ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Pff, is het vandaag nationale laveloos-zijn-gewoon-omdat-het-kan-dag? Eerst al met een groep jongeren toen ik van Maastricht naar Eindhoven reed en net het nachtnet van Eindhoven naar Rotterdam zat echt helemaal compleet vol met zwaar beschonken jong-en-lui Heb dan toch altijd weer medelijden met mijn collega's die door de trein heen moeten. Gelukkig zijn ze op het nachtnet wel altijd met z'n tweeën.
Overigens ging het flink tekeer met sneeuw in Limburg Dit was het resultaat op de heenweg van misschien 5 minuten door een sneeuwbui rijden: Op de terugweg trof ik meerdere van dat soort buien aan. Het blijft toch mooi om te zien hoe alles langzaam in het wit veranderd
Op zondag 15 januari 2017 08:57 schreef ReisT het volgende: Er ligt verse sneeuw in Konstanz. We zitten nu met z'n allen aan het ontbijt (ja, ook James!). Op naar de Katamaran zometeen!
Op zondag 15 januari 2017 00:42 schreef Zelfscanner het volgende: Heeft iemand ooit een SGM-8 zien rijden/is dat normaal? Het zal vast, maar na 1000+ treindagen nog nooit tegengekomen.
Op zondag 15 januari 2017 02:46 schreef MTL het volgende: Pff, is het vandaag nationale laveloos-zijn-gewoon-omdat-het-kan-dag? Eerst al met een groep jongeren toen ik van Maastricht naar Eindhoven reed en net het nachtnet van Eindhoven naar Rotterdam zat echt helemaal compleet vol met zwaar beschonken jong-en-lui Heb dan toch altijd weer medelijden met mijn collega's die door de trein heen moeten. Gelukkig zijn ze op het nachtnet wel altijd met z'n tweeën.
Overigens ging het flink tekeer met sneeuw in Limburg Dit was het resultaat op de heenweg van misschien 5 minuten door een sneeuwbui rijden: [ afbeelding ] Op de terugweg trof ik meerdere van dat soort buien aan. Het blijft toch mooi om te zien hoe alles langzaam in het wit veranderd
Dit is weer de periode in de aanloop naar carnaval. Als je dan de pech hebt om door de zuidelijke provincies op een zaterdagavond/zondagnacht te moeten rijden dan kan je dat tegenkomen...
Heb er zelf trouwens helemaal niks mee, dom zuipfeest
Op zondag 15 januari 2017 02:46 schreef MTL het volgende: Pff, is het vandaag nationale laveloos-zijn-gewoon-omdat-het-kan-dag? Eerst al met een groep jongeren toen ik van Maastricht naar Eindhoven reed en net het nachtnet van Eindhoven naar Rotterdam zat echt helemaal compleet vol met zwaar beschonken jong-en-lui Heb dan toch altijd weer medelijden met mijn collega's die door de trein heen moeten. Gelukkig zijn ze op het nachtnet wel altijd met z'n tweeën.
Overigens ging het flink tekeer met sneeuw in Limburg Dit was het resultaat op de heenweg van misschien 5 minuten door een sneeuwbui rijden: [ afbeelding ] Op de terugweg trof ik meerdere van dat soort buien aan. Het blijft toch mooi om te zien hoe alles langzaam in het wit veranderd
Ja Meestal zitten er vrij weinig mensen in die trein en zelfs als het wat drukker is, zijn ze eigenlijk niet zo beschonken, dus grote groepen dronken jongeren valt dan op.
[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 15-01-2017 13:00:30 ]
Op zondag 15 januari 2017 11:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hele nacht op de WC gezeten en ik durf er nog steeds niet ver van weg dus ik blijf thuis
Prima wc's in de ICE hoor , beterschap!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Al in Ulm? Jullie ICE heeft nu 9 minuutjes vertraging. Jullie IRE staat er zie ik
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 15 januari 2017 12:53 schreef dennistd het volgende: Nee, we zijn in Friedrichshafen in de verkeerde trein gestapt en staan nu in Lindau
Mooi station .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
zeker, maar hebben de machinist ff bedreigd en heeft ons in Ulm afgezet. Waar we ff moesten rennen over het perron door een niet-gecommuniceerde Umgekehrte Wagenreihung. Stonden toen dus thv 37, en moesten naar 23. Aan de ANDERE kant van het station ergens. Maar we zijn weer onderweg
zeker, maar hebben de machinist ff bedreigd en heeft ons in Ulm afgezet. Waar we ff moesten rennen over het perron door een niet-gecommuniceerde Umgekehrte Wagenreihung. Stonden toen dus thv 37, en moesten naar 23. Aan de ANDERE kant van het station ergens. Maar we zijn weer onderweg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een vraag voor de kenners op dit forum. Ik ben zelf niet betrokken bij NS, ProRail en dergelijken, ik kom eigenlijk alleen op dit forum voor de plaatjes.
