DeaDLocK2K | zondag 24 april 2016 @ 14:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 14:26 |
Goed topic! | |
DeaDLocK2K | zondag 24 april 2016 @ 14:40 |
Daank! | |
ReisT | zondag 24 april 2016 @ 14:58 |
Le Train Jaune is 63 km met 850 V. Om maar wat te noemen. | |
Isane | zondag 24 april 2016 @ 15:11 |
Iemand interesse in een jaargang van op de rails? Ik heb alle maandbladen nog van 2014. Mag ze gratis komen ophalen in Almelo. | |
Darkwing_Duck | zondag 24 april 2016 @ 15:17 |
Dubbel, ja je hebt een punt... | |
Darkwing_Duck | zondag 24 april 2016 @ 15:18 |
Ja je hebt ook een punt.... | |
Darkwing_Duck | zondag 24 april 2016 @ 15:31 |
![]() En inderdaad, ik dacht 1 geel lijntje te zien, maar het geel lijntje bij Spanje zie ik nu ook en even uitvogelen wat die gele lijn is die Zwitserland in gaat... | |
ReisT | zondag 24 april 2016 @ 16:05 |
Mont Blanc Express | |
bork | zondag 24 april 2016 @ 17:05 |
15 kV 16 2/3 Hz -Frasne - Verrières-de-Joux (CH) -Saint-Gervais-les-Bains-Le Fayet à Vallorcine (D) -Saarbrücken-Sarreguemines (D) 3000 V (I) -Fréjustunnel [ Bericht 20% gewijzigd door bork op 24-04-2016 17:12:07 ] | |
greavy | zondag 24 april 2016 @ 19:40 |
Vandaag even rond Dordrecht gebleven voor een paar treintjes, gezien er beperkte capaciteit is via de Betuweroute. De 2 toppers van de dag op het hoofdspoor: 24 April 2016 - Een dag eerder had ik deze fraai bestickerde lok zien staan op de Kijfhoek, dus de gok genomen dat de lok vandaag voor de Nürnberg/München-shuttle zou zitten, die rond 9 uur van de Kijfhoek vertrekt. Niks bleek minder waar, en de trein was ook volbeladen, en passeerde de 2 toegesnelde fotografen in een heerlijk zonnetje bij Willemsdorp, opweg richting Venlo en verder richting Nürnberg en München. 24 April 2016 - De Mala-shuttle moest plaats maken in Tilburg, dus werd naar Lage Zwaluwe gebracht. De trein werd daar echter op een bovenleidingloos spoor gepland, dus moest een diesellok erbij komen. Hiervoor werd er vanuit Tilburg Industrie via Den Bosch-Utrecht-Rotterdam naar de Kijfhoek gereden, en de E-lok voor de diesellok gewisseld voor de laatste etappe naar Lage Zwaluwe. Deze trein komt in een uiterst fraai licht voorbij de 3 toegesnelde fotografen. Amper 2 minuten na deze foto begon het hard te regenen. | |
b2py | zondag 24 april 2016 @ 20:32 |
Als zo'n S&V figuur niet gelooft dat jij het bent op je bliepkaart, mag ie dan vragen om identificatie? | |
James1988 | zondag 24 april 2016 @ 20:34 |
Die lui zijn BOA, toch? Dan mogen ze dat. | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 21:23 |
Denk eens na, ZO dom ben je niet. Als ze dat niet zouden mogen, sloeg het bestaan van heel die functie dan ergens op denk je? ![]() | |
b2py | zondag 24 april 2016 @ 21:31 |
Ik zie ze het wel doen zonder dat ze het zouden mogen.. | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 21:37 |
![]() | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 21:50 |
Alleen als ze een boa status hebben, vorige maand eentje die het niet kon tonen en is afgedropen. | |
Salatrel | zondag 24 april 2016 @ 21:57 |
je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden. Vanuit de status aan toezichthouder overigens. | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 21:59 |
Iedereen mag iedereen altijd vragen zich te identificeren. En als het gaat om iemand die iets van je wil, bijvoorbeeld dat jij je identificeert, dan moeten ze daar nog gevolg aan geven ook. In Duitsland heb je ook weleens controleurs in burger, die identificeren zich ook ongevraagd. Heel normaal eigenlijk. | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 22:00 |
Ze mogen het wel vragen (dat mag ik ook als willekeurige treinreiziger) maar je hoeft het natuurlijk niet te tonen. Staande houden mag dan wel weer iedereen: als jij een ruit sloopt mag ik je wel vasthouden tot de politie er is. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:02 |
Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden. Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun boa insigne dragen en een identificatiepasje hebben. Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld. | |
Salatrel | zondag 24 april 2016 @ 22:09 |
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent. Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is. Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:11 |
Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor. Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen. | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 22:12 |
Dat is toch raar dan? ![]() ![]() Alleen al tegen die onduidelijkheid zou gewoon elke controleur een boa moeten zijn. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:14 |
Dat is ook zo of zou zo moeten zijn, ns is of was bezig om ale conducteurs een boa opleiding te laten doen. | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 22:17 |
Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen ![]() Hmm, wacht, ik zie het ![]() ![]() | |
bork | zondag 24 april 2016 @ 22:21 |
Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd. Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van ![]() | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:24 |
Ja en nee, er bestaat niet zoiets als De boa, iedereen krijgt op basis van zijn functie en de aanvraag extra bevoegdheden toegewezen. Ns heeft een tijd lang alleen hoofdconducteurs volledig laten opleiden tot boa, en voor andere werdt er een beperkte bevoegdheid aangevraagd(meestal alleen voor controle taken) dit scheelde geld en tijd, in 2014 hebben ze beloofd alle conducteurs dezelfde boa bevoegdheden te laten halen. Dan die beveiligingsapen die hebben inderdaad alleenmaal een boa status met bijna volledige bevoegdheden. | |
Dr_Flash | zondag 24 april 2016 @ 22:24 |
Hij heeft ze goed onder de duim daar, Erdootje. ![]() | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 22:26 |
Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:27 |
Eigenlijk bizar dat er voor een buschauffeur geen boastatus wordt aangevraagd, de kosten en de opleiding zijn nu ook weer niet zo heel hoog. | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 22:30 |
Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:32 |
Iemand die een boa opleiding heeft gevolgd zou in staat moeten zijn de risicos in te schatten en op basis daarvan te handelen. | |
GlenSpey | zondag 24 april 2016 @ 22:38 |
Niks zo onvoorspelbaar als mensen... | |
Salatrel | zondag 24 april 2016 @ 22:41 |
waar zie je mij het woord vorderen gebruiken? | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:44 |
Iemand die een controle uitvoert vraagt jouw niet iets te doen(dat mag iedereen) maar hij vorderdt jouw iets te doen, in welke bewoording dan ook. Je kunt een willigkeurig beveiligingsgastje gewoon om zijn insigne vragen, dan zul je het zien. | |
Salatrel | zondag 24 april 2016 @ 22:47 |
en ook dat is weer niet waar maar goed zoals altijd zul jij toch je ongelijk niet toe willen geven dus ik ben een beetje klaar met deze discussie. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:48 |
Zoek jij eens op aan wie er allemaal een boa status wordt verleend, en kom dan terug. Zonder boa status is ee geen werk voor je in de beveiliging. | |
Merode32 | zondag 24 april 2016 @ 22:50 |
Dankzij de winst van feyenoord ben ik in een goede bui. Ik zal je een hint geven je moet groep IV hebben. | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 23:03 |
Het zal wel... Ik heb gisteren trouwens nog een V250 samen met een TGV op de foto gezet ![]() | |
Prins_Pils | zondag 24 april 2016 @ 23:05 |
Laat zien ![]() | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 23:09 |
![]() In het spoorwegmuseum staat buiten in een hoek een model van de V250. De TGV rijdt als Jumbo Express rond. | |
Peterselieman | zondag 24 april 2016 @ 23:10 |
haha. Ik had al zoiets verwacht ![]() | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 23:30 |
Tja, in het echt zal je het niet lukken tenzij de V250's ooit Italië nog verlaten. Hier trouwens in de volledige 150+ megapixels (helaas wel met plugin): http://dennistd.nl/temp/tr/v250nsm/ | |
James1988 | zondag 24 april 2016 @ 23:41 |
![]() Wat kan er nou mogelijk misgaan? ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 april 2016 @ 23:44 |
![]() | |
dennistd | zondag 24 april 2016 @ 23:45 |
Volgens mij ben je vergeten de draaistellen te wisselen ![]() | |
Duvel | zondag 24 april 2016 @ 23:50 |
De fasescheiding is niet specifiek voor 2x25kV (=AT-systeem). Het ligt aan het faseverschil tussen voedende hoogspanningsnetten. In NL heb je dus ook bij 1x25kV fasescheidingen nodig, alleen gebruiken we dat systeem hier nauwelijks. In Duitsland heb je een 110kV Bahnstrom-net dat synchroon en in fase is. Dan heb je geen fasescheiding nodig. Als je een dergelijk net zou gebruiken om 25kV te voeden, heb je die ook niet nodig. Het deel van de sporen in Duitsland die gevoed worden door lokale omvormers, zou wel eens fasescheidingen nodig kunnen hebben, maar daar weet ik het fijne niet van. | |
Prins_Pils | maandag 25 april 2016 @ 00:18 |
![]() | |
Salatrel | maandag 25 april 2016 @ 01:20 |
ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie | |
Merode32 | maandag 25 april 2016 @ 02:24 |
Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen. De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!! Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig. [ Bericht 5% gewijzigd door Merode32 op 25-04-2016 02:34:11 ] | |
dennistd | maandag 25 april 2016 @ 02:33 |
En jouw gelul zijn we in dit topic aardig zat Merode32. Sfeerverpester. | |
dennistd | maandag 25 april 2016 @ 02:35 |
Tijd voor plaatjes: Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken. Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum. In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd... In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan. Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan. | |
derLudolf | maandag 25 april 2016 @ 06:46 |
Dat is men niet alleen in dit topic... | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 09:45 |
Gewoon niet op reageren, die discussies blijken toch iedere keer volstrekt zinloos. | |
Frozen-assassin | maandag 25 april 2016 @ 09:47 |
Umar laat zich nogal negatief uit over bepaalde aspecten van islam, neemt geen blad voor mond wat dat betreft. Ze is niet bepaald geliefd bij die groep, ze heeft dan ook veel haatmails/brieven/whatever gekregen. | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 09:49 |
Gotta lov'em ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 april 2016 @ 11:09 |
Fraai, Dennis. Ze hebben er een mooie diverse line-up van gemaakt ![]() | |
derLudolf | maandag 25 april 2016 @ 11:19 |
Die 1100 is weer rijvaardig gemaakt zie/lees ik? http://www.spoorforum.nl/(...)opic.php?f=20&t=7785
![]() | |
ReisT | maandag 25 april 2016 @ 12:19 |
Volgens http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2265 Nu maar hopen dat er een toelating komt. Zou mooi zijn voor de Heimwee express met de 1201 dan aan de andere kant van de trein. | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 12:23 |
Van harte gefeliciteerd Zug-Chef! ![]() | |
Anne | maandag 25 april 2016 @ 12:36 |
Is ie jarig? | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 12:47 |
Beter nog ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 12:47 |
In ander nieuws: http://nos.nl/artikel/210(...)t-speciale-tram.html | |
Anne | maandag 25 april 2016 @ 12:49 |
Oeh. Gefeliciteerd Zug-Chef + partner ![]() | |
derLudolf | maandag 25 april 2016 @ 13:02 |
Gefeliciteerd zugchef | |
derLudolf | maandag 25 april 2016 @ 13:03 |
Ik dacht dat we die gekte nou eindelijk achter de rug hadden... | |
Peter | maandag 25 april 2016 @ 13:18 |
Zug-chef gefeliciteerd met het succesvol aankoppelen van een treindeel! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 13:23 |
Wat zeg je dat charmant Peter ![]() | |
dennistd | maandag 25 april 2016 @ 13:24 |
Gefeliciteerd Zugchef! Vanaf donderdag is het weer mogelijk een spoordeelwekenboekje (3x woordwaarde) te bestellen: https://webformulier.ns.nl/spoordeelweken | |
_JdM_ | maandag 25 april 2016 @ 13:45 |
