ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het ironische is dat ProRail wel iets kan eisen maar dat Nintendo dat spel officieel nog nooit heeft uitgebracht in NL. Ben ook benieuwd of het in andere landen ook zo'n probleem is
Op dinsdag 12 juli 2016 16:07 schreef b2py het volgende: Het ironische is dat ProRail wel iets kan eisen maar dat Nintendo dat spel officieel nog nooit heeft uitgebracht in NL. Ben ook benieuwd of het in andere landen ook zo'n probleem is
Ja, daar wonen geen mensen denk ik Tuurlijk is het daar ook een probleem. Nintendo moet dat gewoon niet doen, simpel zat. Het maakt niet eens uit of het spel al of niet hier of daar is uitgebracht. ZIJ zetten die poppetjes neer.
Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau
Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz.
Op dinsdag 12 juli 2016 16:21 schreef James1988 het volgende: Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau
Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz.
Ik snap t spel niet. Er zitten steeds van die beestjes in de buurt, maar als ik dan met AR ga kijken zie ik niks...
Op dinsdag 12 juli 2016 16:21 schreef James1988 het volgende: Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau
Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz.
Mensen moeten eens zelf nadenken, hun kinderen opvoeden en accepteren dat avontuur ook gevaarlijk kan zijn.
Man man man, stel je voor dat ze hier (ik woon in Duitsland) in de bergen elk wandelpad zouden testen en zouden afkeuren als je er niet met een rolstoel langs kan of bij een misstap van een rotswand dood kan vallen. Nee, buiten zijn is gevaarlijk als je dom doet maar 365 dagen per jaar binnen zitten is ook niet gezond.
En is er op het spoor niet al genoeg veiligheidsfetish? Met de TGV die niet eenmalig naar Valkenburg kon omdat dan misschien één deur niet langs het perron past? Met dat elk weekend het halve spoornet plat moet omdat het te gevaarlijk zou zijn om aan één spoor te werken terwijl het spoor ernaast in gebruik is? Met dat in de winter een ProRail-team met de auto moet komen om een vastgevroren wissel los te bikken omdat het voor een machinist zogenaamd te gevaarlijk is om de cabine te verlaten? Met dat een machinist die een zwaan voor z'n stilstaande trein helpt een berisping krijgt omdat hij zonder toestemming... ?
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 18:13:14 ]
Mensen moeten eens zelf nadenken, hun kinderen opvoeden en accepteren dat avontuur ook gevaarlijk kan zijn.
Man man man, stel je voor dat ze hier (ik woon in Duitsland) in de bergen elk wandelpad zouden testen en zouden afkeuren als je er niet met een rolstoel langs kan of bij een misstap van een rotswand dood kan vallen. Nee, buiten zijn is gevaarlijk als je dom doet maar 365 dagen per jaar binnen zitten is ook niet gezond.
dat vind ik een rare vergelijking. Als er mensen op/naast het spoor lopen vanwege ee spelletje hebben duizenden mensen last van omdat treinverkeer wordt platgelegd. Dat iemand van een berg afdondert heeft voor anderen geen gevolgen
dat vind ik een rare vergelijking. Als er mensen op/naast het spoor lopen vanwege ee spelletje hebben duizenden mensen last van omdat treinverkeer wordt platgelegd. Dat iemand van een berg afdondert heeft voor anderen geen gevolgen
During game play, please be aware of your surroundings and play safely. You agree that your use of the App and play of the game is at your own risk, and it is your responsibility to maintain such health, liability, hazard, personal injury, medical, life, and other insurance policies as you deem reasonably necessary for any injuries that you may incur while using the Services. You also agree not to use the App to violate any applicable law, rule, or regulation (including but not limited to the laws of trespass) or the Trainer Guidelines, and you agree not to encourage or enable any other individual to violate any applicable law, rule, or regulation or the Trainer Guidelines.
Without limiting the foregoing, you agree that in conjunction with your use of the App you will not inflict emotional distress on other people, will not humiliate other people (publicly or otherwise), will not assault or threaten other people, will not enter onto private property without permission, will not impersonate any other person or misrepresent your affiliation, title, or authority, and will not otherwise engage in any activity that may result in injury, death, property damage, and/or liability of any kind.
