dcm360 | maandag 3 oktober 2016 @ 12:03 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dcm360 op 03-10-2016 16:48:58 ] | ||
dcm360 | maandag 3 oktober 2016 @ 12:05 | |
Een leuk plaatje komt nog wel, eigenlijk was het niet het plan om in college een nieuw topic te gaan starten ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 3 oktober 2016 @ 12:50 | |
![]() | ||
dennistd | maandag 3 oktober 2016 @ 12:52 | |
Die sticker heeft meer te maken met een bepaalde deelserie volgens mij ![]() | ||
b2py | maandag 3 oktober 2016 @ 13:16 | |
Alsof je moet opletten in college ![]() | ||
b2py | maandag 3 oktober 2016 @ 13:17 | |
Ook echt dat er bij Roosendaal - Antwerpen geen lichtje gaat branden ![]() | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 13:18 | |
![]() | ||
Prins_Pils | maandag 3 oktober 2016 @ 14:04 | |
Dagkaartje voor de stadsvervoerder is ¤6.-, naar Sintra heb ik er niet heel erg op gelet maar volgens mij is een retourtje niet meer dan ¤4.- ofzo. | ||
Darkwing_Duck | maandag 3 oktober 2016 @ 14:16 | |
Mja, ik ga aanstaand weekend (weer) naar Essen (Ruhr). Komt wellicht daardoor Naar een kroeg die Die Drehscheibe heet ![]() | ||
bork | maandag 3 oktober 2016 @ 15:25 | |
![]() | ||
Blue_Panther_Ninja | maandag 3 oktober 2016 @ 15:31 | |
Dat is belachelijk goedkoop voor 1 dag!! ![]() | ||
bork | maandag 3 oktober 2016 @ 15:34 | |
Wil je daar wel heen! ![]() ![]() https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Pascal ![]() https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656 | ||
Darkwing_Duck | maandag 3 oktober 2016 @ 15:56 | |
Heeft dat niks met treinen van doen? ![]() | ||
bork | maandag 3 oktober 2016 @ 15:59 | |
ik vermoed ploatjes draaien ![]() https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656 Drehscheibe bij Koblenz moet je wezen voor trein en vermaak denk ik ![]() http://xxldrehscheibe.de/ueber-uns/ [ Bericht 9% gewijzigd door bork op 03-10-2016 16:05:23 ] | ||
Dr_Flash | maandag 3 oktober 2016 @ 16:07 | |
BIER! Oh duck je bordje gaat morgen op de post als het goed is ![]() | ||
dcm360 | maandag 3 oktober 2016 @ 16:50 | |
Zo. plaatje (eindelijk) vervangen. Geen foto, maar een screenshot van een spel dat binnenkort uitkomt en waar ik zelf naar uit kijk: Transport Fever. | ||
b2py | maandag 3 oktober 2016 @ 16:58 | |
Op welk transport spel lijkt het? Meer soort Cities in Motion of Train Simulator? | ||
Darkwing_Duck | maandag 3 oktober 2016 @ 17:09 | |
![]() ![]() ![]() | ||
dcm360 | maandag 3 oktober 2016 @ 17:17 | |
Ik zou het zelf in de hoek TTD of Railroad Tycoon plaatsen, dus Cities in Motion dan. Je kan de treinen niet zelf rijden, maar legt zelf een transportnetwerk aan. | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 18:21 | |
Vervoerder Southern, die al maanden met de vakbonden in de clinch ligt over het invoeren van éénmansbediening ("driver-only operation"), heeft een advertentie gepubliceerd in de ochtendkranten waarin ze de reizigers oproepen om aan vakbond RMT (die de conducteurs vertegenwoordigd) te vertellen dat ze klaar zijn met de stakingen en verstoringen:![]() Southern had zelfs een kekke hesjtek bedacht voor op Twitter: #SouthernBackOnTrack. Helaas voor de PR-afdeling loopt het wat anders:
| ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 18:50 | |
De Franse staat wil 16 TGVs bestellen bij Alstom om zo te voorkomen dat de vestiging in Belfort flink wordt afgeslankt. De Staat bestelt deze treinen rechtstreeks bij Alstom, om ze daarna ter beschikking te stellen aan exploitant SNCF. De treinen zouden moeten gaan rijden op de wat langzamere Intercity-lijnen, waar maximaal 250 km/u wordt gereden. | ||
derLudolf | maandag 3 oktober 2016 @ 19:05 | |
Moet dat niet openbaar aanbesteed worden? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 3 oktober 2016 @ 19:13 | |
Een andere route? Welke had je in gedachten? Coevorden-karrespoor? Groesbeek-Kranenburg? Binnenvaart? | ||
Dr_Flash | maandag 3 oktober 2016 @ 19:14 | |
In het pakket van eisen staat vast wel dat de fabriek moet staan in een plaats die begint met een B en rijmt op Telfort ![]() | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 19:14 | |
Het zijn Fransen, wat denk je zelf? ![]() | ||
derLudolf | maandag 3 oktober 2016 @ 19:24 | |
Frankrijk is nog steeds EU. Of is dat geen EU regelgeving? | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 19:33 | |
Polder-Zwolle-Deventer-Bad Bentheim | ||
Dr_Flash | maandag 3 oktober 2016 @ 19:38 | |
Kan niet. Olst wordt toch niet verdubbeld. | ||
derLudolf | maandag 3 oktober 2016 @ 19:40 | |
Zwolle-Coevorden dan toch maar. Kan straks met de nieuwe spoorboog zonder omlopen ![]() | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 19:50 | |
andere alternatieven zijn per direct niet voorhanden | ||
ziggyziggyziggy | maandag 3 oktober 2016 @ 19:51 | |
Maar daar is wel capaciteit voor af en toe een extra trein hoor. Ik denk eerder dat ze aan Venlo-Kaldenkirchen denken, al weet ik niet hoe je daar komt zonder over Tilburg-Eindhoven te gaan. De Maaslijn gaat niet zomaar lukken. | ||
Dr_Flash | maandag 3 oktober 2016 @ 19:57 | |
Ja en dan gaan Utrecht en Den Bosch weer piepen en besluit de stas dat dat ook weer niet meer mag etc etc ![]() | ||
Janneke141 | maandag 3 oktober 2016 @ 20:00 | |
Dit vroeg ik mij dus ook al af toen ik het nieuwsbericht op de FP plaatste. Ben blij dat de kenners er ook niet uitkomen. | ||
derLudolf | maandag 3 oktober 2016 @ 20:06 | |
Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste. | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 20:06 | |
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo. Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak. | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 20:07 | |
sterker nog, via de weg dat spul vervoeren is vele malen gevaarlijker | ||
derLudolf | maandag 3 oktober 2016 @ 20:10 | |
Ja dat lijkt mij ook. Wie wil dat dan? | ||
Jappie111 | maandag 3 oktober 2016 @ 20:43 | |
Ik ga eind van het jaar waarschijnlijk met mijn familie op skivakantie naar Oostenrijk en aansluitend naar Muenchen, nou wilde ik dit graag combineren met een bezoek aan familie in Warschau. Nu leek het hiervoor interessant om met de trein te reizen dit had ik in gedachte: Vrijdag 23/12: 18:33 Hilversum - 18.50 Utrecht Centraal (Sprinter) 19:02 Utrecht - 21:12 Koeln Hbf (ICE) 22:30 Koeln - 06:02 Muenchen Hbf (ICE) 07:35 Muenchen - 08:49 Woergl Hbf (InterCity) 09:38 Woergl - 10:36 Fieberbrunn (Regionalzug) Auto Fieberbrunn- München Maandag 02/01 09:33 Muenchen Hbf - 13:30 Wien Hbf (Railjet) 14:09 Wien - 21:10 Warszawa Centralna (EuroCity) Donderdag 05/01 09:57 Warszawa Centralna - 15:43 Berlin Hbf (InterCity) 16:23 Berlin - 22:38 Hilversum (InterCity) Heeft iemand nog tips of dingen waarmee ik rekening moet houden bij deze route? | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 20:54 | |
Rijdt er tegen die tijd niet een skitrein zoals de Alpen Express? Dan heb je tenminste een ligrijtuig ipv dat je de hele nacht in een ICE zit. | ||
greavy | maandag 3 oktober 2016 @ 20:59 | |
Ja, dan rijden de Skitreinen weer. Zie hierrrrr De eerste heenreis is ook op 23 december. | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 21:02 | |