De vraag is een beetje n elke context de persoon een handeling doet. Staande houden mag iedereen. Een HC heeft namens de NS de bevoegdheid gekregen om kaartjes te controleren. Jij als reiziger gaat, door het kopen van een vervoersbewijs met de Algemene voorwaarden van de NS, er mee akkoord dat een HC controleert en daarom laat je ook je kaartje aan deze persoon zich zien (AVR-NS, artikel 2.5). Daarom schrijft een HC juridisch geen boete uit voor het ontbreken van een kaartje, maar een Uitstel van Betaling, een verhoging van 35 euro op de ritprijs. Dit is een civiel rechtelijke overeenkomst, waardoor je akkoord gaat en je in beroep kan gaan. Een HC/Controle team* is vaak** ook een BOA en is in de bestuursrecht een B-orgaan. Dit orgaan heeft de bevoegdheid gekregen om voor haar specifieke taken lasten op dwang, lasten op dwangsommen en bestuurlijke boetes op te leggen in de omgeving van de trein/treinstation etc. Uit de trein verwijderen en o.a. het vorderen van identificatie vallen onder deze bevoegd. In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!". *: Controleteam kan bestaan uit V&S-mensen of particulier ingehuurden. ** HC/V&S zijn wel BOA, particulier ingehuurden zijn vaak geen BOA. Iemand is pas een bestuursorgaan in de vorm van een BOA als het insigne wordt gedragen. | |
Prins_Pils | maandag 25 april 2016 @ 13:50 |
Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan.. | |
Prins_Pils | maandag 25 april 2016 @ 13:51 |
Gefeliciteerd Zug! ![]() | |
dennistd | maandag 25 april 2016 @ 13:52 |
Er is gistermiddag een aanrijding met een persoon geweest tussen Groningen en Europapark, best kans dat ie daar bij betrokken was. En calamiteitenreiniging voor Arriva vindt plaats in Zutphen. Onderhoud krijgen ze in Leeuwarden bij Stadler (voorheen Voith). Voor Koningsdag schijnen er trouwens meerdere noordelijke GTW's naar de Achterhoek te komen als versterking, ze zouden op Zutphen-Apeldoorn en Zutphen-Winterswijk gaan rijden. | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 13:57 |
Nou ik wil hier wel een zware bron voor anders hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 13:59 |
Bijzonder ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 25 april 2016 @ 14:00 |
Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen. | |
GlenSpey | maandag 25 april 2016 @ 14:02 |
Lijkt me toch wel wat apart werk, als je daar in die betonnen put werkt. Komt er even een trein oprijden waar nog menselijke resten onder hangen. Mag jij dan onder gaan staan en eraf schrobben ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 14:04 |
Zo'n put zullen ze in Onnen toch ook wel hebben? ![]() | |
Salatrel | maandag 25 april 2016 @ 14:08 |
telt het quoten van een artikel uit de algemene wet bestuursrecht die stelt dat:
| |
MTL | maandag 25 april 2016 @ 14:26 |
Ik ben ook toezichthouder voor NS, maar geen Boa. En blij toe. Geen zin in dat gezeur voor het boa-insigne, als ik mijn collega's zo hoor ![]() Edit: Wel nog even een remproef nemen hoor, voor jullie gaan rijden. Gefeliciteerd ![]() | |
_JdM_ | maandag 25 april 2016 @ 14:28 |
Uiteraard :-) | |
boriq | maandag 25 april 2016 @ 15:13 |
Een parallel einfahrt van de sprinter naar Apeldoorn (spoor 3) en de Pimpel naar Amsterdam (spoor 2) in Hengelo is best verwarrend op het eerste moment. Gefeliciteerd Zug! | |
dennistd | maandag 25 april 2016 @ 15:24 |
Nee, in het verleden was Zwolle daarvoor de enige plek, toen daar de werkplaats sloot en de boel opgebroken werd verhuisde het naar Amsterdam Zaanstraat. Daar gebeurt het voor NS nog altijd, maar Arriva heeft daarvoor een plek laten aanleggen bij de nieuwe werkplaats in Zutphen. Syntus maakt daar trouwens ook gebruik van. | |
b2py | maandag 25 april 2016 @ 15:25 |
Gefeliciteerd Zug! | |
Peterselieman | maandag 25 april 2016 @ 15:35 |
Gefeliciteerd Zug ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 15:45 |
Ja en dan allemaal kleine shuntertjes maken ![]() | |
Prins_Pils | maandag 25 april 2016 @ 15:51 |
Ja beetje heen en weer rangeren met je bulkgoederenbadslipper ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 april 2016 @ 15:53 |
En dan heeft hij straks zijn eigen mooie goederentrein | |
bork | maandag 25 april 2016 @ 15:55 |
Gefeliciteerd Zug! reistip: De Baikal-Amoer spoorlijn, de BAM Er stond een leuk artikel in de Trouw van afgelopen zaterdag over de BAM, titel: Dwars door Siberië (Voor de doorgewinterde treinfanaat met heimwee naar de Sovjet-Unie) van Edwin Trommelen, ik kan het alleen niet online vinden en heb zelf geen blendle. Maar een soortgelijk artikel kun je lezen op: 4.234 kilometer spoorlijn door niks naar nergens In het Trouw artikel stond verder dat in 1974 de verschillende USSR-republieken een stukje van de BAM toebedeel waar ze steden en dorpen bouwden zo kan je op de taiga een Lets stration aantreffen ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door bork op 25-04-2016 16:27:09 ] | |
James1988 | maandag 25 april 2016 @ 20:43 |
Dit is wel beter ![]() | |
b2py | maandag 25 april 2016 @ 20:49 |
En de instappers in Schiphol, Rotterdam en Antwerpen dan? | |
Duvel | maandag 25 april 2016 @ 20:51 |
Kunnen met de ICDirect zonder toeslag naar Amsterdam! | |
b2py | maandag 25 april 2016 @ 21:15 |
Binnenkort dus E320 naar Nederland? ![]() | |
derLudolf | maandag 25 april 2016 @ 21:21 |
we hebben de E30 toch al naar het VK? | |
b2py | maandag 25 april 2016 @ 21:26 |
Que? Ik vind alleen een BMW E30 | |
James1988 | maandag 25 april 2016 @ 21:27 |
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_weg_30 | |
b2py | maandag 25 april 2016 @ 21:29 |
Oh zo, ja ik ga nooit meer met die kut boot. | |
James1988 | maandag 25 april 2016 @ 21:30 |
Ik ga zaterdag van Calais naar Dover met de boot. Stukken goedkoper dan de Kanaaltunnel en als het weer een beetje meezit nog veel leuker ook ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 april 2016 @ 21:38 |
Hoek - Harwich, bazenboot ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 april 2016 @ 02:31 |