Nu zag ik laatst tijdens een reclame voor ´De Mama´s´ (vrouwen die zich inzetten voor dakloze kinderen in Zuid Afrika) in de achtergrond een gele trein rijden met blauwe, diagonale lijnen, zoals vroeger hier de Sprinters en Apenkoppen waren gekleurd. Laatst keek ik een film uit Zuid Afrika en zag ik die zelfde trein weer. Is het zo dat, mede dankzij het verband dat Nederland al heeft met Zuid Afrika, dat oud materieel van Nederland naar Zuid Afrika is gegaan, en zo ja welk materieel? Of is dit gewoon stom toeval?
Ook in 2017 rijdt DB Cargo weer driemaal per week de dolime-treinen tussen Hermalle en Veendam v.v. In tegenstelling tot doordeweeks vindt de bediening van Nedmag in Veendam op zondag bij daglicht plaats.
De uit 25 wagens bestaande trein is een dag eerder, op zaterdag, met een DBC 1600 vanuit Sittard in Onnen aangekomen. Nog voordat de zon goed en wel op is, staat de trein de volgende ochtend alweer binnen in Veendam. Na het lossen van de trein loopt de lok om en wordt een pad aangevraagd terug naar Onnen.
Op zondag 15 januari 2017 was het in tegenstelling tot een groot deel van Nederland wél zonnig in Oost-Groningen waardoor de afvoer van de lege trein met aan kop de 6412 van DB Cargo vastgelegd kon worden in het station van Zuidbroek. Zoals vaak was de trein vroeg klaar en werd met -90 naar Onnen gereden. Het lokpersoneel kan zo ook weer vroeg naar huis. De trein overnacht in Onnen en vertrekt op maandagochtend met een DBC 1600 richting Sittard.
Ondanks de aangevaren spoorbrug tussen Weener (D) en Leer (D) zet Arriva het Wiederline-concept door. De drie bestickerde GTW-stellen met Nederlandse- en Duitse vlag hebben ook in 2017 hun outfit behouden.
Op de zonnige zondag van 15 januari 2017 is stel 10303 onderweg vanuit Veendam naar Groningen en heeft daarnet als trein 37852 het station van Zuidbroek verlaten.
En gelukkig is geen treinenrondje compleet zonder een stukje wanprestatie van NS. Trein Arnhem -Zwolle kapt er in Zutphen mee. Nul omroep. Blijkt dat het alleen in Nijmegen omgeroepen is dat er in Zutphen overgestapt moest worden. Vraag ik het personeel waarom er niks omgeroepen wordt, dat weten ze niet. Echt hef jezelf op, teringfalers
Op zondag 15 januari 2017 21:43 schreef Dr_Flash het volgende: En gelukkig is geen treinenrondje compleet zonder een stukje wanprestatie van NS. Trein Arnhem -Zwolle kapt er in Zutphen mee. Nul omroep. Blijkt dat het alleen in Nijmegen omgeroepen is dat er in Zutphen overgestapt moest worden. Vraag ik het personeel waarom er niks omgeroepen wordt, dat weten ze niet. Echt hef jezelf op, teringfalers
Maar je zegt even niet waarom de deuren niet eerder werden ontgrendeld?
Dat doen ze vaak als er dan S&V moet komen voor een moeilijke passagier en om die niet wijzer te maken dan hij is houden ze het stil. Daarbij kan iemand ook vreemd gaan doen als hij/zij weet dat er naar hem/haar gezocht wordt door een S&V team.
ik ook bijna. Het voelt een beetje als het einde van een schoolreisje waarbij als ik als laatste in mijn uppie in de bus zit. Weg groepje. Wat was het tof!
Geweldige reis gehad. Weer leuke mensen gezien, lekker gegeten en gedronken, mooie uitzichten gehad en eigenlijk ging de reis voortreffelijk (behalve dat akkefietje in Emmerich dan).
