10:47 |
Nachttrein gaat vanaf dienstregeling 2018 ook regulier te Bijlmer halteren: http://www.parool.nl/amst(...)lmer-arena~a4485258/ | |
DatMeenJeNiet | maandag 10 april 2017 @ 10:58 |
Gisteren ook in een ICM4 gezeten van Groningen naar The Hague (v. 19:43). Het hele gangpad stond vol en in Assen kon al niemand meer mee. Heb tot Zwolle gestaan in een overvol tussencompartiment, waarna ik eindelijk kon zitten. Toen ik er in Almere uitmoest was door ondertussen twee maal overgegeven. Het viel me al op dat de mensen daar steeds de tussendeur openden, maar ik dacht dat vanwege de warmte was.... ![]() En ondertussen passeer je inderdaad opstelterrein na opstelterrein waar ik toch nog best wat ICM zag staan. Ik weet ook wel dat het ook weer niet zo simpel is, maar het huidige beleid om met allerlei acties en evenementen de mensen de trein in te krijgen om vervolgens keihard te bezuinigen op de bakkilometers, daar snap ik gewoon écht helemaal niks van. Dit is toch juist de groep "zwevende" reizigers die je voor je wilt winnen? | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 11:14 |
Je moet eerder denken aan de Botlekbrug bijvoorbeeld of een paar jaar geleden die tunnels in de A73 of de Coentunnel die om de haverklap afgesloten wordt vanwege een te hoge vrachtwagen. Komt mede doordat de tunnelbuis in de ene richting hoger is dan in de andere ... | |
Mr_Klaasje | maandag 10 april 2017 @ 12:05 |
Als het ze niet lukt om de logistiek te regelen dan rijden ze maar de hele zaterdag en zondag met minimaal ICM7. Kan een minimale formatie personeel op, geen gedonder met rangeren. Het is alleen wat duurder op de momenten dat je het niet nodig hebt. Tjah. Dan komt de trade-off tussen leeg rijden tegen kosten en het rangeren tegen kosten in beeld. | |
Hoog_groen | maandag 10 april 2017 @ 12:13 |
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 12:24 |
LOLWUT | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 12:25 |
Leuk, kunnen we weer lekker drama maken. "Mafklapper legt HEEL Utrecht Centraal plat!" terwijl er daar tachtig miljoen portalen staan en hij mar in eentje tegelijk kan klimmen. schakel gewoon DIE ENE bovenleiding uit en laat de rest lekker doorrijden. Maar nee daar is niet bij nagedacht bij de inrichting en nu is het de schuld van de mafklapper ![]() Wie is er dan eigenlijk de mafklapper? | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 12:52 |
Het was een vrouw ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 12:57 |
Al was het een socialist, een homo of een moslim. Maakt niks uit. | |
dennistd | maandag 10 april 2017 @ 14:06 |
Was het geen mast? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 14:07 |
Één mast is geen portaal Twee mast is een half portaal Drie mast is een paasportaal | |
ReisT | maandag 10 april 2017 @ 16:26 |
Dienstregeling opnieuw opstarten blijkt weer te moeilijk voor NS: IC Schiphol-Nijmegen en de spitssprinter Breukelen-Veenendaal gaan vandaag niet meer rijden... | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 16:37 |
Het is toch wel zorgwekkend als je ZO incapabel en wilsonbekwaam bent, dat je om 16:15 besluit dat het beter is om de hele avondspits in de puinpoeier te laten lopen, dan om te proberen gewoon te doen waar je voor betaald wordt ![]() | |
Fred | maandag 10 april 2017 @ 16:50 |
Ik heb de 9405 te pakken tussen Rotterdam en Utrecht. Valt me eigenlijk tegen wat ze er van gemaakt hebben. Minder zitplaatsen, zonder dat er nou significant meer staanplaatsen tegenover staan. | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 17:03 |
Het gaat hier over een rij-impressie van één van de eerste vernieuwde Virms neem ik aan? ![]() | |
dennistd | maandag 10 april 2017 @ 17:07 |