Ofwel: de mensen die gaan spoorlopen, snelweglopen of wat dan ook zijn in overtreding van de EULA en mogen uit het spel worden gegooid.
S-BAHN ÖFFNET SICH ZUR FALSCHEN SEITE, FAHRGAST STÜRZT AUF GLEISE
Dresden / Meißen - Wie konnte das passieren? Ein Rentner (74) war am Sonntagmorgen mit der S-Bahn von Dresden Richtung Meißen unterwegs.
Am Haltepunkt Trachau wollte er aussteigen. Allerdings öffnete die Tür auf der falschen, der bahnsteigabgewandten Seite.
Er trat heraus und stürzte ins Gleisbett. Beim Aufprall verletzte sich der Mann so stark, dass er zur Behandlung ins Krankenhaus gebracht werden musste.
Warum jedoch die Tür auf der falschen Seite aufging, ist noch nicht geklärt.
Die Bundespolizei ermittelt wegen fahrlässiger Körperverletzung und sucht Bahnreisende als Zeugen des Vorfalls.
In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid.
Zoiets overkwam mij wel eens in Antwerpen-Berchem. Ik opende de verkeerde treindeur en wilde uitstappen (ik was met mijn hoofd ergens anders) maar bedacht me wel op tijd dat het 'wel erg donker was voor een perron'. Gelukkig was er aan de andere kant nog een deur.
Dan vind ik vooral mezelf heel erg stom. Het zou niet in me opkomen om dan de spoorwegen aan te klagen.
Waarom moet de wereld ook zo idiot proof gemaakt worden? Als je dom genoeg bent om onder een trein of auto te komen terwijl je naar Pokémon op je telefoon aan het zoeken bent is het wellicht beter als de evolutie gewoon zijn werk doet
In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid.
Is dat laatste nou echt nodig?
mishandeling maak jij ervan. Toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel door schuld, kan het best zijn.
mishandeling maak jij ervan. Toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel door schuld, kan het best zijn.
Ik denk dat de machinist, als die de gevangenis in moet, er heel blij mee is als jij hem komt vertellen dat het niet vanwege mishandeling maar vanwege 'toebrengen van lichamelijk letsel' is.
In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid.
Is dat laatste nou echt nodig?
Volledig terecht, zie je het al voor je met een slechtziende of blinde?
Ik denk dat de machinist, als die de gevangenis in moet, er heel blij mee is als jij hem komt vertellen dat het niet vanwege mishandeling maar vanwege 'toebrengen van lichamelijk letsel' is.
En ik denk dat jij veel te hard van stapel loopt. De politie doet onderzoek naar wat er mis gegaan is, en of er misschien sprake is van verwijtbaar handelen. Daar moeten ze dan een naampje aan hangen en dat wordt dit
Volledig terecht, zie je het al voor je met een slechtziende of blinde?
Een blinde heeft een taststok en voor slechtzienden is er een contraststreep op het perron. Ja, ook op dat ene station waar het hier om gaat. En sowieso moet je oppassen om niet in de spleet tussen trein en perron te stappen.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 19:14:29 ]
Op dinsdag 12 juli 2016 22:22 schreef Maegrim het volgende: in duitsland opent het spul toch aan beide kanten, of is dat alleen het spul dat ook hier rijdt?
Alleen het spul wat naar het buitenland gaat voor zover ik weet.
quote:
Op dinsdag 12 juli 2016 22:25 schreef J.B. het volgende: Ontgrendelen bij UIC ook niet beide deuren automatisch bij een snelheid onder de 5 km/u?
Ja, behalve wanneer het spul is uitgerust met Tb0 of een ander extra systeem.
De mogelijke oorzaak van de treinramp in Italië is het ontbreken van een waarschuwingssysteem in de treinen. Daardoor kwam het spoorpersoneel er waarschijnlijk te laat achter dat er twee treinen op een spoor reden.
Gisteren botsten twee treinen frontaal op elkaar in de buurt van de stad Bari.Bij het ongeluk vielen zeker 27 doden en 50 gewonden.
Inmiddels is een van de zwarte dozen uit de locomotieven gevonden.De politie hoopt met de informatie daaruit verdere vragen te kunnen beantwoorden.Het treinongeluk is een van de dodelijkste in jaren in Italië.
