b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 18:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 18:37 |
Eurofail? Eerder Kutfransen ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 18:39 |
Fikzt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 18:43 |
Service van Eurostar was minder haat waard dan "fransen"? | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 18:44 |
He, zet eens terug. | |
GlenSpey | donderdag 9 juni 2016 @ 18:44 |
Tis officieel, per september keer ik terug bij de NS, machinist in opleiding ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door GlenSpey op 09-06-2016 18:51:42 ] | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 18:45 |
Niet vergeten zomedalek:
| |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 18:48 |
Eerst even polletje? ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 18:48 |
Heb je niet al genoeg last van de hooikoorts? | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 18:49 |
Wat Eurostar gisteren geflikt heeft is wel een paar graadjes erger dan 'fail'. En de chef trein was Frans (en sprak reizigers ook alleen maar in het Frans aan), dus de TT klopt. ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 18:49 |
Dit was um toch? ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 18:51 |
Goedzo. | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 juni 2016 @ 18:57 |
Gefeliciteerd! | |
boriq | donderdag 9 juni 2016 @ 18:59 |
Feli! | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 19:03 |
gefeliciteerd ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 19:03 |
Goed bezig, wat deed je eerst dan? | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:05 |
Boeiend heel die TT ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 19:07 |
Ze zijn ook zo tam he, die stamgasten | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:09 |
oh had ik een s vergeten. Het spijt me ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 19:15 |
Mooi man. Wat deed je eerst bij NS? | |
MTL | donderdag 9 juni 2016 @ 19:16 |
Gefeliciteerd! Mooi zo ![]() | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 19:18 |
Chef Bezemkast ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:21 |
![]() Ik wou zeggen Machinist-in-opleiding in opleiding ![]() Maar ja, waar zou glen kutopmerkingen aan verdiend hebben? ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 19:26 |
Conducteur op vechtdallijn vertelt net dat collega het ziekenhuis in is getikt ![]() Hij was opzoek naar een OV chipkaart opzoek die de dader zou hebben achtergelaten | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:28 |
Waardeloos. Wanneer? | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 19:34 |
Geen idee, eerder vandaag geloof ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:41 |
Niks op destentor.nl, niks op dvhn.nl. | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 19:43 |
welkom terug ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:45 |
ja en de hielen van de HC likken, ook erg belangrijk in je vak ![]() ![]() Sudoku kan ik je wel leren. tegen een tarief natuurlijk ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 19:46 |
Hij kwam rennend voorbij aan de telefoon "ze hebben je geraakt? Hoe gaat het" toen vroeg iemand wat er was gebeurd en toen vertelde hij dat. Politie had um meegenomen naar ziekenhuis. Maar dat kan ook de huisartsenpost zijn natuurlijk. Het is al avond ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 19:48 |
het enige wat je de hc moet vertellen is bij welke deur hij moet staan zodat hij recht voor de kiosk staat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:53 |
Fleshonk Hbf is wel een notoir punt wat dat betreft, zie dat echt elke dag wel gebeuren. IC naar Schiphol van 7:02 die om 6:58 binnenkomt. ALTIJD koffie halen. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:54 |
over 2 minuten he, Rail Away. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 19:55 |
Oh, begint gewoon te vroeg ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 19:57 |
toen ik nog hc was ging ik in mijn rooster heel vaak in de avond naar venlo (1975 heen en 1986 terug voor de liefhebber) dat was standaard Rotterdamse hc & mcn) standaard de afspraak tussen breda en tilburg lekker door te rijden want dan kon ik precies 2 koffie halen en naar voren lopen. Kreeg een keer zelfs de opmerking van de kiosk mevrouw: "tis ook elke dag zelfde verhaal.... trein veel te vroeg en een conducteur die 2 koffie wil!" | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 19:57 |
Net op de radio dat men de sporen bij het stade de France gaat blokkeren zodat de treinen die wel gepland zijn niet kunnen rijden. Zowel voor de RER D (D staat voor Dommage) als de RER B (B staat voor Bloqué) ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 19:58 |
@Duck: heb nu drie highscores te pakken ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 19:59 |
Spr rotterdam - Uitgeest kun je zelfs in gouda en amsterdam een koffierun doen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 19:59 |
Blijft over metro 13 | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 20:01 |
Rij jij met 1 materieesoort? Ik krijg het mooi remmen/in 1 keer stilzetten niet onder de knie ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 20:03 |
Mijn god is dit een aflevering uit 1980 of zo? | |
Peter | donderdag 9 juni 2016 @ 20:06 |
Kan het kabinet dat blokkeren niet verbieden in het kader van vrije doorgang op evacueer-routes bij calamiteiten? | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 20:13 |
het blijft de eo he. Niet raar van opkijken dat ze in de vorige eeuw blijven hangen | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 20:14 |
neuh, meerdere materieelsoorten en zoveel mogelijk op zijn Duits remmen en dan net na het gele lijntje stil zetten | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 20:18 |
in 2014 hadden ze al eens een herhaling van en aflevering uit noord-amerika waar de Twin Towers nog stonden. Maar dit was ook wel genant hoor. Ik heb echt helemaal niets gezien dat niet in 1985 had kunnen zijn. | |
Prins_Pils | donderdag 9 juni 2016 @ 20:23 |
Ik begin het Duits remmen nu ook onder de knie te krijgen en ben nu de 1-west aan het rijden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 20:25 |
start ff een topic in GAM of zo anders | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 20:25 |
