Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 05-07-2016 15:01:40 ] | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:55 |
Berlijn ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:55 |
Le ordinateur est kaput | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:58 |
Hee ik sta helemaal niet in het lijstje van de OP! Kan dat misschien eventueel veranderd? ![]() (Want ik zag in #1000 dat ik eigenlijk best wel vaak in deze reeks gepost heb. ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 14:59:58 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:02 |
Goeie frontseinen wel, die meid rechts ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:02 |
In ieder geval aanzienlijk vaker dan Crientj en Flodder450, die versla ik zelfs met vlag en wimpel ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 15:04:25 ] | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:03 |
Computer says no | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:04 |
Wie? ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:04 |
Flodder heb ik überhaupt nog nooit op FOK! zien posten en Crientj hier nog nooit ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:05 |
Eruit halen dan maar? | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:05 |
jij ook altijd met jouw Engels ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:08 |
Je kent de woorden 'computer says no' toch wel? ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:09 |
Gisteravond nog op tv gezien ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:11 |
Ik denk niet dat iemand ze mist als je ze eruit haalt ![]() | |
Peter | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:13 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:26 |
Ik herinner me de tijd nog wel dat die twee hier meepostten. Broekie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:34 |
Nee Crientj moet blijven ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:35 |
Soberzo waarom zou je iemand eruit gooien ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:36 |
Er is wel iemand verdwenen uit de OP sinds ik hier post ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:55 |
Sorry maar het gaat er natuurlijk ook niet om of jij het kan lezen of er moeite voor moet doen en om heel eerlijk te zijn; Pech gehad en haal het maar door Google Translate.. Nederland heeft heel erg veel internationale expertise in huis maar op het gebied van stedelijke projecten zijn er internationaal gezien een groot aantal projecten waar het hele Schiphol-probleem mee vergeleken kan worden en ingenieurs voor ingezet kunnen worden. Dan zorg je er toch voor dat er zoveel mogelijk mensen over kunnen meedenken? Zelfs binnen Nederland stikt het van de niet-Nederlandstalige wetenschappers en ingenieurs die in dienst zijn van hogescholen, universiteiten en ingenieursbureaus. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:23 |
Sowieso, Dennis die over Nederlands begint ![]() | |
dennistd | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27 |
Twents is gewoon een dialect van het Nederlands hoor ![]() En Twents lezen heb ik nog wat meer moeite mee dan met Engels... Dat is toch meer een spreek- dan schrijfdialect. | |
bork | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:36 |
Doet 9 van de 10 gevallen wel pijn aan mijn oren wanneer een Nederlander in het Engels communiceert ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:41 |
Dat van mij is niet eens echt Twents, meer Nederlands met een zeer sterke Twentse tongval en wat Twentse woorden er tussendoor ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:30 |
Come, let us ook ienglies gaan speaken here because anders verstehen the studiebolletjes it not ![]() | |
MTL | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:13 |
Was sagen Sie? Ich verstehe er de balluh van! | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:26 |
Ik begrijp überhaupt alleen maar Nederlands. | |
MTL | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:29 |
Ja, dat sowieso ![]() Edit: oh. Wacht. Das Zugtopic. Raadplaatje: ![]() | |
b2py | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:30 |
I haven't cheese eaten from it. | |
b2py | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:37 |
Houten bielzen, afspanning, oude bevestigingsmaterialen, ik gok Limburg | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:46 |
Metro in een treinentopic? | |
MTL | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:48 |
Fout ![]() Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:53 |
Amsterdam, duidelijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:59 |
Bij Roosendaal ergens | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:01 |
Hoekse lijn? ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:11 |
Daar moest ik met die omschrijving ook aan denken maar waar loopt daar een vierbaansweg parallel aan? ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:12 |
Nou en, het is blik op spoorrails ![]() ![]() | |
MTL | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:22 |
We hebben een winnaar ![]() Kijkend vanaf Schiedam Nieuwland richting Schiedam Centrum. | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:22 |
En het is nog tof blik ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:23 |
Daar dus ![]() | |
b2py | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:29 |
NS verkoopt HTM weer terug aan de gemeente http://nieuws.ns.nl/nieuw(...)e-spoorwegen-in-htm/ | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:36 |
Vanaf 9 juli t/m 26 juli gaat het traject Zevenaar - grens dicht voor de ombouw naar 25 kV. Ook de Betuweroute zal dicht zijn. Goederentreinen worden omgeleid via de Brabantroute en via oost-Nederland, ICE's gaan via Venlo. https://www.prorail.nl/nieuws/volgende-stap-betuweroute | |
ReisT | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:42 |
Ah, die "verbetering" gaat nu eindelijk plaatsvinden? | |
b2py | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:52 |
Hoezo die apostroffen? | |
bork | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:33 |
![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:47 |
Ik heb me het voorbije uurtje vermaakt met dit cabineritje Deventer-Bad Bentheim. Opgenomen met een gopro waardoor je volle bak door Almelo en Oldenzaal lijkt te denderen ![]() Nou staat bijna heel Nederland al wel op youtube maar Hengelo-Bentheim ontbrak nog. Met een onfortuinlijke vogel op 56:00 en natte boel op 58:00, Dinkel overstroomd Dennis? Bad Bentheim krijgt eindelijk hogere perrons zo te zien, goede zaak want ik werd steeds zo moe van dat bergbeklimmen de trein in.. | |
dennistd | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:57 |
Vorige week stond de Dinkel flink hoog inderdaad. Zelfs nog wat hoger dan op deze beelden van een paar maanden terug: | |
Prins_Pils | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:09 |
Mooi filmpje ![]() Wat voor bereik heb je eigenlijk met die drone? Je vliegt een behoorlijk eind weg! | |
