Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:07 |
Klinkt als een wissel dat verkeerd stond, waardoor de trein naar een doodlopend spoor is gestuurd ![]() | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:08 |
Ik zie dat iemand op Somda schijnbaar in die IC zat. De trein begon volgens hem te schudden en lampenkappen kwamen naar beneden zetten. Volgens een ander zou ie wellicht door rood gereden kunnen zijn en een stop-ontspoorblok geraakt kunnen hebben. EDIT: en de eerste meld zich daar ook met de complottheorie dat 40 km/u wissels daar niet voor 40 km/u geschikt zouden zijn en dat machinisten daarom er niet met 40 km/u doorheen willen ![]() Tja, comfort versus veiligheid. Twee heel verschillende dingen. Ik wil ook niet met 40 km/u door die klotewissels bij Amsterdam Centraal klappen, maar het kan veiligheidstechnisch prima. | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:10 |
Er zit inderdaad een ontspoorblok volgens sporenplan maar dat spoortje wordt nog vaak gebruikt om locomotieven om te laten lopen.. | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:10 |
Heeft de flankbeveiliging iig goed gefunctioneerd. Incidentenbestrijding al aanwezig? | |
Maegrim | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:11 |
Ga eens foto's maken pils | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:11 |
Liep wel een geelhesje net langs de trein. Het is een VIRM-IV+VI, het viertje is door het wissel. | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:13 |
Laatst ook al eens een ledig materieel SGM dat op weg richting Amsterdam de afslag naar Crailoo nam ![]() Of ziggy die vertelde dat een ICM richting Groningen in volle vaart het emplacement Onnen op denderde ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:14 |
Hoezo? Staat niemand in de weg toch? ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:14 |
Nein mann. Dat is pas écht 'een plaat die ruk is, van een trein die stuk is' ©Dr_Flash Ter plaatse is wel een noodtrap het talud af dus evacueren ZOU zo gepiept moeten zijn.. | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:15 |
Tractie uit, stroomafnemer omlaag, en laten rollen maar (in de hoop dat het wissel aan de andere kant goed staat)? ![]() | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:18 |
Mijn hemel, overstap was al weg, in breclev. Ik ga nooit meer klagen op de ns als ik even 10 minuten op de volgende trein moet wachten ![]() | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:19 |
![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:20 |
Ah da's wel een fijne plek om te stranden ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:20 |
Dat zal niet de bedoeling zijn geweest ![]() In het geval van het SLT op de Betuweroute had zoiets niet geholpen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:22 |
Gezellige boel daar ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:28 |
Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:31 |
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:32 |
En het is ook nog eens een STS-passage dus de politie moet onderzoek doen en ILenT en de hele rimram, de trein kan niet simpelweg terugsteken punt. | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:33 |
En die mensen? Krijgen die pizza of zo? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:34 |
Pizza calamiteiten. ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:36 |
Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen ![]() Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven.. | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:39 |
Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen. | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:42 |
GA DAN KIJKEN ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:43 |
Nee dat kan niet het geval zijn. Zijn nu wel wat geelhesjes met zaklampen naar de draaistellen aan het schijnen. | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:43 |
Vanaf hier zie ik het nog het beste, vanaf straat zie je niks ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:45 |
Heet die somdist die erin zit toevallig Martijn Kroezen? Hij staat nu op RTV Oost ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:48 |
Nou als ik er in zou zitten mochten ze wel Pizza brengen ja.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:50 |
"de treinbeveiliging heeft ingegrepen" staat tot "zo abrupt dat de verlichting naar beneden kwam" als lul staat tot drumstel. | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:01 |
Alle mensen in de trein lopen nu naar achteren (terwijl er een noodtrap van het talud af vóóraan is), zal nu wel geëvacueerd worden. | |
derLudolf | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:09 |
Met een lul kun je op een drumstel slaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:26 |
"padum-tshhh..." | |
derLudolf | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:27 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:29 |
ze gaan in het achterste treinstel dat terug naar station Deventer gaat | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:32 |
Hee verrek, die is nu weg inderdaad. | |
Ou-Tannu | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:42 |
moment supreme gemist dus ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:49 |
As we speak zou dat treinstel jou nog een keer gepasseerd moeten zijn, maar dan als extra IC naar Enschede | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:53 |
Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles ![]() Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? ![]() 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6 | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:56 |
