ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 05-07-2016 15:01:40 ]
Op dinsdag 5 juli 2016 10:51 schreef dennistd het volgende: Ik kan het ook wel lezen, maar ik moet er zeker 3x zoveel moeite voor doen dan in het Nederlands. Dan heb ik nog liever Duits dan Engels.
Sorry maar het gaat er natuurlijk ook niet om of jij het kan lezen of er moeite voor moet doen en om heel eerlijk te zijn; Pech gehad en haal het maar door Google Translate.. Nederland heeft heel erg veel internationale expertise in huis maar op het gebied van stedelijke projecten zijn er internationaal gezien een groot aantal projecten waar het hele Schiphol-probleem mee vergeleken kan worden en ingenieurs voor ingezet kunnen worden. Dan zorg je er toch voor dat er zoveel mogelijk mensen over kunnen meedenken? Zelfs binnen Nederland stikt het van de niet-Nederlandstalige wetenschappers en ingenieurs die in dienst zijn van hogescholen, universiteiten en ingenieursbureaus.
Doet 9 van de 10 gevallen wel pijn aan mijn oren wanneer een Nederlander in het Engels communiceert Dat moet je dan maar voor lief nemen, dan hoor ik liever het Twents van Dennis hoor!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 5 juli 2016 14:52 schreef Prins_Pils het volgende: [ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. [ afbeelding ] Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes [ afbeelding ] Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. [ afbeelding ] James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. [ afbeelding ] Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. [ afbeelding ] greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. [ afbeelding ] bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. [ afbeelding ] Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. [ afbeelding ] Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. [ afbeelding ] Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! [ afbeelding ] b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. [ afbeelding ] Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) [ afbeelding ] Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. [ afbeelding ] dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. [ afbeelding ] Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt [ afbeelding ] JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) [ afbeelding ] Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. [ afbeelding ] DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy [ afbeelding ] DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
[ afbeelding ] • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ] [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ] [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 5 juli 2016 18:37 schreef b2py het volgende: Houten bielzen, afspanning, oude bevestigingsmaterialen, ik gok Limburg
Fout
Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen
Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen
Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen
Nou en, het is blik op spoorrails En nog frontseinen ook zoals Fles al juist opmerkte
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb me het voorbije uurtje vermaakt met dit cabineritje Deventer-Bad Bentheim. Opgenomen met een gopro waardoor je volle bak door Almelo en Oldenzaal lijkt te denderen Filmpje is nog geen week geleden geüpload.
Nou staat bijna heel Nederland al wel op youtube maar Hengelo-Bentheim ontbrak nog. Met een onfortuinlijke vogel op 56:00 en natte boel op 58:00, Dinkel overstroomd Dennis? Bad Bentheim krijgt eindelijk hogere perrons zo te zien, goede zaak want ik werd steeds zo moe van dat bergbeklimmen de trein in..
Mooi filmpje Ik ken die locatie wel, een paar jaar geleden met de pfadfinder op hike geweest. Je zit daar pal op de grens. Wat voor bereik heb je eigenlijk met die drone? Je vliegt een behoorlijk eind weg!
ahh, ik ben trouwens een week of 2 geleden bij de STAR geweest, ma had via de radio kaartjes gewonnen, dus pa, mn broer+neefje en ik dr naartoe, was geweldig!
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn.
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn.
Alsnog had de spanningssluis in de Betuweroute naar een andere locatie verschoven moeten worden. Dat zou of een veel langer 15 kV-stuk inhouden of alsnog tot 25 kV leiden op een stukje.
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn.
Per saldo los je nu meer op, die ICE's zijn in aantallen veel minder dan al die cargo's die op termijn moeten volgen.
Alsnog had de spanningssluis in de Betuweroute naar een andere locatie verschoven moeten worden. Dat zou of een veel langer 15 kV-stuk inhouden of alsnog tot 25 kV leiden op een stukje.
De spanningssluis wordt nu ook verschoven dus dat had voor de kosten niets uitgemaakt. En een langer stuk 15kv, dat is precies waar ik op doel.
Een langer stuk 15 kV 16 2/3 Hz heeft op zich wel een nadeel en dat is dat er een compleet nieuwe infrastructuur op elektriciteitsgebied opgetuigd moet worden, los van het bestaande netwerk, omdat het het door de lagere frequentie niet direct betrokken kan worden uit het openbare net. Het is echter niet onmogelijk om het te doen.