Vanwege de hoge temperaturen op het moment (niet echt...) maar eens een winters plaatje. Op 15 januari 2010 kwam VolkerRail-loc 203-2 met Plan V ABk 921, Plan V 960, Plan T 529 en Plan V Bk 921, samen met kraan 'Obelix' en een verblijfswagen als trein 59101 van Weert naar Zwolle Rangeer door Wezep. De stellen werden later bij de Katwolderhaven op diepladers geladen voor verder transport naar de sloper. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 april 2016 @ 08:55 |
Die aanrijding was inderdaad met een Wiederlinestel, zag ik op foto's. Het goederengedeelte van Onnen heeft geen put, en het Nedtraingedeelte wordt niet bezocht door Arriva. Leeuwarden en Groningen hebben wel putsporen, maar volgens mij zijn die ook van Nedtrain. | |
James1988 | dinsdag 26 april 2016 @ 09:16 |
Dat is best wel een flinke buitendienststelling ![]() | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 09:26 |
Ze zullen haast hebben om het niet tijdens koningsnacht eruit te hebben liggen.. | |
MTL | dinsdag 26 april 2016 @ 09:26 |
Gisteren gescheurd puntstuk bij Zevenbergschehoek, als ik het goed begrepen heb van mijn collega's. | |
derLudolf | dinsdag 26 april 2016 @ 09:29 |
Alsof er met dit weer veel mensen op stap gaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 09:33 |
Waarom niet? ![]() | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 09:58 |
Wissel 523a
| |
boriq | dinsdag 26 april 2016 @ 10:08 |
Schijnbaar staat Nvbro (volgens Somda, en die zullen het wel weten) voor "Nieuwe Veerbrug overloopwissels" | |
JDude | dinsdag 26 april 2016 @ 10:08 |
Nvbro Nieuwe Veerbrug overloopwissels (tussen Breda en Lage Zwaluwe). | |
JDude | dinsdag 26 april 2016 @ 10:08 |
Ja, dat dus. | |
MTL | dinsdag 26 april 2016 @ 10:09 |
Oh, dat is net even verder (scheelt 100 meter). Dat is de nieuwe Veerbrug, daar liggen ook een paar overloopwissels. Edit: Jezus, in een minuutje tijd weer teveel reacties ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 april 2016 @ 10:10 |
Nvbro = Nieuwe Veerburg overloopwissels, volgens Somda. Als ik het goed heb zijn dat de wissels tussen Breda-Prinsenbeek en de aansluiting van de HSL. | |
JDude | dinsdag 26 april 2016 @ 10:10 |
Had iemand al gezegd dat het de Nieuwe Veerbrug is? Bij die overloopwissels daar? | |
boriq | dinsdag 26 april 2016 @ 10:11 |
Weet je toevallig al waar die wissels liggen, las er iets over maar was er niet helemaal zeker van? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 april 2016 @ 10:12 |
Nvbro = Nieuwe Veerburg overloopwissels,daar hoorde ze over praten op BNR... | |
boriq | dinsdag 26 april 2016 @ 10:13 |
Gelukkig zijn het wel allemaal verschillende bronnen, anders geeft dat ook weer gezeik | |
MTL | dinsdag 26 april 2016 @ 10:14 |
En waarom dat kreng de nieuwe Veerbrug heet (ja, de oude brug heette gewoon "veerbrug") terwijl dat stroompje de Mark heet, weet ik ook niet. Het zal wel een oude veerplaats zijn, gok ik. | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 10:17 |
Ah ok, ben niet zo bekend in die regio. | |
dennistd | dinsdag 26 april 2016 @ 11:18 |
http://www.metronieuws.nl(...)ltecoupe-werken-niet
| |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 11:31 |
Welke freudiaanse kontebonker was dat? ![]() ![]() | |
boriq | dinsdag 26 april 2016 @ 12:17 |
De 4e trein tussen Meppel en Leeuwarden die vanaf dienstregeling 2017 zou moeten gaan rijden, kan problemen gaan opleveren met de stroomvoorzieningen. Er is oa. al een quickscan gedaan naar het rijden met dieselmaterieel. Meer in de overbelastverklaring (pdf) van prorail | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 12:30 |
Dat wordt zeker 2022 | |
dennistd | dinsdag 26 april 2016 @ 12:35 |
In het verleden reed ACTS er met een 1200 met volle goederentrein. Dat trekt toch wel meer dan twee ICM's lijkt me? | |
Ajaxfan | dinsdag 26 april 2016 @ 12:41 |
Is dat niet meer omdat het gewoon veel mensen hun reet zal roesten? 'Normale' coupe zou je ook rekening met elkaar moeten houden maar bleert alles ook door elkaar heen. | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 12:41 |
1 1200 trekt 2400 KW max en 1 ICM-IV trekt al 1890 KW weg.. | |
dennistd | dinsdag 26 april 2016 @ 12:44 |
Zo weinig verschil maar ![]() | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 12:47 |
Wikipedia zegt het.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 13:42 |
1200 hoeft niet snel op te trekken, icm wel. De maximum snelheid ligt ook wel lager. Groetjes uit Mühldorf (Oberbayern) | |
dennistd | dinsdag 26 april 2016 @ 13:52 |
Mühldorf, klinkt toch als dit | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 14:04 |
Hee daar zijn we eerder geweest ![]() | |
bork | dinsdag 26 april 2016 @ 14:28 |
Viel Spass! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 15:05 |
Klopt. Ik was ook vrij verbaasd toen ik de trein uitstapte want ik had een andere route verwacht. Groetjes uit Salzburg! | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 15:25 |
Leuke stad | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 15:26 |
Groetjes terug uit Warnsveld ![]() | |
derLudolf | dinsdag 26 april 2016 @ 15:30 |
Warnsveld? Wat moet je daar nou? Waarom ben je daar aan het vingerverven? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 15:30 |
Werken. Weet je wat dat is? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 26 april 2016 @ 15:32 |
oh ik dacht dat je in Zutphen werkte ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 15:40 |
Nee ik fiets ook nog enorm ver elke dag he. Nou ja niet met dit enorme bermstengelhoerenweer natuurlijk. ICTbedrijven? Vast niet. ICT-klanten? Massa´s ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 16:26 |
Ic opgeheven. Niemand kan vertellen waarom, inclusief het DB personeel. Stoptrein uit München 35 minuten te laat, niemand weet waarom. Nice ![]() | |
derLudolf | dinsdag 26 april 2016 @ 16:31 |
Zit je alweer in München? Werk je daar? Of familie? Laatst was je met vaders toch? | |
Peterselieman | dinsdag 26 april 2016 @ 16:52 |
Voor de zwaardere goederentreinen had die wel een hulpdiesel nodig om een beetje vlot op gang te komen en niet de loc aan gort te rijden.
