abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161672672


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Bier.
  zondag 24 april 2016 @ 14:26:27 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161672965
Goed topic!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161673243
Daank!
Bier.
  zondag 24 april 2016 @ 14:58:57 #4
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161673603
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
die tramlijn is 17 km, dan hou je nog 109 km over aan grensbaanvakken?
Le Train Jaune is 63 km met 850 V. Om maar wat te noemen.
pi_161673846
Iemand interesse in een jaargang van op de rails? Ik heb alle maandbladen nog van 2014.
Mag ze gratis komen ophalen in Almelo.
  zondag 24 april 2016 @ 15:17:11 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161673931
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

17km dubbel of enkelspoor?
Dubbel, ja je hebt een punt...
  zondag 24 april 2016 @ 15:18:37 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161673960
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Le Train Jaune is 63 km met 850 V. Om maar wat te noemen.
Ja je hebt ook een punt....
  zondag 24 april 2016 @ 15:31:29 #8
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161674257


En inderdaad, ik dacht 1 geel lijntje te zien, maar het geel lijntje bij Spanje zie ik nu ook en even uitvogelen wat die gele lijn is die Zwitserland in gaat...
  zondag 24 april 2016 @ 16:05:26 #9
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161674913
Mont Blanc Express
  zondag 24 april 2016 @ 17:05:27 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161676612
15 kV 16 2/3 Hz

-Frasne - Verričres-de-Joux (CH)

-Saint-Gervais-les-Bains-Le Fayet ā Vallorcine (D)
-Saarbrücken-Sarreguemines (D)


3000 V (I)
-Fréjustunnel

[ Bericht 20% gewijzigd door bork op 24-04-2016 17:12:07 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 24 april 2016 @ 19:40:57 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161681613
Vandaag even rond Dordrecht gebleven voor een paar treintjes, gezien er beperkte capaciteit is via de Betuweroute. De 2 toppers van de dag op het hoofdspoor:

24 April 2016 - Een dag eerder had ik deze fraai bestickerde lok zien staan op de Kijfhoek, dus de gok genomen dat de lok vandaag voor de Nürnberg/München-shuttle zou zitten, die rond 9 uur van de Kijfhoek vertrekt. Niks bleek minder waar, en de trein was ook volbeladen, en passeerde de 2 toegesnelde fotografen in een heerlijk zonnetje bij Willemsdorp, opweg richting Venlo en verder richting Nürnberg en München.

24 April 2016 - De Mala-shuttle moest plaats maken in Tilburg, dus werd naar Lage Zwaluwe gebracht. De trein werd daar echter op een bovenleidingloos spoor gepland, dus moest een diesellok erbij komen. Hiervoor werd er vanuit Tilburg Industrie via Den Bosch-Utrecht-Rotterdam naar de Kijfhoek gereden, en de E-lok voor de diesellok gewisseld voor de laatste etappe naar Lage Zwaluwe.
Deze trein komt in een uiterst fraai licht voorbij de 3 toegesnelde fotografen.
Amper 2 minuten na deze foto begon het hard te regenen.
pi_161683661
Als zo'n S&V figuur niet gelooft dat jij het bent op je bliepkaart, mag ie dan vragen om identificatie?
  zondag 24 april 2016 @ 20:34:13 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161683748
Die lui zijn BOA, toch? Dan mogen ze dat.
  zondag 24 april 2016 @ 21:23:33 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161685931
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 20:32 schreef b2py het volgende:
Als zo'n S&V figuur niet gelooft dat jij het bent op je bliepkaart, mag ie dan vragen om identificatie?
Denk eens na, ZO dom ben je niet. Als ze dat niet zouden mogen, sloeg het bestaan van heel die functie dan ergens op denk je? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161686390
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk eens na, ZO dom ben je niet. Als ze dat niet zouden mogen, sloeg het bestaan van heel die functie dan ergens op denk je? :?
Ik zie ze het wel doen zonder dat ze het zouden mogen..
  zondag 24 april 2016 @ 21:37:50 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161686678
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161687218
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk eens na, ZO dom ben je niet. Als ze dat niet zouden mogen, sloeg het bestaan van heel die functie dan ergens op denk je? :?
Alleen als ze een boa status hebben, vorige maand eentje die het niet kon tonen en is afgedropen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161687615
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:50 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Alleen als ze een boa status hebben,
je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden.

