SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door dcm360 op 03-10-2016 16:48:58 ]![]()
Een leuk plaatje komt nog wel, eigenlijk was het niet het plan om in college een nieuw topic te gaan starten![]()
![]()
Die sticker heeft meer te maken met een bepaalde deelserie volgens mijquote:Op maandag 3 oktober 2016 11:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ja, natuurlijk: als je verlichting stuk is plak je toch gewoon een ronde oranje sticker erboven op de ruit? Goed genoeg!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Alsof je moet opletten in collegequote:Op maandag 3 oktober 2016 12:05 schreef dcm360 het volgende:
Een leuk plaatje komt nog wel, eigenlijk was het niet het plan om in college een nieuw topic te gaan starten![]()
![]()
Dagkaartje voor de stadsvervoerder is ¤6.-, naar Sintra heb ik er niet heel erg op gelet maar volgens mij is een retourtje niet meer dan ¤4.- ofzo.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Hoe goedkoop zijn de kaartjes??doei![]()
Mja, ik ga aanstaand weekend (weer) naar Essen (Ruhr). Komt wellicht daardoorquote:Op maandag 3 oktober 2016 13:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook echt dat er bij Roosendaal - Antwerpen geen lichtje gaat branden
Naar een kroeg die Die Drehscheibe heet![]()
![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, ik ga aanstaand weekend (weer) naar Essen (Ruhr). Komt wellicht daardoor
Naar een kroeg die Die Drehscheibe heet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Dat is belachelijk goedkoop voor 1 dag!!quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:04 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Dagkaartje voor de stadsvervoerder is ¤6.-, naar Sintra heb ik er niet heel erg op gelet maar volgens mij is een retourtje niet meer dan ¤4.- ofzo.![]()
![]()
Wil je daar wel heen!quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, ik ga aanstaand weekend (weer) naar Essen (Ruhr). Komt wellicht daardoor
Naar een kroeg die Die Drehscheibe heet![]()
![]()
https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Pascal
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Heeft dat niks met treinen van doen?quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:34 schreef bork het volgende:
[..]
Wil je daar wel heen!![]()
![]()
https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Pascal
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656![]()
![]()
ik vermoed ploatjes draaienquote:Op maandag 3 oktober 2016 15:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heeft dat niks met treinen van doen?
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Drehscheibe bij Koblenz moet je wezen voor trein en vermaak denk ik
http://xxldrehscheibe.de/ueber-uns/
[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 03-10-2016 16:05:23 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
BIER!
Oh duck je bordje gaat morgen op de post als het goed is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo. plaatje (eindelijk) vervangen. Geen foto, maar een screenshot van een spel dat binnenkort uitkomt en waar ik zelf naar uit kijk: Transport Fever.![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2016 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
BIER!
Oh duck je bordje gaat morgen op de post als het goed is![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou het zelf in de hoek TTD of Railroad Tycoon plaatsen, dus Cities in Motion dan. Je kan de treinen niet zelf rijden, maar legt zelf een transportnetwerk aan.quote:Op maandag 3 oktober 2016 16:58 schreef b2py het volgende:
Op welk transport spel lijkt het? Meer soort Cities in Motion of Train Simulator?![]()
Vervoerder Southern, die al maanden met de vakbonden in de clinch ligt over het invoeren van éénmansbediening ("driver-only operation"), heeft een advertentie gepubliceerd in de ochtendkranten waarin ze de reizigers oproepen om aan vakbond RMT (die de conducteurs vertegenwoordigd) te vertellen dat ze klaar zijn met de stakingen en verstoringen:
Southern had zelfs een kekke hesjtek bedacht voor op Twitter: #SouthernBackOnTrack.
Helaas voor de PR-afdeling loopt het wat anders:twitter:benxo twitterde op maandag 03-10-2016 om 10:39:51Hey @RMTunion, #SouthernBackOnTrack suggests I tweet to let you know how I feel. Well, I'm a fan, so keep up the good work! reageer retweet
twitter:Luke1972 twitterde op maandag 03-10-2016 om 10:43:46Let's get #SouthernBackOnTrack and take the franchise away from @SouthernRailUK . Well done @RMTunion I support you. reageer retweet
twitter:SimonXIX twitterde op maandag 03-10-2016 om 11:21:25This is disgusting and quite possibly illegal. @RMTunion should be contacting employment lawyers… https://t.co/UJwo0DXNHZ reageer retweet
![]()
De Franse staat wil 16 TGVs bestellen bij Alstom om zo te voorkomen dat de vestiging in Belfort flink wordt afgeslankt.
De Staat bestelt deze treinen rechtstreeks bij Alstom, om ze daarna ter beschikking te stellen aan exploitant SNCF. De treinen zouden moeten gaan rijden op de wat langzamere Intercity-lijnen, waar maximaal 250 km/u wordt gereden.![]()
Moet dat niet openbaar aanbesteed worden?quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:50 schreef James1988 het volgende:
De Franse staat wil 16 TGVs bestellen bij Alstom om zo te voorkomen dat de vestiging in Belfort flink wordt afgeslankt.
De Staat bestelt deze treinen rechtstreeks bij Alstom, om ze daarna ter beschikking te stellen aan exploitant SNCF. De treinen zouden moeten gaan rijden op de wat langzamere Intercity-lijnen, waar maximaal 250 km/u wordt gereden.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Een andere route? Welke had je in gedachten? Coevorden-karrespoor? Groesbeek-Kranenburg? Binnenvaart?quote:Goederentreinen met lpg rijden om
Er gaan per direct minder treinen met
gevaarlijke stoffen langs Amersfoort,
Apeldoorn,Tilburg en Eindhoven rijden.
Staatssecretaris Dijksma heeft besloten
dat zo'n 3200 wagons een andere route
naar Duitsland moeten nemen.
Nu worden de wettelijke normen voor het
transport van brandbaar gas (lpg) fors
overschreden op het traject Amersfoort-
Apeldoorn en Tilburg-Eindhoven.Dat komt
door werkzaamheden aan de Betuwelijn.
Het transport van chloor over het spoor
is binnenkort verleden tijd.AkzoNobel
gaat die zeer giftige en vluchtige stof
nog maar in één fabriek produceren en
gebruiken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In het pakket van eisen staat vast wel dat de fabriek moet staan in een plaats die begint met een B en rijmt op Telfortquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet dat niet openbaar aanbesteed worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het zijn Fransen, wat denk je zelf?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet dat niet openbaar aanbesteed worden?![]()
![]()
Frankrijk is nog steeds EU. Of is dat geen EU regelgeving?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zijn Fransen, wat denk je zelf?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Polder-Zwolle-Deventer-Bad Bentheimquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een andere route? Welke had je in gedachten? Coevorden-karrespoor? Groesbeek-Kranenburg? Binnenvaart?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Kan niet. Olst wordt toch niet verdubbeld.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Polder-Zwolle-Deventer-Bad BentheimSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zwolle-Coevorden dan toch maar. Kan straks met de nieuwe spoorboog zonder omlopenquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan niet. Olst wordt toch niet verdubbeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
andere alternatieven zijn per direct niet voorhandenquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan niet. Olst wordt toch niet verdubbeld.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar daar is wel capaciteit voor af en toe een extra trein hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan niet. Olst wordt toch niet verdubbeld.
Ik denk eerder dat ze aan Venlo-Kaldenkirchen denken, al weet ik niet hoe je daar komt zonder over Tilburg-Eindhoven te gaan. De Maaslijn gaat niet zomaar lukken.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja en dan gaan Utrecht en Den Bosch weer piepen en besluit de stas dat dat ook weer niet meer mag etc etcquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar daar is wel capaciteit voor af en toe een extra trein hoor.
Ik denk eerder dat ze aan Venlo-Kaldenkirchen denken, al weet ik niet hoe je daar komt zonder over Tilburg-Eindhoven te gaan. De Maaslijn gaat niet zomaar lukken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dit vroeg ik mij dus ook al af toen ik het nieuwsbericht op de FP plaatste. Ben blij dat de kenners er ook niet uitkomen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan gaan Utrecht en Den Bosch weer piepen en besluit de stas dat dat ook weer niet meer mag etc etcOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan gaan Utrecht en Den Bosch weer piepen en besluit de stas dat dat ook weer niet meer mag etc etc
Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
sterker nog, via de weg dat spul vervoeren is vele malen gevaarlijkerquote:Op maandag 3 oktober 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja dat lijkt mij ook. Wie wil dat dan?quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, via de weg dat spul vervoeren is vele malen gevaarlijkerKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik ga eind van het jaar waarschijnlijk met mijn familie op skivakantie naar Oostenrijk en aansluitend naar Muenchen, nou wilde ik dit graag combineren met een bezoek aan familie in Warschau. Nu leek het hiervoor interessant om met de trein te reizen dit had ik in gedachte:
Vrijdag 23/12:
18:33 Hilversum - 18.50 Utrecht Centraal (Sprinter)
19:02 Utrecht - 21:12 Koeln Hbf (ICE)
22:30 Koeln - 06:02 Muenchen Hbf (ICE)
07:35 Muenchen - 08:49 Woergl Hbf (InterCity)
09:38 Woergl - 10:36 Fieberbrunn (Regionalzug)
Auto Fieberbrunn- München
Maandag 02/01
09:33 Muenchen Hbf - 13:30 Wien Hbf (Railjet)
14:09 Wien - 21:10 Warszawa Centralna (EuroCity)
Donderdag 05/01
09:57 Warszawa Centralna - 15:43 Berlin Hbf (InterCity)
16:23 Berlin - 22:38 Hilversum (InterCity)
Heeft iemand nog tips of dingen waarmee ik rekening moet houden bij deze route?![]()
Rijdt er tegen die tijd niet een skitrein zoals de Alpen Express? Dan heb je tenminste een ligrijtuig ipv dat je de hele nacht in een ICE zit.![]()
Je kunt dan zelfs rechtstreeks van Utrecht naar Fieberbrunn! Dan ga je toch niet in een nacht-ICE en drie keer overstappen?![]()
![]()
Zag ik ook, dan wist ik het ook wel.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:02 schreef James1988 het volgende:
Je kunt dan zelfs rechtstreeks van Utrecht naar Fieberbrunn! Dan ga je toch niet in een nacht-ICE en drie keer overstappen?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nou ja, als het misgaat, is het risico op een ramp als het goed misgaat groter dan bij wegvervoer, want grotere hoeveelheden. En spoor loopt dwars door de stad, de snelweg niet. Dus ergens snap ik de paranoia wel.quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
Wat is het probleem eigenlijk. Als die wagons rijdende tijdbommen waren mogen ze helemaal niet meer rijden. Maar dat is niet, dus wat maakt het uit waar ze dan rijden. Doe gewoon de kortste weg, lijkt me het veiligst een goedkoopste.
Maar feit is dat het overdreven paranoia is. Ik weet de precieze cijfers niet, maar er zijn misschien vijf trein-treinbotsingen per jaar. De meeste daarvan zijn op lage snelheid en/of met raampjestreinen. En ketelwagens kunnen best tegen een stootje. Voor ontsporingen zullen vergelijkbare getallen gelden.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
En je bent ook nog eens meer dan twee uur eerder in Fieberbrunn.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zag ik ook, dan wist ik het ook wel.![]()
![]()
Daar worden EU regels als een suggestie beschouwd, enne anders gaan ze wel weer staken.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frankrijk is nog steeds EU. Of is dat geen EU regelgeving?![]()
Maar is die alpenexpress ook geldig met Interrail? wordt wel een erg duur grapje anders. Ziet er inderdaad wel veel comfortabeler uit inderdaad.![]()
Interrail is niet geldig op skitreinen voor zover ik weet.
Ben je dan al aan het interrailen, of wilde je IR gebruiken voor de skireis + reis maar Warschau + reis naar huis?
Losse tickets kunnen namelijk wel eens goedkoper zijn.![]()
nope, door Utrecht gaat ook minder cargo rijden, het is een raadsel hoe ze het gaan doen, lossen in Harlingen-Haven?quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo.
Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Amsterdam - Deventer - Den Bosch - Eindhoven - Venlo?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:49 schreef bork het volgende:
[..]
nope, door Utrecht gaat ook minder cargo rijden, het is een raadsel hoe ze het gaan doen, lossen in Harlingen-Haven?
Amsterdam - Breukelen - Rotterdam - Breda - Venlo?![]()
Dan zal het druk worden in Diemen-Zuidquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:49 schreef bork het volgende:
[..]
nope, door Utrecht gaat ook minder cargo rijden, het is een raadsel hoe ze het gaan doen, lossen in Harlingen-Haven?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Eindhoven zou ook minder moeten worden als ik de berichten mag gelovenquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Deventer - Den Bosch - Eindhoven - Venlo?
Amsterdam - Breukelen - Rotterdam - Breda - Venlo?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee, ik wil een 5-daagse interrail pas aanschaffen, kost 200 euro, en dan heb ik nog een dag over. Voor mijn gevoel goedkoper dan losse tickets gezien je meestal alleen voor de IC berlijn al honderden euros kwijt bent, maar kan dat ik het verkeerd inschat![]()
Ofwel, nog een bestemming zoeken om die 5e dag ook te gebruiken?quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:16 schreef Jappie111 het volgende:
Nee, ik wil een 5-daagse interrail pas aanschaffen, kost 200 euro, en dan heb ik nog een dag over.Tickets voor de IC Berlijn kun je best goedkoop krijgen, als je op tijd boekt en gewoon de treinen neemt die op je kaartje staan.quote:Voor mijn gevoel goedkoper dan losse tickets gezien je meestal alleen voor de IC berlijn al honderden euros kwijt bent, maar kan dat ik het verkeerd inschat
Het boeken van kaartjes voor dienstregeling 2017 is nu nog niet mogelijk, omdat er nog dingen kunnen wijzigen.
edit: Ik heb het even voor je opgezocht. Omdat je nog niet kunt boeken voor reizen na 10 december heb ik de eerste week van december gebruikt i.p.v. de eerste week van januari. Voor de reizen die je eerder noemde kom ik uit op de volgende prijzen (met gesplitste tickets):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10+----------+-----------+---------------+---------+
| Van | Naar | Prijs 2e klas | Bij |
+----------+-----------+---------------+---------+
| Muenchen | Wien | ¤ 39,90 | Bahn.de |
| Wien | Warszawa | ¤ 39,00 | Oebb.at |
| Warszawa | Berlin | ¤ 39,00 | Bahn.de |
| Berlin | Hilversum | ¤ 39,00 | Bahn.de |
+----------+-----------+---------------+---------+
| | Totaal | ¤ 156,90 | |
+----------+-----------+---------------+---------+
Als je doorgaande tickets koopt (via bijvoorbeeld Treinreiswinkel.nl) ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan met deze gesplitte tickets. Prijzen van doorgaande tickets zijn helaas niet zo makkelijk bij DB en ÖBB te krijgen...
[ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 03-10-2016 23:37:42 ]![]()
Kan me niet herrinneren dat dit vorige week gepost is, dus dan doe ik t maar nu alsnog. De OBB gaat z'n nachttreinen Nightjet noemen. wagons gaan er als volgt uit zien:
Meer info hier:![]()
Binnenvaart. Iets anders kan ze niet bedoelen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:58 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam - Breukelen - Rotterdam - Breda - Venlo?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mooi dat die dieseltrein dan ook nog een bovenleidingschraper heeft om de lijn voor zijn elektrische collega's schoon te houdenquote:Op maandag 3 oktober 2016 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber een ritje met een Japanse dieseltrein:Of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ohja, dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Binnenvaart. Iets anders kan ze niet bedoelen.
Ook best, meer ruimte voor raampjestreinen![]()
![]()
Volgens de VK gaat Dijksma de treinen via Den Bosch en Nijmegen sturen, en straks is er aansluiting vanuit Den Bosch op de Betuwe-lijn.
Hoe komen ze dan in Den Bosch denk je dan, via Breda en Tilburg toch? Zullen ze daar leuk vinden![]()
.
Niet dus PSMquote:Op maandag 3 oktober 2016 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door Den Bosch gaat niet veel meer komen dan nu. Door Utrecht misschien wel of Betuweroute-Zevenaar-Duitsland. En dan terug via Bad Bentheim ipv Venlo.
Vanwege de werkzaamheden in Duitsland rijden ze een soort van rondje nu, zodat er meer cargo's afgehandeld kunnen worden. Heen via Betuweroute, terug via Venlo, maar dat laatste kan voor keteltreinen dus nu iets minder vaak.![]()
[ Bericht 33% gewijzigd door bork op 04-10-2016 09:13:04 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Dijksma is gek. De brug bij Ravenstein is nu al een bottleneck. En na Nijmegen? Alsnog de Betuweroute op of zo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:06 schreef bork het volgende:
Volgens de VK gaat Dijksma de treinen via Den Bosch en Nijmegen sturen, en straks is er aansluiting vanuit Den Bosch op de Betuwe-lijn.
Hoe komen ze dan in Den Bosch denk je dan, via Breda en Tilburg toch? Zullen ze daar leuk vinden![]()
.
[..]
Niet dus PSM![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Den Bosch - Nijmegen - Meteren. Okee. En toen ging je op de kaart kijkenquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Weer een vrachtwagen tegen de portalen aangereden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Schiphol plat. Bovenleiding stuk.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Weer een vrachtwagen tegen de portalen aangereden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
He, je leeft nog! Hoe bevalt het geFLIRT?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Weer een vrachtwagen tegen de portalen aangereden?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Niet. Kwam niet door proeftijd heen dus doe iets heel anders nu.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
He, je leeft nog! Hoe bevalt het geFLIRT?![]()
Wat kut zeg. Wel in de spoorsector of bij NS of echt iets heel heel andersKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Hmm, da's wel minder zeg maar. Op z'n zachtst gezegd...quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet. Kwam niet door proeftijd heen dus doe iets heel anders nu.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hoezo kwam je er niet door dan, bij Arriva zat je toch al een aantal jaren met succes op de bok?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Daar ga ik liever niet op in.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:29 schreef derLudolf het volgende:
Hoezo kwam je er niet door dan, bij Arriva zat je toch al een aantal jaren met succes op de bok?![]()
Oh excuus voor die vraag, je wil het er niet over hebben volgens mij
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Flits!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Schiphol plat. Bovenleiding stuk.![]()
Inderdaad. Mcn meldt klap, flits en wapperende rijdraad. Dat is een redelijk duidelijke melding.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Jammer man!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet. Kwam niet door proeftijd heen dus doe iets heel anders nu.![]()
Misschien moet je coach bij PEC worden, kunnen wel wat hulp gebruikenquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wil nog wel vrijwilligerswerk doen bij PEC. Lijkt me wel mooi om te doen. Paar uurtjes per week helpen. Moet ik eerst wel in de buurt wonenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moet je coach bij PEC worden, kunnen wel wat hulp gebruiken![]()
![]()
Beetje gehaktballen bakken in de kantinequote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wil nog wel vrijwilligerswerk doen bij PEC. Lijkt me wel mooi om te doen. Paar uurtjes per week helpen. Moet ik eerst wel in de buurt wonen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De Franse staat bestelt ook nog eens twintig afsleeplocs bij Alstom. Volgens Manuel Valls, de Franse PM, is de vestiging in Belfort hiermee gered.
![]()
![]()
Ondertussen zijn er in Nederland plannen om een nieuwe onderhoudslocatie van NedTrain te openen. De nieuwe ICNG zou hier onderhouden moeten worden. De voorkeurslocatie is Amersfoort. Lukt dit niet, dan is Roosendaal in beeld en anders Lage Zwaluwe.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is één afsleeploc per nieuw treinstel?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:24 schreef James1988 het volgende:
De Franse staat bestelt ook nog eens twintig afsleeplocs bij Alstom. Volgens Manuel Valls, de Franse PM, is de vestiging in Belfort hiermee gered.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nee, meer nog. Er komen 15 nieuwe TGVs die zullen worden ingezet tussen Bordeaux en Marseille.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is één afsleeploc per nieuw treinstel?![]()
De locaties waar ICM en DDAR/DDM wordt onderhouden kunnen toch wel aangepast worden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ondertussen zijn er in Nederland plannen om een nieuwe onderhoudslocatie van NedTrain te openen. De nieuwe ICNG zou hier onderhouden moeten worden. De voorkeurslocatie is Amersfoort. Lukt dit niet, dan is Roosendaal in beeld en anders Lage Zwaluwe.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Er is niets mis met de huidige locaties, behalve dan dat Onnen en Maastricht nogal een eind weg liggen van het grootste deel van het inzetgebied en Leidschendam al bomvol zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:34 schreef ReisT het volgende:
Wat is er mis met de huidige onderhoudslocaties? Kunnen die niet aangepast worden voor ICNG?
Volgens mij gaat DDZ bij de introductie van SNG al naar Onnen en het zou me niet verbazen als daar in de toekomst ook een deel van de sprinters zal worden onderhouden, naast ICM en VIRM. Maastricht heeft nu de NS FLIRT, maar in de toekomst weet ik niet wat ze daar naast FLIRT en VIRM nog meer gaan onderhouden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zeker. Nu is het volgens mij een beetje zo geregeld:quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De locaties waar ICM en DDAR/DDM wordt onderhouden kunnen toch wel aangepast worden?
Onnen: ICM, VIRM en speciale klussen zoals volwielen voor het ICR
Maastricht: 1700-locs, DDM-1, DD-AR (:?), VIRM, FLIRT (NS), ICR
Leidschendam: SGM, Spurt (Arriva), SLT, DDZ, VIRM, FLIRT (RNet)
Haarlem: revisie en schadeherstel
Watergraafsmeer: TRAXX, ICR en kleine herstellingen aan Thalys, ICE en IC Berlijn.
Zaanstraat: projecten zoals herindienststelling DDM-1
Daarnaast heb je overal nog wat kleine locaties en nog wat andere werkplaatsen, zoals bijvoorbeeld Stadler in Leeuwarden en Blerick en Shunter in de Waalhaven.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als ICNG instroomt gaat ICMm er uit toch? En ICR op den duur ook. DDM1/DDAR zal dan ook wel vervangen zijn.
Kan die capaciteit toch gebruikt worden lijkt me... Ik neem aan dat niet elke trein elke dag onderhoud moet dus kan qua inzet toch zo gepland worden dat de stellen al in Groningen of Zwolle zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 04-10-2016 14:42:05 ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Goede vragen waarop ik het antwoord niet zou weten, omdat dat interne NS-vraagstukken zijnAltijd onderweg naar het avontuur![]()
http://www.nedtrain.nl/diensten/onderhoud-en-service/quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:53 schreef derLudolf het volgende:
Als ICNG instroomt gaat ICMm er uit toch? En ICR op den duur ook. DDM1/DDAR zal dan ook wel vervangen zijn.
Kan die capaciteit toch gebruikt worden lijkt me... Ik neem aan dat niet elke trein elke dag onderhoud moet dus kan qua inzet toch zo gepland worden dat de locs al in Groningen of Zwolle zijn.
Er zal wel een reden zijn waarom er iets is dat dagelijks onderhoud heet :p![]()
Ja, maar voor dagelijkse dingen hebben ze dus Utrecht, Den Haag, Nijmegen en Zwolle al. Daar zal het nu dus niet over gaan.ICNG zou misschien op de A2-corridor gaan rijden dan is Maastricht ineens heel logisch.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:11 schreef b2py het volgende:
Kan je makkelijker Maastricht afstoten als je al een nieuwe hebt, zal daar geen werk meer zijn![]()
http://www.prorail.nl/nie(...)keer-rondom-schiphol
Oorzaak Schiphol is een trein waarvan een plaat van de bovenkant los kwam
[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 04-10-2016 14:48:25 ]![]()
Maastricht is zo ver weg, dan zou Eindhoven logischer zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:32 schreef ReisT het volgende:
Ja, maar voor dagelijkse dingen hebben ze dus Utrecht, Den Haag, Nijmegen en Zwolle al. Daar zal het nu dus niet over gaan.
[..]
ICNG zou misschien op de A2-corridor gaan rijden dan is Maastricht ineens heel logisch.![]()
En de IC Direct is er gemakshalve voor een deel maar uitgeknikkerd. Waarom dan niet even een setje via Woerden en Gouda naar Rotterdam sturen, zodat er gependeld kan worden van/naar Breda?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:38 schreef b2py het volgende:
http://www.prorail.nl/nie(...)keer-rondom-schiphol
Inmiddels rijdt het meeste wel weer, maar tochAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Voor het periodiek onderhoud (dus niet dagelijks) maakt het weinig uit, beiden hebben het voordeel dat het materieel er vanzelf om de zoveel tijd komt zonder dat je leeg materieel ritten nodig hebt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Maastricht is zo ver weg, dan zou Eindhoven logischer zijn
NS Flirts in Maastricht, dat is pas onlogisch.![]()
ook daar zijn wel oplossingen voor. Leidschendam (na het afstoten van wat ander materieel), Amersfoort (zou samen met nieuwe ICNG kunnen) of Blerick (samen met Arriva)quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet bevoegde machinisten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de IC Direct is er gemakshalve voor een deel maar uitgeknikkerd. Waarom dan niet even een setje via Woerden en Gouda naar Rotterdam sturen, zodat er gependeld kan worden van/naar Breda?
Inmiddels rijdt het meeste wel weer, maar tochKranplätze müssen verdichtet sein![]()
kan het me bijna niet voorstellen. De pool van NS Internationaal en een groot deel van de Amsterdamse machinisten hebben die bevoegdheid sowieso wel en ik denk dat een deel van de Rotterdammers ook wel vanaf Bijlmer ArenA op de Meer komen.quote:
Enige wat ik mij kan bedenken is dat de treinen in Amsterdam bij mijn weten normaal gesproken voorgebracht worden door machinisten van NedTrain.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Verdwaalde Fyra?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:38 schreef b2py het volgende:
http://www.prorail.nl/nie(...)keer-rondom-schiphol
Oorzaak Schiphol is een trein waarvan een plaat van de bovenkant los kwamIt's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Deze pagina van ProRail lijkt wel gemaakt voor Fles. Allerlei kekke plaatjes over hoe diverse storingen veroorzaakt worden
http://www.prorail.nl/nieuws/storingen-op-het-spoor-hoe-zit-hetAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Is het trouwens niet Weer eens tijd voor een grote winterdienstregelingstest? Met graties erwtensoep enzo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik weet de datum nog precies. Is ook niet zo moeilijk, 10-10-10!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het trouwens niet Weer eens tijd voor een grote winterdienstregelingstest? Met graties erwtensoep enzo
De test was geslaagd want alles ging volgens plan doordat er die dag geen storingen waren.![]()
Alstom is gered, en het is hier topnieuwsquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frankrijk is nog steeds EU. Of is dat geen EU regelgeving?
Als de staat direct koopt hoeft het dus niet openbaar aanbesteed te worden, zegt men. Als zijn er tegenstanders die er twijfels over hebben. Die zelfde tegenstanders zeggen dat het probleem verplaatst word naar over 5 jaar, en dat het wel heel erg veel geld kost om 400 banen te behouden in Belfort, die anders naar de alscase hadden gegaan...
De 15 TGV gaan rijden op de lijn Marseille Bordeaux, waar ze niet op V max kunnen rijden...
* Darkwing_Duck tikt dit live mee met de TV![]()
Het was dan ook een heerlijk zonnig weertjequote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik weet de datum nog precies. Is ook niet zo moeilijk, 10-10-10!
De test was geslaagd want alles ging volgens plan doordat er die dag geen storingen waren.Heb nog een leuk rondje gemaakt. Achthonderd twaalf keer overstappen want yolo
En gratis koffie gratis gevulde koek en gratis erwtensoep
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
![]()
AwesomeZo'n gek idee was mijn powernap-express niet
Hier is gewoon behoefte aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dan koop je dus Ferrari's en ga je ze inzetten op karrenpaden. Handigquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alstom is gered, en het is hier topnieuws
Als de staat direct koopt hoeft het dus niet openbaar aanbesteed te worden, zegt men. Als zijn er tegenstanders die er twijfels over hebben. Die zelfde tegenstanders zeggen dat het probleem verplaatst word naar over 5 jaar, en dat het wel heel erg veel geld kost om 400 banen te behouden in Belfort, die anders naar de alscase hadden gegaan...
De 15 TGV gaan rijden op de lijn Marseille Bordeaux, waar ze niet op V max kunnen rijden...
* Darkwing_Duck tikt dit live mee met de TVAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Bij een koe in het spoor moet ik altijd denken aan Tytsjerk waar de Wadlopers in de sloot lagenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Die koe icm met die echte koe in het spoor afgelopen week in Delft vond ik hilarisch
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik meer aan die foto 'Buffel vs koe'quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een koe in het spoor moet ik altijd denken aan Tytsjerk waar de Wadlopers in de sloot lagen
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
Bij een koe in het spoor moet ik altijd denken aanquote:Staatssecretaris DijksmaSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Halfjaarrapportage HRN Concessie
Hoe doet NS het in het 1e semester van 2016?
Belangrijkste voor Den Haag, de KPI's![]()
![]()
Groetjes, wij van WC-eendquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:58 schreef b2py het volgende:
Halfjaarrapportage HRN Concessie
Hoe doet NS het in het 1e semester van 2016?
Belangrijkste voor Den Haag, de KPI's
[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het hoofdrailnet geloof ik wel, dat doet NS best goed. Het echte gefaal gebeurt nog altijd op de HSL![]()
![]()
Ai dat is shitquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet. Kwam niet door proeftijd heen dus doe iets heel anders nu.waar kunnen we je nu vinden dan??
![]()
Niet alleen dat, die treinen (vooral de motrices) zijn zwaarder dan een gewone intercity waardoor de infrastructuur dus sneller slijt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan koop je dus Ferrari's en ga je ze inzetten op karrenpaden. Handig
Die heeft daarna dus meer onderhoud nodig, waardoor de rijpadprijs omhoog moet en het onrendabeler wordt om een trein te rijden.
En dan zul je zien dat er over 15 jaar nog maar 2 treinen per dag rijden, waar dat er nu 6 zijn.![]()
![]()
Nee joh, want dan moeten ze machinisten ontslaan dus verstevigen ze de spoorlijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet alleen dat, die treinen (vooral de motrices) zijn zwaarder dan een gewone intercity waardoor de infrastructuur dus sneller slijt.
Die heeft daarna dus meer onderhoud nodig, waardoor de rijpadprijs omhoog moet en het onrendabeler wordt om een trein te rijden.
En dan zul je zien dat er over 15 jaar nog maar 2 treinen per dag rijden, waar dat er nu 6 zijn.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja dat was ook een van de kritieken. Te grote dure en zware treinen. En de sncf krijgt de rekening...quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet alleen dat, die treinen (vooral de motrices) zijn zwaarder dan een gewone intercity waardoor de infrastructuur dus sneller slijt.
Die heeft daarna dus meer onderhoud nodig, waardoor de rijpadprijs omhoog moet en het onrendabeler wordt om een trein te rijden.
En dan zul je zien dat er over 15 jaar nog maar 2 treinen per dag rijden, waar dat er nu 6 zijn.![]()
Trekt Frankrijk zich daar iets van aan? Verkiezingen komen er aan dus Hollande moet zich even populair makenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:08 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af wat Europa hiervan vindt.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Frexit?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Trekt Frankrijk zich daar iets van aan? Verkiezingen komen er aan dus Hollande moet zich even populair maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Overigens heb ik niet zo'n hip headsetje hoor. Wél een ProRailmok.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
Deze pagina van ProRail lijkt wel gemaakt voor Fles. Allerlei kekke plaatjes over hoe diverse storingen veroorzaakt worden
http://www.prorail.nl/nieuws/storingen-op-het-spoor-hoe-zit-hetMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Tilburg krijgt veel sneller dan voorzien een vierde perronspoor. Een stukje is al aangelegd zag ik laatst. Voor de afbouw trekt het ministerie ruim 30 miljoen uit. Staat alleen niet bij wanneer het klaar moet zijn
http://www.bd.nl/regio/ti(...)erde-spoor-1.6491576Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De klantcampagne ‘Fluiten = Niet meer instappen’, om de reiziger bewust te maken op het vertrekproces is in juni succesvol afgerond. Aldus uit het halfjaarrapportage, ervaren jullie dit ook zo? Naar mijn idee is er niets wezenlijks veranderd.
? Praktijkproef Remcriterium: Sinds de aanpassingen in de eerste helft van 2016 worden de treinstellen ingezet in de dienstregeling. Tot op heden loopt de proef naar verwachting.
Wat voor proef is dit?
[ Bericht 29% gewijzigd door Adrie072 op 05-10-2016 12:15:02 ]![]()
Dan hebben we alvast 1 reiziger bij wie de boodschap nog niet doorgekomen isquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:07 schreef Adrie072 het volgende:
De klantcampagne ‘Fluiten = Niet meer instappen’, om de reiziger bewust te maken op het vertrekproces is in juni succesvol afgerond. Aldus uit het halfjaarrapportage, ervaren jullie dit ook zo? Naar mijn idee is er niets wezenlijks veranderd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Yepquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan hebben we alvast 1 reiziger bij wie de boodschap nog niet doorgekomen is![]()
![]()
Lekker allemaal hoera roepen in dat artikel dat de situatie m.b.t. goederentreinen verbetert. Volgens mij lever je daar met deze aanpak juist parkeerruimte voor in (want daar moet het nieuwe perron immers komen), maar goed, misschien mis ik iets.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
Tilburg krijgt veel sneller dan voorzien een vierde perronspoor. Een stukje is al aangelegd zag ik laatst. Voor de afbouw trekt het ministerie ruim 30 miljoen uit. Staat alleen niet bij wanneer het klaar moet zijn
http://www.bd.nl/regio/ti(...)erde-spoor-1.6491576It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ja, dat er veel minder goederentreinen daar in de buurt komenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Lekker allemaal hoera roepen in dat artikel dat de situatie m.b.t. goederentreinen verbetert. Volgens mij lever je daar met deze aanpak juist parkeerruimte voor in (want daar moet het nieuwe perron immers komen), maar goed, misschien mis ik iets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Naar mijn idee werkte die campagne vooral averechts, wat nog eens extra werd versterkt door de belachelijke (want volkomen onjuiste) cijfers over het aantal reizigers dat na het fluitsignaal zou instappen die NS via alle media verspreidde.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:07 schreef Adrie072 het volgende:
De klantcampagne ‘Fluiten = Niet meer instappen’, om de reiziger bewust te maken op het vertrekproces is in juni succesvol afgerond. Aldus uit het halfjaarrapportage, ervaren jullie dit ook zo? Naar mijn idee is er niets wezenlijks veranderd.![]()
Cargo's rijden zoveel mogelijk door en anders heb je Tilburg Goederen nog.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Lekker allemaal hoera roepen in dat artikel dat de situatie m.b.t. goederentreinen verbetert. Volgens mij lever je daar met deze aanpak juist parkeerruimte voor in (want daar moet het nieuwe perron immers komen), maar goed, misschien mis ik iets.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Klopt, maar om daar te komen moet je diagonaal oversteken toch? Goedentreinen richting het westen stonden juist altijd aan de andere kant, waar nu het perron zal moeten komen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Cargo's rijden zoveel mogelijk door en anders heb je Tilburg Goederen nog.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Die kachelen of door of zullen in de toekomst in bijvoorbeeld Oisterwijk wel even tegengehouden worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Klopt, maar om daar te komen moet je diagonaal oversteken toch? Goedentreinen richting het westen stonden juist altijd aan de andere kant, waar nu het perron zal moeten komen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oisterwijk wordt een halte met een perrontunnel eind 2017, dus zonder derde spoorquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die kachelen of door of zullen in de toekomst in bijvoorbeeld Oisterwijk wel even tegengehouden worden.![]()
Dat van die tunnel wist ik, niet dat er ook een spoor zou sneuvelenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Oisterwijk wordt een halte met een perrontunnel eind 2017, dus zonder derde spoorAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Het aantal sporen in Tilburg blijft zoals het nu is alleen krijgt spoor 4, dat nu nog alleen voor goederen wordt gebruik, een perron.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Klopt, maar om daar te komen moet je diagonaal oversteken toch? Goedentreinen richting het westen stonden juist altijd aan de andere kant, waar nu het perron zal moeten komen.
(Het nieuwe perron komt waar ooit spoor 5 was)![]()
Zijn daar cijfers over verspreid ja?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Naar mijn idee werkte die campagne vooral averechts, wat nog eens extra werd versterkt door de belachelijke (want volkomen onjuiste) cijfers over het aantal reizigers dat na het fluitsignaal zou instappen die NS via alle media verspreidde.Waar en wanneer wordt of werd dat bijgehouden dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als iets een perronspoor is geworden zal het lastiger worden daar een trein stil te zetten, omdat die ruimte ook in de dienstregeling gebruikt zal gaan worden lijkt mequote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het aantal sporen in Tilburg blijft zoals het nu is alleen krijgt spoor 4, dat nu nog alleen voor goederen wordt gebruik, een perron.
