Extra (ddm) rijtuig tussen Amsterdam en Bentheim?quote:Op woensdag 5 april 2017 17:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Weet iemand al hoe NS ervoor gaat zorgen dat de Pimpel in de zomer groot genoeg is?
Waarom niet gewoon mee laten rijden tot Berlijn? DDM heeft al eerder in Duitsland geredenquote:Op woensdag 5 april 2017 17:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Extra (ddm) rijtuig tussen Amsterdam en Bentheim?
DDM-1 een maximale snelheid van 140km/h, terwijl de Pimpel 200km/h rijdt. En ik denk dat er ook een andere omzetter nodig is in de rijtuigen.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon mee laten rijden tot Berlijn? DDM heeft al eerder in Duitsland gereden
Nederland moet met een tegenplan komen: Duitsland moet de stroperigheid in de procedures overboord gooien zodat ze zelf kunnen investeren in zaken zoals de Friesenbrückequote:Op woensdag 5 april 2017 19:25 schreef b2py het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ven-7962071-a1553326
U wilt dat wij 105 mio investeren voor een IC? Investeer dan zelf ook even
Deze snap ik niet, waarom zou dat nu niet kunnen? Je kan toch gewoon een bestaande treindienst verlengen (de IC uit Den Haag, net zoals vroeger)?quote:In Nederland moet station Eindhoven ingrijpend verbouwd worden om die nieuwe intercityverbinding mogelijk te maken.
Die moeten ze bouwen omdat het kanquote:Op woensdag 5 april 2017 19:38 schreef b2py het volgende:
Die brug moeten ze echt gewoon zo laten, wat een nonsens die verbinding. Gaat de provincie zelf maar regelen
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal.quote:Op woensdag 5 april 2017 20:05 schreef iBugged het volgende:
Ik zag net een Thalys ri. België in Roosendaal, die zal wel weer omgeleid zijn door HSL problemen, maar ik zie in de reisplanner dat alle Thalys' ook Rotterdam C en Schiphol aandoen, worden die dan omgeleid via Dordrecht over de 'normale' lijn?
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :pquote:Op woensdag 5 april 2017 20:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal.
De voorkeursomleidingsroutes zijn via Den Haag (als Schiphol nog bereikbaar is), via Breukelen (als Rotterdam nog bereikbaar is) en via Dordrecht (als Dordrecht nog bereikbaar is).quote:Op woensdag 5 april 2017 20:09 schreef iBugged het volgende:
[..]
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :p
Omhalen via Stadion geen optie?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:14 schreef James1988 het volgende:
Die verbouwing van Eindhoven zal denk ik nodig zijn ivm capaciteit.
Eindhoven lijkt op een doorstroomstation, waarbij de perrons al goed gebruikt worden. Aan de westkant is er geen enkele plek om een trein te keren, dus dat zal in het station zelf moeten wat een hoop capaciteit kost.
Dat zou nog wel kunnen (al kan een voorlangs kruisende beweging ongewenst zijn in een BUP) maar het kan zijn dat er dan nog wat aan faciliteiten ontbreekt, bijvoorbeeld voor schoonmaken en bevoorrading.quote:Op woensdag 5 april 2017 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omhalen via Stadion geen optie?
Waar liggen die dan?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Hangt er vanaf hoe lang je wilt keren. Anders zou je namelijk ook nog even via de reinigingsperrons kunnen rijden.
volgens sporenplan ergens tussen het station en de werkplaats, in de buurt van waar ze dat tijdelijke perronnetje hebben gehad.quote:
Dat is toch niet tussen Stadion en Hbf?quote:Op woensdag 5 april 2017 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens sporenplan ergens tussen het station en de werkplaats, in de buurt van waar ze dat tijdelijke perronnetje hebben gehad.
dat zeg ik ook nergens, maar je moet ergens kopmakenquote:Op woensdag 5 april 2017 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is toch niet tussen Stadion en Hbf?
I rest my casequote:Op woensdag 5 april 2017 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omhalen via Stadion geen optie?
Ik heb hier nog een filmpje van <3quote:Op woensdag 5 april 2017 18:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
120 153 Kirchseeon 10.6.89 Die 120 151 und 153 fuhren einige Wochen mit NS-Doppelstockwagen auf der S4 in München für Testzwecke.