Je kunt dan zelfs rechtstreeks van Utrecht naar Fieberbrunn! Dan ga je toch niet in een nacht-ICE en drie keer overstappen? ![]() | ||
derLudolf | maandag 3 oktober 2016 @ 21:03 | |
Zag ik ook, dan wist ik het ook wel. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 3 oktober 2016 @ 21:07 | |
Nou ja, als het misgaat, is het risico op een ramp als het goed misgaat groter dan bij wegvervoer, want grotere hoeveelheden. En spoor loopt dwars door de stad, de snelweg niet. Dus ergens snap ik de paranoia wel. Maar feit is dat het overdreven paranoia is. Ik weet de precieze cijfers niet, maar er zijn misschien vijf trein-treinbotsingen per jaar. De meeste daarvan zijn op lage snelheid en/of met raampjestreinen. En ketelwagens kunnen best tegen een stootje. Voor ontsporingen zullen vergelijkbare getallen gelden. | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 21:10 | |
En je bent ook nog eens meer dan twee uur eerder in Fieberbrunn. ![]() | ||
tripel7 | maandag 3 oktober 2016 @ 21:30 | |
Daar worden EU regels als een suggestie beschouwd, enne anders gaan ze wel weer staken. | ||
Jappie111 | maandag 3 oktober 2016 @ 21:34 | |
Maar is die alpenexpress ook geldig met Interrail? wordt wel een erg duur grapje anders. Ziet er inderdaad wel veel comfortabeler uit inderdaad. | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 21:39 | |
Interrail is niet geldig op skitreinen voor zover ik weet. Ben je dan al aan het interrailen, of wilde je IR gebruiken voor de skireis + reis maar Warschau + reis naar huis? Losse tickets kunnen namelijk wel eens goedkoper zijn. | ||
bork | maandag 3 oktober 2016 @ 21:49 | |
nope, door Utrecht gaat ook minder cargo rijden, het is een raadsel hoe ze het gaan doen, lossen in Harlingen-Haven? ![]() | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 21:58 | |
Amsterdam - Deventer - Den Bosch - Eindhoven - Venlo? Amsterdam - Breukelen - Rotterdam - Breda - Venlo? | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 22:02 | |
Dan zal het druk worden in Diemen-Zuid | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 22:03 | |
Eindhoven zou ook minder moeten worden als ik de berichten mag geloven | ||
Jappie111 | maandag 3 oktober 2016 @ 23:16 | |
Nee, ik wil een 5-daagse interrail pas aanschaffen, kost 200 euro, en dan heb ik nog een dag over. Voor mijn gevoel goedkoper dan losse tickets gezien je meestal alleen voor de IC berlijn al honderden euros kwijt bent, maar kan dat ik het verkeerd inschat | ||
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 23:18 | |
Voor de liefhebber een ritje met een Japanse dieseltrein: | ||
James1988 | maandag 3 oktober 2016 @ 23:23 | |
Ofwel, nog een bestemming zoeken om die 5e dag ook te gebruiken? ![]() Tickets voor de IC Berlijn kun je best goedkoop krijgen, als je op tijd boekt en gewoon de treinen neemt die op je kaartje staan. Het boeken van kaartjes voor dienstregeling 2017 is nu nog niet mogelijk, omdat er nog dingen kunnen wijzigen. edit: Ik heb het even voor je opgezocht. Omdat je nog niet kunt boeken voor reizen na 10 december heb ik de eerste week van december gebruikt i.p.v. de eerste week van januari. Voor de reizen die je eerder noemde kom ik uit op de volgende prijzen (met gesplitste tickets):
Als je doorgaande tickets koopt (via bijvoorbeeld Treinreiswinkel.nl) ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan met deze gesplitte tickets. Prijzen van doorgaande tickets zijn helaas niet zo makkelijk bij DB en ÖBB te krijgen... [ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 03-10-2016 23:37:42 ] | ||
GlennQuagmire | dinsdag 4 oktober 2016 @ 00:39 | |
Kan me niet herrinneren dat dit vorige week gepost is, dus dan doe ik t maar nu alsnog. De OBB gaat z'n nachttreinen Nightjet noemen. wagons gaan er als volgt uit zien:![]() Meer info hier: | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:15 | |
Binnenvaart. Iets anders kan ze niet bedoelen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:17 | |
Mooi dat die dieseltrein dan ook nog een bovenleidingschraper heeft om de lijn voor zijn elektrische collega's schoon te houden ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:24 | |
Ziet er goed uit | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:57 | |
Ohja, dat kan natuurlijk ook nog. Ook best, meer ruimte voor raampjestreinen ![]() | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:10 | |
Dat niet, die goederenpaden blijven toch wel liggen | ||
bork | dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:06 | |
Volgens de VK gaat Dijksma de treinen via Den Bosch en Nijmegen sturen, en straks is er aansluiting vanuit Den Bosch op de Betuwe-lijn. Hoe komen ze dan in Den Bosch denk je dan, via Breda en Tilburg toch? Zullen ze daar leuk vinden ![]() ![]() Niet dus PSM ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door bork op 04-10-2016 09:13:04 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:54 | |
Dijksma is gek. De brug bij Ravenstein is nu al een bottleneck. En na Nijmegen? Alsnog de Betuweroute op of zo? | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:56 | |
Betuweroute op bij Meteren | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:07 | |
Den Bosch - Nijmegen - Meteren. Okee. En toen ging je op de kaart kijken ![]() | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:10 | |
Er komt een aansluiting richting het westen bij Meteren | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:19 | |
Schiphol plat. Bovenleiding stuk. | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:23 | |
Weer een vrachtwagen tegen de portalen aangereden? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:23 | |
![]() | ||
dennistd | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:24 | |
He, je leeft nog! Hoe bevalt het geFLIRT? | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:24 | |
Mono is back ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:26 | |
Niet. Kwam niet door proeftijd heen dus doe iets heel anders nu. | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:28 | |
Wat kut zeg. Wel in de spoorsector of bij NS of echt iets heel heel anders | ||
dennistd | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:28 | |
Hmm, da's wel minder zeg maar. Op z'n zachtst gezegd... | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:29 | |
Heel iets anders. | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:29 | |
Hoezo kwam je er niet door dan, bij Arriva zat je toch al een aantal jaren met succes op de bok? | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:30 | |
Daar ga ik liever niet op in. | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:30 | |
Oh excuus voor die vraag, je wil het er niet over hebben volgens mij ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:31 | |
Ik Typ te langzaam ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:33 | |
klote zeg, Mono | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:36 | |
Flits! | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:37 | |
Inderdaad. Mcn meldt klap, flits en wapperende rijdraad. Dat is een redelijk duidelijke melding. | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:39 | |