ja, alleen gaat deze natuurlijk naar Enschede | |
ziggyziggyziggy | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:57 |
Sinds wanneer wordt vertraging tot op de seconde gerekend? Zelfs wij doen dat niet. | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:15 |
en dan niet wachten. Mijn hemel | |
Peter | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:19 |
Ik ken degene op die foto serieus ![]() | |
Peter | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:19 |
Waarom maar +6? Dat is toch ook fopperij? | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:28 |
Ten opzichte van het nieuw ingelegde pad. | |
Peter | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:32 |
maar niet ten opzichte van de originele vertrektijd... | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:35 |
"Pech gehad baas, ik was op tijd volgens het nieuw ingelegde pad ![]() | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:39 |
Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6. Met reizigerstreinen zie je dit minder dan bij goederentreinen. Daar heeft een trein gewoon een geboekt pad, en de goederenboer kan aangeven of hij het pad wel of niet gaat gebruiken. Heeft de trein vertraging, dan wordt er een ander goederenpad gebruikt. Zo kan een goederentrein met +2 rondrijden, terwijl het ding feitelijk al +175 of zo heeft. | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:42 |
Zit er eigenlijk een bepaalde logica achter die vervangende treinpadnummers? Is 29xxxx een ander 'soort' pad dan 30xxxx? Als een trein wordt opgeheven vanwege een verstoring, maar toch kan rijden omdat de verstoring sneller dan verwacht is verholpen, krijgt hij dan wel een ander nummer? | |
Peter | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:45 |
'hoe het spoor werkt'.. nee, er is voor gekozen om op de borden de tijden van het nieuwe rijpad weer te geven bij het inleggen van een nieuw pad nav forse vertraging. Dat is een keuze. | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:46 |
Ja er zit wel een logica achter. Beetje uitleg. Treintje staat er trouwens nog steeds ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:46 |
Ja. En oog voor reizigersbeleving? Helemaal nul. Chapeau ![]() | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:50 |
30/31/32 en 70/71 zijn bij NSR vaak treinen die opgeheven zijn op deeltrajecten (door een verstoring of werkzaamheden). Omdat een treinnummer per dag uniek moet zijn, wordt er bij ee gesplitst traject gewoon een nummer voorgezet. Zo is het duidelijk welke trein het betreft (ook voor de automatische reisinfo, hoewel dat laatste mis gaat bij de 32x nummers, dan denkt ie dat het een Syntus stoptrein is, zoals laatst gedemonstreerd bij een opnieuw ingelegde intercity naar Amsterdam dacht ik ![]() De 3x nummers worden meestal bij verstoringen gebruikt, de 7x bij werkzaamheden. Enkel een 7 voor een treinnummer is meestal een leegmat rit, tenzij daardoor een bestaande treinserie in de problemen komt, dan wordt er ook 70 voor gezet (leegmat voor Icd is bijvoorbeeld de 70965, maar de 71065, omdat ie anders in de problemen komt met de 7965). 80/81 zijn meestal leegmat ritten, 888xx is NS Int ad hoc paden, 29xxx is echt een extra ingelegde trein. | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:52 |
29xxx is voor extra treinen. Meestal wordt 296xx hiervoor gebruikt. Een dergelijk nummer kan door het hele land heen gebruikt worden, dit in tegenstelling door nummers als 30xxxx of 33xxxx waar een vast treinnummer en treinpad aan gekoppeld zit. Ook 69xxxx of 70xxxx die bij werkzaamheden wel gebruikt worden hebben een vast pad. In dit geval is 29xxx logisch, omdat de trein station Deventer al voorbij was en daar opnieuw uiteindelijk weer opgestart werd als soort van extra trein en de nummers van de volgende uren al gepasseerd waren. | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:55 |
Geen idee. Bron is ovtijden.com. | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:56 |
Dat is de informatie die NS bijhoudt a.d.h.v. track&trace, denk ik? | |
Maegrim | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:03 |
Ik had laatst 88750 toen er asap een 1700 naar Amsterdam moest, de shitty night line was gestrand ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:16 |
Kwam toevallig dit filmpje laatst tegen. Heb het net even bekeken en op 2.04 minuten zie je duidelijk op het spoortje rechts een stop/ontspoorblok zitten. Zegt genoeg denk ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:21 |
Over Bentheim gesproken: Is dat geklier met dat uit het raam klimmen al opgelost? ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:25 |
Ah dus toch wel, dan lopen die locs wel via een exotische route om ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:48 |
Ja logisch dat je voor je werk iets met het spoor doet en geen idee hebt waar je mee bezig bent ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 23:32 |
Tsja, we zijn inmiddels 5 uur verder en hij is nog geen millimeter verplaatst ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 oktober 2016 @ 23:34 |
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=254666&cat=1 | |
derLudolf | donderdag 20 oktober 2016 @ 00:25 |
Dat telefoongesprek... Alsof er een terroristische aanslag heeft plaatsgevonden zo vragen ze het hem ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 20 oktober 2016 @ 00:33 |
Nou dit is toch wel het heftigste dat er is gebeurd in Overijssel sinds oma Bettie uit Denekamp in 1973 haar breinaalden was kwijtgeraakt dus de redactie van RTV Oost staat op zijn kop, dat snap je wel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 00:40 |
