ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
En inderdaad, ik dacht 1 geel lijntje te zien, maar het geel lijntje bij Spanje zie ik nu ook en even uitvogelen wat die gele lijn is die Zwitserland in gaat...
[ Bericht 20% gewijzigd door bork op 24-04-2016 17:12:07 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vandaag even rond Dordrecht gebleven voor een paar treintjes, gezien er beperkte capaciteit is via de Betuweroute. De 2 toppers van de dag op het hoofdspoor:
24 April 2016 - Een dag eerder had ik deze fraai bestickerde lok zien staan op de Kijfhoek, dus de gok genomen dat de lok vandaag voor de Nürnberg/München-shuttle zou zitten, die rond 9 uur van de Kijfhoek vertrekt. Niks bleek minder waar, en de trein was ook volbeladen, en passeerde de 2 toegesnelde fotografen in een heerlijk zonnetje bij Willemsdorp, opweg richting Venlo en verder richting Nürnberg en München.
24 April 2016 - De Mala-shuttle moest plaats maken in Tilburg, dus werd naar Lage Zwaluwe gebracht. De trein werd daar echter op een bovenleidingloos spoor gepland, dus moest een diesellok erbij komen. Hiervoor werd er vanuit Tilburg Industrie via Den Bosch-Utrecht-Rotterdam naar de Kijfhoek gereden, en de E-lok voor de diesellok gewisseld voor de laatste etappe naar Lage Zwaluwe. Deze trein komt in een uiterst fraai licht voorbij de 3 toegesnelde fotografen. Amper 2 minuten na deze foto begon het hard te regenen.
Op zondag 24 april 2016 20:32 schreef b2py het volgende: Als zo'n S&V figuur niet gelooft dat jij het bent op je bliepkaart, mag ie dan vragen om identificatie?
Denk eens na, ZO dom ben je niet. Als ze dat niet zouden mogen, sloeg het bestaan van heel die functie dan ergens op denk je?
je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden.
Iedereen mag iedereen altijd vragen zich te identificeren. En als het gaat om iemand die iets van je wil, bijvoorbeeld dat jij je identificeert, dan moeten ze daar nog gevolg aan geven ook.
In Duitsland heb je ook weleens controleurs in burger, die identificeren zich ook ongevraagd. Heel normaal eigenlijk.
Ze mogen het wel vragen (dat mag ik ook als willekeurige treinreiziger) maar je hoeft het natuurlijk niet te tonen. Staande houden mag dan wel weer iedereen: als jij een ruit sloopt mag ik je wel vasthouden tot de politie er is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden.
Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden.
Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun boa insigne dragen en een identificatiepasje hebben.
Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden.
Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun bos insigne dragen en een identificatiepasje hebben.
Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld.
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen.
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een idee bewijs te tonen.
Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor.
Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een idee bewijs te tonen.
Dat is toch raar dan? Dat iemand wel alles mag om te controleren of je legaal bezig bent, maar vervolgens alleen maar naar iemand anders toe kan aangeven "Hee hij hep geen kaartje, grijp hem!"
Alleen al tegen die onduidelijkheid zou gewoon elke controleur een boa moeten zijn.
Dat is ook zo of zou zo moeten zijn, ns is of was bezig om ale conducteurs een boa opleiding te laten doen.
Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen aka conTROLeurs.
Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd. Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen
Ja en nee, er bestaat niet zoiets als De boa, iedereen krijgt op basis van zijn functie en de aanvraag extra bevoegdheden toegewezen.
Ns heeft een tijd lang alleen hoofdconducteurs volledig laten opleiden tot boa, en voor andere werdt er een beperkte bevoegdheid aangevraagd(meestal alleen voor controle taken) dit scheelde geld en tijd, in 2014 hebben ze beloofd alle conducteurs dezelfde boa bevoegdheden te laten halen.
Dan die beveiligingsapen die hebben inderdaad alleenmaal een boa status met bijna volledige bevoegdheden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen.
Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt.
Eigenlijk bizar dat er voor een buschauffeur geen boastatus wordt aangevraagd, de kosten en de opleiding zijn nu ook weer niet zo heel hoog.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 24 april 2016 22:30 schreef dennistd het volgende: Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen.
Iemand die een boa opleiding heeft gevolgd zou in staat moeten zijn de risicos in te schatten en op basis daarvan te handelen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor.
Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen.
Tja, in het echt zal je het niet lukken tenzij de V250's ooit Italië nog verlaten. Hier trouwens in de volledige 150+ megapixels (helaas wel met plugin): http://dennistd.nl/temp/tr/v250nsm/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Omdat je bij 2x25KV fasescheidingen hebt waardoor je dus regelmatig de panto's moet laten zakken, iets dat bij 15KV en 1x25KV niet hoeft.