Na de eerste zes foto's van de Dag van de Verbrandingsmotor bij de MBS gisteren hier nog zes stuks: De eerste trein van de dag werd naar Stepelo getrokken door loc 451. Deze loc werd door Werkspoor gebouwd om om een aantal tram- en lokaalspoorwegen in het noorden en westen van het land de oude stoomtramlocs te vervangen. Uit de serie van tien locomotieven is dit het enige bewaard gebleven exemplaar. Bij de tweede trein was het de beurt aan MBS-locomotief 660 om zijn krachten te tonen op weg naar Stepelo. Achterop de trein die hier de automatische overweg in de Noordsingel passeert hangt War Department-loc 162, die de trein terug zal trekken naar Haaksbergen. Even na tweeën keerde de Wismar terug van zijn tweede rit. Dit was een extra rit: de dienstregeling was ruim opgezet en er was veel belangstelling voor deze in 1936 als T1 aan de Kleinbahn Delmenhorst-Harpstedt geleverde motorwagen, waardoor werd besloten deze extra slag te rijden. Tijdens de fotorit na afloop van het reguliere programma toonde de WD 162 nog even dat de loc niet veel onderdoet voor stoomlocomotieven, wat zwarte rook uitbraken betreft althans. Met slechts drie goederenwagens aan de haak (niet vreemd voor een na de oorlog vooral op tramlijnen ingezette loc) passeert de loc telkens weer stoppend en langzaam optrekkend de fotografen die zich in het weiland verschanst hebben. Na de laatste stop werd de sik die het spul naar Stepelo had gesleept weer aangekoppeld en vertrok het spul met twee locs vol met medewerkers weer naar Haaksbergen. | |
Salatrel | maandag 10 april 2017 @ 17:07 |
Aan mij ligt het niet ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 10 april 2017 @ 17:09 |
Maar dat is toch heel Gevaarlijk? ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 17:09 |
Dat Wismarding is echt superleuk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 17:10 |
Ja en vooral TEGEN de REGELS ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 10 april 2017 @ 17:11 |
Is erg leuk inderdaad ![]() Die tijdelijke eindhalte Stepelo stelt trouwens echt niks voor, maar het belangrijkste hebben ze wel aan gedacht: ![]() | |
Adrie072 | maandag 10 april 2017 @ 17:11 |
Na de laatste stop werd de sik die het spul naar Stepelo had gesleept weer aangekoppeld en vertrok het spul met twee locs vol met medewerkers weer naar Haaksbergen. -> Zo te zien een mooi dagje geweest! | |
Salatrel | maandag 10 april 2017 @ 17:12 |
neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo. En ja ondanks dat ik voorheen HC was en dus ook gewoon de chef trein papieren in mijn dossier heb zitten moest ik de instructie vertrekassistent meedoen ![]() | |
Salatrel | maandag 10 april 2017 @ 17:13 |
(Ik had gewoon geen zin om die tijd in die bezemkast in leiden te zitten) | |
Jappie111 | maandag 10 april 2017 @ 17:13 |
Is de reden van wat jullie noemen 'falen' van de NS niet gewoon het feit dat wij allemaal massaal gebruik maken van de trein? Als je de NS vergelijkt met buitenlandse bedrijven zou ik geen een land weten te noemen waar er meer capaciteit per vierkante kilometer rijdt dan hier. Het probleem is alleen doordat treinreizen hier zo geschikt is, we hier massaal gebruik van maken en dan krijg je volle treinen en vertragingen. En als een trein eenmaal vertraagd is is het moeilijk om deze tussen alle andere treinen alsnog te laten rijden. | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 17:14 |
Goede genade. Omdat er 20 minuten geen treinen reden? | |
Jappie111 | maandag 10 april 2017 @ 17:19 |
Kijk bijvoorbeeld naar België waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In België wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden. | |
dennistd | maandag 10 april 2017 @ 17:23 |
![]() Dat is altijd een goede reden natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 17:26 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 17:28 |
Hee kijk, het undercover promoteam ![]() | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 17:36 |
