GlenSpey | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:48 |
Op verzoek van Peter een foto van een zeemeermin:![]() | |
Onnoman | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:49 |
ik heb echt geniale collectors items van de NS | |
b2py | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:59 |
Beste schnitzels wel heren! ![]() | |
Hallojo | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:05 |
Eet smakelijk! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:06 |
Ik heb echt een enorm geheim in mijn broek. Nu jij weer! ![]() | |
Onnoman | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:15 |
ik heb een geheim in mijn vuist | |
derLudolf | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:37 |
Is het geheim dat jij zijn geheim door je vuist laat glijden? ![]() | |
Adrie072 | zaterdag 14 januari 2017 @ 21:09 |
En de echte bierpullen! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 januari 2017 @ 21:40 |
die hebben we maar meteen aangeschaft voor 5 ekkies. | |
Onnoman | zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50 |
![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 14 januari 2017 @ 22:04 |
Ziet er goed uit heren! en dame ![]() | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:11 |
Zit nog even in een kroegje | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:17 |
Ik moest huilen, zo mooi vond ik zwarte woud ![]() | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:19 |
De treinmannen slapen al | |
derLudolf | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:20 |
Zat daar gewone pils in. Een ze van een café in Augsburg, dat zat er Kellerbier in ![]() | |
derLudolf | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:20 |
En jij bent nooit wakker? Grote meid ![]() | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:24 |
Nou nooit is overdreven maar nu toevallig nog wel, had ook een dutje gedaan | |
Peterselieman | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:25 |
emo | |
James1988 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:26 |
Het bier dat erin zat was van het merk dat op die pul staat. En dat smaakte goed ![]() | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:27 |
Klopt wel ![]() | |
derLudolf | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:28 |
Nooit moest alleen zijn overigens. waarom Typ ik nooit. ![]() | |
derLudolf | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:29 |
Ik zit in team Dennis ![]() Hoe bevalt het andere hotel? | |
James1988 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:31 |
Ja euh, bevalt prima. Het is alleen een stukje lopen naar waar de rest zit. Is niet zo erg, lopen is gezond. | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:31 |
Het is wel een beetje zielig hoor! | |
liesje1979 | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:56 |
Ben ook weer velig op mijn kamer | |
Dr_Flash | zondag 15 januari 2017 @ 00:07 |
Nog wilde dingen gedaan? | |
Zelfscanner | zondag 15 januari 2017 @ 00:42 |
Heeft iemand ooit een SGM-8 zien rijden/is dat normaal? Het zal vast, maar na 1000+ treindagen nog nooit tegengekomen. ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Zelfscanner op 15-01-2017 01:17:09 ] | |
b2py | zondag 15 januari 2017 @ 01:01 |
Ja, regelmatig | |
b2py | zondag 15 januari 2017 @ 02:36 |
Jonge, zit niet te Jinx editen als ik al geantwoord heb | |
MTL | zondag 15 januari 2017 @ 02:46 |
Pff, is het vandaag nationale laveloos-zijn-gewoon-omdat-het-kan-dag? Eerst al met een groep jongeren toen ik van Maastricht naar Eindhoven reed en net het nachtnet van Eindhoven naar Rotterdam zat echt helemaal compleet vol met zwaar beschonken jong-en-lui ![]() Heb dan toch altijd weer medelijden met mijn collega's die door de trein heen moeten. Gelukkig zijn ze op het nachtnet wel altijd met z'n tweeën. Overigens ging het flink tekeer met sneeuw in Limburg ![]() Dit was het resultaat op de heenweg van misschien 5 minuten door een sneeuwbui rijden: ![]() Op de terugweg trof ik meerdere van dat soort buien aan. Het blijft toch mooi om te zien hoe alles langzaam in het wit veranderd ![]() | |
ReisT | zondag 15 januari 2017 @ 08:57 |
Er ligt verse sneeuw in Konstanz. We zitten nu met z'n allen aan het ontbijt (ja, ook James!). Op naar de Katamaran zometeen! | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 09:47 |
Alsof dát zo bijzonder is. ![]() | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 09:56 |
En daar is de catamaran ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 10:01 |
En op de boot:![]() | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 10:02 |
Jeej! ![]() | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 10:08 |
Hopelijk dat de katamaran niet zinkt... | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 10:09 |
* dennistd hoopt vooral dat greavy niet zingt | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 10:10 |
ik ga niet zwemmen nee. | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 10:22 |
Titanic momentje ![]() | |
DutchTrain | zondag 15 januari 2017 @ 10:32 |
'Iceberg ahead' of is er iemand een potloodtekening van je aan het maken? Voorspoedige terugreis! | |
GlenSpey | zondag 15 januari 2017 @ 10:43 |
Nope, nog nooit gezien | |
GlenSpey | zondag 15 januari 2017 @ 10:44 |
Dit is weer de periode in de aanloop naar carnaval. Als je dan de pech hebt om door de zuidelijke provincies op een zaterdagavond/zondagnacht te moeten rijden dan kan je dat tegenkomen... ![]() Heb er zelf trouwens helemaal niks mee, dom zuipfeest ![]() | |
Hallojo | zondag 15 januari 2017 @ 11:10 |
Lekker chillen op de catamaran ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 11:34 |
Gek he op een zaterdagavond? | |
DeaDLocK2K | zondag 15 januari 2017 @ 11:51 |
Hele nacht op de WC gezeten en ik durf er nog steeds niet ver van weg dus ik blijf thuis ![]() | |
MTL | zondag 15 januari 2017 @ 12:07 |
Ja ![]() Meestal zitten er vrij weinig mensen in die trein en zelfs als het wat drukker is, zijn ze eigenlijk niet zo beschonken, dus grote groepen dronken jongeren valt dan op. [ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 15-01-2017 13:00:30 ] | |
bork | zondag 15 januari 2017 @ 12:37 |
Prima wc's in de ICE hoor ![]() ![]() | |
bork | zondag 15 januari 2017 @ 12:46 |
Al in Ulm? Jullie ICE heeft nu 9 minuutjes vertraging. Jullie IRE staat er zie ik ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 12:53 |
Nee, we zijn in Friedrichshafen in de verkeerde trein gestapt en staan nu in Lindau | |
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 12:54 |
