ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 19 oktober 2016 19:01 schreef Prins_Pils het volgende: Hij staat op spoor 333, pak sporenplan er maar bij. Lichten aan, best wat mensen erin. Ander treinverkeer kan er gewoon normaal langs, dubbelspoors.
Klinkt als een wissel dat verkeerd stond, waardoor de trein naar een doodlopend spoor is gestuurd
Ik zie dat iemand op Somda schijnbaar in die IC zat. De trein begon volgens hem te schudden en lampenkappen kwamen naar beneden zetten. Volgens een ander zou ie wellicht door rood gereden kunnen zijn en een stop-ontspoorblok geraakt kunnen hebben.
EDIT: en de eerste meld zich daar ook met de complottheorie dat 40 km/u wissels daar niet voor 40 km/u geschikt zouden zijn en dat machinisten daarom er niet met 40 km/u doorheen willen Tja, comfort versus veiligheid. Twee heel verschillende dingen. Ik wil ook niet met 40 km/u door die klotewissels bij Amsterdam Centraal klappen, maar het kan veiligheidstechnisch prima.
Nein mann. Dat is pas écht 'een plaat die ruk is, van een trein die stuk is' ŠDr_Flash
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter plaatse is wel een noodtrap het talud af dus evacueren ZOU zo gepiept moeten zijn..
Op woensdag 19 oktober 2016 19:18 schreef Yreal het volgende: Mijn hemel, overstap was al weg, in breclev. Ik ga nooit meer klagen op de ns als ik even 10 minuten op de volgende trein moet wachten
Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen?
Op woensdag 19 oktober 2016 19:28 schreef Prins_Pils het volgende: Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen?
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden.
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden.
En het is ook nog eens een STS-passage dus de politie moet onderzoek doen en ILenT en de hele rimram, de trein kan niet simpelweg terugsteken punt.
Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven..
Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen.
Op woensdag 19 oktober 2016 19:36 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven..
Op woensdag 19 oktober 2016 19:39 schreef Peterselieman het volgende: Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen.
Nee dat kan niet het geval zijn. Zijn nu wel wat geelhesjes met zaklampen naar de draaistellen aan het schijnen.
Op woensdag 19 oktober 2016 20:01 schreef Prins_Pils het volgende: Alle mensen in de trein lopen nu naar achteren (terwijl er een noodtrap van het talud af vķķraan is), zal nu wel geëvacueerd worden.
ze gaan in het achterste treinstel dat terug naar station Deventer gaat
Op woensdag 19 oktober 2016 20:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles
Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6
Op woensdag 19 oktober 2016 20:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles
Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6
Sinds wanneer wordt vertraging tot op de seconde gerekend? Zelfs wij doen dat niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 19 oktober 2016 20:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles
Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6
Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6. Met reizigerstreinen zie je dit minder dan bij goederentreinen. Daar heeft een trein gewoon een geboekt pad, en de goederenboer kan aangeven of hij het pad wel of niet gaat gebruiken. Heeft de trein vertraging, dan wordt er een ander goederenpad gebruikt. Zo kan een goederentrein met +2 rondrijden, terwijl het ding feitelijk al +175 of zo heeft.
Zit er eigenlijk een bepaalde logica achter die vervangende treinpadnummers? Is 29xxxx een ander 'soort' pad dan 30xxxx?
Als een trein wordt opgeheven vanwege een verstoring, maar toch kan rijden omdat de verstoring sneller dan verwacht is verholpen, krijgt hij dan wel een ander nummer?
Op woensdag 19 oktober 2016 21:39 schreef MTL het volgende: Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6. Met reizigerstreinen zie je dit minder dan bij goederentreinen. Daar heeft een trein gewoon een geboekt pad, en de goederenboer kan aangeven of hij het pad wel of niet gaat gebruiken. Heeft de trein vertraging, dan wordt er een ander goederenpad gebruikt. Zo kan een goederentrein met +2 rondrijden, terwijl het ding feitelijk al +175 of zo heeft.
'hoe het spoor werkt'.. nee, er is voor gekozen om op de borden de tijden van het nieuwe rijpad weer te geven bij het inleggen van een nieuw pad nav forse vertraging. Dat is een keuze.
Op woensdag 19 oktober 2016 21:39 schreef MTL het volgende: Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6.
