ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
In Parijs gaat men trouwens al strategisch achter je staan/lopen om door het poortje te glippen zodra je je navigo uit je zak peutert, ook al ben je nog ongeveer 50 meter voor de poortjes
Ja is het zover ja? Gebeurd dat nu eindelijk in NL? Heeft nog lang geduurd...
In dezelfde mate als in Parijs?
In Lyon gebeurt dat ook om de haverklap
In die stad hebben ze het trouwens wel makkelijk gemaakt: je moet je kaartje valideren bij het instappen van een voertuig / betreden van het station. Uitchecken hoeft niet, de poortjes van de metro hebben een bewegingssensor en gaan gewoon open.
In die stad hebben ze het trouwens wel makkelijk gemaakt: je moet je kaartje valideren bij het instappen van een voertuig / betreden van het station. Uitchecken hoeft niet, de poortjes van de metro hebben een bewegingssensor en gaan gewoon open.
Ja waar ik het dus net over had: de Carte Houra in de Regio Rhone Alpes...
De Franse Raad van State heeft de aanleg van de LGV Poitiers - Limoges afgeschoten. De RvS is van mening dat het project te weinig maatschappelijke baten oplevert, in tegenstelling tot andere hogesnelheidslijnen die op dit moment gebouwd of gepland worden.
Dat ding hebben ze ook ja, ik zag de ontwaarders bij stations.
Ik reisde toen rond op zo'n avondkaartje van TCL. Voor 3 euro de hele avond rond kunnen reizen in en rond Lyon is niet duur
Ja in de Ardeche bij vriendin lief is t ook geldig, alleen jammer dat mijn overstap in Avignon is (Regio PACA) en dat ding daar niet verkocht word
En waar ik uitstap mag je blij zijn dat je GSM dekking heb, dus de carte houra daar kopen behoord ook niet tot de mogelijkheden...Losse kaartje it is...
hmz, ik kan niet quoten uit een reeds gesloten topic van deze reeks... Afijn, over Zwolle - Herfte: - JA, op de site van het platformpublieksparticipatie komt de informatie te staan - JA, voor de westzijde van het station is een ontwerp gemaakt. Het opstelterrein wordt fors uitgebreid en er komt een brug om het busplatform te kunnen verplaatsen naar de andere kant van het station.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 19 april 2016 16:58 schreef Goverman het volgende: hmz, ik kan niet quoten uit een reeds gesloten topic van deze reeks... Afijn, over Zwolle - Herfte: - JA, op de site van het platformpublieksparticipatie komt de informatie te staan - JA, voor de westzijde van het station is een ontwerp gemaakt. Het opstelterrein wordt fors uitgebreid en er komt een brug om het busplatform te kunnen verplaatsen naar de andere kant van het station.
Mocht je bedoelen dat je morgenvroeg had willen studeren, maar nu dus een besluit wil bekijken dan moet ik je teleurstellen: pas vanaf donderdag begint de inspraak... Kun je morgen toch nog lekker studeren
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Mocht je bedoelen dat je morgenvroeg had willen studeren, maar nu dus een besluit wil bekijken dan moet ik je teleurstellen: pas vanaf donderdag begint de inspraak... Kun je morgen toch nog lekker studeren
Onder de straten van het moderne Madrid ligt een verlaten metrostation waar het voor eeuwig 1919 zal blijven. Chamberí heet deze spookachtige plek en je kijkt er je ogen uit, zegt fotograaf Jan Sluijter. “Het voelt alsof je een geheim ondergronds gangenstelsel ontdekt.”
Ohja, wijnemenjemee.nl had er laatst een artikel over. Het station ligt in een bocht en toen de perrons van alle stations werden verlengd voor langere treinen, is dit station niet meegenomen omdat dat door de bocht erg duur zou worden en de andere stations toch erg dichtbij liggen. Het is nu een soort museum, lijkt me erg gaaf te bezoeken!
Maar ik moet zeggen dat je je bij de metrostations van lijn A in Rome vaak ook in een archeologische opgraving in een donkere druipsteengrot waant, terwijl dat van bouwjaar 1980 is.
Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:34:45 ]
Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef J.B. het volgende: Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit: [ afbeelding ]
Of er mist een sluitsein of er ze hebben daar gekke seinvoering
Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef J.B. het volgende: Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit: [ afbeelding ]
Of er mist een sluitsein of er ze hebben daar gekke seinvoering
In reguliere dienst gaan ze max 160 trouwens
Klopt ja, dat is de hoogste snelheid die het Oekraïense spoorwegnet toelaat. Het was de bedoeling ze te testen voor 220 op het traject tussen Moskou en Sint Petersburg, maar om begrijpelijke redenen is het daar niet meer van gekomen. Er zijn er tot op heden overigens maar 3 van gebouwd, dus het is niet bepaald een grote serie.
In Brussel ligt ook zoiets, metrostation Sainctelette. Dat is ooit gebouwd maar toen het bijna klaar was kwamen ze tot de conclusie dat het station toch wel erg dicht bij de naastgelegen stations Ijzer en Ribeaucourt lag Je ziet het liggen als je er met de metro doorheen rijdt, ik vind het echt bizar dat ze zoiets niet op voorhand kunnen bedenken Zie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sainctelette_(metrostation)
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 00:27:00 ]
Als je je er een beetje in verdiept ontdek je dat elk metronetwerk wel zo zijn geheimen kent Kennen jullie in Amsterdam het dubbele station Weesperplein? En het metrotunneltje bij CS die nooit in gebruik is genomen omdat er toch een gewone tram naar IJburg is aangelegd in plaats van een metro? En een tunneltje onder de A10-Zuid, die is gebouwd omdat er volgens plannen in de jaren 1970 een spoorlijn naar het Museumplein zou gaan?
Over de metro van Rome gesproken... Ze rijden op normaalspoor en krijgen 1,5kV= via de bovenleiding...
[..]
Denken jullie wat ik nu denk?
De metro van Rome moet straks binnenblijven bij sneeuwval?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
ICD vertraging van 16 min opgelopen tussen Rotterdam en Schiphol, officieel heb je dan recht op 50% vergoeding van deze reis, deze ook als dusdanig ingediend.
Echter ik ben toevallig doorgereisd naar Sloterdijk (ik had ook prima mijn reis kunnen onderbreken, uitchecken, koffie lurken,mensen kijken inchecken en doorreizen naar Sloterdijk) en daar met +11 aankwam krijg je geen compensatie (ook niet voor de ICD reis)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En ben je met +11 op je bestemming aangekomen. Jezus, je kan over alles wel zo lopen miepen. Terechte afwijzing van de klacht
Edit: voor alle duidelijkheid, zoals ook in de voorwaarden staat is de compensatie voor de REIS, niet voor de RIT. Er is een REIS gemaakt van Rotterdam naar Amsterdam Sloterdijk. Vertraging op de eindbestemming 11 minuten.