Jammer man! | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:44 | |
Mono ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:49 | |
Verder gaat het prima ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:49 | |
Mooi zo ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:50 | |
Misschien moet je coach bij PEC worden, kunnen wel wat hulp gebruiken ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:51 | |
Wil nog wel vrijwilligerswerk doen bij PEC. Lijkt me wel mooi om te doen. Paar uurtjes per week helpen. Moet ik eerst wel in de buurt wonen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:24 | |
Beetje gehaktballen bakken in de kantine ![]() | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:24 | |
De Franse staat bestelt ook nog eens twintig afsleeplocs bij Alstom. Volgens Manuel Valls, de Franse PM, is de vestiging in Belfort hiermee gered.![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:28 | |
Ondertussen zijn er in Nederland plannen om een nieuwe onderhoudslocatie van NedTrain te openen. De nieuwe ICNG zou hier onderhouden moeten worden. De voorkeurslocatie is Amersfoort. Lukt dit niet, dan is Roosendaal in beeld en anders Lage Zwaluwe. | ||
ReisT | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:34 | |
Wat is er mis met de huidige onderhoudslocaties? Kunnen die niet aangepast worden voor ICNG? | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:35 | |
Dat is één afsleeploc per nieuw treinstel? | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:36 | |
Nee, meer nog. Er komen 15 nieuwe TGVs die zullen worden ingezet tussen Bordeaux en Marseille. | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:36 | |
De locaties waar ICM en DDAR/DDM wordt onderhouden kunnen toch wel aangepast worden? | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:39 | |
Er is niets mis met de huidige locaties, behalve dan dat Onnen en Maastricht nogal een eind weg liggen van het grootste deel van het inzetgebied en Leidschendam al bomvol zit. Volgens mij gaat DDZ bij de introductie van SNG al naar Onnen en het zou me niet verbazen als daar in de toekomst ook een deel van de sprinters zal worden onderhouden, naast ICM en VIRM. Maastricht heeft nu de NS FLIRT, maar in de toekomst weet ik niet wat ze daar naast FLIRT en VIRM nog meer gaan onderhouden. | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:46 | |
Zeker. Nu is het volgens mij een beetje zo geregeld: Onnen: ICM, VIRM en speciale klussen zoals volwielen voor het ICR Maastricht: 1700-locs, DDM-1, DD-AR (:?), VIRM, FLIRT (NS), ICR Leidschendam: SGM, Spurt (Arriva), SLT, DDZ, VIRM, FLIRT (RNet) Haarlem: revisie en schadeherstel Watergraafsmeer: TRAXX, ICR en kleine herstellingen aan Thalys, ICE en IC Berlijn. Zaanstraat: projecten zoals herindienststelling DDM-1 Daarnaast heb je overal nog wat kleine locaties en nog wat andere werkplaatsen, zoals bijvoorbeeld Stadler in Leeuwarden en Blerick en Shunter in de Waalhaven. | ||
ReisT | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:48 | |
Waar gaat ICNG rijden? HSL -> Watergraafsmeer Hanzelijn -> Onnen Of denk ik nu te logisch? | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:53 | |
Als ICNG instroomt gaat ICMm er uit toch? En ICR op den duur ook. DDM1/DDAR zal dan ook wel vervangen zijn. Kan die capaciteit toch gebruikt worden lijkt me... Ik neem aan dat niet elke trein elke dag onderhoud moet dus kan qua inzet toch zo gepland worden dat de stellen al in Groningen of Zwolle zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 04-10-2016 14:42:05 ] | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:01 | |
Goede vragen waarop ik het antwoord niet zou weten, omdat dat interne NS-vraagstukken zijn | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:11 | |
Kan je makkelijker Maastricht afstoten als je al een nieuwe hebt, zal daar geen werk meer zijn | ||
tripel7 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:29 | |
http://www.nedtrain.nl/diensten/onderhoud-en-service/ Er zal wel een reden zijn waarom er iets is dat dagelijks onderhoud heet :p | ||
ReisT | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:32 | |
Ja, maar voor dagelijkse dingen hebben ze dus Utrecht, Den Haag, Nijmegen en Zwolle al. Daar zal het nu dus niet over gaan.ICNG zou misschien op de A2-corridor gaan rijden dan is Maastricht ineens heel logisch. | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:38 | |
http://www.prorail.nl/nie(...)keer-rondom-schiphol Oorzaak Schiphol is een trein waarvan een plaat van de bovenkant los kwam [ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 04-10-2016 14:48:25 ] | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:39 | |
Maastricht is zo ver weg, dan zou Eindhoven logischer zijn | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:51 | |
En de IC Direct is er gemakshalve voor een deel maar uitgeknikkerd. Waarom dan niet even een setje via Woerden en Gouda naar Rotterdam sturen, zodat er gependeld kan worden van/naar Breda? Inmiddels rijdt het meeste wel weer, maar toch | ||
ReisT | dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:54 | |
Voor het periodiek onderhoud (dus niet dagelijks) maakt het weinig uit, beiden hebben het voordeel dat het materieel er vanzelf om de zoveel tijd komt zonder dat je leeg materieel ritten nodig hebt. NS Flirts in Maastricht, dat is pas onlogisch. | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:04 | |
Ohja, die flirt was ik vergeten | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:07 | |
ook daar zijn wel oplossingen voor. Leidschendam (na het afstoten van wat ander materieel), Amersfoort (zou samen met nieuwe ICNG kunnen) of Blerick (samen met Arriva) | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:13 | |
Niet bevoegde machinisten? | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:19 | |
kan het me bijna niet voorstellen. De pool van NS Internationaal en een groot deel van de Amsterdamse machinisten hebben die bevoegdheid sowieso wel en ik denk dat een deel van de Rotterdammers ook wel vanaf Bijlmer ArenA op de Meer komen. Enige wat ik mij kan bedenken is dat de treinen in Amsterdam bij mijn weten normaal gesproken voorgebracht worden door machinisten van NedTrain. | ||
JDude | dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:59 | |
Verdwaalde Fyra? | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:08 | |
Deze pagina van ProRail lijkt wel gemaakt voor Fles. Allerlei kekke plaatjes over hoe diverse storingen veroorzaakt worden ![]() http://www.prorail.nl/nieuws/storingen-op-het-spoor-hoe-zit-het | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:09 | |
wanouweer | ||
Prins_Pils | dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:35 | |
Als je één filmpje hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:04 | |
Is het trouwens niet Weer eens tijd voor een grote winterdienstregelingstest? Met graties erwtensoep enzo ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:04 | |
Het herhaalt inderdaad nogal. | ||
ReisT | dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:29 | |
Ik weet de datum nog precies. Is ook niet zo moeilijk, 10-10-10! De test was geslaagd want alles ging volgens plan doordat er die dag geen storingen waren. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:04 | |
