ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-04-2017 17:56:05 ]
Kan dat met alle treinen die geproduceerd worden? Een of paar stellen representatief voor de gehele serie of moet alsnog wel elke trein een (misschien korter?) testraject door?
Bij typetoelating wordt een bepaald model getest en goedgekeurd. Alle andere treinstellen moeten op dezelfde manier zijn gebouwd (en dezelfde software draaien).
Een bouwer geeft hiervoor een conformiteitsverklaring af, waarmee ze garanderen dat de rest van de vloot hetzelfde is gebouwd als het toegelaten model.
Er was eens in een niet al te ver verleden een treinenbouwer die het voor elkaar kreeg om van ieder treinstel een eigen deelserie te maken. Voor Nederland betekende dat 19 stuks en we weten allemaal hoe dat afgelopen is ...
Het noopte onze gewaardeerde Fles zelfs om naar zijn Italiaanse vrienden af te reizen omdat het zo niet langer kon
Op donderdag 6 april 2017 14:51 schreef Salatrel het volgende: Nou als je op HS staat en je gaat naar Lelystad is nou niet echt reden om vrolijk te zijn
Mocht er gelukkig uit op HS haha Delft-HS is genoeg trein voor mij op een doordeweekse dag
Op woensdag 5 april 2017 21:06 schreef Doc__Zenith het volgende: Volgend jaar 6 IC-treinen per uur tussen Limburg en Utrecht, een IC uit Den Haag (gaat die frequentie ooit nog omhoog?), een zwik stoptreinen en diverse rangeerbewegingen voor en na de spitsen: zou dat dan nog op een A/B-deel van spoor 3/4 passen (de rest is vol zat)? Met rangeerbewegingen erbij over de sporen met veel treinbewegingen? In Eindhoven krijgen ze zo'n trein echt niet binnen 5 minuten van het perron weg.
Ja, een extra kerende trein in Eindhoven kan lastig zijn, maar waarom zou je daar willen keren, als je ook door kan rijden?
verbouwd VIRM treinstel 9411 stond gisteren op Groningen, ziet er puik uit! is er trouwens nog een specifiek reden dat ze alles hebben vervangen behalve de koersdisplays? bij de NID ziet het er eigenlijk ook een beetje raar uit
Door onverwachte werkzaamheden rijden er vannacht tussen 1:20 en 5:15 uur geen nachtnet-treinen tussen Schiphol Airport en Leiden Centraal. Er rijden snelbussen tussen Schiphol Airport en Leiden Centraal. Als de werkzaamheden volgens plan verlopen rijden vrijdagochtend na 5:15 uur alle treinen weer normaal. Gebruik de snelbussen. De reisplanner is bijgewerkt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 6 april 2017 21:19 schreef Flodder450 het volgende: verbouwd VIRM treinstel 9411 stond gisteren op Groningen, ziet er puik uit! is er trouwens nog een specifiek reden dat ze alles hebben vervangen behalve de koersdisplays? bij de NID ziet het er eigenlijk ook een beetje raar uit
Er kan niet heel veel stuk aan zo'n display, dus waarom zou je ze vervangen?
Nou, ik had vandaag mijn "ontmaagding" bij Gilze-Rijen. Gelukkig niet hoeven schouwen maar dat je door het geluid van de opspattende ballast meteen weet wat er gaande is is toch wel apart.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op vrijdag 7 april 2017 00:29 schreef renwan het volgende: Nou, ik had vandaag mijn "ontmaagding" bij Gilze-Rijen. Gelukkig niet hoeven schouwen maar dat je door het geluid van de opspattende ballast meteen weet wat er gaande is is toch wel apart.
Jij bent hc toch? Ik dacht dat die altijd moesten gaan kijken... Lijkt me geen fijn werk om te doen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jij bent hc toch? Ik dacht dat die altijd moesten gaan kijken... Lijkt me geen fijn werk om te doen.
Klopt ja.