Wel eens bij de RER gekeken waar 1 (!) lijn net zoveel mensen vervoert op 1 dag als NS doet? Chanante vertoning | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 17:52 |
Gênant. En ja, we hebben het hier over het algemeen best goed. Dat neemt niet weg dat er ruimte is voor verbetering, zo'n kleine storing zoals van vanmiddag mag niet zo'n enorme uitstraling hebben. Als je het hebt over drukte en frequenties: rond ons heen zijn er echt wel plekken waar meer treinen per uur rijden over minder infra, zoals de Brighton Main Line. (De impact van een storing op de BML is echt niet grappig.) | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 17:53 |
Dat geldt toch voor ieder lijntje naar Londen? | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 17:55 |
Dat is ook zo, ja. Een tijdje terug was er iemand die het grappig vond om naakt te gaan rondhuppelen op de sporen rond Clapham Junction. Daarvan hadden SWT en Southern last tot aan het einde van de dag. | |
Fred | maandag 10 april 2017 @ 18:39 |
Jep. Moet wel iets van mijn gemopper terugnemen, had een paar nieuwe klapstoeltjes over het hoofd gezien ![]() | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 18:56 |
Kruyt ![]() https://www.rover.nl/actu(...)r-maar-flexibeler-ns | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 19:01 |
God nou, klapstoeltjes. Jeej ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 19:03 |
Toch wel eerste klas klapstoelen hè? | |
Adrie072 | maandag 10 april 2017 @ 19:04 |
Met zeker ook nog de maatstelling van de gemiddelde nederlander die 1.70 is, pijn in je rug kleredingen. | |
Adrie072 | maandag 10 april 2017 @ 19:05 |
Zit wel wat in toch.... | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 19:05 |
Ik snap geen kut van die nieuwe aantal zitplaatsen ding op de VIRM wiki.. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbeldeksinterregiomaterieel | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 19:12 |
Het staat er wel heel erg onduidelijk vermeld ja. Wat ze bedoelen: 1e klas: IRM-III 47 zitplaatsen IRM-IV 64 zitplaatsen VIRM-IV 61-63 zitplaatsen VIRM-VI 129-132 zitplaatsen VIRMm1 78 zitplaatsen 2e klas: IRM-III 228 zitplaatsen IRM-IV 310 zitplaatsen VIRM-IV 326-330 zitplaatsen VIRM-VI 438-442 VIRMm1 292 zitplaatsen Klapstoelen: IRM-III, IRM-IV: 13 klapstoelen VIRM-IV: 16 klapstoelen VIRM-VI: 26 klapstoelen VIRMm1: 32 klapstoelen Ofwel, de hoeveelheid stoelen in de 2e klas is iets verkleind, in ruil voor een grotere 1e klas en meer klapstoelen. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 19:15 |
Mooi ![]() Thanks | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 19:17 |
Die verruiming van de 1e klas zal wel wat te maken hebben met Weekend Vrij 1e klas (wat best aardig geprijsd is) en de vele acties. | |
dennistd | maandag 10 april 2017 @ 19:25 |
In het weekend heb ik eigenlijk altijd een vierzitter (of zelfs 6-persoons coupé) voor mij alleen in de 1e klas. Daarvoor hoef je het niet te doen dus. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 19:26 |
Ik zou het neerleggen bij de groei van de spoorbedrijven zelf ![]() | |
ReisT | maandag 10 april 2017 @ 19:36 |
Ofwel, meer staanplaatsen en meer lege stoelen in de spits. Op mijn traject dan tenminste. Ofwel, dan wordt ETMET pure noodzaak. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 19:43 |
Bij mij is de eerste klas altijd net zo vol als de tweede ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 10 april 2017 @ 20:08 |
Ja, maar jij reist samen met die mensen die in Utrecht bij zo'n bedrijf werken waar je voor een schijntje eerste klas kan reizen. Tussen Almere en Amsterdam kan je een kanon afschieten in de eerste klas. Tussen Dordrecht en Rotterdam ook. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 20:22 |
En in de tweede klas ook dus wat is het probleem? ![]() | |
Eix | maandag 10 april 2017 @ 20:25 |