Hoe de treinen tegelijkertijd op hetzelfde spoor terechtkwamen is nog niet duidelijk. Italiaanse media wijzen erop dat er geen automatisch waarschuwingssysteem aanwezig was in de verouderde treinstellen. Het spoorpersoneel moet elkaar telefonisch informeren als er een trein vertrekt van een station.
Verouderde treinstellen? Een Lint-achtige en een FLIRT kan ik geen verouderde treinstellen noemen, hooguit een jaar of 15 oud En seinen staan er blijkbaar ook niet?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Prorail is op de juridische toer vandaag; na de aangifte tegen de vloggers op de Veolia-trein is het deze keer een drone-piloot die de juridische tak van prorail achter zich aan krijgt:
quote:
ProRail doet aangifte tegen dronevlieger ProRail heeft aangifte gedaan tegen een dronevlieger. De dronevlieger voerde in mei een nachtvlucht boven het rangeerterrein Kijfhoek uit.
Het vliegen met drones boven een spoorwegterrein en vliegen in de nacht is verboden. Een drone kan de veiligheid van het spoorverkeer in gevaar brengen. Zeker ook omdat er op Kijfhoek wagons met gevaarlijk stoffen aanwezig zijn. Daarom wordt het aangemerkt als een strafbaar feit en doet ProRail aangifte.
Daarnaast hebben ze in Utrecht ook een nieuwe versie van indienststelling-data online gezet: PDF Wat ik mij afvraag; welk hogesnelheidswissel zou terug geplaatst moeten worden in/bij Diemen?
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat er op dat lijntje helemaal geen sprake is van treinbeveiliging en interlocking: treindienstleiders bellen elkaar op om te zeggen welke treinen ze laten vertrekken.
Op woensdag 13 juli 2016 13:44 schreef b2py het volgende: Gaasperdammerweg zijn eruit gehaald voor de verbinding A1 - A9 en die worden teruggeplaatst
Het gaat om de wissels die van de buitensporen tussen Weesp en Diemen leiden naar de sporen van de Zuidtak van de ringspoorbaan bij Amsterdam. De treinen Groningen/Leeuwarden-Den Haag rijden richting Duivendrecht daaroverheen en in beide richtingen gebruikt de sprinter Almere Oostvaarders-Hoofddorp die wissels.
Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten?
Op woensdag 13 juli 2016 15:31 schreef boriq het volgende: Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten?
Er lagen vroeger al hogesnelheidswissels, die zijn verwijderd om de nieuwe aansluiting A1 - A9 te kunnen maken en nu dat zo voldoende gevorderd is worden die hogesnelheidswissels weer teruggelegd.
Op woensdag 13 juli 2016 15:31 schreef boriq het volgende: Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten?
snellere varianten heeft niet heel veel zin aangezien de snelheid tussen gaasperdammerweg en duivendrecht afwisselend 80 en 100 is
Komende vanaf Weesp van 130 km/h terug naar 80 km/h en dan naar 100 km/h kost ten opzichte van de situatie waarin van 130 km/h de tussenstap van 80 km/h wordt overgeslagen ongeveer een minuut rijtijd. De boog tussen de overloopwissels bij de Diem en de Muiderstraatwegaansluiting blijft helaas wel 80 km/h. Desondanks scheelt het toch best veel tijd.
Naar verwachting gaan de buitensporen van Weesp met de verbouwing ook naar 130 km/h alsmede de sporen in de dive-unders bij Weesp als station Weesp rond 2020 wordt verbouwd tot achtsporig station met vier inhaal- en vier perronsporen. Daar komt dan nog weer wat nieuwe winst vandaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 13-07-2016 15:59:01 ]
Op woensdag 13 juli 2016 15:42 schreef Mr_Klaasje het volgende: Komende vanaf Weesp van 130 km/h terug naar 80 km/h en dan naar 100 km/h kost ten opzichte van de situatie waarin van 130 km/h de tussenstap van 80 km/h wordt overgeslagen ongeveer een minuut rijtijd. De boog tussen de overloopwissels bij de Diem en de Muiderstraatwegaansluiting blijft helaas wel 80 km/h. Desondanks scheelt het toch best veel tijd.
opschakelen naar 100 doe ik niet eens. Komende vanaf weesp remmen naar 80 en dan laten rollen tot duivendrecht en dan ben je alsnog te vroeg
Er zit nu dan ook best een bak rijtijdmarge in de dienstregeling tussen Almere en Duivendrecht. Dat wordt vanaf december een stuk minder als de rijtijd Almere-Amsterdam Zuid 19 minuten wordt (de stop Duivendrecht vervalt voor Gn/Lw-Den Haag).