Alstom is gered, en het is hier topnieuws Als de staat direct koopt hoeft het dus niet openbaar aanbesteed te worden, zegt men. Als zijn er tegenstanders die er twijfels over hebben. Die zelfde tegenstanders zeggen dat het probleem verplaatst word naar over 5 jaar, en dat het wel heel erg veel geld kost om 400 banen te behouden in Belfort, die anders naar de alscase hadden gegaan... De 15 TGV gaan rijden op de lijn Marseille Bordeaux, waar ze niet op V max kunnen rijden... * Darkwing_Duck tikt dit live mee met de TV | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:06 | |
Het was dan ook een heerlijk zonnig weertje ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:35 | |
Awesome ![]() ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:44 | |
Die koe icm met die echte koe in het spoor afgelopen week in Delft vond ik hilarisch | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:49 | |
Dan koop je dus Ferrari's en ga je ze inzetten op karrenpaden. Handig | ||
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:50 | |
Bij een koe in het spoor moet ik altijd denken aan Tytsjerk waar de Wadlopers in de sloot lagen ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:53 | |
Ik meer aan die foto 'Buffel vs koe' ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:57 | |
| ||
b2py | dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:58 | |
Halfjaarrapportage HRN Concessie Hoe doet NS het in het 1e semester van 2016? Belangrijkste voor Den Haag, de KPI's ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:38 | |
Groetjes, wij van WC-eend ![]() | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:00 | |
Het hoofdrailnet geloof ik wel, dat doet NS best goed. Het echte gefaal gebeurt nog altijd op de HSL ![]() | ||
GlenSpey | dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:12 | |
Ai dat is shit ![]() | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:25 | |
Niet alleen dat, die treinen (vooral de motrices) zijn zwaarder dan een gewone intercity waardoor de infrastructuur dus sneller slijt. Die heeft daarna dus meer onderhoud nodig, waardoor de rijpadprijs omhoog moet en het onrendabeler wordt om een trein te rijden. En dan zul je zien dat er over 15 jaar nog maar 2 treinen per dag rijden, waar dat er nu 6 zijn. ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:30 | |
Nee joh, want dan moeten ze machinisten ontslaan dus verstevigen ze de spoorlijn | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:00 | |
Ja dat was ook een van de kritieken. Te grote dure en zware treinen. En de sncf krijgt de rekening... | ||
James1988 | dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:08 | |
Ik vraag me af wat Europa hiervan vindt. | ||
derLudolf | dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:26 | |
Trekt Frankrijk zich daar iets van aan? Verkiezingen komen er aan dus Hollande moet zich even populair maken ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:32 | |
Frexit? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:02 | |
Overigens heb ik niet zo'n hip headsetje hoor. Wél een ProRailmok. | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 10:23 | |
Tilburg krijgt veel sneller dan voorzien een vierde perronspoor. Een stukje is al aangelegd zag ik laatst. Voor de afbouw trekt het ministerie ruim 30 miljoen uit. Staat alleen niet bij wanneer het klaar moet zijn http://www.bd.nl/regio/ti(...)erde-spoor-1.6491576 | ||
Adrie072 | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:07 | |
De klantcampagne ‘Fluiten = Niet meer instappen’, om de reiziger bewust te maken op het vertrekproces is in juni succesvol afgerond. Aldus uit het halfjaarrapportage, ervaren jullie dit ook zo? Naar mijn idee is er niets wezenlijks veranderd. ? Praktijkproef Remcriterium: Sinds de aanpassingen in de eerste helft van 2016 worden de treinstellen ingezet in de dienstregeling. Tot op heden loopt de proef naar verwachting. Wat voor proef is dit? [ Bericht 29% gewijzigd door Adrie072 op 05-10-2016 12:15:02 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:14 | |
Dan hebben we alvast 1 reiziger bij wie de boodschap nog niet doorgekomen is ![]() | ||
Adrie072 | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:15 | |
Yep ![]() | ||
JDude | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:17 | |
Lekker allemaal hoera roepen in dat artikel dat de situatie m.b.t. goederentreinen verbetert. Volgens mij lever je daar met deze aanpak juist parkeerruimte voor in (want daar moet het nieuwe perron immers komen), maar goed, misschien mis ik iets. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:20 | |
Ja, dat er veel minder goederentreinen daar in de buurt komen ![]() | ||
Kansenjongere | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:29 | |
Naar mijn idee werkte die campagne vooral averechts, wat nog eens extra werd versterkt door de belachelijke (want volkomen onjuiste) cijfers over het aantal reizigers dat na het fluitsignaal zou instappen die NS via alle media verspreidde. | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:36 | |
Cargo's rijden zoveel mogelijk door en anders heb je Tilburg Goederen nog. | ||
JDude | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:38 | |
Klopt, maar om daar te komen moet je diagonaal oversteken toch? Goedentreinen richting het westen stonden juist altijd aan de andere kant, waar nu het perron zal moeten komen. | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:41 | |
Die kachelen of door of zullen in de toekomst in bijvoorbeeld Oisterwijk wel even tegengehouden worden. | ||
b2py | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:43 | |
Oisterwijk wordt een halte met een perrontunnel eind 2017, dus zonder derde spoor | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 12:54 | |
Dat van die tunnel wist ik, niet dat er ook een spoor zou sneuvelen | ||
ReisT | woensdag 5 oktober 2016 @ 13:14 | |
Het aantal sporen in Tilburg blijft zoals het nu is alleen krijgt spoor 4, dat nu nog alleen voor goederen wordt gebruik, een perron. (Het nieuwe perron komt waar ooit spoor 5 was) | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 13:16 | |
Zijn daar cijfers over verspreid ja? ![]() ![]() | ||
derLudolf | woensdag 5 oktober 2016 @ 13:23 | |
Als iets een perronspoor is geworden zal het lastiger worden daar een trein stil te zetten, omdat die ruimte ook in de dienstregeling gebruikt zal gaan worden lijkt me ![]() | ||
Kansenjongere | woensdag 5 oktober 2016 @ 13:26 | |
Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media. Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal. | ||
#ANONIEM | woensdag 5 oktober 2016 @ 13:53 | |