Het lijkt wel een camper op rails ![]() ![]() Het is inderdaad waar dat Nederland een druk spoorwegnet heeft en dit de nodige uitdagingen biedt voor zowel de vervoerders (oa NS) als de infrabeheerder (Prorail). Al een aantal jaren hanteert Prorail nu een saneringsbeleid voor wat betreft 'overbodige' infra. Het voordeel is dat een wissel van een wachtspoor dat amper wordt gebruikt na sanering niet meer in storing kan vallen. Het gevolg is echter ook dat de resterende infrastructuur steeds meer een 'single-point-of-failure' wordt. Ook bij nieuwe projecten zoals 'DoorStroomStation Utrecht' zie je dat terug: in de nieuwe leest van het 'doorstroom-station' worden juist veel minder wissels in het ontwerp opgenomen. Waar men bij een verstoring bij een oud ontwerp als het ware nog om de storing heen kan rijden kan dit nu vaak niet. Gechargeerd kun je wat Prorail doet vergelijken met bijvoorbeeld het ombouwen van een snelweg zoals de A2 met vijf rijstroken tot vijf aparte rijbanen van elk één rijstrook. Met aparte rijbanen zal een incident beperkt blijven tot die ene baan. Maar uitwijken naar een andere rijstrook gaat dan dus niet. Het voordeel is dat je daarmee als infrabeheerder een betrouwbaarder product (treinpaden) kan aanbieden doordat je olievlekwerking voorkomt. Anderzijds kun je de maatschappelijke vraag stellen of het niet wenselijker is dat er bij een verstoring weliswaar vertraging en treinuitval is, maar dat er niet direct hele trajecten ('corridors') op zijn gat liggen. Dan maar ook op andere trajecten vertraagde treinen. Persoonlijk denk ik dat er prima een gulden middenweg mogelijk moet zijn, en om die reden vind ik corridor-gedachte van Prorail nogal een oversimplificatie van het complexe spoornetwerk. Naast de rol van de infrabeheerder die er dus voor zorgt dat er treinpaden beschikbaar zijn, moet de vervoerder ook de logistiek op orde hebben. Dat betekend dat de vervoerder beschikt over de nodige veerkracht om verstoringen goed bij te sturen. Ik vraag me af of het huidige corridor-model van de infrabeheerder in dat opzicht wel voldoende aansluit bij de logistieke mogelijkheden van de NS als vervoerder. Ik bedoel, fijn dat Prorail op enig moment weer treinpaden kan leveren. Maar als de NS dan al in een logistieke meltdown is terecht gekomen dan gaat er toch iets goed mis. Zeker als die meltdown alsnog overslaat naar andere trajecten door de verwevenheid van de mat- en personeelsomloop. De ene organisatie is kortom bezig met het weghalen van de wissels tussen de corridors, de andere heeft er virtueel nog talloze liggen. En voor wat betreft het falen van afgelopen weekend: er reden veel treinen op de NoordOost-corridor met de meest minimale lengte. Blijkbaar wordt NS overvallen door evenementen. En daarmee organiseert NS zelf haar eigen probleem. Ik zie echt niet in welke reden men had om zo kort te rijden. Personeel kan het niet zijn, want met dezelfde personele bezetting mag men ook langere treinen rijden. En als het goed is staan er ook reservetreinen 's weekends op de opstelterreinen afgerangeerd. Maar goed, beste stuurlui staan aan wal dus ik zal het gewoonweg wel niet snappen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 10-04-2017 20:35:37 ] | |
Litpho | maandag 10 april 2017 @ 20:29 |
Als het puur om die plaatsen gaat mag het van mij ook als het wél druk is, hoor. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 20:29 |
https://werkenbijns.nl/collegas/manager-accountmanagement/ Hier mag je boos op worden ![]() | |
Duvel | maandag 10 april 2017 @ 20:45 |
Chanant. | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 21:05 |
Mooie praatjes, maar ja ... | |
ziggyziggyziggy | maandag 10 april 2017 @ 21:19 |
Ik kan er een hele hoop over blaten, maar voor beide kanten is wat te zeggen. En over vanmiddag zal ik het maar niet hebben zonder te gaan klokkenluiden. | |
