derLudolf | maandag 10 oktober 2016 @ 21:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2016 @ 21:29 |
Ik vermoed dat 500 al veel is daar. ![]() | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:33 |
De hoeveelheid files neemt inderdaad aanzienlijk toe de laatste tijd. Ik woon in Breda en werk tegenwoordig in Utrecht (ma-do) en ik moet eigenlijk vlakbij de A2 zijn. Op maandagen is trein+fiets even snel als de auto, op dinsdagen en donderdagen sneller, en op woensdag scheelt het maar weinig. Voordeel voor het OV is dan mijn woonplaats, ik sta sneller op een perron dan bij mijn auto. ![]() | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 21:34 |
@Ardan, omdat Dennis vindt dat het net zo'n hoge prioriteit moet hebben als Hannover - Berlijn maar is nou eenmaal niet gerechtvaardigd. | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 21:37 |
Ik werk in hartje Utrecht, dan zijn de parkeerkosten ook skyhigh en de A27 zijn een bron van files.. | |
Duvel | maandag 10 oktober 2016 @ 21:37 |
Woonplaats is niet helemaal de goede term. Je bedoelt waar je huis woont. De relatie Breda - Utrecht is railtechnisch volkomen kut volgens mij. | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 21:38 |
Net zo vlot via Rotterdam als Den Bosch | |
Duvel | maandag 10 oktober 2016 @ 21:39 |
![]() | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:40 |
De A27 is verschrikkelijk. Die weg had 10 jaar terug al verdubbeld moeten zijn. Bij mijn werk zijn niet eens voldoende parkeerplaatsen. Ik krijg het advies om de auto op een P&R-terrein te dumpen en dan te lopen (10 minuten, over het kanaal heen). Er ligt een woonwijk in de buurt, maar van collega's heb ik begrepen dat daar een beetje tokkievolk woont dat vindt dat de parkeerplaats voor de deur 'hun' parkeerplaats is. | |
Prins_Pils | maandag 10 oktober 2016 @ 21:40 |
Ik vind het altijd leuk om met 140 langs een file te scheuren ![]() | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 21:41 |
Ik kom vanuit de noordkant maar dan nog. Echt een ondergeschoven kindje die as | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 21:43 |
Ja, zoals een miljard keer gezegd, 1% meer auto's extra op de weg kan de filedruk vertienvoudigen maar dat is altijd tegen dovemansoren gezegd | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:43 |
Ja ok, goed punt. Een schitterende net-niet-aansluiting in Den Bosch, ja. Dat wordt volgend jaar wel stukken beter (10 minuten winst). Vanochtend had ik 'm een keer wel, maar toen ging half Brabant die trein in en kon ik staan. ![]() ICM is fijn materieel, maar even doorlopen naar een rustiger plekje in de trein is er niet bij met die korte units. | |
Prins_Pils | maandag 10 oktober 2016 @ 21:45 |
Spoorlijn Utrecht-Breda kon toch niet omdat de snelweg verbreed ging worden en men dan een spoorlijn ernaast niet meer nodig vond? Hoe zat dat ook alweer? | |
Xetran | maandag 10 oktober 2016 @ 21:46 |
Ik heb er als student die dagelijks in de spits zit zo een paar honderd euro per maand voor over om gewoon met een auto te kunnen gaan. Jezelf als mens vervoeren of als vleesstier, ik heb snel gekozen | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:47 |
Er zijn wat inpassingsproblemen rond Gorinchem en een stukje onder Utrecht (Amelisweerd?) zou de spoorlijn ruimte opvreten die nodig is voor rijstroken, zoiets. En het tegelijkertijd aanleggen van een spoorlijn zou de verbreding van de weg vertragen. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 21:47 |
Leugens! Bij de verbreding kon de spoorlijn juist extra goedkoop aangelegd worden maar er is toch voor gekozen het niet te doen. Enige écht missing link in het spoorwegnet. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 21:47 |
Ja, dan kan 'ie onder de grond ofzo. | |
_serial_ | maandag 10 oktober 2016 @ 21:48 |
Ik ga voor geen goud met de auto elke dag aansluiten in de file, waar je een aantal jaar geleden nog om half 7 weg kon rijden op op tijd te zijn, is kwart voor 6 nu al te laat. Nee, geef mij de trein maar, de keren dat het misgaat neem ik dan wel op de koop toe, krijg het ook nog eens volledig vergoed van mijn werkgever, in tegenstelling tot autokosten. | |
JDude | maandag 10 oktober 2016 @ 21:53 |
Zelfs op dagen met treurnisfiles als vandaag ben ik met de auto nog sneller dan met het OV. Maar zowel mijn woon- als werkplaats hebben geen station, dat helpt ook niet echt. | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:55 |
Lijkt mij ook. Ik zou de spoorlijn dan thv afrit Houten laten afbuigen (zodat knooppunt Everdingen vermeden wordt) en halverwege tussen Lunetten en Houten laten aantakken op het bestaande spoor. Heb je een paar fly-overs voor nodig, leuk voor b2py. ![]() | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 21:57 |
Lagere MKBA dan de HSL-Oost ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 21:57 |
In Deventer was ik sneller met het OV toen ik nog in het Saxiongebouw werkte dan mijn collega met de auto maar de nieuwe plek, aan de Olstse kant van Deventer, was met de auto 5 minuten sneller als het verkeer normaal was. Bij hoogwater was ik een uur sneller ![]() Nu in Hengelo ben ik in de ochtendspits iets sneller en in de middagspits is hij de ene keer en ik de andere keer sneller. En dan heb ik in Hengelo nog niet eens een fiets om het laatste stuk af te leggen, want dat zou er nog ruim een kwartier per enkele reis afhalen en ik ben ook erg benieuwd of ik nog wat win met de elektrificatie. | |
Prins_Pils | maandag 10 oktober 2016 @ 21:57 |
Ja dat leek mij ook, je bent immers toch al bezig.. | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 21:57 |
Wat, beton waar waar? ![]() | |
Duvel | maandag 10 oktober 2016 @ 21:58 |
Investeer dat in een 1e klas kaart. Scheelt een bult. | |
Duvel | maandag 10 oktober 2016 @ 21:59 |
Ja maar de trein die tien jaar geleden praktisch leeg om 7:07 van Rotterdam naar Utrecht reed, is nu ook gewoon bomvol. Niet alleen op de weg is het drukker geworden. | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 22:00 |
Jij zorgt wel voor de verflaag? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 22:00 |
Wikipedia dus betrouwbaarheid moet je zelf bepalen maar in 2008 was het voor het eerst dat er sinds 1999 over gepraat werd ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Utrecht_-_Breda | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 22:00 |
NS gaat dit jaar de vervoersprognoses realiseren van het hoogste groeiscenario 2020, om maar even aan te vullen | |
Xetran | maandag 10 oktober 2016 @ 22:01 |
En die potentiële flexibiliteit en vrijheid van een auto opgeven? Is het niet waard denk ik.. En uberhaupt, kan je een studenten-OVC upgraden naar eerste klas? | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 22:03 |
De lijn zou levensvatbaar zijn volgens het onderzoek van Nijpels, maar niet voor 2020. Verbreding van de A27 begint pas in 2018, dus als ze de bouw van de spoorlijn meteen meepakken is die gereed in 2021? ![]() | |
JDude | maandag 10 oktober 2016 @ 22:03 |
Nu nog ijzer vinden om alle self loading cargo in te proppen. | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 22:03 |
Conserveren is belangrijk eah ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 22:03 |
Ik ben gezegend met tegenspitsrichting. De andere kant op de tijden dat ik forens is het vaak over grote afstanden staan, en 1e klas heeft daar geen zin met 12 zitplaatsen per treinstel... Maar inderdaad, bij normaal materieel is het een goede investering. En als je ergens een keer heel laat wordt dan neem je een hotel. | |
b2py | maandag 10 oktober 2016 @ 22:06 |
De MKBA is 0.3, wat is dat voor onderzoek van Nijpels? | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 22:14 |
Zie die Wikipediapagina waar eerder naar werd verwezen. | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 22:16 |
Vanaf december komt er wat lucht | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 22:19 |
