ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Boeiend heel die TT Die OP kijkt al nooit iemand naar. Heel af en toe zien ik weleens dat er iets aan die omschrijvingen bij de tamgasten veranderd is. Maar nooit zin om terug te lezen of dat misschien al 20 topics geleden gedaan is
Hij kwam rennend voorbij aan de telefoon "ze hebben je geraakt? Hoe gaat het" toen vroeg iemand wat er was gebeurd en toen vertelde hij dat. Politie had um meegenomen naar ziekenhuis. Maar dat kan ook de huisartsenpost zijn natuurlijk. Het is al avond
het enige wat je de hc moet vertellen is bij welke deur hij moet staan zodat hij recht voor de kiosk staat
Fleshonk Hbf is wel een notoir punt wat dat betreft, zie dat echt elke dag wel gebeuren. IC naar Schiphol van 7:02 die om 6:58 binnenkomt. ALTIJD koffie halen.
Fleshonk Hbf is wel een notoir punt wat dat betreft, zie dat echt elke dag wel gebeuren. IC naar Schiphol van 7:02 die om 6:58 binnenkomt. ALTIJD koffie halen.
toen ik nog hc was ging ik in mijn rooster heel vaak in de avond naar venlo (1975 heen en 1986 terug voor de liefhebber) dat was standaard Rotterdamse hc & mcn) standaard de afspraak tussen breda en tilburg lekker door te rijden want dan kon ik precies 2 koffie halen en naar voren lopen. Kreeg een keer zelfs de opmerking van de kiosk mevrouw: "tis ook elke dag zelfde verhaal.... trein veel te vroeg en een conducteur die 2 koffie wil!"
Net op de radio dat men de sporen bij het stade de France gaat blokkeren zodat de treinen die wel gepland zijn niet kunnen rijden. Zowel voor de RER D (D staat voor Dommage) als de RER B (B staat voor Bloqué)
Op donderdag 9 juni 2016 19:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Net op de radio dat men de sporen bij het stade de France gaat blokkeren zodat de treinen die wel gepland zijn niet kunnen rijden. Zowel voor de RER D (D staat voor Dommage) als de RER B (B staat voor Bloqué)
Kan het kabinet dat blokkeren niet verbieden in het kader van vrije doorgang op evacueer-routes bij calamiteiten?
het blijft de eo he. Niet raar van opkijken dat ze in de vorige eeuw blijven hangen
in 2014 hadden ze al eens een herhaling van en aflevering uit noord-amerika waar de Twin Towers nog stonden. Maar dit was ook wel genant hoor. Ik heb echt helemaal niets gezien dat niet in 1985 had kunnen zijn.
Op donderdag 9 juni 2016 19:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Net op de radio dat men de sporen bij het stade de France gaat blokkeren zodat de treinen die wel gepland zijn niet kunnen rijden. Zowel voor de RER D (D staat voor Dommage) als de RER B (B staat voor Bloqué)
574 personen gaan er officzin het materieel, maar men zit in de spits al op 116%. Een trein kan om de 95/100 seconden vertrekken... Wat wil je nog meer weten (norm is 4 passagiers per 1m˛ lijn 13 haalt 4,5 per 1m˛)
Op donderdag 9 juni 2016 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende: 574 personen gaan er officzin het materieel, maar men zit in de spits al op 116%. Een trein kan om de 95/100 seconden vertrekken... Wat wil je nog meer weten (norm is 4 passagiers per 1m˛ lijn 13 haalt 4,5 per 1m˛)
Op volle capaciteit en zonder enige vertraging ben je ruim 2 uur bezig om 50k volk te vervoeren. Nu gaat de helft niet met de trein/ het OV, maar dan nog is het dringen geblazen en wil iedereen tegelijk weg..
Goed, terug naar NL. NS heeft besloten om de 1900 (Eindhoven - Den Haag per drgl 2017) per diezelfde dienstregeling op te knippen in Eindhoven - Breda en Breda - Den Haag omdat men machinisten in Eindhoven moet opleiden voor rijden op de flirt (:?).
Op donderdag 9 juni 2016 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende: 574 personen gaan er officzin het materieel, maar men zit in de spits al op 116%. Een trein kan om de 95/100 seconden vertrekken... Wat wil je nog meer weten (norm is 4 passagiers per 1m˛ lijn 13 haalt 4,5 per 1m˛)
Dat is veul. Jammer dat het zo lang moet duren voor de 14 verlengd wordt om onder meer de 13 te kunnen ontlasten
Op donderdag 9 juni 2016 21:21 schreef b2py het volgende: Goed, terug naar NL. NS heeft besloten om de 1900 (Eindhoven - Den Haag per drgl 2017) per diezelfde dienstregeling op te knippen in Eindhoven - Breda en Breda - Den Haag omdat men machinisten in Eindhoven moet opleiden voor rijden op de flirt (:?).
klopt helaas. Dat gaan veel gemiste overstappen worden ...