Maegrim | maandag 10 april 2017 @ 21:34 |
ach, wie leest dit nou ![]() | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 21:38 |
Meer mensen dan je denkt. | |
JDude | maandag 10 april 2017 @ 21:40 |
ICdefect doet z'n naam weer eer aan vanavond? Zag er een met zes bakken stilstaan op de fly-over tussen Breda en Lage Zwaluwe, en nog eentje met negen (das de trein vanuit Eindhoven?) klem in het blok er achter. | |
JDude | maandag 10 april 2017 @ 21:41 |
Oh en vlak daarna nog een die wel doorreed, dus die zullen ze wel via Dordt hebben gestuurd. | |
_JdM_ | maandag 10 april 2017 @ 21:47 |
NSR wordt overigens niet overvallen door evenementen: Ze (lees: elke vervoerder) dienen bij ProRail een lijst met evenementen aan zodat er geen werkzaamheden worden gepland van en naar een evenement tegelijkertijd met de verdeling van de jaardienst. Dat moet overigens voor de tweede zondag van April gebeuren voor de jaardienst 2018. [Zie netverklaring 2018] Toevalligerwijs dus afgelopen zondag. | |
Dr_Flash | maandag 10 april 2017 @ 21:49 |
Famfare brankweer hont. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 21:52 |
hi ha hoi toi toi gr gr | |
James1988 | maandag 10 april 2017 @ 21:54 |
Klopt, er is er eentje naar de kloten gegaan. Negen bakken is Den Haag - Eindhoven, zes bakken is Breda - Rotterdam - Amsterdam. Dat je er eentje hebt zien omrijden via Dordrecht zal wel zijn omdat die al onderweg was, inmiddels rijden er weer geen IC's meer tussen Breda en Den Haag Centraal. | |
b2py | maandag 10 april 2017 @ 21:54 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 22:00 |
Famfare. Briljant topic was dat ![]() | |
Maegrim | maandag 10 april 2017 @ 22:02 |
vandaar de knipoog emoticon | |
Zug-Chef | maandag 10 april 2017 @ 22:59 |
Gisteren was het zulks mooi weer dat zelfs ik me gewaagd heb in zowel de solo ICM-III'tjes als Abellio, maar uiteindelijk toch zeven leuke platen kunnen maken:![]() Met een vol beladen trein 41757 passeert het geheel hier als eerste tijdens een korte optocht van 3 leuke treinen het tussen Emmerich en Wesel in aanbouw zijnde viaduct bij Praest. ![]() Het geheel heeft zojuist nonstop Emmerich gepasseerd en is hier onderweg ter hoogte van het dorpje Praest op weg richting Keulen. Daar zou de 189 284 worden afgekoppeld en een andere trein retour Nederland meenemen. ![]() Het meerendeel van deze treinen rijdt 's nachts, maar op zondagochtend wordt al sinds jaar- en dag, ook in de HGK-tijd, bij daglicht vertrokken vanaf Kijfhoek en via de Betuweroute naar Emmerich gereden. Op zondag 9 april 2017 is dieseltraxx DE805 onderweg met een vol beladen en kleurrijke trein 41775 naar Köln Niehl-hafen en passeert hier het dorpje Praest. ![]() Sinds 6 april 2017 is de treindienst naar Arnhem verlengd waarmee voor reiziger en overheid een langgekoesterde wens is uitgekomen. Na een roerige start met flink wat treinuitval was de treindienst op zondag 9 april vrij stabiel. Strak op tijd is Abellio Flirt stel ET25 2304 onderweg als trein 20019 van Arnhem Centraal naar Düsseldorf Hbf en heeft het zojuist het stationnetje van Praest verlaten en is op weg naar de volgende stap in Millingen. Omdat er na de DuKo geen boeiende treinen meer onderweg waren en het nog uren zou duren voor er zontechnisch iets mogelijk was vanuit Duitsland besloot ik terug te gaan naar Nederland en de middag/avondoptocht vanuit Bentheim mee te pakken. Mede vanwege het wegblijven van de Van Gogh-Melzo bleek dit achteraf een goede keus. ![]() ![]() Op zondag 9 april 2017 mocht de DE 676 van Rheincargo de trein tussen Keulen en Veendam trekken. Ondanks de kortere en snellere route via Emmerich wordt er binnendoor via het Ruhrgebied, Münster en Rheine naar Bad Bentheim gereden. Na een korte stop in het grensstation mocht de trein al snel zijn weg vervolgen naar Veendam en komt hier in prachtig avondlicht door het open veld ter hoogte van Zenderen gereden. ![]() DB Cargo rijdt tweemaal per week een trein met aluminiumoxide tussen de Rotterdamse Botlek en het Slowaakse ´iar nad Hronom. Op zondagavond 9 april 2017 is de 189 084 strak op tijd vertrokken uit Bad Bentheim met 22 lege VTG Uacns'n als trein 46604 en passeert hier in de laatste zonnestralen van de dag bij Zenderen op weg naar de Botlek. | |