Dus er mag zo'n 50.000 man in 13? | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 20:34 |
Met die kutstakers hebben we geen IS meer nodig om het EK te verneuken ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 21:11 |
Ik weet niet wat de 13 per uur weggejast krijgt. Zeker omdat ie normaal al is overbelast. En al helemaal omdat ie gesplitst word in t noorden. ![]() Ik neem aan dat die andere tak op wedstrijd avonden los geëxploiteerd gaat wordt ofzo, want t is geen fifty fifty meer. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 21:14 |
Ik heb een hotel gehad in Clichy, altijd drama met dat ding.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 21:17 |
574 personen gaan er officzin het materieel, maar men zit in de spits al op 116%. Een trein kan om de 95/100 seconden vertrekken... Wat wil je nog meer weten (norm is 4 passagiers per 1m² lijn 13 haalt 4,5 per 1m²) | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 21:18 |
Wordt de 13 nog versterkt? Ik hoop dat ze op presidentieel bevel die stakers weghalen op basis van veiligheid. Kutvolk ![]() | |
Peter | donderdag 9 juni 2016 @ 21:20 |
Op volle capaciteit en zonder enige vertraging ben je ruim 2 uur bezig om 50k volk te vervoeren. Nu gaat de helft niet met de trein/ het OV, maar dan nog is het dringen geblazen en wil iedereen tegelijk weg.. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 21:21 |
Goed, terug naar NL. NS heeft besloten om de 1900 (Eindhoven - Den Haag per drgl 2017) per diezelfde dienstregeling op te knippen in Eindhoven - Breda en Breda - Den Haag omdat men machinisten in Eindhoven moet opleiden voor rijden op de flirt (:?). | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 21:21 |
Dat is veul. Jammer dat het zo lang moet duren voor de 14 verlengd wordt om onder meer de 13 te kunnen ontlasten | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 21:21 |
klopt helaas. Dat gaan veel gemiste overstappen worden ... | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 21:23 |
maar dan ga je er vanuit dat er niemand anders gaat behalve supporters? | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 21:25 |
Gespot op Somda:Dus, Breda gaat volgend jaar nóg meer kerende treinen zien dan nu al het geval is: - de ICd Amsterdam - Breda - de pendel-IC Breda - Dordrecht - de Beneluxtrein - de IC Den Haag - Breda - de IC Breda - Venlo En dan moeten er ook nog goederentreinen, de IC Roosendaal - Zwolle en de sprinter Dordrecht - Den Bosch langs. Dat wordt spannend. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 21:26 |
Kijk eens 4 boven je? Maar goede aanvulling ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 21:27 |
Was Benelux over HSL niet uitgesteld? | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 21:27 |
Terwijl ik nog aan het typen was (met zo'n verdomd onscreen keyboard) plempte jij het al neer ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 21:27 |
Ja: Renforts pour tous les matchs au Stade de France Vendredi 10, lundi 13, jeudi 16, mercredi 22, lundi 27 juin et dimanche 3 juillet La ligne de métro 13 qui dessert le Stade de France sera renforcée de la façon suivante : ‒ arrivée au stade : renfort d'offre (avec plus de trains) en fin d’après-midi, et début de soirée pour le match du 03 Juillet ; ‒ sortie du stade : 10 à 12 trains supplémentaires. Pour les lignes RER B et RER D à chaque match : RER B : ‒ tous les trains habituels sont en composition longue, permettant ainsi une capacité maximale, 3 heures avant le match et jusqu’à 1h00, et marquent tous l’arrêt à La Plaine Stade de France ; ‒ 18 trains supplémentaires circulent sur le RER B 3 heures avant le match et jusqu’à 1h00 ; RER D : ‒ 11 trains supplémentaires circulent sur le RER D 3 heures avant le match et jusqu’à 1h00 Dus de 13 de hele middag op spits sterkte, en als de wedstrijd is afgelopen proppen ze er 10/12 extra treinen tussen door vanuit de remise | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 21:28 |
Slechts een paar maanden. Dat zal wel het hele jaar worden. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 21:29 |
Nouja, het opleiden van machinisten duurt ook geen heel jaar vermoed ik dus daar zal wel een wisselwerking tussen zijn | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 21:29 |
Als jij nog een beetje highscores haalt mag je morgen vast meehelpen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 21:38 |
hooguit een wijzigingsblad en waar mogelijk zullen ze het denk ik zo snel mogelijk op het niveau van het dagplan wel regelen | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 21:38 |
ik ken geen Frans | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 21:42 |
Het omleggen van de Beneluxtrein heeft wel weer impact op bijvoorbeeld brugopeningstijden bij Dordrecht. Als NS zegt "vanaf april rijdt die via de HSL" dan kan ProRail tegen de scheepvaart zeggen "om x uur y kan de brug een extra keertje open". Als in maart blijkt dat de Benelux toch niet via de HSL kan, is het best mogelijk dat de Benelux helemaal niet naar Dordrecht kan. Dat zag je in 2013, een vervangende Benelux kon niet zomaar gepland worden... | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 21:42 |
Plus de beperkingen wegens het gewone materieeltekort, plus de beperkingen wegens het gewone personeelstekort, plus de stakingen wegens de arbeidswet, plus de stakingen wegens IS, plus de stakingen wegens de Euro, plus de stakingen wegens de vluchtelingen, plus de stakingen wegens het EK, plus de stakingen wegens de dreigende brexit, plus de stakingen wegens de aankomst van de F35 in nederland, plus de stakingen om te vieren dat er nog steeds mensen niet onder minimaal één van de vorige stakingen vielen. TL;DR: val dood, er rijdt niks ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 22:01 |
Lijn 13 is de RATP niet de SNCF. | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 22:03 |
Bij de RATP willen ze toch ook gaan staken? | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 22:07 |
mja, ik had het over de IC Den Haag - Eindhoven. Die heeft niets meer met Dordt te maken | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 22:09 |
Klopt, maar de Beneluxtrein wellicht wel. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 22:17 |
Als die niet door Zwitsers gereden wordt maakt het geen ene kut uit. | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 22:19 |
Die lui uit Hong Kong kunnen er anders ook wat van. Stockholm Tunnelbana ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 22:22 |