![]() | |
b2py | zondag 15 januari 2017 @ 12:57 |
Zo'n sneeuwstorm blokkeert ook je hele zicht | |
bork | zondag 15 januari 2017 @ 13:07 |
Mooi station ![]() ![]() | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 13:12 |
zeker, maar hebben de machinist ff bedreigd en heeft ons in Ulm afgezet. Waar we ff moesten rennen over het perron door een niet-gecommuniceerde Umgekehrte Wagenreihung. Stonden toen dus thv 37, en moesten naar 23. Aan de ANDERE kant van het station ergens. Maar we zijn weer onderweg | |
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 13:15 |
Ook in de juiste trein? | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 13:21 |
ICE 518 met +9 uit Ulm. | |
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 13:26 |
Nummertjes zijn voor in het schriftje van socios, oftewel, die boeien niet ![]() | |
Peter | zondag 15 januari 2017 @ 13:29 |
Ja dus | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 13:37 |
kijk maar in het boekje, staat dat nummer ook in. | |
bork | zondag 15 januari 2017 @ 13:55 |
ff peukenpauze in Stuttgart | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 13:57 |
Thanks for the info! | |
bork | zondag 15 januari 2017 @ 14:42 |
Panaroma-rijtuig? | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 15:07 |
Ja, panorama naar achter: ![]() | |
Hieronymus-G | zondag 15 januari 2017 @ 17:59 |
Ik heb een vraag voor de kenners op dit forum. Ik ben zelf niet betrokken bij NS, ProRail en dergelijken, ik kom eigenlijk alleen op dit forum voor de plaatjes. Nu zag ik laatst tijdens een reclame voor ´De Mama´s´ (vrouwen die zich inzetten voor dakloze kinderen in Zuid Afrika) in de achtergrond een gele trein rijden met blauwe, diagonale lijnen, zoals vroeger hier de Sprinters en Apenkoppen waren gekleurd. Laatst keek ik een film uit Zuid Afrika en zag ik die zelfde trein weer. Is het zo dat, mede dankzij het verband dat Nederland al heeft met Zuid Afrika, dat oud materieel van Nederland naar Zuid Afrika is gegaan, en zo ja welk materieel? Of is dit gewoon stom toeval? | |
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 18:08 |
Is volgens mij gewoon toeval. Waarschijnlijk zag je dit materieel: https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_5M2 | |
Hieronymus-G | zondag 15 januari 2017 @ 18:10 |
Dat is hem inderdaad! Bedankt! | |
Zug-Chef | zondag 15 januari 2017 @ 19:37 |
Vanmiddag in Oost-Grunn:![]() Ook in 2017 rijdt DB Cargo weer driemaal per week de dolime-treinen tussen Hermalle en Veendam v.v. In tegenstelling tot doordeweeks vindt de bediening van Nedmag in Veendam op zondag bij daglicht plaats. De uit 25 wagens bestaande trein is een dag eerder, op zaterdag, met een DBC 1600 vanuit Sittard in Onnen aangekomen. Nog voordat de zon goed en wel op is, staat de trein de volgende ochtend alweer binnen in Veendam. Na het lossen van de trein loopt de lok om en wordt een pad aangevraagd terug naar Onnen. Op zondag 15 januari 2017 was het in tegenstelling tot een groot deel van Nederland wél zonnig in Oost-Groningen waardoor de afvoer van de lege trein met aan kop de 6412 van DB Cargo vastgelegd kon worden in het station van Zuidbroek. Zoals vaak was de trein vroeg klaar en werd met -90 naar Onnen gereden. Het lokpersoneel kan zo ook weer vroeg naar huis. De trein overnacht in Onnen en vertrekt op maandagochtend met een DBC 1600 richting Sittard. ![]() Ondanks de aangevaren spoorbrug tussen Weener (D) en Leer (D) zet Arriva het Wiederline-concept door. De drie bestickerde GTW-stellen met Nederlandse- en Duitse vlag hebben ook in 2017 hun outfit behouden. Op de zonnige zondag van 15 januari 2017 is stel 10303 onderweg vanuit Veendam naar Groningen en heeft daarnet als trein 37852 het station van Zuidbroek verlaten. | |
Dr_Flash | zondag 15 januari 2017 @ 21:43 |
En gelukkig is geen treinenrondje compleet zonder een stukje wanprestatie van NS. Trein Arnhem -Zwolle kapt er in Zutphen mee. Nul omroep. Blijkt dat het alleen in Nijmegen omgeroepen is dat er in Zutphen overgestapt moest worden. Vraag ik het personeel waarom er niks omgeroepen wordt, dat weten ze niet. Echt hef jezelf op, teringfalers | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 21:47 |
En de trein naar Hengelo is met een dikke +5 onderweg, waardoor de overstap op de treinvervangende bus naar Oldenzaal waarschijnlijk mis gaat... | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 21:52 |
hef jezelf eens op joh, bromsnor | |
derLudolf | zondag 15 januari 2017 @ 21:53 |
Hij is meestal op tijd en communiceert in heldere taal, waarom zou die ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 21:54 |
hoi seksist ![]() | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 21:55 |
MCH heeft bijdehandjes gegeten vandaag? | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 21:56 |
Hutjemutje in weetikveel watvoor type trein. Acclimatiseren mach. | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 21:56 |
Sta nu met Peter en Liesje in een ICM4 waar men op de deuren geplakt staat. Want de IC's Utrecht Den Haag rijdt niet door een storing. | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 21:58 |
Lol.datsoort type trein dus. Ik wil terug ![]() | |
Duvel | zondag 15 januari 2017 @ 22:00 |
Sterkte vanaf de ruime bank, thuis. | |
ReisT | zondag 15 januari 2017 @ 22:02 |
Wat Duvel zegt. | |
Dr_Flash | zondag 15 januari 2017 @ 22:06 |
Nou, ik ben ook weer thuis dus. Ik vond het een uitermate geslaagd weekend, ondanks NS ![]() | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 22:07 |
"Dames en heren, het volgende station is 's-Hertogenbosch. De deuren blijven nog even gesloten, even geduld aub. " Want? | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 22:09 |
Ik sta nu pas in Delden, dik +3 met een overstap trein-bus van 4 minuten in Hengelo.... | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 22:10 |
"Dames en heren, de deuren zijn ontgrendeld. U kunt nu uitstappen." Maar je zegt even niet waarom de deuren niet eerder werden ontgrendeld? | |
b2py | zondag 15 januari 2017 @ 22:14 |
Dat doen ze vaak als er dan S&V moet komen voor een moeilijke passagier en om die niet wijzer te maken dan hij is houden ze het stil. Daarbij kan iemand ook vreemd gaan doen als hij/zij weet dat er naar hem/haar gezocht wordt door een S&V team. | |
Dr_Flash | zondag 15 januari 2017 @ 22:15 |
Douchen, slapen. Tot morgen ![]() ![]() | |
b2py | zondag 15 januari 2017 @ 22:15 |
Al een medewerker gevraagd om de bus vast te houden? Even wat collega's gebeld? | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 22:15 |