Vanuit de status aan toezichthouder overigens.
  zondag 24 april 2016 @ 21:59:36 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161687736
Iedereen mag iedereen altijd vragen zich te identificeren. En als het gaat om iemand die iets van je wil, bijvoorbeeld dat jij je identificeert, dan moeten ze daar nog gevolg aan geven ook.

In Duitsland heb je ook weleens controleurs in burger, die identificeren zich ook ongevraagd. Heel normaal eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 22:00:38 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161687795
Ze mogen het wel vragen (dat mag ik ook als willekeurige treinreiziger) maar je hoeft het natuurlijk niet te tonen. Staande houden mag dan wel weer iedereen: als jij een ruit sloopt mag ik je wel vasthouden tot de politie er is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161687899
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden.
Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden.

Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun boa insigne dragen en een identificatiepasje hebben.

Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161688228
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:02 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden.

Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun bos insigne dragen en een identificatiepasje hebben.

Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld.
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.

Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.

Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen.
pi_161688323
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.

Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.

Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een idee bewijs te tonen.
Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor.


Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 24 april 2016 @ 22:12:29 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161688360
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.

Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.

Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een idee bewijs te tonen.
Dat is toch raar dan? :? Dat iemand wel alles mag om te controleren of je legaal bezig bent, maar vervolgens alleen maar naar iemand anders toe kan aangeven "Hee hij hep geen kaartje, grijp hem!" :?

Alleen al tegen die onduidelijkheid zou gewoon elke controleur een boa moeten zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161688429
quote:
5s.gif Op zondag 24 april 2016 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen al tegen die onduidelijkheid zou gewoon elke controleur een boa moeten zijn.
Dat is ook zo of zou zo moeten zijn, ns is of was bezig om ale conducteurs een boa opleiding te laten doen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 24 april 2016 @ 22:17:05 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161688517
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:14 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat is ook zo of zou zo moeten zijn, ns is of was bezig om ale conducteurs een boa opleiding te laten doen.
Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen :? aka conTROLeurs.

Hmm, wacht, ik zie het :D "trol" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 april 2016 @ 22:21:26 #27
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161688720
Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd.
Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van -O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161688885
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen :?
Ja en nee, er bestaat niet zoiets als De boa, iedereen krijgt op basis van zijn functie en de aanvraag extra bevoegdheden toegewezen.

Ns heeft een tijd lang alleen hoofdconducteurs volledig laten opleiden tot boa, en voor andere werdt er een beperkte bevoegdheid aangevraagd(meestal alleen voor controle taken) dit scheelde geld en tijd, in 2014 hebben ze beloofd alle conducteurs dezelfde boa bevoegdheden te laten halen.

Dan die beveiligingsapen die hebben inderdaad alleenmaal een boa status met bijna volledige bevoegdheden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 24 april 2016 @ 22:24:42 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161688888
Hij heeft ze goed onder de duim daar, Erdootje. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 22:26:17 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161688955
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.

Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.

Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen.
Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161689014
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt.
Eigenlijk bizar dat er voor een buschauffeur geen boastatus wordt aangevraagd, de kosten en de opleiding zijn nu ook weer niet zo heel hoog.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 22:30:42 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161689141
Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161689210
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:30 schreef dennistd het volgende:
Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen.
Iemand die een boa opleiding heeft gevolgd zou in staat moeten zijn de risicos in te schatten en op basis daarvan te handelen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161689469
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Iemand die een boa opleiding heeft gevolgd zou in staat moeten zijn de risicos in te schatten en op basis daarvan te handelen.
Niks zo onvoorspelbaar als mensen...
pi_161689614
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:11 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor.


Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen.
waar zie je mij het woord vorderen gebruiken?
pi_161689702
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

waar zie je mij het woord vorderen gebruiken?
Iemand die een controle uitvoert vraagt jouw niet iets te doen(dat mag iedereen) maar hij vorderdt jouw iets te doen, in welke bewoording dan ook.