In Shenzhen is de metrolijn die door de MTR wordt uitgebaat de kutste lijn van allemaal omdat ze het helemaal op efficiëntie (ofwel sardientjesvervoer met korte treinen) hebben getrimd. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 22:22:14 ] | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 22:38 |
Trouwens iets waar ik me al jaren kapot aan erger: in een rij van 5 meter staan. Met TWEE mensen erin ![]() Dan denk je "okee whatever, jij staat niet in de rij, ik wel, doei." En dan gaat Dat Ego af. En echt DOM dat die mensen zijn joh, DOM. Niet normaal. NEE je hoeft niet te vertrekken door de deur waardoor je binnenkwam als er TWEE deuren zijn. En NEE het is niet de schuld van de mensen in de rij dat JIJ de enige afgesloten deur kiest. NADENKEN ![]() PLease. | |
Prins_Pils | donderdag 9 juni 2016 @ 22:40 |
Een rij waarvoor? | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 22:44 |
Kop koffi bij de kiosk. Daily struggles n shit ![]() | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 22:46 |
Ik neem tegenwoordig koffie mee van huis. ![]() | |
GlenSpey | donderdag 9 juni 2016 @ 22:50 |
Hetzelfde. Deed de opleiding een aantal jaar terug al, maar heb toen na een hele bak ellende gedwongen afscheid moeten nemen. Zo zou je het eigenlijk best kunnen omschrijven ![]() Dat was ik al bijna weer vergeten... de ongeloof die je vaak ziet als je binnen het spoorbedrijf verteld dat je geen koffie drinkt ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 9 juni 2016 @ 22:51 |
Nederlanders kunnen nu eenmaal niet in een rij staan, het zal wel een genetische kwestie zijn. Het is helemaal erg als je met een budgetmaatschappij vliegt en de rij voor het boarden zich over de volledige breedte van de gate verspreidt... | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 juni 2016 @ 22:52 |
Als je met een budgetmaatschappij vliegt dan vraag je er zelf ook een beetje om. | |
Kansenjongere | donderdag 9 juni 2016 @ 22:54 |
Bij Europese bestemmingen gedragen de maatschappijen die geen budgetprijzen hanteren zich doorgaans eveneens als een budgetmaatschappij. Dan kun je maar beter de juiste prijs betalen. Als we op het spoor budgetmaatschappijen zouden hebben die dezelfde bedroevende service als NS zouden leveren, maar dan wel voor een fractie van de prijs, zou ik het ook wel weten, zelfs als dat zou betekenen dat halverwege de conducteur langs zou komen om op schreeuwerige wijze kraskaarten te verkopen... | |
bork | donderdag 9 juni 2016 @ 23:13 |
Ik was in februari even in Tsjechië, Business (middelste klasse) bij Leo-express en een eerste klasse pendolino van hun NS en met hun Railjet (blauwe kleurstelling), fantastisch, je voelt je als God in Frankrijk, alleswordt naar je gebracht ook een hoop gratis (in je ticket dan maar dat zie je niet), zelfs champagne in de pendolino! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 23:16 |
Nee dit gaat echt over een totaal onvergelijkbare situatie. We hebben het echt over mensen die in een NS-Kiosk op 3 meter van de balie gaan staan en dan van zichzelf vinden dat ze "in de rij staan" Dat is dan gewoon niet zo. | |
Fixers | donderdag 9 juni 2016 @ 23:19 |
Ik verbaas me al de hele week over de rijen voor de roltrappen hier in Londonse Tube stations. Die Britten zijn zó netjes met het rechts staan principe dat ze ook in de rij voor de roltrappen links vrijhouden voor hen die door willen lopen. Dat is wel wat anders als het ellebogenwerkkluitsjesvoetbal dat we in Nederlandse stations gewend zijn. | |
_serial_ | donderdag 9 juni 2016 @ 23:20 |
Gefeliciteerd ! ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 23:22 |
Houden ze niet juist rechts vrij? ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 9 juni 2016 @ 23:24 |
Moet je voor de grap eens naar Wimbledon gaan en dan kaartjes kopen via de queue, daar hebben ze het in de rij staan echt tot kunst verheven. | |
_serial_ | donderdag 9 juni 2016 @ 23:27 |
Dat gaan drukke treintjes worden van Den Haag naar Dordrecht... | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 juni 2016 @ 23:29 |
Ik zou nog niet naar Wimbledon gaan als ik er geld voor kreeg. Idioterie. | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 23:33 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 23:35 |
Je zou het niet verwachten in een chaosland zoals China maar wij moesten ruim voordat de trein arriveerde in een rij staan om de instapprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als je uit de rij stapte werd je afgesnauwd door twee Gestapos. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 23:39 |
Mar het werkt wel beter ![]() | |
ijs_beer | donderdag 9 juni 2016 @ 23:44 |
Godver. Je zult maar van Dordt naar Venlo moeten regelmatig... fml. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 23:45 |
en eerlijk is eerlijk, de metro van St Petersburg, en ook die van Moskou, dat in 1992 al een systeem dat letterlijk ALLE problemen oplosten dan waarvoor ooit voor miljarden de OVC ingevoerd was. Enige verschil is het per persoon kunnen volgen van elke reisbeweging, Kafka ligt zich nog steeds te rukken in zijn graf. Het GAAT helemaal niet meer om "betaald krijgen voor het vervoer wat je levert" ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 23:56 |
Ik zou Ancilla Tilia maar eens Twitteren. | |
larsico | donderdag 9 juni 2016 @ 23:57 |
Aanschouw hier hoe men de toegangspoortjes gebruikt in Genova:![]() Er staat iets als: betreden van het station is niet toegestaan zonder ticket (en poortjes staan altijd open) | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 23:57 |
In Parijs springen ze gewoon over de poortjes. Het Finse deel van de bevolking althans. | |
larsico | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:00 |
In Italië staat men blijkbaar erg open voor het gebruik van het OV door Finnen, de jaarlijkse quota moeten toch op een bepaalde manier behaald worden | |
dennistd | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:03 |
Ik heb zaterdag in Parijs 1,5 uur de tijd om van Gare du Nord naar Gare de l'Est te gaan. Eigenlijk wou ik in die tijd wel eventjes de Eiffeltoren zien, maar is dat mogelijk in die tijd (en hoe zit het met alle overstromingsschade en stakingen)? En nee, ik ga geen taxi nemen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:06 |
Ga je niet halen of je moet echt risico's willen nemen. Water is weer gezakt. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2016 00:07:15 ] | |