Ja. En oog voor reizigersbeleving? Helemaal nul. Chapeau
30/31/32 en 70/71 zijn bij NSR vaak treinen die opgeheven zijn op deeltrajecten (door een verstoring of werkzaamheden). Omdat een treinnummer per dag uniek moet zijn, wordt er bij ee gesplitst traject gewoon een nummer voorgezet. Zo is het duidelijk welke trein het betreft (ook voor de automatische reisinfo, hoewel dat laatste mis gaat bij de 32x nummers, dan denkt ie dat het een Syntus stoptrein is, zoals laatst gedemonstreerd bij een opnieuw ingelegde intercity naar Amsterdam dacht ik ). De 3x nummers worden meestal bij verstoringen gebruikt, de 7x bij werkzaamheden. Enkel een 7 voor een treinnummer is meestal een leegmat rit, tenzij daardoor een bestaande treinserie in de problemen komt, dan wordt er ook 70 voor gezet (leegmat voor Icd is bijvoorbeeld de 70965, maar de 71065, omdat ie anders in de problemen komt met de 7965). 80/81 zijn meestal leegmat ritten, 888xx is NS Int ad hoc paden, 29xxx is echt een extra ingelegde trein.
Op woensdag 19 oktober 2016 21:42 schreef James1988 het volgende: Zit er eigenlijk een bepaalde logica achter die vervangende treinpadnummers? Is 29xxxx een ander 'soort' pad dan 30xxxx?
Als een trein wordt opgeheven vanwege een verstoring, maar toch kan rijden omdat de verstoring sneller dan verwacht is verholpen, krijgt hij dan wel een ander nummer?
29xxx is voor extra treinen. Meestal wordt 296xx hiervoor gebruikt. Een dergelijk nummer kan door het hele land heen gebruikt worden, dit in tegenstelling door nummers als 30xxxx of 33xxxx waar een vast treinnummer en treinpad aan gekoppeld zit. Ook 69xxxx of 70xxxx die bij werkzaamheden wel gebruikt worden hebben een vast pad.
In dit geval is 29xxx logisch, omdat de trein station Deventer al voorbij was en daar opnieuw uiteindelijk weer opgestart werd als soort van extra trein en de nummers van de volgende uren al gepasseerd waren.
Kwam toevallig dit filmpje laatst tegen. Heb het net even bekeken en op 2.04 minuten zie je duidelijk op het spoortje rechts een stop/ontspoorblok zitten. Zegt genoeg denk ik
Op woensdag 19 oktober 2016 22:16 schreef Peterselieman het volgende: Kwam toevallig dit filmpje laatst tegen. Heb het net even bekeken en op 2.04 minuten zie je duidelijk op het spoortje rechts een stop/ontspoorblok zitten. Zegt genoeg denk ik
Ah dus toch wel, dan lopen die locs wel via een exotische route om En dan is het ook wel logisch dat er nog steeds geelhesjes met zaklampen staan zo van 'tja tja tja wat zullen we eens doen'
Nou dit is toch wel het heftigste dat er is gebeurd in Overijssel sinds oma Bettie uit Denekamp in 1973 haar breinaalden was kwijtgeraakt dus de redactie van RTV Oost staat op zijn kop, dat snap je wel.
Op donderdag 20 oktober 2016 00:33 schreef Prins_Pils het volgende: Nou dit is toch wel het heftigste dat er is gebeurd in Overijssel sinds oma Bettie uit Denekamp in 1973 haar breinaalden was kwijtgeraakt dus de redactie van RTV Oost staat op zijn kop, dat snap je wel.
13 mei 2000, kan het me nog goed herinneren. Woonde toen in Winterswijk en de rookwolken kon ik uit mijn slaapkamer zien.
Is denk ik trouwens toch goed mis met die trein die hier ontspoord schijnt te staan. De binnenlichten zijn inmiddels uit maar er staan een hoop felle lampen op de kop van de trein met een legertje geelhesjes eromheen die druk zijn met 'tsja tsja tsja wat nu'.
Sinds wanneer wordt vertraging tot op de seconde gerekend? Zelfs wij doen dat niet.
Sinds begin jaren '90. Maar de meeste systemen krijgen een afgeronde tijd opgestuurd, dat wel Er wordt ook op de seconde gepland trouwens. Ook die tijden worden afgerond.
Op donderdag 20 oktober 2016 08:31 schreef Dr_Flash het volgende: Op de seconde plannen Beetje zinloos als je het nog niet op minuten kunt waarmaken natuurlijk.
Da-mus en he-run. De inter-city naar Til-burg en Eind-hoven vertrekt over onge-veer zes-honderd-drie-en-der-tig secon-den.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 20 oktober 2016 04:33 schreef MTL het volgende: Met een beetje pech zijn er zodanige beschadigingen dat het spul op een lorry vervoerd moet worden. Ik wens ze dan veel succes daar
Direct afvoeren naar de sloper, die schommelboten.