ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door dcm360 op 03-10-2016 16:48:58 ]
Op maandag 3 oktober 2016 12:05 schreef dcm360 het volgende: Een leuk plaatje komt nog wel, eigenlijk was het niet het plan om in college een nieuw topic te gaan starten
Mja, ik ga aanstaand weekend (weer) naar Essen (Ruhr). Komt wellicht daardoor
Naar een kroeg die Die Drehscheibe heet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 03-10-2016 16:05:23 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 3 oktober 2016 16:58 schreef b2py het volgende: Op welk transport spel lijkt het? Meer soort Cities in Motion of Train Simulator?
Ik zou het zelf in de hoek TTD of Railroad Tycoon plaatsen, dus Cities in Motion dan. Je kan de treinen niet zelf rijden, maar legt zelf een transportnetwerk aan.
Vervoerder Southern, die al maanden met de vakbonden in de clinch ligt over het invoeren van éénmansbediening ("driver-only operation"), heeft een advertentie gepubliceerd in de ochtendkranten waarin ze de reizigers oproepen om aan vakbond RMT (die de conducteurs vertegenwoordigd) te vertellen dat ze klaar zijn met de stakingen en verstoringen:
Southern had zelfs een kekke hesjtek bedacht voor op Twitter: #SouthernBackOnTrack.
De Franse staat wil 16 TGVs bestellen bij Alstom om zo te voorkomen dat de vestiging in Belfort flink wordt afgeslankt.
De Staat bestelt deze treinen rechtstreeks bij Alstom, om ze daarna ter beschikking te stellen aan exploitant SNCF. De treinen zouden moeten gaan rijden op de wat langzamere Intercity-lijnen, waar maximaal 250 km/u wordt gereden.
De Staat bestelt deze treinen rechtstreeks bij Alstom, om ze daarna ter beschikking te stellen aan exploitant SNCF. De treinen zouden moeten gaan rijden op de wat langzamere Intercity-lijnen, waar maximaal 250 km/u wordt gereden.
Er gaan per direct minder treinen met gevaarlijke stoffen langs Amersfoort, Apeldoorn,Tilburg en Eindhoven rijden. Staatssecretaris Dijksma heeft besloten dat zo'n 3200 wagons een andere route naar Duitsland moeten nemen.
Nu worden de wettelijke normen voor het transport van brandbaar gas (lpg) fors overschreden op het traject Amersfoort- Apeldoorn en Tilburg-Eindhoven.Dat komt door werkzaamheden aan de Betuwelijn.
Het transport van chloor over het spoor is binnenkort verleden tijd.AkzoNobel gaat die zeer giftige en vluchtige stof nog maar in één fabriek produceren en gebruiken.
Een andere route? Welke had je in gedachten? Coevorden-karrespoor? Groesbeek-Kranenburg? Binnenvaart?
Maar daar is wel capaciteit voor af en toe een extra trein hoor.
Ik denk eerder dat ze aan Venlo-Kaldenkirchen denken, al weet ik niet hoe je daar komt zonder over Tilburg-Eindhoven te gaan. De Maaslijn gaat niet zomaar lukken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Maar daar is wel capaciteit voor af en toe een extra trein hoor.
Ik denk eerder dat ze aan Venlo-Kaldenkirchen denken, al weet ik niet hoe je daar komt zonder over Tilburg-Eindhoven te gaan. De Maaslijn gaat niet zomaar lukken.
Ja en dan gaan Utrecht en Den Bosch weer piepen en besluit de stas dat dat ook weer niet meer mag etc etc
Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste.
Ja en dan gaan Utrecht en Den Bosch weer piepen en besluit de stas dat dat ook weer niet meer mag etc etc
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo.
Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak.
Op maandag 3 oktober 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende: Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste.
sterker nog, via de weg dat spul vervoeren is vele malen gevaarlijker
Ik ga eind van het jaar waarschijnlijk met mijn familie op skivakantie naar Oostenrijk en aansluitend naar Muenchen, nou wilde ik dit graag combineren met een bezoek aan familie in Warschau. Nu leek het hiervoor interessant om met de trein te reizen dit had ik in gedachte:
Op maandag 3 oktober 2016 21:02 schreef James1988 het volgende: Je kunt dan zelfs rechtstreeks van Utrecht naar Fieberbrunn! Dan ga je toch niet in een nacht-ICE en drie keer overstappen?
Op maandag 3 oktober 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende: Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste.
Nou ja, als het misgaat, is het risico op een ramp als het goed misgaat groter dan bij wegvervoer, want grotere hoeveelheden. En spoor loopt dwars door de stad, de snelweg niet. Dus ergens snap ik de paranoia wel.
Maar feit is dat het overdreven paranoia is. Ik weet de precieze cijfers niet, maar er zijn misschien vijf trein-treinbotsingen per jaar. De meeste daarvan zijn op lage snelheid en/of met raampjestreinen. En ketelwagens kunnen best tegen een stootje. Voor ontsporingen zullen vergelijkbare getallen gelden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo.
Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak.
nope, door Utrecht gaat ook minder cargo rijden, het is een raadsel hoe ze het gaan doen, lossen in Harlingen-Haven?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee, ik wil een 5-daagse interrail pas aanschaffen, kost 200 euro, en dan heb ik nog een dag over. Voor mijn gevoel goedkoper dan losse tickets gezien je meestal alleen voor de IC berlijn al honderden euros kwijt bent, maar kan dat ik het verkeerd inschat
Op maandag 3 oktober 2016 23:16 schreef Jappie111 het volgende: Nee, ik wil een 5-daagse interrail pas aanschaffen, kost 200 euro, en dan heb ik nog een dag over.