50K reizigers per dag vind ik echt best wel veel en het is ruim voldoende voor een flink station, Amsterdam Centraal verwerkt er wat, 250K per dag? Het zou tevens een zeer fijne kortsluitroute voor goederentreinen uit België naar Duitsland betekenen, of voor de transittreinen kan je gelijk halverwege ergens op de Betuweroute aanhaken. Lijkt me best handig. En een vette omreisroute voor de Benelux ook, of mogelijk zelfs Beneluxverdichting via een andere route, dat Utrecht weer een echt internationale verbinding krijgt ofzo, weetikveel. Er is veel mogelijk en volgens mij zit dat niet in de MKBA. | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 22:20 |
Maar ehh, bouwen die lijn. 3 kV op de bovenleiding, ETCS erop, 200 km/u als ontwerpsnelheid ![]() | |
Goverman | maandag 10 oktober 2016 @ 22:24 |
De spoorlijn Utrecht - Breda is echt een klassieker in de debatten van het MIRT (het investeringsprogramma van het Rijk). En elke keer is het antwoord hetzelfde: de lijn heeft geen toegevoegde waarde voor het netwerk. De lijn trekt geen nieuwe reizigers aan, maar kanibaliseert de andere verbindingen. Voor de spits misschien prettig, maar om daarvoor ruim drie miljard euro uit te trekken? Dat helpt een paar duizend reizigers per dag een paar minuten minder lang in de trein te zitten. Tja... Voor dat geld kun je VEEL nuttiger investeringen doen. Zoals zo'n beetje heel PHS, waarmee diezelfde reistijd tussen Utrecht en Breda al behoorlijk afneemt, maar datzelfde doet op veel andere trajecten. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 22:26 |
Als die lijn voor 200km/u aangelegd wordt zal je wel degelijk een modal shift zien, helemaal als we straks weer een materieeloverschot hebben. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 22:26 |
En trouwens, andere lijnen zijn veel te druk dus ontlasting daarvan is alleen maar een goed iets. | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 22:27 |
True. Er is op dit moment een groot spanningsveld tussen sprinters en IC's vanwege de diverse inhalingen onderweg en de tijd die een sprinter daardoor langer onderweg is. Als je de dienstregeling zo kunt maken dat IC's en sprinters elkaar zo min mogelijk in de weg zitten door hier en daar extra spoor aan te leggen is dat winst. | |
dennistd | maandag 10 oktober 2016 @ 23:02 |
Dat zeg ik niet. Maar nu wordt het op de langdurige procedure gegooid vanwege alle bezwaarmogelijkheden. Maar die procedure lijkt me in het geval van Hannover-Berlijn toch precies dezelfde? Blijkbaar is het dan toch een prioriteitskwestie, maar geef dat dan gewoon eerlijk aan... | |
dennistd | maandag 10 oktober 2016 @ 23:04 |
Misschien een minuutje eerder in Hengelo, maar voor de rest zit je daar toch in de knoop vast. En Zwolle-Heino kan misschien één of twee minuten sneller als het 140km/h ipv 100km/h wordt. Waar moet je in Hengelo zijn eigenlijk? | |
DeaDLocK2K | maandag 10 oktober 2016 @ 23:08 |
Dat verschilt. In het onderwijs krijg je het eerste jaar 100% op basis van 2e klas OV. Netto. Later wordt dat kariger. Naar Deventer kreeg ik 100 per maand ofzo en dat is lang niet genoeg voor een trajectabonnement. Maar ik had daar wel het voordeel dat ik regelmatig van 10:00 tot 18:30 kon werken dus ik kon vaak met DalVrij en als je dan in de spits moet reizen een paar keer per week dan is dat maar zo. Bij een reorganisatie en gedwongen verplaatsing van werkplek volgt er meestal een goede regeling. Ik krijg nu 2 jaar weer 100%. | |
Darkwing_Duck | maandag 10 oktober 2016 @ 23:41 |
James, waarom neem jij de brabantliner eigenlijk niet? | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 23:46 |
De toegevoegde waarde ten opzichte van de rest van het spoornetwerk is misschien beperkt, maar voor de regio kan dat wel eens aanzienlijk anders zijn. Denk aan automobilisten die voortaan de trein pakken (ontlasting van de A27) en groei van kernen langs de route. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de impact op het milieu: minder mensen op de weg betekent een lagere CO2-uitstoot. Als ik over de A27 rij zie ik vaak een flinke kolonne vrachtwagens van Utrecht tot Breda, die daarna door lijken te gaan richting Antwerpen. Als je die vrachtwagens op goederentreinen zou kunnen krijgen, bespaar je zelfs nog meer CO2 en heeft ook het wegdek er een stuk minder onder te lijden. Een paar minuten? Ik denk dat je makkelijk uit kan gaan van een tijdwinst van 20 tot 30 minuten op de verbinding Breda - Utrecht (ten opzichte van dienstregeling 2017). Op een dag zijn dat toch weer 40 tot 60 minuten extra die een papa kan doorbrengen met zijn kinderen. Of die hij langer kan werken, waardoor hij sneller promotie maakt, zijn salaris groeit en de belastingafdracht meegroeit ![]() In midden-Brabant ligt een gebied waar best wel een hoop mensen wonen, maar dat maar marginaal profiteert van de investeringen in PHS. Dat Breda - Utrecht tien minuten wordt versneld omdat de IC Zwolle - Roosendaal wordt verschoven is een mooie winst, maar ten opzichte van dezelfde route over de weg is het nog steeds mager. Als er geen file staat kan Breda - Utrecht met de auto in 50 minuten worden afgelegd, terwijl dat met het OV minstens 70 minuten duurt (volgend jaar 60 minuten). Voor- en natransport is dan nog niet eens meegeteld, waardoor de reistijd nog snel oploopt. Zelfs als er een flinke file staat op de A27 is voor veel mensen het OV dan gewoon geen aantrekkelijk alternatief, omdat ze alsnog langer onderweg zijn. Dit terwijl een goede OV-verbinding mensen juist zou moeten stimuleren om de auto te laten staan, waarvan we uiteindelijk allemaal profiteren. | |
James1988 | maandag 10 oktober 2016 @ 23:51 |
De Brabantliner doet 90 minuten over Breda - Utrecht CS (trein 70), heeft ook last van files op de weg, en heeft volgens mij geen klaptafeltjes? | |
dennistd | maandag 10 oktober 2016 @ 23:56 |
Die hebben wij zelfs in alle bussen hier in Twente ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:00 |
Ik weet het niet zeker hoor, ik zit nooit in de streekbussen hier. Een spoorlijn Breda - Utrecht zou er denk ik ook voor zorgen dat lijnen zoals de Brabantliner (400/401/402), de 387 en misschien ook de 388 worden opgeheven, en worden vervangen door wat regiobussen naar het dichtstbijzijnde station. Wéér wat blik van de weg ![]() | |
dennistd | dinsdag 11 oktober 2016 @ 02:42 |
Afgelopen zaterdag organiseerde de NVBS ter gelegenheid van het 85-jarig bestaan een jubileum-evenement met moderne dieseltreinen op Apeldoorn-Dieren: Als eerste was het tijd voor een fotoparade langs het Apeldoorns Kanaal. Het spits werd afgebeten door Syntus die hier de meeste fotografen al gepasseerd is. Nadat de deelnemers per bus verder naar Beekbergen gebracht waren werd aldaar een line-up gehouden. Van links naar rechts zien we Arriva GTW 257 'Harry Sacksioni', Veolia GTW 358 'Pierre Cnoops', Breng GTW 5048 en Syntus Lint 40. Twintig minuten na Breng passeerde Veolia hetzelfde punt. Als sneltrein 13 van Beekbergen naar Eerbeek passeert GTW 358 het inrijdsein van Loenen, dat overigens geen enkele seintechnische functie heeft. De hele serie (nou ja, ongeveer de helft, de rest moet ik nog uploaden): [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 11-10-2016 02:51:08 ] | |
Duvel | dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:15 |
Mooi man! | |
Goverman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:25 |