RokStarr | maandag 10 april 2017 @ 23:45 |
Soms is klein zijn best fijn. Klapstoeltjes en deurbeugels ftw! ![]() | |
b2py | dinsdag 11 april 2017 @ 06:27 |
Fraai Zug! | |
Fred | dinsdag 11 april 2017 @ 08:58 |
Ook leuk: een automatische snelremming bij het wegrijden voor een groen sein. ![]() | |
Fred | dinsdag 11 april 2017 @ 09:01 |
En dat is 4 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 april 2017 @ 09:03 |
oh jee, technisch mankement. Opgeheven ![]() | |
Fred | dinsdag 11 april 2017 @ 09:11 |
Ja maar... Ik zit er nog in ![]() Gelukkig voor de passagiers van de overige treinen liggen er in Rotterdam nog wel wissels. | |
Fred | dinsdag 11 april 2017 @ 09:21 |
Hij gaat nu met 15 min vertraging toch naar Groningen. De IC van .20 naar Utrecht rijdt dus niet. (De IC naar Groningen gaat in dat pad) Advies van de omroep in Rotterdam: neem de IC naar Leeuwarden, van nog een kwartier later | |
_serial_ | dinsdag 11 april 2017 @ 09:26 |
Echt heel logisch, een treinvrij weekend tussen Rotterdam - Breda/Dordrecht, en wat er wordt er continue omgeroepen op station Dordrecht / Rotterdam ? Dat er een treinvrij weekend is bij Weesp/Amsterdam etc. Maar geen woord over Rotterdam - Breda/Dordrecht. ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 11 april 2017 @ 13:32 |
Heeft iemand nog koplopers nodig? In Eindhoven schijnt 10 bakken van dat spul al de hele week stil te staan. | |
Peterselieman | dinsdag 11 april 2017 @ 13:37 |
Dat schijnt de reserve te zijn voor als er een 1100 tussen Breda en Eindhoven uitvalt. Maar beter is het om het spul de NoordOost in te gooien, gezien de berichten die we in de afgelopen weken hebben gezien over haringen in een ton. | |
bork | dinsdag 11 april 2017 @ 15:09 |
Welnee, daar wordt geen geld verdiend PSM, wel in Brabant ![]() | |
b2py | dinsdag 11 april 2017 @ 16:04 |
Dat speelt in het weekend en dan is allerminst een tekort dus dat verplaatsen levert bar weinig op. | |
Peterselieman | dinsdag 11 april 2017 @ 17:33 |
niet alleen in het weekend helaas als ik de diverse media mag geloven | |
b2py | dinsdag 11 april 2017 @ 19:49 |
Zat er wel in: http://www.treinreiziger.(...)er-werken-aan-fusie/ | |
Mr_Klaasje | dinsdag 11 april 2017 @ 20:06 |
Zolang de vertragingen maar niet ook fuseren want dan was AnsaldoBreda in een klap een van de grootste successen van de markt geweest. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 11 april 2017 @ 20:07 |
Materieeltekort, drukte, blahblah. Vertel je nou ook iets nieuws of ben je aan het posten om het posten? | |
Peterselieman | dinsdag 11 april 2017 @ 20:46 |
![]() | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 07:07 |
Die club van die blokjeslocomotief he? Levensgevaarlijk zooitje: http://www.ad.nl/binnenla(...)-het-spoor~aadef677/ | |
Maegrim | woensdag 12 april 2017 @ 09:10 |
![]() | |
Salatrel | woensdag 12 april 2017 @ 09:14 |
totaal onverwacht dit ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 april 2017 @ 09:16 |
het is nu wel weer wachten op de eerste geschokte burgemeester die geen goederentreinen meer door zijn gemeente wil hebben ![]() | |
James1988 | woensdag 12 april 2017 @ 09:27 |
![]() | |
JDude | woensdag 12 april 2017 @ 09:42 |
Ho ho, giftreinen he. Goederentreinen klinkt niet dramatisch genoeg. | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 09:45 |