Geen idee of jullie dit leuk vinden maar heb een klein treinreisverslagje geschreven over mijn reis naar Sri Lanka in 2013. Is een kopietje want heb het eerst elders gepost en de busfoto's weggehaald voor hier. ![]() Foto 3: Stationshal in Kandy. De tweede stad van Sri Lanka, gelegen in het binnenland. Vanuit hier kun je allerlei kanten op. Onder meer door een visum aanvraag voor India zijn we hier enkele keren geweest. Sri Lanka heeft een uitstekend spoorwegennet, waarschijnlijk een overblijfsel van de Britse invloed. ![]() Foto 4: Stationsgebouw Kandy. Eigenlijk heerst hier wel redelijke rust terwijl het station natuurlijk middenin de drukke binnenstad ligt. ![]() Foto 5: Vertrektijdenbord oude stijl. ![]() ![]() Foto 6: Nog steeds op het station van Kandy ![]() Foto 7: Vracht vervoerd over het spoor. Vaak zie je persoonsvervoer gecombineerd met enkele vrachtwagons. ![]() Foto 8: Hier staat de trein klaar voor onze reis van vermoedelijk Kandy naar Ella. Een spectaculaire rit door het hoger gelegen deel van Sri Lanka. Over de weg is het nog geen 140 kilometer, wij doen er met de trein ongeveer zes uur over. Je hebt diverse klassen hier. Sommige treinen hebben zelfs een panoramarijtuig voor toeristen. Ik reis altijd het liefst zo goedkoop mogelijk tussen het normale volk. Voor deze rit betaal ik nog geen 2 euro. Over het uitzicht zo meer. ![]() Foto 9: Uitzicht tijdens de rit naar Ella. ![]() Foto 10: Zoals gezegd zijn er speciale rijtuigen voor toeristen. Luxer en waar je door glas kan genieten van de vergezichten. Vind ik allemaal niet nodig want ik heb regelmatig op de traptreden gezeten. De deuren van de treinen in Sri Lanka zijn meestal niet gesloten dus je kunt lekker bij de deuropening zitten. Lekker windje door de haren. Gevaarlijk vind ik het niet, de trein kan hier toch niet zo snel. ![]() Foto 11: Treinbordje bij het station Great Western. Dit is overigens nog lang niet het hoogst gelegen station. Dat is Pattipola, gelegen op 1897,5 m boven zeeniveau. Wikipedia zegt dit over dat hoogste punt: 'At a peak of 1,900 metres (6,200 ft), Sri Lanka has the highest broad gauge railway in the world.' ![]() Foto 12: Interieur van de treinrit naar Ella. Dit is dus een lagere klasse en van een zeer acceptabel niveau. ![]() Foto 13: Gewoon laten liggen. ![]() ![]() Foto 14: Dit is denk ik de volgende dag. Ella is eigenlijk een backpackersoord waar niet zoveel te doen is behalve wandelen en genieten van de rust van de natuur. Lonely Planet adviseert zelfs een wandeling naar een berg waar je eerst een heel deel over het spoor moet lopen. Heel normaal daar. ![]() Foto 15: Even aan de kant, de trein komt eraan. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je platgereden wordt. De treinen toeteren daar regelmatig en hoor je al van geruime afstand aankomen. ![]() Foto 16: Zelfde trein, nu gepasseerd. Hier zie je mooi aan de achterkant de luxere wagon met grotere ramen voor de toeristen. ![]() Foto 17: Een van m'n favorieten (ondanks de geringe kwaliteit). Tijdens onze hike kwamen we ook langs dit punt. Hier kun je goed zien hoe hoog de trein rijdt. Eigenlijk rijdt hij hier over een bergrichel want aan beide kanten had je een prachtig uitzicht. ![]() Foto 18: Tunnel. Hier liep ik toch maar even wat sneller. Je weet maar nooit. :mrgreen: ![]() Foto 19: Net op tijd weer uit de tunnel. ![]() ![]() Foto 20: Hier zie je weer goed dat het gewoon normaal is om tijdens de rit in de deuropening te zitten of staan. ![]() Foto 21: Nog steeds in de bergen. Hier op denk ik? station Haputale. Gelegen op 1431 meter boven zeeniveau. ![]() Foto 22: Dit was een heel bizar tafereel. Volgens mij is dit een reparatieploeg die op eigen kracht (maar vraag niet hoe) naar dit station is gereden om iets uit te voeren. Ik heb het destijds niet helemaal kunnen volgen maar ze gingen er daarna na enige oponthoud weer vlug vandoor. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 13:53:54 ] | ||
Prins_Pils | woensdag 5 oktober 2016 @ 14:10 | |
Gaaf ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 14:19 | |
Wauw ![]() ![]() | ||
derLudolf | woensdag 5 oktober 2016 @ 14:22 | |
Klein verschil maar | ||
b2py | woensdag 5 oktober 2016 @ 16:48 | |
Dat kan hè | ||
ReisT | woensdag 5 oktober 2016 @ 17:43 | |
Natuurlijk sneuvelt dat zijspoor, Prorail laat zo'n mooie kans om 'overbodige' sporen en wissels weg te halen natuurlijk niet zomaar voorbijgaan! | ||
Salatrel | woensdag 5 oktober 2016 @ 17:49 | |
ach het maakt niet uit hoeveel sporen ze hebben als diegene achter de knoppen er een potje van maakt ![]() ![]() | ||
Salatrel | woensdag 5 oktober 2016 @ 17:50 | |
dan scheelt het wel dat je lekker ruim in de rijtijd zit want vertrek vanuit amsterdam was gewoon op geplande tijd ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 19:37 | |
De loods waarin het onderhoud aan ICNG plaats moet gaan vinden is de huidige opslagloods voor (oud-)materieel. Onder meer de Koninklijke trein, wat DM'90 en enkele nooit afgebouwde kopbakken van het VIRM staan er. Op het buitenterrein staat nog meer weg te roesten. Om er te komen moet je nu vijf tot zes (!) keer kopmaken ![]() Het schroot zou dan naar Roosendaal moeten verhuizen http://www.somda.nl/forum(...)onderhoudsbedrijven/ | ||
Frozen-assassin | woensdag 5 oktober 2016 @ 19:56 | |
Hoe meer verslagen hoe beter ![]() | ||
James1988 | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:11 | |
Dat perronloze spoor in Gilze-Rijen staat ook op de slooplijst meen ik me te herinneren? | ||
#ANONIEM | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:18 | |
Thanks! | ||
#ANONIEM | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:18 | |
Hoi Ardan! Althans dat ben jij toch op ovinnederland? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:21 | |
Ja, vind ik ook ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:21 | |
klopt. Gaat wel en keer gebeuren wanneer er werkzaamheden in de buurt zijn | ||
James1988 | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:26 | |
De restanten van die brug in Breda moeten ook nog worden weggehaald ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:26 | |
Dat lijkt misschien zo op de foto's. Zal wel komen doordat het in de bergen vaker bewolkt is. Wel zouden we 1 keer de trein pakken maar was er net een enorme hoosbui. Gelukkig kwam een uur laten nog een trein. Dat was alleen een enorm langzame paupertrein, gecombineerd met een aantal goederenwagons en maar 2 personenwagons oid. Helaas begon het halverwege weer te regenen en waren zo ongeveer alle ramen kapot. Dus het regende naar binnen en werd flink koud. We stonden ook nog ergens teringlang stil. Niet heel erg prettig maar niks vergeleken met India. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 20:37 | |
Nou, juist niet. Ik dacht altijd dat het daar altijd veel en hard regende, maar het ziet er redelijk droog uit allemaal. Oh, toch wel dus ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 21:09 | |
Als het goed is gaat de FLIRT vanaf volgende week proefbedrijf rijden. Er wordt gereden op de trajecten: Arnhem-Ede-Wageningen, Nijmegen-Wijchen en Den Bosch-Oss. Een indicatie van de dienstregeling is er ook: https://1drv.ms/x/s!Aq3y4j5--u_fgT-AzJucmocDFBHL http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=457347#p457347 | ||
Dr_Flash | woensdag 5 oktober 2016 @ 21:26 | |
Die dingen rijden al 10 jaar overal rond en NS gaat er nu, eindelijk, heel voorzichtig, twee stationnetjes maar, een Proef mee houden? ![]() | ||
James1988 | woensdag 5 oktober 2016 @ 21:35 | |
Ik denk dat het proefrijden eerder op het personeel slaat dan op de trein ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2016 @ 21:44 | |