Tja, dat zal allemaal wel. Maar dit soort dingen worden in haalbaarheidsstudies dus meegenomen en het nut blijkt (zelfs dan) dus beperkt. En als een stuk infra voor de regio ZO belangrijk is, waarom wordt er dan eenzijdig naar het Rijk gekeken? Waarom komt de provincie niet met een idee voor (co)-financiering? OF bijv. crowdfunding (in de 19e eeuw vrij gebruikelijk, in de vorm van obligaties). Kortom: uiteraard zullen degenen die niet met een zak geld hoeven te komen zeggen dat het een zeer nuttige investering is. Maar ja, het Rijk denkt primair aan Rijksbelangen. Omdat het een Rijkstaak uitvoert. Met publiek geld (opgebracht door Rijksbelastingen). Dat Brabant dat in dit geval anders ziet (of in het geval van bijvoorbeeld de Zuiderzeelijn de noordelijke provincies), dat is duidelijk. Maar goed, die hebben dan ook niet perse dezelfde belangen als het Rijk natuurlijk. [..] Dat laatste effect zullen we misschien eens mee moeten nemen in de MKBA's ![]() Maar zonder gekheid, het grootste voordeel zit bij degene die van Uttrecht naar Breda moet (v.v.). Voor reizigers die een van beide stations als overstap of doorgang gebruiken is het nut al beperkt (want andere routering). En dan zijn er nog wat reizigers tussen Utrecht en Breda in die nu sneller naar een van beide stations willen. Ja, die groep zal er voordeel van hebben. Maar dan weer: trek je daar 3,5 miljard euro voor uit? Om ongeveer 50.000 mensen echt goed te bedienen... Dat is 70.000 per reiziger. Lijkt me een beetje veel. Natuurlijk heeft een dergelijke lijn wel netwerkvoordelen, maar ja, die zijn dus vrij beperkt. En dan is investeren in het vergroten van capaciteit op het bestaande net over het algemeen veel nuttiger en rendabeler. En er is meer draagvlak voor. Er zijn een heleboel mensen die niet profiteren van PHS. Mensen in Enschede, Leeuwarden, Maastricht en Zwolle bijvoorbeeld. Vergis je niet: 10 minuten reistijdwinst tussen Utrecht en Breda is dus een derde van de winst die je met een rechtstreekse lijn zou kunnen halen. Maar het kost slechts een fractie van een nieuwe spoorlijn EN je bedient tegelijkertijd nog VEEL meer mensen (overigens ook Brabanders meer in de omgeving van Den Bosch/Eindhoven). De modal shift effecten van nieuwe infra zijn vrij beperkt, wat je daar ook van vindt. Het rechtvaardigt eenvoudigweg geen investering van 3,5 mld. Euro. Dat in een OV-topic wordt gezegd dat een goede spoorlijn mensen uit het OV zou halen, wil niet zeggen dat dat in werkelijkheid gebeurt. Want het gebeurt niet in de mate die nodig is om een nieuwe spoorlijn rendabel te maken t.o.v aanleg van een extra rijstrook op de A27 of het aanpassen van de overige spoorlijnen en in de dienstregeling wat aanpassingen doen. Sterker nog, wanneer het om MKBA saldi gaat, zijn investeringen in het hoofdwegennet (vooral verbredingen) eigenlijk nog altijd verreweg het meest rendabel. Vooral omdat de kosten relatief beperkt zijn, diezelfde wegen breder inzetbaar zijn en ze ook grotere vervoersstromen afwikkelen dan het OV. Dat zal hier vloeken in de kerk zijn (en dat is het binnen mijn directie ongetwijfeld ook), maar dat is wel wat er uit komt. Is dat een reden om te stoppen met OV-beleid? Integendeel! OV heeft namelijk een hele range aan functies. En het is een strategische asset (bijv bij gebrek aan brandstof voor het wagenpark, dan is er nog een alternatief). Afijn, ik ga douchen ![]() | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:40 |
Die 90.000 reizigers per dag hè, dat is 50% meer dan de dagbelasting van Utrecht - Den Bosch. Lijkt me wat te hoog gegrepen. Ben ook niet overtuigd door het onderzoek Nijpels. Edit, die 90k is wat verzonnen geloof ik. 50k lijkt me ook wat onrealistisch. De positieve reistijdeffecten verminderen ook bij verbreding A27 als daar de doorstroming gaat verbeteren na een verbreding. Ik lees trouwens net dat het probleem zichzelf oplost: https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-gorinchem-a1525937 [ Bericht 13% gewijzigd door b2py op 11-10-2016 07:46:14 ] | |
JDude | dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:27 |
Oh? Ik had de 401 laatst op zaterdag maar toen was de reistijd gelijk aan de trein. Maar het zou kunnen dat de dienstregeling doordeweeks ruimer in z'n jasje zit omdat 'ie niet overal langs de file kan. Brabantliners hebben wel (kleine) klaptafeltjes, WiFi en zelfs heuse 5V-USB-stroomtappunten ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:29 |
Bedankt voor je reactie, Goverman. Het is goed om een onderbouwd tegengeluid te horen ![]() Also.... Is er al iets bekend over de gevolgen hiervan? Is dit iets wat gerepareerd kan worden, of is het het begin van een groter probleem? | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:54 |
ProRail: Pokémon niet langer op het spoor te vinden Is die Pokémon-hype niet alweer zo'n beetje voorbij? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:59 |
Ze hebben eerder al het gewicht beperkt vanwege haarscheurtjes in de liggers van de brug, nu zal dat nog wel ernstiger blijken te zijn. | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:08 |
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar was het in Kijkduin nog erg druk afgelopen weekend. Want vanaf vandaag ook daar geen Pokemons meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:40 |
Oh wauw. Daar had ik wel even naar kunnen komen kijken. | |
Goverman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:42 |
Dat had gelijk weer een travelsnack kunnen opleveren ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:43 |
Nou dat nou ook weer niet direct denk ik. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:07 |
Vanaf 30 oktober gaan we weer rijden tussen Nieuweschans en Weener. En ik hoorde in de wandelgangen dat Leer voor 2020 op de planning staat. | |
ReisT | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:09 |
Dat laatste is ook al buiten de wandelgangen bekend: 30 miljoen euro voor spoorbrug Weener
| |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:11 |
"Uiterlijk 2021" is heel wat anders dan "Niet voor 2020" natuurlijk ![]() | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:18 |
Ik vermoed een verschilletje in interpretatie dienstregeling 2021 die in 2020 al in gaat | |
dennistd | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:21 |
Was erg gezellig ![]() Lintjes zijn trouwens zelfs via Deventer gereden van en naar Zutphen. Machinist had nog weggeleerd via Klarenbeek, maar toen kwamen ze erachter dat daar geen pad is overdag. Kon ie alsnog via Deventer verkennen ![]() | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:25 |
Ik had een auto maar heb het afgelopen jaar flink moeten bezuinigen. Het heeft voor- en nadelen. Maar iets wat ik wel weg fijn vind is het uitzicht dat je op stations en in de trein hebt van een hoop jong vrouwelijk schoon. ![]() | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:35 |
Maar in de auto kun je wel helemaal jezelf zijn, autoradio lekker hard zetten, ongegeneerd eten en drinken, ![]() | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:43 |
Helaas doen sommige mensen dat in de trein ook ![]() Meestal is het niet mijn muzieksmaak ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:46 |
Ik heb daar echt maar zelden last van. Mensen die eten heb ik heel vaak zoiets; Geefmijdatomnomnom. Maar sowieso is het hier nationale sport om je aan anderen te ergeren. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:45 |
Jankerd. Ga lekker in je tractor zitten man. Met je suikerbietensmoothie en Eurythmics op je iPod ![]() | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:48 |
Gewoon volgas Radio Continu ![]() De lucht van het moment dat suikerbieten worden gerooid is overigens een stuk prettiger dan de zure lucht van zo'n dikke Reina die een patat speciaal met berenhap saté van de Smullers zit weg te werken | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:50 |
Vrouwen die je in de trein ziet zijn by far lekkerder dan de chicks die je op een tankstation of wegrestaurant tegenkomt. my 2 cents. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:12 |
Met een kort rokje op de eerste etage van een DDM, terwijl jij op het balkon staat als klapper ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:16 |
Dat hadden ze wel eerder kunnen bedenken ![]() Arriva kon een extra stelletje meesturen, dus die hadden het makkelijk | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:33 |