Maar op de 1100 (Den Haag centraal - Eindhoven) moeten we met 2 man op de trein zijn omdat we rijden met 9 bakken. Volgens de ICD opleiding die we gehad hebben (omdat we over de HSL rijden) moet er dan 1 HC voor en 1 HC achter zitten. Vandaag had ik gewoon het stinkende geluk dat ik voor zat en per puur toeval er 2 HC's achter zaten. Tegen de tijd dat ik achterin was waren die HC's al naar buiten.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Er kan niet heel veel stuk aan zo'n display, dus waarom zou je ze vervangen?
De oudere serie VIRM heeft een beroerd leesbaar display als de zon er op staat of andere verlichting. De laatste set heeft een veel beter leesbaar display. Wat dat betreft enorm jammer dat dat niet verbeterd is
Op vrijdag 7 april 2017 00:29 schreef renwan het volgende: Nou, ik had vandaag mijn "ontmaagding" bij Gilze-Rijen. Gelukkig niet hoeven schouwen maar dat je door het geluid van de opspattende ballast meteen weet wat er gaande is is toch wel apart.
Da`s toch verschrikkelijk om mee te maken, je moet het een plaats geven, maar toch.... niet fijn.
Het streven om binnen enkele jaren op de Maaslijn gewone elektrisch aangedreven treinen te laten rijden.
Als je het zo opschrijft klopt het natuurlijk niet, want die rijden er voor een groot deel al. De D-GTW rijdt weliswaar met dieselmotoren, maar de aandrijving is al elektrisch
Op vrijdag 7 april 2017 00:29 schreef renwan het volgende: Nou, ik had vandaag mijn "ontmaagding" bij Gilze-Rijen. Gelukkig niet hoeven schouwen maar dat je door het geluid van de opspattende ballast meteen weet wat er gaande is is toch wel apart.
Op vrijdag 7 april 2017 10:27 schreef Peterselieman het volgende: Limburg is niet blij met de uitval en vertragingen op de Maaslijn. Ze dreigen met een boete.
Als je het zo opschrijft klopt het natuurlijk niet, want die rijden er voor een groot deel al. De D-GTW rijdt weliswaar met dieselmotoren, maar de aandrijving is al elektrisch
Ik vind de opmerking "gewone" voor "elektrisch aangedreven" ook wel opvallend, is het dan zo ongewoon om dieselelektrisch te rijden? Met het verdwijnen van de DH-I/-II is het laatste (en volgens mij ook enige) diesel hydraulische mat in Nederland toch al lang verdwenen?
Ik vind de opmerking "gewone" voor "elektrisch aangedreven" ook wel opvallend, is het dan zo ongewoon om dieselelektrisch te rijden?
Bij een gewone elektrisch aangedreven trein denk ik toch in de eerste plaats aan een trein met bovenleiding, dus niet met een dieselmotor. Zo bekeken klopt het eigenlijk wel wat daar geschreven staat.
Tot nog toe hebben vandaag alle Abellio-treinen gereden op Arnhem-Emmerich. Met uitzondering van de eerste, die door een nachtgat tbv onderhoud vanuit Zevenaar ipv Arnhem vertrok.
SPOILER: AV Zevenaar
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zag wat plaatjes gisteren, het gaat echt heel hard daar
Dat zijn die sporen die toch al lang niet meer gebruikt werden, gek eigenlijk dat die er nog zo tot het eind gelegen hebben. Ze waren al een tijdje draadloos.
Op vrijdag 7 april 2017 11:42 schreef dennistd het volgende: Tot nog toe hebben vandaag alle Abellio-treinen gereden op Arnhem-Emmerich. Met uitzondering van de eerste, die door een nachtgat tbv onderhoud vanuit Zevenaar ipv Arnhem vertrok.
SPOILER: AV Zevenaar
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is cool. Emmerich is namelijk best een leuk stadje. Tot 2002 kon je er direct heen, met de EC Berner Oberland en Frans Hals en zo. En nu eindelijk weer Ik zeg DOEN!