Op volle capaciteit en zonder enige vertraging ben je ruim 2 uur bezig om 50k volk te vervoeren. Nu gaat de helft niet met de trein/ het OV, maar dan nog is het dringen geblazen en wil iedereen tegelijk weg..
maar dan ga je er vanuit dat er niemand anders gaat behalve supporters?
De 1900 [IC Den Haag - Eindhoven - Venlo, red.] zal per december worden opgeknipt in Gvc-Bd [Den Haag Centraal - Breda, red.] via HSL en Bd-Vl [Breda - Venlo, red.]. Dit ivm de capaciteit om Mcn Ehv [machinisten standplaats Eindhoven, red.] op te kunnen leiden, men moet voor december iedereen eerst instrueren voor de Flirt [Flinker Leichter Innovativer Regional-Triebzug, red.].
Dus, Breda gaat volgend jaar nķg meer kerende treinen zien dan nu al het geval is: - de ICd Amsterdam - Breda - de pendel-IC Breda - Dordrecht - de Beneluxtrein - de IC Den Haag - Breda - de IC Breda - Venlo
En dan moeten er ook nog goederentreinen, de IC Roosendaal - Zwolle en de sprinter Dordrecht - Den Bosch langs. Dat wordt spannend.
Dus, Breda gaat volgend jaar nķg meer kerende treinen zien dan nu al het geval is: - de ICd Amsterdam - Breda - de pendel-IC Breda - Dordrecht - de Beneluxtrein - de IC Den Haag - Breda - de IC Breda - Venlo
En dan moeten er ook nog goederentreinen, de IC Roosendaal - Zwolle en de sprinter Dordrecht - Den Bosch langs. Dat wordt spannend.
Op donderdag 9 juni 2016 21:18 schreef b2py het volgende: Wordt de 13 nog versterkt? Ik hoop dat ze op presidentieel bevel die stakers weghalen op basis van veiligheid. Kutvolk
Ja:
Renforts pour tous les matchs au Stade de France
Vendredi 10, lundi 13, jeudi 16, mercredi 22, lundi 27 juin et dimanche 3 juillet
La ligne de métro 13 qui dessert le Stade de France sera renforcée de la faįon suivante :
‒ arrivée au stade : renfort d'offre (avec plus de trains) en fin d’aprčs-midi, et début de soirée pour le match du 03 Juillet ; ‒ sortie du stade : 10 ā 12 trains supplémentaires.
Pour les lignes RER B et RER D ā chaque match :
RER B : ‒ tous les trains habituels sont en composition longue, permettant ainsi une capacité maximale, 3 heures avant le match et jusqu’ā 1h00, et marquent tous l’arręt ā La Plaine Stade de France ; ‒ 18 trains supplémentaires circulent sur le RER B 3 heures avant le match et jusqu’ā 1h00 ;
RER D : ‒ 11 trains supplémentaires circulent sur le RER D 3 heures avant le match et jusqu’ā 1h00
Dus de 13 de hele middag op spits sterkte, en als de wedstrijd is afgelopen proppen ze er 10/12 extra treinen tussen door vanuit de remise
hooguit een wijzigingsblad en waar mogelijk zullen ze het denk ik zo snel mogelijk op het niveau van het dagplan wel regelen
Het omleggen van de Beneluxtrein heeft wel weer impact op bijvoorbeeld brugopeningstijden bij Dordrecht.
Als NS zegt "vanaf april rijdt die via de HSL" dan kan ProRail tegen de scheepvaart zeggen "om x uur y kan de brug een extra keertje open". Als in maart blijkt dat de Benelux toch niet via de HSL kan, is het best mogelijk dat de Benelux helemaal niet naar Dordrecht kan.
Dat zag je in 2013, een vervangende Benelux kon niet zomaar gepland worden...
Dus de 13 de hele middag op spits sterkte, en als de wedstrijd is afgelopen proppen ze er 10/12 extra treinen tussen door vanuit de remise
Plus de beperkingen wegens het gewone materieeltekort, plus de beperkingen wegens het gewone personeelstekort, plus de stakingen wegens de arbeidswet, plus de stakingen wegens IS, plus de stakingen wegens de Euro, plus de stakingen wegens de vluchtelingen, plus de stakingen wegens het EK, plus de stakingen wegens de dreigende brexit, plus de stakingen wegens de aankomst van de F35 in nederland, plus de stakingen om te vieren dat er nog steeds mensen niet onder minimaal één van de vorige stakingen vielen.