dennistd | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:23 |
Theoretisch wel iets van 5km, maar dan moet je echt bovenop een berg staan. Maximale wat ik gevlogen heb was zo'n 1,5km. | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:36 |
De IJssel bij Zutphen was ook over de Zomerdijk gestroomd zag ik vorige week ![]() | |
Flodder450 | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:43 |
hey joh, toen nou joh ben al tijden niet meer actief hier op fok, check eigs alleen nog weleens deze topicreeks( ![]() | |
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:52 |
Poah, gekwoot door Flodder ![]() Je bent dus geen inwoner van Bielefeld ![]() | |
Flodder450 | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:55 |
ha-haa i see what you did there Hebben jullie eigs wat met modelspoor ofniet? ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:56 |
Ik niet echt ![]() | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 00:07 |
Modelspoor doe ik alleen schaal 1:1 | |
dennistd | woensdag 6 juli 2016 @ 00:27 |
Die stond zaterdag aardig hoog tegen de kade aan inderdaad ![]() | |
Flodder450 | woensdag 6 juli 2016 @ 00:31 |
ahh, ik ben trouwens een week of 2 geleden bij de STAR geweest, ma had via de radio kaartjes gewonnen, dus pa, mn broer+neefje en ik dr naartoe, was geweldig! | |
dennistd | woensdag 6 juli 2016 @ 00:36 |
Zelf niet, in het verleden wel aan gebouwd bij een vriend. En zoiets als dit vind ik wel leuk om te zien: ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 00:47 |
Socios? | |
James1988 | woensdag 6 juli 2016 @ 01:15 |
Socios is een hoax ![]() | |
derLudolf | woensdag 6 juli 2016 @ 05:11 |
Nee iemand die belangen behartigd ![]() | |
ReisT | woensdag 6 juli 2016 @ 09:01 |
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn. | |
Mr_Klaasje | woensdag 6 juli 2016 @ 09:28 |
Alsnog had de spanningssluis in de Betuweroute naar een andere locatie verschoven moeten worden. Dat zou of een veel langer 15 kV-stuk inhouden of alsnog tot 25 kV leiden op een stukje. | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 09:48 |
Per saldo los je nu meer op, die ICE's zijn in aantallen veel minder dan al die cargo's die op termijn moeten volgen. | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 10:25 |
De verbouwde VIRM 9411 maakt voor het eerst een rondrit op eigen kracht, nu bijna op A'dam Centraal. | |
ReisT | woensdag 6 juli 2016 @ 10:39 |
Je vergeet de stoptreinen Arnhem-Düsseldorf. De spanningssluis wordt nu ook verschoven dus dat had voor de kosten niets uitgemaakt. En een langer stuk 15kv, dat is precies waar ik op doel. | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2016 @ 10:47 |
Een langer stuk 15 kV 16 2/3 Hz heeft op zich wel een nadeel en dat is dat er een compleet nieuwe infrastructuur op elektriciteitsgebied opgetuigd moet worden, los van het bestaande netwerk, omdat het het door de lagere frequentie niet direct betrokken kan worden uit het openbare net. Het is echter niet onmogelijk om het te doen. 25 kV 50 Hz heeft dat nadeel niet, waardoor het begrijpelijk is dat Nederland daar voor kiest | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 10:54 |
Dan nog, die stoptrein maakt het er niet heel veel meer positiever op | |
GlennQuagmire | woensdag 6 juli 2016 @ 10:55 |
15kV kan je eventueel in Duitsland inkopen lijkt me | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 10:58 |
Dat | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2016 @ 11:04 |
zeker, maar de gekozen oplossing zal voor Nederland wel het handigste zijn lijkt me | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 11:11 |
Eilandjes denken, daar bereiken we wat mee! | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 11:12 |
Na de tunnel tussen Denemarken en Duitsland gaat Denemarken nog een technisch hoogstandje bouwen om twee eilanden te verbinden essentieel voor die verbinding.![]() Storstrøm brug | |
MTL | woensdag 6 juli 2016 @ 11:25 |
| |
MTL | woensdag 6 juli 2016 @ 11:25 |
... Dubbelpost. | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 11:28 |
Wat een beauty! ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2016 @ 11:31 |
welkom in Nederland waar regelmatig niet logische dingen gebeuren | |
bork | woensdag 6 juli 2016 @ 11:33 |
Hamvraag: zitten er overal stopcontacten? | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2016 @ 11:40 |
Oh nee! ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 6 juli 2016 @ 11:52 |
Maar hopen dat dit geen stoorstroom veroorzaakt ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 6 juli 2016 @ 12:26 |
Mjeh ![]() | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 15:15 |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 15:23 |
Wanneer zou die weer in reguliere dienst moeten gaan rijden? Ik ben vooral benieuwd naar het interieur eigenlijk ![]() [ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 15:23:51 ] | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2016 @ 15:24 |
Ergens dit najaar als ik goed begrepen heb | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 15:38 |
Neem het interieur van een DDZ in je hoofd, dan heb je het interieur van deze trein | |
Okuliarnik | woensdag 6 juli 2016 @ 16:07 |
In Vlaardingen zijn 2 Locon 1600'n (of 9900, zo u wilt) en een dieselkar op elkaar gereden. | |
MTL | woensdag 6 juli 2016 @ 16:22 |
Boem = ho. | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 16:24 |
Zo spannend is het niet, kan er niets over vinden en de brandweer is ook niet opgeroepen.. | |
Okuliarnik | woensdag 6 juli 2016 @ 16:32 |
Nee. Beetje verbogen buffers. Gemiste kans. | |
bork | woensdag 6 juli 2016 @ 16:49 |
10x niks dus 1 stekker per eerste klas ![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 6 juli 2016 @ 17:59 |
Er komen toch ook stekkers in de tweede las ik ooit? Of gaat dat pas gebeuren met ICNG? | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2016 @ 18:02 |
![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 6 juli 2016 @ 18:06 |
Kwam vanmorgen een "trein" tegen met 3 locs ![]() ![]() De machinist zat in de middelste loc trouwens. ![]() | |
derLudolf | woensdag 6 juli 2016 @ 18:07 |
Fijne plaat #ikhouvanouwemuziek | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2016 @ 18:13 |
Fijn ![]() ![]() | |
JDude | woensdag 6 juli 2016 @ 21:54 |
James, 10 september een fluitketel in je achtertuin! http://www.bndestem.nl/cl(...)t-op-stoom-1.6168067 | |
b2py | woensdag 6 juli 2016 @ 22:10 |
Ze gaan het brandalarm op de proef stellen? | |
b2py | donderdag 7 juli 2016 @ 08:02 |
NS, RET, HTM, GVB & QBuzz willen deur-tot-deur binnen een uur in de randstad mogelijk maken: http://www.nu.nl/binnenla(...)-mogelijk-maken.html Edit: NRC heeft het plan online staan: http://www.nrc.nl/handels(...)-de-deelauto-3121017 [ Bericht 30% gewijzigd door b2py op 07-07-2016 08:34:58 ] | |
Goverman | donderdag 7 juli 2016 @ 08:43 |