Voor je het weet vliegen de bodemplaten eraf of de deuren eruit, om maar te zwijgen over het feit dat het 58 verschillende deelseries zijn | ||
James1988 | woensdag 5 oktober 2016 @ 21:52 | |
In Frankrijk wil de regio PACA het regionale treinverkeer gaan aanbesteden. Naar mening van het bestuur van de regio betalen ze veel te veel voor wat SNCF levert. http://www.lefigaro.fr/co(...)a-la-concurrence.php | ||
Adrie072 | donderdag 6 oktober 2016 @ 01:35 | |
Deze was in elk geval top! | ||
Dr_Flash | donderdag 6 oktober 2016 @ 06:59 | |
Maar natuurlijk weet iedereen wat de regio PACA is. | ||
James1988 | donderdag 6 oktober 2016 @ 07:57 | |
Duck wel ![]() PACA = Provence-Alpes-Côte d'Azur, waar Marseille, Nice en Avignon liggen. Maar misschien had ik dat inderdaad eerder even moeten noemen. | ||
Dr_Flash | donderdag 6 oktober 2016 @ 08:19 | |
oh okee. Uit dat artikel bleek het ook niet zo snel namelijk. Kennelijk wordt het in stokbroodtania wel als basiskennis gezien. Ik dacht trouwens iets van PAs de CAlais. Maar dat is dus totaal de andere kant van het land ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 oktober 2016 @ 12:22 | |
Gast, regio PACA moet ook in dat oord waar jij woont een vanzelfsprekenheid zijn, in Breda weten ze t ook... ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 oktober 2016 @ 12:23 | |
https://www.youtube.com/results?search_query=regio+paca![]() Hoe lang nog... | ||
Dr_Flash | donderdag 6 oktober 2016 @ 13:05 | |
Rot op, ik hoef niet te weten wat er in dat apenland allemaal gebeurt ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 6 oktober 2016 @ 13:10 | |
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 6 oktober 2016 @ 13:11 | |
Virgin Trains East Coast launch secret sale - and you can travel to Leeds for £5 Voor de mensen die b.v. op vrijdagavond naar London vliegen en op zondag aan de andere kant van GB weer terug willen vliegen (en in between een mooie treinreis willen maken). | ||
Dr_Flash | donderdag 6 oktober 2016 @ 13:19 | |
Zoek vast ff wat quotes erbij joh ![]() | ||
Duvel | donderdag 6 oktober 2016 @ 16:52 | |
Of knoppenjosti's die een goederentrein die de boel ophoudt, ook nog even laten roestrijden met 40. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 6 oktober 2016 @ 16:58 | |
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. ![]() | ||
derLudolf | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:00 | |
Van roestrijden ondervinden raampjestreinen toch niet zo veel last? Roest rijden is vooral bij sporen die niet zoveel gebruikt worden. Bijvoorbeeld spoor 2 in Zwolle of spoor 2 bij station Ede-Wageningen | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:37 | |
Fles heeft slechte herrineringen aan roestrijden hoor... | ||
ReisT | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:39 | |
Weinig gebruikte wissels moeten ook roestgereden worden. Ik maak regelmatig mee dat de IC tussen Amsterdam en Utrecht een stukje over het binnenspoor rijdt. En dan over het volgende wissel weer naar rechts. | ||
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:39 | |
Bij dat ongeplande roestrijden werd wel meer ontroest ![]() | ||
dennistd | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:52 | |
In Rijssen wordt elke avond (rond 21.15u dacht ik) een IC naar Deventer via spoor 1 gestuurd. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:55 | |
Jij weet waarover ik het heb? ![]() | ||
derLudolf | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:55 | |
![]() Beide tongen van de wissel? Zijn er treinen dan die rijden over de kippenlijn? Anders kan die wissel van de kippenlijn naar spoor 2 toch niet echt praktisch gebruikt worden? Of mag roestrijden.nl daar in actie komen? Als ik het onderste plaatje begrijp komt dat spoor overigens te vervallen? | ||
Dr_Flash | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:57 | |
Dat kwam door die kinderachtige neukfouten van prorail pleurishoeren godverdomme | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 oktober 2016 @ 17:59 | |
Gewoon express gedaan ja ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2016 @ 18:03 | |
![]() | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 18:25 | |
Zal wel aan de dagrand gebeuren maar ook die zal bereden worden, tenzij het wissel geklemd is | ||
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2016 @ 18:31 | |
wordt het niet gebruikt voor de graantrein van/naar Barneveld? | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 18:33 | |
Die komt volgens mij via de andere kant maar is ook nog een goeie | ||
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2016 @ 18:41 | |
ik zie het ja. Dat ding rijdt in het holst van de nacht en idd vanaf de Amersfoortse zijde heen en terug | ||
Prins_Pils | donderdag 6 oktober 2016 @ 18:44 | |
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen? | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 19:02 | |
Ja dat klopt, en dat valt wel mee ![]() | ||
Goverman | donderdag 6 oktober 2016 @ 19:09 | |
Volgens mij is de nieuwe configuratie van Ede-Wageningen anders: er komt maar een spoor richting Barneveld, dus die meest westelijke verbinding naar Barneveld vervalt. En er was nog sprake van een wissel aan de westzijde van het perron, zodat een kerende sprinter ook kort kan keren (en niet altijd gebruik hoeft te maken van de keervoorziening). | ||
Duvel | donderdag 6 oktober 2016 @ 19:25 | |
Gewoon dom, een volle goederentrein met dieselloc laten afremmen tot 40 terwijl ie de boel al ophoudt. Leverde tussen Gd en Ut 8 minuten extra vertraging op. Dus ik miste m'n aansluiting. Om maar niet te spreken over die drie pinguïns die nu van hun smeltende ijsschots pleuren. | ||
Dr_Flash | donderdag 6 oktober 2016 @ 19:31 | |
kunnen toch zwemmen ![]() | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 20:07 | |
Lijkt me ook wle handig als bijstuurinfra aangezien het een IC-ontkoppelpunt is | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 20:49 | |
Limburgse Arriva treinen krijgen lijnnummer Zou het dan toch gaan gebeuren? | ||
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2016 @ 20:51 | |
interessanter nieuws in datzelfde bericht is dat de Maaslijn pas medio 2021 geëlektrificeerd is. | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 20:56 | |
Moah, dat was in grote lijn al wel duidelijk. Als je zo Maaslijn gezind bent is dit document ook wel leuk voor je: http://www.cvs-congres.nl/cvspdfdocs_2015/cvs15_078.pdf | ||
derLudolf | donderdag 6 oktober 2016 @ 20:58 | |
Duitsers ![]() | ||
b2py | donderdag 6 oktober 2016 @ 21:14 | |
Dit is ook wel een leuke bijdrage trouwens: Meer profijt van hoge treinsnelheid En deze: Robuuster spoor met minder wissels - Bijstuurvoorzieningen voor hoogfrequent spoor En deze voor de economen: Toekomst van de stoptrein op het hoofdrailnet En alvast de leukste tabel uit de laatste: ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door b2py op 06-10-2016 21:36:35 ] | ||
dennistd | donderdag 6 oktober 2016 @ 22:16 | |