Ja, dat snap ik nog wel. Maar zeg dan tenminste iets wanneer de deuren wel geopend zijn. | |
b2py | zondag 15 januari 2017 @ 22:16 |
Ik weet niet of die lui nog moeten assisteren als S&V in actie komt? Dader aanwijzen oid? Iig wel jammer ja | |
Dr_Flash | zondag 15 januari 2017 @ 22:18 |
Maar het is al opgelost, volgend jaar gaan we met de boot ![]() | |
derLudolf | zondag 15 januari 2017 @ 22:19 |
Met de Zonnebloem een reisje over de Rijn? | |
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 22:19 |
Van Calais naar Dover? Pff, daar ben ik zeeziek in geweest. Staken destijds net in een storm het kanaal over ![]() | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 22:21 |
Best een leuk idee, daarna een beetje door Engeland crossen. Dat kan best wel goedkoop (Advance) en met een groepje al helemaal. Mag greavy dan weer regelen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 januari 2017 @ 22:24 |
Nee gewoon Hoek - Harwich heen, Newcastle - IJmuiden terug. Of zo. | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 22:31 |
Greavy ![]() | |
Peter | zondag 15 januari 2017 @ 22:31 |
Bijna in Den Haag Hoeveel km is Arnhem-Den Haag eigenlijk? | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 22:34 |
En hoeveel km is het terug? ![]() | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 22:34 |
117,5 km. Misschien een paar meter meer of minder als gevolg van DSSU. | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 22:37 |
Tof, ga ik ook mee. | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 22:39 |
Thuis. ![]() | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 22:49 |
ik ook bijna. Het voelt een beetje als het einde van een schoolreisje waarbij als ik als laatste in mijn uppie in de bus zit. Weg groepje. ![]() Wat was het tof! ![]() | |
Peter | zondag 15 januari 2017 @ 22:58 |
Thuis! Was weer gezellig! | |
James1988 | zondag 15 januari 2017 @ 23:00 |
Geweldige reis gehad. Weer leuke mensen gezien, lekker gegeten en gedronken, mooie uitzichten gehad en eigenlijk ging de reis voortreffelijk (behalve dat akkefietje in Emmerich dan). Dat gefaal van het hotel gisteren was een beetje jammer, maar ach... niks aan te doen. | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 23:06 |
Dus. In Alexander de bus gehaald die met 105 over de snelweg scheurde naar Zwijndrecht, en van de geplande 25 minuten er maar 13 over deed om in Zwijndrecht te komen. De heenreis ging in 16 minuten. Was een erg gezellig weekend, zeker voor herhaling vatbaar. Ook meerdaags. Veel gelachen. | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 23:16 |
Ik heb even een telefoontje naar de verkeersleiding gepleegd ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 23:19 |
Medepassagiers waren je dankbaar zeker? ![]() | |
liesje1979 | zondag 15 januari 2017 @ 23:19 |
Thuis. | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 23:21 |
Denk het wel, kwamen er zeker nog vijf na mij binnen (terwijl ik al normaal tempo liep omdat ie toch zou wachten). | |
Frozen-assassin | zondag 15 januari 2017 @ 23:47 |
Eigenlijk zou ik het logisch vinden als de bus wacht tot de trein binnenkomt. Heb het wel vaker meegemaakt dat ik overstap miste op minuut. Maar dat is kennelijk niet haalbaar? | |
greavy | zondag 15 januari 2017 @ 23:48 |
"maar de buschauffeur weet niet of de trein binnengekomen is"-geneuzel zal je dan wel krijgen. | |
dennistd | zondag 15 januari 2017 @ 23:54 |
Dat zou logisch zijn ja, maar de chauffeur heeft vanaf het busstation geen zicht op een trein die binnenkomt op spoor 3b aan de andere kant van het veel hoger liggende station. En als ie er niet is op vertrektijd, heeft ie dan drie of twintig minuten vertraging? | |
b2py | maandag 16 januari 2017 @ 08:03 |
Lijkt mij meer een taak voor transportbesturing om die aansluiting te bewaken dan een chauffeur overigens | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 09:38 |
Ik heb een bonusfilmpje van het Nieuwjaarsrondje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 09:47 |
Dat was niet in Düsseldorf maar in Droplöllhausen ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 09:50 |
PTA / [Tripreport] PTA meets TRV.Nieuwjaarsrondje. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 09:54 |
Ohja kut, Duisburg ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 09:58 |
Echt serieus, dat ik uberhaubt op t goede station stond daar, na die nacht doorhalen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 10:14 |
Nou, een wonder op zich idd ![]() ![]() Ik ben net uitgeslapen en aangekleed. Foto's staan nog op de camera. Hopelijk in de loop van de dag wat meer ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 16 januari 2017 @ 12:27 |
Of je geeft die chauffeur gewoon de middelen en richtlijnen waarmee die zelf een beslissing kan maken. In de OV-sector wordt soms ontzettend moeilijk gedaan over dingen die je heel simpel kan oplossen. Nog zo'n epistel is het uitleggen van de rolstoelplaat door een buschauffeur voor een rolstoeler. Dat is kennelijk lastiger dan een raket naar de maan sturen. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 12:44 |
Dat valt op zich dan ook best mee ![]()
| |
b2py | maandag 16 januari 2017 @ 12:51 |
In DvhN stond een stukje over een machinist die met een plaat uit de cabine kwam, neerlegde, rolstoeler eroverheen, plaat terug de cabine in en weer door. Dat alles in 20 sec. | |
Peterselieman | maandag 16 januari 2017 @ 12:56 |
Deze column van RTV Noord bedoel je? http://www.rtvnoord.nl/ni(...)achinist-is-een-held | |
b2py | maandag 16 januari 2017 @ 13:18 |
Voldoet volledig aan de omschrijving he | |
derLudolf | maandag 16 januari 2017 @ 13:19 |
Mooie verhaaltjes altijd van Hulsegge ![]() | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 13:49 |
Google Photos heeft een videootje gemaakt van de foto's die ik afgelopen weekend heb gemaakt ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 14:09 |
Die 8e foto. ![]() ![]() Nu heb ik heimwee. | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 14:12 |
Of 7e. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 14:33 |
Lekker pornodeuntje eronder ook ![]() | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 14:34 |
En de TGV Duplex zit er niet eens in ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 januari 2017 @ 14:55 |