Als je er met de ICE moet stoppen is dat nooit zo leuk (iets met het missen van panoramarijuitgen..), maar nu wil ik zeker een keertje gaan kijken daar.
En als ik daar toch in de buurt ben ook eens Wesel-Bocholt doen, voordat de boel daar helemaal gemoderniseerd is, daar ben ik nog nooit geweest terwijl het zo dichtbij is eigenlijk
Dat is niet het probleem van de concessieverlener, dat is het probleem van de vervoerder die de afspraken niet na aan het komen is. Het is niet de bedoeling dat de concessieverlener al het risico op zijn bord geschoven krijgt.
Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was.
Op vrijdag 7 april 2017 17:43 schreef ReisT het volgende: Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was.
Tsja, als je de cijfers van de HSL er naast legt wel, maar in het noorden worden die cijfers wel gehaald. Dat ondanks dat het erop lijkt dat er iets vaker treinen onderweg met een defect tot stilstand komen.
Op vrijdag 7 april 2017 17:43 schreef ReisT het volgende: Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was.
Arriva heeft er ook voor getekend dat ze het kunnen. Dat ze het niet kunnen is dus hun fout.
Dan was het dus net zo goed de fout van die andere vervoerder geweest om er ook voor te tekenen. De vervoerders die zich hebben ingeschreven hebben ingecalculeerd dat er een risico aan vast zat, wellicht niet zo groot als het daadwerkelijke risico is. Alle vervoerders hebben ook prima de mogelijkheid gehad om niet te tekenen voor dit risico.
Tsja, als je de cijfers van de HSL er naast legt wel, maar in het noorden worden die cijfers wel gehaald. Dat ondanks dat het erop lijkt dat er iets vaker treinen onderweg met een defect tot stilstand komen.
Arriva haalt op de Noordelijke Nevenlijnen gemiddeld 0.6 - 0.7% uitval op jaarbasis..
Op vrijdag 7 april 2017 18:03 schreef dcm360 het volgende: Dan was het dus net zo goed de fout van die andere vervoerder geweest om er ook voor te tekenen. De vervoerders die zich hebben ingeschreven hebben ingecalculeerd dat er een risico aan vast zat, wellicht niet zo groot als het daadwerkelijke risico is. Alle vervoerders hebben ook prima de mogelijkheid gehad om niet te tekenen voor dit risico.
Jij had liever dat niemand had ingeschreven? Want het risico was voor alle gelijk. Dan was de aanbesteding mislukt, hadden ze de lopende concessie moeten verlengen, en hadden we (nogmaals) hetzelfde probleem als nu.
6% op Breda pendel en 8,5% op Rotterdam pendel afgelopen 12 maanden
De ICD Eindhoven droeg vanochtend ook weer fijn bij Heb dankzij de NS volgens wel mijn sprintsnelheid significant verhoogd, met allemaal overstappen van 1-2 minuten
Jij had liever dat niemand had ingeschreven? Want het risico was voor alle gelijk. Dan was de aanbesteding mislukt, hadden ze de lopende concessie moeten verlengen, en hadden we (nogmaals) hetzelfde probleem als nu.
Tijdens de consultatieperiode is dit ter discussie gesteld en akkoord bevonden door alle vervoerders. Hier kan je de provincie echt niet voor verdedigen
Advies: 'Neem pas in 2019 besluit over nieuwe rol NS'
Het is beter om pas over twee jaar een besluit te nemen over een andere rol voor de Nederlandse Spoorwegen. Grote veranderingen op het spoor moeten sowieso stapsgewijs gebeuren, stelt een onderzoekscommissie vast in het rapport ‘Kiezen voor een goed spoor’ dat vanmiddag is verschenen.