[ Bericht 30% gewijzigd door MTL op 20-04-2016 09:39:03 ]
Op woensdag 20 april 2016 08:16 schreef _serial_ het volgende: (ik had ook prima mijn reis kunnen onderbreken, uitchecken, koffie lurken,mensen kijken inchecken en doorreizen naar Sloterdijk)
doe je de volgende keer dat toch? ben je nog later op je bestemming
ICD vertraging van 16 min opgelopen tussen Rotterdam en Schiphol, officieel heb je dan recht op 50% vergoeding van deze reis, deze ook als dusdanig ingediend.
Echter ik ben toevallig doorgereisd naar Sloterdijk (ik had ook prima mijn reis kunnen onderbreken, uitchecken, koffie lurken,mensen kijken inchecken en doorreizen naar Sloterdijk) en daar met +11 aankwam krijg je geen compensatie (ook niet voor de ICD reis)
En weer een reden om een 2e chipkaart op zak te hebben
als ik nou met mijn vrij reizen kaart incheck voor aanvang van de rit en bij oostvaarders zet ik de trein stil, bel treindienstleider dat ik een defect aan de trein heb en ga vervolgens beneden bij de visboer die daar staat een kibbelingetje halen en bij de AH een flesje cola en rook op het perron nog even een sjekkie alvorens door te rijden naar lelykstad om daar met +35 aan te komen en uit te checken.
Op woensdag 20 april 2016 10:05 schreef Salatrel het volgende: als ik nou met mijn vrij reizen kaart incheck voor aanvang van de rit en bij oostvaarders zet ik de trein stil, bel treindienstleider dat ik een defect aan de trein heb en ga vervolgens beneden bij de visboer die daar staat een kibbelingetje halen en bij de AH een flesje cola en rook op het perron nog even een sjekkie alvorens door te rijden naar lelykstad om daar met +35 aan te komen en uit te checken.
Op woensdag 20 april 2016 10:05 schreef Salatrel het volgende: als ik nou met mijn vrij reizen kaart incheck voor aanvang van de rit en bij oostvaarders zet ik de trein stil, bel treindienstleider dat ik een defect aan de trein heb en ga vervolgens beneden bij de visboer die daar staat een kibbelingetje halen en bij de AH een flesje cola en rook op het perron nog even een sjekkie alvorens door te rijden naar lelykstad om daar met +35 aan te komen en uit te checken.
zou ik dan geld terug kunnen claimen?
Ja. Maar niet genoeg om die boete voor het roken van te betalen
Rechtszaken in Groot-Britannie omdat een vervoerder de deuren wil laten sluiten door de bestuurder en niet door een conducteur en er wordt gezegd dat het heel onveilig is: http://www.globalrailnews(...)2-car-train-boycott/
Interessant. Ik heb even door zitten lezen over die problemen met die 12-car DOO. Als ik het goed begrijp heeft de vervoerder (vergelijkbaar met Nederland) een veiligheidsmanagementsysteem en is er dus onderzoek geweest naar de veiligheid van 12 bakken in plaats van 10 bakken, waar nu mee wordt gereden. Dat bleek niet significant anders te liggen en is toegestaan (én wordt al op andere plaatsen in GB gedaan). Nu is de vakbond er tegenin gegaan en heeft de bestuurders geïnstrueerd om, als ze 12 bakken mee krijgen, geen reizigers op te pikken. Daarmee doen ze dus aan werkweigering, aldus de vervoerder, waardoor de vervoerder nu rechtszaken aan gaat spannen.
Ik word daar zo moe van zoveel gedoe omdat de een of andere figuur niet op zijn spullen let.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?) - De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan) - Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel - Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt) - De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen - Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?) - De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan) - Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel - Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt) - De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen - Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
Ook is rekening gehouden met een verwachte groei van het goederenvervoer van gemiddeld 0,5 naar 1,7 goederentreinen per dag per richting op de lijn naar Emmen en van 2,8 naar 9,0 goederentreinen per dag per richting op de lijn naar Meppel
Emmen kan ik me voorstellen, maar 9 goederentreinen per dag per richting naar Meppel?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?) - De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan) - Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel - Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt) - De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen - Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
ik zie alleen maar problemen erbij komen en geen enkel probleem opgelost worden.
Dat er staat dat Emmen door de dive-under gaat en Meppel bovenlangs terwijl minstens 20 keer in het document het precies andersom staat. Ook in de tekeningen..
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 21-04-2016 13:56:10 ]
ik zie alleen maar problemen erbij komen en geen enkel probleem opgelost worden.
Het probleem dat opgelost gaat worden is de opvolging van treinen tussen Zwolle en Herfte, en het kruisen van het verkeer Dalfsen -> Zwolle met Zwolle -> Meppel
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat er staat dat Emmen door de dive-under gaat en Meppel bovenlangs terwijl minstens 20 keer in het document het precies andersom staat. Ook in de tekeningen..
Ik moest nog even goed kijken naar de tekeningen, maar je hebt inderdaad gelijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?) - De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan) - Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel - Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt) - De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen - Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
Even op jouw punten: - Zwolle Goederen: bedoel je hier de aanneemsporen op het RGS-terrein? Of iets anders? - er komt inderdaad een breder perron: het huidige perron voldoet niet meer aan de breedtenorm (onveilig). Het busstation wordt verplaatst, waardoor die ruimte er is. De redenering is dus andersom. En verder komen er op de plek van het busstation nog fietsenstallingen. - er worden inderdaad de nodige wissels weggesaneerd. Dat is precies de bedoeling van het project. De trein naar Emmen hoeft (voor de reguliere dienstregeling) niet naar andere sporen. Dus is een reeks aan wissels om dat mogelijk te maken ook niet nodig. - de wissels bij Herfte gaan inderdaad weg: daar komt die dive-under voor. Ik meende dat er er na Herfte (bij Dedemsvaart) nog bijsturingswissels lagen. Dus dat probleem is dan ook niet heel groot.
Let wel: er verdwijnen bijsturingsmogelijkheden. Maar de kans op storingen is ook minder groot. Dit is precies de (fundamentele) discussie die nu aan de gang is: wil je betrouwbare corridors met weinig bijsturing of wil je veel bijsturing op een minder betrouwbare corridor. Momenteel neigt ProRail (en ook IenM) wat meer naar het eerste.
Jammer dat niet de sporen richting Meppel niet door de dive-under gaan zoals laatst nog op tafel lag. Dan heb je volgens mij minder ruimte nodig
Ruimtebeslag was niet het belangrijkste argument. Meppel onder kostte veel meer, had minder gunstige omgevingseffecten en had geen reistijd/rijtijdvoordelen. Daarom is die al heel snel afgevallen. De fly-overs aan de Marsweg en Mimosastraat hingen wel langer in de lucht, maar die zijn het niet geworden dus.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ruimtebeslag was niet het belangrijkste argument. Meppel onder kostte veel meer, had minder gunstige omgevingseffecten en had geen reistijd/rijtijdvoordelen. Daarom is die al heel snel afgevallen. De fly-overs aan de Marsweg en Mimosastraat hingen wel langer in de lucht, maar die zijn het niet geworden dus.