Kennen we nog die keren dat de HSL stilgelegd werd omdat er een zwaan op het spoor zat? Nu zit er eentje op de A2 en zijn er drie rijstroken dicht. De vertraging? 45 minuten ![]() | |
bork | dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:50 |
Ah leuk, ik kijk ook graag naar plaatjes maar heel die zuidkant is op de schop geweest en bij Amelisweerd gaat er echt niks gebeuren. Die verbreding van de A27 zie ik ook niet gebeuren. Het lijkt mij logischer gezien de nieuwe brug over het Amsterdam-Rijnkanaal dat je na Leidsche Rijn richting Breda buigt, daar zou ook nog het spoor vanuit Amsterdam richting Woerden op kunnen aanluiten ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 11-10-2016 18:56:08 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:19 |
Huh? Hoe dan ![]() | |
Alxander | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:20 |
Passagiers anderhalf uur vast door defecte trein bij Schiedam - http://nos.nl/l/2137225 Dit gebeurt bijna iedere dag, vraag me af wat de nieuwswaarde is. Of zat er een journalist in de trein ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:21 |
Erger nog, een Kamerlid waarschijnlijk ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:23 |
Sinds wanneer komt de ICd in Schiedam? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:24 |
Zuurstok zijn ze ook niet meer, chefke. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:25 |
Trouwens, je kan station Schiedam bijna zien liggen vanaf de HSL. | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:26 |
![]() Raadplaatje, wat is het? | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:27 |
Een oude postwagen toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:28 |
Mono ligt al te fappen denk ik ![]()
| |
MTL | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:19 |
Loc 036 wilde niet omschakelen naar ETCS aldus de machinist die ik in de koffiekamer tegen kwam. Ook handmatige keuze wilde niet helpen en een reset ook niet. Dan denk je: dan slepen we met de tweede loc het hele geval af: mooi niet dus, als die opeens ook problemen krijgt die eveneens niet met een reset verholpen konden worden. Klassiek geval dus van 'een probleem komt nooit alleen'. | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:21 |
Geelblauwe ellende, die Traxx-locomotieven. ![]() | |
tripel7 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:23 |
Ik stel voor ze tegelijk met het plan-v af te voeren richting sloper, traxx met wat v op sleeptouw richting sloop, mch vervolgens per bus weer terug. | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:26 |
Precies. Die locs van Siemens moeten we hebben, niet die troep van Bombardier ![]() | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:27 |
![]() ![]()
[ Bericht 14% gewijzigd door b2py op 11-10-2016 20:35:49 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:30 |
doetetniet | |
Salatrel | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:35 |
zal wel een foto van een traxx zijn dan | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:36 |
Dumpert laat geen hotlinken toe blijkbaar en Imgur deed het neit | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:36 |
Het spoor tussen Alphen en Bodegraven is weer flink verzakt. Zodanig dat de NS de treinen er voorlopig langzamer laat rijden en ProRail de TU Delft inschakelt om te kijken naar een meer structurele oplossing dan iedere paar jaar het spoor op dat traject aan te pakken. https://studioalphen.nl/nieuws/166549/166549.html Volgens een bericht op Somda gaat in de nieuwe dienstregeling er niet meer gereden worden met VIRM, maar met ICM. Dat komt vrij doordat de Heerlentrein weer met VIRM gaat rijden en de nieuwe trein tussen Den Haag en Eindhoven met ICR. In Twente gaan weer vrijwel alle IC's met ICM rijden ipv de helft nu. | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:37 |
Precies zoals het was voor de verbouwing | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:38 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:42 |
zeker, behalve dan Utrecht-Leiden waar nu vrijwel geheel ICM komt te rijden, terwijl dit eerder ook wel gemengd bedrijf was met VIRM. | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:46 |
Die Vectrons zien er wel gelikt uit ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:53 |
Altijd nog beter dan een schuurmachine in de schipholtunnel ![]() | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:14 |
Als het geen doorgaand spoor is druk je die container zo aan de kant mocht daar nodig zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:22 |
Is het ook niet. Amsterdam C, daar stopt alles ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:25 |
Behalve een omgeleide trein richting Schiphol | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:26 |
Oh, dat heb ik niet herkend. Ben überhaupt nog maar een keer in CS geweest, toen ik niet rechtstreeks naar Zwolle kon vanaf Schiphol en ook niet naar Utrecht (pre Hanzelijn tijdperk) | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:26 |
LOOOLLL | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:30 |
wat | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:40 |
Nog maar 1 keer op CS geweest ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:41 |
Hoe vaak heb jij het idyllische Utrecht-dinges.... mijn geheugen laat me in de steek, kutmedicijnen, maar euh, ik gok ook niet vaak. | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:54 |
Utrecht C? Deze maand al 16 keer | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:55 |
Nee Amsterdam CS | |
b2py | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:56 |
Keer of 1000, minimaal | |
Dos37 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:56 |
hoe lang lag het treinverkeer hiervoor stil? | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:04 |
Schiphol ook nog maar 12 keer ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:10 |
Amsterdam is overrated ![]() | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:15 |
De bus terug is ook steevast mijn hoogtepunt van de dag ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:18 |
Gewoon, beperkten die "CS" zeggen alsof iedereen dan weet waar ze het over hebben. Jankenswaard. | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:23 |
Daarvoor ging het al over Amsterdam Centraal Station ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:34 |
Ach, hier in Groningen hebben we een Hoofdstation. Dat is pas triest ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:37 |
En ze hebben Peterselieman... | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:39 |
Nog zo'n mislukking | |
Goverman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:56 |
Maar Groningen heeft naar mijn mening wel het mooiste station van het land. Zeker geen mislukking! | |
Prins_Pils | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:57 |
Haarlem ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:03 |
het stationsgebouw zelf is prima, maar alles erom heen rommelig. De fietsenkelder en het bovenliggende stadsbalkon nemen een deel van het zicht op het stationsgebouw weg. Daarnaast heb je aan de perronzijde wat gebouwtjes voor winkels en dat staat ook niet echt mooi. Ik ben wel benieuwd of het iets beter wordt met de aanstaande verbouwing van de perrons en dergelijke. | |
derLudolf | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:14 |
Alleen jammer van die brug dat die alleen vanuit een schaftkeet naast die brug kan worden bediend. | |
James1988 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:16 |
In oude stijl: Den Haag HS ![]() In moderne stijl: Den Haag Centraal (als die wrat genaamd Stichthage wegdenkt) ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:20 |
Dat is de busbrug. Dat komt nog wel goed | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:49 |
Leeuwarden, Maastricht, Valkenburg | |
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:50 |
dat moet eindelijk eens bij elkaar gevoegd worden. Eén van de laatste 19e eeuwse relicten in het Nederlandse spoornet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:54 |