Vandaag was er een bijzondere gast op proefrit in Twente: Abellio kwam hier een nieuwe FLIRT3 voor Arnhem-Düsseldorf op de proef stellen. Over ruim een jaar zal dit type trouwens vaker te zien zijn tussen Hengelo en Bad Bentheim. Dan gaat namelijk de trein Bielefeld-Bad Bentheim doorrijden naar de metaalstad. De ET 25 2301 komt hier op de terugweg van ritten Oldenzaal-Bad Bentheim vv langs de Verlengde Koppelleiding in Deurningen. | ||
greavy | donderdag 6 oktober 2016 @ 23:08 | |
Hoe zit t eigk met PTA TT Nieuwjaarsrondje? | ||
dennistd | vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:41 | |
Volgens mij nog niks voor bedacht. Volgend jaar zal het wel iets met Arnhem-Düsseldorf-Brake-Hengelo gaan worden denk ik, dus dit jaar in elk geval iets anders. Misschien iets met België een idee? De vorige keer was 2013, alweer 4 jaar terug. Graag wel rekening houden met mensen van verder weg ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:46 | |
Breda - Antwerpen zou leuk zijn geweest, dat is het enige stukje HSL wat ik nog niet heb gehad. ![]() | ||
dennistd | vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:49 | |
Ja, regel jij ff een chartertreintje? ![]() Neem tenminste aan dat je de boog bedoelt? | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 01:22 | |
"Zeg Thalys, kan ik een treintje huren?"
![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 7 oktober 2016 @ 01:24 | |
Willkommen, bienvenue, weeelkooommm... ![]() | ||
Doc__Zenith | vrijdag 7 oktober 2016 @ 08:50 | |
Daar is nog een applicatie voor gemaakt, om dat te ondersteunen. TijdigRoestRijden heet dat. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:23 | |
Heel theoretisch.. Het probleem is alleen dat niemand die zo denkt mij kan vertellen wat je moet doen als er veel treinen onderweg zijn, een storing ontstaat en wat je dan doet. Leuk dat je je ontkoppelpunten hebt maar als er nog een file op het baanvak staat heb je daar helemaal geen ene flikker aan. | ||
ReisT | vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:40 | |
Dat kunnen we misschien mooi combineren met Arriva in Limburg. | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:14 | |
Omkeren of doorrijden, afhankelijk van de storing.. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:31 | |
Ja, lulhannes. Zo kan ik ook alles bagitaliseren. Het punt is dat dat erg arbeidsintensief is en er voor zorgt dat je lange tijd uberhaupt niets in de buurt van het getroffen gebied kan komen. Effectief kan je al die tijd het concept zoals dat gepresenteerd is in het artikel niet gebruiken en moet je treinen dus ver weg al gaan ophouden om het niet in het honderd te laten lopen. | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:49 | |
Dat is in de praktijk toch niet anders dan hoe het nu gaat met wel meer infrastructuur? | ||
ReisT | vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:58 | |
ØBB presenteert: de Nightjet![]() http://www.nightjet.com/ | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:05 | |
Daar moeten we wel zo onderhand mee aan de gang ja. | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:11 | |
Rijdt er al Flirt tussen Arnhem en Ede Wageningen? Die van 12:37 was geschrapt vanwege defect materieel werd omgeroepen | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:12 | |
![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:00 | |
nee, vanaf volgende week en alleen op zaterdagen | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:02 | |
Ondertussen stond er in Apeldoorn een auto op het spoor. Vooruit ipv achteruit gereden bij het wegrijden uit een parkeervak. Gelukkig stond de VSM niet aan het perron, maar op het spoor er naast. http://www.destentor.nl/r(...)-apeldoorn-1.6502225 | ||
Prins_Pils | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:05 | |
Vrouw achter het stuur.... ![]() | ||
bork | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:10 | |
uit: https://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/ | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:25 | |
Gewoon ook echt dwars door een hek en vijf meter doorschieten he ![]() Female drivers, no survivors ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:50 | |
ÖBB and DB finalise German overnight services (...) DB says it will now offer support to ÖBB in Germany by introducing three major overnight connections using conventional IC/ICE trains on the following routes: • Frankfurt – Amsterdam • Leipzig – Prague, and • Ulm – Munich (...) Een nachtverbinding Frankfurt - Amsterdam? | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:53 | |
Ulm - München dan ![]() ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:02 | |
Zürich wat ongeveer recht onder Hamburg ligt, maar nee we gaan eerst even helemaal naar het oosten ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:03 | |
Maar dan sta je om 04:30 in Hamburg, of je dáár nou blij van wordt? | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:08 | |
Tja die extra kilometers die hij nu maakt zijn ook niet gratis lijkt me? | ||
#ANONIEM | vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:49 | |
Als aansluiting op de ÖBB-nachttreinen misschien? | ||
dennistd | vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:29 | |
Als je daarmee extra reizigers kunt trekken... | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:37 | |
Goedkoper dan een losse nachttrein naar Berlijn waarschijnlijk, keuze tussen haalbaarheid en reistijd | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:21 | |
Zal met Kurswagen moeten dan. Want overstappen + nachttrein = ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:38 | |
Hoppa. Krijg 4,30 euro van Arriva terug omdat ik door een verlopen ov-chipkaart een keer niet met het voordeelurenabonnement heb kunnen reizen, terwijl ik gezien mijn tijdstip van reizen wel recht op had ![]() Zeer netjes ![]() | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:43 | |
Dat krijg je bij iedere vervoerder, wat is er in deze zo 'zeer netjes'?? | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:46 | |
had het niet meer verwacht ![]() | ||
ReisT | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:18 | |
Nee, dan heb je het over een late avondtrein, dan is het toch geen nachtelijke ICE. | ||
Litpho | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:30 | |
Briljant. Probeer je Lelystad Airport te promoten (op zichzelf al een ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:31 | |
Volgensmij kan dat wel... Trouwens, SNCF heeft er binnenkort toch teveel.... | ||
dennistd | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:35 | |
Want iedereen die vliegt moet in Amsterdam zijn? | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:37 | |
OV-magazine heeft er inmiddels ook iets over geschreven: Ofwel: inderdaad late/vroege treinen die aansluiten op de nachttreinen. | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:58 | |
Sprinter vergeten? | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:01 | |
Hoezo mag je met een verlopen OV-Chipkaart reizen dan? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:02 | |
komt wel een verbinding via de zuidtak richting Den Haag voor in de plaats | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:03 | |
niet, dus ik had even een anonieme geleend ![]() | ||
dennistd | vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:04 | |