Is het nou wel of niet Meppel onder? Tekeningen zeggen van wel maar jij zegt nu van niet?
Is het nou wel of niet Meppel onder? Tekeningen zeggen van wel maar jij zegt nu van niet?
De variant Meppel onder viel dus al snel af. De variant Emmen onder is het geworden. Dat is wat de tekeningen ook zeggen (al moet je inderdaad welhaast expert zijn om dat te snappen)
De variant Meppel onder viel dus al snel af. De variant Emmen onder is het geworden. Dat is wat de tekeningen ook zeggen (al moet je inderdaad welhaast expert zijn om dat te snappen)
Er kunnen tot 1 juni zienswijzen ingediend worden, dus ik zou iedereen die meent dat het beter kan dan dit willen aanmoedigen om van dat recht gebruik te maken
[..] [quote]- er worden inderdaad de nodige wissels weggesaneerd. Dat is precies de bedoeling van het project. De trein naar Emmen hoeft (voor de reguliere dienstregeling) niet naar andere sporen. Dus is een reeks aan wissels om dat mogelijk te maken ook niet nodig.
Dat is op zijn minst een twijfelachtige opmerking en ook nog eens eentje zonder argumenten. En niet met DSSU aankomen want er rijden nu van Schiphol tot aan Den Bosch geen treinen bij een verstoring in Utrecht op een verkeerde plek. Het is een verkeerde vorm van bezuinigen; je hebt wissels en die moet je onderhouden, dát gebeurt niet in Nederland. Je boet nu enorm in aan flexibiliteit en het is niet alsof er aan de noordelijke kant van het emplacement al zo gigantisch veel wissels liggen van/naar de hoofdbaan.
quote:
Let wel: er verdwijnen bijsturingsmogelijkheden. Maar de kans op storingen is ook minder groot. Dit is precies de (fundamentele) discussie die nu aan de gang is: wil je betrouwbare corridors met weinig bijsturing of wil je veel bijsturing op een minder betrouwbare corridor. Momenteel neigt ProRail (en ook IenM) wat meer naar het eerste.
Ik snap wel waarom; ze krijgen niet genoeg geld om het onderhoud uit te voeren. Maar dan moet je niet als argument opvoeren dat het te storingsgevoelig is, dan moet je gewoon zeggen; we krijgen niet genoeg geld om álles te kunnen onderhouden dus we gaan saneren want anders kunnen wij niet voor een betrouwbare dienstuitvoering staan.
En spoor 15 is regelmatig nodig voor een kerende sprinter uit Groningen, ik voorzie issues in de toekomst en mogelijkerwijs een overbelastingsverklaring vóórdat het project af is...
Dat is op zijn minst een twijfelachtige opmerking en ook nog eens eentje zonder argumenten. En niet met DSSU aankomen want er rijden nu van Schiphol tot aan Den Bosch geen treinen bij een verstoring in Utrecht op een verkeerde plek. Het is een verkeerde vorm van bezuinigen; je hebt wissels en die moet je onderhouden, dát gebeurt niet in Nederland. Je boet nu enorm in aan flexibiliteit en het is niet alsof er aan de noordelijke kant van het emplacement al zo gigantisch veel wissels liggen van/naar de hoofdbaan.
[..]
Ik snap wel waarom; ze krijgen niet genoeg geld om het onderhoud uit te voeren. Maar dan moet je niet als argument opvoeren dat het te storingsgevoelig is, dan moet je gewoon zeggen; we krijgen niet genoeg geld om álles te kunnen onderhouden dus we gaan saneren want anders kunnen wij niet voor een betrouwbare dienstuitvoering staan.
En spoor 15 is regelmatig nodig voor een kerende sprinter uit Groningen, ik voorzie issues in de toekomst en mogelijkerwijs een overbelastingsverklaring vóórdat het project af is...
Ik wil hier wel een nuancering aan toevoegen. De gedachte an sich is niet perse slecht alleen is het in dit geval meer een middel dan een oplossing. Je zou naar een optimum tussen aantal wissels & bijsturing moeten kijken maar dat lijkt nu niet aan de hand...
Ik wil hier wel een nuancering aan toevoegen. De gedachte an sich is niet perse slecht alleen is het in dit geval meer een middel dan een oplossing. Je zou naar een optimum tussen aantal wissels & bijsturing moeten kijken maar dat lijkt nu niet aan de hand...
- er worden inderdaad de nodige wissels weggesaneerd. Dat is precies de bedoeling van het project. De trein naar Emmen hoeft (voor de reguliere dienstregeling) niet naar andere sporen. Dus is een reeks aan wissels om dat mogelijk te maken ook niet nodig. - de wissels bij Herfte gaan inderdaad weg: daar komt die dive-under voor. Ik meende dat er er na Herfte (bij Dedemsvaart) nog bijsturingswissels lagen. Dus dat probleem is dan ook niet heel groot.
Let wel: er verdwijnen bijsturingsmogelijkheden. Maar de kans op storingen is ook minder groot. Dit is precies de (fundamentele) discussie die nu aan de gang is: wil je betrouwbare corridors met weinig bijsturing of wil je veel bijsturing op een minder betrouwbare corridor. Momenteel neigt ProRail (en ook IenM) wat meer naar het eerste.
"Lessen uit Japan", toch?
Een redelijk belangrijk punt daarin is, dat bij een verstoring een treinserie op een knooppunt kan keren. Daarvoor is het in principe nodig dat de sporen van een corridor ook in het station direct naast elkaar liggen, zoals nu in Zwolle ook wordt aangelegd. Dan is een overloopwissel genoeg.
Bij Utrecht (en bijv. bij station Amsterdam-Amstel) ligt de focus op cross-platform overstaps. Dat kan met dat model eigenlijk niet. Als je én cross-platform overstaps wil én wissels wil wegsaneren dan moet je i.i.g. buiten het station na de ontvlechting van de lijnen een overloopwissel / keerspoor aanleggen.
(Maar eigenlijk is dat ook niet ideaal, want treinen leg je als het goed is zo in dat ze op de symmetrietijd in het knooppuntstation zijn en dan wil je bij een verstoring kort keren, ljikt me)
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 14:40:18 ]
Een redelijk belangrijk punt daarin is, dat bij een verstoring een treinserie op een knooppunt kan keren. Daarvoor is het in principe nodig dat de sporen van een corridor ook in het station direct naast elkaar liggen, zoals nu in Zwolle ook wordt aangelegd. Dan is een overloopwissel genoeg.