dennistd | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:07 |
Veel risico heb ik geen zin in... Het grootste risico is trouwens de NS: ik heb 's morgens een overstap van 10 minuten op de Thalys op Schiphol. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:08 |
Er zijn nu ook toegangscontroles zoals vliegvelden op de Thalys in Frankrijk | |
dennistd | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:09 |
Alleen instapcontroles neem ik aan toch, of moet ik er ook doorheen als ik uitstap? Vanaf Parijs gaat de reis met de ICE verder naar Frankfurt trouwens. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:10 |
Alhoewel, in het meest gunstige geval is de reistijd Paris Nord - Trocadero (uitzicht op de toren) - Paris Est 50 minuten. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:10 |
Ergens klopt hier iets niet, want die tekst is Spaans en Genua ligt in Italië... ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:10 |
Uitstap niet nee. Weet eigenlijk niet of ze dat ook bij de ICE doen. Gaat wel om een buitenlandse verbinding. | |
larsico | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:38 |
In Nederland staat ook wel eens Engels op de borden ![]() Het is echt Genua, heb de foto zelf vanmiddag genomen. En weet vrij zeker dat ik in Italië ben 😇 | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 00:42 |
Als ik urbanrail.net moet geloven heb je gelijk. ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juni 2016 @ 01:12 |
Good job. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 08:34 |
Daar word ook gestaakt, maar het effect is minimaal... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 08:34 |
Ze rijden in Frankrijk WEL een rondje om de kerk, wat dat betreft is dat wel beter geregeld dan in NL | |
De_Hertog | vrijdag 10 juni 2016 @ 08:35 |
Met stijgende verbazing het verhaal over Eurostar 9048 gelezen.. Wow. Ook even gezocht naar het vervolg. Inmiddels heeft Eurostar laten weten dat reizigers een claim kunnen indienen: Standaard verhaaltje, zonder excuses.. Sterker nog, die link gaat ook naar het standaard compensatie-formulier, waar onder andere staat: Dat gaan leuke verhalen worden.. (en technisch gezien mogen de meeste reizigers dus überhaupt geen claim indienen, ze zijn tenslotte nooit op hun 'destination' aangekomen. ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 08:42 |
Dordt ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 08:59 |
Morgen bedoel je? Moet ik klaar staan met een Lunchbox? | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 09:49 |
Stukje over de stakingen in Belgie: http://www.nrc.nl/next/20(...)n-een-leugen-1627475 | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:02 |
![]() Dit zou normaal gesproken t snelste zijn, als de RER C zou rijden. Oordeel zelf. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:09 |
In de categorie paniekvoetbal. de RER D en B werken niet. De SNCF gaat met bussen rijden vanaf het eindpunt van lijn 12 https://goo.gl/maps/K2CsGWZegeC2 | |
MTL | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:12 |
Van de Belgen heb ik geen verstand, maar als ik zie wat voor regelrechte onzin de vakbonden hier in Nederland soms uitkramen, daar word je soms ook spontaan kotsmisselijk van. Mooiste dingen zijn nog twee brieven die tegelijkertijd verspreid worden in de personeelsverblijven, waarvan bijvoorbeeld de inhoud van brief 1 die van brief 2 (en vice versa) totaal tegen spreekt. Daar wijs je ze dan op, en dan krijg je een schouderophalen met de zin: "Wij komen op voor jouw belangen" ![]() Ik kan mij heel goed voorstellen dat de Belgen op een gegeven moment daar ook wel behoorlijk klaar mee zijn. /rant over vakbonden ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:14 |
Wel grappig want er wordt gezegd dat de Nederlandse vakbonden voor machinsten heel erg machtig zijn. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:49 |
zijn ze ook wel, maar hier in Nederland heerst een andere mentaliteit en cultuur. Eerst overleggen en pas als dat niet lukt worden de acties harder. In andere landen wordt veel minder gepolderd. | |
Peter | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:53 |
En hier willen vakbonden nog wel realistisch kijken naar een oplossing en gaan ze polderen, elders is het vooral eerst spierballen laten zien en daarna proberen met degene die je tegen je in het harnas hebt gejaagd toch iets af te spreken. | |
MTL | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:54 |
Volgens mij lees je over het woordje 'soms' heen ![]() Ze hebben absoluut goede punten soms ( ![]() Ik zeg volgens mij ook niet dat ze geen macht hebben: sterker nog, wat mij betreft zou die macht ook deels ingeperkt mogen worden. Voor mij lijken de vakbonden niet meer met de tijd mee te gaan, of ze blokkeren dingen waardoor we maar blijven aanmodderen met bepaalde zaken. Dat is, mijns inziens, niet hoe het zou moeten. | |
Salatrel | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:55 |
ik snap nu wel waarom je weg moest | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:56 |
Shit ik drink ook geen koffie ![]() | |
MTL | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:56 |
![]() | |
Maegrim | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:58 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:04 |
Vreemd dat ze jou dan nu wel weer terug willen hebben of hebben ze overal een theeautomaat geïnstalleerd? | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:08 |
Met de metro is het dus maar 21 minuten. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:12 |
Ja ik verbaas mij eigenlijk ook over deze uitkomst van de offline RATP planner, mag ik vragen waar jij het gepland hebt? | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:19 |
Goegel en dan wel naar Trocadero. Vind ik mooier dan onder de Eifeltoren staan. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:23 |
Frankrijk overweegt om stakende machinisten te verplichten om te gaan werken. http://nos.nl/ek2016/arti(...)-speelsteden-ek.html | |
Peterselieman | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:28 |
Toch mooi dat Arriva met dubbele stellen rijdt tussen Groningen en Leeuwarden. Je kunt er momenteel een kanon in afschieten ![]()
| |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:30 |