Klassiek... zo'n 9 maanden voor de verkiezingen. Alleen qua timing had ik het meer vlak voor een MIRT-overleg in de Kamer verwacht (voor wat extra aandacht van fracties en media). Uiteraard zeggen vervoersbedrijven dat het "niet zozeer om een oproep voor meer geld gaat", maar om het "bereikbaar houden van Nederland". Toch wordt er een mooi verhaal (met gelikte plaatjes) gedropt met een prijskaartje van "minimaal 1 miljard euro per jaar". Uiteraard bovenop het al bestaande budget... Dat daarvan de "baten" "per jaar tussen de 2 en 4 miljard euro" liggen, dat zal wel... | |
b2py | donderdag 7 juli 2016 @ 09:36 |
Opzich is het een nobel streven, files nemen toe, OV verbeteren en autogebruik verminderen -> Minder asfalt dus meer groen en ruimte voor de fiets. En die fiets is weer belangrijk voor het OV. Cirkeltje rond. | |
GlenSpey | donderdag 7 juli 2016 @ 10:15 |
Krijgen de cabines ook nog een update? Of blijven die onveranderd? | |
Salatrel | donderdag 7 juli 2016 @ 10:37 |
ga er maar van uit dat daar weinig tot niks veranderd ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 7 juli 2016 @ 10:38 |
Er wordt een raampje dichtgesmeerd of iets dergelijks. | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2016 @ 10:52 |
Precies. En ik moet ze op zich wel gelijk geven, want meer asfalt lost de problemen alleen tijdelijk op | |
Salatrel | donderdag 7 juli 2016 @ 12:18 |
De 9411 is over een paar minuten in Rotterdam c. Komt net door Barendrecht heen | |
Salatrel | donderdag 7 juli 2016 @ 12:19 |
En een ns flirt erachteraan | |
Goverman | donderdag 7 juli 2016 @ 12:23 |
Nou, het is vooral een beetje "wij, de vervoerders van de OV-sector willen meer investeringsruimte voor de OV-sector". Of, wij van WC-eend adviseren WC-eend... Het investeringsvolume in infrastructuur is sinds het aantreden van Rutte I en II met (in totaal) zo'n 600 mln. per jaar gekort. In de periode 2010 tot 2028 is dat dus zo'n 10 mld. euro. Let wel, dit is voor ALLE rijksinfra (ook waterkeringen e.d.) en voor zowel aanleg als voor beheer en onderhoud. In die zin is de oproep van de bouwsector (die een paar weken geleden al kwamen met een wensenlijstje) en OV-sector wel begrijpelijk. Openbaar vervoer heeft als (principiële) nadeel dat het: - niet rijdt op het moment dat jij wil (want het heeft een dienstregeling) - niet vertrekt van de plek waar jij bent (want het rijdt vaste routes) - niet aankomt op op plaats/tijd waar jij wil zijn (want bovenstaande). Met de zogeheten "deur-tot-deur"-benadering wordt geprobeerd deze principiële problemen zoveel mogelijk weg te nemen of te reduceren. Denk aan de OV-fiets, apps met tijden van deur tot deur (ipv station tot station) en gelegenheden om op stations te parkeren en te verblijven e.d. Dat investeringen in wegen alleen een tijdelijk effect hebben, is trouwens niet waar. Er wordt namelijk vooral in wegen geïnvesteerd waar een verwachte vervoerstoename wordt verwacht. Bij een hoog economisch groeiscenario is dat op meer plaatsen dan bij een laag groeiscenario. Tegenstanders van weguitbreiding zeggen vaak dat meer wegen leidt tot meer verkeer. Voorstanders van weguitbreiding zeggen vaak dat er verkeersvraag is en dat deze wordt gefaciliteerd met wegaanleg. Voor beide benaderingen is wel bewijs te vinden. En vaak klopt het ook beide (enigszins). Er is een "latente vraag" (mensen die de auto pakken als het lekker doorrijdt), maar er is ook een autonome groei van verkeer: door nieuwe woningbouwlocaties en uitbreiding van bijvoorbeeld bedrijvenparken en havens. En juist om dat beide beweringen waar zijn, wordt er geïnvesteerd in zowel wegen als in alternatieven voor wegen (zoals fietspaden, spoor, etc.). | |
James1988 | donderdag 7 juli 2016 @ 13:51 |
En toch komt er geen spoorlijn langs de A27 ![]() | |
b2py | donderdag 7 juli 2016 @ 14:23 |
Uitnodiging via de universiteit om voor gereduceerd tarief naar Innotrans te gaan om carriere te maken. Oke, ga ik over nadenken ![]() | |
TemulMelvin | donderdag 7 juli 2016 @ 14:35 |
Als ik heel flauw ben haal ik uit je verhaal: Wij van IenM adviseren de wijsheid van IenM. Bovendien is de oproep van de OV-Sector toch meer gericht op meer OV ipv meer auto. Dat kan een beleidskeuze zijn. Er kan gekozen worden om meer geld van de IenM-begroting in OV te stoppen. Dat wil niet zeggen dat de investeringen in wegen niet goed zijn, je legt alleen andere prioriteiten. | |
James1988 | donderdag 7 juli 2016 @ 15:04 |
Als je een beetje rondkijkt kan je sowieso wel goedkoper naar InnoTrans. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2016 @ 15:20 |
mja, er wordt ook geïnvesteerd op plaatsen waar het niet nodig is, maar in hoeverre wordt er gekeken naar de technologische ontwikkelingen, vergrijzing en meer gedeeld autobezit? Die factoren hebben binnen 10 jaar een behoorlijke invloed op het gebruik van alle vervoersmodaliteiten. Daar moet je nu al rekening mee gaan houden bij het maken van de plannen. | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2016 @ 15:55 |
Naar verwachting rijden er vanaf december weer Arriva-treinen naar Weener. Nu komen ze niet verder dan Bad Nieuweschans https://www.oogtv.nl/2016(...)ar-duitsland-rijden/ | |
#ANONIEM | donderdag 7 juli 2016 @ 15:59 |
Hoop maar dat het NDS Plus ticket niet sneuvelt door al deze ongein. | |
dennistd | donderdag 7 juli 2016 @ 16:07 |
Live huwelijk op Rotterdam Centraal: https://www.facebook.com/Metro/videos/1072446162803292/ | |
Goverman | donderdag 7 juli 2016 @ 16:09 |
IenM adviseert niet, IenM financiert (en doet de besluitvorming). IenM laat zich natuurlijk wel adviseren: door Rover, mede-overheden, kennisinstituten e.d. Dat de OV-sector pleit voor meer OV-investeringen is heel voorspelbaar. En er is ook niets mis mee, sterker nog, het is onderdeel van het spel. De bouwsector (die deels overlap heeft met de OV sector) doet hetzelfde, waar het IenM budgetten aangaat. Voor de zorg, onderwijs e.d. zijn er natuurlijk ook belangenclubs. Dat wil echter NIET zeggen dat deze coalities altijd het complete verhaal vertellen, of de juiste uitgangspunten hanteren. Daarom worden dit soort "oproepen", "brandbrieven", "noodklokken" etc. altijd wat lauw ontvangen door de gemiddelde beleidsmedewerker van een departement. Dit een beetje onder het mom: het is weer eens tijd voor... Aan de andere kant weten diezelfde clubs natuurlijk ook hoe departementen reageren op dit soort oproepen: het is gewoon een soort spel. Zeker zo vlak voor de verkiezingen van maart 2017. Publieke besluitvorming is inderdaad meer dan alleen een (economische) afweging van alternatieven. Met name sommige regio's (bijv. de drie noordelijke provincies) kunnen een goede gezamenlijke lobby vormen. En soms is een regio "aan de beurt". Dat geldt allemaal voor concrete projecten. En van projecten zijn er altijd meer dan dat er budget is. Bij de verdeling van het MIRT wordt daar altijd strijd om gevoerd: in het departement, tussen de diverse belangenclubs en bij de begrotingsbehandeling. Maar, dat is nu net het leuke van het werken