Dat station vernachelen ze nu met poortjes. Zal vrijdag eens kijken of ik er een paar foto's van kan maken (als ik het niet vergeet) | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:19 |
Naarden-Bussum, Amsterdam Amstel, Dieren, en ja ook Deventer als je de achterkant wegdenkt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:20 |
ja zo kun ja Apelhoern of Breda ook nog mooi noemen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:21 |
Meh. Nee. | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:21 |
De kap van Hengelo is ook best mooi ![]() Zelfs het stationsgebouw heeft wel iets, in tegenstelling tot Enschede dat eigenlijk net zo'n betonkolos is. | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:24 |
Net als Zultphen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:26 |
Ik kan me met de huidige reizigersaantallen eigenlijk helemaal niet voorstellen dat Leiden tot 1996 ook zo'n betonbak had.. | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:26 |
Arnhem tot 1993 of zo. Eigenlijk wat Deventer nu ook is. | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:27 |
En dat is dan ook meteen het enige in Hengelo dat 'nog best wel mooi' is ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:28 |
Arnhem tot 2007. En Deventer is toch geen betonkolos of hallucineer je? | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:30 |
Uit de jaren 1960 vind ik Almelo dan weer best geslaagd, licht gebouw met doorlopend dak over het plein en de kenmerkende klokkentoren ![]() | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:31 |
Almelo vind ik een lelijk hok. En 's avonds rond 20.30u gaat het station op slot, waardoor er een heel stuk omgelopen moet worden om vanuit de trein bij de bus te komen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:33 |
Moet je dan via die fietshelling naar buiten en eromheen? ![]() Tsja wel begrijpelijk, binnen is er helemaal niets.. | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:37 |
Ja, helemaal om het gebouw heen... Is vooral tegen zwervers (daarvan zijn er in Almelo nog wel heel wat), maar de normale reiziger is de dupe. Zeker omdat er ook niets aangegeven staat: vanuit de bus sta je gewoon voor een dichte deur van het station, waar ook geen enkele aanwijzing te vinden is dat je om het gebouw heen moet ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:37 |
Na 'mooi', wat vinden jullie het meest schrale kutstation des landes? ![]() | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:38 |
Daarlerveen ![]() Of moet er een stationsgebouw staan? | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:38 |
Busstation van Winschoten | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:38 |
Hoogeveen denk ik. | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:40 |
Goeie. Ja. Ik nomineer, sorry, Utrecht C. Zeker 's avonds bij kunstlicht had het net zo goed een kille fabriekshal voor productiewerk kunnen zijn ![]() | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:42 |
Dat wordt/is gesloopt lees ik: http://www.westerwoldeact(...)winschoten-begonnen/ Rijssen is wel een goede kandidaat trouwens, wat een k*t-busstation heb je daar. Onmogelijk bochtencombinaties, en tel daar nog wat op de meest onhandige plekken wachtende auto's (als soort K+R) bij op... | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:43 |
Ja maar dat staat nog heel lang in m'n geheugen gegrift vrees ik. | |
derLudolf | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:44 |
Die omgeving met Het koelhuis een dat pand van de Zutphense stadsbakkerij (of zoiets) in zit vind ik wel leuk ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:45 |
Dat van Heerenveen vond ik ook erg ![]() Maar goed, busstations in een treinentopic ![]() | |
derLudolf | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:45 |
En dan mag je d'r ook nog niet vloeken ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:48 |
Zutphen ademt in het donker een vreemde sfeer uit. Ook in de winter om 17:00. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:50 |
Ik vind Kampen-Zuid lelijk met die troosteloze kutaanblik van die nieuwbouwwijk. Ben blij dat ik daarna altijd paardjes en ponnies kan kijken. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2016 00:52:11 ] | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:50 |
Na kindertjesbedtijd ook geen hap te vreten meer te krijgen. Daar sta je dan door een gemiste overstap van school naar moederlijk huis een uur te rillen van de kou.. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:52 |
Ja maar daar ergerde ik me in Deventer na vergaderingen ook dikwijls aan. | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:53 |
In Deventer gaat de Appie om 22 uur dicht en de kiosk om 23 uur (in theorie dan..). In Zutphen is na 18 uur al geen hol meer te doen. Heb me er eigenlijk nooit onveilig gevoeld though, komt denk ik ook omdat ik het station van haver tot gort ken. [ Bericht 30% gewijzigd door Prins_Pils op 12-10-2016 01:03:24 ] | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:05 |
Amsterdam Lelylaan, ook al zo'n mislukking. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:08 |
Het oude Lunetten ook. | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:11 |
Zondagavond nog langs het nieuwe gereden. Wat scheur je Utje Hoofdbaanhof nu trouwens heerlijk snel binnen in vergelijking met vroeger ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:18 |
En het is nog niet eens helemaal af toch? | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:22 |
Utrecht C wordt volgende maand officieel geopend dacht ik? | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 07:03 |
7 of 9 december, weet het niet exact | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 07:04 |
Volgende week laatste grote klap, volgend jaar nog wat restpunten en een grote voor vernieuwing buurtsporen | |
Goverman | woensdag 12 oktober 2016 @ 08:25 |
Er is in week 47 ook nog een behoorlijke buitendienststelling. Maar dan is de functionaliteit van DSSU wel helemaal gereed. De herfstvakantie (week 41/42) is een buitendienststelling van maarliefst 221 uur... In lengte de grootste van allemaal. Aan de noordzijde van het emplacement worden dan de nodige klussen verricht (sporen richting Woerden vooral) en aan de zuidzijde worden de laatste modules van de Moreelsebrug ingehesen. Het verplaatsen van de pylonen en brugdelen van het water, over het spoor naar het bouwterrein (voormalige busstation) zag er met die grote kraan al heel erg spectaculair uit ![]() | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 08:32 |
Die weekendjes tellen niet mee op deze schaal ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:58 |
Eind 2018 zijn de sporen richting het zuiden pas echt af volgens ProRail. | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:08 |
Eurostar heeft al een dienstregeling naar Amsterdam in gedachten: http://www.regul.be/sites(...)-%20confidential.pdf | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:14 |
Oh ja? Kom dan nog maar eens kijken. Er wordt as we speak een enorme parkeergarage neergezet. | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:15 |
In Deventer is geen geldautomaat op het station. De dichtstbijzijnde is 300 meter lopen of zo. Mega kut. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:41 |
Ik heb echt een keer met open bek in Keulen gestaan waar ik om een uur of 4.45 uit de trein getrapt werd... De Currywurst Express ging dicht en daarnaast ging tergelijkertijd het luikje open van de bakker ![]() | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:47 |
Waar staat dat? Ik neem aan dat dat westen moet zijn omdat dan de tweede brug bij Woerden in dienst komt | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:49 |
Die zijn toch al vernieuwd? Of bedoel je de Landstraat? | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:53 |