Ik woon denk ik in een andere Overijssel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 00:41 |
Kan me nog een kleine ontploffing in Enschede herinneren. | |
Duvel | donderdag 20 oktober 2016 @ 01:59 |
In de vorige eeuw? | |
Peter | donderdag 20 oktober 2016 @ 02:11 |
13 mei 2003 staat me zo uit het hoofd bij.. | |
dennistd | donderdag 20 oktober 2016 @ 02:16 |
Zullen we er 2000 van maken? | |
Prins_Pils | donderdag 20 oktober 2016 @ 02:39 |
13 mei 2000, kan het me nog goed herinneren. Woonde toen in Winterswijk en de rookwolken kon ik uit mijn slaapkamer zien. Is denk ik trouwens toch goed mis met die trein die hier ontspoord schijnt te staan. De binnenlichten zijn inmiddels uit maar er staan een hoop felle lampen op de kop van de trein met een legertje geelhesjes eromheen die druk zijn met 'tsja tsja tsja wat nu'. | |
MTL | donderdag 20 oktober 2016 @ 04:33 |
Met een beetje pech zijn er zodanige beschadigingen dat het spul op een lorry vervoerd moet worden. Ik wens ze dan veel succes daar ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 20 oktober 2016 @ 08:24 |
Sinds begin jaren '90. Maar de meeste systemen krijgen een afgeronde tijd opgestuurd, dat wel ![]() Er wordt ook op de seconde gepland trouwens. Ook die tijden worden afgerond. | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 08:31 |
Op de seconde plannen ![]() | |
JDude | donderdag 20 oktober 2016 @ 08:35 |
Da-mus en he-run. De inter-city naar Til-burg en Eind-hoven vertrekt over onge-veer zes-honderd-drie-en-der-tig secon-den. | |
derLudolf | donderdag 20 oktober 2016 @ 08:47 |
Direct afvoeren naar de sloper, die schommelboten. | |
derLudolf | donderdag 20 oktober 2016 @ 08:48 |
Staat dat ding er nog trouwens? | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 09:04 |
Geen idee, was pikkedonker toen ik er langs reed | |
ziggyziggyziggy | donderdag 20 oktober 2016 @ 09:26 |
Volgens mij is hij al weg en ook alweer vrolijk aan de rit. | |
Mr_Klaasje | donderdag 20 oktober 2016 @ 09:44 |
Om vijf uur vanochtend vertrokken. | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2016 @ 09:51 |
nah. Van de schommelboten is de nieuwste serie overduidelijk de beste serie. | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2016 @ 10:03 |
Is niet ver gekomen dan, want stel staat volgens een bericht op Somda nog steeds ergens op Deventer Goederen en heeft schade aan een van de draaistellen. http://www.somda.nl/forum(...)e+dingen+19+oktober/ | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 10:21 |
Ja ja. Iedereen roept maar wat dus ![]() | |
derLudolf | donderdag 20 oktober 2016 @ 10:23 |
Die reactie van Thom daar ook. Die prioriteit ligt nooit bij de cta's ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 11:19 |
Ik zou hem slaan. | |
Darkwing_Duck | donderdag 20 oktober 2016 @ 12:19 |
https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656 | |
dennistd | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:14 |
Nou ja, ergens is het wel logisch. Stel de rijtijd tussen A en D bedraagt 175 seconden. Maar tussen A en B is het 36 seconden, tussen B en C 101 en tussen C en D 38 seconden. Afgerond zou dat (1+3+1 = ) 5 minuten rijtijd zijn, terwijl het maar (175 seconden = ) 3 minuten zijn in werkelijkheid. Dan kun je de tijden bij A en D dus prima afgerond weergeven, maar de planning zal toch echt op de seconden moeten gebeuren om dit soort afrondingsverschillen te voorkomen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:16 |
Hoezo érgens is het wel logisch, het is gewoon logisch. | |
James1988 | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:23 |
Het is logisch dat er op de seconde gepland wordt, maar het is óók logisch dat er enkel met afgeronde minuten wordt gecommuniceerd. ![]() | |
dennistd | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:29 |
Korte seinstoring ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:52 |
Ja, maar zolang je nog niet op een minuut nauwkeurig kunt uitgaan van hoe lang je haltering duurt, kun je plannen tot je er helemaal kleurenblind van ziet, maar het gaat gewoon niet echt ergens over. | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:59 |
mja, wat wel regelmatig gebeurt is dat ze een trein opjagen. Dat betekent dat aan het begin van een routedeel de rijtijden en halteringstijden erg krap staan, terwijl aan het eind van het routedeel de rijtijdmarge zit. Zo kun je ervoor zorgen dat een trein niet onnodig lang stil staat onderweg. | |
James1988 | donderdag 20 oktober 2016 @ 14:00 |
Behalve voor die laatste paar stations dan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2016 @ 14:02 |
dat boeit toch niemand ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 14:09 |
https://www.therme-konstanz.de/de/startseite/ ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:38 |
Haha, kijk de trouwkaart van m'n pa ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:47 |
Is dat je vader? Die ken ik wel. Doet ook zo af en toe wat hobbyen, voornamelijk rond 't Harde ![]() Gefeliciteerd, en leuke kaart ja ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:58 |
Yep. Hij weet ook wie jij bent met je snoeiwerk, gisteren nog over je gehad toen we een of andere TXL loc in Teuge moesten knippen ofzo ![]() ![]() De echt ouwelui bij de SSN kennen mijn opa nog wel. | |
greavy | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:59 |
Whut, ben ik al zo populair? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:06 |
Of berucht | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:06 |
Bekend en populair zijn niet uitwisselbaar eah ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:10 |
Sommige mensen kennen je als Agent Oranje ![]() | |