Worden die oude Veolia GTWs waar Arriva nu mee rondrijdt in Limburg eigenlijk nog omgebouwd naar Arriva kleurstelling e.d.? Het zijn nu namelijk gewoon Veolia treinen met wit-rode kleurstelling en een roodkleurig interieur, maar voor de vorm zitten er maar blauwe Arriva-stickers opgeplakt. Ik vind het er persoonlijk geen gezicht, vooral als je het vergelijkt met hoe de nieuwe FLIRTs van Arriva er uitzien. | |
#ANONIEM | maandag 16 januari 2017 @ 14:56 |
He ? Bedoel je dat dit is gebeurd zonder jouw medeweten? Hoe kan dat dan? Maar... ik vind het een leuk filmpje. Muziek minder, maar oké. [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2017 14:57:09 ] | |
GlenSpey | maandag 16 januari 2017 @ 14:57 |
Leuk, maar waar zijn de groepsfoto's? ![]() | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 15:00 |
Google Photos uploadt alle foto's naar hun clouddienst, dat heb ik ooit zelf ingesteld. GPhotos komt soms zelf met voorstellen om iets te doen met die foto's. Zo maakt het ding zelf albums aan ("Trip to Konstanz") of komt hij met suggesties om nog wat aan de foto's te sleutelen. Het is best geinig ![]() Thanks ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 15:31 |
Zijn er niet. Jullie willen hier alleen maar treinen zien toch? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 15:32 |
Leuk filmpje.... Ohja, en mocht er afgevraagd zijn waarom ik wel vrij was maar niet ben meegegaan....: Ik had het weekend vrij gevraagd, maar pas heel laat een 'Ja' gekregen toen bij jullie al alles in kannen en kruiken was. ![]() Daarna ben ik t vrije weekend vergeten, totdat ik het op t rooster tegenkwam en heb nogal last minute een weekendje Essen (Ruhr) geboekt om dat mijn laatste tripje naar Essen (Ruhr), met Fles half in het water was gevallen... Toen ik er dus vrij laat tot het besef kwam dat dit het PTA weekend was, en jullie dus min of meer in de buurt gingen overstappen gingen zijn... ![]() | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 15:43 |
Het was leuk om je even te zien in Duisburg ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 15:45 |
Nou ja je had gisteravond nog naar Köln kunnen komen, deadlock zat op de pot het hele weekend ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 15:48 |
Ja, dankje, ik was wel wat brak enzo, had een nacht overgeslagen en nog wat sprintjes getrokken om de overstap te redden, kansloze actie achteraf natuurlijk ![]() Achteraf misschien wel, ik was gisteren rond 15.00 inderdaad in Leverkusen Mitte Bf. Heb er nog even aan gedacht ![]() | |
greavy | maandag 16 januari 2017 @ 16:10 |
Dennis en ik waren er niet, hadden de eerste klas ff tot ons eigendom gemaakt vanaf Duisburg tot Mannheim, achter de machinist, waar we alsnog weinig van zagen want er zat een treinstel voor ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 16:17 |
Ik had zoiets begrepen ja, acht volgende keer beter! Dennis tref ik wel een keer in de bus in Doorn... | |
dennistd | maandag 16 januari 2017 @ 16:30 |
Daar kom ik niet meer nu ik een contract in Twente heb gekregen ![]() | |
greavy | maandag 16 januari 2017 @ 16:32 |
Had je nog wel wat zicht daar in Twente, Dennis? Vanochtend in Zwijndrecht volle zon, bij Haaften max. 150 meter zicht, bij Valburg maximaal 100 meter. Toen maar omgekeerd en de Rotterdamse havens ingedoken, die autotrein zou amper op de foto opvallen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 januari 2017 @ 16:33 |
Oh..eh...nou...Die zie ik dan nog wel een keer 'tout court'... ![]() | |
dennistd | maandag 16 januari 2017 @ 16:48 |
Gisteravond (nadat ik mijn auto eindelijk ontdooit had) was het wel mistig, maar vandaag heb ik hier nog geen mist gezien. | |
greavy | maandag 16 januari 2017 @ 17:17 |
15 Januari 2017 - In het Duitse Friedrichshafe arriveert tijdens een sneeuwbui deze fraaie trein, die na een korte stop weer zal vertrekken naar Lindau, eveneens aan de Bodensee. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 17:28 |
Rummikub is belangrijker dan goederentreinen.![]() Sneeuw in het prachtige Schwarzwald ![]() ![]() Stiekeme badslipperfan ontmaskerd ![]() ![]() Het hotel. Zo prachtig als het van buiten was, zo matig was het van binnen. ![]() De Katamaran naar Friedrichshafen. ![]() Flink wat sneeuw in FN-Stadt waar deze 2 motorwagentjes BR650 bijna vertrekken naar Aulendorf. ![]() "Uhmmm.... en hoe laat kun je dan in Uitgeest zijn....? ![]() ![]() En tot slot nog een goeie schnitzel met spiegelei ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 januari 2017 @ 17:37 |
Die een na laatste. Daar lijken Peter en jij bijna broers ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 17:38 |
Ik had die bril eerst ![]() | |
MTL | maandag 16 januari 2017 @ 17:49 |
![]() Ziet er als een geslaagde reis uit! | |
Eix | maandag 16 januari 2017 @ 18:16 |
Ziet er tof uit. ![]() | |
b2py | maandag 16 januari 2017 @ 18:50 |
Awesome shirt Thijs | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 20:08 |
De uitslag van de Quiz in het boekje: 1. Dennistd 2 punten (wint na shootouts) 2. James1988 2 punten 3. Everybody else 0 punten Er waren 10 punten te vergeven per persoon ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 16 januari 2017 @ 20:51 |
Wat een goeie foto's jongens ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 20:58 |
NEE niet jouw foto's nu ![]() echt niet, bedankt ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 16 januari 2017 @ 21:08 |
Huh? | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 21:10 |
Die quiz was ook veel te moeilijk. ![]() | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 21:16 |
Gisteren hadden we het in de ICE over de railquiz van de NVBS, als je wil kun je daar nog wat over teruglezen op hun website. Daar staat ook de vragenlijst van de laatste keer. http://nvbs-actueel.com/2016-9-november-railquiz/ | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 21:17 |
Oh ik fantaseerde even dat jij van je "productie" ook foto's gemaakt had en zo ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 21:19 |
die hadden heus wel geweten hoe je een Kontrollziffer berekent ![]() | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 21:23 |
Die wel ja ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 21:25 |
Ik zie een bekend gezicht. ![]() En dat tunnelverhaal is tof. ![]() | |
dennistd | maandag 16 januari 2017 @ 21:27 |
Ja, mijn hobby is railquizzen winnen ![]() Nu bezig met de foto's, jij wou wel gewoon herkenbaar in beeld toch? | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 21:29 |
[sub]Hangt er een beetje vanaf hoe belabberd ik er op sta. ![]() ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 21:30 |
Dat blijkt. Zij hadden 2 punten. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 21:30 |