Edwin van der Aa 07-04-17, 17:59 Laatste update: 18:10
Dit rapport ligt er na harde kritiek van de parlementaire enquętecommissie Fyra op de moeizame relatie tussen de Staat en de NS en de gebrekkige visie van de overheid op het spoor. Een commissie kreeg vervolgens de opdracht van het kabinet om meerdere hoofdscenario’s voor de toekomst uit te werken.
Centraal staat de vraag wie er onder welke voorwaarden mag rijden op het spoor na 2024. Daarbij hebben alle scenario’s voordelen en nadelen.
Vinger in de pap Bij het eerste model zal de NS als nationaal vervoerder het gehele spoorvervoer in Nederland worden gegund. Voordeel is dan dat de ministeries een flinke vinger in de pap houden en dat spoorbeheerder ProRail en de NS zo veel mogelijk onder één paraplu kunnen worden gebracht. Nadeel is lagere kwaliteit van vervoer en hogere kosten door gebrek aan concurrentie.
In een ander plan wordt de NS een vervoerder als alle andere vervoerders. ProRail en NS kunnen in dat concurrentiemodel in geen geval ‘onder dezelfde paraplu’ worden gebracht. De stations kunnen ook niet langer eigendom zijn van (één van de) vervoerders. Een strijd zal wel de prijzen drukken en zorgen dat iedere vervoerder zijn beste beentje voorzet om goed vervoer te leveren.
Het derde scenario is min of meer vergelijkbaar met de huidige situatie: het hoofdrailnet wordt steeds gegund aan NS met afspraken voor prestatieverbetering. Als de NS vervolgens onvoldoende presteert, kan (een deel van) het hoofdrailnet openbaar worden aanbesteed en naar een andere vervoerder gaan.
Big bang De onderzoekers maken geen keuze. Ze stellen wel vast dat een overgang naar een nieuw systeem op het spoor kostbaar en tijdrovend is. In plaats van een big bang worden stapsgewijze wijzigingen aanbevolen. Wel kunnen nu al wat maatregelen worden genomen waardoor de politiek beter weet wat er speelt op het spoor.
Het rapport is besproken in de ministerraad, maar een volgende kabinet moet besluiten welke koers er straks wordt gevaren. De onderzoekers benadrukken wel dat er pas in 2019 meer informatie beschikbaar is om gedegen te kiezen. Dan zullen ook de huidige prestaties van de NS op het hoofdrailnet zijn geëvalueerd.
Gisteren deed ik er nog aardig nuchter over maar sinds vanmiddag zit ik toch in een roes na die springer van gisteren op de 1161. Vanmorgen nog heel dapper mijn TM gesproken en gezegd dat het goed ging en ik geen begeleiding nodig had maar ongeveer 3 uur geleden toch terug gebeld en aangegeven dat ik maandag liever iemand bij me had. Het voelt voor mij zo onwerkelijk dat ondanks ik niets schokkends gezien heb en slechts de snelremming gemerkt heb en de opspattende ballast gehoord heb. Dat het toch nog meer impact heeft dan ik dacht. Het hoe en waarom boeit me eigenlijk niets maar het feit dat ik op het moment zelf al wist dat er een lichaam onder mijn trein doorrolde voelt zo vreemd. Het is voor mijn gevoel toch MIJN trein en het zijn MIJN reizigers, dat ik er samen met mijn collega's als eerste afgehaald werd en nagekeken werd door de reizigers klopt voor mijn gevoel niet.
Rationeel gezien weet ik verdomd goed dat het de eigen keus van die persoon was en dat hij er zelf een einde aan wilde maken maar emotioneel gezien kan ik er met mijn verstand niet bij. Je hoort het, je voelt het maar het besef dat het een lichaam was komt nu pas binnen en hoe hard ik het ook probeer ik kan het gewoon niet helemaal vatten. Het zal wel komen omdat het de eerste voor me was maar toch. Waarom kan ik het rationeel wel begrijpen maar emotioneel totaal niet vatten wat er nou precies gebeurd is?