greavy | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:15 |
Ik kreeg vandaag van een collega de vraag wat ik met het snoeigereedschap in mijn auto moet, terwijl ik in een flat woon ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:19 |
En, wat zei je? | |
Peter | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:19 |
Straks denken ze nog dat je ergens een kwekerijtje hebt... | |
greavy | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:20 |
Dat ik wel eens assisteer bij snoeiwerkzaamheden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:25 |
Ik zal die lobbyisten van greenpeace weleens bellen. "Amazonewoud ontbossing huu huu Amazonewoud ditdat ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:37 |
Kan ie beter Dennis inhuren een een tankje agent Orange onder de drone hangen ![]() | |
James1988 | donderdag 20 oktober 2016 @ 20:03 |
![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 20 oktober 2016 @ 20:41 |
Niet op elk planpunt wordt gestopt. Er wordt gepland op dienstregelpunten en dat zijn er heel wat meer. Het zijn ook de punten waar exacte tijdgegevens van treinen vandaan komen. Tegenwoordig wordt die data trouwens gekoppeld met GPS-data om tussen die meetpunten ook een beeld te hebben van waar de trein is. Geen idee hoe stops in het systeem staan. | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 21:11 |
Nja, op zich maakt dat voor mijn punt niet echt verschil. | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2016 @ 21:57 |
Een aantal FLIRTs die voor de NS bestemd zijn, zijn retour richting Polen
| |
derLudolf | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:31 |
Dat spul had toch al in reguliere dienst moeten zijn? Of is dat uitgesteld tot 10 december? | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:32 |
Proefbedrijf zonder passagiers, maar dat laat kennelijk nog even op zich wachten | |
James1988 | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:51 |
Ach ja, zo heel bijzonder is die FLIRT niet. Heb je één FLIRT-3 gezien, dan heb je ze allemaal gezien. Dat Stadler zo'n Europabreed toepasbare trein heeft weten te ontwikkelen verdient respect, maar wat is het saai zo ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:54 |
Nou en bitch. Alle vliegtuigen lijken nog veel meer op elkaar. Hoor je ook niemand over ![]() | |
Xetran | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:01 |
Zag naast de NS-variant ook een soort rood-grijze in Arnhem.. Is dat dat ding dat binnenkort in de richting van Düsseldorf gaat? Zou leuk zijn, vanaf mijn woonplaats binnen 20 minuten een schnitzel kunnen nuttigen over de grens ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:03 |
Er zijn twee rood-grijze. De donkergrijze is voor Gouda-Alphen, de lichtgrijze is van Abellio en die gaat vanaf juli Arnhem-Zevenaar-Emmerich-(Düsseldorf?) rijden ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:19 |
Zelfs al vanaf 6 april. | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:24 |
Dan al, sweet ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 02:27 |
Die trein die gisteravond hier ontspoorde heeft niet alleen zelf schade maar de rails is ook best stuk, men is as we speak druk bezig met repareren met een hoop poppetjes en zo'n snijmachine dat voor een metershoge vonkenregen zorgt en een graafmachine op treinwielen enzo. Vind het sowieso eigenlijk best raar dat een wissel in normale toestand gewoon zó staat dat een trein een spoor-met-ontspoorblok opgestuurd kan worden, zeker als daar nog zeker 300 meter rails achter ligt. | |
dennistd | vrijdag 21 oktober 2016 @ 03:10 |
Even zitten tekenen hoe het volgens mij gegaan moet zijn:![]() De lichtblauwe stukken in de wissels zijn de standen. Omdat er voor 'andere trein' een rijweg ingesteld is gaan de wissels die naar dat spoor leiden automatisch in een stand waarbij ze niet naar het spoor met de ingestelde rijweg leiden, om zo een aanrijding te voorkomen. Dat er dan naar een spoor met een stop-ontspoorblok gegaan wordt is puur toeval: die ligt er meer zodat er vanaf de andere kant niet zomaar Deventer goederen opgereden kan worden door wagens die van de heuvel rollen. Blijkbaar is sein 172 ook niet uitgerust met ATB-vv, want die had deze ontsporing (althans: het door rood rijden) kunnen voorkomen. | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:35 |
Of de vv deed het niet | |
Darkwing_Duck | vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:06 |
Heeft iemand t 'saloperie de caténaire' plaatje nog? Even stemming maken op t werk ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:51 |
Ja Google images wel ![]() | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:52 |
Deze? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:54 |
Neee een geinig cartoontje met de kerstman | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:20 |
![]() | |
tripel7 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:06 |
Vind het altijd grappig als dat argument gebruikt wordt, dat er vanaf de jaren '60 tot jaren '90 5000 varianten hondekop die er voor mijn gevoel allemaal min of meer hetzelfde uitzien rondreden was dan weer kennelijk niet erg. ![]() | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:11 |
5000? Ken alleen mat 54, 64 en plan U | |
tripel7 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:27 |
Mat 54/57 was al 8 subseries, waarvan er volgens mij soms zelfs in de subseries zelf nog verschillen zaten. | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:27 |
tweedelig, vierdelig, Benelux Hondekop dat soort dingen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:32 |
Geen treinen tussen Den Bosch en Boxtel door vandalisme ...