25 kV 50 Hz heeft dat nadeel niet, waardoor het begrijpelijk is dat Nederland daar voor kiest
Op woensdag 6 juli 2016 10:47 schreef Peterselieman het volgende: Een langer stuk 15 kV 16 2/3 Hz heeft op zich wel een nadeel en dat is dat er een compleet nieuwe infrastructuur op elektriciteitsgebied opgetuigd moet worden, los van het bestaande netwerk, omdat het het door de lagere frequentie niet direct betrokken kan worden uit het openbare net. Het is echter niet onmogelijk om het te doen.
25 kV 50 Hz heeft dat nadeel niet, waardoor het begrijpelijk is dat Nederland daar voor kiest
15kV kan je eventueel in Duitsland inkopen lijkt me
Na de tunnel tussen Denemarken en Duitsland gaat Denemarken nog een technisch hoogstandje bouwen om twee eilanden te verbinden essentieel voor die verbinding.
Op woensdag 6 juli 2016 10:25 schreef b2py het volgende: De verbouwde VIRM 9411 maakt voor het eerst een rondrit op eigen kracht, nu bijna op A'dam Centraal.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 6 juli 2016 11:12 schreef b2py het volgende: Na de tunnel tussen Denemarken en Duitsland gaat Denemarken nog een technisch hoogstandje bouwen om twee eilanden te verbinden essentieel voor die verbinding.
Op woensdag 6 juli 2016 15:23 schreef J.B. het volgende: Wanneer zou die weer in reguliere dienst moeten gaan rijden? Ik ben vooral benieuwd naar het interieur eigenlijk
Op woensdag 6 juli 2016 15:23 schreef J.B. het volgende: Wanneer zou die weer in reguliere dienst moeten gaan rijden? Ik ben vooral benieuwd naar het interieur eigenlijk
Neem het interieur van een DDZ in je hoofd, dan heb je het interieur van deze trein
Neem het interieur van een DDZ in je hoofd, dan heb je het interieur van deze trein
10x niks dus 1 stekker per eerste klas
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Klassiek... zo'n 9 maanden voor de verkiezingen. Alleen qua timing had ik het meer vlak voor een MIRT-overleg in de Kamer verwacht (voor wat extra aandacht van fracties en media).
Uiteraard zeggen vervoersbedrijven dat het "niet zozeer om een oproep voor meer geld gaat", maar om het "bereikbaar houden van Nederland". Toch wordt er een mooi verhaal (met gelikte plaatjes) gedropt met een prijskaartje van "minimaal 1 miljard euro per jaar". Uiteraard bovenop het al bestaande budget... Dat daarvan de "baten" "per jaar tussen de 2 en 4 miljard euro" liggen, dat zal wel...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Opzich is het een nobel streven, files nemen toe, OV verbeteren en autogebruik verminderen -> Minder asfalt dus meer groen en ruimte voor de fiets. En die fiets is weer belangrijk voor het OV. Cirkeltje rond.
Op donderdag 7 juli 2016 09:36 schreef b2py het volgende: Opzich is het een nobel streven, files nemen toe, OV verbeteren en autogebruik verminderen -> Minder asfalt dus meer groen en ruimte voor de fiets. En die fiets is weer belangrijk voor het OV. Cirkeltje rond.
Precies. En ik moet ze op zich wel gelijk geven, want meer asfalt lost de problemen alleen tijdelijk op
Precies. En ik moet ze op zich wel gelijk geven, want meer asfalt lost de problemen alleen tijdelijk op
Nou, het is vooral een beetje "wij, de vervoerders van de OV-sector willen meer investeringsruimte voor de OV-sector". Of, wij van WC-eend adviseren WC-eend...
Het investeringsvolume in infrastructuur is sinds het aantreden van Rutte I en II met (in totaal) zo'n 600 mln. per jaar gekort. In de periode 2010 tot 2028 is dat dus zo'n 10 mld. euro. Let wel, dit is voor ALLE rijksinfra (ook waterkeringen e.d.) en voor zowel aanleg als voor beheer en onderhoud. In die zin is de oproep van de bouwsector (die een paar weken geleden al kwamen met een wensenlijstje) en OV-sector wel begrijpelijk.
Openbaar vervoer heeft als (principiële) nadeel dat het: - niet rijdt op het moment dat jij wil (want het heeft een dienstregeling) - niet vertrekt van de plek waar jij bent (want het rijdt vaste routes) - niet aankomt op op plaats/tijd waar jij wil zijn (want bovenstaande).
Met de zogeheten "deur-tot-deur"-benadering wordt geprobeerd deze principiële problemen zoveel mogelijk weg te nemen of te reduceren. Denk aan de OV-fiets, apps met tijden van deur tot deur (ipv station tot station) en gelegenheden om op stations te parkeren en te verblijven e.d.