Het deel daar wat er nog niet gedaan is daar, hoe de verdeling exact is weet ik niet | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:54 |
Eind 2016 is het meeste werk klaar en in 2017 zijn er nog 'afrondende werkzaamheden' volgens Prorail https://www.prorail.nl/projecten/utrecht Wat niet betekent dat de OV-terminal dan klaar is, het nieuwe tram/busstation centrumzijde is nog lang niet klaar maar daar heeft Prorail natuurlijk niets mee van doen. De tweede brug over het Amsterdam-Rijnkanaal zou wel eind 2018 klaar zijn maar dat staat verder los van de verbouwing van Utrecht Centraal. | |
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:59 |
volgens mij wordt daarna de eerste brug gerenoveerd, zodat het in 2019 helemaal gereed is. | |
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:00 |
Zoals verwacht vindt de controle in Brussel plaats. Mag je uitstappen en een half uur later weer instappen | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:01 |
Ik zie maar 28 minuten in Brussel Zuid? Zou mooi zijn als dat genoeg is maar het lijkt wat krap. | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:06 |
Het moet voor dienstregeling 2019 helemaal gereed zijn. Eind 2018 dus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:58 |
Dat is toch totally ruk geregeld? Dan kan je net zo goed die overtollige TGV treinen inzetten tussen Amsterdam en Brussel als je toch er met bagage en al uit moet en dus toch over moet stappen, kan je die spaarzame lange joekeloerissen gebruiken waarvoor ze gebouwd zijn: Door de tunnel heen... | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:10 |
Ja, voor Amsterdam-London heeft het inderdaad geen zin, maar nu kunnen ze tenminste wel London-Amsterdam rechtstreeks aanbieden. Als je tussen Amsterdam en Brussel TGV's inzet kan dat niet. | |
James1988 | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:16 |
119 euro voor een enkeltje? Je vliegt voor minder... | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:17 |
Hier zit dan wel iets te vreten bij? | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:21 |
Uitrol ERTMS in Denemarken twee jaar naar achter: http://www.railjournal.co(...)-two-year-delay.html | |
boriq | woensdag 12 oktober 2016 @ 16:44 |
Helaas geen beton, wel staal; de nieuwe fietsenstalling aan de noordkant van station Enschede, waarbij ik mij nog steeds afvraag hoe deze met het station verbonden gaat worden. Vind het idee van een looppad tussen de sporen 4a en 4b nog steeds wat vatbaar voor risico's.![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:01 |
Pas na 2018 begint het werk om de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen aan de Leeuwarder zijde mogelijk te maken. Eerder wil men niet vanwege Culturele Hoofdstad in Leeuwarden (2018). Zo moet het station er voor aangepast worden en gaat de overweg Schrans dubbelsporig worden. https://www.oogtv.nl/2016(...)starten-pas-na-2018/ | |
Salatrel | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:05 |
voor minder vlieg je zelfs ook weer terug ![]() | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:09 |
Voor minder mag je dan wel een recordprijs betalen voor rit luchthaven - centrum Londen | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:33 |
Dat valt wel mee hoor. Je vliegt voor een paar tientjes en dat treinkaartje kost je zo'n 20 pond. Dat is wel voordeliger. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:56 |
Enkele reis of retour. En wat zijn de vertrektijden vanuit welk vliegveld in Nederland? 5:45 Eelde? 6:50 Aidshoven? | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:57 |
Zit je dan al in London of moet je dan nog de hoofdprijs voor de Heathrow-express betalen? | |
James1988 | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:05 |
Ik was een tijdje terug aan het zoeken naar vliegtickets naar Londen, toen had ik een enkeltje voor ¤ 45 te pakken. Voeg daar £ 32 aan toe voor een retourtje Luton - Londen met Thameslink, en nog eens ¤ 45 voor de terugvlucht? Dan ben je retour niet veel duurder uit dan enkele reis met Eurostar. Qua snelheid zal het erom houden, Luton ligt wel een pleuriseind buiten de stad. Uiteindelijk ben ik trouwens wel met de trein gegaan. Het retourticket was een stuk duurder (2e paasdag...) waardoor de totaalprijs op het niveau van Eurostar zou komen (Elk Belgisch Station). En bij Eurostar zat ik voor ¤ 20 meer ook nog eens in Standard Premier. [ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 12-10-2016 18:11:11 ] | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:13 |
Voor 150 euro vlieg je retour van Schiphol naar Londen City. Heb je niks geen dure aansluitende treinkaartjes meer nodig. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2016 18:14:21 ] | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:25 |
Is dat niet de normalpreis? Nu biedt NS International namelijk Londen aan vanaf ¤59. | |
b2py | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:49 |
En anders, er zal vast wel een goed verdienmodel aan hangen dat ze het wel gaan doen met deze prijzen.. | |
James1988 | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:49 |
Ergens vind ik het wel mooi dat de spoorsector zoveel Duitse termen gebruikt, terwijl de trein in Engeland is uitgevonden. ![]() | |
bork | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:56 |
Uitgevonden ja een stoomlocomotief, het fatsoenlijk laten rijden van een functionerende trein kun je weer meer op Duits conto schrijven. | |
Duvel | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:18 |
Onhandig bij de boekenmarkt. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:24 |
Hebben ze geen pinautomaten dan in Deventerse uitspanningen? | |
dennistd | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:33 |
Tja, ik kan zo niet 1 2 3 een andere naam ervoor verzinnen. Zeker niet zo kort in elk geval. | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:39 |
In Engeland (waar ook de term Intercity bedacht is) noemen ze dat het Anytime Ticket. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:40 |
Dan kan je beter ff naar het winkelcentrum achter het station lopen, is geen rij. Die Rabo-automaten naast het Turkse consulaat staat een rij tot aan het station meestal. | |
derLudolf | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:45 |
Als de bank open is gewoon naar binnen gaan. Staat meestal geen rij ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:53 |
Er is ook een Rabo naast de schouwburg, binnen, geen rij. En anders de ABN. Ik heb een flappentap op het station ook wel eens gemist maar ik zit me eigenlijk af te vragen waarvoor dat was.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:59 |
In Zwolle had ik hem tot 2 weken geleden nodig maar per 1 oktober betaal je geen 15 cent meer als je bedragen onder de 15 euro pint bij de betaalde fietsenstalling. Welkom in de 20e eeuw ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:31 |
En de ING op de hoek van de Smedenstraat. | |
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:33 |
Ik heb weleens cash nodig om de huishoudster te betalen. Of ik dan 200 of 800 meter moet lopen van station naar huis, maakt nogal een verschil. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:42 |
Interflixen gaat het interrailen doodmaken. | |
James1988 | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:44 |
Interflix? ![]() Iemand had geen inspiratie meer. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:45 |
Dat netwerk is ook echt wel impressive gegroeid. ![]() | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:48 |
Nog even over het nieuwjaarsrondje, ik heb twee mogelijke routes bedacht. Onder het nodige voorbehoud, bij gebrek aan nieuwe dienstregelingen. Roermond - Heerlen - Herzogenrath (Arriva) Herzogenrath - Mönchengladbach Mönchengladbach - Krefeld (Abellio) Krefeld - Wuppertal (National Express) Fahrt mit der Schwebebahn Hapje eten ergens, met ICE terug naar NL of Venlo - Mönchengladbach Mönchengladbach - Krefeld (Abellio) Krefeld - Köln (National Express) Köln - Euskirchen (rechtstreeks of via Bonn) Euskirchen - Düren (Bördebahn) Via Heerlen - Sittard - Roermond (Arriva) terug Of vergeet Arriva: hapje eten in Köln, met ICE terug naar NL Hadden we eigenlijk al een zaterdag in januari uitgekozen? | |