| |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 17:30 |
Topfilm ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 17:34 |
Nee Regensburg. Servers brengen. Vandaag de hele dag treinen, morgen naar Tsjechië en dan door naar huis. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 17:37 |
Onzin. Een 1200 krijgt de zwaarste bietentreinen van zijn plek en werd daar ook voor ingezet. | |
Bitlord | dinsdag 26 april 2016 @ 17:58 |
Was dat niet "last-mile diesel" avant la lettre? Met een bedieningskast in de 1200 om op spanningsloze trajecten die NMBS-er in te zetten? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 18:02 |
Kijk! Iemand die het filmpje nog niet gezien heeft! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 april 2016 @ 18:14 |
toch is gewicht in combinatie met op snelheid komen de reden dat er bij ACTS een hulpdiesel bij kwam om de locs niet te lang in de weerstanden te laten rijden en ze anders te warm zouden worden. | |
Bitlord | dinsdag 26 april 2016 @ 18:35 |
Inderdaad. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 19:55 |
Ga da's dan doen dan ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 20:01 |
Dat is maar half waar. Het kan prima zonder maar dit heeft behalve sneller optrekken en meer koppel als voordeel wat je beschrijft maar nodig is het absoluut niet. 1100'en reden met zwaardere badslippers dan dit. Solo. | |
ReisT | dinsdag 26 april 2016 @ 20:04 |
Het lijkt een dolle boel te worden vrijdag op het mooiste station van NL: Bijna 200 aanmeldingen van reizigers voor afscheid station Geerdijk
| |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 20:13 |
Is dat niet gewoon "hetzelfde stel" dan? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 21:01 |
Regensburg - Landshut - Mühldorf - Salzburg - Freilassing - Rosenheim - Holzkirchen - München en nu bijna weer in Regensburg. Mooie rit joh. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 21:09 |
Holzkirchen ![]() Dan heb je de Integrals van de Bayerische Oberland Bahn gereden ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 26 april 2016 @ 21:25 |
Huh? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 21:27 |
| |
derLudolf | dinsdag 26 april 2016 @ 21:30 |
Bijzonder | |
Prins_Pils | dinsdag 26 april 2016 @ 21:34 |
Inderdaad bijzonder. De trap zit dus in de bakken zonder deur? Dubbeldeks-bakovergang? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 21:37 |
Hoe dat in die doppelstocks geregeld is weet ik niet. Er is allerlei creatiefs mogelijk natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 april 2016 @ 21:54 |
Nee ![]() Trein werd omgeleid ![]() | |
greavy | dinsdag 26 april 2016 @ 23:16 |
Ze rijden met de 2 Lint's gekoppeld, de 33 en de 34 (zegt Arriva tenminste). Normaal gaat 1 van die 2 uit de running voor zijn slaapje, en wordt het een uursdienst. | |
dennistd | dinsdag 26 april 2016 @ 23:25 |
Maar dat zou pas vanaf Vroomshoop kunnen, omdat het andere stel er nog een half uur vooruit rijdt. Die moet nog tot Mariënberg en dan terug, dan komen ze elkaar bij Vroomshoop tegen. Eventueel is Vriezenveen ook nog haalbaar bij direct teruggaan na aankomst in Mariënberg, maar daar is de beveiliging niet zo handig om te combineren. | |
b2py | dinsdag 26 april 2016 @ 23:33 |
Er komt een stel uit de achterhoek | |
Peterselieman | dinsdag 26 april 2016 @ 23:33 |
kan niet anders om het voor elkaar te krijgen | |
Dr_Flash | dinsdag 26 april 2016 @ 23:51 |
Lijkt me best leuk, maar ik ga het niet op tijd halen ![]() | |
dennistd | woensdag 27 april 2016 @ 05:04 |
Ik ook niet (vergeten vrij te vragen voor die avond), maar ik heb gevraagd of mijn dienst geruild kan worden. Even afwachten dus. | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 05:35 |
Ik ben er iig niet! | |
dennistd | woensdag 27 april 2016 @ 05:39 |
Jij zult wel te druk zijn met iemand anders ![]() | |
derLudolf | woensdag 27 april 2016 @ 06:25 |
Überhaupt eerst zien of niet een van die Linten kapot is ![]() | |
boriq | woensdag 27 april 2016 @ 06:26 |
Dat zou wel een passend einde zijn ![]() | |
Bitlord | woensdag 27 april 2016 @ 07:33 |
Een dubbelspoors koeienovergang, vanmorgen. Zoiets kan alleen in Brabant.![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 april 2016 @ 09:29 |
Wat cool ![]() | |
De_Hertog | woensdag 27 april 2016 @ 09:38 |
Die Doppelstocks zijn nooit daadwerkelijk gebouwd, helaas. Treinbouwer is failliet gegaan na levering van de 17 BOB stellen. Zie ook https://de.wikipedia.org/wiki/Integral_S5D95 | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 10:14 |
Bij trams is dat type ontwerp (zoals bijv. de Combino) trouwens tegenwoordig ook niet meer gewenst, omdat het voor te veel slijtage aan de rails zorgt. In Praag hebben ze een hele reeks moderne lagevloertrams daarom alweer weggegooid en vervangen door een nieuw type met jacobsdraaistellen. | |
De_Hertog | woensdag 27 april 2016 @ 10:20 |
Alhoewel ik te weinig thuis ben in techniek beweert Wikipedia dat deze treinen een aangepast ontwerp hebben dat slijtage moet minimaliseren. Geen onderbouwing verder, maar ik kom ook niet echt tegen dat verhoogde slijtage in dit geval een probleem is. Het faillissement kwam in ieder geval door de combinatie nieuwe treinenbouwer, onbekend concept en kinderziektes. | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 10:42 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 10:43 |
Ja en dat de andere opgeheven wordt omdat ze niet alleen mogen rijden, plotseling nieuw ingesteld regeltje koningsdag ditdatalleslastigmoeilijk ![]() | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 10:55 |
? | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 11:42 |
dennis is jaloers omdat jij met foekie ligt te ketsen. | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 12:21 |
Niet eens ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 april 2016 @ 13:08 |
Arriva heeft vandaag een aantal noordelijke treinstellen tussen Zutphen en Apeldoorn en Zutphen en Winterswijk rijden om andere treinen in de Achterhoek te kunnen versterken. | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 13:09 |
En in het noorden rijdt niks dan of zo? | |
Peterselieman | woensdag 27 april 2016 @ 13:14 |
Daar rijdt nog genoeg, maar je hebt niet de hele spitsbezetting aan stellen nodig. Terwijl je tussen Winterswijk en Arnhem wel op maximale lengte wilt rijden omdat Breng vandaag niet rijdt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 13:17 |
Was dat nou weer voor onzin dan | |
Peterselieman | woensdag 27 april 2016 @ 13:22 |
Die rijden niet in de weekenden en op feestdagen waarop de weekenddienstregeling geldt. Is zo afgesproken | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 13:27 |
ja, want als reizigersvervoerder interesseert de vraag naar vervoer je per definitie geen reet. ![]() | |
GlenSpey | woensdag 27 april 2016 @ 13:32 |