Vanaf aanstaande zondag 15 nachten lang de mogelijkheid voor NS om drie treinen per richting tussen Leeuwarden - Groningen te rijden bestaande uit een dieselloc en maximaal 12 bakken VIRM of ICM en vier paden per etmaal voor een cargo. https://www.bsv.nu/wp-con(...)oningen-bd-Assen.pdf Dat u het weet in het hoge noorden. | |
Salatrel | woensdag 12 april 2017 @ 09:56 |
mag het ook een diesselloc en een enkel drietje zijn? | |
RokStarr | woensdag 12 april 2017 @ 10:08 |
Kan iemand even tussen de deur van de Lelystad-Dordrecht gaan zitten op Hollands Spoor? Dan haal ik m misschien nét ![]() -laat maar, zie m net als groene trein wegrijden terwijl de tram het station passeert- [ Bericht 18% gewijzigd door RokStarr op 12-04-2017 10:17:06 ] | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 10:24 |
Van mij wel | |
Dr_Flash | woensdag 12 april 2017 @ 10:26 |
Alle goederentreinen kunnen kennelijk giftreinen zijn. Dus alle goederentreinen zijn giftreinen. Hoppa ![]() | |
MTL | woensdag 12 april 2017 @ 12:16 |
Ik hoor net van iemand iets over een STS passage van een 'giftrein' van de 'levensgevaarlijke vervoerder', die bijna op een reizigerstrein zou zijn gebotst? ![]() Iemand die er toevallig meer van weet? | |
Maegrim | woensdag 12 april 2017 @ 12:32 |
misschien iemand die het nieuwsbericht ergens oppikt en daar een draai aan geeft? | |
renwan | woensdag 12 april 2017 @ 12:32 |
Zo, ik heb er inmiddels weer 2 diensten opzitten. Maandag zelfs dezelfde trein weer gereden en wel even mijn ogen dichtgedaan bij Gilze Rijen ( ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 12:53 |
'Een andere machinist voerde voor hij vertrok de verplichte remproef niet goed uit waardoor de trein niet kon stoppen voor rood sein.' 1+0,2 = 1,2? https://www.ilent.nl/actu(...)logistik-van-he.aspx | |
MTL | woensdag 12 april 2017 @ 13:10 |
![]() Enne, hou je taai! | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 13:18 |
Goed bezig! Succes komende dagen daar! | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 16:39 |
ProRail & NS krijgen een boete voor de punctualiteit op de HSL: https://www.ovmagazine.nl(...)staties-op-hsl-1628/ | |
Maegrim | woensdag 12 april 2017 @ 16:57 |
daar gaat m'n bonus | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 17:26 |
Maak je geen zorgen, je wordt voldoende gecompenseerd als dit doorzet:https://www.fnv.nl/sector(...)OORBEREIDING-ACTIES/ | |
GlenSpey | woensdag 12 april 2017 @ 18:15 |
Toppie! | |
Kansenjongere | woensdag 12 april 2017 @ 18:23 |
En natuurlijk meteen weer dreigen met het treiteren van reizigers in plaats van het eens een keer met klantvriendelijke acties te proberen. | |
Dr_Flash | woensdag 12 april 2017 @ 18:24 |
"wij vinden het ook heel vervelend dat het zo moet" ![]() | |
James1988 | woensdag 12 april 2017 @ 21:16 |
http://www.treinennieuws.(...)a-naar-schin-op-geul | |
derLudolf | woensdag 12 april 2017 @ 21:57 |
Met een drie maand durende opleiding die nodig is, is het ook niet vreemd dat je nauwelijks aan vrijwilligers komt. Jammer. | |
b2py | woensdag 12 april 2017 @ 22:24 |
Het grootste dilemma zal wel komen voor de SSN als er ERTMS in Nederland grootschalig uitgerold gaat worden en op termijn de ATB verdwijnt.. 1 voordeel, als ze het fixen hoeft er geen dieselloc voor bij de Havendagen ![]() | |
Anthonie24 | donderdag 13 april 2017 @ 08:52 |
deze trein vind ik er mooi uitzien.![]() | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 09:04 |
Dat hoeft imho ook helemaal niet moeilijk te zijn: • Mobiel ETCS scherm voor de machinist op de lok (vast scherm in de lok zou zonde zijn) • Positiemelding middels GSM-R • Automatisch remmen via de noodrem Nadeel is dat je dan bij een snelheidsoverschrijding direct remt naar 0 ipv de toegestane snelheid en de remmen weer op druk moeten worden gebracht na een noodrem. Zou eigenlijk ook geen probleem hoeven zijn, zo vaak rijden ze nou ook weer niet en ik denk dat zo'n stoomlok aardig zijn best moet doen om de maximale snelheid te overschrijden op de vrije baan. | |