Plus de beperkingen wegens het gewone materieeltekort, plus de beperkingen wegens het gewone personeelstekort, plus de stakingen wegens de arbeidswet, plus de stakingen wegens IS, plus de stakingen wegens de Euro, plus de stakingen wegens de vluchtelingen, plus de stakingen wegens het EK, plus de stakingen wegens de dreigende brexit, plus de stakingen wegens de aankomst van de F35 in nederland, plus de stakingen om te vieren dat er nog steeds mensen niet onder minimaal één van de vorige stakingen vielen.
Het omleggen van de Beneluxtrein heeft wel weer impact op bijvoorbeeld brugopeningstijden bij Dordrecht.
Als NS zegt "vanaf april rijdt die via de HSL" dan kan ProRail tegen de scheepvaart zeggen "om x uur y kan de brug een extra keertje open". Als in maart blijkt dat de Benelux toch niet via de HSL kan, is het best mogelijk dat de Benelux helemaal niet naar Dordrecht kan.
Dat zag je in 2013, een vervangende Benelux kon niet zomaar gepland worden...
mja, ik had het over de IC Den Haag - Eindhoven. Die heeft niets meer met Dordt te maken
Die lui uit Hong Kong kunnen er anders ook wat van.
Stockholm Tunnelbana
In Shenzhen is de metrolijn die door de MTR wordt uitgebaat de kutste lijn van allemaal omdat ze het helemaal op efficiëntie (ofwel sardientjesvervoer met korte treinen) hebben getrimd.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 22:22:14 ]
Trouwens iets waar ik me al jaren kapot aan erger: in een rij van 5 meter staan. Met TWEE mensen erin
Dan denk je "okee whatever, jij staat niet in de rij, ik wel, doei."
En dan gaat Dat Ego af. En echt DOM dat die mensen zijn joh, DOM. Niet normaal. NEE je hoeft niet te vertrekken door de deur waardoor je binnenkwam als er TWEE deuren zijn. En NEE het is niet de schuld van de mensen in de rij dat JIJ de enige afgesloten deur kiest. NADENKEN
Nederlanders kunnen nu eenmaal niet in een rij staan, het zal wel een genetische kwestie zijn. Het is helemaal erg als je met een budgetmaatschappij vliegt en de rij voor het boarden zich over de volledige breedte van de gate verspreidt...
Bij Europese bestemmingen gedragen de maatschappijen die geen budgetprijzen hanteren zich doorgaans eveneens als een budgetmaatschappij. Dan kun je maar beter de juiste prijs betalen. Als we op het spoor budgetmaatschappijen zouden hebben die dezelfde bedroevende service als NS zouden leveren, maar dan wel voor een fractie van de prijs, zou ik het ook wel weten, zelfs als dat zou betekenen dat halverwege de conducteur langs zou komen om op schreeuwerige wijze kraskaarten te verkopen...
Bij Europese bestemmingen gedragen de maatschappijen die geen budgetprijzen hanteren zich doorgaans eveneens als een budgetmaatschappij. Dan kun je maar beter de juiste prijs betalen. Als we op het spoor budgetmaatschappijen zouden hebben die dezelfde bedroevende service als NS zouden leveren, maar dan wel voor een fractie van de prijs, zou ik het ook wel weten, zelfs als dat zou betekenen dat halverwege de conducteur langs zou komen om op schreeuwerige wijze kraskaarten te verkopen...
Ik was in februari even in Tsjechië, Business (middelste klasse) bij Leo-express en een eerste klasse pendolino van hun NS en met hun Railjet (blauwe kleurstelling), fantastisch, je voelt je als God in Frankrijk, alleswordt naar je gebracht ook een hoop gratis (in je ticket dan maar dat zie je niet), zelfs champagne in de pendolino! Dan is reizen echt super met de trein!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef Kansenjongere het volgende: Nederlanders kunnen nu eenmaal niet in een rij staan, het zal wel een genetische kwestie zijn. Het is helemaal erg als je met een budgetmaatschappij vliegt en de rij voor het boarden zich over de volledige breedte van de gate verspreidt...
Nee dit gaat echt over een totaal onvergelijkbare situatie. We hebben het echt over mensen die in een NS-Kiosk op 3 meter van de balie gaan staan en dan van zichzelf vinden dat ze "in de rij staan" Dat is dan gewoon niet zo.