Afgezien van de vraag of de verschillende bedrijven het wenselijk vinden of niet... Zijn die Breng GTW's en Arriva GTW's niet gewoon prima te combineren? Zit er uberhaupt enig verschil in die treinstellen? | |
Salatrel | woensdag 27 april 2016 @ 13:34 |
de kleur? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 april 2016 @ 13:58 |
Ze zijn technisch identiek aan de Arriva GTW's die in de Achterhoek gebruikt worden. Geen idee of er op het gebied van software nog verschillen zitten. | |
MTL | woensdag 27 april 2016 @ 13:59 |
Het spul schijnt verschillende software te hebben. Dus technisch prima te combineren, maar alleen voor het afslepen. In de rijdende dienst zullen ze niet samen kunnen rijden. | |
Darkwing_Duck | woensdag 27 april 2016 @ 14:10 |
En als je er een andere diskette instopt toch wel | |
Dr_Flash | woensdag 27 april 2016 @ 14:14 |
Nee joh, dat zou flexibiliteit opleveren ![]() ![]() | |
Peter | woensdag 27 april 2016 @ 14:25 |
was dat geen eis bij de consessies ? ![]() | |
MTL | woensdag 27 april 2016 @ 14:27 |
Voor zover ik heb begrepen wel, inderdaad. | |
Peterselieman | woensdag 27 april 2016 @ 14:27 |
Alleen afspraken over het wegslepen | |
James1988 | woensdag 27 april 2016 @ 17:58 |
Southern, de vervoerder van de 'South Central'-franchise in Engeland (London - Brighton en de lijnen eromheen), is onder vuur komen te liggen vanwege plannen om de rol van conducteurs (guards) op hun treinen flink te beperken. De machinist zou verantwoordelijk worden voor het vertrekproces, de guards zouden een meer 'customer focused'-rol moeten gaan krijgen. De vakbonden zijn echter bang dat dit een voorbode is voor het geheel afschaffen van de rol van de guards, en zijn van mening dat het een risico vormt als er geen tweede veiligheidsman aanwezig is op de trein. Als er iets met de machinist gebeurt zou er niemand meer zijn die de trein veilig kan evacuëren. De gemoederen zijn zelfs zo hoog opgelopen dat de guards van Southern aan het staken zijn geslagen. Concurrent-vervoerder South West Trains strooit op een ludieke wijze wat zout in de wond: ![]() | |
greavy | woensdag 27 april 2016 @ 21:05 |
Volgens de man in zitplaats 61 (seat61.com) rijden er inmiddels weer treinen tussen Belgrado en Bar, nadat er op een deel van het traject een stremming kwam na een verzakking. | |
greavy | woensdag 27 april 2016 @ 21:07 |
Regiojet plant een verbinding Praag - Bratislava CZECH open-access passenger operator Regiojet is planning to launch a new service between Prague and the Slovakian capital Bratislava. Applications for train paths have reportedly been submitted to Czech infrastructure manager S´DC and its Slovakian counterpart ´SR for the services, which are expected to begin operating in December. Dual-voltage locomotives capable of operating under 3kV dc and under 25kV 50Hz ac electrification systems would be required for the 396km route. RegioJet is already leasing Vectron multi-system locomotives from Vienna-based European Locomotive Leasing. (Meer via de link) | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 21:35 |
De machinist ging toch wel even op de tyfoon bij aankomst te Amsterdam Zuid eerder vanavond. Was weer lekker druk, en alles op oorlogssterkte ![]() | |
derLudolf | woensdag 27 april 2016 @ 21:36 |
Was dat reden voor of ging is lekker op in de feestvreugde? ![]() | |
James1988 | woensdag 27 april 2016 @ 21:37 |
In Breda hebben ze wat crowdcontrolmaatregelen genomen:![]() | |
greavy | woensdag 27 april 2016 @ 21:40 |
Zijn dat een soort van controlepoorten daar ofzo? Of gewoon om de stroom die tegelijk het station in wil in te perken? | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 21:42 |
Er stond wat volk wel wat dichtbij de rand maar verder weinig aan de hand. | |
James1988 | woensdag 27 april 2016 @ 21:42 |
Het laatste. Aan het begin van de rijen hangen spandoeken met daarop "Voor Tilburg/Eindhoven hier naar binnen gaan", "Roosendaal hierlangs " enzovoorts. | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 21:42 |
Zijn van die festivalpoortjes waarmee ze stromen in en uit het terrein regelen. | |
derLudolf | woensdag 27 april 2016 @ 21:47 |
Van zo'n toeter schrikken die dronken droppies toch juist. Flikkeren ze op het spoor ![]() | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 22:01 |
De ÖBB neemt de nachttreinen van Deutsche Bahn over: http://www.werkstattatlas(...)-deutschen-bahn.html | |
derLudolf | woensdag 27 april 2016 @ 22:12 |
Goede zaak ![]() | |
MTL | woensdag 27 april 2016 @ 22:14 |
Wel een leuke conclusie van dat artikel. Er wordt gerefereerd naar de persconferentie van een week terug, echter werd daar, voor zover ik dat heb begrepen, enkel gezegd dat ÖBB inderdaad hun nachtaanbod zou uitbreiden met treinen in Duitsland, Zwitserland en Italië, maar volgens mij is er nergens gezegd dat zij het complete CityNightLine-net over zouden nemen. Maar als ik mij vergis, hoor ik het uiteraard graag ![]() Het zou mooi zijn als ook de nachttreinen naar Nederland blijven bestaan. | |
bork | woensdag 27 april 2016 @ 22:20 |
thx b2py | |
b2py | woensdag 27 april 2016 @ 22:21 |
Tsja, er staat in artikel dat ze het concept 'CityNightLine' gekocht hebben dus ze zullen ongetwijfeld een sloot rijtuigen erbij krijgen. Kan me ook herinneren dat ze 1 a 2 jaar geleden een order hebben geplaatst voor een flink aantal rijtuigen voor nachttreinen dus ze zien er wel een markt voor. | |
GlennQuagmire | woensdag 27 april 2016 @ 22:24 |
Zou ook mooi zijn als de CNL weer door zou rijden naar Wenen | |
Peterselieman | woensdag 27 april 2016 @ 23:47 |
Een loc van SBB Cargo heeft in Bad Bentheim op het rooster gelegen http://www.ems-vechte-new(...)im-in-brand-geraten/ | |
dennistd | donderdag 28 april 2016 @ 00:20 |
Het spoordeelwekenboekje is weer te bestellen: http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-lente Link ontbreekt daar helaas maar zou deze moeten zijn: https://webformulier.ns.nl/spoordeelweken | |
dennistd | donderdag 28 april 2016 @ 02:16 |
Traditiegetrouw organiseerde de NVBS op Koningsdag een treinrit. Dit keer werd met de SMMR 2225 en zes SSN-rijtuigen (3x Bm, Mitropa en 2x K1a) een reis ondernomen naar Moerdijk, Oss Elzenburg en Utrecht Lage Weide. Het eerste reisdoel vanaf vertrekpunt Rotterdam Centraal was Moerdijk. In Lage Zwaluwe liep de loc om en vervolgens vertrok de trein de in de jaren '70 aangelegde spoorlijn op. Bij de overweg Klaverpolderseweg werd vervolgens de eerste fotostop gehouden, waarvan dit één van de resultaten is. | |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 09:30 |
Fraai hoor ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 10:02 |
Thanks Dennis! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 10:17 |
In Canada is een oude houten spoorbrug nabij Mayerthorpe, 120 kilometer ten noordwesten van Edmonton, niet meer. Mogelijk heeft een pyromaan de brug in brand gestoken. De brug werd voornamelijk gebruikt voor cargo's van de hout- en olie-industrie http://www.cbc.ca/news/ca(...)horpe-alta-1.3554227 | |