Vaag gedoe allemaal
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op vrijdag 7 april 2017 20:03 schreef derLudolf het volgende: Boh, dat klinkt heftig Hopelijk heb je wat aan die hulp. Zo lang ben je nog geen HC toch?
Sterkte.
Jaartje ongeveer. Ik snap niet dat het me zo raakt want normaal ben ik juist heel koel met dit soort dingen. Misschien vandaar de frustratie. Wat een gekut.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Nogmaals sterkte! Inderdaad praten met collega's, vrienden/familie kan heel erg helpen. Ik zou dat zeker aanraden. Blijf er vooral niet mee rondlopen, dan wordt op een gegeven moment de ballast veel te zwaar.
Jaartje ongeveer. Ik snap niet dat het me zo raakt want normaal ben ik juist heel koel met dit soort dingen. Misschien vandaar de frustratie. Wat een gekut.
Praat erover, met iemand die je vertrouwd en die wilt luisteren. Kan een familielid zijn, een collega, de buurman of een kennis, maar praat erover. Ik ben in het verleden, als storingsmonteur bij het OV diverse keren betrokken geweest bij aanrijdingen (4x) en agressie (3x) en geloof me, .. praten helpt. Blijf in ieder geval er niet mee zitten.
Dankjulliewel! Ik heb er inderdaad met mijn 2 van mijn voormalig mentoren en een paar vrienden/vriendinnen/familieleden over gepraat.
Ik blijf het stom vinden dat het me meer doet dan ik dacht maar misschien heeft dat ook met verantwoordelijkheidsgevoel te maken. Dit weekend hou ik me nog koest en maandag ga ik met begeleiding weer de 1161 op
Bij Gilze-Rijen zal het wel even stressvol worden maar dat komt ongetwijfeld allemaal wel goed
[ Bericht 9% gewijzigd door renwan op 07-04-2017 21:23:24 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op vrijdag 7 april 2017 21:16 schreef renwan het volgende: Dankjulliewel! Ik heb er inderdaad met mijn 2 van mijn voormalig mentoren en een paar vrienden/vriendinnen/familieleden over gepraat.
Ik blijf het stom vinden dat het me meer doet dan ik dacht maar misschien heeft dat ook met verantwoordelijkheidsgevoel te maken. Dit weekend hou ik me nog koest en maandag ga ik met begeleiding weer de 1161 op
Bij Gilze-Rijen zal het wel even stressvol worden maar dat komt ongetwijfeld allemaal wel goed
Veel sterkte! Heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee, maar wat ik vaak te horen heb gekregen is dat het iedere dag een beetje meer 'slijt'.
Op vrijdag 7 april 2017 23:36 schreef dennistd het volgende: Jullie raden nooit wat volgens Hoogeveen de oplossing is voor de volle intercity's van/naar Groningen....
Op zondag 26 maart werd er met historisch materieel afscheid genomen van de Hoekse lijn. Met ingang van 1 april is de lijn overgegaan naar de RET die hier over een aantal maanden met de metro zal gaan rijden.
Als één van de vier treinen die doorreed naar station Hoek van Holland Strand komt Plan V 876 van het Spoorwegmuseum hier weer terug in Hoek van Holland Haven. Let ook op de bijzondere uitrijseinen richting Strand: deze kunnen alleen geel of rood tonen. Tot het stootjuk van station Strand (ongeveer een kilometer verderop) staan namelijk verder geen seinen.
Mat'54 766 van de Stichting Hondekop komt station Hoek van Holland binnenrijden als ÊÊn van de drie pendeltreinen die samen een halfuursdienst verzorgen. Rechts van de trein is een deel van de vergane glorie van dit ooit zo belangrijke station te zien.
Naast Mat'64 en Mat'54 kwam ook het nog oudere Mat'46 in actie. Als sneltrein naar Rotterdam Centraal (zonder tussengelegen stops) vertrekt hier de 273 van het Spoorwegmuseum uit Hoek van Holland Haven. Op de achtergrond het deels leegstaande stationsgebouw.