Ben ik toch benieuwd hoe ze dat willen gaan doen... naar de wedstrijd zal missien nog wel gaan...de RER B heeft iedere 6 minuten een trein de RER D iedere 10... Het addertje is de terugweg, er rijden op de RER D 2 treinen terug en de RER B 6.... prettige wedstrijd na de wedstrijd... ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:34 |
Hebben ze meegelezen? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:35 |
Ik vind het 'verplichten van' verhaal trouwens niet terug in de Franse pers... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:37 |
Ik citeer de krant ParisienKortweg: RER D zuid, iedereen staakt RER D Noord 90 procent staakt. Er rijden vandaag in totaal 50 treinen naar het stadion, die dus 25.000 personen kunnen meenemen -pak m beet- Ik blijf er bij, nergens praat men over de afvoer van supporters na de wedstrijd .. volgensmij gaat het echt een teringzooi worden na afloop [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 10-06-2016 11:44:16 ] | |
dennistd | vrijdag 10 juni 2016 @ 12:29 |
Morgen inderdaad ![]() Een lunchbox hoeft niet hoor, ik neem zelf broodjes mee ![]() Paris Nord an 11:35 Paris Est ab 13:09 Zou sowieso al vrij onmogelijk zijn dus. Nou ja, dat moet dan ooit nog maar | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 12:41 |
Sowieso is de Eiffeltoren alleen leuk als je er op kan | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 12:45 |
Oh ik vond hem het leukst in G.I. Joe toen 'ie kapot ging. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 12:53 |
Hoe herken ik je? een een Syntus overhemd? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 13:27 |
Aan zijn stem en zijn licht oostelijke tongval ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 13:52 |
Voor wie het geleuter voorafgaande aan het EK even zat is ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 13:54 |
Die aflevering uit 1985 is dit jaar nog maar 3 keer op TV geweest. Nou jah, hij is geloof ik wel wat nieuwer dan dat maar het is echt een stokoude. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:04 |
Hoezo stem? | |
James1988 | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:10 |
Ooit, ergens in 2012, liet ProRail doorschemeren dat ze tegen 2015 uit de Inktpot zouden zijn vertrokken. Inmiddels heeft ProRail de panden gekocht. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:13 |
Tuurlijk, minder wissels, meer vastgoed ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:14 |
Het is op termijn goedkoper, wat mopper je nou? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:17 |
Die van gisteren over de Semmeringbahn he? ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:18 |
Dit inderdaad. Na 11 jaar is ProRail goedkoper uit dan wanneer ze blijven huren. Sowieso is stenen kopen op de lange termijn altijd een betere investering dan stenen huren. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:19 |
Waar blijkt dat ik mopper? ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:19 |
Het ondertoontje | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 14:22 |
Die van vanavond is volgens mij ook zo bejaard. Er staat ook (HH) achter. Zomerseizoen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 15:17 |
ja een herhaling. Maar dan staat er niet bij of het de tweede of de tachtigmiljoenste keer is ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 15:21 |
2001 of 2010 kan het zijn, enige twee verwijzingen naar Montreux die ik in de lijst met afleveringen kan vinden. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 16:19 |
En die Semmeringbahn-aflevering? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 16:30 |
10 januari 2000 Vlag van Oostenrijk Oostenrijk Wenen - Gloggnitz - Payerbach - Semmering - Mürzzuschlag - Bruck an der Mur of 11 juli 2001 Vlag van Oostenrijk Oostenrijk Wenen - Semmering - Innsbruck - Bregenz | |
MTL | vrijdag 10 juni 2016 @ 16:38 |
Alweer gisteren gepost, maar ik vraag mij toch af waar deze info vandaan komt. Ik heb even zitten rondvragen, maar niemand intern die ik gesproken heb kon mij hierover vertellen of het klopte. Maar ik heb er, behalve deze post op Somda, nog helemaal niets over gehoord, zelfs niet in de geruchtenstroom (en machinisten zijn de grootste kletskousen die er zijn ![]() Ik vraag mij dus af in hoeverre het klopt, maar de tijd zal het leren. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 17:27 |
Deze dus. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juni 2016 @ 17:35 |
Start ff een topic in TV ofzo anders... | |
Prins_Pils | vrijdag 10 juni 2016 @ 17:42 |
Dan ook een apart 'Dingen in Parijs'-topic ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 17:53 |
![]() | |
bork | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:39 |
Geruchten moeten ergens beginnen MTL ![]() | |
Maegrim | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:51 |
![]() ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:03 |
Züge ohne Lokführer Geisterbahn fährt durchs Erzgebirge http://www.mz-web.de/wirt(...)-erzgebirge-24203684 Automatische gestuurde treinenproef (herfst 2016) met testritten in Erzgebirge (zonder machinist dus). Iets voor België? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:09 |
Dat hebben ze in België toch al? ![]() | |
MTL | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:11 |
Langste testrit was daar toch iets van 12 kilometer? | |
Peterselieman | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:15 |
in de film was het ritje wat langer ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:53 |
Stadion zit goed vol met toch al die stakende lui | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:01 |
Was die ceremonie nog wat? ik zap net in | |
derLudolf | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:02 |
Uitvaartceremonie van Mohammed Ali? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:06 |
nee openingsceremonie van het EK voetbal | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:13 |
Niet heel boeiend, David Guetta en een leger schaarsgeklede vrouwen en Zara Larsson | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:17 |
Mooi dan. Niks gemist dus ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:19 |
Oh dat gedoe ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:20 |
Treinen zijn interessanter... Is er ergens een railaway24 kanaal? | |
James1988 | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:23 |
Ik las 'ontruimingsceremonie' ![]() | |
Basekid_NZ | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:42 |