Dat gefaal van het hotel gisteren was een beetje jammer, maar ach... niks aan te doen.
Dus. In Alexander de bus gehaald die met 105 over de snelweg scheurde naar Zwijndrecht, en van de geplande 25 minuten er maar 13 over deed om in Zwijndrecht te komen. De heenreis ging in 16 minuten.
Was een erg gezellig weekend, zeker voor herhaling vatbaar. Ook meerdaags. Veel gelachen.
Denk het wel, kwamen er zeker nog vijf na mij binnen (terwijl ik al normaal tempo liep omdat ie toch zou wachten).
Eigenlijk zou ik het logisch vinden als de bus wacht tot de trein binnenkomt. Heb het wel vaker meegemaakt dat ik overstap miste op minuut. Maar dat is kennelijk niet haalbaar?
Eigenlijk zou ik het logisch vinden als de bus wacht tot de trein binnenkomt. Heb het wel vaker meegemaakt dat ik overstap miste op minuut. Maar dat is kennelijk niet haalbaar?
Dat zou logisch zijn ja, maar de chauffeur heeft vanaf het busstation geen zicht op een trein die binnenkomt op spoor 3b aan de andere kant van het veel hoger liggende station. En als ie er niet is op vertrektijd, heeft ie dan drie of twintig minuten vertraging?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 16 januari 2017 08:03 schreef b2py het volgende: Lijkt mij meer een taak voor transportbesturing om die aansluiting te bewaken dan een chauffeur overigens
Of je geeft die chauffeur gewoon de middelen en richtlijnen waarmee die zelf een beslissing kan maken. In de OV-sector wordt soms ontzettend moeilijk gedaan over dingen die je heel simpel kan oplossen. Nog zo'n epistel is het uitleggen van de rolstoelplaat door een buschauffeur voor een rolstoeler. Dat is kennelijk lastiger dan een raket naar de maan sturen.
Of je geeft die chauffeur gewoon de middelen en richtlijnen waarmee die zelf een beslissing kan maken. In de OV-sector wordt soms ontzettend moeilijk gedaan over dingen die je heel simpel kan oplossen. Nog zo'n epistel is het uitleggen van de rolstoelplaat door een buschauffeur voor een rolstoeler. Dat is kennelijk lastiger dan een raket naar de maan sturen.
In DvhN stond een stukje over een machinist die met een plaat uit de cabine kwam, neerlegde, rolstoeler eroverheen, plaat terug de cabine in en weer door. Dat alles in 20 sec.
In DvhN stond een stukje over een machinist die met een plaat uit de cabine kwam, neerlegde, rolstoeler eroverheen, plaat terug de cabine in en weer door. Dat alles in 20 sec.
Op maandag 16 januari 2017 13:49 schreef James1988 het volgende: Google Photos heeft een videootje gemaakt van de foto's die ik afgelopen weekend heb gemaakt
Op maandag 16 januari 2017 13:49 schreef James1988 het volgende: Google Photos heeft een videootje gemaakt van de foto's die ik afgelopen weekend heb gemaakt
Worden die oude Veolia GTWs waar Arriva nu mee rondrijdt in Limburg eigenlijk nog omgebouwd naar Arriva kleurstelling e.d.? Het zijn nu namelijk gewoon Veolia treinen met wit-rode kleurstelling en een roodkleurig interieur, maar voor de vorm zitten er maar blauwe Arriva-stickers opgeplakt. Ik vind het er persoonlijk geen gezicht, vooral als je het vergelijkt met hoe de nieuwe FLIRTs van Arriva er uitzien.
Op maandag 16 januari 2017 13:49 schreef James1988 het volgende: Google Photos heeft een videootje gemaakt van de foto's die ik afgelopen weekend heb gemaakt
He ? Bedoel je dat dit is gebeurd zonder jouw medeweten? Hoe kan dat dan?
Google Photos uploadt alle foto's naar hun clouddienst, dat heb ik ooit zelf ingesteld. GPhotos komt soms zelf met voorstellen om iets te doen met die foto's. Zo maakt het ding zelf albums aan ("Trip to Konstanz") of komt hij met suggesties om nog wat aan de foto's te sleutelen.
Het is best geinig
quote:
Maar... ik vind het een leuk filmpje. Muziek minder, maar oké.