Je kunt een willigkeurig beveiligingsgastje gewoon om zijn insigne vragen, dan zul je het zien.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161689785
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:44 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Iemand die een controle uitvoert vraagt jouw niet iets te doen(dat mag iedereen) maar hij vorderdt jouw iets te doen, in welke bewoording dan ook.

Je kunt een willigkeurig beveiligingsgastje gewoon om zijn insigne vragen, dan zul je het zien.
en ook dat is weer niet waar maar goed zoals altijd zul jij toch je ongelijk niet toe willen geven dus ik ben een beetje klaar met deze discussie.
pi_161689830
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en ook dat is weer niet waar maar goed zoals altijd zul jij toch je ongelijk niet toe willen geven dus ik ben een beetje klaar met deze discussie.
Zoek jij eens op aan wie er allemaal een boa status wordt verleend, en kom dan terug.

Zonder boa status is ee geen werk voor je in de beveiliging.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161689918
Dankzij de winst van feyenoord ben ik in een goede bui.

Ik zal je een hint geven je moet groep IV hebben.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 23:03:26 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161690447
Het zal wel...

Ik heb gisteren trouwens nog een V250 samen met een TGV op de foto gezet *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 april 2016 @ 23:05:19 #41
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161690538
Laat zien *O*
doei
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 23:09:30 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161690696


In het spoorwegmuseum staat buiten in een hoek een model van de V250. De TGV rijdt als Jumbo Express rond.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 april 2016 @ 23:10:03 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161690724
haha. Ik had al zoiets verwacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 23:30:01 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161691386
Tja, in het echt zal je het niet lukken tenzij de V250's ooit Italië nog verlaten. Hier trouwens in de volledige 150+ megapixels (helaas wel met plugin): http://dennistd.nl/temp/tr/v250nsm/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 april 2016 @ 23:41:10 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161691821


Wat kan er nou mogelijk misgaan? O-)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 april 2016 @ 23:44:37 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161691937
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat kan er nou mogelijk misgaan? O-)
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 24 april 2016 @ 23:45:21 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161691969
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat kan er nou mogelijk misgaan? O-)
Volgens mij ben je vergeten de draaistellen te wisselen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 april 2016 @ 23:50:20 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161692101
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat je bij 2x25KV fasescheidingen hebt waardoor je dus regelmatig de panto's moet laten zakken, iets dat bij 15KV en 1x25KV niet hoeft.
De fasescheiding is niet specifiek voor 2x25kV (=AT-systeem). Het ligt aan het faseverschil tussen voedende hoogspanningsnetten. In NL heb je dus ook bij 1x25kV fasescheidingen nodig, alleen gebruiken we dat systeem hier nauwelijks. In Duitsland heb je een 110kV Bahnstrom-net dat synchroon en in fase is. Dan heb je geen fasescheiding nodig. Als je een dergelijk net zou gebruiken om 25kV te voeden, heb je die ook niet nodig. Het deel van de sporen in Duitsland die gevoed worden door lokale omvormers, zou wel eens fasescheidingen nodig kunnen hebben, maar daar weet ik het fijne niet van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 april 2016 @ 00:18:47 #49
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161692830
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:09 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]

In het spoorwegmuseum staat buiten in een hoek een model van de V250. De TGV rijdt als Jumbo Express rond.
_O-
doei
pi_161693588
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:48 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Zoek jij eens op aan wie er allemaal een boa status wordt verleend, en kom dan terug.

Zonder boa status is ee geen werk voor je in de beveiliging.
ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie
pi_161693993
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 01:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie
Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen.

De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!!

Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Merode32 op 25-04-2016 02:34:11 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport maandag 25 april 2016 @ 02:33:39 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161694018
En jouw gelul zijn we in dit topic aardig zat Merode32. Sfeerverpester.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 april 2016 @ 02:35:48 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161694027
Tijd voor plaatjes:

Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken.

Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum.

In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...

In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan.

Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 06:46:11 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161694244
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 02:33 schreef dennistd het volgende:
En jouw gelul zijn we in dit topic aardig zat Merode32. Sfeerverpester.
Dat is men niet alleen in dit topic...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161695560
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 02:33 schreef dennistd het volgende:
En jouw gelul zijn we in dit topic aardig zat Merode32. Sfeerverpester.
Gewoon niet op reageren, die discussies blijken toch iedere keer volstrekt zinloos.
  maandag 25 april 2016 @ 09:47:36 #56
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161695585
quote:
15s.gif Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef bork het volgende:
Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd.
Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van -O-
Umar laat zich nogal negatief uit over bepaalde aspecten van islam, neemt geen blad voor mond wat dat betreft. Ze is niet bepaald geliefd bij die groep, ze heeft dan ook veel haatmails/brieven/whatever gekregen.
  maandag 25 april 2016 @ 09:49:10 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161695602
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 02:35 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
Gotta lov'em *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 april 2016 @ 11:09:21 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161696825
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 02:35 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor plaatjes:

Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken.

[ afbeelding ]
Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum.

[ afbeelding ]
In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...

[ afbeelding ]
In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan.

[ afbeelding ]
Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan.
Fraai, Dennis.

Ze hebben er een mooie diverse line-up van gemaakt :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 11:19:16 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161697040
Die 1100 is weer rijvaardig gemaakt zie/lees ik?


http://www.spoorforum.nl/(...)opic.php?f=20&t=7785
quote:
Verder waren de loks berucht om hun bar slechte rijeigenschappen en spartaans comfort, machinisten kregen zelfs een kleine financiële toeslag als ze met een NS 1100 moesten rijden........
:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 25 april 2016 @ 12:19:23 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161698414
quote:
* De locomotief is dienstvaardig maar nog niet toegelaten op het hoofdnet.
Volgens http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2265

Nu maar hopen dat er een toelating komt.
Zou mooi zijn voor de Heimwee express met de 1201 dan aan de andere kant van de trein.
  maandag 25 april 2016 @ 12:23:52 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161698533
Van harte gefeliciteerd Zug-Chef! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161698835
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Van harte gefeliciteerd Zug-Chef! *O*
Is ie jarig?
  maandag 25 april 2016 @ 12:47:16 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161699029
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 12:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Is ie jarig?
Beter nog ^)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 april 2016 @ 12:47:30 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161699037
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161699088
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beter nog ^)
Oeh. Gefeliciteerd Zug-Chef + partner ^) .
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 13:02:42 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161699352
Gefeliciteerd zugchef
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 13:03:32 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161699383
quote:
Ik dacht dat we die gekte nou eindelijk achter de rug hadden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161699644
Zug-chef gefeliciteerd met het succesvol aankoppelen van een treindeel! *O*
dag
  maandag 25 april 2016 @ 13:23:09 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161699731
Wat zeg je dat charmant Peter _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 25 april 2016 @ 13:24:16 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161699758
Gefeliciteerd Zugchef!

Vanaf donderdag is het weer mogelijk een spoordeelwekenboekje (3x woordwaarde) te bestellen: https://webformulier.ns.nl/spoordeelweken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161700180
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 02:24 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen.

De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!!

Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig.
De vraag is een beetje n elke context de persoon een handeling doet. Staande houden mag iedereen.
Een HC heeft namens de NS de bevoegdheid gekregen om kaartjes te controleren. Jij als reiziger gaat, door het kopen van een vervoersbewijs met de Algemene voorwaarden van de NS, er mee akkoord dat een HC controleert en daarom laat je ook je kaartje aan deze persoon zich zien (AVR-NS, artikel 2.5). Daarom schrijft een HC juridisch geen boete uit voor het ontbreken van een kaartje, maar een Uitstel van Betaling, een verhoging van 35 euro op de ritprijs. Dit is een civiel rechtelijke overeenkomst, waardoor je akkoord gaat en je in beroep kan gaan.