| |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50 |
Hoe laat begint die pubquiz ook alweer morgen? | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:57 |
Goede vraag, ik zet een Joker in. Stop de tijd | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:04 |
De quiz begint om 13:00, deuren gaan open om 11:30. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:16 |
Staan in het gangpad van de BordBistro. Het moet niet gekker worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:44 |
ik ga eerst uitslapen | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:50 |
Gelijk heb je ![]() | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:07 |
Eerst sporten morgenochtend ![]() | |
ReisT | vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:30 |
Rond die tijd rijden er zo lekker veel treinen tussen Utrecht en Amersfoort... | |
dennistd | vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:31 |
Ik ook ![]() Pak de trein van 10.54u of 11.24u uit Hengelo denk ik. Of de Pimpel die er tussenin zit, kan ook nog Edit: oh nee, die rijdt niet dit weekend door werkzaamheden bij Rheine... | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:35 |
I know. ![]() En de ICd rijdt ook al niet tussen Breda en Rotterdam... Dat wordt een stuk met de bus. | |
ReisT | vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:42 |
Ik twijfel nog tussen de bus of omreizen met de trein, maar dat laatste duurt meer dan een uur. Aan de andere kant, zo vaak kom ik niet op de Valleilijn... | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:06 |
Flirt is sinds 12-10 officieel toegelaten, Vectron per 1-1-17. Taurus krijgt geen toelatingsprocedure meer in Nederland. | |
ReisT | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:10 |
Wie gaat hier met de Vectron rijden? | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:11 |
BLS Cargo. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:12 |
Diverse goederenvervoerders gok ik zo. Er stond in een recente RailMagazine een lijstje met Vectrons waar een pakket voor Nederland op zat. Ik denk PKP Cargo, DB Cargo ook. Misschien dat DB er brood in ziet om zonder locwissel met de pimpel door te jakkeren misschien ook? | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:16 |
BLS Cargo die gaat als eerste daarmee rijden met de treinen tussen Italië en de Waalhaven. PKP mogelijk ook, maar die heeft nu met ERS een samenwerking voor de trein tussen Poznan en Europoort. | |
ReisT | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:31 |
Mooi! Meer variatie op het spoor. Wel jammer van die Taurus... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:36 |
Die toelating kan snel geregeld zijn denk ik, er rijdt tenslotte genoeg 189 rond. | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:37 |
Maar waarom Vectron pas per 1-1-17 toegelaten is, en niet nu? geen idee. Er staan geen nieuwe testritten in NL in de planning. | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:41 |
Welke werkzaamheden heb ik gemist? | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:43 |
Zwijndrecht - Rotterdam Zuid | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:44 |
Goed nieuws ![]() | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:44 |
Oh niets dus ![]() | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:47 |
Jawel. Zwijndrecht is weer een volwaardig InterCity-station ![]()
| |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:47 |
Wat verandert er per 1 januari dat ze nu al zeker weten dat hij per dan toegelaten kan worden? ![]() | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:49 |
Jaardatum | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:50 |
Misschien is de toelating per dan aangevraagd? | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:51 |
Dat er alleen maar schommelboten mogen stoppen ![]() | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:52 |
Rij lekker de plomp in met die schommelboot als er een brug bij Akkrum open staat ofzo ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:55 |
Dan moet je maar met de pomplorrie. Schiet lekker op ![]() | |
ReisT | vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:59 |
Ik ben toch wel blij dat ik elke dag een zitplaats heb in die schommelboot | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:04 |
Ik zit te wachten op mijn nieuwe OV-chipkaart. De oude ben ik kwijt. Althans, mijn portemonnee is gejat, afgelopen zondag in Delft ![]() ![]() ![]() Dus ff geen trein dit weekend ... | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:04 |
Dat gun je Hoogeveen nog niet. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:05 |
Tuurlijk wel. | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:08 |
Jammer ![]() ![]() Meer loc van DB Cargo of zal DB Fernverkehr ze ook kopen? | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:08 |
Daar heb je Wadlopers voor ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:13 |
De Vectron die nu is toegelaten, mag die 160 of 200? | |
greavy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:16 |
Cargo-vectron. Misschien, met geluk, 160. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:17 |
Dat is mijn natte droom ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:21 |
Zelfs al LLT zal ie dat vrijwel nooit gaan halen in Nederland | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:22 |
Welke, Taurus+Nightjet of Vectron+Pimpel? | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:23 |
Waarom kiezen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:25 |
Oh ja dat zou kunnen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:25 |
Vectron+Pimpel. Er zijn wat mij betreft 5 trajecten waar vandaag nog ERTMS uitgerold moet gaan worden, Amsterdam-Bad Bentheim, Amsterdam-Rheine, Amsterdam-Essen en Rotterdam-Venlo, en dan kan er mooi 160 of misschien wel 200 gekard worden. *fapfapfap* | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:26 |
Ge mot ffkes naar uwen App kieken mijnheer Flasche. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:26 |
Oh god, ik heb al zo'n heerlijke treinendag, dit maakt het af ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:28 |
Oh ja, ik ben nog niet zo vergroeid met mijn mobiel als een groot deel van Nederland ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:33 |
Psst, WhatsApp Web ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:37 |