Op ziggo kanaal 12 is nu Zdoc werelds beroemdste trein. Docu over orient express | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 21:52 |
Belgolië gaat toch niet staken: http://www.treinreiziger.(...)ig_uitgesteld-147648 | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:00 |
Kijk, het is ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:19 |
er stond vanmiddag een icd met problemen in de weg van mijn sprintertje... het gerucht gaat dat MTL voorop zat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:29 |
heeftie em stuk gemaakt?? ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:35 |
Noem je me nou hip? Ik heb niets eens een baard ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:35 |
![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:38 |
En de instanties. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:41 |
niks om voetbal geven heet hip te zijn in sommige kringen ![]() | |
drakin | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:43 |
Kut ![]() | |
larsico | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:56 |
Ik liet gisteren al een foto van een Genova zien, maar de stad is echt een hele grote aanrader voor OV-liefhebbers. Ze hebben er een metro, verschillende kabeltreinen midden in de stad en overal zitten liften, die dienst doen als openbaar vervoer. Eén lift gaat zelf eerst 100 meter verticaal, om vervolgens 60 meter omhoog te gaan. Is een aparte gewaarwording. En eigenlijk is het vloeken in de kerk, ik weet het, maar ze hebben hier naast gewone bussen ook nog eens trolleybussen. Een groot deel van de gewone bussen heeft een heel klein formaat, omdat ze anders de haarspeldbochten niet kunnen nemen. Daarnaast ligt het in een werkelijk prachtige omgeving, en de stad zelf is ook erg spectaculair. Als je in de buurt van Milaan/Turijn bent, is het dus zeker een tripje waard. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:02 |
Is er al iets meer bekend over het ongeluk bij de zuiderbelgen? | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:11 |
http://www.spoorpro.nl/sp(...)treinongeval-belgie/ Dit is het laatste Nu moet ik echt pitten, morgen naar Ljouwert | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:12 |
Ziet mijn oog daar 25KV-bovenleiding? | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:14 |
Nee 3kV | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:22 |
Ik zie maar een enkele rijdraad links op de foto. | |
b2py | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:23 |
Wikipedia zegt het | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:25 |
Lemma's over Belgische zaken zijn echt oneindig onbetrouwbaar. Informatie is regelmatig 10 jaar oud. Belgen en internet gaat echt niet samen. | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 01:18 |
Hee Dennis, heb jij een beetje lijntjes binnen Syntus? Op de site staat een artikeltje dat het eerste stuk van het nieuwe busstation in Deventer in gebruik is genomen (nog steeds een tijdelijk ding blijkbaar? Ziet er toch best netjes uit, zij het karig), en in dat artikel staat een link naar een flyer met het hoe en wat. Maar als ik daarop klik krijg ik een inlogscherm ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Prins_Pils op 11-06-2016 01:23:09 ] | |
James1988 | zaterdag 11 juni 2016 @ 02:26 |
Infrabel heeft een kaart van het netwerk online staan waarop je dit soort dingen kunt zien. Lijn 125 is 3 kV. http://www.infrabel.be/si(...)n_kaart_9700_2_0.pdf | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 04:56 |
Lokquotes werken bij mij niet omdat de quote-alert uit staat ![]() Ik zag het ook inderdaad dat je die niet kunt downloaden, mijn inlog werkt daarvoor ook niet. Op intranet ook niks te vinden, dus gewoon maandag even 088-0331360 bellen ![]() | |
MTL | zaterdag 11 juni 2016 @ 05:48 |
Arme passagiers ![]() Helaas voor hen was ik heerlijk een dagje vrij, anders was ik wel als redder in grote nood komen opdagen ![]() Morgen mag ik pas weer aan de slag met de ICd ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 06:58 |
Toch knap om een IC (van 6.46u) die opstart in Enschede en al drie kwartier eerder aan het perron stond toch 6 minuten te laat te laten vertrekken. Blijkbaar een verslapen machinist of conducteur? Ik zit gelukkig in de trein ervoor die nu in FlesPilsstad staat, tot nu toe op tijd (afkloppen...) | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 07:41 |
Lemmata | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 07:52 |
Veel plezier vandaag Dennis ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 07:54 |
Dank je ![]() Vertrek nu net uit Hilversum, duimen dat het komende half uur zonder storingen verloopt... | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:00 |
Altijd fijn om daar te zijn ![]() Ik vertrek zo uit Eanske. Kwam jij daar nog vanavond? | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:05 |
Moet ik even kijken. Kan ook zijn dat ik me in Gronau op laat pikken, zeker als ik vertraging heb (trein een uur later uit Münster rijdt maar tot Gronau, die daarna rijdt wel weer naar Enschede). | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:13 |
Veel plezier Dennis! ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:19 |
Zo, Amsterdam Zuid voorbij, nu kan alleen een brandmelding in de tunnel nog problemen veroorzaken | |
bork | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:19 |
Fijne reis! | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:38 |
![]() Zo, ik zit | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:40 |
Hooray 4 Dennis! ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 09:17 |
Ik ben onderweg naar de Luchtmachtdagen en ben zojuist in de trein gestapt in Zwolle. Vliegtuigspotters zijn net zulke autisten als treinspotters. Ook opvallend, de trein komt van de Veluwe al hartstikke (Lees, alle zitplaatsen bezet) vol en dan moet de tak uit Almere nog aankomen | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 09:44 |
Stukje in FD over ombouw naar 3kV. http://www.energievoorzie(...)neel/3000v/3000v.htm | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 09:49 |
Danku! | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 09:50 |
blij dat ik er juist even niet ben vliegt er verdorie 1 verdwaalt over Amersfoort. Vliegbasis is wel ver lopen vanaf het station hoor. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 09:51 |
De onderste optie! Ja die! | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:09 |
