abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161552617


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Bier.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:30:08 #2
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161552639
Gave pic _O_ Wat en waar?
doei
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:30:46 #3
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161552659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef Prins_Pils het volgende:
Patatje oorlog om 10 uur 's ochtends :'(
Welke Smullers is er dan al open?
pi_161552710
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:30 schreef Prins_Pils het volgende:
Gave pic _O_ Wat en waar?
Ergens in het voormalige oostblok aan de tekst te zien. Ik heb gegoogled op zug im nacht en de eerste mooie gepakt die ik zag op pagina één.
Bier.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:37:41 #5
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161552852
In Parijs gaat men trouwens al strategisch achter je staan/lopen om door het poortje te glippen zodra je je navigo uit je zak peutert, ook al ben je nog ongeveer 50 meter voor de poortjes :r
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:37:55 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161552860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja is het zover ja? Gebeurd dat nu eindelijk in NL? Heeft nog lang geduurd...

In dezelfde mate als in Parijs?
In Lyon gebeurt dat ook om de haverklap :')

In die stad hebben ze het trouwens wel makkelijk gemaakt: je moet je kaartje valideren bij het instappen van een voertuig / betreden van het station. Uitchecken hoeft niet, de poortjes van de metro hebben een bewegingssensor en gaan gewoon open.

Ik vond het OV in Lyon eigenlijk best tof :Y
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:38:39 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161552873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Lyon gebeurt dat ook om de haverklap :')

In die stad hebben ze het trouwens wel makkelijk gemaakt: je moet je kaartje valideren bij het instappen van een voertuig / betreden van het station. Uitchecken hoeft niet, de poortjes van de metro hebben een bewegingssensor en gaan gewoon open.
Ja waar ik het dus net over had: de Carte Houra in de Regio Rhone Alpes...
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:40:17 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161552921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja waar ik het dus net over had: de Carte Houra in de Regio Rhone Alpes...
Dat ding hebben ze ook ja, ik zag de ontwaarders bij stations. :s)

Ik reisde toen rond op zo'n avondkaartje van TCL. Voor 3 euro de hele avond rond kunnen reizen in en rond Lyon is niet duur :)
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:44:32 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161553012
De Franse Raad van State heeft de aanleg van de LGV Poitiers - Limoges afgeschoten. De RvS is van mening dat het project te weinig maatschappelijke baten oplevert, in tegenstelling tot andere hogesnelheidslijnen die op dit moment gebouwd of gepland worden.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:47:19 #10
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161553080
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ding hebben ze ook ja, ik zag de ontwaarders bij stations. :s)

Ik reisde toen rond op zo'n avondkaartje van TCL. Voor 3 euro de hele avond rond kunnen reizen in en rond Lyon is niet duur :)
Ja in de Ardeche bij vriendin lief is t ook geldig, alleen jammer dat mijn overstap in Avignon is (Regio PACA) en dat ding daar niet verkocht word :(

En waar ik uitstap mag je blij zijn dat je GSM dekking heb, dus de carte houra daar kopen behoord ook niet tot de mogelijkheden...Losse kaartje it is... ;(
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:58:45 #11
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161553314
hmz, ik kan niet quoten uit een reeds gesloten topic van deze reeks... Afijn, over Zwolle - Herfte:
- JA, op de site van het platformpublieksparticipatie komt de informatie te staan
- JA, voor de westzijde van het station is een ontwerp gemaakt. Het opstelterrein wordt fors uitgebreid en er komt een brug om het busplatform te kunnen verplaatsen naar de andere kant van het station.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161553409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:58 schreef Goverman het volgende:
hmz, ik kan niet quoten uit een reeds gesloten topic van deze reeks... Afijn, over Zwolle - Herfte:
- JA, op de site van het platformpublieksparticipatie komt de informatie te staan
- JA, voor de westzijde van het station is een ontwerp gemaakt. Het opstelterrein wordt fors uitgebreid en er komt een brug om het busplatform te kunnen verplaatsen naar de andere kant van het station.
Ging mijn studietijd voor morgenochtend..
  dinsdag 19 april 2016 @ 17:07:42 #13
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161553478
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Ging mijn studietijd voor morgenochtend..
Ik snap niks van deze zin.
doei
  dinsdag 19 april 2016 @ 17:16:58 #14
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161553656
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Ging mijn studietijd voor morgenochtend..
Mocht je bedoelen dat je morgenvroeg had willen studeren, maar nu dus een besluit wil bekijken dan moet ik je teleurstellen: pas vanaf donderdag begint de inspraak... Kun je morgen toch nog lekker studeren :P
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161553812
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 17:16 schreef Goverman het volgende:

[..]

Mocht je bedoelen dat je morgenvroeg had willen studeren, maar nu dus een besluit wil bekijken dan moet ik je teleurstellen: pas vanaf donderdag begint de inspraak... Kun je morgen toch nog lekker studeren :P
Ohh donderdag heb ik wel tijd
  dinsdag 19 april 2016 @ 17:57:32 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161554365
Lurkster gespot!

* Dr_Flash oordopjes uit trekt :P

Hoi Crientj :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:22:06 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161554886
Hee boys n girls, ik kom net via Facebook dit tegen :o _O_

http://gowiththevlo.nl/he(...)van-madrid-chamberi/

quote:
Onder de straten van het moderne Madrid ligt een verlaten metrostation waar het voor eeuwig 1919 zal blijven. Chamberí heet deze spookachtige plek en je kijkt er je ogen uit, zegt fotograaf Jan Sluijter. “Het voelt alsof je een geheim ondergronds gangenstelsel ontdekt.”


_O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:26:56 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161554993
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee boys n girls, ik kom net via Facebook dit tegen :o _O_

http://gowiththevlo.nl/he(...)van-madrid-chamberi/

[..]

[ afbeelding ]

_O_
Die poortjes aan de perronrand lijkt me niety iets uit 1919 :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:48:56 #19
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161555537
Ohja, wijnemenjemee.nl had er laatst een artikel over. Het station ligt in een bocht en toen de perrons van alle stations werden verlengd voor langere treinen, is dit station niet meegenomen omdat dat door de bocht erg duur zou worden en de andere stations toch erg dichtbij liggen. Het is nu een soort museum, lijkt me erg gaaf te bezoeken! :D
doei
pi_161555734
Leuk. :)

Maar ik moet zeggen dat je je bij de metrostations van lijn A in Rome vaak ook in een archeologische opgraving in een donkere druipsteengrot waant, terwijl dat van bouwjaar 1980 is. :X
  dinsdag 19 april 2016 @ 19:11:39 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161556750
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:30 schreef Prins_Pils het volgende:
Gave pic _O_ Wat en waar?
Aan de 3ПIМ te zien Oekraïne, die hebben namelijk ook een "Europese" I i.p.v. de Russische И.
pi_161557016
Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit:


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:34:45 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 19:35:55 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161557064
quote:
als ze twee lijntjes eindelijk koppelen kan Haxo na al die jaren open :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 april 2016 @ 19:36:16 #25
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161557077
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ze twee lijntjes eindelijk koppelen kan Haxo na al die jaren open :P
https://fr.wikipedia.org/(...)_m%C3%A9tro_de_Paris

https://en.wikipedia.org/(...)_lines_3bis_and_7bis
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 19:42:35 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161557256
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161557534
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef J.B. het volgende:
Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit:
[ afbeelding ]
Of er mist een sluitsein of er ze hebben daar gekke seinvoering :P

In reguliere dienst gaan ze max 160 trouwens
  dinsdag 19 april 2016 @ 20:00:07 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161557673
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef J.B. het volgende:
Over Oekraïne gesproken, daar rijdt nu een of andere zelfgebouwde hogesnelheidstrein rond die maximaal 220km/u zou moeten kunnen halen: de Tarpan. Zo ziet hij eruit:
[ afbeelding ]
wat een kudding
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161565882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Of er mist een sluitsein of er ze hebben daar gekke seinvoering :P

In reguliere dienst gaan ze max 160 trouwens
Klopt ja, dat is de hoogste snelheid die het Oekraïense spoorwegnet toelaat. Het was de bedoeling ze te testen voor 220 op het traject tussen Moskou en Sint Petersburg, maar om begrijpelijke redenen is het daar niet meer van gekomen. Er zijn er tot op heden overigens maar 3 van gebouwd, dus het is niet bepaald een grote serie.
pi_161565927
quote:
In Brussel ligt ook zoiets, metrostation Sainctelette. Dat is ooit gebouwd maar toen het bijna klaar was kwamen ze tot de conclusie dat het station toch wel erg dicht bij de naastgelegen stations Ijzer en Ribeaucourt lag :') Je ziet het liggen als je er met de metro doorheen rijdt, ik vind het echt bizar dat ze zoiets niet op voorhand kunnen bedenken 8)7 Zie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sainctelette_(metrostation)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 00:27:00 ]
  woensdag 20 april 2016 @ 00:53:12 #31
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161566241
Als je je er een beetje in verdiept ontdek je dat elk metronetwerk wel zo zijn geheimen kent O+ Kennen jullie in Amsterdam het dubbele station Weesperplein? En het metrotunneltje bij CS die nooit in gebruik is genomen omdat er toch een gewone tram naar IJburg is aangelegd in plaats van een metro? En een tunneltje onder de A10-Zuid, die is gebouwd omdat er volgens plannen in de jaren 1970 een spoorlijn naar het Museumplein zou gaan?

Ik hou van dit soort dingens *O*
doei
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 07:57:46 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161567438
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:53 schreef Prins_Pils het volgende:

Ik hou van dit soort dingens *O*
Ik ook leuk om te lezen :)

Over de metro van Rome gesproken... Ze rijden op normaalspoor en krijgen 1,5kV= via de bovenleiding...

quote:
Voor de toekomstige lijnen C en D gaat men waarschijnlijk gebruikmaken van treinen van Ansaldo Breda
Denken jullie wat ik nu denk? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 april 2016 @ 07:59:32 #33
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161567453
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 07:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ook leuk om te lezen :)

Over de metro van Rome gesproken... Ze rijden op normaalspoor en krijgen 1,5kV= via de bovenleiding...

[..]

Denken jullie wat ik nu denk? :+
De metro van Rome moet straks binnenblijven bij sneeuwval?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 08:00:06 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161567457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Of er mist een sluitsein of er ze hebben daar gekke afwijkende seinvoering :P

ftfy

Ik vind hem er niet eens zo slecht uit zien. En die portalen op de achtergrond zijn gaaf :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161567481
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 07:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ook leuk om te lezen :)

Over de metro van Rome gesproken... Ze rijden op normaalspoor en krijgen 1,5kV= via de bovenleiding...

[..]

Denken jullie wat ik nu denk? :+
Nee, AnsaldoBreda bestaat niet meer
pi_161567497
quote:
9s.gif Op woensdag 20 april 2016 07:59 schreef JDude het volgende:

[..]

De metro van Rome moet straks binnenblijven bij sneeuwval?
In Kopenhagen rijden ze ook, dat zijn best fijne dingen en die rijden blijkbaar vrij probleemloos; ook buiten in de sneeuw.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 08:05:17 ]
pi_161567560
NS door de bocht.

ICD vertraging van 16 min opgelopen tussen Rotterdam en Schiphol, officieel heb je dan recht op 50% vergoeding van deze reis, deze ook als dusdanig ingediend.

Echter ik ben toevallig doorgereisd naar Sloterdijk (ik had ook prima mijn reis kunnen onderbreken, uitchecken, koffie lurken,mensen kijken inchecken en doorreizen naar Sloterdijk) en daar met +11 aankwam krijg je geen compensatie (ook niet voor de ICD reis)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_161567944
Dus je hebt 11 minuten vertraging en dan vind je het raar dat je geen geld terug krijgt? 8)7
pi_161568073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:55 schreef MTL het volgende:
Dus je hebt 11 minuten vertraging en dan vind je het raar dat je geen geld terug krijgt? 8)7
Nee ik had +16 met ICD en heb toen mijn reisplannen aangepast naar een andere bestemming. :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_161568202
En ben je met +11 op je bestemming aangekomen. Jezus, je kan over alles wel zo lopen miepen.
Terechte afwijzing van de klacht :7

Edit: voor alle duidelijkheid, zoals ook in de voorwaarden staat is de compensatie voor de REIS, niet voor de RIT. Er is een REIS gemaakt van Rotterdam naar Amsterdam Sloterdijk. Vertraging op de eindbestemming 11 minuten.

[ Bericht 30% gewijzigd door MTL op 20-04-2016 09:39:03 ]
pi_161568346
Grijs gebied
pi_161568783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:16 schreef _serial_ het volgende:
(ik had ook prima mijn reis kunnen onderbreken, uitchecken, koffie lurken,mensen kijken inchecken en doorreizen naar Sloterdijk)
doe je de volgende keer dat toch? ben je nog later op je bestemming :')
pi_161568800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:29 schreef b2py het volgende:
Grijs gebied
Nee, kristalhelder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 april 2016 @ 10:04:53 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161568858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:16 schreef _serial_ het volgende:
NS door de bocht.

ICD vertraging van 16 min opgelopen tussen Rotterdam en Schiphol, officieel heb je dan recht op 50% vergoeding van deze reis, deze ook als dusdanig ingediend.

Echter ik ben toevallig doorgereisd naar Sloterdijk (ik had ook prima mijn reis kunnen onderbreken, uitchecken, koffie lurken,mensen kijken inchecken en doorreizen naar Sloterdijk) en daar met +11 aankwam krijg je geen compensatie (ook niet voor de ICD reis)
En weer een reden om een 2e chipkaart op zak te hebben :)
pi_161568879
als ik nou met mijn vrij reizen kaart incheck voor aanvang van de rit en bij oostvaarders zet ik de trein stil, bel treindienstleider dat ik een defect aan de trein heb en ga vervolgens beneden bij de visboer die daar staat een kibbelingetje halen en bij de AH een flesje cola en rook op het perron nog even een sjekkie alvorens door te rijden naar lelykstad om daar met +35 aan te komen en uit te checken.

zou ik dan geld terug kunnen claimen? :P
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 10:29:49 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161569282
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:05 schreef Salatrel het volgende:
als ik nou met mijn vrij reizen kaart incheck voor aanvang van de rit en bij oostvaarders zet ik de trein stil, bel treindienstleider dat ik een defect aan de trein heb en ga vervolgens beneden bij de visboer die daar staat een kibbelingetje halen en bij de AH een flesje cola en rook op het perron nog even een sjekkie alvorens door te rijden naar lelykstad om daar met +35 aan te komen en uit te checken.

zou ik dan geld terug kunnen claimen? :P
Probeer het es zou ik zeggen :D #yolo
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161569833
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:05 schreef Salatrel het volgende:
als ik nou met mijn vrij reizen kaart incheck voor aanvang van de rit en bij oostvaarders zet ik de trein stil, bel treindienstleider dat ik een defect aan de trein heb en ga vervolgens beneden bij de visboer die daar staat een kibbelingetje halen en bij de AH een flesje cola en rook op het perron nog even een sjekkie alvorens door te rijden naar lelykstad om daar met +35 aan te komen en uit te checken.

zou ik dan geld terug kunnen claimen? :P
Ja. Maar niet genoeg om die boete voor het roken van te betalen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 10:59:01 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161569855
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Maar niet genoeg om die boete voor het roken van te betalen :P
Wie geeft die boete dan? Conducteur staat meestal naast de machinist zich te asfalteren
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 april 2016 @ 11:00:45 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161569886
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wie geeft die boete dan? Conducteur staat meestal naast de machinist zich te asfalteren
Het is Almere, dus daar komt wel regelmatig een team van S&V :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161569910
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Maar niet genoeg om die boete voor het roken van te betalen :P
valt onder gedragingen waarvoor je toestemming moet hebben van de vervoerder dus ik geef mijzelf namens de vervoerder toestemming
pi_161570651
Rechtszaken in Groot-Britannie omdat een vervoerder de deuren wil laten sluiten door de bestuurder en niet door een conducteur en er wordt gezegd dat het heel onveilig is: http://www.globalrailnews(...)2-car-train-boycott/
  woensdag 20 april 2016 @ 11:43:58 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161570745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:39 schreef b2py het volgende:
Rechtszaken in Groot-Britannie omdat een vervoerder de deuren wil laten sluiten door de bestuurder en niet door een conducteur en er wordt gezegd dat het heel onveilig is: http://www.globalrailnews(...)2-car-train-boycott/
Jees, dat gaat toch ook goed op de RER A?

Hangt misschien wel een beetje van t Materieel af :@
pi_161570802
Interessant. Ik heb even door zitten lezen over die problemen met die 12-car DOO.
Als ik het goed begrijp heeft de vervoerder (vergelijkbaar met Nederland) een veiligheidsmanagementsysteem en is er dus onderzoek geweest naar de veiligheid van 12 bakken in plaats van 10 bakken, waar nu mee wordt gereden. Dat bleek niet significant anders te liggen en is toegestaan (én wordt al op andere plaatsen in GB gedaan).
Nu is de vakbond er tegenin gegaan en heeft de bestuurders geïnstrueerd om, als ze 12 bakken mee krijgen, geen reizigers op te pikken.
Daarmee doen ze dus aan werkweigering, aldus de vervoerder, waardoor de vervoerder nu rechtszaken aan gaat spannen.

Rare lui, die Engelsen.
pi_161573797
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:01 schreef Salatrel het volgende:

[..]

valt onder gedragingen waarvoor je toestemming moet hebben van de vervoerder dus ik geef mijzelf namens de vervoerder toestemming
Machtsmisbruik! o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161573859
MachtsGEbruik :P
Bier.
pi_161594824
Negen op de tien treinen reden op tijd in 2015 http://nu.nl/binnenland/4(...)en-tijd-in-2015.html (via @NUnl)

Jeeeejjj
pi_161595157
Komkommertijd? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161595535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Komkommertijd? :?
Jaarcijfers denk ik
  donderdag 21 april 2016 @ 11:51:29 #59
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161598270
Nou beste mensen, hij staat op de site: klikkerdeklik.

Veel leesplezier! :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 11:54:35 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161598353
Woensdag 18 mei, uurtje of 7 een meeting doen? Restaurant Urbana te Zwolle lijkt me een leuke locatie
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 21 april 2016 @ 11:58:44 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161598447
Thalys ontruimd in Rotterdam vanwege onbeheerde koffers

http://www.nu.nl/binnenla(...)eheerde-koffers.html

Ik word daar zo moe van zoveel gedoe omdat de een of andere figuur niet op zijn spullen let.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161598529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:51 schreef Goverman het volgende:
Nou beste mensen, hij staat op de site: klikkerdeklik.

Veel leesplezier! :)
Ik neem aan dat jij verantwoordelijk bent voor het bomenonderzoek? :P
  Redactie Sport donderdag 21 april 2016 @ 12:06:36 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161598623
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:51 schreef Goverman het volgende:
Nou beste mensen, hij staat op de site: klikkerdeklik.

Veel leesplezier! :)
- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?)
- De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan)
- Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel
- Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt)
- De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen
- Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 12:07:21 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161598637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij verantwoordelijk bent voor het bomenonderzoek? :P
Die bomen zullen het vast prima doen in de kachel. Is weinig onderzoek voor nodig :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161598645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?)
- De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan)
- Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel
- Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt)
- De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen
- Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
426 uur buitendienststelling..

Goeie hemel, dat is niet veel
pi_161598716
nvm

[ Bericht 36% gewijzigd door b2py op 21-04-2016 13:56:00 ]
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 12:14:26 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161598787
quote:
- Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
Stremming gebeurt minder vaak dan een wisselstoring? Maar Zwolle-Herfte wordt dus viersporig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 12:18:13 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161598866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:11 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Goeie dag, wat een blunder in zo'n document.. (Laatste alinea)
Jammer dat niet de sporen richting Meppel niet door de dive-under gaan zoals laatst nog op tafel lag. Dan heb je volgens mij minder ruimte nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 21 april 2016 @ 12:24:10 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161599005
quote:
Ook is rekening gehouden met een verwachte groei van het goederenvervoer van gemiddeld 0,5 naar 1,7 goederentreinen per dag per richting op de lijn naar Emmen en van 2,8 naar 9,0 goederentreinen per dag per richting op de lijn naar Meppel
Emmen kan ik me voorstellen, maar 9 goederentreinen per dag per richting naar Meppel? :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161599020
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Emmen kan ik me voorstellen, maar 9 goederentreinen per dag per richting naar Meppel? :o
Misschien inclusief alle infra-meuk.
Bier.
pi_161599205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?)
- De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan)
- Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel
- Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt)
- De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen
- Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
ik zie alleen maar problemen erbij komen en geen enkel probleem opgelost worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161599245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:11 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Goeie dag, wat een blunder in zo'n document.. (Laatste alinea)
En dat wij dan moeten raden wat de blunder is? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161599314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat wij dan moeten raden wat de blunder is? :?
Dat er staat dat Emmen door de dive-under gaat en Meppel bovenlangs terwijl minstens 20 keer in het document het precies andersom staat. Ook in de tekeningen..

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 21-04-2016 13:56:10 ]
  Redactie Sport donderdag 21 april 2016 @ 12:37:07 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161599325
quote:
5s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik zie alleen maar problemen erbij komen en geen enkel probleem opgelost worden.
Het probleem dat opgelost gaat worden is de opvolging van treinen tussen Zwolle en Herfte, en het kruisen van het verkeer Dalfsen -> Zwolle met Zwolle -> Meppel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 21 april 2016 @ 12:40:29 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161599407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat er staat dat Emmen door de dive-under gaat en Meppel bovenlangs terwijl minstens 20 keer in het document het precies andersom staat. Ook in de tekeningen..
Ik moest nog even goed kijken naar de tekeningen, maar je hebt inderdaad gelijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161599435
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik moest nog even goed kijken naar de tekeningen, maar je hebt inderdaad gelijk.
Ja die zijn ook heerlijk duidelijk, NOT..
pi_161599470
oh, de rest van het document had ik niet gezien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 april 2016 @ 13:43:37 #78
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161600761
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

- Groot deel van Zwolle Goederen wordt opgebroken, hier komen twee opstelsporen (voor Arriva?)
- De sporen van/naar Emmen wordt in Zwolle alleen aangesloten op spoor 15 en 16 (met één wissel om naar de rest te gaan)
- Spoor 15/16 zijn straks niet meer te bereiken vanuit Meppel
- Perron spoor 15/16 wordt verbreed (mogelijk omdat busstation daar verdwijnt)
- De sporen naar Emmen zijn de huidige sporen, naar Meppel worden nieuwe sporen
- Alle wissels bij Herfte gaan weg, dus bij stremming moet er enkelspoor Zwolle-Meppel gereden worden...
Even op jouw punten:
- Zwolle Goederen: bedoel je hier de aanneemsporen op het RGS-terrein? Of iets anders?
- er komt inderdaad een breder perron: het huidige perron voldoet niet meer aan de breedtenorm (onveilig). Het busstation wordt verplaatst, waardoor die ruimte er is. De redenering is dus andersom. En verder komen er op de plek van het busstation nog fietsenstallingen.
- er worden inderdaad de nodige wissels weggesaneerd. Dat is precies de bedoeling van het project. De trein naar Emmen hoeft (voor de reguliere dienstregeling) niet naar andere sporen. Dus is een reeks aan wissels om dat mogelijk te maken ook niet nodig.
- de wissels bij Herfte gaan inderdaad weg: daar komt die dive-under voor. Ik meende dat er er na Herfte (bij Dedemsvaart) nog bijsturingswissels lagen. Dus dat probleem is dan ook niet heel groot.

Let wel: er verdwijnen bijsturingsmogelijkheden. Maar de kans op storingen is ook minder groot. Dit is precies de (fundamentele) discussie die nu aan de gang is: wil je betrouwbare corridors met weinig bijsturing of wil je veel bijsturing op een minder betrouwbare corridor. Momenteel neigt ProRail (en ook IenM) wat meer naar het eerste.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Stremming gebeurt minder vaak dan een wisselstoring? Maar Zwolle-Herfte wordt dus viersporig?
Ja, heel Zwolle-Herfte wordt viersporig.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jammer dat niet de sporen richting Meppel niet door de dive-under gaan zoals laatst nog op tafel lag. Dan heb je volgens mij minder ruimte nodig
Ruimtebeslag was niet het belangrijkste argument. Meppel onder kostte veel meer, had minder gunstige omgevingseffecten en had geen reistijd/rijtijdvoordelen. Daarom is die al heel snel afgevallen. De fly-overs aan de Marsweg en Mimosastraat hingen wel langer in de lucht, maar die zijn het niet geworden dus.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161600863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:43 schreef Goverman het volgende:

Ruimtebeslag was niet het belangrijkste argument. Meppel onder kostte veel meer, had minder gunstige omgevingseffecten en had geen reistijd/rijtijdvoordelen. Daarom is die al heel snel afgevallen. De fly-overs aan de Marsweg en Mimosastraat hingen wel langer in de lucht, maar die zijn het niet geworden dus.
Is het nou wel of niet Meppel onder? Tekeningen zeggen van wel maar jij zegt nu van niet?
  donderdag 21 april 2016 @ 13:53:23 #80
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161600955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Is het nou wel of niet Meppel onder? Tekeningen zeggen van wel maar jij zegt nu van niet?
De variant Meppel onder viel dus al snel af. De variant Emmen onder is het geworden. Dat is wat de tekeningen ook zeggen :) (al moet je inderdaad welhaast expert zijn om dat te snappen)

Zie ook deze presentatie, let op, PDF (najaar 2015), sheet 21.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161601000
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:53 schreef Goverman het volgende:

[..]

De variant Meppel onder viel dus al snel af. De variant Emmen onder is het geworden. Dat is wat de tekeningen ook zeggen :) (al moet je inderdaad welhaast expert zijn om dat te snappen)

Zie ook deze presentatie, let op, PDF (najaar 2015), sheet 21.
Er wordt van mij verwacht dat ik dat kan maar dit is toch wel echt heel onduidelijk allemaal... :X

Voornamelijk Dwarsprofiel C-C zette mij op het verkeerde spoor.
pi_161601057
Er kunnen tot 1 juni zienswijzen ingediend worden, dus ik zou iedereen die meent dat het beter kan dan dit willen aanmoedigen om van dat recht gebruik te maken ;)
pi_161601548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:43 schreef Goverman het volgende:

[..]
[quote]- er worden inderdaad de nodige wissels weggesaneerd. Dat is precies de bedoeling van het project. De trein naar Emmen hoeft (voor de reguliere dienstregeling) niet naar andere sporen. Dus is een reeks aan wissels om dat mogelijk te maken ook niet nodig.
Dat is op zijn minst een twijfelachtige opmerking en ook nog eens eentje zonder argumenten. En niet met DSSU aankomen want er rijden nu van Schiphol tot aan Den Bosch geen treinen bij een verstoring in Utrecht op een verkeerde plek. Het is een verkeerde vorm van bezuinigen; je hebt wissels en die moet je onderhouden, dát gebeurt niet in Nederland. Je boet nu enorm in aan flexibiliteit en het is niet alsof er aan de noordelijke kant van het emplacement al zo gigantisch veel wissels liggen van/naar de hoofdbaan.

quote:
Let wel: er verdwijnen bijsturingsmogelijkheden. Maar de kans op storingen is ook minder groot. Dit is precies de (fundamentele) discussie die nu aan de gang is: wil je betrouwbare corridors met weinig bijsturing of wil je veel bijsturing op een minder betrouwbare corridor. Momenteel neigt ProRail (en ook IenM) wat meer naar het eerste.
Ik snap wel waarom; ze krijgen niet genoeg geld om het onderhoud uit te voeren. Maar dan moet je niet als argument opvoeren dat het te storingsgevoelig is, dan moet je gewoon zeggen; we krijgen niet genoeg geld om álles te kunnen onderhouden dus we gaan saneren want anders kunnen wij niet voor een betrouwbare dienstuitvoering staan.

En spoor 15 is regelmatig nodig voor een kerende sprinter uit Groningen, ik voorzie issues in de toekomst en mogelijkerwijs een overbelastingsverklaring vóórdat het project af is...
Bier.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 14:28:53 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161601667
Er rijdt net een stam DDAR (7314) uit Arnhem weg dat een raam mist :o

Albanese toestanden :P

De deur in de bak aan de kant van de loc, loc bevindt zich aan de kant van Zutphen. Als de loc voorop zit de voorste linker deur op de rijrichting)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161601672
Is het geen DDM?
Bier.
pi_161601707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is op zijn minst een twijfelachtige opmerking en ook nog eens eentje zonder argumenten. En niet met DSSU aankomen want er rijden nu van Schiphol tot aan Den Bosch geen treinen bij een verstoring in Utrecht op een verkeerde plek. Het is een verkeerde vorm van bezuinigen; je hebt wissels en die moet je onderhouden, dát gebeurt niet in Nederland. Je boet nu enorm in aan flexibiliteit en het is niet alsof er aan de noordelijke kant van het emplacement al zo gigantisch veel wissels liggen van/naar de hoofdbaan.

[..]

Ik snap wel waarom; ze krijgen niet genoeg geld om het onderhoud uit te voeren. Maar dan moet je niet als argument opvoeren dat het te storingsgevoelig is, dan moet je gewoon zeggen; we krijgen niet genoeg geld om álles te kunnen onderhouden dus we gaan saneren want anders kunnen wij niet voor een betrouwbare dienstuitvoering staan.

En spoor 15 is regelmatig nodig voor een kerende sprinter uit Groningen, ik voorzie issues in de toekomst en mogelijkerwijs een overbelastingsverklaring vóórdat het project af is...
Ik wil hier wel een nuancering aan toevoegen. De gedachte an sich is niet perse slecht alleen is het in dit geval meer een middel dan een oplossing. Je zou naar een optimum tussen aantal wissels & bijsturing moeten kijken maar dat lijkt nu niet aan de hand...
pi_161601724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik wil hier wel een nuancering aan toevoegen. De gedachte an sich is niet perse slecht alleen is het in dit geval meer een middel dan een oplossing. Je zou naar een optimum tussen aantal wissels & bijsturing moeten kijken maar dat lijkt nu niet aan de hand...
Ja, duh.
Bier.
pi_161601783
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, duh.
Zo duhhh blijkt dat niet uit je bijdrage
pi_161601823
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo duhhh blijkt dat niet uit je bijdrage
Oh jah, nee. Nou. Dus ik moet expliciet alle overige dingen ook melden? Nein.
Bier.
pi_161601855
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:43 schreef Goverman het volgende:

[..]

- er worden inderdaad de nodige wissels weggesaneerd. Dat is precies de bedoeling van het project. De trein naar Emmen hoeft (voor de reguliere dienstregeling) niet naar andere sporen. Dus is een reeks aan wissels om dat mogelijk te maken ook niet nodig.
- de wissels bij Herfte gaan inderdaad weg: daar komt die dive-under voor. Ik meende dat er er na Herfte (bij Dedemsvaart) nog bijsturingswissels lagen. Dus dat probleem is dan ook niet heel groot.

Let wel: er verdwijnen bijsturingsmogelijkheden. Maar de kans op storingen is ook minder groot. Dit is precies de (fundamentele) discussie die nu aan de gang is: wil je betrouwbare corridors met weinig bijsturing of wil je veel bijsturing op een minder betrouwbare corridor. Momenteel neigt ProRail (en ook IenM) wat meer naar het eerste.
"Lessen uit Japan", toch?

Een redelijk belangrijk punt daarin is, dat bij een verstoring een treinserie op een knooppunt kan keren. Daarvoor is het in principe nodig dat de sporen van een corridor ook in het station direct naast elkaar liggen, zoals nu in Zwolle ook wordt aangelegd. Dan is een overloopwissel genoeg.

Bij Utrecht (en bijv. bij station Amsterdam-Amstel) ligt de focus op cross-platform overstaps. Dat kan met dat model eigenlijk niet. Als je én cross-platform overstaps wil én wissels wil wegsaneren dan moet je i.i.g. buiten het station na de ontvlechting van de lijnen een overloopwissel / keerspoor aanleggen.

(Maar eigenlijk is dat ook niet ideaal, want treinen leg je als het goed is zo in dat ze op de symmetrietijd in het knooppuntstation zijn en dan wil je bij een verstoring kort keren, ljikt me)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 14:40:18 ]
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 14:42:03 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161601903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het geen DDM?
Nee want 3 rijtuigen, groene banken en BSI koppeling

Oh hij reedt de sprinter van 14:24 naar Zutphen, was geen lm rit ofzo :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 14:43:15 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161601918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:38 schreef Igen het volgende:

[..]

"Lessen uit Japan", toch?

Een redelijk belangrijk punt daarin is, dat bij een verstoring een treinserie op een knooppunt kan keren. Daarvoor is het in principe nodig dat de sporen van een corridor ook in het station direct naast elkaar liggen, zoals nu in Zwolle ook wordt aangelegd. Dan is een overloopwissel genoeg.

Bij Utrecht (en bijv. bij station Amsterdam-Amstel) ligt de focus op cross-platform overstaps. Dat kan met dat model eigenlijk niet. Als je én cross-platform overstaps wil én wissels wil wegsaneren dan moet je i.i.g. buiten het station na de ontvlechting van de lijnen een overloopwissel / keerspoor aanleggen.

(Maar eigenlijk is dat ook niet ideaal, want treinen leg je als het goed is zo in dat ze op de symmetrietijd in het knooppuntstation zijn en dan wil je bij een verstoring kort keren, ljikt me)
Dan zou je in Utrecht dus Opstelterrein Zuid compleet opnieuw moeten inrichten wil je dat (deels) voor elkaar krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161602036
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zou je in Utrecht dus Opstelterrein Zuid compleet opnieuw moeten inrichten wil je dat (deels) voor elkaar krijgen
Dat is inderdaad ook maar een halve oplossing. Want als er aan de zuidkant iets stuk gaat dan heb je nog steeds geen mogelijkheid om de IC van/naar Schiphol aan de noordkant van Utrecht Centraal van het IC-spoor A'dam-Utrecht naar het IC-spoor Utrecht-A'dam (of andersom) te laten wisselen. Dan valt bij een storing aan de zuidkant van Utrecht Centraal dus nog steeds de hele corridor Schiphol-Den Bosch uit.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 15:56:29 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161603276
Maar als spoor 16 wordt verplaatst, dan wordt die bushalte voor de bussen richting Kampen en Urk nog krapper en van dat busopstelterrein wordt dan ook ruimte gepikt is het niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 15:57:40 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161603297
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:
Maar als spoor 16 wordt verplaatst, dan wordt die bushalte voor de bussen richting Kampen en Urk nog krapper en van dat busopstelterrein wordt dan ook ruimte gepikt is het niet?
Bussen gaan naar de zuidzijde.

Het huidige busstation is toch al veel te krap
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 16:02:14 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161603387
Alleen die bussen of alle bussen - ook dus de bussen voor de stationshal.

Wat wordt het nieuwe busstation dan? De ruimte die NS gebruikt bij stremmingen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 16:11:43 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161603600
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:02 schreef derLudolf het volgende:
Alleen die bussen of alle bussen - ook dus de bussen voor de stationshal.

Wat wordt het nieuwe busstation dan? De ruimte die NS gebruikt bij stremmingen?
Volgens mij wel zo ongeveer ja. Waarschijnlijk wordt het nog wat uitgebreid.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161604086
Minder drukke treinen tijdens spits bij NS in eerste kwartaal http://nu.nl/algemeen/425(...)eerste-kwartaal.html (via @NUnl)

Gheghe

Rapportje Edit: Prachtige voorkant wel

Edit2: Leuke kijk in de keuken
De KPI "Materieelinzet conform plan; Q1-2015(79,2%) & Q1-2016 (84,9%).

Wat een verschil en vooral wat een laag percentage :X

[ Bericht 19% gewijzigd door b2py op 21-04-2016 16:54:34 ]
  donderdag 21 april 2016 @ 17:02:12 #99
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161604665
Vraagje



Foto komt van RTL nieuws, maar is t voorbeeld op deze foto de Nederlandse definitie van volle trein? :')
pi_161604689
Je kent de sensatiezoekers bij RTL toch wel inmiddels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')