Tussen Maassluis en Hoek van Holland ligt de Maeslantkering. Deze stormvloedkering in de Nieuwe Waterweg moet onder andere Rotterdam behouden voor overstromingen. Bij de kering ligt een uitzichtheuvel, en vanaf daar heb je een mooi zicht op het spoor. Vanaf hier kun je ook aardig ver kijken: achter de 766 van de Stichting Hondekop is zelfs de skyline van Rotterdam te zien.
Ook de normale sprinters die hier decennialang ongestoord hun baantjes konden trekken stonden deze dag opeens volop in de belangstelling. Hierbij werd handig gebruik gemaakt van een bult zand die ten behoeve van de ombouw van de lijn al langs het spoor lag. Op de achtergrond is Maassluis te zien.
Tussen Maassluis Centrum en Maassluis West ligt een bovenleidingloze brug over de Keersluis. Als laatste museumtreinstel passeert de 766 deze brug op weg terug naar Rotterdam. De resterende dagen zag de lijn alleen nog sprinters, tot ook deze in de nacht van 31 maart op 1 april voor het laatst reed.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb een daluren vrij abonnement bij de NS, omdat ik tussen Lochem en Amsterdam moet kunnen reizen. Ik heb hem aangeschaft, opdat ik voor 6.30 en na 9.00 kan inchecken en voor 16.00 kan inchecken of na 18.30. Nu is het zo dat ik hier te maken heb met een overstap in Zutphen, die ik met een andere vervoerder moet reizen, Syntess. Het feit dat dit stukje door een andere vervoerder wordt aangeboden, betekent dat ik niet in heel nederland gebruik kan maken van mijn NS abonnement. Ten eerste: Tussen lochem en zutphen is de eerste trein pas 6.39. Ik kan daardoor niet voor 6.30 inchecken bij NS en kan dus in de ochtend geen gebruik maken van mijn abonnemenet. Ik meen dat er een trein extra om 6.09 moet komen vanaf lochem naar zutphen , opdat ik mij dan voor 6.30 kan inchecken bij NS. Omdat er nu geen trein rijdt om 6.09, kan ik dus nooit voor 6.30 inchecken. Daarom moet Syntess een extra trein inzetten. Ik meen dat ik het recht moet hebben om me voor 6.30 te kunnen inchecken, nu kan ik dat niet, omdat niet NS, maar Syntess dat traject heeft en niet een trein aanbiedt die mij naar een incheckpunt in zutphen voor 6.30 kan vervoeren.
ten tweede: het abonnement is geldig voor heel nederland als ik voor 16.00 heb ingecheckt. Echter, om de overstap van zutphen naar lochem voor 16.00 e maken, moet ik dus al om 14.00 vanaf Amsterdam weg, opdat ik mijn overstap / inceck Syntess dan voor 16.00 moet maken. Zodoende is mijn abbonnement dus helemaal niet zo uitgebreid als waarvoor ik hem aangeschaft heb. Gewenste Oplossing:
Kortom, ik wil dat Syntess een extra trein inzet van Lochem naar Zutphen om 6.09, en dat ik ook voor 16.00 kan inchecken bij Sytess van Zutphen naar Lochem met mijn abonnement.
Die tweets zijn geautomatiseerd, is gewoon een script die dat bericht eruit knalt naar het bedrijf waar de klacht over gaat. Ze hebben alleen een random naampje om het persoonlijker te laten lijken. Komt geen persoon/medewerker aan te pas bij die pauper site
Op zaterdag 8 april 2017 02:07 schreef dennistd het volgende: Let ook op de bijzondere uitrijseinen richting Strand: deze kunnen alleen geel of rood tonen.
Weer eens wat anders als de variant bij Soest Zuid die geen geel kan tonen maar alleen rood of groen