Een HC/Controle team* is vaak** ook een BOA en is in de bestuursrecht een B-orgaan. Dit orgaan heeft de bevoegdheid gekregen om voor haar specifieke taken lasten op dwang, lasten op dwangsommen en bestuurlijke boetes op te leggen in de omgeving van de trein/treinstation etc. Uit de trein verwijderen en o.a. het vorderen van identificatie vallen onder deze bevoegd.

In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!".

*: Controleteam kan bestaan uit V&S-mensen of particulier ingehuurden.
** HC/V&S zijn wel BOA, particulier ingehuurden zijn vaak geen BOA. Iemand is pas een bestuursorgaan in de vorm van een BOA als het insigne wordt gedragen.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 25 april 2016 @ 13:50:49 #72
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161700296
Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
doei
  maandag 25 april 2016 @ 13:51:18 #73
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161700306
Gefeliciteerd Zug! *O*
doei
  Redactie Sport maandag 25 april 2016 @ 13:52:37 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161700338
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
Er is gistermiddag een aanrijding met een persoon geweest tussen Groningen en Europapark, best kans dat ie daar bij betrokken was. En calamiteitenreiniging voor Arriva vindt plaats in Zutphen. Onderhoud krijgen ze in Leeuwarden bij Stadler (voorheen Voith).

Voor Koningsdag schijnen er trouwens meerdere noordelijke GTW's naar de Achterhoek te komen als versterking, ze zouden op Zutphen-Apeldoorn en Zutphen-Winterswijk gaan rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 april 2016 @ 13:57:06 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161700446
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:45 schreef _JdM_ het volgende:
[bla bla]
Nou ik wil hier wel een zware bron voor anders hoor :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 april 2016 @ 13:59:05 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161700487
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:52 schreef dennistd het volgende:
Er is gistermiddag een aanrijding met een persoon geweest tussen Groningen en Europapark, best kans dat ie daar bij betrokken was. En calamiteitenreiniging voor Arriva vindt plaats in Zutphen.
Bijzonder :{ Dus als ze vies zijn maken we het ter plaatse schoon, maar als er bloed op zit gaan we er even een mooie rit van 153 km mee maken :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 25 april 2016 @ 14:00:18 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161700513
Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161700569
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:00 schreef dennistd het volgende:
Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen.
Lijkt me toch wel wat apart werk, als je daar in die betonnen put werkt. Komt er even een trein oprijden waar nog menselijke resten onder hangen. Mag jij dan onder gaan staan en eraf schrobben :')
  maandag 25 april 2016 @ 14:04:51 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161700626
Zo'n put zullen ze in Onnen toch ook wel hebben? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161700723
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:45 schreef _JdM_ het volgende:

In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!".

telt het quoten van een artikel uit de algemene wet bestuursrecht die stelt dat:

quote:
Artikel 5:16a
Een toezichthouder is bevoegd van personen inzage te vorderen van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht.
pi_161701178
Ik ben ook toezichthouder voor NS, maar geen Boa. En blij toe. Geen zin in dat gezeur voor het boa-insigne, als ik mijn collega's zo hoor :P

Edit:
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:18 schreef Peter het volgende:
Zug-chef gefeliciteerd met het succesvol aankoppelen van een treindeel! *O*
Wel nog even een remproef nemen hoor, voor jullie gaan rijden.

Gefeliciteerd *O*
pi_161701240
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 14:08 schreef Salatrel het volgende:

[..]

telt het quoten van een artikel uit de algemene wet bestuursrecht die stelt dat:
Uiteraard :-)
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 25 april 2016 @ 15:13:59 #83
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161702378
Een parallel einfahrt van de sprinter naar Apeldoorn (spoor 3) en de Pimpel naar Amsterdam (spoor 2) in Hengelo is best verwarrend op het eerste moment.