James1988 | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:06 |
Of misschien dit? Eindhoven - Roermond - Heerlen - Herzogenrath - Aachen - Duren - Euskirchen - Koeln - Wuppertal - Muenster/Rheine/Osnabrück (daar ergens eten) - Enschede/Hengelo. Hoe het zit qua tijden en aansluitingen moeten we nog maar zien... We hadden nog geen datum uitgekozen. Zaterdag 14 januari een idee? | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:24 |
Vooral Düren - Euskirchen is lastig er in te plannen, als die dienstregeling blijft zoals die nu is. Alleen de middagslag (rond 4 uur) is haalbaar voor wie uit het noorden moet komen. 14 januari was ook mijn idee. | |
Flodder450 | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:25 |
wie van jullie had die Buffel op Groningen hoofdstation geparkeerd? | |
MPG | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:28 |
Interflix? https://nl.wikipedia.org/wiki/Interflix | |
James1988 | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:29 |
![]() In dat geval, fuck dat lijntje. ![]() Mooi in het midden van de maand ![]() | |
ReisT | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:42 |
Over een paar jaar gaan ze misschien vaker rijden, komen we dan wel terug ![]() Al zullen dit soort taferelen dan tot het verleden behoren: ![]() http://www.aachener-zeitu(...)ke-ersetzt-1.1082098 | |
Kentekenplaat | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:34 |
Groningen-Noord | |
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:52 |
sinds die nieuwe trappen is het al een heel stuk beter geworden | |
Goverman | donderdag 13 oktober 2016 @ 07:31 |
Den Haag Laan van NOI | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 07:35 |
Den Helder Zuid | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 09:28 |
Ja, dat dacht ik bij een eerder nieuwjaarsrondje ook ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 13 oktober 2016 @ 09:31 |
Obdam | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 oktober 2016 @ 10:58 |
Spoorwerker bij Meteren doodgereden door intercity - http://nos.nl/l/2137459 Somebody fucked up... ![]() | |
Nattekat | donderdag 13 oktober 2016 @ 11:03 |
Dan denk ik weer "zo'n trein hoor/zie je toch al ruim van tevoren aankomen?" Triest dat dit überhaupt kon gebeuren ![]() | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 11:34 |
Nee, niet echt. Reizigerstreinen zijn best wel stil. | |
#ANONIEM | donderdag 13 oktober 2016 @ 11:45 |
In de UK nu vanaf 15 minuten vertraging geld terug. https://www.railnews.co.u(...)d&utm_medium=twitter | |
bork | donderdag 13 oktober 2016 @ 11:50 |
Anna Paulowna | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:01 |
Plus dat ie waarschijnlijk zelf ook lawaai maakte en misschien gehoorbescherming in/op had? Op zich hoor je aan het spoor vaak ook wel dat er iets aan komt, maar goed, als je met een slijptol bezig bent dan niet natuurlijk ![]() | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:02 |
Lekker functioneel design. Nijmegen-Lent is ook een mooi stationnetje ![]() | |
bork | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:04 |
Je moet er niet stranden met nog een paar honderd man en 30 graden hitte en alles is dicht ![]() | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:07 |
Dat doe ik liever nergens ![]() | |
dennistd | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:17 |
Zoals ik het lees is de regeling nu vergelijkbaar met NS (van 30 tot 60 minuten de helft terug, vanaf 60 minuten het hele bedrag). Daar komt nu dus bij dat je van 15 tot 30 minuten een kwart terug krijgt. Meteen ook hier invoeren (met daarbij de regel dat de totale treinreis telt, niet dat je bij een gemiste overstap tussen vervoerders geen cent krijgt). | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:26 |
Of alles dicht of open is maakt op Nijmegen-Lent niet zo veel uit, net als op al die andere kutstationnetjes hiergenoemd. Er is gewoon niks, wat onderdeel is van de definitie: "schraalste station van Nederland". Er moet om te beginnen niks zijn, en dan nog minder ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:30 |
Lage Zwaluwe, Roodeschool, Delfzijl-West, Koudum-Molkwerum | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:31 |
Opsomtopic. Laten we ermee ophouden. | |
Prins_Pils | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:35 |
Achter de Hoven want daar kun je niet eens zitten, voor de regen schuilen of een kaartje kopen. Klaar ![]() | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:39 |
Vage-Zwaluwe heeft een fly-over! | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:42 |
nou, fantastisch | |
JDude | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:45 |
En je kunt er rondkijken! https://www.google.nl/map(...)100%2F!7i9728!8i4864 Waar pijnlijk duidelijk te zien is dat het beter Lage Schraluwe kan heten ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:45 |
En het is een fantastisch station om treinen te kijken. Maar vanuit schraalheid gezien is het wel echt dat, tering einde van de wereld.... | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:03 |
Foutje bedankt ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)s_bijna_weekend.html | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:03 |
Yup | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:20 |
Glanerbrug kabeltelevisie! en geen treinstation meer ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:30 |
Er stoppen 4 treinen per uur, waar heb je het over? | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:33 |
Over Geerdijk ![]() | |
dennistd | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:54 |
Richting Leeuwarden kun je niet schuilen inderdaad, maar richting Groningen staan er twee mooie betonnen abri's hoor | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 16:14 |
Het NS-personeel staat er weer goed op in de media, want een tweetal heeft op de Hollandse brug (tussen Noord-Holland en de Flevopolder) een zwaargewonde zwaan over de reling gekieperd. Hier dier was vlak daarvoor aangereden door een trein. Volgens het personeel zou het dier niet meer te redden zijn geweest en was wachten op de dierenambulance onnodig. Een reiziger zette er een filmpje over in internet en er werd met veel ontzetting gereageerd. http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)wonde-zwaan-van-brug | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 16:22 |
Hebben we dierenambulances die een spoorbrug op mogen? Hoeveel fratsen moeten er uitgehaald worden? Het is maar een fakking dier ja. Jammerdepammer. | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 16:26 |
Als ik het verhaal van mich op Somda mag geloven gaat het nog wel even duren voordat Bombardier de problemen met ETCS te boven is met haar locomotieven. Wat voor programmeurs huren ze daar in en hoe onlogisch hebben ze alle processen vormgegeven? http://www.somda.nl/forum/15278/p594494/Ontwikkelingen+HSL/ | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 16:30 |
Het kutte met zwanen is, is dat ze beschermd zijn. Als ik dat filmpje zo bekijk zat er weinig leven meer in dat beest, dus met een beetje geluk was die val fataal. Dan verneemt ie het meest. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 17:56 |
Óf deze zinsdelen zijn tegenstrijdig, óf de machinist heeft de zwaan eerst de nek omgedraaid en daarna over de reling gegooid. | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 17:59 |
Ik had dezelfde interpretatie, dan ligt het dus niet aan mij | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 18:02 |
Jawel het ligt aan jullie allebei. Er is niks onduidelijk aan.