Foto: Werner Brutzer
Gaat dat op een willekeurige donderdag van start ja?quote:Op donderdag 6 april 2017 07:52 schreef De_Hertog het volgende:
De nieuwe Abellio RE 19 (Arnhem-Dusseldorf) heeft een mooie start: die van 7:44 reed niet, die van 8:44 staat op de borden als 'diverted'. Trein zelf ook nog niet gezien dus
Die van 5.44 en 6.44 ook niet trouwensquote:Op donderdag 6 april 2017 07:52 schreef De_Hertog het volgende:
De nieuwe Abellio RE 19 (Arnhem-Dusseldorf) heeft een mooie start: die van 7:44 reed niet, die van 8:44 staat op de borden als 'diverted'. Trein zelf ook nog niet gezien dus
T/m gisteren waren er werkzaamheden in Duitsland, waar ook de ICE last van had. Misschien was er geen pad voor die RE?quote:Op donderdag 6 april 2017 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat dat op een willekeurige donderdag van start ja?
ProRail had deze week wel een blogje over Waddinxveen Triangelquote:Op donderdag 6 april 2017 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat dat op een willekeurige donderdag van start ja?
Hoe zit het trouwens met Boskoop Snijdelwijk? Gaat dat nogeens wat worden?
Dat schrijft Abellio in ieder geval ook: https://www.abellio.de/de(...)ts/verkehrsmeldungenquote:Op donderdag 6 april 2017 09:09 schreef Peterselieman het volgende:
Storing aan de trein naar het schijnt
Op de HSL was nog veel vaker getest, maar een week na de start van Fyra V160 tussen Amsterdam en Rotterdam werd de treindienst weer stilgelegd omdat er was ontdekt dat de Traxx voor storingen zorgde op het naastgelegen klassieke spoor bij Nieuw-Vennep.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
Die trein zelf hebben ze in Nederland een miljoen miljard keer getest. Ze zijn er zelfs mee de Betuweroute op geweest.
Een defect stel resulteert wel in minder beschikbaar jaquote:Op donderdag 6 april 2017 09:59 schreef dennistd het volgende:
Inmiddels lijken ze wel te rijden maar slechts tot Zevenaar. Daar zal dan wel een negatieve kering plaatsvinden. Blijkbaar een tekort aan meerspanningsstellen, of ze zitten gewoon in de verkeerde omlopen (niet heel vreemd als je ze maanden door elkaar hebt gebruikt).
Zo godsonmogelijk is het toch ook niet, treinen in de juiste volgorde koppelen.quote:Op donderdag 6 april 2017 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
een niet helemaal gelukte softwareupdate en setjes treinen die in de verkeerde volgorde rijden met richting Emmerich het in Nederland toegelaten stel achterop
http://www.somda.nl/forum(...)ende+dingen+6+april/
Waarschijnlijk wel als je het sinds december in willekeurige volgorde hebt kunnen doen.quote:Op donderdag 6 april 2017 11:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zo godsonmogelijk is het toch ook niet, treinen in de juiste volgorde koppelen.
Nee, treinstellen PER STUK toelating verlenen slaat ergens op bedoel jequote:Op donderdag 6 april 2017 11:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zo godsonmogelijk is het toch ook niet, treinen in de juiste volgorde koppelen.
Hoezo per stuk? Volgens mij is gewoon de hele serie toegelaten hoor, maar Abellio heeft ervoor gekozen om maar 7 multicourante treinstellen aan te schaffen, tegenover 13 monocourante. Er zijn (na nog een keer rekenen) vijf omlopen, daarvoor zou zeven genoeg moeten zijn. Maar als je ze in de verkeerde omlopen zet dan gaat het mis inderdaad...quote:Op donderdag 6 april 2017 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, treinstellen PER STUK toelating verlenen slaat ergens op bedoel je
Kan dat met alle treinen die geproduceerd worden? Een of paar stellen representatief voor de gehele serie of moet alsnog wel elke trein een (misschien korter?) testraject door?quote:Op donderdag 6 april 2017 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, treinstellen PER STUK toelating verlenen slaat ergens op bedoel je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |