James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:32 |
Titelloos ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:33 |
Ja, ik wist niet echt een leuke titel te bedenken. | |
MTL | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:41 |
Wat verwacht je anders in een treinentopic? ![]() Het dodental van de botsing in Italië staat helaas op 12 inmiddels, aldus nu.nl. Verwacht wordt dat er nog altijd mensen onder de brokstukken liggen. | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:48 |
Ik heb serieus nagedacht of ik dat wilde neerzetten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:55 |
20 | |
MTL | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:02 |
Twintig inmiddels ![]() Pff, dat gaat veel en veel te hard. Ik ben benieuwd waar het precies mis is gegaan. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:09 |
Je had het topicnummer even kunnen corrigeren want we lopen er nog altijd 1 voor ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:29 |
Ik zie nu dat ik gisteren een stukje heb zwartgereden ![]() Koblenz ligt helemaal niet in NRW ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:29 |
![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 15:31:39 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:34 |
Ik vond het ook al verdacht, ik had allang een keer naar in Koblenz geweest als t in de NRW was ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:37 |
Zie vorige topic ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:37 |
Jij stouterd!! | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:38 |
Volgens deze kaart zou het ticket geldig zijn tot Brohl en Neuwied... dat zijn zegmaar de stations vóór Koblenz ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:46 |
Maar er is toch ergens ook een PDFje met uitzonderingen daarop? bijvoorbeeld een overlap met hessen? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:49 |
Oeps, die had ik even gemist. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 15:50:16 ] | |
hemarookworst | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:50 |
Leuk dat PokemonGo. Nog meer spoorlopers en vertraging las ik net door dat stomme spel ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:53 |
Zoals je op die kaart kunt zien mag je doorsteken door Hessen tussen Au en Siegen. Zelfde geldt voor Osnabrück. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 16:05 |
Beter rijden ze die gewoon plat en verwijderen we zo veel mogelijk van die zwakzinnigen uit de genenpool. | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 16:07 |
Het ironische is dat ProRail wel iets kan eisen maar dat Nintendo dat spel officieel nog nooit heeft uitgebracht in NL. Ben ook benieuwd of het in andere landen ook zo'n probleem is | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 16:18 |
Ja, daar wonen geen mensen denk ik ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 16:21 |
Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau ![]() Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 16:33 |
Ik snap t spel niet. Er zitten steeds van die beestjes in de buurt, maar als ik dan met AR ga kijken zie ik niks... ![]() | |
drakin | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:06 |
Ik zal vast laat reageren, maar is het vanwege dit dat mensen die snorlax op het spoor gingen zoeken? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:11 |
Mensen moeten eens zelf nadenken, hun kinderen opvoeden en accepteren dat avontuur ook gevaarlijk kan zijn. Man man man, stel je voor dat ze hier (ik woon in Duitsland) in de bergen elk wandelpad zouden testen en zouden afkeuren als je er niet met een rolstoel langs kan of bij een misstap van een rotswand dood kan vallen. ![]() En is er op het spoor niet al genoeg veiligheidsfetish? Met de TGV die niet eenmalig naar Valkenburg kon omdat dan misschien één deur niet langs het perron past? Met dat elk weekend het halve spoornet plat moet omdat het te gevaarlijk zou zijn om aan één spoor te werken terwijl het spoor ernaast in gebruik is? Met dat in de winter een ProRail-team met de auto moet komen om een vastgevroren wissel los te bikken omdat het voor een machinist zogenaamd te gevaarlijk is om de cabine te verlaten? Met dat een machinist die een zwaan voor z'n stilstaande trein helpt een berisping krijgt omdat hij zonder toestemming... ? [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 18:13:14 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:12 |
Nee dit is hartstikke nep ![]() | |
drakin | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13 |
geen grapje van ns? valt me van ze tegen ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:14 |
dat vind ik een rare vergelijking. Als er mensen op/naast het spoor lopen vanwege ee spelletje hebben duizenden mensen last van omdat treinverkeer wordt platgelegd. Dat iemand van een berg afdondert heeft voor anderen geen gevolgen | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:16 |
Dan geef je die kinderen straf. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:24 |
dat lost het probleem toch niet op? Voordat je een kind straf kan geven moet je alsnog treinverkeer platleggen en hulpdiensten er op af sturen | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:28 |
Uit de gebruikersovereenkomst van Pokémon GO:Ofwel: de mensen die gaan spoorlopen, snelweglopen of wat dan ook zijn in overtreding van de EULA en mogen uit het spel worden gegooid. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:28 |
Ze lopen hier ook al op de RER A Baan ![]() | |
hemarookworst | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:38 |
Daar mag meer media-aandacht | |
Peterselieman | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:41 |
De boete op niet kunnen nadenken/het in gevaar brengen van jezelf en anderen stevig verhogen naar 1000 euro ofzo en voor de rest geldt: | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:44 |
Nog zoiets:In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid. Is dat laatste nou echt nodig? | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:45 |
Zoiets overkwam mij wel eens in Antwerpen-Berchem. Ik opende de verkeerde treindeur en wilde uitstappen (ik was met mijn hoofd ergens anders) maar bedacht me wel op tijd dat het 'wel erg donker was voor een perron'. Gelukkig was er aan de andere kant nog een deur. Dan vind ik vooral mezelf heel erg stom. Het zou niet in me opkomen om dan de spoorwegen aan te klagen. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:47 |
Waarom moet de wereld ook zo idiot proof gemaakt worden? Als je dom genoeg bent om onder een trein of auto te komen terwijl je naar Pokémon op je telefoon aan het zoeken bent is het wellicht beter als de evolutie gewoon zijn werk doet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:47 |
mishandeling maak jij ervan. Toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel door schuld, kan het best zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:50 |
Ik denk dat de machinist, als die de gevangenis in moet, er heel blij mee is als jij hem komt vertellen dat het niet vanwege mishandeling maar vanwege 'toebrengen van lichamelijk letsel' is. | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:55 |
Volledig terecht, zie je het al voor je met een slechtziende of blinde? | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:56 |
En ik denk dat jij veel te hard van stapel loopt. De politie doet onderzoek naar wat er mis gegaan is, en of er misschien sprake is van verwijtbaar handelen. Daar moeten ze dan een naampje aan hangen en dat wordt dit ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 19:13 |
Een blinde heeft een taststok en voor slechtzienden is er een contraststreep op het perron. Ja, ook op dat ene station waar het hier om gaat. En sowieso moet je oppassen om niet in de spleet tussen trein en perron te stappen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 19:14:29 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 21:58 |
Overigens is het vandaag ook exact 3 jaar na Bretigny... ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 22:08 |
Illuminati confirmed! | |
Maegrim | dinsdag 12 juli 2016 @ 22:22 |
in duitsland opent het spul toch aan beide kanten, of is dat alleen het spul dat ook hier rijdt? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 22:25 |
Ontgrendelen bij UIC ook niet beide deuren automatisch bij een snelheid onder de 5 km/u? | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 23:18 |
Alleen het spul wat naar het buitenland gaat voor zover ik weet. Ja, behalve wanneer het spul is uitgerust met Tb0 of een ander extra systeem. | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 23:48 |
Mock the Week - Things you wouldn't hear on a train | |
dennistd | woensdag 13 juli 2016 @ 00:15 |
Die loc valt wel op: | |
dennistd | woensdag 13 juli 2016 @ 00:34 |
Die goeie ouwe tijd van de CTA's.... ![]() ![]() | |
hemarookworst | woensdag 13 juli 2016 @ 01:36 |
Die grote klapperende borden bij o.a. Utrecht Centraal, dat is pas goeie ouwe tijd ![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 13 juli 2016 @ 01:37 |
![]() ![]() Ik mis zo'n groot ding daar echt! | |
Adrie072 | woensdag 13 juli 2016 @ 02:15 |
Wat betekent Gleisbett? | |
James1988 | woensdag 13 juli 2016 @ 02:21 |
Spoorbedding. | |
Adrie072 | woensdag 13 juli 2016 @ 02:25 |
👍 | |
Dr_Flash | woensdag 13 juli 2016 @ 12:55 |
OKee ![]() | |
dennistd | woensdag 13 juli 2016 @ 13:04 |
Verouderde treinstellen? Een Lint-achtige en een FLIRT kan ik geen verouderde treinstellen noemen, hooguit een jaar of 15 oud ![]() En seinen staan er blijkbaar ook niet? | |
boriq | woensdag 13 juli 2016 @ 13:29 |
Prorail is op de juridische toer vandaag; na de aangifte tegen de vloggers op de Veolia-trein is het deze keer een drone-piloot die de juridische tak van prorail achter zich aan krijgt:via prorail Daarnaast hebben ze in Utrecht ook een nieuwe versie van indienststelling-data online gezet: PDF Wat ik mij afvraag; welk hogesnelheidswissel zou terug geplaatst moeten worden in/bij Diemen? | |
b2py | woensdag 13 juli 2016 @ 13:44 |
Gaasperdammerweg zijn eruit gehaald voor de verbinding A1 - A9 en die worden teruggeplaatst | |
James1988 | woensdag 13 juli 2016 @ 13:52 |
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat er op dat lijntje helemaal geen sprake is van treinbeveiliging en interlocking: treindienstleiders bellen elkaar op om te zeggen welke treinen ze laten vertrekken. | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 juli 2016 @ 15:11 |
Dat is dus net zoiets als bij het spoorwegongeval bij Winsum in de jaren '80. | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 juli 2016 @ 15:13 |
Het gaat om de wissels die van de buitensporen tussen Weesp en Diemen leiden naar de sporen van de Zuidtak van de ringspoorbaan bij Amsterdam. De treinen Groningen/Leeuwarden-Den Haag rijden richting Duivendrecht daaroverheen en in beide richtingen gebruikt de sprinter Almere Oostvaarders-Hoofddorp die wissels. | |
b2py | woensdag 13 juli 2016 @ 15:14 |
Dat is toch de Gaasperdammerweg of zit ik nou mis? | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 juli 2016 @ 15:26 |
Ja. Maar niet iedereen weet de naam van die locatie. | |
boriq | woensdag 13 juli 2016 @ 15:31 |
Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten? | |
b2py | woensdag 13 juli 2016 @ 15:35 |
Er lagen vroeger al hogesnelheidswissels, die zijn verwijderd om de nieuwe aansluiting A1 - A9 te kunnen maken en nu dat zo voldoende gevorderd is worden die hogesnelheidswissels weer teruggelegd. | |
Salatrel | woensdag 13 juli 2016 @ 15:35 |
snellere varianten heeft niet heel veel zin aangezien de snelheid tussen gaasperdammerweg en duivendrecht afwisselend 80 en 100 is | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 juli 2016 @ 15:42 |
Komende vanaf Weesp van 130 km/h terug naar 80 km/h en dan naar 100 km/h kost ten opzichte van de situatie waarin van 130 km/h de tussenstap van 80 km/h wordt overgeslagen ongeveer een minuut rijtijd. De boog tussen de overloopwissels bij de Diem en de Muiderstraatwegaansluiting blijft helaas wel 80 km/h. Desondanks scheelt het toch best veel tijd. Naar verwachting gaan de buitensporen van Weesp met de verbouwing ook naar 130 km/h alsmede de sporen in de dive-unders bij Weesp als station Weesp rond 2020 wordt verbouwd tot achtsporig station met vier inhaal- en vier perronsporen. Daar komt dan nog weer wat nieuwe winst vandaan. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 13-07-2016 15:59:01 ] | |
Salatrel | woensdag 13 juli 2016 @ 16:12 |
opschakelen naar 100 doe ik niet eens. Komende vanaf weesp remmen naar 80 en dan laten rollen tot duivendrecht en dan ben je alsnog te vroeg ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 juli 2016 @ 16:24 |
Er zit nu dan ook best een bak rijtijdmarge in de dienstregeling tussen Almere en Duivendrecht. Dat wordt vanaf december een stuk minder als de rijtijd Almere-Amsterdam Zuid 19 minuten wordt (de stop Duivendrecht vervalt voor Gn/Lw-Den Haag). | |
Salatrel | woensdag 13 juli 2016 @ 16:27 |
![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 juli 2016 @ 16:35 |
Het andere kwartier zal er een intercity Lelystad-Dordrecht gaan rijden die "extra" stopt in Almere Buiten en Duivendrecht om de pijn wat te verzachten. | |
Peterselieman | woensdag 13 juli 2016 @ 17:35 |
Gewoon doorkarren ![]() De IC's rijden tussen Diemen Zuid en Amsterdam Zuid nu bijna stapvoets. Daar is winst te behalen ![]() | |
0906 | woensdag 13 juli 2016 @ 18:12 |
Op spoordeelwinkel staan kaartjes voor ongeveer 22 euro met iets lekkers terwijl ik normaliter met de ov chip 50 euro zou moeten betalen. Waar zit het addertje? | |
Peterselieman | woensdag 13 juli 2016 @ 18:15 |
Op werkdagen mag je pas na 9 uur 's ochtends reizen | |
_serial_ | woensdag 13 juli 2016 @ 19:51 |
Zijn ze overigens niet rijkelijk laat met de spoordeelweken zomer ? | |
dennistd | woensdag 13 juli 2016 @ 20:09 |
In mei heeft er nog een spoordeelweken gelopen. | |
dennistd | woensdag 13 juli 2016 @ 20:10 |
Vanmiddag in Almelo stond deze werktrein, wel een fotootje waard vond ik:![]() | |
b2py | woensdag 13 juli 2016 @ 20:17 |
Is altijd pas in augustus, en betwijfel of die actie er komt dit jaar. Veel werkzaamheden die flinke impact hebben | |
_serial_ | woensdag 13 juli 2016 @ 21:14 |
Hmm, spoordeelweken voorgaande jaren : 1 augustus t/m 31 augustus 2013 23 juni t/m 3 augustus 2014 13 juli t/m 23 augustus 2015 Nu ik verder kijk lopen deze periodes nagenoeg gelijk met data schoolvakanties van regio midden. Maar we gaan het zien ![]() Toch bedankt voor je reactie ! | |
b2py | woensdag 13 juli 2016 @ 21:21 |
Voor mijn gevoel zijn ze dan altijd in augustus ![]() Dank voor opheldering ![]() | |
TemulMelvin | woensdag 13 juli 2016 @ 22:36 |
Flash nog niet gezien hier vandaag he, zou hij nog zijn puzzeltje aan het maken zijn in Zutphen. Dat deed hij vanavond namelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 13 juli 2016 @ 22:44 |
Ja, dat doet ie wel vaker. | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 09:21 |
ProRail wint kort geding over aanbesteding spooronderhoud De rechtbank heeft ProRail in het gelijk gesteld in een kort geding dat door spooraannemer Strukton Rail was aangespannen. Strukton Rail was van mening dat ProRail ten onrechte de inschrijving van de aannemer op de aanbesteding van een onderhoudsgebied in Limburg ongeldig heeft verklaard. Op basis van het gunningsmodel was Strukton Rail de beoogde winnaar, maar ProRail besloot het contract voor het spooronderhoud aan Asset Rail te gunnen. Strukton tekende bezwaar aan tegen de door ProRail gevolgde abnormaal lage inschrijvingsprocedure (ALI). Op basis hiervan oordeelde ProRail dat Strukton Rail op enkele onderdelen een ‘abnormale inschrijving, thans een irreële inschrijving’ had ingediend. De rechter heeft ProRail vorige week in het gelijk gesteld. Op basis hiervan hervat ProRail het aanbestedingsproces. | |
Peter | donderdag 14 juli 2016 @ 09:39 |
Dus omdat het vroegere zusterbedrijf van ProRail te goedkoop inschrijft, krijgen ze de opdracht niet gegund? | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 09:55 |
Interessant. BetuweRoute in NL blijft Baseline 2 2.3.0d terwijl het derde spoor in Duitsland opgeleverd gaat worden met Baseline 3. Dat moet wel problemen op gaan leveren.. | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 09:56 |
De toevoeging 'vroegere zusterbedrijf' ontgaat mij maar ja, ze hebben te goedkoop ingeschreven en krijgen daardoor de opdracht niet. | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 11:10 |
Ali spoorprojectje klussen voor jou? Goei prijs, sjtevig materiaal! Ganie gauw sjtuk! | |
Salatrel | donderdag 14 juli 2016 @ 11:55 |
Alles drop en draan? 2 knaak 50 | |
MTL | donderdag 14 juli 2016 @ 12:29 |
Ik voor 2 25 doen! Edit: voor alle duidelijkheid: 2x 25 miljard euro dus. [ Bericht 64% gewijzigd door MTL op 14-07-2016 12:35:37 ] | |
Prins_Pils | donderdag 14 juli 2016 @ 12:51 |
![]() | |
James1988 | donderdag 14 juli 2016 @ 12:57 |
ERTMS-specificatieversies ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 14 juli 2016 @ 13:28 |
Ah. Weer lekker langs elkaar heen werken dus. Wat is het toch fijn hè, één uniform gezamenlijk Europees beveiligingssysteem dat overal gebruikt kan worden ![]() | |
Salatrel | donderdag 14 juli 2016 @ 14:42 |
23 juli valt de spoordeelwekenenvelop zomereditie dit jaar bij 4,5 miljoen huishoudens op de mat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 14:50 |
ongeduldige schooier is het, die b2py serial ![]() | |
_serial_ | donderdag 14 juli 2016 @ 14:54 |
![]() | |
TemulMelvin | donderdag 14 juli 2016 @ 16:00 |
Treinen die een hogere baseline aankunnen, kunnen toch ook een lagere baseline aan. Alleen andersom werkt het niet. Toch een beetje als Word 2010 dat ook Word 1997 bestanden kan openen? | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 16:03 |
De theorie is weerbarstiger dan de praktijk. Zo was ook de verwachting dat ERTMS Level 2 baseline 2 specificatie ervoor zou zorgen dat systemen van verschillende fabrikanten met elkaar konden communiceren en soepel overliepen. Niets is minder waar helaas | |
Yreal | donderdag 14 juli 2016 @ 16:28 |
Zeg, die Dagretour en lunch dinges. Waar moet je nou aangeven van waar naar waar je wil rijden? | |
GlenSpey | donderdag 14 juli 2016 @ 17:03 |
Vandaag de R-Net Flirt in levende lijve kunnen bewonderen. Kijkje genomen in de trein zelf en in de cabine. Leuk speelgoed ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 18:32 |
zou het niet stiekem een Dagkaart en lunch dinges zijn? ![]() | |
dennistd | donderdag 14 juli 2016 @ 19:04 |
Bij het invullen van de couponcode volgens mij | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 juli 2016 @ 19:18 |
Over ICT-falen gesproken, zo kan het ook (slightly OT): https://tweakers.net/nieu(...)or-ict-probleem.html | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 20:05 |
Wat een onzin zeg ![]() | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 20:19 |
![]() Wat een kutzooi, kan het nummertje niet eens lezen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 juli 2016 @ 20:20 |
Echt. Complete wat de fak ![]() | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 20:23 |
Ik las het ook vanmiddag, ik lolde echt heel hard. Toen ging ik weer Pokemon vangen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 juli 2016 @ 20:27 |
Ben je al in Auswitch geweest? | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 20:29 |
Moet dat een lekker wijf voorstellen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 20:29 |
Moesten de belangen van eoa werkverschaffingsplan beschermd worden of zo? ![]() | |
James1988 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:38 |
Wat de neuk ![]() Als er iets is wat je van de plank kunt kopen, dan is het wel een systeem dat automatisch haltes afroept. Zelfs de oude Diplomat-bussen (geleverd in 2005) die HTM inzet bij tramvervangend busvervoer roepen om wat de volgende halte is. En dan heeft De Lijn er nog eens zes jaar voor nodig? ![]() | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 20:44 |
Vergeleken met dat is de Noordzuidlijn een parel van een klus ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 juli 2016 @ 21:05 |
Wat is er eerder? Fatsoenlijk materieel voor op de HSL of een werkende halte omroep in de Belgische bussen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 juli 2016 @ 21:18 |
Stilte in belgische bussen. HOE LANG NOG? | |
Kansenjongere | donderdag 14 juli 2016 @ 21:31 |
Weet iemand eigenlijk of NS uit zichzelf op de kaartautomaten op Amsterdam Centraal papiertjes heeft geplakt dat de Intercity Defect toeslagvrij is of dat dat een initiatief van een reizigersorganisatie is? | |
James1988 | donderdag 14 juli 2016 @ 23:28 |
In Breda hebben ze dat ook gedaan. Ze hadden nog oude papiertjes liggen, in NS Hispeed-huisstijl. ![]() Inmiddels staat er wel gewoon een NS-logo op. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 23:36 |
Die eerste bussen met dat systeem zijn dus gekocht in 2007, als dat systeem in 2022 dat eindelijk is ingevoerd zijn de oudste bussen dus alweer vervangen.... zonder dat de schermen en de rest van het systeem ooit gebruikt zijn ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 23:37:21 ] | |
Prins_Pils | donderdag 14 juli 2016 @ 23:37 |
Hoe moeilijk kan het zijn joh ![]() | |
James1988 | donderdag 14 juli 2016 @ 23:39 |
Kan iemand dit linkje even naar De Lijn sturen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 juli 2016 @ 23:42 |
Hoe goed kun jij pianospelen? Ze zoeken iemand die bij de opening van station Breda een deuntje komt spelen ![]() https://www.facebook.com/(...)200198597141/?type=3 | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 23:43 |
Niks daarvan, De Lijn moet en zal het wiel opnieuw uitvinden. In Brussel bestaat het overigens ook al zolang als ik me kan herinneren, en dat is ondertussen een jaar of 7. | |
James1988 | donderdag 14 juli 2016 @ 23:43 |
Va-der Ja-cob, va-der Ja-cob, slaapt gij nog? slaapt gij nog? Alle klok-ken lui-den, alle klok-ken lui-den, bim bam bom, bim bam bom. En dat is het wel. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 juli 2016 @ 23:46 |
Gewoon auditie doen. Het is toch om de hoek ![]() | |
b2py | donderdag 14 juli 2016 @ 23:51 |
![]() Want daar brandt nog licht | |
dennistd | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:07 |
Een afwijzing voor mijn GtbV-claim ![]() Ruim 15 minuten vertraging op Rotterdam-Amsterdam, ICd was weliswaar toeslagvrij maar dat maakt toch niet uit? | |
GlennQuagmire | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:18 |
Weet iemand hoe laat zaterdag de ICE's uit Utrecht vertrekken? Het spoorboekje zegt dat mijn ICE (153) om 10:31 vertrekt, maar de reisplanners van NSI en DB zeggen 10:45. Omdat ik afgelopen week ook al foute informatie via de ns-app had gehad met ICE durf ik die niet echt meer te vertrouwen... [ Bericht 1% gewijzigd door GlennQuagmire op 15-07-2016 01:09:41 ] | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:19 |
Jawel, want NS heeft bedacht dat die 15-minutenregel alleen geldt voor wanneer je een toeslag hebt betaald. Wat strijdig is met de concessie. | |
Prins_Pils | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:32 |
Het belangrijkste woord uit deze vraag ontbreekt ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:34 |
Jezus. 60 doden in Nice. | |
dennistd | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:44 |
Nou had ik bijna iets willen zeggen in reactie daarop, maar dat is toch niet helemaal gepast denk ik ![]()
| |
GlennQuagmire | vrijdag 15 juli 2016 @ 01:10 |
Oeps, aangepast. Bier en moe enzo | |
Prins_Pils | vrijdag 15 juli 2016 @ 01:11 |
Als de ene 10:30 zegt en de andere 10:45, dan zorg je dat je ruim op tijd voor 10:30 bent ![]() | |
Salatrel | vrijdag 15 juli 2016 @ 01:38 |
inmiddels alweer bijgesteld naar 73 + 100 gewonden | |
Salatrel | vrijdag 15 juli 2016 @ 01:41 |
en in traditionele fokstijl: rip aan de nabestaanden | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 juli 2016 @ 08:16 |
84 ondertussen. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 14:49 |
Arriva heeft vandaag de nieuwe FLIRT3 voor de concessie in Limburg in Blerick gepresenteerd, ik vind even geen foto's maar er staan een video van het interieur op de Facebookpagina van Rail Magazine. Ik vind het er erg geslaagd uitzien. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 14:52:29 ] | |
dennistd | vrijdag 15 juli 2016 @ 14:54 |
Vrij standaard Stadler-interieur hoor ![]() | |
Buddy_Vedder | vrijdag 15 juli 2016 @ 15:29 |
Ik zag net zo groene bankjes dubbeldekker met een loc achterop, richting heerlen rijden als stoptrein. Zit die tegenwoordig vast in de dienstregeling op dat traject? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 15:36 |
Enige Stadler interieur waar ik wel eens mee te maken heb zijn de GTWs van Veolia met 3-2 opstelling, dan vind ik dit toch een behoorlijke vooruitgang ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 juli 2016 @ 15:42 |
Volgens mij hoort het SGM te zijn, maar er rijdt sinds gisteren ook een DDAR rond. | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 16:36 |
![]() ![]() Bron: nieuws.ns.nl. [ Bericht 48% gewijzigd door James1988 op 15-07-2016 16:43:22 ] | |
b2py | vrijdag 15 juli 2016 @ 16:45 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 15 juli 2016 @ 17:22 |
Ik mag toch hopen dat die deuren iets breder worden.... Of is dat niet mogelijk bij een drukdicht ontwerp? | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 17:26 |
Bredere deuren is wel mogelijk, maar dat moet denk ik dan wel met enkelblads deuren zijn. De KISS-treinen van Westbahn (Vmax 200 km/u) zijn dubbelblads, maar die deuren blijven niet goed dicht als een Railjet ze kruist aan 200+ km/u. De KISS2-treinen die Westbahn pasgeleden heeft besteld krijgen om die reden enkelblads deuren. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 18:15 |
Niet geschikt voor 3kV gelijkstroom dus? | |
b2py | vrijdag 15 juli 2016 @ 18:21 |
Niet bij aanschaf, zal ongetwijfeld omgebouwd kunnen worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:10 |
ha ha, NS gaat in 2021 (dat is het al bijna, zal wel weer 2058 worden) met treinen rijden die 200 km/h halen ![]() EN DURFT HET DAN NOG SNEL TE NOEMEN ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:11 |
Slechts 14 jaar later dan gepland ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:15 |
Ondertussen heeft Amsterdam met de Noord-Zuidlijn de NS en de HSL ingehaald ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:17 |
En 50 km/h langzamer dan gepland ![]() Voor vast wel veel meer geld dan gepland ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:17 |
Verschil is wel dat de metro van Amsterdam uniek is en dat de HSL gewoon techniek van de plank is / had kunnen zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:23 |
Hoezo had die niet gewoon van de plank gekund? Als je bedoelt dat bij de metro van Amsterdam het materieel niet het probleem was, okee. Maar het is niet alsof er tijdens de bouw grote bouwkundige complicaties opgetreden zijn die niemand _had kunnen_ voorzien. | |
b2py | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:25 |
In beide projecten zijn gewoon niet goed de risico's beheerst en zijn daardoor compleet in de soep gelopen. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:28 |
Er was toch nog nooit een metro aangelegd in zo'n slappe ondergrond, onder een dichtbebouwde middeleeuwse stad, waar geen huis beschadigd mocht raken? Bij de Noord-Zuidlijn had men inderdaad kunnen voorzien dat het zo lang zou gaan duren en zo duur zou gaan worden. Bij de HSL had het niet zo lang hoeven duren en niet zo duur hoeven worden. Dat is toch wel een verschil. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:31 |
Nou nee. We zijn het wel eens, behalve dat het gewoon een overeenkomst is, en niet een verschil ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:32 |
Dat in combinatie met een tunnelboormethode die nog nooit eerder gebruikt was. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:34 |
Het tunnelboren is toch eigenlijk probleemloos gegaan? De ellende was met de stations. En in Den Haag en Berlijn en Keulen hebben ze ook ellende gehad met dezelfde bouwmethode. Hmm. Wat dat betreft waren de problemen eigenlijk nog meer te voorzien geweest en is het daadwerkelijk uniek lastige deel juist heel goed gegaan. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:36 |
Nee, daar zijn panden mee verzakt. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:37 |
Welke? De bekende ellende bij de Vijzelstraat kwam zoals gezegd niet door het boren maar door het bouwen van het station. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 20:37:59 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:38 |
Staat op OVinNederland maar daar heb ik een permban. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:40 |
Nog steeds ja? ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:42 |
De verzakkingen bij de Vijzelgracht zijn ontstaan omdat er een lekkage optrad bij het maken van een wand van het station. Het boren van de tunnels verliep nagenoeg probleemloos, maar dat gebeurde ook pas jaren na de ruwbouw van de stations. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:43 |
In ieder geval was het een experimentele tunnelboormethode en graafmethode. Is hier ook al eerder langsgekomen. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:47 |
Ja. Maar dat ging gewoon goed, dus wat is het punt? | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:48 |
Het boren van tunnels in zo'n slappe ondergrond was nog niet eerder gedaan, en ook de wanden-dak-methode waarmee de stations zijn gebouwd was onbeproefd. Er zijn - voordat de krabbels werden gezet - proefboringen gedaan bij Rotterdam, maar daar is de ondergrond anders dan bij Amsterdam. De wanden-dak-methode is ook gebruikt voor de Haagse tramtunnel, en daar ging het ook niet helemaal goed. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:48 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:49 |
Je meent het. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:50 |
Op basis van de ervaringen in Amsterdam hebben ze ook de Gotthard-basistunnel geboord toch? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 20:51 |
Ik heb destijds eens van een planoloog gehoord dat die wanden-dak-methode wel degelijk beproefd en bewezen onbetrouwbaar was. O.a. na ervaring met de tramtunnel van Den Haag. | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 21:03 |
De spoortunnel in Delft is ook volgens de wanden-dak-methode gebouwd, dat ging wel goed toch? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 21:06 |
Definieer "goed". Het was de directe aanleiding voor het bestaan van het woord "tunnelstoring", om te beginnen. | |
James1988 | vrijdag 15 juli 2016 @ 21:15 |
De eerste paar weken wel, maar tegenwoordig niet meer toch? Het record van de Schipholtunnel is nog niet overtroffen tenminste ![]() | |
bork | vrijdag 15 juli 2016 @ 21:37 |
Verse cabinerit Innsbruck - Brennero/Brenner (ÖBB) | |
Dr_Flash | vrijdag 15 juli 2016 @ 22:13 |
Oh daar ben ikniet aan toe gekomen ![]() | |
desbarts | zaterdag 16 juli 2016 @ 10:28 |
Die icng is wel hanzelijn-proof. 200km/h (en hopelijk gaan ze dat dan ook echt rijden) en dus luchtdicht. Vooral dat laatste is wel fijn gezien er iemand heeft lopen slapen toen ze die tunnel ontwierpen onder het drontermeer. Tunnel is ontworpen voor 200, maar harder dan 100 rijdt men er niet door heen omdat anders je oren gaan klappen. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 juli 2016 @ 11:28 |
Mooie rit wel, weer ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 juli 2016 @ 11:41 |
Ook een leuk filmpje: Ra ra, wat klopt hier niet?
| |
#ANONIEM | zaterdag 16 juli 2016 @ 11:50 |
En wat klopt daaraan niet? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 juli 2016 @ 11:54 |
Nou, dat dat niet de bedoeling is volgens mij ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 juli 2016 @ 12:02 |
Met een is het geen probleem. Bij de tram hier in de stad gebruiken ze die ook op veel plekken. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 16 juli 2016 @ 12:11 |
het valt mij alleen maar op dat hij steeds linker perron pakt gedurende de trip en bij eindpunt weer rechts ![]() | |
Salatrel | zaterdag 16 juli 2016 @ 12:50 |
dat is wel een beetje de essentie van een permban toch? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 juli 2016 @ 13:42 |
Oh, okee. Ik wist niet dat zoiets bestond ![]() | |
James1988 | zaterdag 16 juli 2016 @ 14:57 |
HTM gebruikt ze volgens mij ook. | |
Adrie072 | zaterdag 16 juli 2016 @ 15:04 |
Mooie rit! Hoe zit het met het aantal reizigers op dit traject? Brennero lijkt me niet een drukke bestemming, veel doorgaande reizigers naar Italië? Nog een tip voor n video in winterse omstandigheden? | |
dennistd | zaterdag 16 juli 2016 @ 15:13 |
volgens mij zijn op tramlijnen vrijwel alle wissels klapwissels, behalve als ze elektrisch bediend worden. Op spoorlijnen zie je ze vrijwel niet vanwege het zwaardere spoor (waardoor ze veel moeilijker klappen). | |
Peterselieman | zaterdag 16 juli 2016 @ 18:43 |
Een bericht over de toelating van de R-NET FLIRT op Somda:http://www.somda.nl/forum(...)Flirt3-treinstellen/ Werkt het goed, is het weer niet goed ![]() | |
MTL | zaterdag 16 juli 2016 @ 20:23 |
Oeps. Ik neem aan dat het probleem is dat het letsel kan veroorzaken? | |
greavy | zaterdag 16 juli 2016 @ 21:56 |
Nou, vandaag even bij P&O gekeken voor de Melzo, kwam er toch langs tijdens het 'rondje haven'. De volgende, vrij unieke, combinatie kunnen vastleggen voor de verzameling 'verschillende kleuren RRF bij P&O Europoort'![]() RRF 17 + RRF 104 + Melzo-shuttle + RRF 108 16 Juli 2016 - Vandaag was ik weer even in de Rotterdamse havens te vinden. Tijdens het rondje havens kwamen wij uit bij de P&O Europoort, waar de Melzo-shuttle met de RRF 104 voorop gereed stond. De motoren draaiden, de frontseinen stonden aan, en de machinist was ter plaatse. Na ruim 45 minuten had de trein nog geen meter gereden, en raakte het geduld rustig op. Uiteindelijk vertrokken wij nog even om te kijken of er activiteit bij de Cobelfret in de Botlek was, maar zover kwamen wij niet, want er was een DB Cargo-bediening bezig. Zie vorige foto. Daarna toch maar terug naar P&O, en bij aankomst viel ons iets vreemds op: er stond een V100 voor de RRF 104. Snel een stek opzoeken, maar door werkzaamheden waren de keuzes beperkter. Na bijna een halfuur wachten kwam dan eindelijk de trein in beweging, met voorop de reddende engel, de RRF 17. Aan de lok zit direct de defecte 104, en helemaal achteraan en geheel buiten beeld de 108. Voor zover mij bekend hebben de Reeks 73'en geen radiografische besturing, dus zonder een tweede man kon er ook niet geduwd met de RRF 108 worden. | |
greavy | zaterdag 16 juli 2016 @ 22:07 |
Owh, gaat iets mis met de posting. Hierbij de eerste 2 foto's, die voor de RRF-trein geklikt werden: 16 Juli 2016 - DB Cargo 6441 vertrekt vanaf de stamlijn bij Kemira met een fraai en erg lange keteltrein met Methanol richting Emplacement Europoort. En als afsluiter in de havens: 16 Juli 2016 - Volgens de website van de EMO was de kolentrein 49525 van Rheincargo op tijd gereed voor vertrek, dus werd nog even gekeken of er binnen afzienbare tijd een trein moest vertrekken. Eenmaal aangekomen in de Maasvlakte bij de EMO stond de lok al gereed om de trein uit te halen, en na circa 20 minuten wachtten kwam er beweging in de trein. Hier is de RheinCargo DE675 vertrokken vanaf de EMO Maasvlakte met een beladen kolentrein naar het Duitse Moers. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-07-2016 23:24:23 ] | |
b2py | zondag 17 juli 2016 @ 08:49 |
Ik neem aan dat het aantal doorgaande reizigers naar Venetië en verder significant genoeg is, zeker in de zomermaanden. | |
Peterselieman | zondag 17 juli 2016 @ 11:23 |
Fraai, greavy | |
Peterselieman | zondag 17 juli 2016 @ 11:24 |
vermoedelijk wel ja | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 01:17 |
Wat is het stil hier... Kijken of een probeerselplaatje van mij de boel wakker kan schudden ![]() ![]() Vanavond als testplaatje gemaakt met mijn nieuwe Galaxy S7 (kijk mij eens ![]() | |
James1988 | maandag 18 juli 2016 @ 01:30 |
Bah, bussen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 18 juli 2016 @ 01:33 |
Bussen ![]() | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 01:41 |
Tja, een trein op het stationsplein in Enschede is niet zo'n heel strak plan ![]() Een tram zou wel kunnen: ik zat op lijn 3 naar Glanerbrug en daarvan is 6,5km lang vrije busbaan. Kun je mooi tramsporen in frezen ![]() | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 11:29 |
De pimpel rijdt van woensdag t/m vrijdag een 'zomerdienstregeling'. Een mooi bedacht woord voor alternatief materieel waarvan de airco niet uitvalt. Nederlands materieel (zal wel ICM worden) tot Bentheim en vanaf daar ander Duits materieel: https://www.nsinternation(...)+tot+en+met+22+juli+ | |
derLudolf | maandag 18 juli 2016 @ 11:38 |
Welk materieel zullen ze in D gebruiken dan? Zijn de Pimpel rijtuigen anders dan de gewone IC rijtuigen? | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 12:09 |
Waarschijnlijk rijtuigen zonder meerspanningsomzetter: die schijnt namelijk de problemen op te leveren als er (door de airco) veel stroom gevraagd wordt. In Nederland wordt er door de loc aan de rijtuigen gewoon de 1500V DC van de bovenleiding doorgegeven, terwijl in Duitsland de 15kV door de loc omgezet wordt in 1000V, maar wel de frequentie van 16,7Hz houdt. Daarnaast komen ook nog 1000V 50Hz, 1500V 50Hz en 3000V DC voor. Die omzetter moet dus flink wat spanningen aankunnen. Een omzetter die alleen voor 1000V 16,7Hz geschikt is zal veel simpeler uitgevoerd zijn, en daardoor ook een stuk robuuster zijn. | |
James1988 | maandag 18 juli 2016 @ 17:02 |
Er is een mijlpaal bereikt op de Great Western Mainline, de spoorlijn van London Paddington naar Bristol/Cardiff/Exeter/Penzance, die op dit moment geëlektrificeerd wordt. De bovenleiding is ingeschakeld tussen Reading en Didcot, waardoor twee Class 800-treinen daar voor het eerst op elektriciteit i.p.v. diesel hebben kunnen rijden. | |
James1988 | maandag 18 juli 2016 @ 17:22 |
![]() Oei. | |
derLudolf | maandag 18 juli 2016 @ 17:25 |
Aha, duidelijk | |
derLudolf | maandag 18 juli 2016 @ 17:26 |
Da hoort nie. | |
Prins_Pils | maandag 18 juli 2016 @ 21:34 |
Wéér een spoorstaafbreuk op de Moerdijkbrug. | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 21:45 |
Gaat lekker daar... Misschien maar een weekje plat gooien en alle spoorstaven vervangen | |
spectrumanalyser | maandag 18 juli 2016 @ 21:55 |
verkeerd topic ![]() | |
James1988 | maandag 18 juli 2016 @ 21:58 |
Olielampje? Filerijden? Motoruitleesadapter? Carterpanpakking? Volgens mij zit je verkeerd. ![]() | |
Prins_Pils | maandag 18 juli 2016 @ 21:58 |
Autotopic is een deurtje verder ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 18 juli 2016 @ 22:02 |
nouja ik ga morgen dus met de trein van Alkmaar naar Den Helder ![]() en 28 juli ben ik douanier in een TGV die in Alkmaar komt te vertrekken. 'huh?' Ja, voor filmopnamen komt er een TGV in Alkmaar. | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 22:58 |
Hmm, dan zit ik in Oost-Duitsland.... | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 22:59 |
Over Duitsland gesproken: bij Würzburg heeft een man met een bijl om zich heen geslagen in een Regionalzug. Twintig gewonden..... http://www.spiegel.de/pan(...)etzte-a-1103596.html http://www.bild.de/news/2(...)g-46881746.bild.html | |
bork | maandag 18 juli 2016 @ 23:20 |
Minder, waar gaat de reis naar toe Dennis? Ik ga morgen met jr. naar Koblenz en dan vrijdag naar Freiburg waar mevr. Bork vanmiddag is aangekomen. (werkt daar aan proefschrift). | |
Peterselieman | maandag 18 juli 2016 @ 23:32 |
rara, wat klopt er niet in dit document? http://lemmer-delfzijl.nl(...)we_brug_Zuidhorn.pdf | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 23:36 |
Drie zwaargewonden, een lichtgewonden, veertien mensen in shock en een door de politie doodgeschoten dader: https://www.facebook.com/(...)eos/957279667713929/ | |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 23:38 |
De wolken zijn exact hetzelfde terwijl het standpunt toch echt anders is?
| |
Peterselieman | maandag 18 juli 2016 @ 23:39 |
| |
dennistd | maandag 18 juli 2016 @ 23:40 |
Naar Rauda (tussen Gera en Jena, ten zuiden van Leipzig). Met de rest van het gezin, dus heel erg veel treinen zal het wel niet gaan worden (maar dat heb ik in maart ook al gedaan in het Schwarzwald). | |
bork | maandag 18 juli 2016 @ 23:47 |
allebei hebben ze leuke trammetjes ![]() Viel Spass ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-07-2016 23:53:21 ] | |
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2016 @ 11:31 |
Ze laten vandaag af en toe een setje DDM-1 rijden ter ondersteuning van de Berlijntrein ![]() Eerst een slagje Amsterdam-Amersfoort en op dit moment een slag Amsterdam-Deventer | |
derLudolf | dinsdag 19 juli 2016 @ 11:35 |
Oja want dit hebben wel airco natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2016 @ 11:37 |
Er zit kekke rijwindkoeling in ![]() | |
derLudolf | dinsdag 19 juli 2016 @ 12:05 |
Alleen beneden zitten raampjes die loa kunnen toch? | |
dcm360 | dinsdag 19 juli 2016 @ 12:11 |
Boven zitten geloof ik ventilatieschuiven. Geloof ik, want het is even geleden dat ik in zo een ding gezeten heb. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2016 @ 12:13 |
Volgens mij wel ja. Bij DD-AR is het iig wel zo. | |
Bitlord | dinsdag 19 juli 2016 @ 12:15 |
Ik draaide die altijd dicht omdat het zo'n hinderlijk geluid opleverde. | |
Ajaxfan | dinsdag 19 juli 2016 @ 13:11 |
http://www.prorail.nl/schiphol Kijk je naar de kop en vooral het laatste deel: Schiphol (maandag 1 t/m dinsdag 9 augustus EN dinsdag 2 augustus) Oh toch wel aangezien dat binnen die 1 t/m 9 augustus valt. ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2016 @ 13:13 |
Dat komt omdat op 2 augustus ook het deel Schiphol - Sloterdijk gestremd is. Op de andere dagen rijden daar wel treinen. Schiphol-Duivendrecht/Bijlmer ArenA is wel de hele periode gestremd | |
Ajaxfan | dinsdag 19 juli 2016 @ 13:14 |
Las verkeerd inderdaad. Het staat er alleen wat raar zo. Moet ik wel even op gaan letten wat het gevolg daarvan is bij de sprinter Vathorst - Hoofddorp. Die zal dan tot CS gaan denk ik? | |
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2016 @ 13:26 |
die dag wel ja | |
Ajaxfan | dinsdag 19 juli 2016 @ 15:01 |
Muchos Gracias. | |
jelmer8 | dinsdag 19 juli 2016 @ 15:29 |
Is de reden dat er vervangende treinen nu rijden de airco? Ze rijden al een paar weken met andere slagen. Volgnens mij heeft het te maken met het feit dat de ICB nu vol zit met reserveringen. | |
Prins_Pils | dinsdag 19 juli 2016 @ 17:12 |
De vervangende treinen om de airco rijden pas vanaf morgen t/m vrijdag. Dit zijn nu inderdaad voortreinen in verband met de reserveringen. | |
spectrumanalyser | dinsdag 19 juli 2016 @ 17:49 |
DDM1 heeft een rit gemaakt naar Amersfoort vanaf Amsterdam Centraal. Dat zal best warm geweest zijn daarbinnen. | |
derLudolf | dinsdag 19 juli 2016 @ 18:35 |
Oké. Kunnen ze de rijdende treinen niet langer maken? | |
dennistd | dinsdag 19 juli 2016 @ 19:44 |
Zou kunnen, maar dan zou DB meer rijtuigen moeten stellen (waardoor er nog minder reserve is voor defecte airco's). Een andere optie zou ICR zijn, maar dat kan maar tot Bentheim (als het überhaupt nog UIC-modus heeft). Ook zit je dan met het rangeren van rijtuigen in Bentheim waarvoor een rangeerder gesteld zou moeten worden. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2016 @ 19:57 |
NS heeft nauwelijks tot geen reserve bij het ICR (op papier ten minste) | |
dennistd | dinsdag 19 juli 2016 @ 20:02 |
Wat DDM-rijtuigen dan ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juli 2016 @ 00:12 |
Gewoon voor het eerst hebben kunnen rijden toch? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juli 2016 @ 08:21 |
Wist iemand hier trouwens al dat California High Speed Rail al echt van start is? De bouw dan. Er worden snelwegen verlegd en bruggen gebouwd. Ik dacht dat het nog wel een eeuw of drie zou duren voor de financiering rond zou zijn maar Phase 1 is schijnbaar praktisch helemaal goedgekeurd. Alleen vraag ik me af of ze die 350km/u wel gaan halen die nodig is om de reistijd te garanderen. | |
b2py | woensdag 20 juli 2016 @ 08:30 |
Er worden delen aangelegd, over een half uur komt de kpn man internet fixen daarna zal ik je iets uitgebreider briefen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juli 2016 @ 08:35 |
Ik ben vandaag in het Capitol Building in Sacramento geweest dus ik kan die briefing zelf geven schatje. | |
Dr_Flash | woensdag 20 juli 2016 @ 09:10 |
350 km/h is best veel ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2016 @ 09:40 |
Dat de bouw op een deel is begonnen wist ik, maar er is toch een probleem met stukken conventioneel spoor? Dat drukt de kosten maar maakt het traject te langzaam geloof ik. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juli 2016 @ 09:57 |
Het is niet de bedoeling dat er gebruik gemaakt wordt van conventioneel spoor. Of in ieder geval niet op het HSL-stuk. Andersom wel; Conventionele treinen gaan zoveel mogelijk gebruik maken van het HSL-spoor zolang dat nog niet exclusief in gebruik is voor HST's. | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 juli 2016 @ 10:00 |
Gisteravond tievesbende op Gare du Nord http://www.hln.be/hln/nl/(...)toord-na-brand.dhtml | |
Ajaxfan | woensdag 20 juli 2016 @ 10:57 |
Men beginne met dit:En eindige met dit: Aka heuy zooitje in de avondspits. ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 20 juli 2016 @ 11:05 |
En hoe lang gaat technisch onderzoek duren ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 juli 2016 @ 11:06 |
Het is wel warm weer hè, dus pas vanaf een uurtje of 18 kun je buiten weer bezig zijn ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 20 juli 2016 @ 11:10 |
Elk half uur werk compenseren met een uur pauze want hé tropenrooster. Ideale dag qua weer om Zandvoort onbereikbaar te maken. ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 20 juli 2016 @ 11:11 |
En dan is het 6 uur schafttijd, rustig aan in het warme weer | |
MTL | woensdag 20 juli 2016 @ 11:11 |
Goh, alweer? Gisteren lag ie ook al op z'n gat, toen mochten alle intercity's en sprinters met geel knipper vanaf Amsterdam richting Sloterdijk vertrekken. Dat schoot niet echt op omdat natuurlijk elke machinist ging bellen: eh, waarom geel knipper? En daarna de conducteur op moest piepen dat ie kon vertrekken omdat er bij geel knipper geen vertreklicht brandt. Uiteraard kijkt er niemand naar het lampje bovenop de porto om te checken of er nog een gesprek bezig was, dus toen er voor de derde keer ingebroken werd op de portotest die mijn HC probeerde te doen, heb ik maar even antwoord gegeven op de vraag waarom het vertreklicht niet brandde. Het was daarna lang genoeg stil om de portofoontest met mijn HC op de juiste manier af te ronden. Iets met etherdiscipline... ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 juli 2016 @ 11:13 |
Ik werkte vroeger bij een boer in de lelies, de knoppen verwijderen. Ben daar wel es op dit soort dagen om half 5 begonnen, tot een uur of 10. Daarna was het al te warm (normaal werd gewerkt van 7:30-12:00) | |
Dr_Flash | woensdag 20 juli 2016 @ 11:15 |
Iets met archaïsche apparatuur ja. | |
MTL | woensdag 20 juli 2016 @ 11:24 |
De apparatuur is net een jaartje oud. De techniek is echter nog altijd van het jaar nul inderdaad: analoge portofoons. Digitale portofoons zouden niet mogelijk zijn omdat er dan geen snel contact meer mogelijk zou zijn met bijvoorbeeld Veiligheid&Service of de procesleider perron, wat de veiligheid niet ten goede zou komen. Maar goed, ik weet verder niets van portofoons, dus in hoeverre dat allemaal klopt weet ik niet. | |
derLudolf | woensdag 20 juli 2016 @ 11:27 |
Analoog is soms veiliger ja ![]() ![]() | |
Maegrim | woensdag 20 juli 2016 @ 12:09 |
D'r rijdt net een nieuwe ICD sandwich met nieuwe lokken 024 en 025 van de Watergraafsmeer naar Breda, misschien leuk voor de fotograven ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juli 2016 @ 12:10 |
Arriva moet voorlopig weer een stelletje missen na een aanrijding met een minikraantje bij Sinderen (Tussen Varsseveld en Doetinchem) http://www.112oostgelderl(...)fmachine-in-sinderen | |
dennistd | woensdag 20 juli 2016 @ 13:02 |
Vanwege de warmte en de daarbij elk jaar terugkerende aircoproblemen is vanaf vandaag tot en met vrijdag de IC Amsterdam-Berlijn in tweeën geknipt: van Amsterdam Centraal tot Bad Bentheim wordt er ICM ingezet, en op het Duitse deel Bad Bentheim-Berlijn heeft DB vervangend intercitymaterieel ingezet. ICM's 4215 en 4027 zijn als IC 141 op weg van Amsterdam Centraal naar Bad Bentheim en passeren hier met bijna +15 het voormalige Stellwerk Gildehaus, waar de zon net iets te ver doorgedraaid is. | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 juli 2016 @ 13:12 |
Maar wat is dat nou voor gekloot ieder jaar, juist als je de Airco nodig hebt laat ie het afweten... ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 juli 2016 @ 13:13 |
Schade lijkt mij nog mee te vallen ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 20 juli 2016 @ 14:07 |
Blijkbaar reparatie nodig tussen Sloterdijk en Hoorn, twee treinen uitgevallen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 juli 2016 @ 15:08 |
Iets te ver voor wat? ![]() | |
dennistd | woensdag 20 juli 2016 @ 15:18 |
Voor een foto waarbij de hele trein in de zon zit. Daar had ik op gehoopt, maar nu is de zijkant helemaal schaduw. Met nabewerking heb ik het nog aardig opgepoetst, maar zo mooi als het plan was is het natuurlijk niet geworden... | |
Prins_Pils | woensdag 20 juli 2016 @ 16:53 |
Nou en, leuke plaat ![]() | |
b2py | woensdag 20 juli 2016 @ 17:13 |
Morgen en vrijdag de gehele dag ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 20 juli 2016 @ 17:19 |
Drie dagen in zoveel jaar noem ik niet vaak ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 juli 2016 @ 17:53 |
Voor een nog betere foto? Ik vind het zo al een zeer fraai plaatje | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juli 2016 @ 18:49 |
Staat iets verder terug uitgelegd. | |
dennistd | woensdag 20 juli 2016 @ 23:00 |
Altijd handig, zo'n klok ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2016 @ 23:42 |
Worden er überhaupt nog klokken gerepareerd sinds DB die eenregelige digitale displays ophangt? Soms is zelfs een klok die nog werkt met een kruis afgeplakt. | |
Prins_Pils | woensdag 20 juli 2016 @ 23:46 |
Die eenregelige schempjes zijn er alleen op kleine en beetje-kleine stations dus er zullen zeker nog klokken worden gerepareerd. | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2016 @ 23:48 |
Ja ik bedoelde natuurlijk de klokken op stations waar die eenregelige schermen zijn opgehangen hè. | |
Prins_Pils | woensdag 20 juli 2016 @ 23:50 |
Oh. Vast niet, is mijn indruk ook ![]() | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 00:18 |
Ja, eh, we hadden een beperking, we wisten (en weten) niet waarom, maar eh, het is voor voorbij he... | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 00:37 |
De rest van de foto's van vanmorgen: In Bad Bentheim moest overgestapt worden tussen de ICM's en de vervangende DB-stam, in trek-duw-formatie om omlopen te voorkomen. Door de verbouwing van de perrons is de lift momenteel niet aanwezig en is de trap niet veel breder dan 1,5m: het overstappen nam dan ook ruim 20 minuten in beslag... Om 9.58u werd uiteindelijk met +30 vertrokken naar Berlijn. De Westfalenbahn (die maar op het nog in verbouwing zijnde spoor 3 neergezet was) vertrok enkele minuten later. Tijdens het wachten op de ICM's die onderweg naar Bad Bentheim waren ging de overweg dicht. Het waren niet de verwachte Koplopers, maar het was de HSL 1832 met een sleep ketelwagens van České dráhy, de Tsjechische nationale spoorwegmaatschappij. Na vertrek van de Intercity naar Berlijn en de Regionalbahn naar Bielefeld zag ik dezelfde sleep CD-ketelwagens weer staan, maar nu met de door HSL Duitsland van Railpool geleasede 185 671-5 als trekkracht. Links zijn de ICM's nog te zien, terwijl in het midden nog een Krol aan het werk is op spoor 3. Aangezien er doorgaand Amsterdam-Bentheim wordt gereden zijn er vier composities nodig. Als IC 143 komen de ICM's 4204 en 4016 langs Gildehaus op weg naar Bad Bentheim, waar al een trek-trek-stam van DB staat te wachten voor de verdere reis naar Berlijn. | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 00:39 |
Dit is trouwens de ingang naar de tunnel in Bentheim op het moment, waar dus alle reizigers omlaag/omhoog moeten (gelukkig niet gelijktijdig....):![]() | |
Prins_Pils | donderdag 21 juli 2016 @ 00:40 |
Bedankt voor de foto's ![]() | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 00:47 |
Alsjeblieft ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 juli 2016 @ 04:49 |
De tering, ik ben echt in bumfuck nowhere beland om morgen met een stoomtrein ergens heen te gaan. 7100 inwoners aan de pacifische kust. Fort Bragg. Totaal nutteloos. Beton d'rop. | |
derLudolf | donderdag 21 juli 2016 @ 05:27 |
Mooie foto's Dennis ![]() | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 08:13 |
Nee, dat is de binnenkant van de deur die je ziet | |
Ajaxfan | donderdag 21 juli 2016 @ 13:14 |
Het is vol in de zomervakantie en wat doet Schiphol dus:
| |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 13:24 |
Dit reed wel vanmorgen (zij het met wat vertraging): | |
b2py | donderdag 21 juli 2016 @ 13:24 |
Leuk Dennis ![]() | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 13:24 |
Zo, binnen twee seconden het hele filmpje bekeken ![]() | |
Adrie072 | donderdag 21 juli 2016 @ 13:34 |
Fraai filmpje, mooi groen gebied zo te zien met de drone. | |
b2py | donderdag 21 juli 2016 @ 13:34 |
Oh het ging om de foto's ![]() | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 13:36 |
Noord Oost Twente is zeker mooi ![]() Dat snap ik ook ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2016 @ 14:46 |
Ik heb pas nog in een stoomtrein gezeten ZONDER krijskinderen erin ![]() ![]() Maar veel plezier vast ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2016 @ 14:49 |
Dat wordt lachen natuurlijk ![]() | |
tripel7 | donderdag 21 juli 2016 @ 16:05 |
Justitie vervolgt NS vanwege fraude bij aanbesteding Limburg. | |
Peterselieman | donderdag 21 juli 2016 @ 16:06 |
Arriva ![]() Betaalt mij even het hele bedrag terug naar aanleiding van een restitutieverzoek, terwijl ik recht heb op de helft ![]() | |
_JdM_ | donderdag 21 juli 2016 @ 20:21 |
Er stoppen geen treinen te Rijssen ivm de ondergelopen perrontunnel. Er rijden bussen van en naar Holten en Wierden. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2016 @ 20:23 |
http://nos.nl/artikel/211(...)aald-in-rijssen.html ![]() | |
boriq | donderdag 21 juli 2016 @ 20:23 |
Rijssen kennende zullen ze het daar wel over 'de zondvloed' hebben ![]() edit: en ook nog de Ark van Noach in het artikel van de NOS ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 21 juli 2016 @ 20:29 |
Ja die bui ontstond dus pas vlak ná Deventer he, hier nog steeds geen druppel gehad ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2016 @ 20:42 |
Gisteren loste de bui ook al vlak voor Deventer op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2016 @ 20:45 |
Heb jij nog een leuke foto voor de volgende OP Pilsie? ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 21 juli 2016 @ 21:14 |
Oei! Eem kijkm ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 21 juli 2016 @ 21:15 |
Jep! Vol! |