ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 05-07-2016 15:01:40 ]
Op dinsdag 5 juli 2016 10:51 schreef dennistd het volgende: Ik kan het ook wel lezen, maar ik moet er zeker 3x zoveel moeite voor doen dan in het Nederlands. Dan heb ik nog liever Duits dan Engels.
Sorry maar het gaat er natuurlijk ook niet om of jij het kan lezen of er moeite voor moet doen en om heel eerlijk te zijn; Pech gehad en haal het maar door Google Translate.. Nederland heeft heel erg veel internationale expertise in huis maar op het gebied van stedelijke projecten zijn er internationaal gezien een groot aantal projecten waar het hele Schiphol-probleem mee vergeleken kan worden en ingenieurs voor ingezet kunnen worden. Dan zorg je er toch voor dat er zoveel mogelijk mensen over kunnen meedenken? Zelfs binnen Nederland stikt het van de niet-Nederlandstalige wetenschappers en ingenieurs die in dienst zijn van hogescholen, universiteiten en ingenieursbureaus.
Doet 9 van de 10 gevallen wel pijn aan mijn oren wanneer een Nederlander in het Engels communiceert Dat moet je dan maar voor lief nemen, dan hoor ik liever het Twents van Dennis hoor!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 5 juli 2016 14:52 schreef Prins_Pils het volgende: [ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. [ afbeelding ] Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes [ afbeelding ] Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. [ afbeelding ] James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. [ afbeelding ] Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. [ afbeelding ] greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. [ afbeelding ] bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. [ afbeelding ] Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. [ afbeelding ] Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. [ afbeelding ] Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! [ afbeelding ] b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. [ afbeelding ] Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) [ afbeelding ] Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. [ afbeelding ] dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. [ afbeelding ] Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt [ afbeelding ] JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) [ afbeelding ] Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. [ afbeelding ] DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy [ afbeelding ] DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
[ afbeelding ] • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ] [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ] [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 5 juli 2016 18:37 schreef b2py het volgende: Houten bielzen, afspanning, oude bevestigingsmaterialen, ik gok Limburg
Fout
Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen
Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen
Hint: Een traject met rijke historie. In het verleden leidde het naar een poort van de wereld, nu rest slechts vergane glorie. Oh, en er rijden ook goederentreinen
Nou en, het is blik op spoorrails En nog frontseinen ook zoals Fles al juist opmerkte
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb me het voorbije uurtje vermaakt met dit cabineritje Deventer-Bad Bentheim. Opgenomen met een gopro waardoor je volle bak door Almelo en Oldenzaal lijkt te denderen Filmpje is nog geen week geleden geüpload.
Nou staat bijna heel Nederland al wel op youtube maar Hengelo-Bentheim ontbrak nog. Met een onfortuinlijke vogel op 56:00 en natte boel op 58:00, Dinkel overstroomd Dennis? Bad Bentheim krijgt eindelijk hogere perrons zo te zien, goede zaak want ik werd steeds zo moe van dat bergbeklimmen de trein in..
Mooi filmpje Ik ken die locatie wel, een paar jaar geleden met de pfadfinder op hike geweest. Je zit daar pal op de grens. Wat voor bereik heb je eigenlijk met die drone? Je vliegt een behoorlijk eind weg!
ahh, ik ben trouwens een week of 2 geleden bij de STAR geweest, ma had via de radio kaartjes gewonnen, dus pa, mn broer+neefje en ik dr naartoe, was geweldig!
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn.
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn.
Alsnog had de spanningssluis in de Betuweroute naar een andere locatie verschoven moeten worden. Dat zou of een veel langer 15 kV-stuk inhouden of alsnog tot 25 kV leiden op een stukje.
Omdat ze een oplossing hebben gekozen die voor andere treinen juist weer hetzelfde probleem veroorzaakt. Ze leggen 25kV aan waar het 15kV zou moeten zijn.
Per saldo los je nu meer op, die ICE's zijn in aantallen veel minder dan al die cargo's die op termijn moeten volgen.
Alsnog had de spanningssluis in de Betuweroute naar een andere locatie verschoven moeten worden. Dat zou of een veel langer 15 kV-stuk inhouden of alsnog tot 25 kV leiden op een stukje.
De spanningssluis wordt nu ook verschoven dus dat had voor de kosten niets uitgemaakt. En een langer stuk 15kv, dat is precies waar ik op doel.
Een langer stuk 15 kV 16 2/3 Hz heeft op zich wel een nadeel en dat is dat er een compleet nieuwe infrastructuur op elektriciteitsgebied opgetuigd moet worden, los van het bestaande netwerk, omdat het het door de lagere frequentie niet direct betrokken kan worden uit het openbare net. Het is echter niet onmogelijk om het te doen.
25 kV 50 Hz heeft dat nadeel niet, waardoor het begrijpelijk is dat Nederland daar voor kiest
Op woensdag 6 juli 2016 10:47 schreef Peterselieman het volgende: Een langer stuk 15 kV 16 2/3 Hz heeft op zich wel een nadeel en dat is dat er een compleet nieuwe infrastructuur op elektriciteitsgebied opgetuigd moet worden, los van het bestaande netwerk, omdat het het door de lagere frequentie niet direct betrokken kan worden uit het openbare net. Het is echter niet onmogelijk om het te doen.
25 kV 50 Hz heeft dat nadeel niet, waardoor het begrijpelijk is dat Nederland daar voor kiest
15kV kan je eventueel in Duitsland inkopen lijkt me
Na de tunnel tussen Denemarken en Duitsland gaat Denemarken nog een technisch hoogstandje bouwen om twee eilanden te verbinden essentieel voor die verbinding.
Op woensdag 6 juli 2016 10:25 schreef b2py het volgende: De verbouwde VIRM 9411 maakt voor het eerst een rondrit op eigen kracht, nu bijna op A'dam Centraal.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 6 juli 2016 11:12 schreef b2py het volgende: Na de tunnel tussen Denemarken en Duitsland gaat Denemarken nog een technisch hoogstandje bouwen om twee eilanden te verbinden essentieel voor die verbinding.
Op woensdag 6 juli 2016 15:23 schreef J.B. het volgende: Wanneer zou die weer in reguliere dienst moeten gaan rijden? Ik ben vooral benieuwd naar het interieur eigenlijk
Op woensdag 6 juli 2016 15:23 schreef J.B. het volgende: Wanneer zou die weer in reguliere dienst moeten gaan rijden? Ik ben vooral benieuwd naar het interieur eigenlijk
Neem het interieur van een DDZ in je hoofd, dan heb je het interieur van deze trein
Neem het interieur van een DDZ in je hoofd, dan heb je het interieur van deze trein
10x niks dus 1 stekker per eerste klas
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Klassiek... zo'n 9 maanden voor de verkiezingen. Alleen qua timing had ik het meer vlak voor een MIRT-overleg in de Kamer verwacht (voor wat extra aandacht van fracties en media).
Uiteraard zeggen vervoersbedrijven dat het "niet zozeer om een oproep voor meer geld gaat", maar om het "bereikbaar houden van Nederland". Toch wordt er een mooi verhaal (met gelikte plaatjes) gedropt met een prijskaartje van "minimaal 1 miljard euro per jaar". Uiteraard bovenop het al bestaande budget... Dat daarvan de "baten" "per jaar tussen de 2 en 4 miljard euro" liggen, dat zal wel...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Opzich is het een nobel streven, files nemen toe, OV verbeteren en autogebruik verminderen -> Minder asfalt dus meer groen en ruimte voor de fiets. En die fiets is weer belangrijk voor het OV. Cirkeltje rond.