Bij Utrecht (en bijv. bij station Amsterdam-Amstel) ligt de focus op cross-platform overstaps. Dat kan met dat model eigenlijk niet. Als je én cross-platform overstaps wil én wissels wil wegsaneren dan moet je i.i.g. buiten het station na de ontvlechting van de lijnen een overloopwissel / keerspoor aanleggen.
(Maar eigenlijk is dat ook niet ideaal, want treinen leg je als het goed is zo in dat ze op de symmetrietijd in het knooppuntstation zijn en dan wil je bij een verstoring kort keren, ljikt me)
Dan zou je in Utrecht dus Opstelterrein Zuid compleet opnieuw moeten inrichten wil je dat (deels) voor elkaar krijgen
Dan zou je in Utrecht dus Opstelterrein Zuid compleet opnieuw moeten inrichten wil je dat (deels) voor elkaar krijgen
Dat is inderdaad ook maar een halve oplossing. Want als er aan de zuidkant iets stuk gaat dan heb je nog steeds geen mogelijkheid om de IC van/naar Schiphol aan de noordkant van Utrecht Centraal van het IC-spoor A'dam-Utrecht naar het IC-spoor Utrecht-A'dam (of andersom) te laten wisselen. Dan valt bij een storing aan de zuidkant van Utrecht Centraal dus nog steeds de hele corridor Schiphol-Den Bosch uit.
Maar als spoor 16 wordt verplaatst, dan wordt die bushalte voor de bussen richting Kampen en Urk nog krapper en van dat busopstelterrein wordt dan ook ruimte gepikt is het niet?
Op donderdag 21 april 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende: Maar als spoor 16 wordt verplaatst, dan wordt die bushalte voor de bussen richting Kampen en Urk nog krapper en van dat busopstelterrein wordt dan ook ruimte gepikt is het niet?
Voor de liefhebbers: Dovetail Games, de maker van Train Simulator, heeft vandaag de LGV Méditerranée, Marseille - Avignon-addon uitgebracht. Een route van 100 km, met een paar gedetailleerde tussenstations en de TGV Duplex. DTG vraagt er ¤ 30 voor.
Op donderdag 21 april 2016 18:40 schreef James1988 het volgende: Voor de liefhebbers: Dovetail Games, de maker van Train Simulator, heeft vandaag de LGV Méditerranée, Marseille - Avignon-addon uitgebracht. Een route van 100 km, met een paar gedetailleerde tussenstations en de TGV Duplex. DTG vraagt er ¤ 30 voor.
Op donderdag 21 april 2016 18:40 schreef James1988 het volgende: Voor de liefhebbers: Dovetail Games, de maker van Train Simulator, heeft vandaag de LGV Méditerranée, Marseille - Avignon-addon uitgebracht. Een route van 100 km, met een paar gedetailleerde tussenstations en de TGV Duplex. DTG vraagt er ¤ 30 voor.
Steamsale is weer binnenkort toch?
Interessant trouwens, eerste keer dat ze een SNCF route hebben gebouwd.
Interessant trouwens, eerste keer dat ze een SNCF route hebben gebouwd.
DTG heeft een paar maanden terug een licentiedeal gesloten met SNCF, zoals ze die al een paar jaar hebben met DB. In de toekomst kun je dus wel meer Franse routes verwachten, hopelijk ook veel klassiek en TER.
DTG heeft een paar maanden terug een licentiedeal gesloten met SNCF, zoals ze die al een paar jaar hebben met DB. In de toekomst kun je dus wel meer Franse routes verwachten, hopelijk ook veel klassiek en TER.
@Duck: nee, Monaco zit er niet bij.
Jammer, vanaf Cannes naar Ventimille is een van de mooiste trajecten evah!
Hoe zit het met de IC Direct met dubbele tractie? Lijkt me enorm omslachtig(ja direct omkeren zonder rancheerder). Zijn ze de stuurstand aan het ombouwen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
ombouw van stuurstanden werd als te duur en te tijdrovend ervaren ten opzichte van de aanschaf van nieuwe locs. Dus tot de ICNG instroomt zal de sandwich nog veelvuldig voorkomen.
ombouw van stuurstanden werd als te duur en te tijdrovend ervaren ten opzichte van de aanschaf van nieuwe locs. Dus tot de ICNG instroomt zal de sandwich nog veelvuldig voorkomen.
ombouw van stuurstanden werd als te duur en te tijdrovend ervaren ten opzichte van de aanschaf van nieuwe locs. Dus tot de ICNG instroomt zal de sandwich nog veelvuldig voorkomen.
Doe mij ook maar zon TRAXX dan na dat Fyra gedoe zouden ze platzak moeten zijn
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
ombouw van stuurstanden werd als te duur en te tijdrovend ervaren ten opzichte van de aanschaf van nieuwe locs. Dus tot de ICNG instroomt zal de sandwich nog veelvuldig voorkomen.
Tsja, in de Duitstalige landen gebruiken ze al decennia lang 1 universeel protocol om vrijwel alle verschillende locs onderling en met vrijwel elk type stuurstand te kunnen laten praten. Maar de ns houdt zich natuurlijk het het liefst aan haar vaste motto: waarom makkelijk doen als het ingewikkeld kan.
mja, ERTMS maakt het wel wat ingewikkelder. De Belgen kregen het ook niet in een keer werkend, waardoor ze een tijdje met de combi: stuurstand+loc+stuurstand rondreden.
Op donderdag 21 april 2016 23:13 schreef Peterselieman het volgende: mja, ERTMS maakt het wel wat ingewikkelder. De Belgen kregen het ook niet in een keer werkend, waardoor ze een tijdje met de combi: stuurstand+loc+stuurstand rondreden.
Heeft geen donder met ERTMS te maken wat Tripel7 bedoeld.
klopt, maar voor de NS was wat ik noemde wel een behoorlijk complicerende factor in het proces
Het gecompliceerde is dat ze niet zoals de duitsers de stuurstand gestandaardiseerd hebben in de vorige eeuw. Dat is gecompliceerd en daardoor bijten ze nu door de zure appel heen.
Het gecompliceerde is dat ze niet zoals de duitsers de stuurstand gestandaardiseerd hebben in de vorige eeuw. Dat is gecompliceerd en daardoor bijten ze nu door de zure appel heen.
Als je de stuurstand werkend zou krijgen met de loc moet je alsnog het beveiligingssysteem werkend krijgen voor de gehele trein. Dat zou moeten lukken, maar met twee locs is het toch net even wat makkelijker
Als je de stuurstand werkend zou krijgen met de loc moet je alsnog het beveiligingssysteem werkend krijgen voor de gehele trein. Dat zou moeten lukken, maar met twee locs is het toch net even wat makkelijker
Quote van Nu.nl over de heropening van station Brussel Luchthaven
quote:
"Reizigers moeten er rekening mee houden dat de capaciteit van het oude treinstation kleiner is. De roltrappen en de liften zijn voorlopig niet bruikbaar waardoor reizigers enkel de gewone trappen kunnen gebruiken", aldus NMBS.