Volgend jaar Liesje en de Liesjes met eigen team in de railquiz ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 16 januari 2017 @ 21:30 |
Zelfs ik zie een bekend gezicht! | |
James1988 | maandag 16 januari 2017 @ 21:31 |
Achteraf wel. Op het moment zelf hadden we vooral zoiets van "what the f..." ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 21:31 |
![]() ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 21:32 |
Lol in mijn uppie. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 16 januari 2017 @ 21:32 |
Oh ah bah. Nee. Baaaaaaah ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 21:34 |
Snap ik. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 21:37 |
Ja precies, dat ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 21:39 |
Nou ik denk niet dat we ooit nog een vrouwloos nieuwjaarsrondje gaan meemaken. Read my lips. Of doe er wat anders mee, mag ook ![]() | |
bork | maandag 16 januari 2017 @ 21:49 |
Wat ik me al dagen afvraag hoe is het met het roken gegaan Liesje? Valt mij elke keer op dat er in Duitsland meer wordt gerookt dan bij ons op straat. | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 22:01 |
![]() ![]() Lol heb juist veel te veel gerookt, juist omdat het overal kon. ![]() | |
derLudolf | maandag 16 januari 2017 @ 22:02 |
Sexy gele vingers en een zware stem na dit weekend? ![]() | |
liesje1979 | maandag 16 januari 2017 @ 22:05 |
Yep. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:25 |
MCH gaat ook al mee volgend jaar las ik net ![]() | |
dennistd | maandag 16 januari 2017 @ 22:32 |
Na het missen van de EuroCity hebben we hem via de Neubaustrecke in kunnen halen en zijn in Mannheim dus toch nog in het Panoramarijtuig terecht gekomen:![]() In Baden-Baden moesten we de EC alweer verlaten, maar er was nog tijd voor een razendsnel geïmproviseerde groepsfoto: ![]() In Baden-Baden stapten we over op de RegionalExpress naar Konstanz. De tijd werd gedood met het maken van foto's. Hier zien we BLS-locomotief 486 503 in noordelijke richting door het station komen met op sleep wagons beladen met trailers en tankcontainers. Tijdens de overstap in Baden-Baden kwam ook een TGV voorbij. Het betreft hier Duplex-stel 4702, rijdend als TGV 9583 van Marseille naar Frankfurt am Main. Dat treinnummer draagt deze trein overigens niet de hele rit: uit Marseille wordt vertrokken als TGV 9582. Vanaf Besançon Franche-Comté TGV veranderd het treinnummer in 9583, om vervolgens op station Mulhouse Ville weer terug te veranderen in trein 9582. Tenslotte wordt het treinnummer bij vertrek uit Strasbourg weer 9583. Fransen en hun logica... Ook de Rummikubclub kon het niet weerstaan om foto's te maken van het prachtige landschap langs de Schwarzwaldbahn: ![]() Op het hoogstgelegen station sneeuwde het flink, net als op andere stukken van de lijn waar soms het nevenspoor (met 1x per uur een trein) nauwelijks nog zichtbaar was: ![]() Na aankomst in Konstanz werd eerst het hotel maar eens opgezocht: ![]() De badkamer (met ligbad) was ook prima in orde, al zat deze draagbalk wel een een wat vreemde plaats: ![]() Nadat we 's avonds gegeten hadden liepen we nog even langs het station met zijn mooie toren: ![]() Sommigen van ons waren nog nooit in Zwitserland geweest dus liepen we even 300 meter naar de grens (leesbare versie): ![]() Aldaar had iemand nogal de behoefte om een paal vast te pakken: ![]() De volgende morgen kon de werkelijk prachtige buitenkant van het hotel pas goed aanschouwt worden: ![]() Ook de Konzil, het oudste gebouw van Konstanz, konden we tijdens het wachten op de boot even bekijken: ![]() Na het wachten in de kou kwam de boot gelukkig op tijd binnen: ![]() Sommige mensen dachten met de Titanic te maken te hebben: ![]() Onderweg kruisten we met de 'tegenboot': ![]() Na vanuit Konstanz met de Catamaran in Friedrichshafen aangekomen te zijn werd de zeer lange treinreis tussen Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt gemaakt met de Bodensee-Oberschwaben-Bahn gemaakt. De treinreis heeft een lengte van zo'n 700 meter: de afstand tussen de uiteinden van beide perrons is slechts 155 meter. De Adtranz RS1's 66 en 65 maken in Friedrichshafen Stadt kop om de rit naar Aulendorf te kunnen vervolgen. Ondertussen is een verschrikkelijke sneeuwbui losgebarsten, terwijl de treinen desondanks gewoon onverstoorbaar doorrijden. Deutsche Bahn-locomotief 218 427-3 komt tijdens een sneeuwbui Friedrichshafen Stadt binnenrijden met een sleep Dosto's als IRE 4211 van Stuttgart naar Lindau. De loc is pas in Ulm voor de trein gekomen: van Stuttgart tot Ulm wordt de trein getrokken door een e-loc. In Friedrichshafen Stadt wordt kopgemaakt om de rit naar Lindau geduwd voort te zetten. Tijdens de rit Stuttgart-Mannheim in de ICE werd een vrouw uit het blad Mobil nogal toegetakeld: ![]() Ja hoor, we waren nog op tijd en op de juiste route: ![]() Tot slot zagen we ergens langs de Rijn nog een mooi kasteeltje in de ondergaande zon: ![]() Het was weer een zeer geslaagde editie van het nieuwjaarsrondje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:36 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:37 |
Geweldig dat die conducteur in de achtergrond er ook precies op staat ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 januari 2017 @ 22:38 |
Mooie foto's hoor ![]() | |
GlenSpey | maandag 16 januari 2017 @ 22:38 |
Wie is wie? ![]() | |
dennistd | maandag 16 januari 2017 @ 22:39 |
Doe een poging zou ik zeggen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:40 |
Ga gewoon mee man. Dan kom je misschien wat minder stalkerig over. | |
GlenSpey | maandag 16 januari 2017 @ 22:43 |
Als ik jullie zou stalken had ik die informatie allaaaaaaang geweten ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 januari 2017 @ 22:47 |
Ziet er gezellig uit jongens. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:49 |
Is ook. Hej'er al zin in voor volgend jaar? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 januari 2017 @ 22:50 |
Natuurlijk, kan ik een heel jaar uitkijken naar het moment dat ik een paar van mijn favo Fokkers ga ontmoeten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2017 22:50:36 ] | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:51 |
Beter zoek je tot half september een zinvollere dagbesteding. tegen die tijd gaan we ongeveer de plannen weer bespreken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 januari 2017 @ 22:54 |
Bedankt voor je persoonlijke advies Chef, komt allemaal goed. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:55 |