Psst, een kwartiertje offline zijn is nog nooit iemand aan doodgegaan. Het probleem zit niet bij mij. | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:50 |
Dat zeg ik toch ook niet? ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:55 |
Hee wat gebeurt er morgen nou met die quiz? ![]() | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:57 |
Maak groepsapp dan | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:01 |
Doe het zelf. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:02 |
We gaan rond 1245 bij Station Amersfoort zijn, dan zeggen we hoi tegen elkaar, jij krijgt waarschijnlijk wel een lebber, dan gaan we naar binnen, schrrijven we ons in en gaan we klote maken en winnen. Oh ja vuvuzela mee, goeie ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:03 |
Vuvuzela mee ja? ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:11 |
Ah. En hebben we nou al een team ofzo? ![]() | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:13 |
Jij, ik, Fles & Deadcock toch? | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:14 |
Ja. VDL. Vier Dooie Lullen. | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:15 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:15 |
Voorkeur voor de tenorvuvuzela of de basvuvuzela? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:17 |
Bas. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:17 |
Mag jij die ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:24 |
Ben ik lekker al ![]() | |
Duvel | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:25 |
Hap. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:29 |
| |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:36 |
![]() | |
dcm360 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:47 |
Bombardier to Cut 7,500 More Jobs Through 2018, Most in Rail Vervolgens ligt de focus van het artikel wel weer bij de vliegtuigen, maargoed. | |
b2py | vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:58 |
5000 bij Transportation.. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:45 |
PTA / Het grote treinpics, -nieuws en -praattopic #759 Stakingen in België Vandaag weer gereden. 4G is nog steeds ver te zoeken. | |
James1988 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:25 |
Kijk, een filmpje over greavy's bijbaantje! | |
Dr_Flash | vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:28 |
"Managing vegetation" ![]() ![]() Say no more ![]() | |
mart_83 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:37 |
vast al eens voorbij gekomen... | |
Peterselieman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:46 |
Treinontsporing in Kameroen. Er zijn al zeker 53 doden gemeld ... http://nos.nl/artikel/213(...)luk-in-kameroen.html | |
Prins_Pils | vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:52 |
Zag het net op het nieuws. De beelden zijn best heftig. | |
derLudolf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:55 |
Ja Poeh, verschrikkelijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:03 |
Bijzonder dat zoiets in het nieuws komt. Ik krijg weleens de indruk dat zulke dingen in dat soort landen zo'n beetje wekelijks gebeuren. Kennelijk valt dat nog wel mee dan ![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:09 |
Dat ze er tijd voor hadden bij de NPO. Als Amerika-hater lijken ze maar voor een ding oog te hebben ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:10 |
Ik zag het op RTL, en niet eens bij de kortjes. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:11 |
![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:12 |
Oja, dat was het RTL journaal wat ik zag. Verklaart een hoop ![]() Ik vraag me af of het in andere landen ook zo erg is dat ze het nergens anders meer over kunnen hebben... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:13 |
Inderdaad. | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:14 |
Volgens mij was dit het eerste nieuws in tijden zónder een item over Trump. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:15 |
Neem effe een spoed-infuusje boerenkoolsap of zo joh, er komt rare praat uit je ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:17 |
Hee Fles en Doodlul, waar ontmoeten we elkaar morgen in Amf? Stationshal ofzo? Voor het geval ik Fles niet in Dv al ontmoet, ik wil de IC van 1200 pakken maar het kan zomaar zijn dat ik pas op het laatste moment het perron op kom sjezen, ik ken mezelf ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:21 |
ik ga 10 minuten later naar Amf. | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:24 |
Tjah als er aan de voorverkiezingen van Dakota - waar meer Jackalopes dan mensen wonen - meer tijd wordt besteed dan aan de deelstaatverkiezingen in Duitsland (of iets anders belangrijks in onze buurlanden) vind ik dat nogal tegenvallen ja van de Nederlandse omroepstichting. Donderdag, 11 van de 25? minuten journaal ging over Donald Duck en Zwarte Magica. Normaal kijk ik eigenlijk altijd wel maar Pauw en DWDD... Maar de onderwerpen de laatste tijd zijn werk erg eenzijdig | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:25 |
Sorry maar de deelstaatverkiezingen in Duitsland zijn op veel vlakken veel minder boeiend dan deze continue treinramp in de VS. | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:25 |
Hoi Zondag met Lubach ![]() (je hebt wel gelijk) | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:25 |
ja die van 12:02 naar Schiphol wou ik ook nemen. Gaat wel lukken, ik ga zo slapen ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:26 |
Ik ga ook m'n mandje in. | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:27 |
fbmessenger dus, heb je nummer niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:30 |
Niet eens de helft van de tijd. Waar hebben we het over. Als er verkiezingen zijn in dat godverraden Drenthe van je, waar meer bladluizen dan mensen wonen, om even naar jouw niveau af te dalen, dan heeft ook heel het land erover. Dit gaat gewoon even bepalen hoe de wereld er de komende 4 jaar uit gaat zien okee. En ja het is logisch dat daar aandacht aan besteed wordt. De wereld, het mag je ontgaan zijn, is nou eenmaal groter dan suikerbieten en de aftakas op je Fendt. En nog iets: Als iets aandacht krijgt zegt dat niets over of iemand anders het haat. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:31 |
Nee niet fb messenger. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:31 |