wat dacht je van pendelbussen ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:12 |
Buss0n | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:13 |
Vreselijk, er gaan minstens 100.000 mensen naartoe je? Hoeveel moeten er dan per bus gepropt worden. | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:14 |
OV fiets zou ik persoonlijk doen. | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:18 |
Die bussen zijn meestal goed geregeld hoor. Alleen terug sta je meestal een tijdje te wachten door de drukte, maar dat is ook niet meer dan een half uurtje of zo | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:22 |
Je kan ook live meekijken via Fok ergens zag ik. Ik heb ze gister genoeg boven mijn huis gehoord ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:34 |
Tip: liefhebbers kijken nu naar RTL Z. Over de spoorwegen in India. | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:54 |
http://www.lc.nl/frieslan(...)-of-OV-21418160.html | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:55 |
Zelfs met OV wordt dus afgeraden naar Liwwadden te gaan. Ik ga dan ook morgen. | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:04 |
Met commentaar van de maatschappij voor beter ov hoe gevaarlijk het is dat de deuren mogelijk kunnen openen tijdens de rit? | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:05 |
Als je zo laat ook pas komt heb je het wel aan jezelf te danken. Om 8u aanwezig en je hebt normaal nergens last van ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:11 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:15 |
En wat ga je er dan zien? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:15 |
sterkte b2py, want de rijen voor de bussen waren al een paar honderd meter lang ![]() Dus op de basis lopen minimaal 150.000 mensen rond | |
DriekOplopers | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:17 |
??????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:21 |
Ik vind het oprecht schokkend dat je daar vraagtekens neerzet en het geeft precies weer hoe erg je eigenlijk verbonden bent met de mensen die je claimt te representeren. | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:25 |
![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:28 |
Zit ik met een koppie koffie op de bank even wat te zappen. Val ik in een docu over het spoor rond Mumbai. Dan denk ik, met mijn naïeve kop: "O, leuk. Ik zal het effe zeggen in het treintjesforum van FOK. Als vriendelijk gebaar voor degenen die ook willen kijken"; Zelfs zo'n vriendelijke actie weten sommigen zoals DDLK2K OF B2Y niet op waarde te schatten (of ze willen het niet, of ze kunnen het niet). Zelfs een sympathiek bedoelde actie van mijn kant wordt schaamteloos misbruikt om over mijn persoon en de club die ik mag leiden heen te gaan staan pissen. Ik word er niet eens meer boos om. Ik voel een diep, diep medelijden met sommigen in dit gezelschap. Daar kom ik later nog op terug. [ Bericht 2% gewijzigd door DriekOplopers op 11-06-2016 12:31:17 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:30 |
Hoeft niet hoor, mensen hebben gewoon genoeg van je geblaat, daarom krijg je zelfs van mensen van wie je het eerst niet verwachtte dit soort opmerkingen. Er gaat ook eigenlijk nooit iemand meer in op je argumenten, je word alleen nog maar gebashed. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:31 |
En ik denk dat het in dit geval nog bedoeld was als een grapje ook. Je maakt er zelf zo'n punt van. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:32 |
Gaan we weer hoor. | |
Salatrel | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:34 |
sluiten ze überhaupt deuren in India? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:35 |
Geen enkele trein met deuren die niet open konden gezien daar. | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:44 |
Inderdaad, gewoon een knipoog naar dat Benelux-verhaal van een paar weken terug ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:45 |
Geloof eigenlijk dat ik me totaal niet op m'n gemak zou voelen in een land als India. Overal mensen en chaos om je heen ![]() | |
Blistering | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:45 |
Lijkt Nederland wel. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:47 |
Ja, het kost behoorlijk wat energie. Als ik er voor m'n werk heen was geweest, had ik nooit zelf een ticket geboekt en die keus is alleen maar bevestigd. Maar toch had ik de ervaring nooit willen missen. | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:03 |
Mijn eigen huis. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:04 |
Toch vind ik de treinen eng daar met die ijzeren tralies. Als er brand uitbreekt na een crash en je kunt niet bij de deur komen dan kun je dus ook niet door de ramen. In Sri Lanka kon ik tenminste relaxed in de deuropening zitten en al het moois buiten zien. | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:04 |
Ik Doe dan ook aan luchtmachtdagenontwijkendgedrag, morgen is dat gedoe voorbij. | |
Peterselieman | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:05 |
oh, maar dat kan vandaag ook wel ![]() | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:06 |
nee want dan ben ik niet bij mijn vriendje. | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:08 |
Groeten uit Paris Est trouwens ![]() Ik vertrek over een minuut naar Frankfurt ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:12 |
Dit ja. Ik heb de trein gepakt van Bangalore naar Mysore, toen ze daar ook nog met gasbrandertjes in begonnen te kloten was ik snel genezen van de Indiase treinen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 13:13:35 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:21 |
Goh, is iedereen hier in India geweest tegenwoordig? ![]() Ik ken iemand uit India en eigenlijk zou ik die nog eens moeten opzoeken. Maar tot nu toe heb ik gewoon geen zin in om naar India te gaan. Of overdrijf ik daarmee? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 13:21:48 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:35 |
Jij bent ook in China geweest toch? Dan kun je de chaos wel aan. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:37 |
Yup. Okee, als dat vergelijkbaar is dan moet ik het misschien toch maar eens proberen. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:38 |
Ik zou zeggen afgezien van Mumbai (daar is het knokken om de trein in te komen) zijn die Chinezen een stuk onbeschofter in het o.v. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:46 |