Op maandag 16 januari 2017 13:49 schreef James1988 het volgende: Google Photos heeft een videootje gemaakt van de foto's die ik afgelopen weekend heb gemaakt
Ohja, en mocht er afgevraagd zijn waarom ik wel vrij was maar niet ben meegegaan....: Ik had het weekend vrij gevraagd, maar pas heel laat een 'Ja' gekregen toen bij jullie al alles in kannen en kruiken was.
Daarna ben ik t vrije weekend vergeten, totdat ik het op t rooster tegenkwam en heb nogal last minute een weekendje Essen (Ruhr) geboekt om dat mijn laatste tripje naar Essen (Ruhr), met Fles half in het water was gevallen...
Toen ik er dus vrij laat tot het besef kwam dat dit het PTA weekend was, en jullie dus min of meer in de buurt gingen overstappen gingen zijn...
Ja, dankje, ik was wel wat brak enzo, had een nacht overgeslagen en nog wat sprintjes getrokken om de overstap te redden, kansloze actie achteraf natuurlijk
quote:
Op maandag 16 januari 2017 15:45 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja je had gisteravond nog naar Köln kunnen komen, deadlock zat op de pot het hele weekend
Achteraf misschien wel, ik was gisteren rond 15.00 inderdaad in Leverkusen Mitte Bf. Heb er nog even aan gedacht
Ja, dankje, ik was wel wat brak enzo, had een nacht overgeslagen en nog wat sprintjes getrokken om de overstap te redden, kansloze actie achteraf natuurlijk
Dennis en ik waren er niet, hadden de eerste klas ff tot ons eigendom gemaakt vanaf Duisburg tot Mannheim, achter de machinist, waar we alsnog weinig van zagen want er zat een treinstel voor
Dennis en ik waren er niet, hadden de eerste klas ff tot ons eigendom gemaakt vanaf Duisburg tot Mannheim, achter de machinist, waar we alsnog weinig van zagen want er zat een treinstel voor
Ik had zoiets begrepen ja, acht volgende keer beter!
Had je nog wel wat zicht daar in Twente, Dennis? Vanochtend in Zwijndrecht volle zon, bij Haaften max. 150 meter zicht, bij Valburg maximaal 100 meter. Toen maar omgekeerd en de Rotterdamse havens ingedoken, die autotrein zou amper op de foto opvallen
Op maandag 16 januari 2017 16:32 schreef greavy het volgende: Had je nog wel wat zicht daar in Twente, Dennis? Vanochtend in Zwijndrecht volle zon, bij Haaften max. 150 meter zicht, bij Valburg maximaal 100 meter. Toen maar omgekeerd en de Rotterdamse havens ingedoken, die autotrein zou amper op de foto opvallen
Gisteravond (nadat ik mijn auto eindelijk ontdooit had) was het wel mistig, maar vandaag heb ik hier nog geen mist gezien.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
15 Januari 2017 - In het Duitse Friedrichshafe arriveert tijdens een sneeuwbui deze fraaie trein, die na een korte stop weer zal vertrekken naar Lindau, eveneens aan de Bodensee.
Gisteren hadden we het in de ICE over de railquiz van de NVBS, als je wil kun je daar nog wat over teruglezen op hun website. Daar staat ook de vragenlijst van de laatste keer.
Gisteren hadden we het in de ICE over de railquiz van de NVBS, als je wil kun je daar nog wat over teruglezen op hun website. Daar staat ook de vragenlijst van de laatste keer.
Gisteren hadden we het in de ICE over de railquiz van de NVBS, als je wil kun je daar nog wat over teruglezen op hun website. Daar staat ook de vragenlijst van de laatste keer.
Achteraf wel. Op het moment zelf hadden we vooral zoiets van "what the f..."
Snap ik. Sowieso al dat je er niet meer uit kon moet wel een wtf momentje geweest zijn. En dan nog 1,5 uur wandelen. Die tunnel misschien ook wel een beetje eng. Gelukkig was je niet alleen.