Houdoe ![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:32 |
Maar dat maakt de deelstaatverkiezingen van NRW, NDS of BAY niet onbelangrijk. Mecklenburg-Vorpommern is inderdaad niet heel boeiend maar de drie deelstaten zijn óók van belang voor het reilen en zeilen in NL. En ach, welke locomotief/treindienstleider ze daar ook krijgen, ontsporen doet het toch wel ![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:43 |
Er zullen allicht mensen zijn die het zeer boeiend vinden en misschien wel een beetje geilen op de VS. Maar er zijn ook mensen die echt zoiets hebben van "gaan we weer" Als meneer Duck en Zwarte Magica nou inhoudelijk es interessant bezig waren, ok, dan is het misschien de moeite waard om naar te kijken. Nu kijk je naar twee belegen mensen die kinderlijk modder aan het gooien zijn. Zeer boeiend ![]() Als mensen dat wel willen kijken... Iedereen heeft interactieve, digitale TV zo ongeveer met 3563177 zenders. Daar zit vast wel CNN/Fox of een of ander thema kanaaltje bij ![]() En ja, nu zap ik ook wel es naar BBC of ZDF als ik dat gezeik zat ben ![]() Werd er trouwens maar wat meer aandacht besteed aan suikerbieten en de rest van de sector. Doordat de stas zonodig weggepromoveerd moest worden naar infra zitten we nu met de volstrekte incapabele Van Dam. Hij laat de melkveehouders nog even een jaartje extra in onzekerheid ![]() ![]() Nja, trusten ![]() ![]() | |
desbarts | zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:25 |
Verdomme zeg. Een 6delige schommel-slaaptrein. Het is nu drukker tussen Lelystad en Zwolle dan dat ik doordeweeks gewend ben, moest gewoon helemaal door naar voren lopen voor een plekje zonder een slapende student met een kater naast mij. En ik begon achterin... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:53 |
![]() Leuk reisadvies weer En waarom beweert de app dat Kaltenkirchen een ns station is ... ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:12 |
Leuk ook dat de app beweert dat je moet uit- en inchecken. Waar moet je dan inchecken voor de Eurobahn? Nou? Nou? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:22 |
Je zou eventueel nog kunnen denken dat een Nederlandse partij het vervangend vervoer op zich neemt en zo dus een centje bijverdient, net zoals die bus Maastricht - Aix la Chapelle... Waar het buitenlandse stuk ook verchipt is.. | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:24 |
Stomme Fransoos die je d'r bent! ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:35 |
![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:47 |
Tering hey, een land half in paniek omdat ze jarenlang misinformatie hebben gekregen en tegelijkertijd kwalitatief goed onderwijs de nek omgedraaid is dus je kan er ook niet echt iemand de schuld van geven en jij staat erbij te lachen. Het gaat wel om het land waar aan de knoppen gedraaid wordt. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:56 |
Mooi. Ik ga nog even boodschappen doen. Pilsie ik zie jou over een uurtje wel op het station. En geen FB messenger gebruiken ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:01 |
Ik ben er een kwartier voor jullie en ik wacht op jullie, | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:02 |
Ik ben er om 12.10u of zo ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:07 |
Ik vind het maar eng allemaal maar komt vast goed. Heb volgens mij alles bij me. | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:14 |
ik ben er om 37 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:16 |
Ja ik dus om 22 want 52 vinnik te laat en in Amersfoort is altijd wel wat te doen. Dus ik ga nu ook maar eens weg want ik moet nog tanken denk ik. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:22 |
Eng? ![]() En wat moet je allemaal meenemen? ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:34 |
Het bericht die je wist dat zou komen is al daar: Normandië bestelt 40 dubbeldeks-intercities bij Bombardier Crespin. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:45 |
De hele medicijnkast. Ben al een week of vijf niet alleen het huis uit geweest. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:46 |
Kutzooi, vergeet ik mijn gloednieuwe camera. Nou ja. Weekenddag 1e klas kost nog maar zes euro opeens, dat maakt het wel goed. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:55 |
Ook weer een karakteristiek fotootje van de RER A erbij ![]() | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:23 |
Treurig | |
Mr_Klaasje | zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:07 |
Sein 172 heeft geen ATB-vv omdat je als je daar voorbijrijdt door de eiswissels niet in de rijweg van een voor de hand liggende route kunt komen. Overigens zou naar de aangepaste regelgeving daar bij een wijziging wel ATB-vv kunnen komen. Door die eiswissels is de trein ook op het spoortje met het stop-ontspoorblok gekomen. In dit geval had ATB-vv er dus voor gezorgd dat niet alleen de veiligheid zou zijn opgelost (wat dus al het geval is) maar dat ook de beschikbaarheid van de infrastructuur bij een fout van de machinist omhoog gaat omdat je veel sneller weg bent als je niet of niet zo ver door rood komt. | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:34 |
Kansloos laatste ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:57 |
komt door al die kutvragen over Engeland en over de middeleeuwen. | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:58 |
Had je anders van James verwacht? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:00 |
De karakteristieke perronkappen op de perrons 1, 2 en 3 in Leeuwarden worden tijdelijk weggehaald. Ze verkeren in slechte staat ... http://www.lc.nl/frieslan(...)jk-weg-21722788.html | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:13 |
![]() | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:20 |
Had je dat gisteren niet ook al gepost? | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:21 |
volgens mij niet | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:26 |
Prorail gaat trouwens perronkappen aanpakken http://www.dehuisaanhuis.(...)ppen-leeuwarden-aan/ | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:47 |
Hey ik hoorde dat prorail iets met perronkappen moet. Weet iemand daar meer van? | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:49 |
kutjames. TOEOETTT!!! | |
Salatrel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:53 |