voor de publieke zaak ![]() Zaken die jij noemt zijn echt beleidsmatig. IenM stuurt daar niet echt op, maar volgt de ontwikkelingen wel natuurlijk. En waar nodig (en opportuun) wordt een initiatief gesteund met een werkbezoek van een bewindspersoon, een subsidie, een stuk regelgeving etc. Beleid maak je wel gericht op de toekomst, maar niet alleen op toekomstige ontwikkelingen. Hoewel het wegennet in Nederland eigenlijk wel af is, zijn her en der toch wel investeringen nodig. En natuurlijk is het ondanks alle navigatie-apparatuur wel handig om nog bebording te hebben: daar wordt dus ook beleid op gemaakt. Dat geldt voor spoor ook: ondanks de 9292-app willen mensen een gele vertrekstaat hebben. Dus wordt daar (o.a. in overleg met IenM) dan weer wat voor geregeld. Idem. voor toegankelijkheid, fietsparkeren (hoewel dat vooral een gemeentelijk onderwerp lijkt te zijn). Kortom: er gebeurt vanalles. Deels over het stimuleren van nieuwe ontwikkelingen en deels om het bestaande ook te behouden of uit te faseren (want ook daar is dan weer beleid voor). | |
Goverman | donderdag 7 juli 2016 @ 16:12 |
Nee, die heeft geen toegevoegde waarde t.o.v. de bestaande lijnen. Dat is best vaak uitgezocht. Het zorgt er vooral voor dat reizigers tussen bijv. Utrecht en Breda de rechtstreekse lijn nemen in plaats van rijden via Rotterdam of Den Bosch. Ja, de reistijd wordt er een paar minuten door ingekort, maar om daarvoor nu een hele grote zak geld neer te leggen (die er dus gewoon niet is), dat wordt als niet heel zinvol beschouwd... | |
b2py | donderdag 7 juli 2016 @ 16:30 |
Daar houden CPB, TNO & PBL rekening mee, voor zo ver daar een trend in is overigens.. | |
greavy | donderdag 7 juli 2016 @ 19:40 |
24 Oktober 2015 - Deze dag kwam het Britse MerciaCharters richting Nederland voor een rondrit vanuit Hoek van Holland via de Botlek naar de Sloehaven en weer terug naar Hoek van Holland. Tractie werd ingehuurd bij Locon, en de fraaie 9802, die helaas nog weinig inzetten kwam ook moeizaam in actie. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2016 @ 19:54 |
Dieseltractie bij Locon, hoe lang nog? ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 7 juli 2016 @ 21:12 |
Ik zag tegen 17 uur een dieselloc rijden met een 1700 en twee DDM-rijtuigen erachter westbound rijden. Wat kan daar gebeurd zijn, kopbakje onderweg verloren? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 7 juli 2016 @ 21:21 |
http://nieuws.ns.nl/vervoerders-schetsen-toekomstvisie-ov/ Nu met bijlagen. | |
b2py | donderdag 7 juli 2016 @ 21:46 |
Dat is toch waar ik naar linkte vanochtend? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:13 |
Die Luxemburgers doen ook maar wat als ze iets opschrijven... | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:26 |
donderdag 28 juli gaat er mogelijk een TGV rijden vanaf station Alkmaar, voor opnames van een speelfilm genaamd Superdam. exacte tijden zijn niet bekend. | |
Salatrel | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:44 |
toch wel via den haag he? ![]() | |
b2py | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:57 |
Test. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:59 |
ikel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:00 |
Eind van de maand met de trein naar Palma de Mallorca ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:08 |
Kun je zwemmen? | |
dennistd | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:46 |
Dan zit ik in Oost-Duitsland..... ![]() | |
jappas | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:13 |
Dit. Ik zag het gisteren vanuit de auto (foei) ook al tussen Zutphen en Deventer langs de N348 rijden. Zag er inderdaad precies uit zoals je het zegt, ergens iets kwijt geraakt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:08 |
NS houdt poortjes station Zwolle gesloten Gijzeling is dat. | |
MTL | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:08 |
Staat er zomaar een DDM1 voor m'n neus op Rotterdam. Collega met wie ik even mee was gelopen: "Nee, sorry, die mag ik niet rijden." "..." Collega: "Nee, niemand in Rotterdam mag dat ding rijden..." Toen hebben ze maar de oorspronkelijke machinist uit z'n pause gehaald om 'm weer verder te rijden ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:13 |
Noord-Zuidlijn wordt 22 juli 2018 ![]() | |
b2py | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:16 |
Maar geen extra kosten! Die faillissementen van Imtech & Oskomera kan je ook weinig aan vooruit calculeren natuurlijk.. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:16 |
Ik moet eigenlijk meteen denken aan dat love-parade drama ![]() | |
Ireyon | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:32 |
De fuck.. Er is serieus iemand geweest die vrijheidsberoving dus een goed idee vond. Het zal wel weer overdreven grootspraak gevonden worden maar als ik daar sta en naar huis wil was er toch minstens 1 poortje open gegaan. | |
Prins_Pils | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:34 |
Wat is het probleem toch joh, kwestie van uitchecken ![]() | |
b2py | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:35 |
Ze mochten de tunnel niet uit | |
hooibaal | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:41 |
Wat een belachelijke actie. Hopelijk spant er iemand een rechtszaak aan, ik ben wel benieuwd of de NS het recht heeft om mensen op te sluiten. Oh, wacht. Alleen de achterkant was afgesloten. Er is dus helemaal niemand opgesloten. [ Bericht 6% gewijzigd door hooibaal op 08-07-2016 13:54:37 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:04 |
Ik vind het altijd zo kolderiek om dan één specifieke dag te noemen. Terwijl allang duidelijk is dat ze het blijkbaar nog niet op 5 jaar nauwkeurig kunnen schatten. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:06 |
Waar lees je dat? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:08 |
https://www.weblogzwolle.nl/content/view/51210/55/ | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:16 |
Daar staat het niet. | |
hooibaal | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:19 |
Hoezo niet? En http://voorbeterov.nl/trein | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:23 |
Oh, toch ![]() | |
b2py | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:30 |
Abellio gaat nog 5 lijnen exploiteren in het Ruhrgebied, nu vanaf 2019: http://www1.wdr.de/nachri(...)ei-s-bahnen-100.html | |
Prins_Pils | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:37 |
Ik begrijp nu pas dat je dus ook niet eens kon uitchecken maar die dingen gewoon ramdicht bleven.. | |
Prins_Pils | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:37 |
1 juli kon ook wel 'maar de zomerdienst gaat nou eenmaal op 22 juli in' ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:38 |
Blijkbaar hebben die poortjes dus 4 standen ipv 3 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:52 |
Het wordt alsnog november, let maar op. Kunnen we nog onderhandelen over een jaartal. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:55 |