Wat ik me al dagen afvraag hoe is het met het roken gegaan Liesje? Valt mij elke keer op dat er in Duitsland meer wordt gerookt dan bij ons op straat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou ik denk niet dat we ooit nog een vrouwloos nieuwjaarsrondje gaan meemaken. Read my lips. Of doe er wat anders mee, mag ook
Als ik kan, en het is niet veel duurder dan deze keer, dan ga ik wel weer mee denk ik.
quote:
Op maandag 16 januari 2017 21:49 schreef bork het volgende: Wat ik me al dagen afvraag hoe is het met het roken gegaan Liesje? Valt mij elke keer op dat er in Duitsland meer wordt gerookt dan bij ons op straat.
Lol heb juist veel te veel gerookt, juist omdat het overal kon.
Na het missen van de EuroCity hebben we hem via de Neubaustrecke in kunnen halen en zijn in Mannheim dus toch nog in het Panoramarijtuig terecht gekomen:
In Baden-Baden moesten we de EC alweer verlaten, maar er was nog tijd voor een razendsnel geïmproviseerde groepsfoto:
In Baden-Baden stapten we over op de RegionalExpress naar Konstanz. De tijd werd gedood met het maken van foto's. Hier zien we BLS-locomotief 486 503 in noordelijke richting door het station komen met op sleep wagons beladen met trailers en tankcontainers.
Tijdens de overstap in Baden-Baden kwam ook een TGV voorbij. Het betreft hier Duplex-stel 4702, rijdend als TGV 9583 van Marseille naar Frankfurt am Main. Dat treinnummer draagt deze trein overigens niet de hele rit: uit Marseille wordt vertrokken als TGV 9582. Vanaf Besançon Franche-Comté TGV veranderd het treinnummer in 9583, om vervolgens op station Mulhouse Ville weer terug te veranderen in trein 9582. Tenslotte wordt het treinnummer bij vertrek uit Strasbourg weer 9583. Fransen en hun logica...
Ook de Rummikubclub kon het niet weerstaan om foto's te maken van het prachtige landschap langs de Schwarzwaldbahn:
Op het hoogstgelegen station sneeuwde het flink, net als op andere stukken van de lijn waar soms het nevenspoor (met 1x per uur een trein) nauwelijks nog zichtbaar was:
Na aankomst in Konstanz werd eerst het hotel maar eens opgezocht:
De badkamer (met ligbad) was ook prima in orde, al zat deze draagbalk wel een een wat vreemde plaats:
Nadat we 's avonds gegeten hadden liepen we nog even langs het station met zijn mooie toren:
Sommigen van ons waren nog nooit in Zwitserland geweest dus liepen we even 300 meter naar de grens (leesbare versie):
Aldaar had iemand nogal de behoefte om een paal vast te pakken:
De volgende morgen kon de werkelijk prachtige buitenkant van het hotel pas goed aanschouwt worden:
Ook de Konzil, het oudste gebouw van Konstanz, konden we tijdens het wachten op de boot even bekijken:
Na het wachten in de kou kwam de boot gelukkig op tijd binnen:
Sommige mensen dachten met de Titanic te maken te hebben:
Onderweg kruisten we met de 'tegenboot':
Na vanuit Konstanz met de Catamaran in Friedrichshafen aangekomen te zijn werd de zeer lange treinreis tussen Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt gemaakt met de Bodensee-Oberschwaben-Bahn gemaakt. De treinreis heeft een lengte van zo'n 700 meter: de afstand tussen de uiteinden van beide perrons is slechts 155 meter. De Adtranz RS1's 66 en 65 maken in Friedrichshafen Stadt kop om de rit naar Aulendorf te kunnen vervolgen. Ondertussen is een verschrikkelijke sneeuwbui losgebarsten, terwijl de treinen desondanks gewoon onverstoorbaar doorrijden.
Deutsche Bahn-locomotief 218 427-3 komt tijdens een sneeuwbui Friedrichshafen Stadt binnenrijden met een sleep Dosto's als IRE 4211 van Stuttgart naar Lindau. De loc is pas in Ulm voor de trein gekomen: van Stuttgart tot Ulm wordt de trein getrokken door een e-loc. In Friedrichshafen Stadt wordt kopgemaakt om de rit naar Lindau geduwd voort te zetten.
Of het hele jaar hard blokken zodat jij de enige bent die volgend jaar drie punten haalt in de quiz van Flash.
Ik heb het ook allemaal bij elkaar moeten googlen hoor Het is niet alsof er een graad in raketwetenschap gevraagd werd. Waaruit we kunnen concluderen dat ik met een stelletje eersteklas nAAbs op pad was.