Het andere kwartier zal er een intercity Lelystad-Dordrecht gaan rijden die "extra" stopt in Almere Buiten en Duivendrecht om de pijn wat te verzachten.
Op woensdag 13 juli 2016 16:27 schreef Salatrel het volgende: daar stapt toch zeker in de spits aardig wat volk in en uit. En de spr zit al zo vol daar
Gewoon doorkarren
De IC's rijden tussen Diemen Zuid en Amsterdam Zuid nu bijna stapvoets. Daar is winst te behalen
Op spoordeelwinkel staan kaartjes voor ongeveer 22 euro met iets lekkers terwijl ik normaliter met de ov chip 50 euro zou moeten betalen. Waar zit het addertje?
Op woensdag 13 juli 2016 18:12 schreef 0906 het volgende: Op spoordeelwinkel staan kaartjes voor ongeveer 22 euro met iets lekkers terwijl ik normaliter met de ov chip 50 euro zou moeten betalen. Waar zit het addertje?
Op werkdagen mag je pas na 9 uur 's ochtends reizen
De rechtbank heeft ProRail in het gelijk gesteld in een kort geding dat door spooraannemer Strukton Rail was aangespannen. Strukton Rail was van mening dat ProRail ten onrechte de inschrijving van de aannemer op de aanbesteding van een onderhoudsgebied in Limburg ongeldig heeft verklaard. Op basis van het gunningsmodel was Strukton Rail de beoogde winnaar, maar ProRail besloot het contract voor het spooronderhoud aan Asset Rail te gunnen.
Strukton tekende bezwaar aan tegen de door ProRail gevolgde abnormaal lage inschrijvingsprocedure (ALI). Op basis hiervan oordeelde ProRail dat Strukton Rail op enkele onderdelen een ‘abnormale inschrijving, thans een irreële inschrijving’ had ingediend. De rechter heeft ProRail vorige week in het gelijk gesteld. Op basis hiervan hervat ProRail het aanbestedingsproces.
Daarnaast hebben ze in Utrecht ook een nieuwe versie van indienststelling-data online gezet: PDF Wat ik mij afvraag; welk hogesnelheidswissel zou terug geplaatst moeten worden in/bij Diemen?
Interessant. BetuweRoute in NL blijft Baseline 2 2.3.0d terwijl het derde spoor in Duitsland opgeleverd gaat worden met Baseline 3. Dat moet wel problemen op gaan leveren..
Op donderdag 14 juli 2016 09:39 schreef Peter het volgende: Dus omdat het vroegere zusterbedrijf van ProRail te goedkoop inschrijft, krijgen ze de opdracht niet gegund?
De toevoeging 'vroegere zusterbedrijf' ontgaat mij maar ja, ze hebben te goedkoop ingeschreven en krijgen daardoor de opdracht niet.
Ah. Weer lekker langs elkaar heen werken dus. Wat is het toch fijn hè, één uniform gezamenlijk Europees beveiligingssysteem dat overal gebruikt kan worden
Interessant. BetuweRoute in NL blijft Baseline 2 2.3.0d terwijl het derde spoor in Duitsland opgeleverd gaat worden met Baseline 3. Dat moet wel problemen op gaan leveren..
Treinen die een hogere baseline aankunnen, kunnen toch ook een lagere baseline aan. Alleen andersom werkt het niet. Toch een beetje als Word 2010 dat ook Word 1997 bestanden kan openen?
De theorie is weerbarstiger dan de praktijk. Zo was ook de verwachting dat ERTMS Level 2 baseline 2 specificatie ervoor zou zorgen dat systemen van verschillende fabrikanten met elkaar konden communiceren en soepel overliepen. Niets is minder waar helaas