desbarts | donderdag 28 april 2016 @ 11:22 |
Wanneer houdt het nou eens op met die bedelaars in de trein. Met hun zielige "persoonlijke" verhaal die telkens het zelfde is. Zowel hier als in Londen. | |
MTL | donderdag 28 april 2016 @ 11:28 |
Helaas een criminele bende uit oost-europa. Veelal dezelfde namen. Er zijn al een heleboel acties geweest, in samenwerking met de politie (al dan niet in burger), maar ze blijven terugkomen. Mensen moeten niets meer geven, dan zijn ze snel genoeg weg. | |
Ajaxfan | donderdag 28 april 2016 @ 11:54 |
Ah dat is niet heel handig kijkend naar de weinige spoorlijnen in Canada. | |
JDude | donderdag 28 april 2016 @ 12:13 |
5 minuten overstap op Rotterdam Centraal van Rampstadrail E op de ICDefect naar Breda, is dat een beetje te doen? | |
Dimitri_ | donderdag 28 april 2016 @ 12:15 |
In de regel haal je alle overstappen wel in 5 minuten.. .. Mits de randstadrail netjes op tijd is. | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 12:45 |
Dat is vaak wel een eis voor iedere overstap.. | |
JDude | donderdag 28 april 2016 @ 12:49 |
Het gaat om 's avonds om een uurtje of tien. Of is dat ding dan juist vertraagd omdat ze er bij iedere halte drie zwartrijders uit moeten schoppen? ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 12:51 |
9 minuten later gaat de IC naar Venlo mocht je hem missen, geen grote ramp ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 12:53 |
Another one bites the dust.. | |
JDude | donderdag 28 april 2016 @ 13:04 |
Klopt, ik vertrek vanuit Voorschoten en kan van daaruit ook gewoon in dezelfde bus blijven zitten tot Den Haag Centraal en daar de intercity richting Venlo nemen. Duurt alleen wat langer dan "afsnijden" over de Randstadrail. | |
MTL | donderdag 28 april 2016 @ 13:59 |
Een tijdje terug was het bericht hier geplaatst dat de I6/I10 rijtuigen niet meer in de Benelux zouden gaan rijden, omdat ze niet meer toegelaten zouden zijn. Ik was even benieuwd: is hier nog een bron voor te vinden? Ik heb namelijk net gehoord dat het spul gewoon volgens planning vanaf 1 mei ingezet gaat worden, dus was ik benieuwd waar dat gerucht vandaan kwam ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 28-04-2016 14:08:15 ] | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 14:08 |
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=41&t=6380&start=1350#p224965 | |
MTL | donderdag 28 april 2016 @ 14:09 |
Waarschijnlijk is dat verhaal over die toelating op HGBTF dan weer een groot broodje-aapverhaal, zoals zoveel geruchten in de koffiekamer ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 14:19 |
![]() 1998 wurde die umfangreiche Sanierung der Berliner Stadtbahn, die in Ost-West-Richtung durch die historische Mitte der Stadt fährt, abgeschlossen. Hier ist die Belastungsprobe eines 4-gleisigen Brückenneubaus am Bahnhof Berlin Ostbahnhof mit acht Diesellokomotiven mit je 120 Tonnen zu sehen. Via | |
_JdM_ | donderdag 28 april 2016 @ 15:25 |
Op somda wordt gemeldt dat op 4 juni de eerste DDM1 stam (weer) in reizigersdienst gaat rijden. ( http://www.somda.nl/forum/16058/p576521/ ) | |
ReisT | donderdag 28 april 2016 @ 16:01 |
Ik wil je best geloven dat het daar is gemeld, maar nu staat het er niet meer... Zou wel een paar maanden eerder zijn dan voorspeld. | |
desbarts | donderdag 28 april 2016 @ 16:24 |
Doe ik verdomme mn best door bij het zien van een bedelaar direct naar de hc te lopen. Rennend weer terug gaan en vervolgens mevrouw aan te wijzen. Komen er notabene nog andere reizigers die haar aanwijzen. Vraagt de hc om assistentie maar krijgt die niet omdat ze het zelf niet gezien heeft. Dit terwijl ze het bekende tissuetje met papiertje in haar hand heeft, buitenlands paspoort laat zien en geen kaartje heeft. Het moet toch niet gekker worden! | |
MTL | donderdag 28 april 2016 @ 16:35 |
Ja, dat is het klote er aan. De HC moet het zelf constateren (al dan niet na een tip) om een combibon uit te schrijven. Nu kan de HC enkel zeggen 'foei, niet meer doen' en een uitstel uitschrijven voor het ontbreken van een vervoersbewijs. | |
spectrumanalyser | donderdag 28 april 2016 @ 16:52 |
Alkmaar - Amsterdam zaterdag 7 mei 2016 tot 20:00..... kunt u gebruik maken van de overige treinen. de stoptrein kan niet stoppen op station Münster Zentrum Nord. ![]() misschien zal de trein worden omgeleid? | |
Salatrel | donderdag 28 april 2016 @ 17:16 |
als ie er niet komt kan ie er ook niet stoppen. Er staat dus geen verkeerde info | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 18:14 |
De volledige 2e S-Bahn tunnel voor Munchen is nu goedgekeurd en er zal nu definitief een 3 miljard kostende tweede tunnel naast de eerste komen die nu overbelast is. http://www.railjournal.co(...)nel.html?channel=641 | |
James1988 | donderdag 28 april 2016 @ 18:39 |
Kijk eens wat ik gevangen heb?![]() De echte foto komt wanneer ik bij mijn computer ben. | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 18:42 |
In NL ja? ![]() Awesomesauce ![]() | |
James1988 | donderdag 28 april 2016 @ 18:43 |
Yep. Nét binnen. | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 18:43 |
FUCKING VET | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 18:56 |
Nou, ik maak wel een keer een ritje als de kinderziektes eruit zijn! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 18:56 |
Lekkere vangst | |
SevenWonders | donderdag 28 april 2016 @ 19:01 |
Ze hebben nauwelijks zwartrijders meer bij de RET vanwege de poortjes. 5 jaar lang dagelijks met de E gereisd en mijn aansluitingen (veelal binnen de 5 minuten) ruim gehaald. | |
MTL | donderdag 28 april 2016 @ 19:03 |
Nice! | |
Prins_Pils | donderdag 28 april 2016 @ 19:08 |
Wauw gaaf ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 19:11 |
De Meer denk? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 19:24 |
Zuurstokjes eten? ![]() | |
boriq | donderdag 28 april 2016 @ 19:24 |
Gave foto James! | |
Duvel | donderdag 28 april 2016 @ 19:55 |
Supertoll! | |
Salatrel | donderdag 28 april 2016 @ 20:22 |
Eurostar? Stond van de week in de nieuwsbrief dat de eerste groep van 6 NS machinisten de mat module had afgerond in Engeland. De NS machinisten gaan van Amsterdam tot Brussel rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 20:29 |
Schiet is op ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 april 2016 @ 20:33 |
Gave foto. Ludmilla's ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 april 2016 @ 20:34 |
Je hebt dus nog nooit in de Fyra gezeten? ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 20:41 |
Nog? Alsof hij daar wel eens kans voor gaat krijgen? ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 april 2016 @ 20:47 |
In een paar maand zouden de Italianen dat spul toch weer gefixt hebben? ![]() Maar misschien kunnen ze er wat leuke rijtuigen van maken voor de Servische spoorwegen ofzo ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 22:12 |
Als we toch moeten wachten op James dan maar een ander ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 22:15 |