Een conclusie die ook getrokken had kunnen worden uit het feit (FEIT! ) Dat Liesje gewoon naadloos in de groep paste
Ik weet wel het kasteel (uit mijn hoofd nb) Marksburg, reed vroeger een treintje naar toe maar dat kan ik verzonnen hebben want er zit veel in mijn hoofd maar het klopt niet altijd (meer).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik hoorde ook allerlei geschreeuw over een tandradbaantje naar de Drachenfels. Dat kan dit ook zo maar zijn. Maar misschien slaat het ook wel nergens op wat ik nu zeg
Op maandag 16 januari 2017 23:53 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoorde ook allerlei geschreeuw over een tandradbaantje naar de Drachenfels. Dat kan dit ook zo maar zijn. Maar misschien slaat het ook wel nergens op wat ik nu zeg
Dat van de Drachenfels klopt, heb ik hier nog foto's van geplaatst met toen kleine smurf erbij. Bij de Marksburg betreft het een Bimmelbahn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kun je met de tram naar toe, volgens mij ook vanaf Siegburg/Bonn zeker vanaf Bonn zelf
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Stroomstoring opgelost maar NS geeft een negatief reisadvies en geeft aan nog geen enkele indicatie te kunnen geven over wanneer een en ander is opgelost. Wat stond hier ook weer over in de concessie, binnen 60 minuten vervangend vervoer op volle oorlogssterkte?
Op dinsdag 17 januari 2017 08:39 schreef Kansenjongere het volgende: Stroomstoring opgelost maar NS geeft een negatief reisadvies en geeft aan nog geen enkele indicatie te kunnen geven over wanneer een en ander is opgelost. Wat stond hier ook weer over in de concessie, binnen 60 minuten vervangend vervoer op volle oorlogssterkte?
Hun isdncentrale ligt er ook uit, dus hoe kunnen ze dan busbedrijven bellen?
Op dinsdag 17 januari 2017 09:03 schreef James1988 het volgende: Stroomstoring in Amsterdam, dus vanuit 's-Hertogenbosch rijden er alleen maar sprinters naar Utrecht.
DSSU, yay...
Een stroomstoring die bovendien een uur geleden al was opgelost...
Op dinsdag 17 januari 2017 09:03 schreef James1988 het volgende: Stroomstoring in Amsterdam, dus vanuit 's-Hertogenbosch rijden er alleen maar sprinters naar Utrecht.
DSSU, yay...
Die onaangekondigd stations overslaan James, valt dus wel mee (op FB)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op de interactieve kaart op ns.nl alleen een rood lijntje tussen Alkmaar en Zaandam. Die stroomstoring is gewoon een hoax. of ns.nl klopt niet. Maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 17 januari 2017 09:11 schreef Eix het volgende: Op de interactieve kaart op ns.nl alleen een rood lijntje tussen Alkmaar en Zaandam. Die stroomstoring is gewoon een hoax. of ns.nl klopt niet. Maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Vertel dat de mensen die nu in de kou staan op één van 11 stations in Amsterdam
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op dinsdag 17 januari 2017 09:11 schreef Eix het volgende: Op de interactieve kaart op ns.nl alleen een rood lijntje tussen Alkmaar en Zaandam. Die stroomstoring is gewoon een hoax. of ns.nl klopt niet. Maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
NS website is niet bijgewerkt, onduidelijk is waarom
NS website is niet bijgewerkt, onduidelijk is waarom
Ik vermoed dat de bewerkomgeving plat lag / ligt, waardoor ze de site niet kunnen bijwerken.
(Het is bij publieke websites niet ongebruikelijk dat alle wijzigingen op een aparte bewerkomgeving worden gedaan, en dat de wijzigingen daarna worden gekopieerd naar productie.)
Ik sta inmiddels al een kwartier stil tussen Utrecht Lunetten en Utrecht Vaartsche Rijn, want er staat een wachtrij aan treinen en de machinist krijgt maar moeilijk contact met de verkeersleiding.
Dat zie je ook niet vaak in Rotterdam: 3 Thalys stellen op weg richting Parijs/Lille. Trein 9328 bestaat uit een gekoppeld PBA en PBKA stel, zie je ook niet vaak.
Op dinsdag 17 januari 2017 10:02 schreef James1988 het volgende: Achtergebleven tas in een sprinter op Utrecht Centraal, sporen 14 t/m 21 worden ontruimd...