volgens mij ergens in friesland.... | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:53 |
De individuele ronde vond ik trouwens wel goed ![]() | |
Salatrel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:55 |
De wethouder van Hoogeveen heeft in een reactie laten weten ook een perronoverkapping te willen.... | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:59 |
Zijn ze er al uit wat ze willen doen met de perronoverkapping op Amsterdam RAI? Dit omdat er treinen richting Schiphol met beperkte snelheid moeten rijden omdat ze anders de rand van de overkapping kunnen raken? | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:07 |
Nou, dat was weer leuk ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:11 |
![]() | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:13 |
De jaarlijkse NVBS Railquiz ![]() Dat station bij Disney zat er ook in, net als de Ouigo ![]() | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:13 |
Vergeet het TVM430/ERTMS bord niet, en die meuk rond Lyon | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:15 |
Gewoon, je weet wel. Reuring in de tent. Laat dat maar aan mij over ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:16 |
Ja en voor de rest gingen alle vragen over Engeland of Breda. Ra ra hou zou dat toch komen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:44 |
Ohja, in wat voor vraag dan? | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:45 |
Eerst een vraag 'hoe heet de goedkope variant van de TGV' en daarna een vraag 'Vanaf welk Parijs' station vertrekt de Ouigo?' ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:46 |
"Hoe heet de Franse pauper hogesnelheidstrein?" en letterlijk DRIE vragen later: "Vanaf welk Parijs station vertrekt de Ouigo?" ![]() inb4 "MLVC helemaal geen parijs station etc ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:47 |
Dat kan de Ouigo zijn, maar ook IDtgv ![]() MLV Chessy is een Eindpunt maar niet meer altijd, soms rijdt ie door naar Tourcoing (Toerkonje voor Fles)... Plausibele vragen... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:48 |
Maar we hadden vorig jaar moeten gaan. Dan hadden we geweten dat we dit jaar niet moesten gaan ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:48 |
Tegenwoordig ook Massy Palaiseau Had dat ook goed geweest? | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:50 |
Ik had ook nog Izy | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:50 |
Nee ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:51 |
Wie heeft die vragen verzonnen http://www.ouigo.com/gare-paris-massy-tgv Dit is nog meer 'Parijs' dan die sprookjesbende hier.... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:52 |
James. Ziet er niet naar uit dat die andere twee er veel aan gedaan hebben ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:06 |
Nochtans is James altijd erg goed op de hoogte van de camemberttreinen.... Jammer | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:08 |
Als je het allemaal kut en jammer vindt had je maar moeten winnen, dan had je het volgend jaar zelf kunnen doen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:09 |
Nein mann ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:11 |
Die Ouigo-vraag kwam niet eens van mij (denk ik). Ik was wat meer van de Engeland-vragen... en die ene over Zweden ![]() Van oude trams en Zwitserland weet ik nagenoeg niets. | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:11 |
Op het antwoordformulier dat ik moest nakijken stond 'Weet ik veel rot op met je Engelandvragen', ik noem geen namen ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:13 |
Maar ik had 15 uit 30 goed, vind ik nog vrij netjes ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:14 |
Ik ook! Uitdagende vragen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:14 |
Dat had goed gerekend moeten worden ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:15 |
En Lyria? Oh nee die andere. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:17 |
Nouja t is een hogesnelheidstrein met een merkje De 3 clubs die zich profileren als low cost zijn Ouigo IDTgv Izy.... (Ding schijnt altijd leeg te zijn) | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:20 |
En dan ook nog eerst moeilijk gaan doen over of iets wel of niet naar België rijdt. Stelletje waanzinnigen. Alsof TGV niet buiten de landsgrenzen van Frankrijk komt (uit mijn hoofd België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Monaco). | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:25 |
Er zaten wel weer een paar "zware gevallen" in het publiek ja ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:30 |
Italie? (ventimille) | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:32 |
Ik vond het echt heel erg leuk!! | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:34 |
Ik vind dat station van Monaco eigenlijk ook wel een twijfelgeval...Personeelsingang en brievenbus zijn in Frankrijk... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:34 |
Ja ik ook ![]() Kostelijk vermaakt ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:52 |
Stomme machinisten op de ICE tegenwoordig die de cabineruit ondoorzichtig laten ![]() | |
Okuliarnik | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:54 |
Ben nu wel benieuwd naar eventuele foto's van die NVBS railquiz. Vraag me altijd af wat daar voor volk zit... | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:56 |
Ik denk voornamelijk oudjes? Zelf was ik er niet, ik was op fotojacht in de Rotterdamse haven. | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:57 |
Heel veel verschillend volk vooral. Je hebt de fanatiekelingen, de gezelligheidsdeelnemers, de allesweters die vervolgens laag eindigen, de spoorautisten, en ga zo maar door. | |
MTL | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:58 |
Jep, wordt binnenkort een vaste snelheidsbeperking. Tzt wordt de kap vervangen door hetzelfde als het andere perron is de bedoeling, maar daar is weer geld voor nodig, dan weer hele gezeik met vergunningaanvraag en inplannen werkzaamheden, dus de komende jaren blijft het daar 80. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:03 |
Gewoon mensen. Oude mensen over het algemeen. | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:06 |
Zal ongetwijfeld een stukje met foto's in de komende NVBS Actueel (gratis maandelijkse nieuwsbrief) komen |