Dus er ligt daar ook een spookstation die men altijd voorbij ging?
Het probleem is dat voor voldoende beremming de ED-rem van de loc's nodig is. Vanwege de performance wil je dat ook in je ERTMS-computer zien aan de stuurstandkant omdat de remwegen en dus de opvolgtijden anders gruwelijk lang worden. Als je dat goed implementeert wordt het snel gecompliceerd om het voldoende betrouwbaar te krijgen omdat allemaal data heen en weer door de hele trein moet. Je moet als het ware de combinatie van ICR+TRAXX veranderen in een volledig geïntegreerd treinstel. Met rijtuigen tussen de loc's die alleen maar remmen en verder niets doen is het veel makkelijker om het goed te organiseren.
Overigens is het ook niet zo dat de BD's een niet-standaard systeem had om met de loc te communiceren. Het is namelijk een Frans systeem dat er van huis uit inzit welke technisch volledig overeenkomt met het systeem dat DDAR en DDZ ook gebruiken. Alleen is het Franse standaardsysteem wel anders dan het Duitse standaardsysteem.
Het grootste probleem zat in de tunnels volgens mij, en net op het deel Meteren-Elst (waar de ICE over zou moeten) zitten geen tunnels. Zit je alleen nog met openingen in geluidsschermen als vluchtweg, maar met een haakse slijper zou een extra opening wel mogelijk moeten zijn denk ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 22 april 2016 14:48 schreef Dr_Flash het volgende: Ah, compleet gemist Nou ja, nou boeien badslippertreinen me ook geen reet over het algemeen
Lijkt me wel handig ook. Komende jaren gaan Ede-Wageningen en vooral Driebergen-Zeist gaan enorm op de schop en dan zou zo'n omreisroute goed van pas komen.
Ja, maar zover kom je niet: je slaat bij Elst al af naar Arnhem
Hmm ja, dat had ik natuurlijk al kunnen zien op het kaartje
Misschien wil NS de Betuweroute ook kunnen gebruiken als er problemen zijn ergens tussen Elst, Arnhem en Zevenaar? Dan zou het verklaren waarom ze het over tunnels hebben.
Klopt, maar het zal voor de toelating veel schelen dat er niet door een tunnel gereden hoeft te worden, en je kunt Arnhem gewoon aandoen wat belangrijk is voor het oosten van Nederland.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Snel zal het sowieso niet zijn, de Betuweroute is ontworpen voor maar 120 km/u. Op de naastgelegen A15 is de maximumsnelheid 130 km/u (tussen 06:00-19:00 120 km/u).
Toch zou het mooi zijn als ze ook Vork - Emmerich meenemen bij het testen, zodat een ICE niet helemaal via Venlo hoeft te rijden als er iets gebeurt bij Arnhem.
Na aanpassing kunnen treinen uit de richting Den Bosch bij Meteren via deze boog de Betuweroute opdraaien richting Duitsland en andersom. Ze hoeven dan niet meer via Nijmegen – Den Bosch te rijden zodat deze route wordt ontlast.
quote:
De verwachting is dat er met ingang van de nieuwe dienstregeling in december 2016 zo’n twee goederentreinen per week gebruik gaan maken van de zuidoostboog.
De andere boog bij Elst (ri Nijmegen) wordt volgens mij in elk geval niet gebruikt. Beetje onzinnig ook, want de enige nuttige toepassing daarvoor is de Maaslijn op en daar is volgens mij niet heel veel plek tussen de self loading cargo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Niemand had blijkbaar interesse om die boog structureel te gebruiken. De noordoostboog (voor Amsterdam<->Duitsland) is ook pas in 2010 geopend.
En er liggen nog meer ongebruikte bogen bij Elst. Waarvan NS er dus 1 voor de ICE wil gaan gebruiken.
Er had daar ergens ook een grote overslagterminal moeten komen maar die is wegbezuinigd. En er kan gewoon gebruik van gemaakt worden maar de tijd en eisen zijn veranderd. Iets met een uithaalspoor en treinlengtes geloof ik.
Niemand had blijkbaar interesse om die boog structureel te gebruiken.
Ik vind het alleen maar goed dat de Betuweroute wordt gebruikt hoor, maar ik snap niet dat die bogen niet gewoon meteen in dienst zijn gesteld. Dan kunnen ze tenminste gebruikt worden, al is het maar voor incidenteel gebruik.
Op vrijdag 22 april 2016 15:27 schreef James1988 het volgende: Snel zal het sowieso niet zijn, de Betuweroute is ontworpen voor maar 120 km/u. Op de naastgelegen A15 is de maximumsnelheid 130 km/u (tussen 06:00-19:00 120 km/u).
Toch zou het mooi zijn als ze ook Vork - Emmerich meenemen bij het testen, zodat een ICE niet helemaal via Venlo hoeft te rijden als er iets gebeurt bij Arnhem.
Die tunnels zullen ongetwijfeld het grootste issue zijn als er evacuaties gedaan moeten worden. Die tunnels zijn daar namelijk nooit geschikt voor gemaakt..
Die tunnels zullen ongetwijfeld het grootste issue zijn als er evacuaties gedaan moeten worden. Die tunnels zijn daar namelijk nooit geschikt voor gemaakt..
Maar zijn ze dat wel makkelijk te maken ("lampjes en bordjes ophangen"), of moeten er dan allerlei tunnels en gangen worden gegraven waar meer dan 400 man doorheen geloodst kan worden?
In het weekend van 24 en 25 september 2011 werd gevierd dat het baanvak Enschede-Gronau tien jaar eerder heropend was. Het hele weekend werden op Enschede-Münster en Münster-Coesfeld een deel van de Regionalbahn uitgevoerd met historisch materieel. Hier komt loc 212 007 (eigendom van het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen) langs Metelen, onderweg van Münster naar Enschede. Achter de rijtuigen loopt stoomloc 38 2267 mee. De trein heeft een vertraging van 10 minuten: de huidige rijtijden bleken toch wat te krap voor het oude materieel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar zijn ze dat wel makkelijk te maken ("lampjes en bordjes ophangen"), of moeten er dan allerlei tunnels en gangen worden gegraven waar meer dan 400 man doorheen geloodst kan worden?
Stoomloc 38 2267 van het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen komt Gronau binnenrijden na, naar voor zover mij bekend, als enige stoomtrein dit weekend in Enschede te zijn geweest. Op de achtergrond zijn de gebruikelijke Talenten zichtbaar, net als een flinke Schienenbus-compositie die ook dienst deed deze dagen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 22 april 2016 15:27 schreef James1988 het volgende: Snel zal het sowieso niet zijn, de Betuweroute is ontworpen voor maar 120 km/u. Op de naastgelegen A15 is de maximumsnelheid 130 km/u (tussen 06:00-19:00 120 km/u).
Toch zou het mooi zijn als ze ook Vork - Emmerich meenemen bij het testen, zodat een ICE niet helemaal via Venlo hoeft te rijden als er iets gebeurt bij Arnhem.
Klein mierenneukerig puntje: Vork is een punt op de Betuwelijn, niet op de Betuweroute
ombouw van stuurstanden werd als te duur en te tijdrovend ervaren ten opzichte van de aanschaf van nieuwe locs. Dus tot de ICNG instroomt zal de sandwich nog veelvuldig voorkomen.
Een traxx kost 3.8 mio, ten minste dat is wat Railpool er voor betaald. Nieuwe stuurstanden aanschaffen die wel met traxx kunnen communiceren moet wel voor minder kunnen me dunkt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op vrijdag 22 april 2016 18:22 schreef b2py het volgende: Wie zegt dat NS niet een langetermijn visie heeft en na 2021 iets heel anders van plan is met die dingen dan verkopen?
Ja, inzet in de Benelux t/m 2024.
Daarna zullen die dingen ongetwijfeld de leasemarkt op gaan, NS is een treinstellenbedrijf.
Maar zijn ze dat wel makkelijk te maken ("lampjes en bordjes ophangen"), of moeten er dan allerlei tunnels en gangen worden gegraven waar meer dan 400 man doorheen geloodst kan worden?
Er lopen niet overal mafkezen die zich na de laatste trein zich laten opsluiten op het station en dan door de tunnel naar buiten moeten
Maakt het jou wat uit op welke taal ik mijn telefoon hebt staan?
Natuurlijk maakt dat wat uit. We leven in een democratische rechtsstaat dus wij hebben recht op vrije informatievoorziening, transparantie en dat verantwoording wordt afgelegd over gemaakte keuzes.
Natuurlijk maakt dat wat uit. We leven in een democratische rechtsstaat dus wij hebben recht op vrije informatievoorziening, transparantie en dat verantwoording wordt afgelegd over gemaakte keuzes.
Er is hier weleens om gelachen maar de navigator app van de DB was altijd in het engels als je die hier installeerde zonder optie om te kiezen welke taal je wilde. Ik zeg niet dat ik het was maar ik heb wel gemaild met hun over die kwestie en je kan nu wel taal van voorkeur kiezen Bij de VVS (Stuttgart e.o.) app kan dat dan weer niet ontdekte ik gisteren en waarschijnlijk bij vele anderen ook niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is hier weleens om gelachen maar de navigator app van de DB was altijd in het engels als je die hier installeerde zonder optie om te kiezen welke taal je wilde. Ik zeg niet dat ik het was maar ik heb wel gemaild met hun over die kwestie en je kan nu wel taal van voorkeur kiezen Bij de VVS (Stuttgart e.o.) app kan dat dan weer niet ontdekte ik gisteren en waarschijnlijk bij vele anderen ook niet.
Ah.
Al werkt het bij DB nog niet helemaal perfect. Ik heb 'm op Duits staan maar soms schakelt 'ie zomaar tussendoor weer naar Engels en ook weer terug.
In augustus 2015 stonden 16 V250's op een terreintje nabij Prato, Italië. Sommige stellen zijn ontdaan van het merk, andere niet. Ook zijn ze niet allemaal even schoon meer...
In augustus 2015 stonden 16 V250's op een terreintje nabij Prato, Italië. Sommige stellen zijn ontdaan van het merk, andere niet. Ook zijn ze niet allemaal even schoon meer...
Toen Hitachi de boedel van AnsaldoBreda overnam zijn er een paar probleemprojecten bij Finmeccanica gebleven, waaronder de V250. Het zou me eigenlijk niet verbazen als er helemaal niks meer mee gebeurt, en de treinen over een jaar of tien naar de shredder gaan.
Ik heb het net gelezen allemaal maar op het traject dat de NS wil gebruiken voor de omleiding ICE zit volgens mij geen tunnel of ben ik nou gek? Bij Meteren erop bij Elst eraf bedoel ik dus.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 23 april 2016 10:02 schreef dennistd het volgende: Alweer lekker +60 vandaag: storing Deventer-Apeldoorn terwijl ik onderweg ben naar het spoorwegmuseum.
Nee! Staat die gouden Hondenkop nog bij de dom? Veel plezier in het fraaie NSM!
Niet daar eten btw maar:
Cijfer: 9,5
Rang: 5 Frietwinkel
Vinkenburghstraat 10, Utrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Aankomende maandag ga ik met m'n pappa naar Regensburg om voor een community een hoop servers te brengen. Hij rijdt en ik heb hotel en benzine geregeld. En dinsdag gaan we een dagje treinen naar Tsjechië want daar is hij nog nooit geweest. Zoveel zin in <3
Op zaterdag 23 april 2016 10:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: Aankomende maandag ga ik met m'n pappa naar Regensburg om voor een community een hoop servers te brengen. Hij rijdt en ik heb hotel en benzine geregeld. En dinsdag gaan we een dagje treinen naar Tsjechië want daar is hij nog nooit geweest. Zoveel zin in <3
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 23 april 2016 09:25 schreef bork het volgende: Ik heb het net gelezen allemaal maar op het traject dat de NS wil gebruiken voor de omleiding ICE zit volgens mij geen tunnel of ben ik nou gek? Bij Meteren erop bij Elst eraf bedoel ik dus.
Klopt. Tunnels kun je vergeten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zeau, twee dagkaarten van 16¤ gescoord bij de AH. Een van de twee wordt ingezet op een retourtje Breda-Groningen, scheelt toch een paar tientjes.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Sinds wanneer is die automatische omroep bij verstoringen? Die ik vanochtend hoorde op Rotterdam over de problemen tussen Tilburg-Eindhoven en Den Bosch-Eindhoven was toch wel een beetje irritant, want de klemtoon werd steeds verkeerd gebruikt enzo. En regelmatig een stilte van een seconde of anderhalf.
Sinds de borden met vertrekkende treinen informatie over verstoringen tonen, dat is tegelijkertijd ingevoerd.
En ik ben het met je eens, het klinkt niet natuurlijk. Dat vind ik eigenlijk altijd wel van Tuffy: de informatie an sich is goed, maar klinkt mechanisch. Anno 2016 hoeft dat niet meer.
Op zaterdag 23 april 2016 20:52 schreef greavy het volgende: Sinds wanneer is die automatische omroep bij verstoringen? Die ik vanochtend hoorde op Rotterdam over de problemen tussen Tilburg-Eindhoven en Den Bosch-Eindhoven was toch wel een beetje irritant, want de klemtoon werd steeds verkeerd gebruikt enzo. En regelmatig een stilte van een seconde of anderhalf.