Ofwel, nog een bestemming zoeken om die 5e dag ook te gebruiken?
quote:
Voor mijn gevoel goedkoper dan losse tickets gezien je meestal alleen voor de IC berlijn al honderden euros kwijt bent, maar kan dat ik het verkeerd inschat
Tickets voor de IC Berlijn kun je best goedkoop krijgen, als je op tijd boekt en gewoon de treinen neemt die op je kaartje staan.
Het boeken van kaartjes voor dienstregeling 2017 is nu nog niet mogelijk, omdat er nog dingen kunnen wijzigen.
edit: Ik heb het even voor je opgezocht. Omdat je nog niet kunt boeken voor reizen na 10 december heb ik de eerste week van december gebruikt i.p.v. de eerste week van januari. Voor de reizen die je eerder noemde kom ik uit op de volgende prijzen (met gesplitste tickets):
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
+----------+-----------+---------------+---------+ | Van | Naar | Prijs 2e klas | Bij | +----------+-----------+---------------+---------+ | Muenchen | Wien | ¤ 39,90 | Bahn.de | | Wien | Warszawa | ¤ 39,00 | Oebb.at | | Warszawa | Berlin | ¤ 39,00 | Bahn.de | | Berlin | Hilversum | ¤ 39,00 | Bahn.de | +----------+-----------+---------------+---------+ | | Totaal | ¤ 156,90 | | +----------+-----------+---------------+---------+
Als je doorgaande tickets koopt (via bijvoorbeeld Treinreiswinkel.nl) ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan met deze gesplitte tickets. Prijzen van doorgaande tickets zijn helaas niet zo makkelijk bij DB en ÖBB te krijgen...
[ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 03-10-2016 23:37:42 ]
Kan me niet herrinneren dat dit vorige week gepost is, dus dan doe ik t maar nu alsnog. De OBB gaat z'n nachttreinen Nightjet noemen. wagons gaan er als volgt uit zien: Meer info hier:
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo.
Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak.
Niet dus PSM
[ Bericht 33% gewijzigd door bork op 04-10-2016 09:13:04 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 4 oktober 2016 09:06 schreef bork het volgende: Volgens de VK gaat Dijksma de treinen via Den Bosch en Nijmegen sturen, en straks is er aansluiting vanuit Den Bosch op de Betuwe-lijn.
Hoe komen ze dan in Den Bosch denk je dan, via Breda en Tilburg toch? Zullen ze daar leuk vinden .
[..]
Niet dus PSM
Dijksma is gek. De brug bij Ravenstein is nu al een bottleneck. En na Nijmegen? Alsnog de Betuweroute op of zo?
Op dinsdag 4 oktober 2016 11:29 schreef derLudolf het volgende: Hoezo kwam je er niet door dan, bij Arriva zat je toch al een aantal jaren met succes op de bok?
Ondertussen zijn er in Nederland plannen om een nieuwe onderhoudslocatie van NedTrain te openen. De nieuwe ICNG zou hier onderhouden moeten worden. De voorkeurslocatie is Amersfoort. Lukt dit niet, dan is Roosendaal in beeld en anders Lage Zwaluwe.
Op dinsdag 4 oktober 2016 13:24 schreef James1988 het volgende: De Franse staat bestelt ook nog eens twintig afsleeplocs bij Alstom. Volgens Manuel Valls, de Franse PM, is de vestiging in Belfort hiermee gered.
Op dinsdag 4 oktober 2016 13:28 schreef Peterselieman het volgende: Ondertussen zijn er in Nederland plannen om een nieuwe onderhoudslocatie van NedTrain te openen. De nieuwe ICNG zou hier onderhouden moeten worden. De voorkeurslocatie is Amersfoort. Lukt dit niet, dan is Roosendaal in beeld en anders Lage Zwaluwe.
De locaties waar ICM en DDAR/DDM wordt onderhouden kunnen toch wel aangepast worden?
Op dinsdag 4 oktober 2016 13:34 schreef ReisT het volgende: Wat is er mis met de huidige onderhoudslocaties? Kunnen die niet aangepast worden voor ICNG?
Er is niets mis met de huidige locaties, behalve dan dat Onnen en Maastricht nogal een eind weg liggen van het grootste deel van het inzetgebied en Leidschendam al bomvol zit.
Volgens mij gaat DDZ bij de introductie van SNG al naar Onnen en het zou me niet verbazen als daar in de toekomst ook een deel van de sprinters zal worden onderhouden, naast ICM en VIRM. Maastricht heeft nu de NS FLIRT, maar in de toekomst weet ik niet wat ze daar naast FLIRT en VIRM nog meer gaan onderhouden.
Watergraafsmeer: TRAXX, ICR en kleine herstellingen aan Thalys, ICE en IC Berlijn.
Zaanstraat: projecten zoals herindienststelling DDM-1
Daarnaast heb je overal nog wat kleine locaties en nog wat andere werkplaatsen, zoals bijvoorbeeld Stadler in Leeuwarden en Blerick en Shunter in de Waalhaven.
Als ICNG instroomt gaat ICMm er uit toch? En ICR op den duur ook. DDM1/DDAR zal dan ook wel vervangen zijn.
Kan die capaciteit toch gebruikt worden lijkt me... Ik neem aan dat niet elke trein elke dag onderhoud moet dus kan qua inzet toch zo gepland worden dat de stellen al in Groningen of Zwolle zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 04-10-2016 14:42:05 ]