Gefeliciteerd Zug!
  Redactie Sport maandag 25 april 2016 @ 15:24:13 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161702674
quote:
5s.gif Op maandag 25 april 2016 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo'n put zullen ze in Onnen toch ook wel hebben? :?
Nee, in het verleden was Zwolle daarvoor de enige plek, toen daar de werkplaats sloot en de boel opgebroken werd verhuisde het naar Amsterdam Zaanstraat. Daar gebeurt het voor NS nog altijd, maar Arriva heeft daarvoor een plek laten aanleggen bij de nieuwe werkplaats in Zutphen. Syntus maakt daar trouwens ook gebruik van.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161702698
Gefeliciteerd Zug!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 april 2016 @ 15:35:38 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161702944
Gefeliciteerd Zug *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 april 2016 @ 15:45:10 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161703191
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 14:26 schreef MTL het volgende:

Wel nog even een remproef nemen hoor, voor jullie gaan rijden.
Ja en dan allemaal kleine shuntertjes maken :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 april 2016 @ 15:51:47 #88
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161703396
Ja beetje heen en weer rangeren met je bulkgoederenbadslipper :D
doei
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 april 2016 @ 15:53:01 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161703435
En dan heeft hij straks zijn eigen mooie goederentrein
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 april 2016 @ 15:55:44 #90
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161703513
Gefeliciteerd Zug!

reistip:

De Baikal-Amoer spoorlijn, de BAM

Er stond een leuk artikel in de Trouw van afgelopen zaterdag over de BAM, titel: Dwars door Siberië (Voor de doorgewinterde treinfanaat met heimwee naar de Sovjet-Unie) van Edwin Trommelen, ik kan het alleen niet online vinden en heb zelf geen blendle. Maar een soortgelijk artikel kun je lezen op:

4.234 kilometer spoorlijn door niks naar nergens

In het Trouw artikel stond verder dat in 1974 de verschillende USSR-republieken een stukje van de BAM toebedeel waar ze steden en dorpen bouwden zo kan je op de taiga een Lets stration aantreffen :) .

[ Bericht 49% gewijzigd door bork op 25-04-2016 16:27:09 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 25 april 2016 @ 20:43:47 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161711518
railwaygazette twitterde op maandag 25-04-2016 om 20:26:58 #Eurostar NL -> UK border formalities to be undertaken in Amsterdam; details still to be finalised, but all parties involved support this reageer retweet
Dit is wel beter :)
pi_161711731
En de instappers in Schiphol, Rotterdam en Antwerpen dan?
  maandag 25 april 2016 @ 20:51:22 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161711795
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
En de instappers in Schiphol, Rotterdam en Antwerpen dan?
Kunnen met de ICDirect zonder toeslag naar Amsterdam!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161712687
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:43 schreef James1988 het volgende:
railwaygazette twitterde op maandag 25-04-2016 om 20:26:58 #Eurostar NL -> UK border formalities to be undertaken in Amsterdam; details still to be finalised, but all parties involved support this reageer retweet
Dit is wel beter :)
railwaygazette twitterde op maandag 25-04-2016 om 20:24:55 #Eurostar CEO Nicolas Petrovic tells @railwaygazette they hope to begin test runs to Amsterdam next month. Passenger services late 2017. reageer retweet
Binnenkort dus E320 naar Nederland? :D
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 21:21:22 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161712936
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

railwaygazette twitterde op maandag 25-04-2016 om 20:24:55 #Eurostar CEO Nicolas Petrovic tells @railwaygazette they hope to begin test runs to Amsterdam next month. Passenger services late 2017. reageer retweet
Binnenkort dus E320 naar Nederland? :D
we hebben de E30 toch al naar het VK?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161713126
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 21:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

we hebben de E30 toch al naar het VK?
Que? Ik vind alleen een BMW E30
  maandag 25 april 2016 @ 21:27:13 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161713182
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Que? Ik vind alleen een BMW E30
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_weg_30
pi_161713279
Oh zo, ja ik ga nooit meer met die kut boot.
  maandag 25 april 2016 @ 21:30:28 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161713319
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:29 schreef b2py het volgende:
Oh zo, ja ik ga nooit meer met die kut boot.
Ik ga zaterdag van Calais naar Dover met de boot. Stukken goedkoper dan de Kanaaltunnel en als het weer een beetje meezit nog veel leuker ook :D
  maandag 25 april 2016 @ 21:38:34 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161713641
Hoek - Harwich, bazenboot O+ Lekker pintjes kantelen, goed bed O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')