Nee, dat is de grap ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 22:15 |
Wat een bliksems geil ding ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 28 april 2016 @ 22:16 |
Wat issie lang ook ![]() | |
MTL | donderdag 28 april 2016 @ 22:25 |
Ding schijnt inmiddels onderweg te zijn naar Eindhoven voor nachtelijke tests. Eerste rit heen en weer naar Roosendaal was een eerste kleine test. | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 22:25 |
Hij wordt morgen rond 17:00 in Zutphen verwacht. Door mij dan ![]() | |
James1988 | donderdag 28 april 2016 @ 22:26 |
Ik ben net pas thuis joh. En wat een boutplaat joh, ik heb veel toffere. ![]() Ze komen zo, eerst even importeren, uitzoeken, door Photoshop halen en uploaden ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 22:30 |
Hier zien we tenminste de gehele trein ![]() | |
James1988 | donderdag 28 april 2016 @ 22:32 |
Ook daar heb ik toffere platen van ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 april 2016 @ 22:34 |
Nou ik zie het morgen wel allemaal. Welterusten ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 22:49 |
Er wordt een nieuwe HST getest in Servië, hier de eerste beelden | |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 22:58 |
Nondeju, wat is dat ding snel. Ik moest twee keer kijken voordat ik m voorbij zag flitsen | |
Frozen-assassin | donderdag 28 april 2016 @ 23:00 |
![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 28 april 2016 @ 23:03 |
![]() | |
derLudolf | donderdag 28 april 2016 @ 23:14 |
![]() | |
GlenSpey | donderdag 28 april 2016 @ 23:32 |
Zo te zien hebben wij gemeenschappelijke vriendjes op facebook. Zag m daar eerder vandaag ook al voorbij komen ![]() | |
b2py | donderdag 28 april 2016 @ 23:45 |
Stonden gewoon naast elkaar die twee ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 29 april 2016 @ 00:14 |
Een Legotreinrit door het hele huis. En de tuin. Ik wil ook ![]() https://www.facebook.com/(...)os/1098858696801034/ | |
dennistd | vrijdag 29 april 2016 @ 00:15 |
Met nog precies 24 uur te gaan nadert het einde van station Geerdijk met rasse schreden. Daarom alvast een herinnering aan dit station, dat niet alleen het rustigste is wat instappers betreft maar vorig jaar ook nog tot mooiste van Nederland verkozen is. Op 11 maart 2012 was er van een mogelijke sluiting nog helemaal niets te merken. Tijdens een door de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek georganiseerde rondrit door Overijssel hield DE-II 186 halt op Geerdijk voor een fotostop. | |
dennistd | vrijdag 29 april 2016 @ 00:31 |
Dat spul was toen ik daarmee speelde (20 jaar terug) al teringduur... | |
James1988 | vrijdag 29 april 2016 @ 01:49 |
Vlakbij Roosendaal, de heenrit: En terug naar Essen: In Essen: Klaar om weer naar Nederland te rijden: En een fillumpie: Met andere muziek, want hard geruis van de wind is niet om aan te horen. | |
JDude | vrijdag 29 april 2016 @ 07:02 |
En nog steeds. | |
b2py | vrijdag 29 april 2016 @ 08:04 |
Tof James ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 april 2016 @ 08:20 |
Leipe shit ouwe ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 april 2016 @ 08:32 |
http://nos.nl/artikel/210(...)in-naar-brussel.html Momentje, even vrij vragen ![]() | |
R-K | vrijdag 29 april 2016 @ 08:38 |
Wanneer is dat ding klaar? 2026? Schijnbaar is dat nog te optimistisch gezien de gigantische traagheid van de Duitsers. | |
De_Hertog | vrijdag 29 april 2016 @ 09:15 |
Lijkt niet eens zo veel sneller dan die Servische variant ![]() Mooie foto's ![]() | |
b2py | vrijdag 29 april 2016 @ 09:20 |
2025 aldus het artikel.. | |
JDude | vrijdag 29 april 2016 @ 09:24 |
GC / Trajecten Mocht iemand zich vervelen ![]() | |
greavy | vrijdag 29 april 2016 @ 09:59 |
Morgenavond op TV: De vergeten treinramp bij Schiedam Andere Tijden, 30 april, NPO 2, 21.20 uur In de ochtendspits van 4 mei 1976 botst bij Schiedam een sprinter op de trein naar Duitsland. Vierentwintig mensen vinden de dood, allen inzittenden van de voorste coupé. Toch is de ramp binnen een paar dagen alweer vergeten. Nabestaanden en slachtoffers voelen weinig erkenning. Veertig jaar later blikt Andere Tijden terug – samen met de machinist van de internationale trein, passagiers, hulpverleners en een nabestaande. | |
b2py | vrijdag 29 april 2016 @ 10:16 |
Oeh, hoe laat? | |
dennistd | vrijdag 29 april 2016 @ 10:17 |
Je moet ook nog naar Geerdijk vanavond he ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 11:26 |
Het houdt ook maar niet op bij de NS he ![]() Edit: dit is ook weer een mooi aankomend voorbeeld van een nutteloos onderzoek: Het kan niet weer één bedrijf worden vanwege EU Richtlijn 91/440/EEC (en nog wat opvolgers), ze kunnen er hooguit een holdingstructuur van maken. [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 11:38:43 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 april 2016 @ 11:34 |
Die traagheid zie je ook terug in de wegenbouw daar. Veel Baustellen gezien die echt maanden duren, voor het vervangen van de toplaag van het wegdek. Stuk van een km of vijf in een keer aanpakken duurde soms tot februari 2017. Hoe dan? | |
b2py | vrijdag 29 april 2016 @ 11:37 |
Wat dat betreft doen we het in Nederland een stuk vlotter | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 april 2016 @ 11:39 |
Ook daar is zoveel achterstallig onderhoud dat het niet meer leuk is. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 11:46 |
De problemen in Duitsland hebben voor een groot deel te maken met de financiering, er is in Duitsland geen apart Infrastructuurfonds dus alles moet op de een of andere manier uit de algemene middelen gevist worden. Een resultaat daarvan is dat de verbreding van een autoweg in het Roergebied ineens werd stilgelegd omdat er plotseling geld moest worden vrijgemaakt voor de overstromingen van de Elbe. Ook worden grote projecten vaak in kleine stukjes opgeknipt vanwege die reden, verbredingen van lange snelwegen die in delen van 5 kilometer worden aangepakt is bijvoorbeeld een gevolg daarvan. Een bijkomende complicerende factor is dat projecten ook vrijwel altijd aanzienlijk duurder uitvallen en uitlopen, hoe dat kan weet ik eigenlijk niet. Daarnaast zit je ook nog met de afwijkende staatsstructuur waardoor je zowel op Bundesland-niveau gevolgd door het federale niveau nogal lang door kunt procederen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 11:52:36 ] | |
b2py | vrijdag 29 april 2016 @ 11:56 |
Hup Nederland! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2016 @ 12:23 |
wel een klein beetje langer ![]() | |
Merode32 | vrijdag 29 april 2016 @ 12:23 |
Hoe laat wordt de persco verwacht? | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 12:35 |
Kabinet laat Fyra-alternatief onderzoeken http://nu.nl/politiek/425(...)ief-onderzoeken.html Dit is wel een interessante wending. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 12:35 |
En dicht |