Op dinsdag 17 januari 2017 10:02 schreef James1988 het volgende: Achtergebleven tas in een sprinter op Utrecht Centraal, sporen 14 t/m 21 worden ontruimd...
Dat kan er ook nog wel bij
Wat een mazzelpik, die eigenaar van die tas. Toen ik mijn tas met camera jaren terug verloor deed men helemaal niets. Protip dit, voor als je iets laat liggen in het ov.
Hoeveel treinen zouden er dagelijks nog rijden als telkens bij ieder verloren voorwerp het perron ontruimd wordt?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Net voor Jan Lul naar Utrect CS gefietst. De trein die naar Amsterdam zou vertrekken, besloot op het laatste moment toch maar terug te rijden richting het zuiden. Het viel nog mee dat dit uiteindelijk werd omgeroepen voor men de deuren sloot...
Op dinsdag 17 januari 2017 10:02 schreef FredvZ het volgende: Dat zie je ook niet vaak in Rotterdam: 3 Thalys stellen op weg richting Parijs/Lille. Trein 9328 bestaat uit een gekoppeld PBA en PBKA stel, zie je ook niet vaak.
3? Dat is knap, want de maximale treinlengte bij Thalys is in Nederland twee stellen i.v.m. de max van 400m op de HSL en maximale stroomafname.
Op dinsdag 17 januari 2017 10:58 schreef Kansenjongere het volgende: Net voor Jan Lul naar Utrect CS gefietst. De trein die naar Amsterdam zou vertrekken, besloot op het laatste moment toch maar terug te rijden richting het zuiden. Het viel nog mee dat dit uiteindelijk werd omgeroepen voor men de deuren sloot...
Trein naar Schiphol gaat wel zo te zien. Overstappen bijlmer op de metro.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Voor GTBV moet je ook daadwerkelijk aankomen, dus ik wou het op artikel 6.1 van de voorwaarden gooien (waarvoor je überhaupt niet hoeft in te checken): bij een verwachte vertraging van 60 minuten of meer krijg je naar keuze je geld terug of een vervangend vervoersbewijs.
Plus dat ze het waarschijnlijk wel op overmacht of landelijke uitstraling gaan gooien. Zou me niet verbazen iig
Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan.
Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan.
als het personeel zijn smoel hield en gewoon lekker rondjes om de kerk ging rijden...
O, nee ik bedoelde niet de storing, ik zag het al vanmorgen, moest naar Waalwijk maar ben thuis gebleven, was cynisch dat de sprinter niet stopte te Culemborg .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
er is ook nog een bommel ding geweest vanmorgen? verder heb ik vandaag een wegleervrije dag
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
De 'corridor' had een verstoring. Kun je nagaan wat voor doffe ellende het was geworden als er gewoon nog wissels hadden gelegen bij stations...
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Met rondjes om de kerk was er niks aan de hand geweest en was enkel Amsterdam onbereikbaar. Je zou denken dat de NS wel een noodplan voor dit soort situaties heeft...
Ik kan me niet voorstellen dat NS bij rondjes om de kerk vijf uur nadat een lokale stroomstoring is verholpen nog steeds zou adviseren om toch vooral niet te reizen naar Amsterdam, Utrecht, Schiphol of Lelystad. Ze zijn incompetent, maar toch niet zo incompetent?
Waarheid. Niet waterdicht, maar beter dan wat er nu nog steeds gaande is.
leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden.
De ICD is wel het schoolvoorbeeld van een pendeltrein. De hele dag hetzelfde materieel en personeel op hetzelfde traject. Desondanks vallen er nog altijd treinen uit
Overigens zijn er nog altijd storingen: schijnbaar is nog altijd de aansturing van de seinen/wissels verstoord en zijn er dus een hoop sporen nog altijd niet beschikbaar.
* MTL zit nu thuis heerlijk te genieten van een kop koffie en een broodje. Vandaag vrij, morgen weer vroeg op pad
leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden.
Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is. Na een storing kan het verkeer bijna meteen weer op gang komen, omdat al het materieel en personeel al gewoon op de juiste plek aanwezig zijn.
En je zegt het zelf al: het gaat mis zodra je af wil wijken van de dienstregeling. Dat is een probleem dat echt opgelost moet worden.