James1988 | donderdag 13 april 2017 @ 09:17 |
Ze kunnen anders best hard ![]() http://metro.co.uk/2017/0(...)e-the-1960s-6569698/ | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 09:34 |
En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo ![]() | |
James1988 | donderdag 13 april 2017 @ 09:36 |
Tendertje erachter? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 april 2017 @ 09:40 |
Dat komt omdat men het geld niet wil uitgeven om het in één keer goed te doen. Het kan allemaal vervangen worden door een paar schermen tegenwoordig maar dat kost centen. | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 09:56 |
Groepsretour van NS aangepast, vertrek- en aankomststation moet nu voor alle reizigers gelijk zijn: http://nieuws.ns.nl/ns-past-groepsretour-aan-na-misbruik/ En reactie NS & ProRail op boete van I&M. | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 10:17 |
Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur. Het systeem in de trein hoeft niet meer te doen dan te vertellen waar hij is en wat hij aan het doen is, kunnen ontvangen wat hij moet doen, controleren dat de machinist doet wat hem verteld wordt en ingrijpen als de machinist daar in faalt. Taken die een computer ter grootte van een Raspberry Pi prima kan doen. Fleischmann en Märklin konden dit bijna 30 jaar geleden al. Diverse metro's rijden al zonder bestuurder, dus waarom het allemaal zo moeilijk moet zijn voor het grootbedrijf is mij één groot raadsel. | |
Frozen-assassin | donderdag 13 april 2017 @ 10:45 |
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!! | |
Dr_Flash | donderdag 13 april 2017 @ 10:57 |
Ja dat gehuil moet afgelopen zijn idd. Gekleuter heel de tijd ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 april 2017 @ 11:05 |
sowieso is een boete van 1,25 M peanuts voor NS. En zelfs als dat niet het geval was: het wordt gewoon weer afgewenteld op de reiziger met de volgende tariefstijging. Van Boxtel kan zijn krokodillentranen wel beter besteden lijkt me. | |
MTL | donderdag 13 april 2017 @ 11:12 |
Zo, vanmiddag/vanavond weer lekker op de HSL rijden ![]() | |
Maegrim | donderdag 13 april 2017 @ 11:14 |
Daarna mag ik vannacht jouw defecten op gaan lossen ![]() | |
MTL | donderdag 13 april 2017 @ 11:17 |
Niet zeuren, daar word je voor betaald ![]() | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 11:29 |
![]() | |
Kansenjongere | donderdag 13 april 2017 @ 11:44 |
Tsja, als je gewend bent altijd overal mee weg te komen voelt het natuurlijk heel oneerlijk als je wel een keer beboet wordt voor je wanprestaties. | |
Dr_Flash | donderdag 13 april 2017 @ 11:48 |
In die zin is het precies dezelfde Pavlov-reactie als een zwartrijder die stennis gaat maken als hij een boete krijgt. Totaal geen zelfreflectie, gewoon ohne nach zu denken: Boete? => Janken! | |
Mr_Klaasje | donderdag 13 april 2017 @ 13:01 |
Geloof me.. Hij weet het best maar trekt nu de aandacht om het verhaal te kunnen vertellen dat het juist steeds beter gaat. Is handig als inleidende beschieting als ze het volgend jaar nét niet halen want dan zou er dan een extra gele kaart getrokken kunnen worden in plaats van een rode kaart. | |
Flodder450 | donderdag 13 april 2017 @ 14:28 |
waren bezetmelders 30 jaar terug dan al een ding in de modelspoorwereld? | |
Flodder450 | donderdag 13 april 2017 @ 14:28 |
Aanrijding bij bedum trouwens http://www.rtvnoord.nl/ni(...)edum-door-aanrijding | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 14:42 |
Ik dacht dat er een soort mediacode heerst over aanrijdingen met personen? | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 15:39 |
http://nieuws.ns.nl/ns-pe(...)n-op-drukste-routes/ Driewerfhoera ![]() | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 15:40 |
Vol |