Een marche a blanche proefbedrijf in de zomer en in de winter voor t eggie ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 15:00 |
Dus ik weet niet waar het over 6 jaar vertraging ging, maar dit klinkt meer als 11. Alle tegenslagen op een rijtje. Dus nee, nu één specifieke dag noemen, meer dan 2 jaar in de toekomst, is gewoon lachwekkend. | |
dcm360 | vrijdag 8 juli 2016 @ 15:06 |
Inderdaad best opvallend daar, ik zag deze trein net binnenrijden toen ik op mijn trein (de VIRM rechts op de achtergrond) zat te wachten. Daarvoor ook al de nieuwe VIRM langs zien komen, dus zo werd het half uurtje dat ik moest wachten nog wel vermakelijk ![]() | |
bork | vrijdag 8 juli 2016 @ 19:44 |
Seit knapp drei Wochen gibt es jetzt also die neue Verbindung mit der Bahn nach Litauen – ohne den Umweg über Weißrussland. http://www.zugreiseblog.d(...)ug-warschau-vilnius/ Nu nog 3x per week ![]() | |
greavy | vrijdag 8 juli 2016 @ 22:37 |
Nog even 2 foto's van dit jaar uit Albanië: 21 Mei 2016 - De trein die uit Dürres met 2 lokomotieven arriveerde, is na wat rangeeerwerk weer vertrekgereed en kreeg het vertreksignaal van de stationschef. De trein reed richting Elbasan. Vanwege overstromingen en daarbij komende grondverzakkingen en een ontsporing rijden er tot nader order geen treinen tussen Elbasan en Librazhd. 21 Mei 2016 - Na het nodige rangeerwerk in Rroghozine vertrokken alle 3 de treinen weer. De laatste die vertrok was de trein terug naar Dürres, met de vorig jaar gereviseerde T669 1054 op kop. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 23:15 |
Wat zit daar nou achter? Volledig in elkaar geknetterde Halberstadtjes of zo? ![]() | |
greavy | vrijdag 8 juli 2016 @ 23:21 |
DR Y-Wagen bij de eerste, de tweede foto zijn de Halberstädter Mitteleinstiegswagen | |
Prins_Pils | vrijdag 8 juli 2016 @ 23:53 |
Fles, nog op de Beestenmarkt geweest net? Aan iedereen, als je je verveelt, ga naar Deventer Op Stelten want het is gaaf ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 juli 2016 @ 23:56 |
Nee we gaan zo slapen | |
desbarts | zaterdag 9 juli 2016 @ 08:06 |
Die is nieuw voor mij: loop station Lelystad binnen en hoor continu een poortje piepen. Blijkt er eentje op hol te zijn geslagen. De deurtjes gaan telkens open en weer dicht en dan gaat er weer 1 deur open en de ander gaat de andere kant op. Ik keek samen met een servicemedewerker raar op. Dat alarm wordt wel knap vervelend na 10 minuten | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 juli 2016 @ 09:02 |
We? | |
drakin | zaterdag 9 juli 2016 @ 09:08 |
ik wil net precies dezelfde reactie typen. Flash is Koninklijk ineens? | |
drakin | zaterdag 9 juli 2016 @ 09:08 |
Hoi trouwens uit trein/bus | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 11:18 |
Een trein is een trein en een bus is een bus en zéker niet trein/bus ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 11:18 |
Straks naar Den Haag maar Utrecht ligt eruit he? Eens kijken wat te doen.. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 9 juli 2016 @ 11:34 |
Via Zwolle en de Hanzelijn.. | |
MTL | zaterdag 9 juli 2016 @ 11:42 |
Traxx 186.111 is verhuurd aan NMBS en rijdt vandaag voor het eerst in de Benelux. Sorry, geen foto deze keer ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 11:43 |
Welnee das wel erg overdreven, gewoon via Amersfoort. Al is dan via Schiphol vandaag wel sneller dan via Utrecht. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:12 |
Misschien een verhaal voor later ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:20 |
Vandaag 152 jaar geleden: de eerste moord aan boord van een Britse trein. https://www.theguardian.c(...)mr-briggs-hat-review | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:22 |
Je kan ook via Deventer-Nijmegen-Den Bosch-Breda-Rotterdam. Gelijk een mooie dagbesteding. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:46 |
![]() Fles' Bedsnack Topic! | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:53 |
Als het gratis was... ![]() Nee ik moet nog volle mep betalen ook. Mijn chipkaart met DalVoordeel is van de week verlopen, kwam ik pas laat achter want zoveel reis ik niet, hoop gedoe om een nieuwe aan te vragen waarbij mijn abo hópelijk wordt overgezet dus ik moet nu even op mijn anonieme reservekaart.. | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:55 |
Een mooi verhaal over koppelen, frontseinen en de treinleiding beproeven ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 juli 2016 @ 12:57 |
Uh-HUM ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 9 juli 2016 @ 13:17 |
Je kunt toch direct tijdelijk reisrecht op je anonieme reservekaart laten zetten? | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 13:18 |
Ja dat heb ik eerder gehoord! Straks eens naar het loket voor vertrek.. | |
Kansenjongere | zaterdag 9 juli 2016 @ 13:19 |
Kunnen ze het daar ook regelen? Ik weet in ieder geval dat de klantenservice (telefonisch en sociale media) het kan. In het verleden kon je het ook zelf doen via MijnNS maar dat mag volgens mij niet meer. | |
Prins_Pils | zaterdag 9 juli 2016 @ 13:21 |
Dat heb ik net aangemaakt en probeerde mijn oude kaart in te voeren maar dat gaat dus niet meer ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 juli 2016 @ 13:35 |
Ja klopt, ze zijn daar niet zo moeilijk in... | |
_serial_ | zaterdag 9 juli 2016 @ 14:36 |
Het kon inderdaad vroeger via mijn ns, paar keer gedaan. maar inmiddels niet meer. | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 16:47 |
Hee Dennis. Er is wat leuks naar Bentheim onderweg. RailAdventure 139 558 met ice4, 5 euroexpress rtg en 186025 16.45 door altenbeken ri Bad Bentheim Of alles meegaat tot Bentheim, of dat er onderweg afgehaakt wordt, weet ik verder niet. | |
Buddy_Vedder | zaterdag 9 juli 2016 @ 16:55 |
De poortjes in zwolle functioneerde gewoon en werden ook gebruikt, blijkt uit camerabeelden. | |
dennistd | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:18 |
Wat zou een ICE4 in Bentheim moeten? | |
James1988 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:20 |
Vanuit daar naar Berlijn rijden? | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Trein zit nu bij Lippstadt (17:15 Dedinghausen) ![]() Maar heeft RailAdventure al vaker gedaan. Kan alles in één rit. Is met alles behalve 186 025 naar Kassel gereden, 186 025 achteraan gehangen. Die kan dan in Bentheim er weer af, lok omlopen, en met de rest weer verder. | |
James1988 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Nee, want Bielefeld bestaat niet. | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:26 |
Was ik ff vergeten ![]() | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
Oh, de normale route schijnt ook via Paderborn-Soest-Hamm-Münster naar Bentheim te zijn. | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:39 |
Er wordt meuk in Münster afgetrapt | |
Dr_Flash | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:05 |
Zie je wel.