De fasescheiding is niet specifiek voor 2x25kV (=AT-systeem). Het ligt aan het faseverschil tussen voedende hoogspanningsnetten. In NL heb je dus ook bij 1x25kV fasescheidingen nodig, alleen gebruiken we dat systeem hier nauwelijks. In Duitsland heb je een 110kV Bahnstrom-net dat synchroon en in fase is. Dan heb je geen fasescheiding nodig. Als je een dergelijk net zou gebruiken om 25kV te voeden, heb je die ook niet nodig. Het deel van de sporen in Duitsland die gevoed worden door lokale omvormers, zou wel eens fasescheidingen nodig kunnen hebben, maar daar weet ik het fijne niet van.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zoek jij eens op aan wie er allemaal een boa status wordt verleend, en kom dan terug.
Zonder boa status is ee geen werk voor je in de beveiliging.
ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie
ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie
Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen.
De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!!
Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig.
[ Bericht 5% gewijzigd door Merode32 op 25-04-2016 02:34:11 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken.
Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum.
In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan.
Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef bork het volgende: Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd. Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van
Umar laat zich nogal negatief uit over bepaalde aspecten van islam, neemt geen blad voor mond wat dat betreft. Ze is niet bepaald geliefd bij die groep, ze heeft dan ook veel haatmails/brieven/whatever gekregen.
Op maandag 25 april 2016 02:35 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken.
[ afbeelding ] Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum.
[ afbeelding ] In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
[ afbeelding ] In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan.
[ afbeelding ] Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan.
Fraai, Dennis.
Ze hebben er een mooie diverse line-up van gemaakt
Verder waren de loks berucht om hun bar slechte rijeigenschappen en spartaans comfort, machinisten kregen zelfs een kleine financiële toeslag als ze met een NS 1100 moesten rijden........
Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen.
De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!!
Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig.
De vraag is een beetje n elke context de persoon een handeling doet. Staande houden mag iedereen. Een HC heeft namens de NS de bevoegdheid gekregen om kaartjes te controleren. Jij als reiziger gaat, door het kopen van een vervoersbewijs met de Algemene voorwaarden van de NS, er mee akkoord dat een HC controleert en daarom laat je ook je kaartje aan deze persoon zich zien (AVR-NS, artikel 2.5). Daarom schrijft een HC juridisch geen boete uit voor het ontbreken van een kaartje, maar een Uitstel van Betaling, een verhoging van 35 euro op de ritprijs. Dit is een civiel rechtelijke overeenkomst, waardoor je akkoord gaat en je in beroep kan gaan.
Een HC/Controle team* is vaak** ook een BOA en is in de bestuursrecht een B-orgaan. Dit orgaan heeft de bevoegdheid gekregen om voor haar specifieke taken lasten op dwang, lasten op dwangsommen en bestuurlijke boetes op te leggen in de omgeving van de trein/treinstation etc. Uit de trein verwijderen en o.a. het vorderen van identificatie vallen onder deze bevoegd.
In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!".
*: Controleteam kan bestaan uit V&S-mensen of particulier ingehuurden. ** HC/V&S zijn wel BOA, particulier ingehuurden zijn vaak geen BOA. Iemand is pas een bestuursorgaan in de vorm van een BOA als het insigne wordt gedragen.
Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
Op maandag 25 april 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
Er is gistermiddag een aanrijding met een persoon geweest tussen Groningen en Europapark, best kans dat ie daar bij betrokken was. En calamiteitenreiniging voor Arriva vindt plaats in Zutphen. Onderhoud krijgen ze in Leeuwarden bij Stadler (voorheen Voith).
Voor Koningsdag schijnen er trouwens meerdere noordelijke GTW's naar de Achterhoek te komen als versterking, ze zouden op Zutphen-Apeldoorn en Zutphen-Winterswijk gaan rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 april 2016 14:00 schreef dennistd het volgende: Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen.
Lijkt me toch wel wat apart werk, als je daar in die betonnen put werkt. Komt er even een trein oprijden waar nog menselijke resten onder hangen. Mag jij dan onder gaan staan en eraf schrobben
In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!".
telt het quoten van een artikel uit de algemene wet bestuursrecht die stelt dat:
quote:
Artikel 5:16a Een toezichthouder is bevoegd van personen inzage te vorderen van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht.
Een parallel einfahrt van de sprinter naar Apeldoorn (spoor 3) en de Pimpel naar Amsterdam (spoor 2) in Hengelo is best verwarrend op het eerste moment.
Nee, in het verleden was Zwolle daarvoor de enige plek, toen daar de werkplaats sloot en de boel opgebroken werd verhuisde het naar Amsterdam Zaanstraat. Daar gebeurt het voor NS nog altijd, maar Arriva heeft daarvoor een plek laten aanleggen bij de nieuwe werkplaats in Zutphen. Syntus maakt daar trouwens ook gebruik van.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er stond een leuk artikel in de Trouw van afgelopen zaterdag over de BAM, titel: Dwars door Siberië (Voor de doorgewinterde treinfanaat met heimwee naar de Sovjet-Unie) van Edwin Trommelen, ik kan het alleen niet online vinden en heb zelf geen blendle. Maar een soortgelijk artikel kun je lezen op:
In het Trouw artikel stond verder dat in 1974 de verschillende USSR-republieken een stukje van de BAM toebedeel waar ze steden en dorpen bouwden zo kan je op de taiga een Lets stration aantreffen .
[ Bericht 49% gewijzigd door bork op 25-04-2016 16:27:09 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...