Dat investeringen in wegen alleen een tijdelijk effect hebben, is trouwens niet waar. Er wordt namelijk vooral in wegen geïnvesteerd waar een verwachte vervoerstoename wordt verwacht. Bij een hoog economisch groeiscenario is dat op meer plaatsen dan bij een laag groeiscenario.
Tegenstanders van weguitbreiding zeggen vaak dat meer wegen leidt tot meer verkeer. Voorstanders van weguitbreiding zeggen vaak dat er verkeersvraag is en dat deze wordt gefaciliteerd met wegaanleg. Voor beide benaderingen is wel bewijs te vinden. En vaak klopt het ook beide (enigszins). Er is een "latente vraag" (mensen die de auto pakken als het lekker doorrijdt), maar er is ook een autonome groei van verkeer: door nieuwe woningbouwlocaties en uitbreiding van bijvoorbeeld bedrijvenparken en havens.
En juist om dat beide beweringen waar zijn, wordt er geïnvesteerd in zowel wegen als in alternatieven voor wegen (zoals fietspaden, spoor, etc.).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op donderdag 7 juli 2016 12:23 schreef Goverman het volgende: Nou, het is vooral een beetje "wij, de vervoerders van de OV-sector willen meer investeringsruimte voor de OV-sector". Of, wij van WC-eend adviseren WC-eend...
Als ik heel flauw ben haal ik uit je verhaal: Wij van IenM adviseren de wijsheid van IenM.
Bovendien is de oproep van de OV-Sector toch meer gericht op meer OV ipv meer auto. Dat kan een beleidskeuze zijn. Er kan gekozen worden om meer geld van de IenM-begroting in OV te stoppen. Dat wil niet zeggen dat de investeringen in wegen niet goed zijn, je legt alleen andere prioriteiten.
Op donderdag 7 juli 2016 14:23 schreef b2py het volgende: Uitnodiging via de universiteit om voor gereduceerd tarief naar Innotrans te gaan om carriere te maken. Oke, ga ik over nadenken
Als je een beetje rondkijkt kan je sowieso wel goedkoper naar InnoTrans.
Nou, het is vooral een beetje "wij, de vervoerders van de OV-sector willen meer investeringsruimte voor de OV-sector". Of, wij van WC-eend adviseren WC-eend...
Het investeringsvolume in infrastructuur is sinds het aantreden van Rutte I en II met (in totaal) zo'n 600 mln. per jaar gekort. In de periode 2010 tot 2028 is dat dus zo'n 10 mld. euro. Let wel, dit is voor ALLE rijksinfra (ook waterkeringen e.d.) en voor zowel aanleg als voor beheer en onderhoud. In die zin is de oproep van de bouwsector (die een paar weken geleden al kwamen met een wensenlijstje) en OV-sector wel begrijpelijk.
Openbaar vervoer heeft als (principiële) nadeel dat het: - niet rijdt op het moment dat jij wil (want het heeft een dienstregeling) - niet vertrekt van de plek waar jij bent (want het rijdt vaste routes) - niet aankomt op op plaats/tijd waar jij wil zijn (want bovenstaande).
Met de zogeheten "deur-tot-deur"-benadering wordt geprobeerd deze principiële problemen zoveel mogelijk weg te nemen of te reduceren. Denk aan de OV-fiets, apps met tijden van deur tot deur (ipv station tot station) en gelegenheden om op stations te parkeren en te verblijven e.d.
Dat investeringen in wegen alleen een tijdelijk effect hebben, is trouwens niet waar. Er wordt namelijk vooral in wegen geïnvesteerd waar een verwachte vervoerstoename wordt verwacht. Bij een hoog economisch groeiscenario is dat op meer plaatsen dan bij een laag groeiscenario.
Tegenstanders van weguitbreiding zeggen vaak dat meer wegen leidt tot meer verkeer. Voorstanders van weguitbreiding zeggen vaak dat er verkeersvraag is en dat deze wordt gefaciliteerd met wegaanleg. Voor beide benaderingen is wel bewijs te vinden. En vaak klopt het ook beide (enigszins). Er is een "latente vraag" (mensen die de auto pakken als het lekker doorrijdt), maar er is ook een autonome groei van verkeer: door nieuwe woningbouwlocaties en uitbreiding van bijvoorbeeld bedrijvenparken en havens.
En juist om dat beide beweringen waar zijn, wordt er geïnvesteerd in zowel wegen als in alternatieven voor wegen (zoals fietspaden, spoor, etc.).
mja, er wordt ook geïnvesteerd op plaatsen waar het niet nodig is, maar in hoeverre wordt er gekeken naar de technologische ontwikkelingen, vergrijzing en meer gedeeld autobezit?