Ze willen de omroepers zoveel mogelijk overbodig maken
Maar uiteindelijk is er een hoop gelul door de ether gegaan en is echt niemand ene sikkepit wijzer geworden. WAAR BEN IK? Daar moet in de opleiding op gehamerd worden als mensen kennelijk zelf niet kunnen bedenken dat dit zinloos is.
Lekker staan met mijn 1e klas abonnement omdat de hele 1e klas vol zit met reizigers die van de hc daar mochten gaan zitten vanwege een volle 2e klas...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 23 april 2016 21:32 schreef dennistd het volgende: Lekker staan met mijn 1e klas abonnement omdat de hele 1e klas vol zit met reizigers die van de hc daar mochten gaan zitten vanwege een volle 2e klas...
Eis de stoel in de HC-ruimte op: de achteroplopende cabine.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Heb de hc erop aangesproken, die zei dat ik maar gewoon moest gaan staan... Ontslaan dat volk, mensen die er niet voor betalen op mijn plek laten zitten en ze niet weg werkenwillen sturen vervolgens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 23 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende: Maar uiteindelijk is er een hoop gelul door de ether gegaan en is echt niemand ene sikkepit wijzer geworden. WAAR BEN IK? Daar moet in de opleiding op gehamerd worden als mensen kennelijk zelf niet kunnen bedenken dat dit zinloos is.
Dames en heren, jongens en meisjes, goedenavond. Het is nu 19 uur 18 en dat betekent dat wij over enkele minuten geheel op tijd en volgens dienstregeling gaan aankomen in Breda. In Breda kunt u overstappen op de sprinter naar Tilburg, 's-Hertogenbosch, Geldermalsen en Tilburg van 19u24 en op de intercity naar Tilburg, Arnhem en Zwolle van 19u40. Na een korte stop gaat deze trein voor u doorrijden als intercity naar Venlo met tussenstops in Tilburg, Eindhoven, Helmond, Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar dames en heren, als eerste zullen wij stoppen te Breda. Verlaat u hier de trein, denkt u dan aan uw bagage en neemt u deze ook mee. Eindigt uw treinreis hier in Breda, denkt u er dan alstublieft aan om uit te checken. Namens het treinpersoneel dank ik u voor het reizen met NS en hoop ik u snel weer aan boord te mogen begroeten.
Zondag 1 mei rijdt er een Railbus en Nostalgiezug met de V160 002 + rijtuigen tussen Dorsten en Coesfeld:
quote:
Bahnhof Schienenbus Nostalgiezug Schienenbus Nostalgiezug Dorsten ab 11:03 Uhr 13:00 Uhr 15:03 Uhr 17:00 Uhr Reken ab 11:21 Uhr 13:20 Uhr 15:21 Uhr 17:20 Uhr Maria Veen ab 11:28 Uhr 13:29 Uhr 15:28 Uhr 17:29 Uhr Coesfeld an 11:40 Uhr 13:40 Uhr 15:40 Uhr 17:40 Uhr Coesfeld ab 12:14 Uhr 10:10 Uhr 16:10 Uhr 14:10 Uhr Maria Veen an 12:30 Uhr 10:30 Uhr 16:30 Uhr 14:30 Uhr Reken an 12:37 Uhr 10:40 Uhr 16:30 Uhr 14:40 Uhr Dorsten an 12:52 Uhr 11:01 Uhr 16:52 Uhr 15:01 Uhr
En misschien ook leuk:
quote:
Es besteht am 01.05.2016 zusätzlich die seltene Möglichkeit, die Dorstener Hafenbahn vom Dorstener Bahnhof bis zur Schleuse am Wesel-Datteln-Kanal im historischen Schienenbus zu bereisen. Dieser startet um 13:20 Uhr ab Gleis 2 Ost. Hin- Und Rückfahrt kosten für Erwachsene 3,00 Euro und für Kinder 1,50 Euro.
In al deze 4 de treinen zijn alle regionale tickets van de Deutsche Bahn geldig.
Dames en heren, jongens en meisjes, goedenavond. Het is nu 19 uur 18 en dat betekent dat wij over enkele minuten geheel op tijd en volgens dienstregeling gaan aankomen in Breda. In Breda kunt u overstappen op de sprinter naar Tilburg, 's-Hertogenbosch, Geldermalsen en Tilburg van 19u24 en op de intercity naar Tilburg, Arnhem en Zwolle van 19u40. Na een korte stop gaat deze trein voor u doorrijden als intercity naar Venlo met tussenstops in Tilburg, Eindhoven, Helmond, Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar dames en heren, als eerste zullen wij stoppen te Breda. Verlaat u hier de trein, denkt u dan aan uw bagage en neemt u deze ook mee. Eindigt uw treinreis hier in Breda, denkt u er dan alstublieft aan om uit te checken. Namens het treinpersoneel dank ik u voor het reizen met NS en hoop ik u snel weer aan boord te mogen begroeten.
*compleet sufgeluld *kijkt uit het raam *Marcinelle sur Sambre
Op zaterdag 23 april 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende: Over omroep gesproken. Wanneer wordt hier nou eindelijk eens wat aan gedaan? Dit is bloed-irritant namelijk Hou dan gewoon liever je bek.
Geen idee, meestal reis ik op trajecten die ik goed ken dus dan let ik er niet op.
Alleen bij verstoringen, maar dan is het grootste probleem m.i. dat bij sommige wagons het volume van de luidsprekers zo zacht staat dat je sowieso niks kan verstaan.
Tering. Train derails at Tacoma Port Een 18 ketelwagen tellend treintje (die wel leeg was) in de haven van Tacoma was ontspoort. Echter: Alle 18 de ketels lagen van de draaistellen af.
Op zaterdag 23 april 2016 21:37 schreef dennistd het volgende: Heb de hc erop aangesproken, die zei dat ik maar gewoon moest gaan staan... Ontslaan dat volk, mensen die er niet voor betalen op mijn plek laten zitten en ze niet weg werkenwillen sturen vervolgens.
filmen en de hele hap online zetten hoppatee, alleen in NL natuurlijk. Heeft ook zijn charmes maar dan kun je net zo goed dat hele eerste klasse concept opheffen natuurlijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer Arena (en ook bij de Westelijke splitsing bij Rotterdam) werd het Panorama Rail Restaurant vanavond omgeleid. De normale route Amsterdam Centraal - Breukelen - Gouda - Schiedam Centrum - Leiden - Haarlem - Amsterdam Centraal werd verruild voor Amsterdam Centraal - Haarlem - Leiden - Den Haag HS (kopmaken) - Zoetermeer - Gouda - Breukelen - Weesp (kopmaken) - Amsterdam Centraal.
Loc 1215 (voorheen 1251) vertrekt met het rijdende luxe restaurant uit Amsterdam Centraal richting Haarlem. Achterop loopt loc 1252 mee, die het restaurant vorig jaar mocht trekken en nog deze (Märklin-)kleurstelling heeft. Deze 1252 mag de trein tussen Den Haag HS en Weesp trekken.
Nadat vrijwel het hele rondje erop zat moest er nog eenmaal kopgemaakt worden. Hierdoor komt het rijdende restaurant in Weesp terecht, waar door de werkzaamheden richting Almere de hele dag spoor 1 verder niet gebruikt werd. De 1252 sleepte de trein Weesp binnen, terwijl de 1215 de rijtuigen en de loc achterop naar Amsterdam mag brengen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Heel bijzonder dit wel.. Alle rijtuigen liggen los op de draaistellen maar vaak zie je bij ontsporing dat het draaistel wel meekantelt. Dit riekt naar sabotage, zo perfect als het ligt..
Mwa, het ziet er meer naar uit dat de trein te hard door de krappe bocht is getrokken, terwijl het achterste eind van de trein niet helemaal mee wilde werken (vaste remmen of een ander soort blokkade? Lange lostijd van de remmen met die lange goederentreinen daar.). Op een gegeven moment moet er dan iets gebeuren, hetzij dat de koppelingen breken (weinig kans op, volgens mij, met die dingen die ze in de VS gebruiken), hetzij dat het spul uiteindelijk van de rails af wordt getrokken. Dat laatste lijkt hier gebeurd te zijn, maar heeft simpelweg de zwakste schakel (bevestiging van de ketels op het draaistel) het begeven. Ik vraag mij af of die überhaupt niet een hele simpele constructie heeft en feitelijk vrijwel los op de draaistoelen rust. In de overzichtsfoto zie je dat de ontsporing precies in bocht begint. Het zou mij niets verbazen als in eerste instantie slechts een of twee wagons naar binnen waren getrokken (in die bocht), maar dat er een soort domino-effect is ontstaan, waardoor deze een aantal andere wagons mee hebben getrokken.
Waarom, om op te kunnen scheppen hoe internationaal je wel niet bent?
Mwah, ik snap B2Py wel... Ik heb mijn nieuwe telefoon uiteindelijk op Belgisch (Nederlands) moeten zetten om een soort compromis te vinden met: Toetsenbord, Regionale opmaak en bepaalde Franstalig apps... (die in het engels dan zo verschrikkelijk krom vertaald vertaald zijn )
Hoe komt het eigenlijk dat het Franse netwerk op zowel 25kV~ en 1,5kV= is geëlektrificeerd? Ik snap daar eerlijk gezegd de logica niet zo van, en ik vraag me dus ook af of er plannen zijn om van het 1500V deel 25kV te maken?
Ik weet het eigenlijk niet maar ik vermoed dat het iets met voortschrijdend inzicht te maken heeft. Als je from scratch begint dan is 25 kV namelijk goedkoper in aanleg. Het probleem was begin vorige eeuw echter dat je de motoren van de trein onder wisselstroom en hoge spanning nog niet zo goed kon regelen. In de loop van de eeuw is dat flink verbetert waardoor het veel logischer is geworden om onder wisselstroom en hoge spanning te gaan rijden. Je kan met 25 kV enorme vermogens door een hele lichte bovenleidingsconstructie heen transporteren waar dat bij een relatief lage spanning als 1500 volt veel draaddoorsnede vraagt om überhaupt de draadweerstand niet de helft van het verbruik te laten zijn.
Als je dan bedenkt dat ze in Frankrijk veel later zijn begonnen dan in Nederland om te elektrificeren en je in een groter land minder last hebt van de verschillende spanningen kan je makkelijker overstappen op een bepaald moment.
Op zondag 24 april 2016 11:30 schreef J.B. het volgende: Hoe komt het eigenlijk dat het Franse netwerk op zowel 25kV~ en 1,5kV= is geëlektrificeerd? Ik snap daar eerlijk gezegd de logica niet zo van, en ik vraag me dus ook af of er plannen zijn om van het 1500V deel 25kV te maken?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 24 april 2016 11:30 schreef J.B. het volgende: Hoe komt het eigenlijk dat het Franse netwerk op zowel 25kV~ en 1,5kV= is geëlektrificeerd? Ik snap daar eerlijk gezegd de logica niet zo van, en ik vraag me dus ook af of er plannen zijn om van het 1500V deel 25kV te maken?
De bovenleidingsspanningen zijn ingevoerd op verschillende momenten. Iedere keer dat een maatschappij begon is vaak het toen als 'beste' geclassificeerde systeem ingevoerd. Op de Hofpleinlijn werd er bijvoorbeeld gereden onder 10.000V~25Hz.Dat is twintig jaar later naar 1500V= omgebouwd. In het interbellum en vlak na WO2 waren de nationalisatiegolven in sommige landen nog bezig, waardoor de nieuwe nationale spoorwegmaatschappijen soms met 3 of meer systemen opgezadeld werden. In Frankrijk worden op dit moment op de hoofdspoorlijnen zelfs 3 systemen gebruikt, 1500V=, 25KV~/50Hz en 2x25KV~/50Hz, en ja het verschil tussen de laatste twee is redelijk groot zelfs.
Ja, er wordt wel wat geconsolideerd naar 25KV/2x25KV, op dit moment zijn er enkele lijnen in ombouw, maar het is een duur grapje en met de frequentie waarmee Fransozen rijden is het vaak ook niet nodig om om te bouwen.
Op zondag 24 april 2016 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: 25KV~/50Hz en 2x25KV~/50Hz, en ja het verschil tussen de laatste twee is redelijk groot zelfs.
Blijkbaar maakt het voor de treinen zelf niks uit. Als ik het goed begrijp is het een techniek om een deel van de onderstations simpeler te kunnen bouwen.
Blijkbaar maakt het voor de treinen zelf niks uit. Als ik het goed begrijp is het een techniek om een deel van de onderstations simpeler te kunnen bouwen.
Nee, voor de techniek aan de kant van de trein niet, maar voor de machinist is er een groot verschil.
Omdat je bij 2x25KV fasescheidingen hebt waardoor je dus regelmatig de panto's moet laten zakken, iets dat bij 15KV en 1x25KV niet hoeft.
Aha. Dat was me geloof ik in Bulgarije een keer opgevallen, dat idd steeds de pantograaf omlaag en omhoog moet. Leuk om te weten wat daar de technische noodzaak van is.
Aha. Dat was me geloof ik in Bulgarije een keer opgevallen, dat idd steeds de pantograaf omlaag en omhoog moet. Leuk om te weten wat daar de technische noodzaak van is.
In Nederland ligt een van die fasescheidingen dus precies op de grens met België en er wordt daar ook nog een keer overgegaan naar een ander ERTMS-RBC. De combinatie zorgde (onder andere) voor de stilvallende Thalyssen op de grens.