Op dinsdag 17 januari 2017 12:45 schreef Salatrel het volgende: ok nou ik weet wel dat een virm die geen hoogspanning heeft binnen notime zijn lucht kwijt is en als het te lang duurt ook zijn batterijspanning
Is dat zo 'lek' dan?
Met een voetpompje moet je dan toch de stroomafnemer omhoogpompen?
Bij Virm hebben we daar gelukkig een heel mooi speciaal reservoir voor. Op het knopje drukken, en de stroomafnemer gaat weer omhoog. Wel de goede kiezen, want anders ben je de lucht in het reservoir kwijt en heb je de verkeerde stroomafnemer tegen de draad
Edit: als een VIRM goed is weggezet heb je niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat pas als de bovenleidingsspanning opeens weg valt. Alle apparatuur blijft dan ingeschakeld. In dat geval ben je inderdaad zo door de lucht en batterijen heen.
Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is.
en dat zit hem dus in de aansturing want ik kan je uit ervaring vertellen dat bij code rood situaties of andere grote verstoringen de personeelsverblijven vol zitten.
waarom bij een stroomstoring in Amsterdam de hoekse lijn uitgedund wordt naar 2x per uur is mij een raadsel. Het overgrote deel van personeel wat die lijn op moet gaat standaard 2x achter elkaar en er kan hooguit een 3e slag achteraan daarna moet sowieso personeel gewisseld worden
Op dinsdag 17 januari 2017 12:52 schreef Kansenjongere het volgende: Ik kan me niet voorstellen dat NS bij rondjes om de kerk vijf uur nadat een lokale stroomstoring is verholpen nog steeds zou adviseren om toch vooral niet te reizen naar Amsterdam, Utrecht, Schiphol of Lelystad. Ze zijn incompetent, maar toch niet zo incompetent?
Wat heb jij eigenlijk met treinen? Ik heb jou hier nog nooit iets anders zien plaatsen dan dit soort zeikberichten
Op dinsdag 17 januari 2017 12:48 schreef Mojo.jojo het volgende: Trouwens nog complimenten voor het verslag van de nieuwjaarsronde. Erg leuk om te lezen voor een lurker zoals ik
Kreeg spontaan zin om ook eens een weekend trip met de trein te maken.
Daarom zeg ik ook: zou moeten hebben Ik weet net zo goed als jij dat die krengen er of niet zijn, of zo lek zijn als een mandje waardoor het nog steeds niet werkt
Op dinsdag 17 januari 2017 13:57 schreef MTL het volgende: Daarom zeg ik ook: zou moeten hebben Ik weet net zo goed als jij dat die krengen er of niet zijn, of zo lek zijn als een mandje waardoor het nog steeds niet werkt
ja als er stellen zijn die die pomp nog wel hebben zit waarschijnlijk dezelfde rubberen slang er nog steeds op als toen dat ding uit de fabriek kwam
Op dinsdag 17 januari 2017 14:02 schreef Salatrel het volgende: waarom zelf gaan pompen als je er een ander stel tegenaan kunt zetten die voor je pompt
Op dinsdag 17 januari 2017 13:10 schreef MTL het volgende: Bij Virm hebben we daar gelukkig een heel mooi speciaal reservoir voor. Op het knopje drukken, en de stroomafnemer gaat weer omhoog. Wel de goede kiezen, want anders ben je de lucht in het reservoir kwijt en heb je de verkeerde stroomafnemer tegen de draad
Edit: als een VIRM goed is weggezet heb je niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat pas als de bovenleidingsspanning opeens weg valt. Alle apparatuur blijft dan ingeschakeld. In dat geval ben je inderdaad zo door de lucht en batterijen heen.
Bedankt voor de uitleg...
Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
Bel MBN
Zonder gekheid: dan heb je serieus pech en moet je wachten tot er een ander treinstel in de buurt is. Maar de kans dat het gebeurd lijkt me sterk.
Hoewel er niets over omschreven staat, zou het volgens mij theoretisch zelfs mogelijk moeten zijn om puur mechanisch met een andere treintype te koppelen en daarmee weer luchtdruk in de trein- en hoofdreservoirleiding te krijgen en het spul daarmee weer op gang te krijgen. Zeker weten doe ik het echter niet. Ik heb enkel ervaring met het noodgereed maken van VIRMs met het knopje en tot nu toe is die methode nog altijd prima gelukt