| |
dennistd | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:07 |
Is de ICE4 er daar ook afgegaan? Anders moet ik alsnog even naar Bentheim natuurlijk... Die Traxx alleen boeit me niet zoveel | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:11 |
Volgens mijn bron die nu in Duitsland er achteraan aan het scheuren is (al 3x op de foto inmiddels...), is dat wel het plan. Het spul is nog niet in Münster aangekomen. Hij was nog aan het informeren wat de rijtuigen gaan doen. | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:25 |
Oh, PSM, jij bent daar 2 GTW-2tjes in het Noorden kwijt. Er zijn er 2 naar Polen gestuurd voor een extra tussenbak.![]() | |
dennistd | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:30 |
Hmm, zomaar stiekem via Bentheim gegaan? Of hebben ze een Baileybrug aangelegd tussen Weener en Leer? ![]() | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:36 |
Het zit al ergens in Polen, dus is inderdaad ergens vrij ongezien de grens over gedoken. | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:07 |
Blijf maar thuis, het zootje ongeregeld is nu in Oberhausen gezien door een Duitser ![]() | |
dennistd | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:27 |
Niks gemist dus ![]() | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:17 |
Nee, idd. Lok schijnt nu over Venlo het land in te komen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:18 |
Nou, noem dat maar "het land" ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:19 |
Dat is ook niet echt logisch? | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:24 |
Nee, nogal onlogisch ja. ICE schijnt naar Wegberg-Wildenrath te gaan, dus "op de route" nu, maar dat lijkt mij echt niet te reden om voor Venlo te kiezen. ![]() Of RailAdventure had meer haast met de ICE wegbrengen, en gaat vanavond/morgen alsnog de Traxx in Bentheim droppen? Geen idee. [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 09-07-2016 20:39:16 ] | |
Peterselieman | zaterdag 9 juli 2016 @ 23:07 |
Er staan op dit moment 2 noordelijke GTW 2/6 van Arriva in Polen om verlengd te worden naar 2/8 | |
greavy | zaterdag 9 juli 2016 @ 23:08 |
Spuit 11, zie paar posts terug van mij ![]() | |
dennistd | zaterdag 9 juli 2016 @ 23:09 |
Dat plaatste onze man van de groen-weg-voorziening net al:
| |
Peterselieman | zaterdag 9 juli 2016 @ 23:17 |
overheen gelezen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 juli 2016 @ 23:18 |
Als goedmakertje kwam ik een post tegen van het transport van 2 bakken van de bij Dalfsen verongelukte stel https://treinspottersnede(...)520-arriva-onderweg/ | |
greavy | zondag 10 juli 2016 @ 08:47 |
Om het verhaal af te maken: RailAdventure 139 558 + NS 186 025 stond om 08:30 in Münster Hbf in de richting van Bad Bentheim. Nog geen personeel daarbij. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 juli 2016 @ 11:12 |
Zeg irriteert het jullie ook steeds meer en meer dat er in de OV business steeds minder een 'Spoorboekje' dan wel tijdenblad te vinden is, dat tegenwoordig alles maar met een planner moet . Ik wil gewoon kunnen zien, wat er gaat, tot hoelaat t gaat, in een oogopslag, zonder 500 keer te plannen. Ik bepaal zelf wel waar ik overstap als dat op meerdere punten kan ![]() Vannacht ook, extra treinen vanuit Parijs naar Disneyland en vice versa, maar NERGENS een tijdenblad ... 'Het staat in de planner' Rot op... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 juli 2016 @ 11:21 |
terechte klacht. Maar ja, reisinformatie is nou eenmaal niet toegespitst op ons soort mensen. | |
Kansenjongere | zondag 10 juli 2016 @ 11:31 |
Misschien enigszins off-topic, maar je trok het zelf breder richting OV business ![]() Busmaatschappijen (in ieder geval de lokale hier en op vakanties merk ik het ook vaker) gooien doorgaans wel de volledige dienstregeling online. | |
Ireyon | zondag 10 juli 2016 @ 12:11 |
Gaan er hier nog mensen in september lekker stomen tussen Breda en Roosendaal ![]() https://bndestem.paydro.com/stoomtrein-retourtje-breda-roosendaal | |
Adrie072 | zondag 10 juli 2016 @ 12:33 |
Tis wel een klein stuk, niet? | |
greavy | zondag 10 juli 2016 @ 12:46 |
Ik zal er bij zijn, maar dan vast met functie. De SSN zal de trein rijden. Mogelijk wordt de zondag ook nog toegevoegd volgens een ander artikel op internet bij genoeg interesse. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 juli 2016 @ 12:48 |
Het enige programma wat nog een beetje voldoet is die offline eurailplanner voor Android, maar daar is vast geen pc versie van? | |
greavy | zondag 10 juli 2016 @ 12:53 |
Die offline Hafas-dinges is er ook voor Aaivoon hoor. Helaas zijn DB en ÖBB met de offline HAFAS voor PC gestopt... | |
Darkwing_Duck | zondag 10 juli 2016 @ 12:56 |
Ja, ok maar ik wil gewoon achter een bureau een plan kunnen draaien en een excusrsieboekje kunnen printen.... ![]() | |
_serial_ | zondag 10 juli 2016 @ 13:05 |
Misschien toch maar een app maken dan ![]() | |
greavy | zondag 10 juli 2016 @ 13:17 |
Mei vorig jaar was ik ook in Slowakije geweest, met een bliksembezoek aan Hongarije. 4 Mei 2015 - Tijdens het vakantietripje voor treinen in Tsjechië en Slowakije te klikken, werd er ook nog even kort de Hongaarse grens gepasseerd. In Bánreve (grensstation bij de Slowaakse grens) stond deze fraaie trein vertrekgereed 5 Mei 2015 - Deze dag was de planning om een kalksteentrein te fotograferen. Gezien de trein ook wel eens uitvalt, werd er eerst in Turna nad Bodvou gekeken. Daar stond deze trein ook vertrekgereed met een fraaie sleep Eanos'en, en vrij snel kwam er beweging in die trein, dus waren precies op tijd. 5 Mei 2015 - Omdat de kalksteentrein op de stek waar TransPlus geklikt was, niet tot zijn recht zou komen, werd er nog naar een andere stek gezocht. Gezien de trein een magnifieke lengte heeft, was het vrijwel onmogelijk om de trein in de bergen geheel op de plaat te krijgen. Met veel gebulder door het dal kwam de trein de fotografen voorbij eindelijk voorbij, vanaf het moment dat hij te horen was in het dal tot hier heeft minstens 5 minuten geduurd. Niet in beeld is de duwende lok achteraan de trein, namelijk de 752 043, maar ondanks de 3 krachtige dieselloks was het een moeizame klim, want snelheid had de trein nog steeds niet. | |
Ireyon | zondag 10 juli 2016 @ 13:22 |
Tja, het is het enige traject vanuit Breda wat niet stampvol zit met ICs, Sprinters en Cargo. Verder doorrijden na Roosendaal had misschien gekund maar dan duurt het wel héél lang voordat je ergens kan keren. Beter dan niks toch ![]() | |
dennistd | zondag 10 juli 2016 @ 13:54 |
In Bergen op zoom kan er toch best gekeerd worden? | |
James1988 | zondag 10 juli 2016 @ 15:22 |
En daarbij: het gaat om station Breda. Dan is het juist leuk als daar regelmatig een stoomtrein staat. Hopelijk op spoor 8, dan zie ik 'm ook de hele dag ![]() | |
greavy | zondag 10 juli 2016 @ 15:33 |
IC 146 uit Berlijn naar Amsterdam is opgeheven vanaf Hengelo vanwege defecte airco in 4 rijtuigen. Tot Hengelo waren er al rijtuigen afgesloten. Treinpersoneel meldde al bij Osnabrück dat de trein tot Hengelo zou rijden, maar NS presteert het dan nog om iedereen in de reguliere IC naar Schiphol te willen proppen die met solo ICM3 rijdt. | |
drakin | zondag 10 juli 2016 @ 17:59 |
gister ook nog in een trolleybus, postkoets en oude tram gezeten. | |
James1988 | zondag 10 juli 2016 @ 21:41 |
Zeg, heeft IVW/IL&T eigenlijk ooit een rapport gepubliceerd over die aanrijding tussen een ICE en een goederentrein bij Zevenaar in 2011? Of valt dat niet onder ILT omdat de oorzaak buiten de spoorsector lag? Ik heb eens gekeken op hun website maar ik kon er niks over vinden. | |
b2py | zondag 10 juli 2016 @ 21:56 |
Ik denk dat het incident daarvoor te 'vaag' is, koperdiefstal is iets waarover je kan zeggen 'beter voorkomen' maar daar zijn ze uitgebreid mee bezig. En ik zou ook niet weten hoe je het verder kan voorkomen buiten de immens dure oplossingen als permanente bewaking.. | |
Prins_Pils | maandag 11 juli 2016 @ 01:49 |
Hoe lang is treinstation Zoetermeer Centrum West eigenlijk geweest? Aan de westzijde van het huidige RandstadRailstation is nog een stuk verhoogd NS-perron, aan de oostzijde staat ruim voorbij de aftakking nog altijd een NS-bordje 'Centrum West'.. | |
derLudolf | maandag 11 juli 2016 @ 07:11 |
Hier in Vilnius ook al aantal keer de trolley gepakt. Die dingen trekken snel op joh ![]() | |
drakin | maandag 11 juli 2016 @ 09:48 |
Op tijd zitten gaan dus. Heb nog wat leuke oude trammetjes foto's van zaterdag, maar ja trammetjes in een treinentopic. Kan dat eigenlijk wel? | |
James1988 | maandag 11 juli 2016 @ 09:57 |
Wat mij betreft wel hoor. En anders is er ook nog een tramtopic ![]() | |
MTL | maandag 11 juli 2016 @ 10:02 |
Ik heb 'm volgens mij nog niet voorbij zien komen, maar AnsaldoBreda, err, sorry, Hitachi Italy heeft weer een nieuw projectje: nieuwe dubbeldekkers voor het regionale treinverkeer in Italië.![]() ![]() In eerste instantie gaat het om 39 stuks, met mogelijkheid tot uitbreiding naar 300 stuks. Edit: iemand toevallig trouwens al iets gehoord over de ICNG? Het laatste dat ik hoorde was dat Siemens bezwaar had aangetekend tegen de voorgenomen gunning aan Alstom, maar hoe dat verder afgelopen is...? [ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 11-07-2016 10:18:52 ] | |
derLudolf | maandag 11 juli 2016 @ 10:22 |
Nee joh, goed vasthouden aan die beugels en je lekker achterover laten vallen. Zit nu in een Pesa 730ML. Airco, ramen die open kunnen, comfortabele stoelen en werkende WIFI. 3:30 uur lang voor ¤13 | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 10:46 |
Geen nieuws | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 11:48 |
In Duitsland gaan ze 8,2 miljard per jaar vrijmaken om regionaal spoorvervoer te bevorderen. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 12:05 |
Daar heeft iemand iets verkeerd begrepen. Het gaat om een verhoging van 7,4 miljard per jaar naar 8,2 miljard per jaar. (http://bag-spnv.de/presse/details/einigung-eregg) Daarnaast is afgesproken dat de kosten voor een rijpad voor regionale treinen niet met meer dan 1,8% per jaar mogen stijgen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2016 12:07:14 ] | |
drakin | maandag 11 juli 2016 @ 12:06 |
Ik zit liever al voor ze gaan rijden. Moet alleen eens leren pas op te staan als hij werkelijk stil staat. | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 12:35 |
Oh, maar alsnog een flink extratje ![]() | |
dennistd | maandag 11 juli 2016 @ 13:16 |
800 miljoen op een groot land als Duitsland. Ik denk niet dat dat heel erg veel zoden aan de dijk gaat zetten.... | |
derLudolf | maandag 11 juli 2016 @ 14:11 |
![]() Treintje ![]() | |
dennistd | maandag 11 juli 2016 @ 14:31 |
Wat een idiote constructie zit er tegenwoordig in Kerkrade tussen de ProRail- en ZLSM-sporen ![]() ![]() De 2205 met CTO-meetrijtuig staat trouwens van 16.25u tot 16.37u in Deventer: https://www.facebook.com/(...)7284/?type=3&theater | |
derLudolf | maandag 11 juli 2016 @ 16:22 |
Veel meer olietreinen met dubbeltractie gespot ![]() | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 17:54 |
Heb jij een beter idee? | |
DeaDLocK2K | maandag 11 juli 2016 @ 18:10 |
Oh dus DIT ga ik in Chicago doen, wat een coole verrassing <3![]() | |
bork | maandag 11 juli 2016 @ 18:15 |
Feli! en have fun! | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 19:40 |
Maar dedlokkie ik mis het ff. Je bent een soort MVP geworden van Microfocus en als dank krijg je nu een erelidmaatschap / VIP treatment in dat spoorwegmuseum of zo? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 11 juli 2016 @ 19:51 |
Yep. | |
Mr_Klaasje | maandag 11 juli 2016 @ 20:04 |
Gewoon een S-bord voor je bij de ZLSM oprijdt en een Hoofdsein richting ProRail.. Maar oh, wee.... Als je door rood rijdt.. Dan kan je beter eerst een hekje aan gort rijden. | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 20:23 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 20:23 |
Hee, we hebben het wel over het Miljoenenlijntje he. Het moet wel geld kosten ![]() | |
MTL | maandag 11 juli 2016 @ 20:31 |
Voor de snelle spotters: Eurostar op Rotterdam Centraal richting Amsterdam gok ik om 20:25. | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 20:35 |
Had Abellio niet dit weekend nog wat in Duitsland gewonnen dan? ![]() | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 20:38 |
NS is geen Abellio ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 20:40 |
Nou ja, als ze Qbuzz geen kernactiviteit vinden en niet meer met regionale dingseltjes meebieden, kan het alleen maar betekenen dat die bieding van Abellio begonnen is voordat ze besloten dat ze dat niet meer zouden doen, lijkt mij ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juli 2016 @ 20:43 |
Gaat over Nederland toch dat niet meer meebieden? Abellio gaat in Groot-Brittannië en Duitsland gewoon door | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 20:45 |
Nou ja als dat zo is vind ik geneuzel over kernactiviteiten maar zeer betrekkelijk, om eerlijk te zijn. | |
Prins_Pils | maandag 11 juli 2016 @ 21:01 |
Oh ja dit. TREINbordje op een BUSstation. Heiligschennis!![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 21:03 |
wat? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 21:04 |
Nou kom maar op met je Amsterdam Sloterdijk Hemboog dan ![]() | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 21:07 |
Uniformiteit +1 | |
Prins_Pils | maandag 11 juli 2016 @ 21:08 |
Dat wel, het is erg mooi geworden allemaal behalve dat grijze grauwe griebusdak. | |
Dr_Flash | maandag 11 juli 2016 @ 21:11 |
Sneldienst voor uitgezette vluchtelingen, terug naar Griekenland? ![]() | |
Kansenjongere | maandag 11 juli 2016 @ 21:11 |
Alleen de vertrekhaltes kunnen nog wat beter op elkaar worden afgestemd. Dat twee bussen waarvan de eerste haltes overeenkomen nu van verschillende platforms vertrekken die alleen via de stationshal kunnen worden bereikt, is niet heel handig. Want dat is de keerzijde van de verbetering dat je niet meer tig keer hoeft over te steken om van de halte bij het station te komen en vice versa. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 21:12 |
Is toch een gewoon Nederlands woord? Okee, je schijnt het als 'gribus' te schrijven, maar verder... | |
b2py | maandag 11 juli 2016 @ 21:22 |
Ken wel de griezelbus | |
DeaDLocK2K | maandag 11 juli 2016 @ 23:01 |
Ik ga drie hele dagen, het is fucking 125km² wtf ![]() | |
James1988 | maandag 11 juli 2016 @ 23:14 |
Ik had vanochtend een gesprek met mijn manager in 's-Hertogenbosch. Omdat ik verder niks te doen heb (want verlof) heb ik besloten om maar eens een dagje te gaan touren - door NRW. Vanuit Den Bosch ben ik naar Nijmegen gegaan, vanaf daar heb ik de bus naar Kleef* gepakt. De chauffeur wist niet eens dat hij een SchönerTagTicket NRW single kon verkopen, maar het lukte hem wel (tegen dezelfde prijs als online of bij een automaat). Eenmaal in Kleef ben ik wat gaan cruisen via de route Kleef -> Neuss -> Köln -> Koblenz -> Neuwied -> Köln -> Düsseldorf -> Venlo -> Breda. Ik vind de rechter Rheinstrecke mooier dan de linker ![]() * Sorry voor het zondigen, maar Enschede was wel érg ver om. | |
dennistd | maandag 11 juli 2016 @ 23:38 |
Ik geloof dat ze beloofd hadden om de komende X jaar niet mee te gaan bieden, FMN helemaal blij natuurlijk. Tot ze er daar achter kwamen dat er tijdens die X jaar helemaal geen spoorvervoer aanbesteed zou gaan worden ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 12 juli 2016 @ 08:34 |
Voor wie BBC4 heeft:![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 12 juli 2016 @ 08:36 |
Mijn god, wat omslachtig. In Veendam zijn het gewoon twee lage seintjes aan weerszijde van een ontspoortong. | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 08:54 |
Stiekem vind ik het eigenlijk wel tof ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 09:10 |
Ik heb mijn laatste treintrip van en naar Enschede ook al gemaakt ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:49 |
Kon niet achterblijven natuurlijk ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 juli 2016 @ 11:27 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 11:35 |
Wacht wat? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juli 2016 @ 11:36 |
Neen ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 11:38 |
23 & 24 July zijn de 'Diesel Days' ![]() Wel weer echt een maximaal kutte Amerikaanse website | |
bork | dinsdag 12 juli 2016 @ 12:05 |
Rangierbahnhof Maschen, hoop data voor de liefhebber was vandaag topic op FB. (grootste rangeerstation van Europa) http://www.deutschebahn.c(...)bahnhof_maschen.html | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 12:48 |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:04 |
Iemand die Italiaans spreekt?![]() Er wordt gesproken over minimaal 10 doden. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:04 |
Frontaaltje in Italië. Minstens tien doden. ![]() | |
MTL | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:05 |
Doden bij een treinongeluk in Italië ![]() http://nos.nl/artikel/211(...)nongeluk-italie.html Twee treinen frontaal op elkaar gebotst. De foto ziet er niet goed uit ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:05 |
Italy train crash: 'Ten killed' near Bari - http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-36774059 | |
MTL | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:06 |
Pff, iedereen plaatst het tegelijk ![]() | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:06 |
Goeie combo wel | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:10 |
Frontaaltje. ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:10 |
Zo dan.... dat is er niet zacht aan toegegaan ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:10 |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:15 |
Van ieder treinstel zijn 2 wagens vrijwel volledig vernield, waren 4 delige treinen ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:18 |
Zo te zien aan de luchtfoto zijn het FLIRTs? Of zie ik dat verkeerd? | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:19 |
Aldus Wikipedia werden op die lijn FLIRTS E431 & 342 ingezet, die types zeggen mij verder weinig. Er rijden ook Coradias en Firema's E 126 maar daar lijken ze niet op | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:21 |
E*** is voor de Italianen wat Baureihe is voor de Duitsers. | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:25 |
Oke ![]() | |
dennistd | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:29 |
De ene is inderdaad een FLIRT of GTW, de ander is een Alstom-stel: http://rai.it/dl/rainews/(...)5be96a77.html#foto-7 | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:55 |
In Luzern is een binnenkomende trein op een stilstaande trein gebotst. 13 mensen zijn gewond geraakt. http://mobile2.tdg.ch/articles/578394ffab5c372016000001 | |
Peterselieman | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:01 |
Bij Hattem zijn twee Pokemon-imbecielen van het spoor gehaald omdat ze zo'n beestje wilden vangen. Ook elders in het land zijn door dit fenomeen al spoorlopers gemeld ... | |
Flodder450 | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:04 |
Pokéspoor | |
b2py | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:24 |
ProRail gaat #PokemonGO slopen http://www.rtlnieuws.nl/n(...)t-actie-van-nintendo | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:27 |
Wat lopen er toch een idioten rond op deze planeet. ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:28 |
Topic vol. ![]() |