(Het nieuwe perron komt waar ooit spoor 5 was)
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn daar cijfers over verspreid ja?Waar en wanneer wordt of werd dat bijgehouden dan?
Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal.![]()
Geen idee of jullie dit leuk vinden maar heb een klein treinreisverslagje geschreven over mijn reis naar Sri Lanka in 2013. Is een kopietje want heb het eerst elders gepost en de busfoto's weggehaald voor hier.
Foto 3: Stationshal in Kandy. De tweede stad van Sri Lanka, gelegen in het binnenland. Vanuit hier kun je allerlei kanten op. Onder meer door een visum aanvraag voor India zijn we hier enkele keren geweest. Sri Lanka heeft een uitstekend spoorwegennet, waarschijnlijk een overblijfsel van de Britse invloed.
Foto 4: Stationsgebouw Kandy. Eigenlijk heerst hier wel redelijke rust terwijl het station natuurlijk middenin de drukke binnenstad ligt.
Foto 5: Vertrektijdenbord oude stijl.![]()
Foto 6: Nog steeds op het station van Kandy
Foto 7: Vracht vervoerd over het spoor. Vaak zie je persoonsvervoer gecombineerd met enkele vrachtwagons.
Foto 8: Hier staat de trein klaar voor onze reis van vermoedelijk Kandy naar Ella. Een spectaculaire rit door het hoger gelegen deel van Sri Lanka. Over de weg is het nog geen 140 kilometer, wij doen er met de trein ongeveer zes uur over. Je hebt diverse klassen hier. Sommige treinen hebben zelfs een panoramarijtuig voor toeristen. Ik reis altijd het liefst zo goedkoop mogelijk tussen het normale volk. Voor deze rit betaal ik nog geen 2 euro. Over het uitzicht zo meer.
Foto 9: Uitzicht tijdens de rit naar Ella.
Foto 10: Zoals gezegd zijn er speciale rijtuigen voor toeristen. Luxer en waar je door glas kan genieten van de vergezichten. Vind ik allemaal niet nodig want ik heb regelmatig op de traptreden gezeten. De deuren van de treinen in Sri Lanka zijn meestal niet gesloten dus je kunt lekker bij de deuropening zitten. Lekker windje door de haren. Gevaarlijk vind ik het niet, de trein kan hier toch niet zo snel.
Foto 11: Treinbordje bij het station Great Western. Dit is overigens nog lang niet het hoogst gelegen station. Dat is Pattipola, gelegen op 1897,5 m boven zeeniveau. Wikipedia zegt dit over dat hoogste punt: 'At a peak of 1,900 metres (6,200 ft), Sri Lanka has the highest broad gauge railway in the world.'
Foto 12: Interieur van de treinrit naar Ella. Dit is dus een lagere klasse en van een zeer acceptabel niveau.
Foto 13: Gewoon laten liggen.![]()
Foto 14: Dit is denk ik de volgende dag. Ella is eigenlijk een backpackersoord waar niet zoveel te doen is behalve wandelen en genieten van de rust van de natuur. Lonely Planet adviseert zelfs een wandeling naar een berg waar je eerst een heel deel over het spoor moet lopen. Heel normaal daar.
Foto 15: Even aan de kant, de trein komt eraan. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je platgereden wordt. De treinen toeteren daar regelmatig en hoor je al van geruime afstand aankomen.
Foto 16: Zelfde trein, nu gepasseerd. Hier zie je mooi aan de achterkant de luxere wagon met grotere ramen voor de toeristen.
Foto 17: Een van m'n favorieten (ondanks de geringe kwaliteit). Tijdens onze hike kwamen we ook langs dit punt. Hier kun je goed zien hoe hoog de trein rijdt. Eigenlijk rijdt hij hier over een bergrichel want aan beide kanten had je een prachtig uitzicht.
Foto 18: Tunnel. Hier liep ik toch maar even wat sneller. Je weet maar nooit. :mrgreen:
Foto 19: Net op tijd weer uit de tunnel.![]()
Foto 20: Hier zie je weer goed dat het gewoon normaal is om tijdens de rit in de deuropening te zitten of staan.
Foto 21: Nog steeds in de bergen. Hier op denk ik? station Haputale. Gelegen op 1431 meter boven zeeniveau.
Foto 22: Dit was een heel bizar tafereel. Volgens mij is dit een reparatieploeg die op eigen kracht (maar vraag niet hoe) naar dit station is gereden om iets uit te voeren. Ik heb het destijds niet helemaal kunnen volgen maar ze gingen er daarna na enige oponthoud weer vlug vandoor.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 13:53:54 ]![]()
Wauwquote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media.
Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Klein verschil maarquote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media.
Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat kan hèquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat van die tunnel wist ik, niet dat er ook een spoor zou sneuvelen![]()
Natuurlijk sneuvelt dat zijspoor, Prorail laat zo'n mooie kans om 'overbodige' sporen en wissels weg te halen natuurlijk niet zomaar voorbijgaan!![]()
ach het maakt niet uit hoeveel sporen ze hebben als diegene achter de knoppen er een potje van maaktquote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:43 schreef ReisT het volgende:
Natuurlijk sneuvelt dat zijspoor, Prorail laat zo'n mooie kans om 'overbodige' sporen en wissels weg te halen natuurlijk niet zomaar voorbijgaan!afgelopen nachtdienst was ik tijdens nachtdienst onderweg van utrecht naar amsterdam en bij breukelen kreeg ik geel => rood en vanaf de andere kant kwam er een SLT aan. kon ik dus kop gaan maken terug naar breukelen rijden en via linkerspoor er langs
![]()
![]()
dan scheelt het wel dat je lekker ruim in de rijtijd zit want vertrek vanuit amsterdam was gewoon op geplande tijd![]()
![]()
De loods waarin het onderhoud aan ICNG plaats moet gaan vinden is de huidige opslagloods voor (oud-)materieel. Onder meer de Koninklijke trein, wat DM'90 en enkele nooit afgebouwde kopbakken van het VIRM staan er. Op het buitenterrein staat nog meer weg te roesten.
Om er te komen moet je nu vijf tot zes (!) keer kopmaken
Het schroot zou dan naar Roosendaal moeten verhuizen
http://www.somda.nl/forum(...)onderhoudsbedrijven/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Thanks!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe meer verslagen hoe beterMooi om te zien MCH
![]()
Ja, vind ik ookquote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe meer verslagen hoe beterMooi om te zien MCH
Regende het er niet veel dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
klopt. Gaat wel en keer gebeuren wanneer er werkzaamheden in de buurt zijnquote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:11 schreef James1988 het volgende:
Dat perronloze spoor in Gilze-Rijen staat ook op de slooplijst meen ik me te herinneren?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat lijkt misschien zo op de foto's. Zal wel komen doordat het in de bergen vaker bewolkt is. Wel zouden we 1 keer de trein pakken maar was er net een enorme hoosbui. Gelukkig kwam een uur laten nog een trein. Dat was alleen een enorm langzame paupertrein, gecombineerd met een aantal goederenwagons en maar 2 personenwagons oid. Helaas begon het halverwege weer te regenen en waren zo ongeveer alle ramen kapot. Dus het regende naar binnen en werd flink koud. We stonden ook nog ergens teringlang stil. Niet heel erg prettig maar niks vergeleken met India.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vind ik ookRegende het er niet veel dan?
Komt wel in het volgende verslag.
![]()
Nou, juist niet. Ik dacht altijd dat het daar altijd veel en hard regende, maar het ziet er redelijk droog uit allemaal.quote:Oh, toch wel dusquote:Zal wel komen doordat het in de bergen vaker bewolkt is. Wel zouden we 1 keer de trein pakken maar was er net een enorme hoosbui. Gelukkig kwam een uur laten nog een trein. Dat was alleen een enorm langzame paupertrein, gecombineerd met een aantal goederenwagons en maar 2 personenwagons oid. Helaas begon het halverwege weer te regenen en waren zo ongeveer alle ramen kapot. Dus het regende naar binnen en werd flink koud. We stonden ook nog ergens teringlang stil. Niet heel erg prettig maar niks vergeleken met India.Komt wel in het volgende verslag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als het goed is gaat de FLIRT vanaf volgende week proefbedrijf rijden. Er wordt gereden op de trajecten: Arnhem-Ede-Wageningen, Nijmegen-Wijchen en Den Bosch-Oss. Een indicatie van de dienstregeling is er ook:
https://1drv.ms/x/s!Aq3y4j5--u_fgT-AzJucmocDFBHL
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=457347#p457347Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die dingen rijden al 10 jaar overal rond en NS gaat er nu, eindelijk, heel voorzichtig, twee stationnetjes maar, een Proef mee houden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor je het weet vliegen de bodemplaten eraf of de deuren eruit, om maar te zwijgen over het feit dat het 58 verschillende deelseries zijnquote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dingen rijden al 10 jaar overal rond en NS gaat er nu, eindelijk, heel voorzichtig, twee stationnetjes maar, een Proef mee houden?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Frankrijk wil de regio PACA het regionale treinverkeer gaan aanbesteden. Naar mening van het bestuur van de regio betalen ze veel te veel voor wat SNCF levert.
http://www.lefigaro.fr/co(...)a-la-concurrence.php![]()
Maar natuurlijk weet iedereen wat de regio PACA is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:52 schreef James1988 het volgende:
In Frankrijk wil de regio PACA het regionale treinverkeer gaan aanbesteden. Naar mening van het bestuur van de regio betalen ze veel te veel voor wat SNCF levert.
http://www.lefigaro.fr/co(...)a-la-concurrence.phpSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Duck welquote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar natuurlijk weet iedereen wat de regio PACA is.
PACA = Provence-Alpes-Côte d'Azur, waar Marseille, Nice en Avignon liggen.
Maar misschien had ik dat inderdaad eerder even moeten noemen.![]()
oh okee. Uit dat artikel bleek het ook niet zo snel namelijk. Kennelijk wordt het in stokbroodtania wel als basiskennis gezien. Ik dacht trouwens iets van PAs de CAlais. Maar dat is dus totaal de andere kant van het land
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gast, regio PACA moet ook in dat oord waar jij woont een vanzelfsprekenheid zijn, in Breda weten ze t ook...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:19 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee. Uit dat artikel bleek het ook niet zo snel namelijk. Kennelijk wordt het in stokbroodtania wel als basiskennis gezien. Ik dacht trouwens iets van PAs de CAlais. Maar dat is dus totaal de andere kant van het land![]()
![]()
Rot op, ik hoef niet te weten wat er in dat apenland allemaal gebeurtquote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gast, regio PACA moet ook in dat oord waar jij woont een vanzelfsprekenheid zijn, in Breda weten ze t ook...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rot op, ik hoef niet te weten wat er in dat apenland allemaal gebeurt![]()
![]()
Virgin Trains East Coast launch secret sale - and you can travel to Leeds for £5
Voor de mensen die b.v. op vrijdagavond naar London vliegen en op zondag aan de andere kant van GB weer terug willen vliegen (en in between een mooie treinreis willen maken).![]()
Of knoppenjosti's die een goederentrein die de boel ophoudt, ook nog even laten roestrijden met 40.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ach het maakt niet uit hoeveel sporen ze hebben als diegene achter de knoppen er een potje van maaktafgelopen nachtdienst was ik tijdens nachtdienst onderweg van utrecht naar amsterdam en bij breukelen kreeg ik geel => rood en vanaf de andere kant kwam er een SLT aan. kon ik dus kop gaan maken terug naar breukelen rijden en via linkerspoor er langs
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of knoppenjosti's die een goederentrein die de boel ophoudt, ook nog even laten roestrijden met 40.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Van roestrijden ondervinden raampjestreinen toch niet zo veel last? Roest rijden is vooral bij sporen die niet zoveel gebruikt worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of knoppenjosti's die een goederentrein die de boel ophoudt, ook nog even laten roestrijden met 40.
Bijvoorbeeld spoor 2 in Zwolle of spoor 2 bij station Ede-WageningenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Fles heeft slechte herrineringen aan roestrijden hoor...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Van roestrijden ondervinden raampjestreinen toch niet zo veel last? Roest rijden is vooral bij sporen die niet zoveel gebruikt worden.![]()
Weinig gebruikte wissels moeten ook roestgereden worden. Ik maak regelmatig mee dat de IC tussen Amsterdam en Utrecht een stukje over het binnenspoor rijdt. En dan over het volgende wissel weer naar rechts.![]()
Bij dat ongeplande roestrijden werd wel meer ontroestquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles heeft slechte herrineringen aan roestrijden hoor...
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Rijssen wordt elke avond (rond 21.15u dacht ik) een IC naar Deventer via spoor 1 gestuurd.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:39 schreef ReisT het volgende:
Weinig gebruikte wissels moeten ook roestgereden worden. Ik maak regelmatig mee dat de IC tussen Amsterdam en Utrecht een stukje over het binnenspoor rijdt. En dan over het volgende wissel weer naar rechts.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jij weet waarover ik het heb?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij dat ongeplande roestrijden werd wel meer ontroest![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:39 schreef ReisT het volgende:
Weinig gebruikte wissels moeten ook roestgereden worden. Ik maak regelmatig mee dat de IC tussen Amsterdam en Utrecht een stukje over het binnenspoor rijdt. En dan over het volgende wissel weer naar rechts.![]()
Beide tongen van de wissel?
Zijn er treinen dan die rijden over de kippenlijn? Anders kan die wissel van de kippenlijn naar spoor 2 toch niet echt praktisch gebruikt worden? Of mag roestrijden.nl daar in actie komen?
Als ik het onderste plaatje begrijp komt dat spoor overigens te vervallen?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat kwam door die kinderachtige neukfouten van prorail pleurishoeren godverdommequote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles heeft slechte herrineringen aan roestrijden hoor...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gewoon express gedaan jaquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kwam door die kinderachtige neukfouten van prorail pleurishoeren godverdomme![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet waarover ik het heb?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zal wel aan de dagrand gebeuren maar ook die zal bereden worden, tenzij het wissel geklemd isquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beide tongen van de wissel?
Zijn er treinen dan die rijden over de kippenlijn? Anders kan die wissel van de kippenlijn naar spoor 2 toch niet echt praktisch gebruikt worden? Of mag roestrijden.nl daar in actie komen?
Als ik het onderste plaatje begrijp komt dat spoor overigens te vervallen?![]()
wordt het niet gebruikt voor de graantrein van/naar Barneveld?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Zal wel aan de dagrand gebeuren maar ook die zal bereden worden, tenzij het wissel geklemd isAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Die komt volgens mij via de andere kant maar is ook nog een goeiequote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wordt het niet gebruikt voor de graantrein van/naar Barneveld?![]()
ik zie het ja. Dat ding rijdt in het holst van de nacht en idd vanaf de Amersfoortse zijde heen en terugquote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die komt volgens mij via de andere kant maar is ook nog een goeieAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen?doei![]()
Ja dat klopt, en dat valt wel meequote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:44 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen?![]()
![]()
Volgens mij is de nieuwe configuratie van Ede-Wageningen anders: er komt maar een spoor richting Barneveld, dus die meest westelijke verbinding naar Barneveld vervalt. En er was nog sprake van een wissel aan de westzijde van het perron, zodat een kerende sprinter ook kort kan keren (en niet altijd gebruik hoeft te maken van de keervoorziening).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beide tongen van de wissel?
Zijn er treinen dan die rijden over de kippenlijn? Anders kan die wissel van de kippenlijn naar spoor 2 toch niet echt praktisch gebruikt worden? Of mag roestrijden.nl daar in actie komen?
Als ik het onderste plaatje begrijp komt dat spoor overigens te vervallen?Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Gewoon dom, een volle goederentrein met dieselloc laten afremmen tot 40 terwijl ie de boel al ophoudt. Leverde tussen Gd en Ut 8 minuten extra vertraging op. Dus ik miste m'n aansluiting. Om maar niet te spreken over die drie pinguïns die nu van hun smeltende ijsschots pleuren.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Lijkt me ook wle handig als bijstuurinfra aangezien het een IC-ontkoppelpunt isquote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:09 schreef Goverman het volgende:
[..]
Volgens mij is de nieuwe configuratie van Ede-Wageningen anders: er komt maar een spoor richting Barneveld, dus die meest westelijke verbinding naar Barneveld vervalt. En er was nog sprake van een wissel aan de westzijde van het perron, zodat een kerende sprinter ook kort kan keren (en niet altijd gebruik hoeft te maken van de keervoorziening).![]()
interessanter nieuws in datzelfde bericht is dat de Maaslijn pas medio 2021 geëlektrificeerd is.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
Limburgse Arriva treinen krijgen lijnnummer
Zou het dan toch gaan gebeuren?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Moah, dat was in grote lijn al wel duidelijk.
Als je zo Maaslijn gezind bent is dit document ook wel leuk voor je: http://www.cvs-congres.nl/cvspdfdocs_2015/cvs15_078.pdf![]()
Duitsersquote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
Limburgse Arriva treinen krijgen lijnnummer
Zou het dan toch gaan gebeuren?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dit is ook wel een leuke bijdrage trouwens: Meer profijt van hoge treinsnelheid
En deze: Robuuster spoor met minder wissels - Bijstuurvoorzieningen voor hoogfrequent spoor
En deze voor de economen: Toekomst van de stoptrein op het hoofdrailnet
En alvast de leukste tabel uit de laatste:
[ Bericht 33% gewijzigd door b2py op 06-10-2016 21:36:35 ]![]()
Vandaag was er een bijzondere gast op proefrit in Twente: Abellio kwam hier een nieuwe FLIRT3 voor Arnhem-Düsseldorf op de proef stellen. Over ruim een jaar zal dit type trouwens vaker te zien zijn tussen Hengelo en Bad Bentheim. Dan gaat namelijk de trein Bielefeld-Bad Bentheim doorrijden naar de metaalstad.
De ET 25 2301 komt hier op de terugweg van ritten Oldenzaal-Bad Bentheim vv langs de Verlengde Koppelleiding in Deurningen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Volgens mij nog niks voor bedacht. Volgend jaar zal het wel iets met Arnhem-Düsseldorf-Brake-Hengelo gaan worden denk ik, dus dit jaar in elk geval iets anders. Misschien iets met België een idee? De vorige keer was 2013, alweer 4 jaar terug.
Graag wel rekening houden met mensen van verder weg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ja, regel jij ff een chartertreintje?
Neem tenminste aan dat je de boog bedoelt?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Willkommen, bienvenue, weeelkooommm...quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 01:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zeg Thalys, kan ik een treintje huren?"
doei![]()
Daar is nog een applicatie voor gemaakt, om dat te ondersteunen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:44 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen?
TijdigRoestRijden heet dat.![]()
Heel theoretisch.. Het probleem is alleen dat niemand die zo denkt mij kan vertellen wat je moet doen als er veel treinen onderweg zijn, een storing ontstaat en wat je dan doet. Leuk dat je je ontkoppelpunten hebt maar als er nog een file op het baanvak staat heb je daar helemaal geen ene flikker aan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:14 schreef b2py het volgende:
En deze: Robuuster spoor met minder wissels - Bijstuurvoorzieningen voor hoogfrequent spoor![]()
Omkeren of doorrijden, afhankelijk van de storing..quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Heel theoretisch.. Het probleem is alleen dat niemand die zo denkt mij kan vertellen wat je moet doen als er veel treinen onderweg zijn, een storing ontstaat en wat je dan doet. Leuk dat je je ontkoppelpunten hebt maar als er nog een file op het baanvak staat heb je daar helemaal geen ene flikker aan.![]()
Ja, lulhannes. Zo kan ik ook alles bagitaliseren. Het punt is dat dat erg arbeidsintensief is en er voor zorgt dat je lange tijd uberhaupt niets in de buurt van het getroffen gebied kan komen. Effectief kan je al die tijd het concept zoals dat gepresenteerd is in het artikel niet gebruiken en moet je treinen dus ver weg al gaan ophouden om het niet in het honderd te laten lopen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 10:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Omkeren of doorrijden, afhankelijk van de storing..![]()
Daar moeten we wel zo onderhand mee aan de gang ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:08 schreef greavy het volgende:
Hoe zit t eigk met PTA TT Nieuwjaarsrondje?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Rijdt er al Flirt tussen Arnhem en Ede Wageningen? Die van 12:37 was geschrapt vanwege defect materieel werd omgeroepenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 11:58 schreef ReisT het volgende:
ØBB presenteert: de Nightjet
[ afbeelding ]
http://www.nightjet.com/
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
nee, vanaf volgende week en alleen op zaterdagenquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:11 schreef derLudolf het volgende:
Rijdt er al Flirt tussen Arnhem en Ede Wageningen? Die van 12:37 was geschrapt vanwege defect materieel werd omgeroepenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ondertussen stond er in Apeldoorn een auto op het spoor. Vooruit ipv achteruit gereden bij het wegrijden uit een parkeervak. Gelukkig stond de VSM niet aan het perron, maar op het spoor er naast.
http://www.destentor.nl/r(...)-apeldoorn-1.6502225Altijd onderweg naar het avontuur![]()
uit: https://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/quote:Nachtzug-Verbindungen im Überblick
Neben der neuen Verbindung über München nach Innsbruck dürfen sich auch die Schweizer Bahnfahrer freuen. So wird es einen Nachtzug von Zürich nach Hamburg geben. Unterwegs hält dieser auch in Frankfurt, Erfurt und Berlin. Eine Anbindung von Hannover entfällt durch den neuen Nightjet allerdings. Weiterhin bestehen bleiben hingegen die Verbindungen von Düsseldorf und Hamburg nach Wien.
Damit wird die ÖBB ab dem Fahrplanwechsel im Dezember 2016 folgende Nachtzüge in Deutschland anbieten:
EN 490/491: Hamburg – Nürnberg – Passau – Wien
EN 40490/40421: Düsseldorf – Frankfurt – Nürnberg – Passau – Wien
EN 420/421: Düsseldorf – Frankfurt – Nürnberg – Augsburg – München – Kufstein – Innsbruck
EN 40420/40491: Hamburg – Nürnberg – Augsburg – München – Kufstein – Innsbruck
EN 470/471: Zürich – Basel Bad – Frankfurt – Erfurt – Berlin – Hamburg
EN 294/295, EN 40463/40236, EN 40295/40235: München – Salzburg – Rom/Venedig/MailandI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Gewoon ook echt dwars door een hek en vijf meter doorschieten hequote:
Female drivers, no survivors
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ÖBB and DB finalise German overnight services
(...) DB says it will now offer support to ÖBB in Germany by introducing three major overnight connections using conventional IC/ICE trains on the following routes:
• Frankfurt – Amsterdam
• Leipzig – Prague, and
• Ulm – Munich
(...)
Een nachtverbinding Frankfurt - Amsterdam?![]()
Zürich wat ongeveer recht onder Hamburg ligt, maar nee we gaan eerst even helemaal naar het oostenquote:So wird es einen Nachtzug von Zürich nach Hamburg geben. Unterwegs hält dieser auch in Frankfurt, Erfurt und BerlinFrankfurt-Hannover-Hamburg is sneller toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Tja die extra kilometers die hij nu maakt zijn ook niet gratis lijkt me?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:03 schreef James1988 het volgende:
Maar dan sta je om 04:30 in Hamburg, of je dáár nou blij van wordt?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als aansluiting op de ÖBB-nachttreinen misschien?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 14:50 schreef James1988 het volgende:
ÖBB and DB finalise German overnight services
(...) DB says it will now offer support to ÖBB in Germany by introducing three major overnight connections using conventional IC/ICE trains on the following routes:
• Frankfurt – Amsterdam
• Leipzig – Prague, and
• Ulm – Munich
(...)
Een nachtverbinding Frankfurt - Amsterdam?![]()
Als je daarmee extra reizigers kunt trekken...quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja die extra kilometers die hij nu maakt zijn ook niet gratis lijkt me?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Goedkoper dan een losse nachttrein naar Berlijn waarschijnlijk, keuze tussen haalbaarheid en reistijdquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zürich wat ongeveer recht onder Hamburg ligt, maar nee we gaan eerst even helemaal naar het oostenFrankfurt-Hannover-Hamburg is sneller toch?
![]()
Zal met Kurswagen moeten dan. Want overstappen + nachttrein =quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Als aansluiting op de ÖBB-nachttreinen misschien?![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoppa. Krijg 4,30 euro van Arriva terug omdat ik door een verlopen ov-chipkaart een keer niet met het voordeelurenabonnement heb kunnen reizen, terwijl ik gezien mijn tijdstip van reizen wel recht op had
Zeer netjes
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
had het niet meer verwachtquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 17:43 schreef b2py het volgende:
Dat krijg je bij iedere vervoerder, wat is er in deze zo 'zeer netjes'??
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee, dan heb je het over een late avondtrein, dan is het toch geen nachtelijke ICE.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Als aansluiting op de ÖBB-nachttreinen misschien?![]()
Briljant. Probeer je Lelystad Airport te promoten (op zichzelf al een), slopen ze de directe verbinding Lelystad-Amsterdam uit de dienstregeling 2017
.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Volgensmij kan dat wel...quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 01:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zeg Thalys, kan ik een treintje huren?"
[..]
Trouwens, SNCF heeft er binnenkort toch teveel....![]()
Want iedereen die vliegt moet in Amsterdam zijn?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
OV-magazine heeft er inmiddels ook iets over geschreven:quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 18:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, dan heb je het over een late avondtrein, dan is het toch geen nachtelijke ICE.Ofwel: inderdaad late/vroege treinen die aansluiten op de nachttreinen.quote:En er komen Tagesrand-Verbindungen, een trein aan het eind van de dag:
ICE Frankfurt–Amsterdam
EC Leipzig–Praag
IC Ulm–München.![]()
Sprinter vergeten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 18:30 schreef Litpho het volgende:
Briljant. Probeer je Lelystad Airport te promoten (op zichzelf al een), slopen ze de directe verbinding Lelystad-Amsterdam uit de dienstregeling 2017
.
![]()
Hoezo mag je met een verlopen OV-Chipkaart reizen dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 17:43 schreef b2py het volgende:
Dat krijg je bij iedere vervoerder, wat is er in deze zo 'zeer netjes'??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
komt wel een verbinding via de zuidtak richting Den Haag voor in de plaatsquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 18:30 schreef Litpho het volgende:
Briljant. Probeer je Lelystad Airport te promoten (op zichzelf al een), slopen ze de directe verbinding Lelystad-Amsterdam uit de dienstregeling 2017
.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
niet, dus ik had even een anonieme geleendquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo mag je met een verlopen OV-Chipkaart reizen dan?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Aanrijding met een auto bij Olst, duurt tot 22u. Omreisadvies Zwolle-Deventer via Almelo. Alleen jammer dat de laatste trein Zwolle-Wierden al om 20.19u gaat door de dagelijkse werkzaamheden...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Amersfoort maar dan hequote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:04 schreef dennistd het volgende:
Aanrijding met een auto bij Olst, duurt tot 22u. Omreisadvies Zwolle-Deventer via Almelo. Alleen jammer dat de laatste trein Zwolle-Wierden al om 20.19u gaat door de dagelijkse werkzaamheden...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dan is de bus nog steeds sneller, dus wat klopt er niet aan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:04 schreef dennistd het volgende:
Aanrijding met een auto bij Olst, duurt tot 22u. Omreisadvies Zwolle-Deventer via Almelo. Alleen jammer dat de laatste trein Zwolle-Wierden al om 20.19u gaat door de dagelijkse werkzaamheden...![]()
http://www.oebb.at/file_s(...)0Nightjet%202017.pdf
pfff, dan krijg je wel weer heel veel zin om 's nachts te gaan treinenI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Mailand is dus Milaan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:09 schreef bork het volgende:
http://www.oebb.at/file_s(...)0Nightjet%202017.pdf
pfff, dan krijg je wel weer heel veel zin om 's nachts te gaan treinenDat heb ik me al een aantal keren afgevraagd toen ik datlas vandaag.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat Feldkirch is toch wel een hotspot in dat land he?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:09 schreef bork het volgende:
http://www.oebb.at/file_s(...)0Nightjet%202017.pdf
pfff, dan krijg je wel weer heel veel zin om 's nachts te gaan treinen![]()
![]()
Zegt iemand die zich der Ludolf noemt,quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mailand is dus Milaan?Dat heb ik me al een aantal keren afgevraagd toen ik datlas vandaag.
facepalm zou jr. zeggen. (no offence intended)
Tip: kijk de clipjes van Trixi (goed voor je Duits en leuk om naar te kijken)
Nice is nog gaver btw: Nizza
persoonlijk vind ik een andere supergaaf en dat is Pools voor München: Monachium
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik ken het alleen maar van Train Simulatorquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat Feldkirch is toch wel een hotspot in dat land he?![]()
![]()
Ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mailand is dus Milaan?Dat heb ik me al een aantal keren afgevraagd toen ik datlas vandaag.
![]()
En Arnheim en Nimwegen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vooral Buchs - Feldkirch. ALLES gaat door Liechtensteinquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat Feldkirch is toch wel een hotspot in dat land he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Fun fact: het spoorweg'netwerk' van Liechtenstein (één lijn van Feldkirch naar Buchs SG, met 4 stations in Liechtenstein) wordt onderhouden en geëxploiteerd door de ÖBB.![]()
Zal wel ja, die keer dat ik er was waren de bordjes Aussie stylequote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:42 schreef James1988 het volgende:
Fun fact: het spoorweg'netwerk' van Liechtenstein (één lijn van Feldkirch naar Buchs SG, met 4 stations in Liechtenstein) wordt onderhouden en geëxploiteerd door de ÖBB.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Monaco?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:48 schreef James1988 het volgende:
Is Liechtenstein daarmee het enige land waar alle treinen die er rijden internationaal zijn?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nizza kende ik idd. Een vriend van me niet, die dacht dus ook dat er deze zomer twee aanslagen plaats hadden gevondenquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:23 schreef bork het volgende:
[..]
Zegt iemand die zich der Ludolf noemt,facepalm zou jr. zeggen. (no offence intended)
Tip: kijk de clipjes van Trixi (goed voor je Duits en leuk om naar te kijken)
Nice is nog gaver btw: Nizza
persoonlijk vind ik een andere supergaaf en dat is Pools voor München: Monachium![]()
Verder ken ik best veel Duitse woorden of plaatsnamen maar deze dus niet. Weet je trouwens wat een Duitse Kok met een Schneebesen bedoelt?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Vaticaanstad had toch ook een soort van station?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:48 schreef James1988 het volgende:
Is Liechtenstein daarmee het enige land waar alle treinen die er rijden internationaal zijn?Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Ik heb er nooit een station kunnen bespeurenquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:08 schreef Goverman het volgende:
[..]
Vaticaanstad had toch ook een soort van station?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
het heeft er wel 1quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb er nooit een station kunnen bespeuren
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_CityPremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Toen ik dat las dacht ik, kijk eens in d' atlas. Een Duitse dan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mailand is dus Milaan?Dat heb ik me al een aantal keren afgevraagd toen ik datlas vandaag.
![]()
Het is wel een prachtviaduct waar die spoorlijn op ligt trouwens!
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656![]()
Waar wordt 6400 onderhouden eigenlijk? Bij de mijne is de kap los en de overbrenging is verdwenen (hoe dat kan bij een locomotief die goed gestald is is me een raadsel), dus ik moet reparatie.Bier.![]()
Goed verstopt dusquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:24 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het heeft er wel 1
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Genegeerd. Als je buitenlanders (die toch grotendeels naar Amsterdam willen) uit wil leggen dat Lelystad Airport een serieus vliegveld is, dan kan je ze niet afschepen met een sprinter.quote:"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mailand is dus Milaan?Dat heb ik me al een aantal keren afgevraagd toen ik datlas vandaag.
![]()
![]()
Vind je dat raar? Ik wist tot vorig jaar niet dat Belgrado en Beograd dezelfde plaats waren.quote:Bier.![]()
Ze willen de charters voor NL'ers naar Ibiza etc naar Lelystad slepen. De andere vluchten gaan wel naar Schipholquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Genegeerd. Als je buitenlanders (die toch grotendeels naar Amsterdam willen) uit wil leggen dat Lelystad Airport een serieus vliegveld is, dan kan je ze niet afschepen met een sprinter.![]()
Ja maar jij bent domquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vind je dat raar? Ik wist tot vorig jaar niet dat Belgrado en Beograd dezelfde plaats waren.![]()
Onnen trouwens. Je 6400.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik wacht trouwens nog op een kaart die Nizhny Novgorod als "Lagere Nieuwstad" durft te labelen. Miskramen als "Osnabrugge" zijn al gesignaleerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor 900 miljoen de infra aangepast en toch inpassingsproblemen. Chapeauquote:"Als gevolg van inpassingsproblemen rond Schiphol en Amsterdam Zuid, het wachten op verbeterde infrastructuur rond Naarden-Bussum en een tijdelijke materieelkrapte waardoor Intercitymaterieel in een Sprinterdienst moet worden ingezet, is de treindienst tussen Utrecht en Almere aangepast. "![]()
Bing maps heeft het ook over Brunswijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wacht trouwens nog op een kaart die Nizhny Novgorod als "Lagere Nieuwstad" durft te labelen. Miskramen als "Osnabrugge" zijn al gesignaleerd
Ljubljana schijnt ergens als 'Laibach' te staan
doei![]()
Shunter in de Waalhaven volgens mijquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar wordt 6400 onderhouden eigenlijk? Bij de mijne is de kap los en de overbrenging is verdwenen (hoe dat kan bij een locomotief die goed gestald is is me een raadsel), dus ik moet reparatie.
Daar hebben ze nog zo'n mooie rolbrugAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Jij bedoelt de Plesmanweg inderdaad. Daar doen ze ook 6400 ja. Shunter heeft de oude NedTrain werkplaats destijds ook overgenomen en doet daar ook lokkenonderhoud.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Shunter in de Waalhaven volgens mij
Daar hebben ze nog zo'n mooie rolbrug![]()
Ossenbrug!quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wacht trouwens nog op een kaart die Nizhny Novgorod als "Lagere Nieuwstad" durft te labelen. Miskramen als "Osnabrugge" zijn al gesignaleerdBier.![]()
Ik moet daar echt heel hard van huilen altijd. Plaatsen heten zoals ze heten. Deal withit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:22 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Bing maps heeft het ook over Brunswijk
Ljubljana schijnt ergens als 'Laibach' te staan
Serieus wie heeft ooit bedacht dat "Frankfurt" te moeilijk was voor de gemiddelde Nederlander MAAR dat "Frankfort" wel okee genoeg was? Dan ben je toch niet goed bij je hoofd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Naja, het komt natuurlijk voort uit het dialectcontinuüm. Ik was vorige week woensdag in Salzbergen en ik kan het dialect daar probleemloos verstaan. Als ik dat terugreken naar de tijd voor massacommunicatie en globalisatie en standaardisering van de landstalen door goed onderwijs dan is Frankfort best plausibel en Ossenbrug ook.Bier.![]()
Ik kom best vaak op de Plesmanweg, maar ik heb daar nog nooit een 6400 dieselloc gezien.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij bedoelt de Plesmanweg inderdaad. Daar doen ze ook 6400 ja. Shunter heeft de oude NedTrain werkplaats destijds ook overgenomen en doet daar ook lokkenonderhoud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Vast wel. Is er één kaart te vinden waar over Zoutbergen gesproken wordt? Lijkt me een lokale curiositeit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Naja, het komt natuurlijk voort uit het dialectcontinuüm. Ik was vorige week woensdag in Salzbergen en ik kan het dialect daar probleemloos verstaan.Wauw wat gebeurde daar ineens?quote:Als ik dat terugreken naar de tijd voor massacommunicatie en globalisatie en standaardisering van de landstalen door goed onderwijs dan is Frankfort best plausibel en Ossenbrug ook.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Of een naam als Breslau, Wroclaw. Staat ook nog gewoon als Breslau in de DB reisplanner...
Mijn Google Maps noemt Klaipeda in Vilnius Memel. Slaat ook nergens opKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat is gewoon plat Duuts, prima te volgen jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Naja, het komt natuurlijk voort uit het dialectcontinuüm. Ik was vorige week woensdag in Salzbergen en ik kan het dialect daar probleemloos verstaan. Als ik dat terugreken naar de tijd voor massacommunicatie en globalisatie en standaardisering van de landstalen door goed onderwijs dan is Frankfort best plausibel en Ossenbrug ook.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
VOL!PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Forum Opties Forumhop: Hop naar: