ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
In Parijs gaat men trouwens al strategisch achter je staan/lopen om door het poortje te glippen zodra je je navigo uit je zak peutert, ook al ben je nog ongeveer 50 meter voor de poortjes
Ja is het zover ja? Gebeurd dat nu eindelijk in NL? Heeft nog lang geduurd...
In dezelfde mate als in Parijs?
In Lyon gebeurt dat ook om de haverklap
In die stad hebben ze het trouwens wel makkelijk gemaakt: je moet je kaartje valideren bij het instappen van een voertuig / betreden van het station. Uitchecken hoeft niet, de poortjes van de metro hebben een bewegingssensor en gaan gewoon open.
In die stad hebben ze het trouwens wel makkelijk gemaakt: je moet je kaartje valideren bij het instappen van een voertuig / betreden van het station. Uitchecken hoeft niet, de poortjes van de metro hebben een bewegingssensor en gaan gewoon open.
Ja waar ik het dus net over had: de Carte Houra in de Regio Rhone Alpes...
De Franse Raad van State heeft de aanleg van de LGV Poitiers - Limoges afgeschoten. De RvS is van mening dat het project te weinig maatschappelijke baten oplevert, in tegenstelling tot andere hogesnelheidslijnen die op dit moment gebouwd of gepland worden.
Dat ding hebben ze ook ja, ik zag de ontwaarders bij stations.
Ik reisde toen rond op zo'n avondkaartje van TCL. Voor 3 euro de hele avond rond kunnen reizen in en rond Lyon is niet duur
Ja in de Ardeche bij vriendin lief is t ook geldig, alleen jammer dat mijn overstap in Avignon is (Regio PACA) en dat ding daar niet verkocht word
En waar ik uitstap mag je blij zijn dat je GSM dekking heb, dus de carte houra daar kopen behoord ook niet tot de mogelijkheden...Losse kaartje it is...
hmz, ik kan niet quoten uit een reeds gesloten topic van deze reeks... Afijn, over Zwolle - Herfte: - JA, op de site van het platformpublieksparticipatie komt de informatie te staan - JA, voor de westzijde van het station is een ontwerp gemaakt. Het opstelterrein wordt fors uitgebreid en er komt een brug om het busplatform te kunnen verplaatsen naar de andere kant van het station.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 19 april 2016 16:58 schreef Goverman het volgende: hmz, ik kan niet quoten uit een reeds gesloten topic van deze reeks... Afijn, over Zwolle - Herfte: - JA, op de site van het platformpublieksparticipatie komt de informatie te staan - JA, voor de westzijde van het station is een ontwerp gemaakt. Het opstelterrein wordt fors uitgebreid en er komt een brug om het busplatform te kunnen verplaatsen naar de andere kant van het station.
Mocht je bedoelen dat je morgenvroeg had willen studeren, maar nu dus een besluit wil bekijken dan moet ik je teleurstellen: pas vanaf donderdag begint de inspraak... Kun je morgen toch nog lekker studeren
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Mocht je bedoelen dat je morgenvroeg had willen studeren, maar nu dus een besluit wil bekijken dan moet ik je teleurstellen: pas vanaf donderdag begint de inspraak... Kun je morgen toch nog lekker studeren
Onder de straten van het moderne Madrid ligt een verlaten metrostation waar het voor eeuwig 1919 zal blijven. Chamberí heet deze spookachtige plek en je kijkt er je ogen uit, zegt fotograaf Jan Sluijter. “Het voelt alsof je een geheim ondergronds gangenstelsel ontdekt.”
Ohja, wijnemenjemee.nl had er laatst een artikel over. Het station ligt in een bocht en toen de perrons van alle stations werden verlengd voor langere treinen, is dit station niet meegenomen omdat dat door de bocht erg duur zou worden en de andere stations toch erg dichtbij liggen. Het is nu een soort museum, lijkt me erg gaaf te bezoeken!
Maar ik moet zeggen dat je je bij de metrostations van lijn A in Rome vaak ook in een archeologische opgraving in een donkere druipsteengrot waant, terwijl dat van bouwjaar 1980 is.
Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:34:45 ]