Vast wel ![]() ![]() | |
Kansenjongere | maandag 16 januari 2017 @ 22:55 |
Of het hele jaar hard blokken zodat jij de enige bent die volgend jaar drie punten haalt in de quiz van Flash. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 22:56 |
Om er ter plekke achter te komen dat er volgend jaar geen quiz is. | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 23:14 |
Ik heb het ook allemaal bij elkaar moeten googlen hoor ![]() Een conclusie die ook getrokken had kunnen worden uit het feit (FEIT! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #neegeengrappenoverdienaad ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 23:27 |
Zoveel liefde, je verwacht het niet ![]() | |
bork | maandag 16 januari 2017 @ 23:48 |
Ik weet wel het kasteel (uit mijn hoofd nb) Marksburg, reed vroeger een treintje naar toe maar dat kan ik verzonnen hebben want er zit veel in mijn hoofd maar het klopt niet altijd (meer). | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 23:53 |
Ik hoorde ook allerlei geschreeuw over een tandradbaantje naar de Drachenfels. Dat kan dit ook zo maar zijn. Maar misschien slaat het ook wel nergens op wat ik nu zeg ![]() | |
bork | maandag 16 januari 2017 @ 23:57 |
Dat van de Drachenfels klopt, heb ik hier nog foto's van geplaatst met toen kleine smurf erbij. Bij de Marksburg betreft het een Bimmelbahn ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 januari 2017 @ 23:58 |
De cirkel is pas rond als Crientj een keer mee geweest is. Het hele idee van de nieuwjaarsronde was van haar en mij. | |
Adrie072 | dinsdag 17 januari 2017 @ 00:00 |
Zo te zien een mooie rit geweest leute! 👍 | |
bork | dinsdag 17 januari 2017 @ 00:00 |
![]() ![]() Kun je met de tram naar toe, volgens mij ook vanaf Siegburg/Bonn zeker vanaf Bonn zelf | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 07:00 |
Geen treinverkeer van en naar Amsterdam Centraal door stroomstoring bij Liander. | |
Dos37 | dinsdag 17 januari 2017 @ 07:25 |
Niet alleen centraal alle stations liggen plat. Choas x2 | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 07:33 |
Oké, NS zegt zelf namelijk alleen CS maar dat is dan niet juist | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 07:37 |
![]() Dat NS aangeeft dat er 10 bakken SLT moeten komen maar dat je VIRM krijgt voorgeschoteld. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 17 januari 2017 @ 07:51 |
Ik weet denk ik wel waar de server van Somda staat. ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 17 januari 2017 @ 08:05 |
![]() Drama, zijn er es veel bijzonderheden in de dienstregeling, kunnen ze er niet op fappen het niet met lotgenoten delen. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 08:39 |
Stroomstoring opgelost maar NS geeft een negatief reisadvies en geeft aan nog geen enkele indicatie te kunnen geven over wanneer een en ander is opgelost. Wat stond hier ook weer over in de concessie, binnen 60 minuten vervangend vervoer op volle oorlogssterkte? | |
derLudolf | dinsdag 17 januari 2017 @ 08:41 |
Hun isdncentrale ligt er ook uit, dus hoe kunnen ze dan busbedrijven bellen? | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 08:45 |
Wel vervelend dat er niemand bij de NS een mobiele telefoon heeft. Daarnaast is er nog zoiets als een noodvoorziening. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 januari 2017 @ 08:57 |
Kan iemand mij uitleggen wie of wat Liander is? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 17 januari 2017 @ 08:59 |
De netbeheerder in sommige delen van Nederland | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:03 |
Stroomstoring in Amsterdam, dus vanuit 's-Hertogenbosch rijden er alleen maar sprinters naar Utrecht. DSSU, yay... | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:06 |
Een stroomstoring die bovendien een uur geleden al was opgelost... | |
bork | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:08 |
Die onaangekondigd stations overslaan James, valt dus wel mee ![]() | |
Eix | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:11 |
Op de interactieve kaart op ns.nl alleen een rood lijntje tussen Alkmaar en Zaandam. Die stroomstoring is gewoon een hoax. of ns.nl klopt niet. Maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:12 |
Was het maar waar... | |
Dos37 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:14 |
Vertel dat de mensen die nu in de kou staan op één van 11 stations in Amsterdam ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:22 |
De eerste bak New Pendolino voor NTV is klaar (foto: Alstom) ![]() | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:29 |
NS website is niet bijgewerkt, onduidelijk is waarom | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:32 |
Ik vermoed dat de bewerkomgeving plat lag / ligt, waardoor ze de site niet kunnen bijwerken. (Het is bij publieke websites niet ongebruikelijk dat alle wijzigingen op een aparte bewerkomgeving worden gedaan, en dat de wijzigingen daarna worden gekopieerd naar productie.) | |
zwelgje76 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:34 |
http://www.prorail.nl/projecten/utrecht/DoorStroomStationUtrecht ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:45 |
Is het niet "DoorSpanningStationUtrecht" dan? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:49 |
DoorStroperigStationUtrecht | |
ReisT | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:50 |
Zonder spanning op de draad is er natuurlijk geen doorkomenstromen aan! | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 09:56 |
Ik sta inmiddels al een kwartier stil tussen Utrecht Lunetten en Utrecht Vaartsche Rijn, want er staat een wachtrij aan treinen en de machinist krijgt maar moeilijk contact met de verkeersleiding. | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:02 |
Achtergebleven tas in een sprinter op Utrecht Centraal, sporen 14 t/m 21 worden ontruimd... Dat kan er ook nog wel bij ![]() | |
Fred | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:02 |
Dat zie je ook niet vaak in Rotterdam: 3 Thalys stellen op weg richting Parijs/Lille. Trein 9328 bestaat uit een gekoppeld PBA en PBKA stel, zie je ook niet vaak. | |
Fred | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:03 |
Gelukkig wel gratis koffie. ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:05 |
Mijn trein gaat omkeren en terug naar Utrecht Lunetten. | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:06 |
Dan met de buzzz | |
Fred | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:07 |