Die factoren hebben binnen 10 jaar een behoorlijke invloed op het gebruik van alle vervoersmodaliteiten. Daar moet je nu al rekening mee gaan houden bij het maken van de plannen.
Op donderdag 7 juli 2016 15:55 schreef Peterselieman het volgende: Naar verwachting rijden er vanaf december weer Arriva-treinen naar Weener. Nu komen ze niet verder dan Bad Nieuweschans
Als ik heel flauw ben haal ik uit je verhaal: Wij van IenM adviseren de wijsheid van IenM.
Bovendien is de oproep van de OV-Sector toch meer gericht op meer OV ipv meer auto. Dat kan een beleidskeuze zijn. Er kan gekozen worden om meer geld van de IenM-begroting in OV te stoppen. Dat wil niet zeggen dat de investeringen in wegen niet goed zijn, je legt alleen andere prioriteiten.
IenM adviseert niet, IenM financiert (en doet de besluitvorming). IenM laat zich natuurlijk wel adviseren: door Rover, mede-overheden, kennisinstituten e.d.
Dat de OV-sector pleit voor meer OV-investeringen is heel voorspelbaar. En er is ook niets mis mee, sterker nog, het is onderdeel van het spel. De bouwsector (die deels overlap heeft met de OV sector) doet hetzelfde, waar het IenM budgetten aangaat. Voor de zorg, onderwijs e.d. zijn er natuurlijk ook belangenclubs. Dat wil echter NIET zeggen dat deze coalities altijd het complete verhaal vertellen, of de juiste uitgangspunten hanteren. Daarom worden dit soort "oproepen", "brandbrieven", "noodklokken" etc. altijd wat lauw ontvangen door de gemiddelde beleidsmedewerker van een departement. Dit een beetje onder het mom: het is weer eens tijd voor... Aan de andere kant weten diezelfde clubs natuurlijk ook hoe departementen reageren op dit soort oproepen: het is gewoon een soort spel. Zeker zo vlak voor de verkiezingen van maart 2017.
mja, er wordt ook geïnvesteerd op plaatsen waar het niet nodig is, maar in hoeverre wordt er gekeken naar de technologische ontwikkelingen, vergrijzing en meer gedeeld autobezit?
Die factoren hebben binnen 10 jaar een behoorlijke invloed op het gebruik van alle vervoersmodaliteiten. Daar moet je nu al rekening mee gaan houden bij het maken van de plannen.
Publieke besluitvorming is inderdaad meer dan alleen een (economische) afweging van alternatieven. Met name sommige regio's (bijv. de drie noordelijke provincies) kunnen een goede gezamenlijke lobby vormen. En soms is een regio "aan de beurt". Dat geldt allemaal voor concrete projecten. En van projecten zijn er altijd meer dan dat er budget is. Bij de verdeling van het MIRT wordt daar altijd strijd om gevoerd: in het departement, tussen de diverse belangenclubs en bij de begrotingsbehandeling. Maar, dat is nu net het leuke van het werken voor de publieke zaak
Zaken die jij noemt zijn echt beleidsmatig. IenM stuurt daar niet echt op, maar volgt de ontwikkelingen wel natuurlijk. En waar nodig (en opportuun) wordt een initiatief gesteund met een werkbezoek van een bewindspersoon, een subsidie, een stuk regelgeving etc.
Beleid maak je wel gericht op de toekomst, maar niet alleen op toekomstige ontwikkelingen. Hoewel het wegennet in Nederland eigenlijk wel af is, zijn her en der toch wel investeringen nodig. En natuurlijk is het ondanks alle navigatie-apparatuur wel handig om nog bebording te hebben: daar wordt dus ook beleid op gemaakt. Dat geldt voor spoor ook: ondanks de 9292-app willen mensen een gele vertrekstaat hebben. Dus wordt daar (o.a. in overleg met IenM) dan weer wat voor geregeld. Idem. voor toegankelijkheid, fietsparkeren (hoewel dat vooral een gemeentelijk onderwerp lijkt te zijn). Kortom: er gebeurt vanalles. Deels over het stimuleren van nieuwe ontwikkelingen en deels om het bestaande ook te behouden of uit te faseren (want ook daar is dan weer beleid voor).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nee, die heeft geen toegevoegde waarde t.o.v. de bestaande lijnen. Dat is best vaak uitgezocht. Het zorgt er vooral voor dat reizigers tussen bijv. Utrecht en Breda de rechtstreekse lijn nemen in plaats van rijden via Rotterdam of Den Bosch.
Ja, de reistijd wordt er een paar minuten door ingekort, maar om daarvoor nu een hele grote zak geld neer te leggen (die er dus gewoon niet is), dat wordt als niet heel zinvol beschouwd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
mja, er wordt ook geïnvesteerd op plaatsen waar het niet nodig is, maar in hoeverre wordt er gekeken naar de technologische ontwikkelingen, vergrijzing en meer gedeeld autobezit?
Die factoren hebben binnen 10 jaar een behoorlijke invloed op het gebruik van alle vervoersmodaliteiten. Daar moet je nu al rekening mee gaan houden bij het maken van de plannen.
Daar houden CPB, TNO & PBL rekening mee, voor zo ver daar een trend in is overigens..
24 Oktober 2015 - Deze dag kwam het Britse MerciaCharters richting Nederland voor een rondrit vanuit Hoek van Holland via de Botlek naar de Sloehaven en weer terug naar Hoek van Holland. Tractie werd ingehuurd bij Locon, en de fraaie 9802, die helaas nog weinig inzetten kwam ook moeizaam in actie.
Ik zag tegen 17 uur een dieselloc rijden met een 1700 en twee DDM-rijtuigen erachter westbound rijden. Wat kan daar gebeurd zijn, kopbakje onderweg verloren?
donderdag 28 juli gaat er mogelijk een TGV rijden vanaf station Alkmaar, voor opnames van een speelfilm genaamd Superdam. exacte tijden zijn niet bekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 8 juli 2016 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende: donderdag 28 juli gaat er mogelijk een TGV rijden vanaf station Alkmaar, voor opnames van een speelfilm genaamd Superdam. exacte tijden zijn niet bekend.
Op vrijdag 8 juli 2016 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende: donderdag 28 juli gaat er mogelijk een TGV rijden vanaf station Alkmaar, voor opnames van een speelfilm genaamd Superdam. exacte tijden zijn niet bekend.
Dan zit ik in Oost-Duitsland.....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 7 juli 2016 21:12 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zag tegen 17 uur een dieselloc rijden met een 1700 en twee DDM-rijtuigen erachter westbound rijden. Wat kan daar gebeurd zijn, kopbakje onderweg verloren?
Dit. Ik zag het gisteren vanuit de auto (foei) ook al tussen Zutphen en Deventer langs de N348 rijden. Zag er inderdaad precies uit zoals je het zegt, ergens iets kwijt geraakt .
Staat er zomaar een DDM1 voor m'n neus op Rotterdam. Collega met wie ik even mee was gelopen: "Nee, sorry, die mag ik niet rijden." "..." Collega: "Nee, niemand in Rotterdam mag dat ding rijden..."
Toen hebben ze maar de oorspronkelijke machinist uit z'n pause gehaald om 'm weer verder te rijden
De fuck.. Er is serieus iemand geweest die vrijheidsberoving dus een goed idee vond. Het zal wel weer overdreven grootspraak gevonden worden maar als ik daar sta en naar huis wil was er toch minstens 1 poortje open gegaan.
Op vrijdag 8 juli 2016 13:34 schreef Prins_Pils het volgende: Wat is het probleem toch joh, kwestie van uitchecken Je bent als het goed is ook ingecheckt immers..
Ik vind het altijd zo kolderiek om dan één specifieke dag te noemen. Terwijl allang duidelijk is dat ze het blijkbaar nog niet op 5 jaar nauwkeurig kunnen schatten.
Zwolle - De SP in de Zwolse gemeenteraad wil opheldering over de actie van gisteren (donderdag) waarbij de NS de toegangspoortjes aan de zuidzijde van het station enige tijd geheel afgesloten hield voor alle reizigers.
En
quote:
Donderdagavond aan het eind van de middagspits zijn grote aantallen treinreizigers door de NS opgesloten in de reizigerstunnel van het station van Zwolle. De NS deed dat door de OV-chipkaartpoortjes in de tunnel af te sluiten, zodat de reizigers de tunnel niet aan de achterzijde (vertrekplaats pendelbussen, fietsenstalling, woonwijk) konden verlaten.
Ik vind het altijd zo kolderiek om dan één specifieke dag te noemen. Terwijl allang duidelijk is dat ze het blijkbaar nog niet op 5 jaar nauwkeurig kunnen schatten.
1 juli kon ook wel 'maar de zomerdienst gaat nou eenmaal op 22 juli in'
Op vrijdag 8 juli 2016 14:37 schreef Prins_Pils het volgende: Ik begrijp nu pas dat je dus ook niet eens kon uitchecken maar die dingen gewoon ramdicht bleven..