Aanrijding met een auto bij Olst, duurt tot 22u. Omreisadvies Zwolle-Deventer via Almelo. Alleen jammer dat de laatste trein Zwolle-Wierden al om 20.19u gaat door de dagelijkse werkzaamheden... | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:11 | |
Amersfoort maar dan he ![]() | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:02 | |
Dan is de bus nog steeds sneller, dus wat klopt er niet aan? | ||
bork | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:09 | |
http://www.oebb.at/file_s(...)0Nightjet%202017.pdf pfff, dan krijg je wel weer heel veel zin om 's nachts te gaan treinen | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:19 | |
Mailand is dus Milaan? ![]() | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:20 | |
Dat Feldkirch is toch wel een hotspot in dat land he? ![]() | ||
bork | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:23 | |
Zegt iemand die zich der Ludolf noemt, ![]() Tip: kijk de clipjes van Trixi (goed voor je Duits en leuk om naar te kijken) Nice is nog gaver btw: Nizza persoonlijk vind ik een andere supergaaf en dat is Pools voor München: Monachium ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:26 | |
Ik ken het alleen maar van Train Simulator ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:31 | |
Ja. ![]() En Arnheim en Nimwegen? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:32 | |
Vooral Buchs - Feldkirch. ALLES gaat door Liechtenstein ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:42 | |
Fun fact: het spoorweg'netwerk' van Liechtenstein (één lijn van Feldkirch naar Buchs SG, met 4 stations in Liechtenstein) wordt onderhouden en geëxploiteerd door de ÖBB. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:45 | |
Zal wel ja, die keer dat ik er was waren de bordjes Aussie style ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:48 | |
Is Liechtenstein daarmee het enige land waar alle treinen die er rijden internationaal zijn? | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:50 | |
Monaco? | ||
James1988 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:54 | |
Ohja ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:55 | |
10dartert ![]() oh kut verkeerde topic ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:56 | |
Nizza kende ik idd. Een vriend van me niet, die dacht dus ook dat er deze zomer twee aanslagen plaats hadden gevonden ![]() Verder ken ik best veel Duitse woorden of plaatsnamen maar deze dus niet. Weet je trouwens wat een Duitse Kok met een Schneebesen bedoelt? ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:57 | |
Voor wie? | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:59 | |
Mvg. Maar het is nodig ![]() | ||
Goverman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:08 | |
Vaticaanstad had toch ook een soort van station? | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:13 | |
Ik heb er nooit een station kunnen bespeuren | ||
Dos37 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:24 | |
het heeft er wel 1 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City | ||
ReisT | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:27 | |
Toen ik dat las dacht ik, kijk eens in d' atlas. Een Duitse dan. | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:29 | |
Het is wel een prachtviaduct waar die spoorlijn op ligt trouwens! https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656 | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:40 | |
Waar wordt 6400 onderhouden eigenlijk? Bij de mijne is de kap los en de overbrenging is verdwenen (hoe dat kan bij een locomotief die goed gestald is is me een raadsel), dus ik moet reparatie. | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:42 | |
Goed verstopt dus ![]() | ||
Litpho | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:43 | |
Genegeerd. Als je buitenlanders (die toch grotendeels naar Amsterdam willen) uit wil leggen dat Lelystad Airport een serieus vliegveld is, dan kan je ze niet afschepen met een sprinter. | ||
#ANONIEM | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:44 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:48 | |
Vind je dat raar? Ik wist tot vorig jaar niet dat Belgrado en Beograd dezelfde plaats waren. | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:50 | |
Ze willen de charters voor NL'ers naar Ibiza etc naar Lelystad slepen. De andere vluchten gaan wel naar Schiphol | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:56 | |
Ja maar jij bent dom ![]() Onnen trouwens. Je 6400. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:02 | |
Ik wacht trouwens nog op een kaart die Nizhny Novgorod als "Lagere Nieuwstad" durft te labelen. Miskramen als "Osnabrugge" zijn al gesignaleerd ![]() | ||
b2py | vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:18 | |
Voor 900 miljoen de infra aangepast en toch inpassingsproblemen. Chapeau | ||
Prins_Pils | vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:22 | |
Bing maps heeft het ook over Brunswijk ![]() Ljubljana schijnt ergens als 'Laibach' te staan ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:26 | |
Shunter in de Waalhaven volgens mij Daar hebben ze nog zo'n mooie rolbrug | ||
greavy | vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:32 | |
Jij bedoelt de Plesmanweg inderdaad. Daar doen ze ook 6400 ja. Shunter heeft de oude NedTrain werkplaats destijds ook overgenomen en doet daar ook lokkenonderhoud. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:41 | |
Ossenbrug! | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:14 | |
Oh ja het kan vast NOG slechter idd ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:16 | |
Ik moet daar echt heel hard van huilen altijd. Plaatsen heten zoals ze heten. Deal withit. Serieus wie heeft ooit bedacht dat "Frankfurt" te moeilijk was voor de gemiddelde Nederlander MAAR dat "Frankfort" wel okee genoeg was? Dan ben je toch niet goed bij je hoofd? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:18 | |
Eigenbrakel vind ik ook zo'n aparte | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:18 | |
Naja, het komt natuurlijk voort uit het dialectcontinuüm. Ik was vorige week woensdag in Salzbergen en ik kan het dialect daar probleemloos verstaan. Als ik dat terugreken naar de tijd voor massacommunicatie en globalisatie en standaardisering van de landstalen door goed onderwijs dan is Frankfort best plausibel en Ossenbrug ook. | ||
Goverman | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:19 | |
Ik kom best vaak op de Plesmanweg, maar ik heb daar nog nooit een 6400 dieselloc gezien.
| ||
Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:19 | |
Vast wel. Is er één kaart te vinden waar over Zoutbergen gesproken wordt? Lijkt me een lokale curiositeit. Wauw wat gebeurde daar ineens? | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:25 | |
Of een naam als Breslau, Wroclaw. Staat ook nog gewoon als Breslau in de DB reisplanner... Mijn Google Maps noemt Klaipeda in Vilnius Memel. Slaat ook nergens op | ||
derLudolf | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:27 | |
Dat is gewoon plat Duuts, prima te volgen ja | ||
dennistd | vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:28 | |
VOL! |