Op donderdag 9 juni 2016 22:38 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens iets waar ik me al jaren kapot aan erger: in een rij van 5 meter staan. Met TWEE mensen erin
Dan denk je "okee whatever, jij staat niet in de rij, ik wel, doei."
En dan gaat Dat Ego af. En echt DOM dat die mensen zijn joh, DOM. Niet normaal. NEE je hoeft niet te vertrekken door de deur waardoor je binnenkwam als er TWEE deuren zijn. En NEE het is niet de schuld van de mensen in de rij dat JIJ de enige afgesloten deur kiest. NADENKEN
PLease.
Ik verbaas me al de hele week over de rijen voor de roltrappen hier in Londonse Tube stations. Die Britten zijn zķ netjes met het rechts staan principe dat ze ook in de rij voor de roltrappen links vrijhouden voor hen die door willen lopen. Dat is wel wat anders als het ellebogenwerkkluitsjesvoetbal dat we in Nederlandse stations gewend zijn.
Ik verbaas me al de hele week over de rijen voor de roltrappen hier in Londonse Tube stations. Die Britten zijn zķ netjes met het rechts staan principe dat ze ook in de rij voor de roltrappen links vrijhouden voor hen die door willen lopen. Dat is wel wat anders als het ellebogenwerkkluitsjesvoetbal dat we in Nederlandse stations gewend zijn.
Ik verbaas me al de hele week over de rijen voor de roltrappen hier in Londonse Tube stations. Die Britten zijn zķ netjes met het rechts staan principe dat ze ook in de rij voor de roltrappen links vrijhouden voor hen die door willen lopen. Dat is wel wat anders als het ellebogenwerkkluitsjesvoetbal dat we in Nederlandse stations gewend zijn.
Moet je voor de grap eens naar Wimbledon gaan en dan kaartjes kopen via de queue, daar hebben ze het in de rij staan echt tot kunst verheven.
Moet je voor de grap eens naar Wimbledon gaan en dan kaartjes kopen via de queue, daar hebben ze het in de rij staan echt tot kunst verheven.
Je zou het niet verwachten in een chaosland zoals China maar wij moesten ruim voordat de trein arriveerde in een rij staan om de instapprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als je uit de rij stapte werd je afgesnauwd door twee Gestapos.
Ik verbaas me al de hele week over de rijen voor de roltrappen hier in Londonse Tube stations. Die Britten zijn zķ netjes met het rechts staan principe dat ze ook in de rij voor de roltrappen links vrijhouden voor hen die door willen lopen. Dat is wel wat anders als het ellebogenwerkkluitsjesvoetbal dat we in Nederlandse stations gewend zijn.
Op donderdag 9 juni 2016 21:21 schreef b2py het volgende: Goed, terug naar NL. NS heeft besloten om de 1900 (Eindhoven - Den Haag per drgl 2017) per diezelfde dienstregeling op te knippen in Eindhoven - Breda en Breda - Den Haag omdat men machinisten in Eindhoven moet opleiden voor rijden op de flirt (:?).
Godver. Je zult maar van Dordt naar Venlo moeten regelmatig...
fml.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
en eerlijk is eerlijk, de metro van St Petersburg, en ook die van Moskou, dat in 1992 al een systeem dat letterlijk ALLE problemen oplosten dan waarvoor ooit voor miljarden de OVC ingevoerd was.
Enige verschil is het per persoon kunnen volgen van elke reisbeweging, Kafka ligt zich nog steeds te rukken in zijn graf. Het GAAT helemaal niet meer om "betaald krijgen voor het vervoer wat je levert" het GAAT om een profiel van elke scheet die je laat. En NS verkoopt heel graag al je data aan iedereen die er maar geld voor geeft Want privacy rukt ze echt totaal niks.
Op donderdag 9 juni 2016 23:45 schreef Dr_Flash het volgende: en eerlijk is eerlijk, de metro van St Petersburg, en ook die van Moskou, dat in 1992 al een systeem dat letterlijk ALLE problemen oplosten dan waarvoor ooit voor miljarden de OVC ingevoerd was.
Enige verschil is het per persoon kunnen volgen van elke reisbeweging, Kafka ligt zich nog steeds te rukken in zijn graf. Het GAAT helemaal niet meer om "betaald krijgen voor het vervoer wat je levert" het GAAT om een profiel van elke scheet die je laat. En NS verkoopt heel graag al je data aan iedereen die er maar geld voor geeft Want privacy rukt ze echt totaal niks.