Maar Mysore palace is het waard! ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:47 |
Lijkt er eerder op dat ik de enige ben die nog nooit buiten Europa is geweest ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:47 |
![]() Mijn eerste bestemming in India. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:47 |
Neukoln is een beetje Turkije toch. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:49 |
Okay, nou dan heb ik een suggestie. Spotgoedkoop heel ver weg; Sydney kost rond Oud & Nieuw nog geen 700 euro retour. Peru kan je voor ¤500,- retour heen in oktober als je nu boekt. Ik weet dat het allemaal grote bedragen voor je zijn, maar Peru kost echt geen enkele klap als je daar een keer bent en het is zo'n mooi land! En voor ¤500,- kan je nog niet eens een week naar Ameland tegenwoordig geloof ik. | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:55 |
Ik heb sinds deze maand meer te besteden/sparen en volgend jaar al helemaal ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:00 |
Ja, internationaal vliegen kan belachelijk goedkoop zijn. In oktober ga ik nog een keer naar China, dat kostte maar 475 euro voor een retourtje. Mijn eerste InterRail was trouwens naar Istanboel en weer terug en ik moet zeggen dat eigenlijk de thuiskomst in Amsterdam-Zuidoost het meest exotisch was. Dus wie weet is dat ook een optie voor een bestemming. ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 14:01:11 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:05 |
Tip: Ga naar Sri Lanka. Geen super cultuur shock en heel veel geweldige treinroutes. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:05 |
Jij woont nu in Dresden? Wat doe je daar voor werk/welke sector? | |
James1988 | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:07 |
De VS zijn ook leuk. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:07 |
Ik doe fietsbeleid. Maar ons bureau doet ook reizigers tellen in de trein. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:09 |
Je kan daar goed fietsen. Met Pasen nog twee strecken van de elberadweg gedaan daar. | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:11 |
Groeten vanaf station Maas TGV. Nou ja, twee minuten geleden dan dus dat ligt alweer zo'n tien kilometer achter mij. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:11 |
Ik vond Sri Lanka eigenlijk tegenvallen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:11 |
Het stinkt er ook gigantisch. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:12 |
dat zal best ja ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:14 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:15 |
Straks mijn laatste dienst voor de rood-witten! Gelijk ook een klapper van een fraai afwisselend dienst ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:15 |
Culture shock is toch juist leuk? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:15 |
Niet in Bangalore of Mysore. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:17 |
Ik heb een aantal jaren geleden boven India gepoept. We vlogen terug vanuit Singapore en het was een enorme bierkak. Niet geheel onlogisch na een week pils. | |
DriekOplopers | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:21 |
Yep. Dennistd ken ik als een behoorlijk toffe peer die mij nog nooit op een te nare manier voor m'n schenen heeft geschopt, en ik doe daarom alsof m'n neus bloedt met een rijtje vraagtekens. Enkele anderen grijpen helaas zijn geintje aan om etc etc etc. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:44 |
hee hee hee het is hier Facebook niet he ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:45 |
Dat klopt. Ik had de drang om dat te melden, ik vond het relevant. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:54 |
Ja dat is wel vaker met jou ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:55 |
Veel plezier! Of heb je toch een zakdoekje nodig? | |
Peterselieman | zaterdag 11 juni 2016 @ 16:38 |
toetertjes. Veel plezier. Je laat nog wel even van je horen he? ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 11 juni 2016 @ 16:47 |
25:14? Is dat 01.14 ? | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 16:51 |
Ja, dat is een vrij normale aanduiding in het OV. Zodat er geen twijfel over kan bestaan dat het de nacht volgend op dag X is. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 17:30 |
Ben je al in Frankfurt Dennis? ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:13 |
Sta nu stil in Mainz Bischofsheim. RE met vertraging wordt voor gelaten ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:03 |
Verdorie, ik heb de stoppercity van Leeuwarden naar Zwolle... | |
drakin | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:14 |
leer je wat Topografie bij en het is 5 minuten minder wachten bij het overstappen. | |
Peterselieman | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:22 |
genieten van alle stations ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:03 |
RailPromo Panorama ding staat ineens stil hier in Deventer. | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:14 |
Tot 2014 om precies te zijn | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:22 |
Ja, hij is nu weer weg. Het is inmiddels 2016 trouwens ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:55 |
Met een 1200 heb je toch het idee dat je terug in de tijd gaat ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:29 |
Prorail incidentenbestrijding op station Enschede ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:46 |
Oei, zeker wat naast het spoor dan. Is in Hengelo een tijdje terug ook nog gebeurd met een Lintje: trein stond boven het wissel met de neus, waardoor de stand hiervan niet te zien was. Hij dacht hem volledig om te hebben (was een pompwissel) maar dat was toch niet helemaal zo. Toen zakte de trein in het wissel ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:48 |
Ik las insectenbestrijding ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:51 |
Het ziet er trouwens naar uit dat ik de laatste overstap ga missen: Om 21.48u pas door Hamm en mijn trein vertrekt om 22.08u in Münster. En het is zeker 15 minuten rijden volgens mij... | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:53 |
Gaat om 22:08 al de laatste uit Münster ja? Wat vroeg.. | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:53 |
Vol, doei! |