In Rotterdam doen de sprinters naar Den Haag van 9.51 en 10.06 een wedstrijd met de IC naar Lelystad van 9.57 wie er als eerste kan vertrekken. | |
Fred | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:10 |
En je raadt het nooit, de sprinter van 10.06 gaat nu als eerste. Gelukkig had ik op deze gegokt ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:11 |
Dat ga ik inderdaad doen. | |
Eix | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:13 |
Wat een mazzelpik, die eigenaar van die tas. Toen ik mijn tas met camera jaren terug verloor deed men helemaal niets. Protip dit, voor als je iets laat liggen in het ov. ![]() Hoeveel treinen zouden er dagelijks nog rijden als telkens bij ieder verloren voorwerp het perron ontruimd wordt? ![]() | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:32 |
NOS: NS meldt nog hele dag problemen met treinverkeer door stroomstoring | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:35 |
Ik denk dat ik straks dan maar met de bus naar huis ga. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:41 |
Je bent vast de enige ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:44 |
Er staan ook wel heel veel treinen stil op Amsterdam Centraal:![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:47 |
ligt er ook eentje in de plomp zo te zien ![]() | |
ReisT | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:50 |
NS zet boten in?![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:57 |
Toch maar dat rondje om de kerk invoeren? | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:58 |
Net voor Jan Lul naar Utrect CS gefietst. De trein die naar Amsterdam zou vertrekken, besloot op het laatste moment toch maar terug te rijden richting het zuiden. Het viel nog mee dat dit uiteindelijk werd omgeroepen voor men de deuren sloot... | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:09 |
3? Dat is knap, want de maximale treinlengte bij Thalys is in Nederland twee stellen i.v.m. de max van 400m op de HSL en maximale stroomafname. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:10 |
Dan zal het wel leeg mat / opzending zijn he ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:11 |
Twee treinen waarbij er eentje uit twee stellen bestaat. | |
Zelfscanner | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:17 |
Trein naar Schiphol gaat wel zo te zien. Overstappen bijlmer op de metro. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:19 |
Ik heb al genoeg tijd verspild door die incompetente prutsers, blijf nu wel thuis. | |
Zelfscanner | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:19 |
NS moet een keer met een noodplan komen voor Utrecht-Amsterdam. Dus zodra er chaos is, dat er een VIRM kan pendelen tussen deze stations. | |
Zelfscanner | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:20 |
Wel ingecheckt? Geld terugvragen bij vertraging ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:21 |
Voor GTBV moet je ook daadwerkelijk aankomen, dus ik wou het op artikel 6.1 van de voorwaarden gooien (waarvoor je überhaupt niet hoeft in te checken): bij een verwachte vertraging van 60 minuten of meer krijg je naar keuze je geld terug of een vervangend vervoersbewijs. | |
derLudolf | dinsdag 17 januari 2017 @ 11:36 |
Blue tuesday ipv monday? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:15 |
Plus dat ze het waarschijnlijk wel op overmacht of landelijke uitstraling gaan gooien. Zou me niet verbazen iig ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:18 |
Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan. | |
Yreal | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:34 |
als het personeel zijn smoel hield en gewoon lekker rondjes om de kerk ging rijden... | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:37 |
zonder prik op de bovenleiding kun je ook geen rondjes om de kerk rijden ![]() | |
bork | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:39 |
O, nee ik bedoelde niet de storing, ik zag het al vanmorgen, moest naar Waalwijk maar ben thuis gebleven, was cynisch dat de sprinter niet stopte te Culemborg ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:40 |
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht? | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:43 |
![]() er is ook nog een bommel ding geweest vanmorgen? verder heb ik vandaag een wegleervrije dag | |
Peterselieman | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:44 |
Dat was ruim nadat de storing in Amsterdam voorbij was, dus daar heb ik het niet over | |
Mojo.jojo | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:44 |
In Almere Centrum liet men mensen niet eens inchecken. Perron was afgesloten. | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:45 |
ok nou ik weet wel dat een virm die geen hoogspanning heeft binnen notime zijn lucht kwijt is en als het te lang duurt ook zijn batterijspanning ![]() | |
Eix | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:46 |
De 'corridor' had een verstoring. Kun je nagaan wat voor doffe ellende het was geworden als er gewoon nog wissels hadden gelegen bij stations... ![]() | |
Nattekat | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:46 |
Met rondjes om de kerk was er niks aan de hand geweest en was enkel Amsterdam onbereikbaar. Je zou denken dat de NS wel een noodplan voor dit soort situaties heeft... | |
Mojo.jojo | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:48 |
Trouwens nog complimenten voor het verslag van de nieuwjaarsronde. Erg leuk om te lezen voor een lurker zoals ik ![]() Kreeg spontaan zin om ook eens een weekend trip met de trein te maken. | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:50 |
onzin | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:52 |
Ik kan me niet voorstellen dat NS bij rondjes om de kerk vijf uur nadat een lokale stroomstoring is verholpen nog steeds zou adviseren om toch vooral niet te reizen naar Amsterdam, Utrecht, Schiphol of Lelystad. Ze zijn incompetent, maar toch niet zo incompetent? | |
Nattekat | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:53 |
Waarheid. Niet waterdicht, maar beter dan wat er nu nog steeds gaande is. | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 12:57 |
leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden. | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:00 |
De ICD is wel het schoolvoorbeeld van een pendeltrein. De hele dag hetzelfde materieel en personeel op hetzelfde traject. Desondanks vallen er nog altijd treinen uit ![]() Overigens zijn er nog altijd storingen: schijnbaar is nog altijd de aansturing van de seinen/wissels verstoord en zijn er dus een hoop sporen nog altijd niet beschikbaar. * MTL zit nu thuis heerlijk te genieten van een kop koffie en een broodje. Vandaag vrij, morgen weer vroeg op pad ![]() | |
Nattekat | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:07 |
Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is. Na een storing kan het verkeer bijna meteen weer op gang komen, omdat al het materieel en personeel al gewoon op de juiste plek aanwezig zijn. En je zegt het zelf al: het gaat mis zodra je af wil wijken van de dienstregeling. Dat is een probleem dat echt opgelost moet worden. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:08 |
Is dat zo 'lek' dan? Met een voetpompje moet je dan toch de stroomafnemer omhoogpompen? | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:10 |
Bij Virm hebben we daar gelukkig een heel mooi speciaal reservoir voor. Op het knopje drukken, en de stroomafnemer gaat weer omhoog. Wel de goede kiezen, want anders ben je de lucht in het reservoir kwijt en heb je de verkeerde stroomafnemer tegen de draad ![]() Edit: als een VIRM goed is weggezet heb je niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat pas als de bovenleidingsspanning opeens weg valt. Alle apparatuur blijft dan ingeschakeld. In dat geval ben je inderdaad zo door de lucht en batterijen heen. | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:16 |
en dat zit hem dus in de aansturing want ik kan je uit ervaring vertellen dat bij code rood situaties of andere grote verstoringen de personeelsverblijven vol zitten. waarom bij een stroomstoring in Amsterdam de hoekse lijn uitgedund wordt naar 2x per uur is mij een raadsel. Het overgrote deel van personeel wat die lijn op moet gaat standaard 2x achter elkaar en er kan hooguit een 3e slag achteraan daarna moet sowieso personeel gewisseld worden | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:17 |
dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nog ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:26 |
Wat heb jij eigenlijk met treinen? Ik heb jou hier nog nooit iets anders zien plaatsen dan dit soort zeikberichten | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:27 |
Bedankt namens iedereen ![]() Enneh... dan doe je dat toch gewoon ![]() | |
Zelfscanner | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:28 |
Toch krijg je wel mooie taferelen met deze chaos. Een VIRM 10 op een sprinter traject. Hopen dat het past. ![]() En nog steeds geen enkele trein naar Utrecht maar wel naar Alkmaar. Terwijl ze daar keren ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:28 |
Ik moet er dagelijks mee reizen en ik krijg hier vaak accuratere informatie dan van NS. | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:30 |
Ah, nog geen LHM gehad hoor ik ![]() Vraag maar aan Maegrim, hij kan je precies vertellen bij welk mat het nog meer moet ![]() | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:41 |
DDZ nog dan? bij ICM en SLT heb je sowieso al een 2e stel nodig | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:44 |
ICM zou ook een pomp moeten hebben ![]() Edit: en ja, als ie er niet in zit heb je idd pech ![]() | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:45 |
een icm die dood is krijg je alleen met behulp van een 2e stel weer tot leven. ik praat uit ervaring ![]() | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:46 |
Vertel dat dan maar aan de makers van de herinstructie en de matgids ![]() | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:51 |
diezelfde matgids waar ook ik weet niet hoe lang instond dat de stuurstroomsleutels van alle stellen in de bediende cabine aanwezig moeten zijn zeker ![]() ik moest er laatst 2 tot leven wekken en er was geen voetpomp te vinden hoor ![]() | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:57 |
Daarom zeg ik ook: zou moeten hebben ![]() Ik weet net zo goed als jij dat die krengen er of niet zijn, of zo lek zijn als een mandje waardoor het nog steeds niet werkt ![]() | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:58 |
ja als er stellen zijn die die pomp nog wel hebben zit waarschijnlijk dezelfde rubberen slang er nog steeds op als toen dat ding uit de fabriek kwam ![]() | |
Maegrim | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:01 |
Laatst gedaan met herinstructie, de pomp was lek ![]() | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:01 |
![]() | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:02 |
waarom zelf gaan pompen als je er een ander stel tegenaan kunt zetten die voor je pompt ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:04 |
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:12 |
Bedankt voor de uitleg... ![]() Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is? | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:22 |
handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert | |
Salatrel | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:23 |
"beperkingen in de materieelinzet" | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:25 |
Gewoon even op het dak klimmen en met de aanwezige klaphark tegen de draad duwen ![]() ![]() | |
Goverman | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:25 |
Dat vind ik wel schokkend hoor... | |
b2py | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26 |
ÖBB heeft Siemens geselecteerd voor de levering van 200 electrische locomotieven, aldus Railjournal | |
MTL | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26 |
Bel MBN ![]() Zonder gekheid: dan heb je serieus pech en moet je wachten tot er een ander treinstel in de buurt is. Maar de kans dat het gebeurd lijkt me sterk. Hoewel er niets over omschreven staat, zou het volgens mij theoretisch zelfs mogelijk moeten zijn om puur mechanisch met een andere treintype te koppelen en daarmee weer luchtdruk in de trein- en hoofdreservoirleiding te krijgen en het spul daarmee weer op gang te krijgen. Zeker weten doe ik het echter niet. Ik heb enkel ervaring met het noodgereed maken van VIRMs met het knopje en tot nu toe is die methode nog altijd prima gelukt ![]() | |
boriq | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26 |
Als je niet oppast is het inderdaad schokkend ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26 |
En ze hadden net een hele berg Taurussen in dienst? ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:41 |
Of is het een spanningafnemer? | |
derLudolf | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:43 |
Pantograaf ![]() |