| |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 18:03 |
Ik heb het filmpje niet bekeken (en ben dat ook niet van plan), ik moet het dus met de tekst doen. | |
MTL | donderdag 13 oktober 2016 @ 18:10 |
Ik weet niet welke softwareversie de goederenboeren draaien, maar ik kan mij geheel niet vinden in zijn verhaal. Al die dingen die hij noemt heb ik nog niet meegemaakt en er ook geen collega's over gehoord. Een van de weinige bugs die een snelremming tot gevolg heeft die ik ken, is als er een alarmoproep wordt uitgezonden en je precies op dat moment overschakelt van ATB naar ETCS (en er nog een aantal andere voorwaarden zijn om die bug te triggeren). De kans daarop is vrijwel nihil (en uiteraard is het toch een collega gelukt om 'm te triggeren ![]() Maar ik moet daar dus wel bij zeggen: volgens mij is NS de enige die met versie 7J draait, en zitten de locs die naar Duitsland en België rijden op versie 7a (D) of 7c/d (B). EDIT: neemt overigens niet weg dat Bombardier wel ongelooflijk aan het prutsen is met de nieuwe Software Release 9/Vehicle Release 9. Inmiddels is het uitstel ook officieel. NS laat nu een externe partij kijken of het nieuwe tijdspad dat Bombardier aan NS heeft voorgesteld daadwerkelijk klopt. Zodra dat geanalyseerd is, zal een aankondiging worden gedaan voor een nieuwe introductiedatum van de Brussel-expres via de HSL. Verwachting is dat de analyse in december afgerond is. Overigens gaat de IC Den Haag - Breda vanaf 23 januari 2017 officieel rijden. Proefbedrijf vanaf 3 december tot 23 januari (e.e.a. heeft te maken met werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel, waar 2x 16 dagen aan gewerkt wordt). [ Bericht 17% gewijzigd door MTL op 13-10-2016 18:58:23 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:17 |
Dat lees ik er gewoon uit? | |
dennistd | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:19 |
Die moet toch gewoon per drgl 2017 van start gaan? Er zou immers geen pad zijn op Dordrecht-Breda. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:20 |
Maar ik lees ook dat men er vanuit gaat dat het beest wel is overleden door de val (15 meter). ![]() | |
MTL | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:24 |
3 december dus al ![]() Alleen heet het dan dus officieel proefbedrijf. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:26 |
3 december? Dat is nog tijdens deze dienstregeling. Ik ben benieuwd wat het plan B van NS zal zijn wanneer blijkt dat dienstregeling 2018 evenmin haalbaar is voor de Benelux. FLIRTs bestellen en tegen Bombardier zeggen dat ze die Traxxen in hun hol kunnen proppen? ![]() | |
MTL | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29 |
Geen idee in hoeverre die datum echt klopt, ik vond het zelf ook al erg vreemd. Maar ik herhaal enkel de officiële communicatie ![]() | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29 |
Als je van 15m hoogte op zo'n hard oppervlakte valt als je al zo verzwakt bent is die kans vrij aannemelijk. Maar better save than sorry in zo'n situatie. | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:46 |
Die aanname was van Luudie. | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:07 |
Een beest met holle botten en veren valt niet zo snel met zoveel luchtweerstand. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:07 |
Oh. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:26 |
Wel joooh. Lange nek en zo. Kijk je weleens naar kogelslingeren? ![]() | |
derLudolf | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:31 |
![]() | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:39 |
Die valt best hard op de grond, weet ik uit ervaring | |
Duvel | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:49 |
Niet op ingaan. Niet op ingaan. Niet op ingaan. | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:54 |
https://inside.bahn.de/wi(...)AHRPLAN20162017_LZ01 | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:57 |
Nieuwjaarsrondje 14 januari dan?? ![]() | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:58 |
Ik vind het goed. ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:58 |
Jij smijt elke dag met zwanen? ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:58 |
Ja doe maar ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:59 |
Okee prima, ik lees nog even die routeplannen van thijs terug | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:02 |
Dit lijkt me het meest relaxte en het meest haalbare, ook qua mensen die van ver moeten komen en ook nog naar huis moeten. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:05 |
Is de dienstregeling van Duitsland eigenlijk al bekend? Of wanneer komt die? Na Wuppertal naar het noorden gaan en dan de pimpel pakken naar Nederland zou ook nog kunnen. Mits de tijd dat toestaat. | |
dennistd | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:06 |
18 oktober | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:09 |
Via Enschede terug zou ook kunnen natuurlijk. Dan is de afstand ook een beetje in balans voor mensen die uit het noorden komen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:09 |
Jij was zo enthousiast over "hapje eten ergens" toch? Nou ik ook wel ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:11 |
Ik beoefende kogelslingeren ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:12 |
Eten vind ik een goed plan. En ja, dan bedoel ik een lap vlees met een goed glas bier erbij. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:20 |
okee wat de FUCK hebben we in Krefeld te zoeken? ![]() | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:22 |
Ik denk omdat die lijn van NX daar begint? Geen idee wat je in Krefeld moet, dat is een industriestad toch? Ik weet dat Siemens daar treinen bouwt, maar meer weet ik niet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:24 |
We kunnen van MG direct naar Wuppertal dat is VEEL sneller dan via Krefeld. Via Krefeld ost om precies te zijn anderhalf uur extra. En dan zijn we nog niet zeker dat we met vervoerdertje X rijden. | |
Prins_Pils | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:24 |
En dan Krefeld-Wuppertal VIA Köln doen? ![]() | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:25 |
Ik zou graag weleens weer met de trein willen reizen maar ik kan het nauwelijks omdat ik dan weer een paar tientjes kwijt ben. Hebben jullie tips hoe ik zo goedkoop mogelijk kan reizen. Het gaat er niet om naar waar maar dat ik gewoon in een trein kan gaan zitten. | |
Prins_Pils | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:25 |
Of Herzogenrath-Aachen-Köln-Wuppertal, dan kun je alsnog met NX reizen. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:26 |
Anderhalf uur extra? Serieus? ![]() | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:27 |
Hou de folders van Kruidvat, Blokker, Marskramer en consorten in de gaten. Of kijk eens op www.spoordeelwinkel.nl of ze nog leuke aanbiedingen hebben. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:27 |
Bij de Kruidvat hebben ze onlangs pas een actie gehad, helaas gemist ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:30 |
Ja. Herzogenrath - Wuppertal-Oberbarmen is een directe RE. 13:27 vertrekken, 15:08 aankomen. Alternatief is HZ 13:27 V MG Hbf 14:08 x 14:37 Krefeld Hbf 14:58 x 15:26 Düsseldorf Hbf 15:52 x 16:12 Wu - Obb 16:38 A Doe maar lekker zonder mij die onzin. | |
James1988 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:31 |
Dan deze pagina volgen: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:33 |
Spoordeelwinkel kan handig zijn als je lastminute gaat. Bij mij was het een Bakker Bart-actie waardoor ik voor 19 euro op en neer kon naar Den Haag | |
b2py | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:33 |
Groepsretour | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:36 |
Grootste punt van ergernis is bij mij wel dat mensen in de spits onnodig hun plaatsen bezet houden met meuk als tassen terwijl het balkon helemaal volstaat met mensen. Alsof we niet durven om anderen erop aan te spreken om ruimte te moeten maken. ![]() Alleen buiten de spits en je moet een printer hebben! | |
Dr_Flash | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:37 |
Als je over een paar tientjes doodvalt moet je niet in de spits willen reizen ![]() |